Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - s.heinonen

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 44
91
Vakio sähköt ei omien kokemusten mukaan oo kovin hyvät, itsellä ei tykännyt 3s liposta vaikka valmistajan mukaan kestää 2-3s lipon. Sarjaan ei saa laittaa muuta kuin 6 kennoiset nimh akut joka on aika typerästi tehty, niitten yhteinen volttimäärä on 14.4v kun taas 2x2s lipoilla on 14.8v ja sitä säädin ei enään kestä :grin:

Fyysinen kestävyys on vakiona aika kiitettävä ja pikku rahalla saa vielä paremman. Ja vara- ja tuning osia saa hyvin suomesta ja ulkomailta.

Pienellä modauksella saa hyvät sähköt kii, säädin joko Castle Sidewinder http://www.castlecreations.com/products/sidewinder3.html tai Castle SCT http://www.castlecreations.com/products/mamba_max_pro_sct.html
Ja moottoriksi Castle 4600 tai 5700kv http://www.castlecreations.com/products/nc1406.html

SCT säädin kestää vaikka 6s lipon niin saat kyllä koneet ennemmin poltettua :roll:

Itsellä SCT säädin ja 5700kv mosa, ja minusta ois kyllä parempi se 4600kv tai sit voihan tohon laittaa pienempää pinjonia :azn:

92
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 17.12.15 - klo: 19.14 »
Kyllä ne kaikki harjattomat moottorit tykkää vääntää niitä muovi vetareita solmuun. Ja kaikki nyt riippu ajotyylistä :wink: Itse sain muovivetarin solmuun ja teräs nivelet murskaksi kun annoin vaa kaasua hitaalla vaihteella ja aattelin että kyllä se sieltä nousee :grin: noh ei noussut  :roll:

Itsellä siis Tekin 1350kv mosa ja sillä pääsee kyllä tosi hiljaa ja vääntöä löytyy, ja sensorin ansiosta menee niin nätisti, sitä voin kyllä suositella lämpimästi :wink: Lujaakin pääsee kun heittää ison pinjonin kii

93
Ei mitään, täysin sama auto rungoltaan. E-revo on ollut ainakin itellä kestävempi kuin Summit, johtuen siitä että se pikku harjaton velineon on alimitoitettu Summittiin koska siinä on paljon isommat renkaat.

Mitä tarkoitat tsm järjestelmällä?

94
Ite meinasin just ehdottaa diffiä koska pauke ajaessa viittaa juurikin diffiin mutta hyvä että vika löytyi :wink:

95
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 24.11.15 - klo: 13.55 »
Dusty motors suojat on itellä ainakin toiminut :wink: kunnes Maxxissa meni suoja rattaiden väliin :roll:

Tommonen siis http://www.dustymotors.com/shop/shroud-covers-by-model/

96
Kertotaa miksi kävi näin? Eli tuo konkka posahti?


Eka kävi niin että kun paino kaasun pohjaan niin hetken pyöri ja sit loppu ja säädin vilkutti punaista valoa. Ja kaikki johdot lämpeni paljon, etenkin moottorin johdot, moottori taas ei lämmennyt paljoa eikä itse säädin. Moottorin liittimet olivat niin kuumat että vesi kiehui siinä, en sitten ajoissa osannut lopettaa ja kun jatkoin niin tuolle konkalle kävi noin :sad: Mutta säädin toimii edelleen niinkuin pitää eli what the fuck? Olettaisin että säädin ei enää toimi jos konkka posahtaa...
Voiko tämä muuten johtua myös liian pitkistä moottorin johdoista? Tuossa vielä kuva kyseisestä virityksestä:


PS. itsellä ei aika eikä enää kiinnostus riitä korjaamaan tuota säädintä, joten jos joku sen haluu korjata jotain maksua vastaan niin jos laittais yyveetä, kiitos. Tai voi olla että siirryn vaan noihin autoihin kun ei noi veneet tahdo toimia niin voin tuon säätimen myydä halvalla pois...

