31
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Summer Cup 2018 sarjaan Ilmoittautuminen & Kilpailijanumerot
« : 05.05.18 - klo: 10.03 »
Janne Maula
SC4-10
SC4-10
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Eiköhän säännöissä määritelty aikahaarukka ole hyvä:
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00
Moi ei kai haittaa että että liimaa on renkaan liimausvaiheessa roiskunut/valunut hieman renkaan kulutuspinnalle?
Olen mattojen kannalla ehdottomasti.
Oma näppituntuma on että ajotaidot kehittyy talvella parhaiten matolla.
SC autoissa pito ja kulut saatiin pienennettyä traxxas renkaalla.
Aloittelijalle on paljon helpompaa ajaa matolla, ei tarvii olla just oikea rengas ja säädöt niin voi silti kiertää rataa.
Mihin tuo perustuu että EOS on paras alusta aloittelijoille ja muillekin ?Viime talvna ajoimme EOS matolla paljon (kulutimme n.35 sarjaa renkaita tuupissa ja sama määrä nelkussa) mutta se kyllä kannatti. Kauden 2017 saldo oli Pekon kohdalla seuraava OR5 luokan EM 8 (TQ alkuerissä), M8 SM 2 (ensimmäinen kausi Pekolla M8). WJ nelkun 2 ja tuupissa 7.
Katsoisin että Pekon ( ikä 14v) ajonopeus ja ajorutiini kasvoi valtavasti talven aikana EOS matolla ajamalla. Lisäksi kävimme neljässä EOS kisassa ulkomailla.
Nyt tuntuu että matto on vedetty alta pois! Koska emme aja 10 crossia kuin talvella niin EOS matolla ajaminen palveli loistavasti Pekon kesälajeja ja hänen kehittymisään ajajana.
Katsotaan sitten ensi kesän jälkeen mikä on betoni-Crossin saldo.
Matti puhuu asiaa, tätä juuri ajamme takaa. Annetaan nuorille kuin muillekin kuskeille kehittyä ja mahdollisuus parempiin kansainvälisiin tuloksiin. Se että EOS matto tarjoaa parhaan alustan aloittelijoille, harrastajille ja kilpailijoille olisi juuri sitä mihin tulisi pyrkiä.
Riittävä pito, muuttumaton alusta, pienet kalustokustannukset ja harrastamisen mielekkyys. Varsinkin aloittelijat pystyvät omiin taitoihinsa nähden kiertämään rataa kohtuudella --> kokevat harrastamisen mielekkääksi --> jatkavat myös tulevaisuudessa harrastuksen parissa.
Jos joku kokee että aisat ovat mustavalkoisia niin kannattaa katsoa peiliin. Asioista pitää saada keskustella ja myös pitää osata keskustella. Nythän keskustelu ei ole oikein edennyt vielä mihinkään.
Edelleen leijuu avoimena se että halutaanko harrastaa laadukkaasti tarjoten kaikille osapuolille siihen mahdollisuus. Tilaa on saatavilla riittävästi kunhan harrastamisesta maksetaan riittävästi. Nyt kun harrastaminen ei oikein maksa mitään niin ei oikein haluta sitoutua siihen.
Missä menee kipuraja, 100€/kk kallis vai halpa? Mitä itse olen keskustellut ihmisten kanssa niin he pitävät kipurajana 150€/kk.
Surullisin mielin sain kuulla että pääkaupungiseudun Fullspeed Ry on tappamassa lupaavasti alkaneen kansainvälisen menestyksen talvi sähhkökrossissa. Tämän on todella iso pettymys niille jotka ovat olleet mukana kehittämässä lupaavia nuoria kansainväliselle tasolle. Päätös että tulevassa sisäpaikassa ajetaan betonilla ei ole eduksi kenellekkään osapuolelle, se mihin päätös perustuu on täysin käsittämätön.
Avoin keskustelu siitä kannattaako edes yrittää tasapäistämään harrastajat ja yrittää tarjota kaikille sopivaa sisäpaikkaa vaan ohjata harrastajat ajamaan sellaisella kalustolla millä on mielekästä harrastaa. Esim neliveto korrit eivät sovellu sisälle. Myös harrastamisen hintaa voidaan nostaa että kulut saadaan katettua. Esim 100e/kk ei ole paha hinta harrastepaikasta.
Toivotaan että tässäkin asiassa järki voittaa ja tulevassa sisäpaikassa ajetaan EOS matolla krossia ja tarjotaan nuorille mahdollisuus kehittyä ja tie kansainvälisille areenoille.
Kiitokset Ulvilan porukoille hienosti järjestetyistä kisoista.
Omat kisat meni toiseen finaaliin saakka oikeinkin hyvin, mutta sen jälkeen ei olekkaan mitään järkevää kerrottavaa. Rata ja liika yrittäminen kait sitten vei mahkut parempaan.
Uuden köröttely alkueräformaatin haasteellisuus tuli heti esille. Ongelmana oli ettei tilaa annettu ja omien virheiden jälkeen syöksyttiin eteen, syyllistyin toki itsekin tähän, käsi on ylhäällä virheen merkkinä.
Jatkossa AE vois ottaa lentävällä ni olis enemmän tilaa temmeltää.
YT rengas toimi odotetusti eli hyvin.
Itse henkilökohtaisesti olisin sitä mieltä, että kisat voisi alkaa myöhemmin ja ne saisikin kesällä venyä ku valoa riittää. Tällöin ei olisi kiirettä kisapaikalle aamuisin lähtisi sitten hotlalta tai kotoa radalle. Koko la päivä tulee kisoihin jokatapauksessa budjetoitua päättyy ne sitten klo 19 tai 21.
Juuso 6#
Morjesta vaan kaikille,
Pääsiäinen on vietetty ja aletaan suuntaamaan kesää kohti.
Olen varmistanut kisaviikonloput järjestäjiltä. Päivämäärät ovat samat kuin aiemmin on sovittu.
Kisaviikonlopuista sen verran, että ne kestävät yhden päivän. Kilpailut ajetaan lauantaisin,
paitsi Nokia, joka ajetaan alustavan suunnitelman mukaan sunnuntaina.
Kirjaan nämä myös tuonne ekaan viestiin.
SÄHKÖKASIT:
-muutoksia: alkuerän laskutavassa 1/3 pistein
ja käytetään finaalien kilpailijamäärissä Maastosarjan kaaviota
ja siis:
2 kpl 7min eräharjoitusta
3 kpl 5min alkuerää (lasketaan 1/3 pistein)
3 kpl 10min finaalia (lasketaan 2/3 pistein)
POLTTIKSET:
-vielä pientä hiomista ennen ajokaavion julkaisua
t. Kai