Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mr-Chat

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
91
Kiitoksia myös omasta puolesta kilpakumppaneille.

Omat kisat meni just nappiin, alkuerien jälkeen A-finaalin 8 ruutu odotti ja tavoite oli täytetty. Finaaleissa todella tiukkoja vääntöjä niin Martin, Juuson kuin Ylisen Mikonkin kanssa.

Finaali oli todella kova tasoinen, josta kertoo sekin että omat lasketut sijat 4,4,5 riittivät 7. sijaan lopuksi. :shocked:

Onnittelut vielä vanhan näköselle voitosta!!! (Kyllä mä vielä joskus sunt voitan) :wink:

Sitte ihan muihin asioihin.

Samille jo juttelinkin lauantaina et olisko tyhmä ajatus jos 4wd luokkaan sallittaisiin 3s akut??? Moottorirajoitus asettuis 2650kv havuille, joka vastaa 4000kv konetta 2s sähköillä...

Saataisiin järkeä akkujen hintaan, ja myös tuon tason 1/8 moottorit on noin puolet halvempia kuin nykyiset SC-pannut.

Lisäks tolla pystyttäis ajamaan vaikka finaaleina esim. 4x10 min, joka ei pidentäisi päivää kuin 5 minuuttia erien osalta. siitä kun laskee yhden erän lämmittelyn ja lähdönjärjestelyhärväämisen niin ollaan tasoissa...

Mielipiteitä, ja keskustelua voitas jatkaa tuolla sc-ketjussa...

Ja vielä sokerina pohjalla hiukan rengasvääntöä. Etkö sä Kim just reilu viikko takaperin käyny turussa testaamas 17 erillaist rengasta???  Jotenkin sotii tota sun "Kokematon ei voi tietää kuinka paljon rata syö rengasta, eikä ole rahaa ostaa pakki täyteen kaikkia eri nappuloita ja seoksia." kirjoitusta vastaan.

JM #84

92
Kilpailukutsut / Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku
« : 28.07.16 - klo: 10.14 »
Mihinkäs aikaan koroke olis tänään auki? Varmaan alkuillasta on joku paikalla?? Ja millä profiililla mennään?

Tuuppien profiili oikaisee korokkeen edessä olevien neloshyppyjen ekan nousun jälkeen etuväärälle. Muuten rata ajetaan kokonaisena.

Nelivedot ajaa koko rataa

93
Moi, oisko teillä vara bondereita ulvilan kisaan?
Tulen ekaa kertaa kisoihin eikä ole hajuakaan bondereiden toiminasta/käytostä.

Morjens.
Ainakin edellisessä kisakutsussa oli maininta vuokraponderin mahdollisuudesta. Sun pitää vaan olla ilmottautumassa kärppänä, ja ilmoittaa tarpeesi vuokraponderille.

Ponderin käyttö ei suuria vaadi, kytket sen vastarin vapaana olevaan kanavaan ja siinä kaikki.

-Janne #84

94
Noi tulokset pitäis paikkansa jos 3/4 erästä ois laskettu. Mutta eikös tasapisteissä sijoitus ratkaise ? Eihän siinä vielä mennä aikavertailuun ? Tasasijoituksessahan sit katsotaan vasta ajat. Vaadin että tämä julma vääryys korjataan koska mulla on Kossu pelissä.

Myllyntauskin merkattu tuloksissa 12 vaikka voitti B Finaalin eli oli 11. Vai ollaanko tässä ryöstämässä Maralta ansaittua pokaalia .

Kossu on pelissä täälläkin... :wink:

95
Sit munki pitäis olla 15 niinku lavangos kuulutettiin, eikä 16...

96
Tuntuu että kaikki ketkä tänne kirjoittelee niin puolustavat omaa kantaansa, ja missään asiassa ei nähdä kompromissin mahdollisuutta.

Harmillista on jos asioista on alettu eri foorumeilla keskustelemaan... Näin juuri muodostetaan kuppikuntia, jotka ajavat omaa asiaansa eteenpäin.

Aina homma vaan ei aja asiaa eteenpäin jos mennään mentaliteetillä  "meidän mielestä tämä tapa on ainoa oikea, ja paras... Ollaan kuitenkin oikeen porukalla mietitty...