97
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 04.10.15 - klo: 15.26 »
Kertotaa miksi kävi näin? Eli tuo konkka posahti?


Eka kävi niin että kun paino kaasun pohjaan niin hetken pyöri ja sit loppu ja säädin vilkutti punaista valoa. Ja kaikki johdot lämpeni paljon, etenkin moottorin johdot, moottori taas ei lämmennyt paljoa eikä itse säädin. Moottorin liittimet olivat niin kuumat että vesi kiehui siinä, en sitten ajoissa osannut lopettaa ja kun jatkoin niin tuolle konkalle kävi noin :sad: Mutta säädin toimii edelleen niinkuin pitää eli what the fuck? Olettaisin että säädin ei enää toimi jos konkka posahtaa...
Voiko tämä muuten johtua myös liian pitkistä moottorin johdoista? Tuossa vielä kuva kyseisestä virityksestä:


PS. itsellä ei aika eikä enää kiinnostus riitä korjaamaan tuota säädintä, joten jos joku sen haluu korjata jotain maksua vastaan niin jos laittais yyveetä, kiitos. Tai voi olla että siirryn vaan noihin autoihin kun ei noi veneet tahdo toimia niin voin tuon säätimen myydä halvalla pois...

98
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 02.10.15 - klo: 11.15 »
No joo totta  :grin: vaatii voimaa että ne edes pyörii :roll:

Pitäis ottaa se laatikko auki ja se osa käteen ja ihmetellä miten sen tekis :wink: ku sehän on vaa vaihteen siirtäjä, ei sillä ammuta niin uskoisin että on sut helppo tehdä :grin:

99
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 01.10.15 - klo: 20.32 »
Trencherit on mustakin tosi hyvät renkaat :grin: Toivottavasti noi vetarit on kans hyvät :wink: on ainakin kalliimmat kuin MIPit :roll:

100
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 01.10.15 - klo: 20.27 »
Eikös ne välykset ole eteen päin :grin: eli kun ajaa etuperin ylämäkeen niin eikai niistä välyksistä haittaa ole. Nyt en kyllä mene ihan takuuseen asiasta kun viimeeks oon Summitilla ajanut joskus keväällä  :roll:

Tuo Lem dog carrier näyttää aika yksinkertaiselta osalta, tosin tuo keskireikä voi olla aika mielenkiintoinen tehdä :grin: :roll:

101
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 30.09.15 - klo: 00.47 »
Mitäs muita päivityksiä on teidän listoilla ollut muuta kuin tuo ohjauksen muuttaminen yhdelle servolle ?

En siis tarkoita moottorin upgreidaamista vaan jotain muita parantavia toimenpiteitä..

Löysin LeadingEdgeMachining:lta kilkkeen millä sais väljyyden pois vaihteistosta mutta tuntuu olevan aika kiven alla tuo osa  :sad:

Vetoakselit ja kardaanit on semmoset jotka kandee päivittää hyviin, esim. Mippeihin. Tai no kaikki on taas kiinni siitä onko kytkin ihan kiinni ja onko minkälaista mottia eli paljon tehoa jne.

Ite en oo ainakaan ikinä saanut laatikkoa rikki joten ei se väljyys siellä haittaa :wink: Tietty jos se väljyys nyt itseä haittaa niin mikäs siinä :roll:

Jos on rahaa niin bulkit alumiiniksi, ne kun maksaa noin 100$ pari niin ite oon menny vakioilla :grin:
Tukarit tietty RPM:n hiluihin
Push rodit ja steering linkit on mulla vaan näön vuoksi trx punaiset alumiiniset. No oon toki yhden teräksisen taivuttanut mutta kumminkin :grin:
Ja on ne kaikki pohjapanssarit hyvä olla alumiinia :roll: jotain henkistä tukea ainakin :roll:

