Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - s.heinonen

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 44
61
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 02.05.16 - klo: 00.47 »
Kannattaa jatkaa aiheesta tuolla oikeella palstalla :wink: http://rc10.fi/index.php?topic=30827.0
Siellä niitä hyviä neuvoja on kans :grin:

62
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 02.04.16 - klo: 15.09 »
Ite löysin 11 piikkisen pinjonin pienimmillään: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCKRJ&P=ML


Helv*tti ku ei mulla kestä ees MIPin akselit :grin: :grin:


Vaikka on vaa hieman kiero niin kyllä telat vippaa :grin: :roll:

63
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 02.04.16 - klo: 15.00 »
Savage tuli hommattua vuosi sitten ja nyt vasta vähän enemmän ajeltu :grin:
Alkutöikseni tein siihen pohjaan lumisuojan ja päälle ostin Dustyn suojan.

Alkujaan on aika avonainen pohjasta :grin:


Tein siihen sit 0.7mm rosterista lumi suojan :grin:


Nyt tosin ku lumet oin sulanut niin vois melkeenpä ottaa poies ettei turhaa kerää kiviä sinne :roll:

64
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 29.03.16 - klo: 09.12 »
Juu kyllä sarjaan. Rinnan kytkettynä vauhti ei varmasti päätä huimaa :grin:

65
Ärsyttävää ku nää lelut ei kestä :evil: pitää vissiin super seoksesta tehä koritolpat että kestää katolleen menon  :evil: en ois ikinä uskonut että koritolpat hajoo kun menee katolleen :grin:
Kyseessä siis savage, oikeesti miten voi hajoo koritolpat kun menee katolleen?  E-Maxx menny miljoona kertaa katolleen ja kyllä se kori siitä on ennen tolppia hajonnut :grin: vaikka kyseessä ois vakio tolpat

Ja ei ne mipin vetarit nyt niin hyviä oo ku yks jo mutkalla :roll:

66
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 20.03.16 - klo: 15.36 »
Robinson racing Gen3 kytkin on osoittautunut hyväksi Summitissa ja E-Maxxissa :wink:

67
Ihmettelin tuossa et miten pinjoni on vinossa spurriin nähden ja kun rupesin selvittä sitä niin kas kummaa, moottori pukki on kiero :huh: mahdollisesti lämpö vaikuttanut ja poistanut jännitykset, en usko että niin pahaa kolaria oisin koskaan ajanut että pukki vääntyy :grin: yritin prässillä taivuttaa suoraksi mutta jäi kuitenkin edelleen hieman kieroksi. Noo jos alkaa syömään spurria niin täytyy sit ostaa tai tehä uus pukki :roll:

68
Ite oon kuullut että se sata tonnia on laakerien kesto, eli vaikka 4000kv @3s jää paljon alle sadan tonnin niin todennäköisesti moottori kärvähtää jos lyöt siihen 4s tai 5s lipon vaikka kierroksien mukaan pitäiskin kestää.

69
Max. 3s lipo lukee koneen takana ja joo 3s lipolla tuli savua.
Kyllä, HPI:n koneet on castlen tekemiä mut ainakaan ennen ei oo Castlella ollu 4000 kv moottoria valikoimissa..

70
Joo kyllä se hyvin sen kanssa lentää ja kun auto painaa kilon niin ihmettelin kyllä että miten 1/10 autoon tarkoitettu moottori päästää savut ulos 1/16 autossa :grin: Noi renkaat vissii kyl on 1/10 renkaat mut silti ku ei se auto paina mitään :grin:
Paras kone tähän asti on kyllä ollut se HPI Vektor 4000 kv

71
Toi on just se vanhempi malli ja ei mullakaan koskaan ole ollut HPI Vektor 4000 kv moottorin kanssa koskaan mitään lämpö ongelmia ja siinä oli kyllä tehoakin enemmän kuin tossa castlen 5700 kv koneessa.

72
Ihan vaa menemään, ei oo mulla koskaan hajonnut moottori veden takia

73
Castlen 5700kv moottori ei oikeen tykännyt uusista renkaista kun alko savua nousee ja oli niin kuuma että lumi höyrystyi pois :grin: :grin:


Pitänee ostaa pienemällä kv arvolla oleva mosa tai kokeilla pienempi välityksiä :roll: moottori otti myös sen verran virtaa että zippyn 1600mah 20c akku pullistui ja oli entinen ajon jälkeen :evil: pitää siis ostaa myös uusia akkuja jossa paremmat purkuarvot :roll:

74
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 04.03.16 - klo: 11.14 »
Joo käy, E-Maxxiin ei saa kuin isot välitykset kun ottaa ne jäähdytys rivat vaihdelaatikkoon kii. Revoon ja Summittiin menee kyllä hienosti

75
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 25.02.16 - klo: 19.11 »
No on kyllä aika arvokkaat :grin: ja noihan on vielä muovia :grin: Itellä on ollu tarkoitus tehä millin alumiinista. Nyt kun kiinnostus on taas vähän herännyt niin jos vaikka kevään aikana sais aikaiseksi, ei niitä nyt talvella oikeestaan ees tarvii :roll:

76
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 24.02.16 - klo: 09.16 »
Tai sit vaan laittaa pidemmät pultit ja prikkaa väliin :wink:

77
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 20.02.16 - klo: 21.43 »
Ja tuo wheeliebar kanssa, oli nii hiano ja tekninen sekä toimiiki vielä.
nuo oli kans kätevät nuo tukivarsien liúkusuojat, estää tökkimistä hyvin.

