Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Henri

Sivuja: 1 [2]
31
Aion ajaa kasi ratapolttista kesällä 2014:
Henri Fredriksson - Shepherd Velox V8 "EC"

Mielipiteeni Spekkirengasasiaan (Spekki vs vapaa):
Henri Fredriksson - vapaa

Mielestäni sopiva finaalin pituus on xx min:
Henri Fredriksson - 20min tai 45min

32
Renkaat
-EM ja MM kisoissa jaettavat renkaat ovat eteen 32shore/69mm ja taakse 35shore/76mm
-halkaisija ero on siis 7mm, näillä vetosuhde autossa oikea
-renkaat yleensä paketissa pari milliä isommat, itse sorvasin kesän aikana aina noihin mittoihin
-näyttää, että noita kokoja rupeaa saamaan myös suoraan, jolloin ei tarvitse sorvata
-viime kesän kisapäivät selvisi kahdella kierroksella renkaita, yhdet alkueriin ja yhdet finaaliin, noista jää vielä jäljelle jotain

Vanteet
-ei tarvitse arvokisoissa miettiä, kun kaikki ajavat samoilla
-ei käytännössä merkitystä Suomessa (ainakaan vielä)
-standard on OK

Varaosat
-autot itsessään hyvin kestäviä kulutuksen osalta
-vauhdeista johtuen eivät kestä kuitenkaan kolareita
-ilman kolareita tarvitsee lähinnä kytkinlaakereita, hihnoja ja vastaavia
-itsellä viime kesänä (kolme kisaa ja pari treenipäivää) vaihdoin yhdet kytkinlaakerit

Huoltotarve
-riippuu ajomäärästä suoraan
-kasi ratapolttis on kilpalaite, se ei ole mielestäni tarkoitettu suuriin ajomääriin, varmaan suuret ajomäärätkin ovat mahdollisia
-matalaviritteisellä moottorilla ajaa halvemmalla ja enemmän
-nopeus ei ole ihan heti koneesta kiinni, kaikki muu pitää ensin olla kohdallaan
-putsaus paineilmalla riittää aika hyvin, kun ei vaan työnnä suoraan laakereihin, puhaltaa suoraan ylhäältä eikä sivusta
-auto ei välttämättä vaadi purkamista ja kasaamista kisojen välillä
-kytkin pitää tarkastaa ja painelaakeri rasvata vähintään ajopäivien välillä

Finaali
-toistaiseksi 20min on OK

Kustannukset
-näitä on listattu pariin kertaan tässä samassa ketjussa
-kisapäivän renkaat, kaksi kierrosta noin 40eur edullisimmillaan (renkaita tuntui saavan noin 10eur pari)
-fuili, noin 15eur per kisapäivä viime kesän formaatilla
-autot, noin 500eur uusina, hyväkuntoinen käytetty on hyvä vaihtoehto
-koneet 150-350eur, kalliimpiakin löytyy, mutta ei ihan heti tarvitse Suomessa
-korit, noin 30eur, käytin itse yhtä koria viime kesänä

Itse olisin tyytyväinen jos saataisiin maltillista kasvua ensi kesäksi ja saataisiin hieman yli kymmenen autoa radalle ensi kesänä (viime kesänä 8 eri kuskia osallistui kisoihin ja Kouvolassa viimeisessä kisassa oli 6 kuskia)

Henri

34
Eilen ensimmäiset kokeilut ja ajot kasi ratapolttiksella Jannen kanssa.

Hienoa oli kyllä taas pitkästä aikaa!

Hienosäätöä jäi vielä rajallisen ajan takia, ja olisi tarvetta vielä kokeilla ennen Kuusankoskea.

35
Tuossa kuva autosta (Serpent Viper 977) kori sovitettuna (V-dezign)

36
Nyt on tarkoitus taas ajaa kasi ratapolttista pienen tauon jälkeen. Viimeksi tuli ajettua vuonna -98 PM kisoissa Ruotsissa Wäxjössä.

Minulle ja Jannelle tuli tilattua autoiksi Serpent Viper 977 autot.

Ensi kesänä kymppipolttiskisojen yhteydessä pääsee kasi ratapolttista siis ajamaan taas Suomessa, treenit, alkuerät ja 20 min finaali.

Autot saapuivat perjantaina ja oman auton kasaaminen on aloitettu. Kaikki on kehittynyt ja pitää sanoa, että monta asiaa on korjattu Serpentissä. Osat ovat todella laadukkaita ja auto menee nippuun helposti. Toleranssit ovat kohdallaan ja kaikki on suoraan herkkää.

Ei tämä luokka enää niin vaikea, monimutkainen ja kallis ole verrattuna muihin luokkiin. Itseasiassa kun ajattelee, niin autot ja koneet ovat laadukkaita ja kestäviä, renkaita saa kohtuuhintaan valmiina ja fuilia saa valmiiksi sekoitettuna. Ja koreissa riittää downforcea. Ei pitäisi olla mitään estettä suuremmallekin suosiolle. Ja vauhtia riittää aivan varmasti.

Sivuja: 1 [2]