102
On se kyllä kivaa kun pomo sanoo että työt ei edisty niin nopeasti ku niitten pitäis ja kukaan ei ole koskaan neuvonut miten ne asiat kuuluu tehdä nopeasti :undecided: Ja sitten kun kaikki neuvoo eri tavalla ja sit pomo tulee sanoo et ei todellakaan noin, koska tollee siinä menee ihan liikaa aikaa :sad:

103
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 26.08.15 - klo: 00.45 »
Mulla ei pysynyt noilla mustillakaan kupeilla :sad: tein ite vielä pidemmät niin johan alkoi pysymään :grin:

104
Katsastuksessa tänään todettiin, että kolme iskaria on kelvottomina. Yksi vielä menis läpi katsastuksesta, mutta pareittain nuo vaihdetaan muutenkin.

Prkles, että sitten kaikki iskarit käytännössä pskana  :shocked:   

Onneks ei nyt konkurssi silti uhannut vaik uudet tulikin hankittua ja mersussa sentään on fiksusti erillään jousista, eli vaihto on helppo. Jos nyt jotain hyvää pitää miettiä...  :huh:

Kaverilla muutamapäiväsitten katsastusmies totesi, että takaiskarit sököt. Kaksi iskaria maksoi liki 800  :shocked: ja neljän tunnin työt päälle. Iskarit oli myös erillään jousista. Auto ainoa malli suomessa, joten korjaamolla ne iskarit tehtiin uudeksi. Ihan uudet amerikasta tilattuna olisi olleet vieläkin kalliimmat, eikä ilmeisesti olisi ehtineet tulla siinä kuukaudessa, jolloin piti käydä uudelleen näyttämässä. FORD on ford  :grin:

Ohoh. Omaan mersuun iskarit oli 80-85e pala. Ei mitään huippuiskareita, mut kyllä noillakin varmaan tovin ajelee, siihen asti kunnes romuttamolle auto viedään  :grin: Tollanen ford hinta olis jo paljon enemmän vehjettänyt. Vaan eikös ford kuskeilla olekkin taivaspaikka varattuna kun on jo maanpäällinen hemmetti  (edit, "ruma" sana muuttui hemmetiksi...) :angel:

Itsellä Audissa KW:n KSport coilover alusta joka on maksanut noin 1500€ ja on HELVETIN hyvä ja jäykkä ajaa :cool: miinus puoli toki on se että ei ees huomaa ku on jo satanen lasissa :grin: :grin:

Ettei nyt ihan offariksi mee niin vit**taa kun Audissa ei toimi tutkat :sad:

Ja vi*tu en vihaa mitään niin paljon kun ristipää ruuveja, kuka i*iootti on semmosen menny ees keksimään :angry: pitäis kyl kieltää koko p*ska, tai sitten niin että niitä ois vaan yhtä tyyppiä. Savagessa varmaan sata erillaista ristipäätä ja ei meinaa aueta ja samoin yhdessä veneen osassa, ei auta lämpökään, kuusiokolo ois jo auennut. Kupukantaiset lähti papukaijapihdeillä mutta milläs helv*tillä uppokannan saa... täytyy poraa auki tai sit ei avata..
Ja ne pitää saada irti sen takia ku haluun maalata sen osan, se ois hyvä purkaa kokonaan mutta ei sit saa**na

105
Nyt on hyvä hetki ostaa madallusarja :cool:

106
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 19.07.15 - klo: 04.19 »
Nyt on Audissa etuikkunoissa 50% kalvot ja on muuten hel*etin hyvä ajaa ku ei aurinko paljoa häkäise, varsinkii jos vielä aurinkolasit päässä :cool: Ja tuo ei maksanut kuin 70€ ja 10 vuoden takuu, ei voi muuta sanoa kuin että kyllä kannatti :cool:
Takalasit vaan on kyl vielä liian vaaleet :undecided: niihin ku sais semmoset 15-20% niin sit olis hyvä :cool: ja takavalot jäi kyllä hieman liian vaaleiksi, onneksi niitä voi tummentaa helposti lisää :grin: :roll:

107
Muistin että Integyllä, http://www.integy.com/ on hidas toimitus mutta erehdyin, vittu paketti tuli alle viikossa ja mikä parasta ei jäänyt 70$ pakettu tulliin koska lähetteessä lukee 5$, ja lähete oli kyllä avattu tullissa tai jossain :cool: Integylle siis tähdet 5/5 :azn: Toimituskulutkaan eivät olleet pahat (16$) ja tuolla Integyn omilla sivuilla useat tuotteet ovat halvempia kuin esim. Towerilla toki joskus myös päin vastoin :grin: ja tuolta saa semmosia osia mitä ei mistään muualta saa, suosittelen!!

108
Team Integyltä saa ihan samanlaiset teräs vetarit kuin Traxxasilta, mutta melkeen puolet halvemmalla :wink: En tiedä onko jotain laatueroja, en muista onko ne mulla jo kiinni revossa :grin: :grin: tästä on kuitenkin jo noin 4kk ku olen viimeksi pitänyt autoa kädessäni :roll:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXXKU6&P=ML

109
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 16.07.15 - klo: 11.00 »
Jännä että sait uudesta autosta renkaat rikki 4s setupilla :grin: :wink: vai kuinka uus tää auto on?
Mutta renkaiksi kannattaa tilata Prolinen Trencherit http://www.amain.com/rc-cars/pro-line-trencher-x-3.8-tire-w-desperado-17mm-1-2-offset-mt-wheels-2-black-m2-pro1184-11/p387125?v=217641
Tai sitten Isot Joet http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZSW3&P=ML
Noi tulee maksamaan sen 100€/ sarja mutta kyllä kannattaa sijoittaa. Itellä nuo Trenherit kestänyt tosi hyvin, myös 6s ajoa :grin: :wink:

110
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 16.07.15 - klo: 10.53 »
Vakio spurri taitaa olla 68T, jostain sai kyllä 76T spurrin mutta en tiedä miten se mahtuu pyörimään...
Itellä 65T teräs spurri ja välityksiä vaihtelen vaa pinjonin avulla :wink:

Verot on jotain tyyliin 5€ :grin:

111
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 11.07.15 - klo: 15.46 »
Toimiiko se hobbakunkun verojen kiertosysteemi? Kun pitäs melkein jotain kalliimpaa sieltä internationalista tilata vaan verot vähän arveluttaa.

Toimii, tilasin sieltä 200 dollarilla tavaraa ja paketin päälle oli laitettu 20$, ei jääny tulliin :cool:

Onhan tuo Mamba Monster kyllä ihan eri planeetalta ja tuntuu että ihan joka sentin ja äyrin arvonen hankinta. 17p/65s tuntuu kanssa toimivan eikä systeemi edes lämpene kaahailuista. Nopeutta ei tarvikkaan yhtään lisää ja hypytki sujuu kun ei tarvi kovin kaukaa vauhtia ottaa. Muuttu Summitti ihan toiseksi nyt  :grin: Hiukan yskii kun koittaa "crawlata" erittäin hitaasti mutta luulen että kun aikansa esciä sillä castle-linkillä säätelee ni löytyy sekin asetus kohdalleen. Varmuuden välttämiseksi 80% tehot ettei sitten tarvi kohta olla tilailemassa vaihdelaatikoita sun muita.  Paljon äänekkäämpi tuo moottori tai sitte tuntuu vaan. Metallinen spurri odottaa muovisen siliämistä ja sitte sitä ääntä varmaan riittääki. WheelieBar oli pakko laittaa tilaukseen niin pysyy enempi kumipuoli alaspäin ja koppa säästyy,aika helposti kippaa nimittäin vaikkei pitoa luulis olevan nurmikolla tai hiekalla niin näköjään on.