Onks noi liukusuojat mallia tee-se-itse vai ootko ostanut jostain? :grin:
Itellä ollu monta kertaa ajatuksena tehä omaan Summittiin ja E-Maxxiin tommoset liukusuojat mut en oo koskaan saanu aikaseksi kumpaankaan autoon :grin: E-Maxxiin lähinnä sen takia ettei olis niin rapainen ajon jälkeen. Ja Summittiin ettei menis keppejä kun ajelee metässä..

78
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 15.02.16 - klo: 18.30 »
Siitä se on löytänyt paikkansa joulu siivouksen jälkeen.. :grin:


Oon varmaan viimeeks ajanut joskus vuos sitten :grin: tossahan oli sitä ongelmaa että edssä se diffi kuppi pyörii sen akselin ympäri koska siinä 5 mm akselissa se taso on niin pieni että se pidätin ruuvi ei yksinkertaisesti pysy siinä. Tästä oon kironnut jo vaikka kuinka paljon, 1/8 diffit ja 5 mm akseli ku vakiona on 6 mm?? Mitä hel*ettiä!?
Ja kun ostin ne uudet vorzan diffit niin kuvassa näyttää että niissä on 8 mm akseli mut ei, sama 5 mm p*ska niissäkin. Paksumpi akseli ja läpi Pinni niin sit se vetari/ kardaani pysyy siinä ja veto menee renkaisiin asti.
Pitää nyt kokeilla sitä erikoista diffi kuppia missä on 3 pidätin ruuvia :grin:

79
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 13.02.16 - klo: 23.20 »
Täällä se mcly vaan esittelee mun autoa :grin: :grin:
No tolta se kyllä näyttää edelleen... ainakin melkein :roll:

80
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 12.02.16 - klo: 23.52 »

Nykyään pyrin kattomaan jos sitä osaa sais kiinasta kun ne kiinan pojat laittaa sihen paketin päälle sen 5$ ja gift vaikka osa maksais satasen :grin: Näin kävi taas kun tilasin oikeeseen autoon 110€ osan  :roll:

Aivan sama onko siihen merkattu arvoksi vaikka kymppitonni ja olipa lahja tai ei ne ei tullissa ota paketteja arvon mukaan syyniin.

Arvon mukaan niistä maksetaan verot. Ja tulliraja on 22€ joten jos paketti on arvoltaan vaikka 30€ niin on mahdollisuus jäädä tulliin jos taas sen 5$ niin ei jää tai ei ainakaan tarvi veroja maksaa

Jäbä siis merkkailee tulli lappuun aina 5 dollaria tavaran arvoks ja kusee tullia/verottajaa silmään? Sellaisen kuvan kirjoituksestasi saa.

Eihän mihinkään tullilappuun mitään merkkailla edes ennenkuin tulli on sen syynännyt :roll:

No nythän sinä aivopierun päästit. Eihän sieltä lappua tulekkaan jos se ei jää syyniin...

Oikein haisee... Veikkaanpa että ne saattaa sen syynätä vaikkei lappua tulekkaan, jos arvo jää alle rajan niin se tuleekin perille ilman veroja ja tulli ilmotuksia.

Ihan nyt vaan tiedoksi että mä en kuseta tullia vaan se tavaran lähettäjä.
Towerhobbies esim merkkaa ihan rehellisesti tavaran OIKEAN arvon PAKETIN PÄÄLLÄ olevaan lappuun

osat siis maksoivat oikeasti tuon 9.97$

Mutta sitten taas kiinasta tilattu auton osa maksoi 35€ eli ois ollu mahdollisuus jäädä tulliin, toki ei tietenkään silloin kun siihen pakettiin on laitettu arvoksi 10$


Ei tarvi tullailla Kiinasta tulevia lähetyksiä :azn:

81
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 12.02.16 - klo: 21.45 »

Nykyään pyrin kattomaan jos sitä osaa sais kiinasta kun ne kiinan pojat laittaa sihen paketin päälle sen 5$ ja gift vaikka osa maksais satasen :grin: Näin kävi taas kun tilasin oikeeseen autoon 110€ osan  :roll:

Aivan sama onko siihen merkattu arvoksi vaikka kymppitonni ja olipa lahja tai ei ne ei tullissa ota paketteja arvon mukaan syyniin.