Oma mielipiteeni on, että kaikkia uudistuksia voidaan kokeilla. Ja jos homma ei toimi, tai saa suurta vastustusta. Niin palattaisiin vanhaan.
Ei aina tarvitse ajaa koko kesä- tai talvisarjaa... Kyllä ne metsään menneet uudistukset paljastuu jo yhdessä kisassa...

#84


97
Millon toi biisi kuullaan livenä???  :azn:

98
Iipolta hyvä kirjoitus.

Erittäin hyvä saada myös aloittelijan kanta asiaan...

99
Se tekee ykstyypistä typerän, että markkinoilla on tusina renkaita joista voi valita. Olis lähes idiotismia kieltää niiden käyttäminen ja valita renkaaks esim joku traxxas rengas jolla ei oo mitään tekemistä kilparenkaan kanssa. Ja ei niitä renkaita tarvi merikontillista olla. Itellä tasan kolme sarjaa renkaita ja ne riittää koko kauden kisoihin. Mutta olis kyllä mukava vaihtaa niitä kisan aikana kun huomaa että väärä rengas alla kuten mulle kävi nyt tässä kisassa, oikeasti en tiedä olisko sillä ollu muuta ku henkinen vaikutus, mutta kuitenkin.

Samaa mieltä rengassäännöstä...

Miksei me ajettais vain YT-renkaalla, jos kerran traxut oli nopeemmat???
No traxut oli melko kovan kuskin alla, itellä ei varmasti olisi toimineet... Ja mites toimii tuupeissa???

Ja renkaiden vaihdolla saa just tota henkistä saumaa, ja mahdollisuuden vielä vaikuttaa jos auto ei sitten toimikkaan... Ja saadaan hauskaa rengasrulettia.

Tällä estetään nyt kaikenlaisten höpöhöpö kiinarenkaiden testaaminen... Mikä ainakin omasta mielestä on hauskaa, ja kuuluu tähän touhuun.

Ja kun kattoo suomalaisten nettikauppojen saldoja renkaiden suhteen niin eihän sieltä riittäisi millään kaikille ykstyyppirenkaita... Hyvä kun yks kuski saa tilattua kokonaisen sarjan...

Ja mitä sitten jos jollain on merikontillinen renkaita mukana??? Keneltä se sitten on pois???

100
Kiitokset järjestäjille, hyvät SC-karkelot oli..

Omat kisat sujui jo tutulla kaavalla, alkuerien 3 peräkkäistä väkivaltarylläys kierrosta peräkkäin, ei vain sovi itselle...

Ei sitten millään...

 Ajo kyllä sujuu sen 7 min. pyörillään, mutta jotenkin ei vaan osaa repiä 3 riskikierrosta peräkkäin.

Finaaleissa B-Finaalin 6.ruudusta oli melkosen tekemätön paikka tehdä tulosta...


Sitten taas kritiikkiä sarjan säännöistä...
Renkaiden merkkaaminen ja vaihtamisen kieltäminen on aivan uskomattoman typerö sääntö!!!!!!

Nyttenkin monta kovaa kuskia kärsi valtavasti siitä, että rata muuttui päivän mittaan. Itseäni en kovaksi kuskiksi lue, mutta olisi pakissa ollut finaalien liukkaille kierroksille huomattavasti paremmat renkaat tarjolla...

Mitä säännöllä oikeasti haetaan???

Itse en keksi kuin yhden syyn.. KOTIRADALLE ETUA!!!  Helppo ajaa omaa rataa 10k kierrosta ja testata vaikka miten montaa kummia. Sitten ulkopaikkakuntalaiset tulee paikalle ja ajaa 2 harjoituserää ja niiden perusteella sitten valitset...

Vai haetaanko säästöä ja tasasuutta aloittelijoiden ja kokeneemmien välille???

Oma mielipiteeni on että, aloitteijoiden kuuluukin olla huonompia, oli laji mikä hyvänsä. Ja jos joku kokeneempi kähmy haluaa työntää rahaa 200€ joka kisaan renkaiden muodossa niin siitä sitten vaan, kyllä se menee lujempaa jokatapauksessa...


Kisapaikalla kuulin jopa tornarin et jatkossa olis vain yksityyppirenkaat??? Onko huhulla perää??? Jos on niin kuka vastaa niin pässistä ajatuksesta???

Me ei kuitenkaan olla mikään maastosarja!!!

