32
« : 10.10.13 - klo: 22.39 »
Renkaat
-EM ja MM kisoissa jaettavat renkaat ovat eteen 32shore/69mm ja taakse 35shore/76mm
-halkaisija ero on siis 7mm, näillä vetosuhde autossa oikea
-renkaat yleensä paketissa pari milliä isommat, itse sorvasin kesän aikana aina noihin mittoihin
-näyttää, että noita kokoja rupeaa saamaan myös suoraan, jolloin ei tarvitse sorvata
-viime kesän kisapäivät selvisi kahdella kierroksella renkaita, yhdet alkueriin ja yhdet finaaliin, noista jää vielä jäljelle jotain
Vanteet
-ei tarvitse arvokisoissa miettiä, kun kaikki ajavat samoilla
-ei käytännössä merkitystä Suomessa (ainakaan vielä)
-standard on OK
Varaosat
-autot itsessään hyvin kestäviä kulutuksen osalta
-vauhdeista johtuen eivät kestä kuitenkaan kolareita
-ilman kolareita tarvitsee lähinnä kytkinlaakereita, hihnoja ja vastaavia
-itsellä viime kesänä (kolme kisaa ja pari treenipäivää) vaihdoin yhdet kytkinlaakerit
Huoltotarve
-riippuu ajomäärästä suoraan
-kasi ratapolttis on kilpalaite, se ei ole mielestäni tarkoitettu suuriin ajomääriin, varmaan suuret ajomäärätkin ovat mahdollisia
-matalaviritteisellä moottorilla ajaa halvemmalla ja enemmän
-nopeus ei ole ihan heti koneesta kiinni, kaikki muu pitää ensin olla kohdallaan
-putsaus paineilmalla riittää aika hyvin, kun ei vaan työnnä suoraan laakereihin, puhaltaa suoraan ylhäältä eikä sivusta
-auto ei välttämättä vaadi purkamista ja kasaamista kisojen välillä
-kytkin pitää tarkastaa ja painelaakeri rasvata vähintään ajopäivien välillä
Finaali
-toistaiseksi 20min on OK
Kustannukset
-näitä on listattu pariin kertaan tässä samassa ketjussa
-kisapäivän renkaat, kaksi kierrosta noin 40eur edullisimmillaan (renkaita tuntui saavan noin 10eur pari)
-fuili, noin 15eur per kisapäivä viime kesän formaatilla
-autot, noin 500eur uusina, hyväkuntoinen käytetty on hyvä vaihtoehto
-koneet 150-350eur, kalliimpiakin löytyy, mutta ei ihan heti tarvitse Suomessa
-korit, noin 30eur, käytin itse yhtä koria viime kesänä
Itse olisin tyytyväinen jos saataisiin maltillista kasvua ensi kesäksi ja saataisiin hieman yli kymmenen autoa radalle ensi kesänä (viime kesänä 8 eri kuskia osallistui kisoihin ja Kouvolassa viimeisessä kisassa oli 6 kuskia)
Henri