Arvon mukaan niistä maksetaan verot. Ja tulliraja on 22€ joten jos paketti on arvoltaan vaikka 30€ niin on mahdollisuus jäädä tulliin jos taas sen 5$ niin ei jää tai ei ainakaan tarvi veroja maksaa

82
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 11.02.16 - klo: 14.28 »
Itellä oli pitkään toi servo ja hyvin se siinä toimi mut sit kuitenkin tuli super halvalla huippuservo niin se oli pakko kyllä ostaa :grin:

No äläpä! Ite ku jotain osia tilasin jostain ja niitten arvo oli 23€ niin tottakai pitää maksaa verot :angry:
Nykyään pyrin kattomaan jos sitä osaa sais kiinasta kun ne kiinan pojat laittaa sihen paketin päälle sen 5$ ja gift vaikka osa maksais satasen :grin: Näin kävi taas kun tilasin oikeeseen autoon 110€ osan  :roll:

84
Ite en noissa merkkiliikkeissä autoa huollata ollenkaan, ainakaan suomessa. Jos jotain isompaa remppaa tulee tai sähkövikaa niin sitten mennään Viroon. Suomessa oli laakkosella huolto 100€/ tunti ja audi centterissä 130€/ tunti kun viron audi centterissä taas oli joku 30€/ tunti. Ja Virossa vielä se hyvä puoli että voi tuoda viina lastin paluu matkalla :grin: Jos se joku huolto ois vaikka tonnin suomessa niin kyllä sinne viroon menee se sama raha mutta saa paljon enemmän rahalle vastinetta :roll:

85
Itsellä Audista vesiventtiili rikki ja termostaatti. Laakosella termostaatti maksaa 67€, okei se ei ollu paha mut vesiventtiili 510€???? Vittu Laakkonen saa pitää tunkkinsa :angry: eBaysta sama osa 110€ :grin: ja tuli jopa ohi tullin. Ja sama rekisterikilven valot, suomessa 55€ posteineen, eBaysta 10€ ja free shipping. Ei tarvi paljoo miettiä mistä ne auton osat kandee ostaa :roll:

86
Pikku Revo ei ole päässyt ulos varmaan vuoteen, ei vain ole aika/ kiinnostus riittänyt :sad:
Mutta eilen kiinnostus sitten vähän heräsi ja pistin uusia tuninki osia kiinni :cool:
Eteen tuli aluminiisiet rocker armit ja muovi puslat korvattiin kuulalaakereilla


Ja sitten tuli nuo servojen suojat ja toisen servopaikan levy



Sain kans eilen laitettua tarranauhan auton ympärille niin saa Dustyn suojan kii ni ei tarvi niin paljoa pelätä et säädin kastuu :cool:

Mähän ostan kun halvalla saa -tyylillä ja ihan vahingossa on ollu oranssi väri tarjouksessa :grin: ja hyvä niin ni sopii pohjapanssarin kaa hyvin :grin:

Ois kans isommat lapa renkaat jossain ja ne vois liimata ja käydä ajelee niin kauan ku on lunta :roll:

87
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 27.01.16 - klo: 02.02 »
Menee arvailuksi mutta luulen että Revon spurri on niin pieni että tarviit pitkälti yli 20 hampaisen pinjonin että osuu välykset kohilleen...

88
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 21.01.16 - klo: 00.59 »
Ite en lähtis repimään irti vanteilta kun ne pitää sit putsaa hyvin ja liimata huolellisesti ja ite en ainakaan pääse samaan tulokseen kuin mitä tehdasliimatut on :roll:
Ne reiät kumeihin kandee kyl tehdä. En sit tiiä voiko kumi lähtee repeämään jos reiät poraa? Ite poltin 3mm akselilla reiät ja ei oo ainakaan vielä revennyt :grin:

89
Itsellä harvoin on mennyt vetareita mut sit ku kaikki alkaa väljistyä niin on halvempaa ostaa teräksiset kuin tilailla hiluja vanhoihin muovisiin :grin: tukivarret kandee päivittää RPM:n muovisiin ja samoin myös steering blockit. Mistä kaupoista oot tilannut jos jo 300€ on palanut? Ite en Suomesta osta juuri mitää osia koska niissä juurikin on katteet kohdillaan :roll: Vara- ja sähköosia saa hyvin ja halvalla Amain, Towerhobbies, Dollarhobbyz, eBay ja akkuja sitten halvalla Kiinasta :grin:

Rutina saattaa johtua hajoavasta diffistä, tai jos tarkoitat semmosta ininää tai justii ihan hennoa epämääräistä ääntä niin se tulee moottorista koska on sensoriton. Jos siis kyseessä harjaton moottori?

90
Joo mutta säätimen ku laittaa niin se tulee toiseen akkuboksiin eli vähän jotuu dremelillä jyrsimään että saa sopimaan :grin: voin laittaa tänne kuvia siitä mun virityksestä :wink:

No siiis itse maksoin itse autosta 220€, sähköistä 110€ ja RPM tukivarsista joku 30€. Käytettynä ja ameriikoista kun ostaa niin halvalla saa :grin:

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 44