101
Tulokset / Vs: Finnish Open I / 21.5.2016 Turku, Tulokset
« : 29.05.16 - klo: 21.59 »
Hyvät kisat olivat!!!!

Itse ajoin ensimmäisen kisani nitrolla, ja voin myöntää että jännitys meinasi ihan tosissaan hiipiä puseroon!!!

Alkuerissä sain budjetti-Agaman yllättävän hyvään kulkuun ja alkuperäisen eräjaon mukaan olisi A-Finaalin jumbopaikka ollut näpeissä... No tilanteet muuttuu ja ajajamääriä rukattiin joiden jälkeen löysin itseni B-finaalin kakkosruudusta...

Finaaliin lähdin jo SC-sarjasta opitulla mantralla "Slou änd stedi wins tö reis"... Ja niinpä voitto irtosi kun nopeammilla tuli kaluston kanssa murheita...

Kiitokset mukana olleille, sekä www.rccenter.fi

Erityiskiitokset Mikolle!!! Hyvin mekattu ja rauhoteltu hieman yli-innokasta kuskia tankkaamisien kanssa.  :wink: :wink:


102
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 29.05.16 - klo: 21.52 »
Ruusut käyttäjälle harrikal (Myyjä)

Erinomaisesti sujuneet kaupat!!!

103
Tulokset / Vs: SC Summer Cup 1/2016
« : 15.05.16 - klo: 19.19 »
Kiitokset täältäkin järjestelyporukalle!!! Hyvät kisat järjestitte!!!

Lähdin päivään kaksijakoisissa tunnelmissa, turffi pelotti kokematonta. Ja testin puute jopa aiheutti käyrän nousemista, mutta ei siitä sen enempää...

Alkueriin lähdin taas perinteisellä tavotteella,,," A-Finaaliin olis niin kiva päästä" Ja tulihan se sieltä!!! Lähtöpaikka A-Finaaliin ruudusta 7.

Finaaleissa todella tiukkaa vääntö etenkin Mikon kanssa, ja pitkään näytti jo siltä et vihdoin otetaan nuoremman (vanhemman näkösen) veljen päänahka!!!
No puristus ei ihan riittäny, ja Mikko runttasi ohi viimisessä finaalissa, ja lopputulos vaihtui 5. -> 6.
Tyytyväisenä on hyvä jatkaa kohti ulvilaa!!!!

Kiitokset www.rccenter.fi, www.teknorc.com ja www.eurorc.fi


104
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup I, 7.5.2016 Tammisaari
« : 06.05.16 - klo: 21.58 »
Laitampa nyt omankin lusikkani tähän soppaan vaikka en ny oo sarjaa ajanutkaan toviin.

Oon samaa mieltä muutamien kanssa siitä että yhden harjoituksen perusteella renkaiden valinta on aika hankalaa varsinkin radalla josta ei ole lähiaikoina kokemusta.
Jos ekassa ja ainoassa harjoituksessa alla ollut rengas ei syystä tai toisesta toimi niin sitten pitää riskillä valita joku muu rengas. Toki viidessä minuutissa ehtii ajamaa toisellakin renkaalla kun nopeesti vaan vaihtaa, mutta siinä jää sitten itse treeni aika nollille.

Itse käsitin että renkaiden rajoituksella pyritään rengaskulujen vähentämiseen ja se varmaan toimiikin.
Mutta sen mukana vaikuttaa tulevan pakollinen treenireissu tai perjantaina paikalle saapuminen treenaamaan, varsinkin jos haluaa olla renkaastaan varma. Sen minkä rengaskierroksessa säästää menee helpolla matkakuluihin tai hotelliyöpymiseen.

Stinden ehdoitus että renkaat merkataan vasta alkuerien jälkeen olisi ainakin omasta mielestä hyvä vaihtoehto. Toinen on että koko rengasrajoitus ei olisi voimassa radalla jonka pinnasta ei monella ole kokemusta.

Ja omasta mielestä vapaita harjoituksia pitäis aina olla kaksi kierrosta. Vain yhden harjoituksen ajaminen suosii eniten niitä kenellä on ollut mahdollisuus ja intoa lähteä erikseen treenaamaan.

Samaa mieltä!!!