Crwlaukseen pienempää pinjonia vaan kehiin. Joku 10-12 pikkinen niin ei yski niin paljoa ja toki pikku vaihde vielä päälle. Ja sulla oli nyt se 2200kv combo?
Itellä Tekin 1400kv :grin: ja siihen ku pistää 12t pinjonin niin johan mennään hiljaa jopa high gear vaihteella :roll:

112
Vapaa keskustelu / Vs: Spagetti/Lasange levy auto projekti
« : 09.07.15 - klo: 23.53 »
Mul ei nyt oikee leikkaa et mikä tää pasta auto on? Joku mikä on tarkoitus syödä rakentamisen jälkeen? :grin:

113
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 09.07.15 - klo: 23.51 »
Ei käyny tuuri, Mamba-paketti jäi tulliin ja saas nähdä mitä veroja keksivät. Joskus maailmalta tullu kyllä arvokkaampiakin paketteja suoraan kotiovelle. No hyvä tietää että tulossa on. Ostoskokemusten perusteella luulen että siltikin jää vielä about 100e halvemmaksi kuin kotomaasta tilattuna. Vielä ehtii ajella hetken Summitilla jossa varovasti voimaa,ens viikolla elämä voi muuttua.
Ei ne niitä veroja keksi  :azn: Ihan se 24% koko paketin arvosta  :wink:

Ei ihan koko arvosta, ite huomannut että amain tai Tower ei merkkaa posteja paketin päälle :grin: eli jos tilaat vaikka renkaat ja postit 40€ niin kyllähän siinä jo säästää kun niistä ei "tarvi" maksaa veroa :roll:
Ja ebaysta tai hobbykunkusta kun tilaa tavaraa niin saa aika helposti kierrettyä veroja :evil: Tosin ebayssa kyl jotkuu myyjät ihan rehellisiä, valitettvasti :grin:

114
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 07.07.15 - klo: 20.28 »
Bi-turbo ja twinturbo samoja asioita. Aivan kuten vanos , v-tec jne eli muuttuva venttiilin ajoitus. Rakkaalla lapsella monta nimeä.

Tottapa kyllä tuokin että eri auto valmistajat merkkaavat eri nimillä vaikka olisivatkin samoja.
Itse kyllä suosin tuota suoraa turbo bensa kutosta  :roll:

ja ettei nyt ihan offiksi mene niin siinäpä vielä kuvaa

Ja sitten ne saattaa merkata samoilla nimillä vaikka ois eri. Esim. minusta Audin 2.7 ja 4.2 Bi turbo on kahdella saman kokoisella turbolla ja volkkarin 2.0 Bi turbo on kahdella erikokoisella turbolla. Varmuutta tästä asiasta ei kuitenkaan oo. Joten sanokaa nyt joku  2.7 Bi turbon omistava Audimies pitääkö väite paikkaansa :grin:

Tuossa kun katoin OptimoiAutosi ohjelmointeja niin A6:seen jaa kolmea eri tasoa:
1. Taso 265 hp
525 Nm
+32 hp (+24 kW)
+75 Nm

2. Taso
280 hp
565 Nm
+47 hp (+35 kW)
+115 Nm

3. Taso
304 hp
580 Nm
+71 hp (+53 kW)
+130 Nm

Mutta siis kysymys kuuluu että miksi noita on 3 eri tasoa? Eikös sitä nyt automaattisesti oteta tuo 3 taso? Vai lieneekö noissa sitten kulutuksissa jotain eroa? Että esim 3. tasolla kulutus on huomattavasti suurempi kuin 2. tasolla?

115
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 07.07.15 - klo: 15.06 »
Ite oon ymmärtänyt että se Bi turbo on kaksi samankokoista ahdinta molemmin puolin, sillä eikös Audin kaikki Bi turbot oo V koneita? Uusi vw Passat Bi turbo on pienellä ja isolla antimella, tosin se on suora nelos pata. Toisaalta kai V koneessakin voi olla pieni ja iso ahdin peräkkäin.

