Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - s.heinonen

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 44
1
Myydään RC-tarvikkeita / 23 mm Messinki Hexit
« : 17.04.24 - klo: 17.19 »
Ylimääräisenä yks sarja messingistä koneistettuja 23 mm hexejä. Sopii ainakin Traxxas ja HPI autoihin, ja myös muihin missä on 6 mm akseli. Kiinnitys 2.5mm/M4 hexin tapilla ja M5 mutterilla. 2 kpl vara muttereita mukaan ja lisä hinnasta enemmänkin jos haluaa.





Hinta 35€. Sijaitsee Loviisassa.
Tavoittaa yv / 050 3448550

2
Hpi savage xs auton harjaton combo ylimääräisenä. Esc vesitiivis Vapor Pro 2-3S. Moottori Vektor 4000kv 2-3S
4 mm bullet liittimet moottorille ja Deans T liitin akulle.





Hp. 95€ sisältäen postikulut. Sijaitsee loviisassa.
Yv / 050 3448550

3
Moi,

Valitettavasti et voi laittaa lipoja, mutta nimh-patterit voi. Tässä lisää:

https://traxxas.com/products/models/electric/71054-1erevo116?t=details

Miksi ei voi laittaa rinnan ?
Sarjaan ei voi ..

Kyllä mun mielestä voi laittaa rinnan ku sehän kasvattaa vaa ampeeri määrää..

4
Hei olisiko laittaa linkkiä josta ostaa uusia tehokkaampia akkuja E-revoon, valmistajan omat akut tuntuu aika arvokkaita. Lisäksi hyvistä päivitys osista olisi kiva saada tietoa, mm räpylä renkaat hakusessa

Hobbykingistä oon ite tilannu ja hinta laatusuhde on kyl kohillaa ja valinnan varaa on  :grin:
https://hobbyking.com/en_us/batteries-chargers/batteries/lipo.html

5
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 22.11.19 - klo: 04.55 »
Siivoilin työhuonetta ja laitoin pöydän paikalleen ym ja kaivoin tän romujen seasta esiin :grin:


Vähän on pölyinen ku ei oo 3 vuoteen ajeltu, nooh nyt vois laittaa renkaat alle ja käydä vähä ulkoiluttaa ku on vapaa viikonloppu :grin:

6
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 18.09.19 - klo: 16.31 »
Itellä taas ei tulostinta oo ni aattelin alumiinista sorvaa mut olikin vähän monimutkaisempi palikka ku mitä muistin  :grin:

7
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 08.09.19 - klo: 01.43 »
Itteä kiinnostais kans ottaa vaihdelaatikosta välykset pois ja en nyt ihan ulkoa muista sen laatikon toimintaa mut vissii tarvis tehä erilainen se siirtäjän ratas  :shocked:

8
Teräs vetaria ja alumiini armia niin rupeaa paremmin kestämään

Teräsvetarit joo kannattaa jos ei tunnu muovit kestävän mut armit sit mieluummin RPM ku alumiini. RPM antaa hyvin periksi kun ajaa puuhun kun taas alumiini saattaa vääntyä tai rikkoo jotain muuta jos ei anna yhtään periks

9
Onks ketään asentanut 550/540 koon moottoria kiinni?

Saako työstämällä omaan moottoripukkiin/kiinnityslevyyn?

Ei jaksais odotella uutta moottoripukkia jenkeistä

Mulla on 540 kokoluokan moottori kiinni ja vaatii joo harjallisen revon moottoripukin + levyn. Ei taida saada työstettyä niitä harjattoman revon pukkeja sopivaksi, on ne sen verran pieniä  :grin:

10
Kandee ostaa suoraan RPM:n muoviset, ne ei ees paljoa maksa ja on hyviä :grin: tai sit Integyn alumiiniset. Ne sillee paremmat että pivot pallon välyksen saa säädettyä mut ne sit taas melkeen tuplasti kalliimmat ku RPM:n :roll:

11
Nyt on nopari haettu, mutta harmillisesti vaan valopäänä unohdin tilata tähän nopariin Traxxas-akkuliittimen... :grin: Onhan mulla kyllä muita akkuja tuolla Tamiya-liittimellä että kokeiltua saa ilmankin. Ja tietysti toinen vaihtoehto ois vaihtaa akut käyttämään jotain muuta liitintä, mutta sitä varten pitäs muistaa ostaa kolvaustinaa ja sitten tarttis askarrella uusiksi myös parallel-adapteri.

EDIT: Pikaisella tyhjänpäällärevityskokeilulla vähän pettymys, coggaa aika paljon. Toki moottori siinä osasyyllinen, coggaahan se tuon vakionoparinkin kanssa, mutta toisaalta TrackStar Sportsman-noparin kanssa selvästi vähemmän.

Itellä käytössä AITOJA Deans ja Muchmore T liittimiä ja ne on kyllä omasta mielestä toiminu paremmin ku Traxxas liittimet :grin: Ja kolvaus tinaa kannattaa ostaa kerralla semmonen 250g rulla ni riittää vähäksi aikaa :roll:

Castlen SideWinder ja Mamba Max pro SCT nopareista on kyllä hyviä kokemuksia mut ne on jo sen verran isoja kooltaan että pitää uhrata toinen akkuboxi noparille :grin:

12
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 11.11.17 - klo: 21.52 »
Tupla servo ohjaus toimii tasaisemmin kuin yhdellä servolla toteutus, ainakin E-Maxxin ja Summitin tapuksessa koska toinen servo vetää aina.

Mut jos yhden servon vaan haluu laittaa niin tuo jaksaa hyvin
https://www.amainhobbies.com/savox-sa1283sg-aluminum-case-digital-super-torque-steel-gear-servo-sav-sa-1283sg/p210499

13
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 10.11.17 - klo: 10.12 »
Saa sitä kiristettyä ku hommaa sinne HPIn jousen. Sitä jousta joutuu vähän hioo et sopii sinne paikoilleen, mut sit on kyllä todella paljon jäykempi servo saver :cool:

14
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 28.09.17 - klo: 22.25 »
Mipin vetarit kieltämättä aika tylsän värisiä ku ovat kokonaan mustat :grin:

15
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 28.09.17 - klo: 12.15 »
Mip tekee ainakin ja ebaysta saa alle 40€ pari. Ainakin itellä kestäneet ihan hyvin

16
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 05.09.17 - klo: 19.59 »
Koitin selata haulla infoa, mut ajattelin paiskata viestiä jos joku vahingossa tietäisi ulkomuistista.

Maxi 3906 joka vielä kaksivaihteisella lootalla pitäisi päivittää, 3905 malliin.
Päivitys vain akseliväliltään 335mm.

Katselin seuraavaa. Keskirunko itsessään ja kaarituet pohjaan ( TRX3922A ja TRX3921)
Suurin murhe on vaihteisto. Tietenkään se ei sovi uuteen pohjalevyyn suoraan ja sen pituus kardaanien takia.
Ongelmaa ei tietenkään olis kaikkea voi työstää mutta, kotona löytyy jo metalliset kardaanit tuohon 3905 sarjaan valmiiksi.

Voisin kuvitella et, joku vielä hengissä joka vanhoja olisi räplännyt  :azn:


Jotenkin mulla on semmonen mielikuva että 3906 Maxxin vaihteisto on toista vaihdetta lukuun ottamatta täysin sama kuin uudemmassa 3905 Maxissa. Nykyään toinen vaihde on siis lisävaruste, itse vaihteisto siis täysin sama ja pituus ero tulee pidemmästä rungosta.


Noin kallis auto eikä voimansiirto kestä...? Huomattavasti halvempia ja kestävämpiä 1/8 monstreitakin löytyy esim thunder tiger mt4 G3.

Täälläkin foorumilla tuon keston suhteen on aika paljon erilaisia kokemuksia. Varmasti renkaat, slipperyn tiukkuus ja ajotapa vaikuttaa kestoon.  E-Maxx on kohtuu yleinen auto ja enemmän sitä puhetta on aina ongelmia kohdatessa mitä autojen kestäessä 😉
[/quot

On E-maxx legendaarinen basher ja sellaista mietin itsekin, mutta vähän tuo kestävyys mietityttää. Ja onhan se kallis. Vaihtoehtoja pitää vähä kuitenkin kartoittaa. Mulla on jo yksi auto (LRP), jonka kanssa edetään : ajo+korjaus -tahtiin. Muiden kanssa ei ole ollut ongelmia. Siksi vähän ihmetyttää kun nuo spedet vain kestää ja kestää. Toinen murheen kryyni taitaa olla nuo 1/16 autot : nekin vähän "heppoisia". Mutta anyway, kyllä minulle ainakin harjattomassa emaxxissa riittäisi 4s vallan mainiosti, miksi pitää ylipäätänsä ajaa 6s:llä? Harvoja paikkoja, joissa täyttä voimaa pystyy hyödyntämään. Kauanko sitä jaksaa ajaa edestakaisin jotain asfalttia ja kellottaa nopeuksia? Ei montaa kertaa.

Itseasiassa 1/16 E-revo on aika kestävä laitos kun parit osat päivittää mm. tukivarret ja servo saverin :grin:

17
HPI / Vs: Hpi Savage XS
« : 01.08.17 - klo: 12.01 »
Näin alkumetreillä vaikuttaa vakaammalta ajaa kuin Traxxasin 1/16 Revo, ei kaadu läheskään yhtä helposti. Mikä varmaan johtuu osittain siitä että painopiste on saatu alemmaksi. Parin akullisen jälkeen mitään en oo vielä saanut rikki :grin: mutta se nyt ei vielä kerro juuri mitään, katsotaan sitten ku on ajettu 10 akullista. 1/16 Revo on aika kestävä laitos kun vaihtaa RPM tukarit ja servo saverin päivittää alumiiniseen.
Mitä osia porukka on tässä autossa päivittänyt parempaan?
Keulinta tuki nyt varmaan vois olla kiva lisäys :azn:

18
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 26.06.17 - klo: 12.29 »
RPM tornit on hyvät. Alumiiniset toimii joissain tilanteissa mutta niissä on aina vääntymisriski.