116
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 07.07.15 - klo: 12.42 »
Mitään en audeista tiedä, mutta monesti saman moottorityypin tehokkaammissa malleissa saattaa kuitenki olla eri sisuskalut kompensoimassa tehonlisäystä... :roll:

Tietääkseni sama pata mutta eri turbot, eli siellä siis kaksi turboa ku mulla vaan yks. Audilla Bi turbo tarkoittaa tupla turboa, sitä en sit tiiä mistä nimitys Bi tulee...

Ohjelma sisään vaan,kyllä toi kolmen litran pata virit kestää!
Samalla sit ne läpät pois imusarjoista ja dpf tyhjäks....ja ohjelmalla herjat pois niin ei tule koodia.

Öö siis mitkä läpät pois? Ja mikä on dpf?

117
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 06.07.15 - klo: 12.17 »
Mun mielipidehän tää on mmutta auto näyttää tyhmälle ilman kilpeä , tai siis että se ei oo siinä minne kuuluu

Musta taas auto piltaan kilvellä. Takana kyl kuulu olla kilpi muttei edessä, ellei edessä nyt oo just semmosta paikkaa sille kilvelle. Eli jos ottaa vaa kilven pois edestä niin sit se on tyhmän näköinen ku on se paikka siinä mut ei kilpeä :grin:

Ehkä ostan vaa Hestecin ohjelmoinnin, ne on luotettavia ja kyllä se 280hp/ 600nm riittää :grin:

Laita samantien koko Hestec moottorinohjausjärjestelmä.. :cool:

Ei mulla oo semmoseen varaa  :grin: :grin: varmaan aika kallis. Perus ohjelmointi maksaa joku 500€ ei tosin oo siihenkään rahoja vielä :grin:
En kyllä vieläkään usko että tulee konerikko kun laittaa lastun. Ku jos tota myllyä saa vakiona tehokkaampana kuin mitä tosta mun koneesta saa lastulla. Sit jos aletaan repii 500 heppaa ja 800 Newtonia niin sit varmaan tuo konerikko voi olla mahdollista.

118
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 04.07.15 - klo: 17.27 »
Luulen että radiossa ei oo End Points -asetus 100%, sillä nimittäin säädetään servon kääntyvyyttä. Esim mulla savassa trimmi joutuu olee 25 oikealle että renkaat on suorassa ja kun siinä ei renkaat voi kääntyä niin paljon kuin servo kääntää, johtuen "madallussarjasta" niin sinne laitetaan end pointit eli max kääntyvyys pisteet. Ettei sitten ajossa yritä väkisin kääntää kun ottaa blockit kii. Nyt tais olla vasemmalle 30% ja oikealle 90%
Mulla Maxxissa servo ja horni samoin päin ku sulla tossa ekassa kuvassa, mitähän se mcly on taas meinannut :grin: :grin:

119
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 04.07.15 - klo: 15.29 »
Mun mielipidehän tää on mmutta auto näyttää tyhmälle ilman kilpeä , tai siis että se ei oo siinä minne kuuluu

Musta taas auto piltaan kilvellä. Takana kyl kuulu olla kilpi muttei edessä, ellei edessä nyt oo just semmosta paikkaa sille kilvelle. Eli jos ottaa vaa kilven pois edestä niin sit se on tyhmän näköinen ku on se paikka siinä mut ei kilpeä :grin:

Ehkä ostan vaa Hestecin ohjelmoinnin, ne on luotettavia ja kyllä se 280hp/ 600nm riittää :grin:

120
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 04.07.15 - klo: 12.35 »
Noniin ja sitten audi merkki vielä pois  :smiley:

Ja pyh :grin: edestä voi ehkä ottaa pois, tai sit laittaa semmosen tuning maskin jossa tumma logo ja ite maski semmosta verkkoa. ja kilpi laitetaan alemmas tai otetaan sisään :wink:

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 44