Eikä ole kun tekee tarpeeksi paksusta ja laadukkaasta materiaalista :grin: :roll:

19
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 16.06.17 - klo: 12.03 »
Nii joo kyllä diffissä ja vaihteistossa kannattaa käyttää hyviä laakereita ja moottorissa varsinkin keraamisia

20
Saattaa myös olla pyöränlaakeri rikki ja pyörii raskaasti tai jopa ihan kokonaan hirttänyt kii

21
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 03.06.17 - klo: 01.17 »
Isompaa moottoria vaan kehiin niin pyörii ne akselit joko laakerien kaa tai ilman :grin: :grin:
Ite vaihan laakerin vasta sitten ku se rutisee tai ei pyöri juuri ollenkaan :roll: :grin:

22
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 19.04.17 - klo: 09.08 »
Mites jengi on suhtautunu noihi keulinta rautoihi mikä liekää oikee nimitys sille hökötykselle  :huh:
Tuntuu että tuo kori repee kohta irti jostain ku ei tahdo eturenkaat pysyy maas ollenkaa.  :roll:

Mulla oli aikoinaan eli joskus 2008 Maxxissa semmonen tein itse säästin rauta joka oli kyllä tosi hyvä mut ku se pultattiin pohjapanssariin kii ni muovinen panssari ei kovin kauaa kestänyt :grin:
Se oli siis vaan pientä neliö putkea ja kipinät lensi hienosti ku ajo asfaltilla :grin: nykyään kans ite tehty rauta mut aika liki samanlainen kuin traxxasin oma :roll:

23
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 16.04.17 - klo: 22.39 »
Luulenpa että kuppien valmistaja on iha traxxas jos, muovi vetarit käytössä :roll:
Diffikuoret voi olla sit Hotracing :grin:

24
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 10.04.17 - klo: 21.27 »
Ei ollu mitään super metallia vaan A303:sta eli automaatti rosteria ja nyt kun tiedän materiaaleista enemmän niin automaatti rosteri on todella p*ska valinta voimansiirto osiin, perus rauta olis kans ollu parempi ja normi rosteri eli A304 :grin: :grin:

34CrNiMo6 ois työkalu terästä ja siitä kun tekis spoolin niin vois kestää hyvin. Ja kaiken lisäksi se on edullista et materiaali yhteen spooliin maksaa muutaman euron :roll:

Mä sanoisin että vain taakse kannattaa laittaa lukko

25
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 09.04.17 - klo: 01.24 »
Konkan voit laittaa vaikka servon kaa samaan kanavaan Y haaralla. Batt kohtaan voi laitta virran syötön, jotain ledi tai tuuletin virityksiä tai konkan, se on samanlainen kanava kuin muutkin mutta sitä ei voi ohjata.

26
HPI / Vs: Hpi Savage XS
« : 07.04.17 - klo: 19.22 »
Tuli sitten iteki ostettua pikku sava :grin:
Tossa päällä ku oli semmonen muovinen tuki ristikko ni siihen kerkisin jo sorvaa alumiinista vastaavat vahvikkeet vaikka ajamaan en oo vielä päässyt :roll:


Ja seuraava projekti ois tehä alumiinista ylätukivarret kun ne näyttää olevan aika yksinkertaiset valmistaa :grin:

27
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 06.04.17 - klo: 23.52 »
Juurikin noita kierrettäviä tarvisin :grin: eli vasemman puolen pinnit
Sovellan noita pinnejä Savage xs mobiiliin ni sen takia noi E clipsi pinnit ei käy vaikka muuten ne on kyllä kestävemmät kuin noi ruuvattavat :roll:

28
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 05.04.17 - klo: 23.38 »
Mä justii meinasin tilaa Amainista kans osia mut kerpele kaikki savage osat mitä tarvisin ni out of stock :undecided:

Ei kellään sattuis olee Maxxin vakio tukivarsien pinnejä ylimääräisenä? Osanumero 5161

29
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 04.04.17 - klo: 22.09 »
Jos keskiverto rc-sormea pystyy pitämään kannun kyljessä alle sekunnin, niin se on liian kuuma. Telemetriaa ei siihen tarvita.  :grin:

Tai talvella jos mottiin heittää lunta ja kiehuu pois niin saattaa olla kone entinen :grin:

30
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 25.03.17 - klo: 00.19 »
Noo mulla on Hobbywing toiminut Summitissa 5 vuotta ni en sanois että on yhtään huonompi ku Mamba ja plus että on vielä sensorillinen :grin:
Tekinin T8 säädin ois hyllyssä odottamassa mut taas hirveetä säätöä jos alkaa vaihtaa säädintä :grin:

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 44