En lähtisi perjantai tai mitään muitakaan ylimääräisiä reenejä kieltämään, koska se jos joku on ryppyotsaisuutta...
Mutta toi yhden harjoituksen, ja heti perään renkaan merkkaamisen näen edelleen valtavana epäkohtana niitä kohtaan joilla ei ole mahdollisuutta tällä kertaa olla ylimääräistä reenaamassa. Tai ylipäätään muita kohtaan!!!

Turha enää vastata radan olevan auki, että sinne vaan testaamaan!!! Kun ei pysty niin ei pysty.

Ja sanoohan paikallisetkin että aamuhämärissä rata on liukkaampi kuin päivällä... :roll:

105
Ei meillä vielä olekkaan...

Mut kokoajan kiristymäänpäin ovat...

106
WJ ja maastosarjassa alkaa olla löyhemmät säännöt kun alottelija ystävällisessä SC-Sarjassa :wink:

107
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup I, 7.5.2016 Tammisaari
« : 06.05.16 - klo: 16.03 »
Kyllähän siellä jokaisen ääni saatiin kuuluviin ja näkyviin...

Päätökset tehtiin enemmistön äänien mukaan ja sillä oletuksella että kaikki menee niinkuin ennenkin kisoissa...

Mutta nyt ei mene, Järjetön ajatus pakottaa testaamaan yksiä renkaita, ja jos ei sovi rataan niin sitten saakin riskillä kokeilla muita kumeja...

Edelleen palaan aiempaan... TÄMÄ PALVELEE VAIN SELLAISIA KUSKEJA JOILLA ON MAHDOLLISUUDET TREENATA REILUSTI ETUKÄTEEN!!!

108
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup I, 7.5.2016 Tammisaari
« : 06.05.16 - klo: 15.19 »
Samaa mieltä möllin kanssa...

109
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup I, 7.5.2016 Tammisaari
« : 06.05.16 - klo: 13.24 »
Menee kato Timppa esireenien hyöty hukkaan jos muutkin saa reenata...

Jos kaikki sais mahollisuuden ni ei ois kato tasapuolist....

110
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup I, 7.5.2016 Tammisaari
« : 06.05.16 - klo: 12.53 »
Heissan...

Ajetaan sitte vaan yhdet harjoitukset???  Ja tämän jälkeen renkaat merkitään, ja alkueriin ei enää vaihdeta...

Eli jos ei ole mahdollisuutta ajaa perjantaina reeniä tai vaikka 4 viikkoa vapaata reeniä ennen kisaa niinkuin osalla. Niin saa testata rengasvaihtoehtoja kokonaiset VIISI (5) minuuttia...

Tälläkö nyt sitten saavutetaan se kaikille tasapuolinen mahdollisuus kilpailemiseen, vai hakeeko sarjanvetäjä etulyöntiasemaa??? 

Ymmärtäisin jos ajettaisiin savella, sitä kun on 95% suomen ulkoradoista.

Mutta kun ajamme taas SC CARPET CUP:ia niin reenit vedetään minimiin, ja tietty porukka reenaa tuntuvasti ennen kisaa...

Miten mulla tulee mieleen talven EOS-ULOSTE bunkkerista????

Kai taas tämän kisan jälkeen tehdään jotain "KAIKKIA" palvelevia sääntömuutoksia, ettei kotiinpäinvetäminen paljastu!!!!!????

Terveisin J.Maula

111
Kaukovirta muistaakseni päästeli etuveto Teknolla...

B-Finaaliin asti kerkes sillä...

112
SC foorumi on muuttunut jännäksi huuteluksi...

Kisoissa nokialla äänestettiin ja erikseen kyseltiin sääntömuutoksille vastustusta. Hiljaista oli...
Ja taas foorumilla väännetään.

Mikä siinä on ettei mistään asiasta uskalleta olla omaa mieltä muuten kun piiloutumalla nickin taakse????

-J.Maula, Tekno SCT410 #84 (se hidas...)

113
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 14.03.16 - klo: 23.13 »
Vanhaan Agama A8 Evoon uus koppa kesäks...

114
Pakko ihmetellä tota Jeppenkin mainitsemaa TEKNO vs kaikki muut asetelmaa joka muutamista kirjoituksista on selkeästi nähtävissä...

Mitä väliä loppupeleissä sillä on mitä auton kyljessä lukee???

Kauheesti pelkoa herättää jos Tekno lanseeraa oman tuuppikonversio settinsä,,, mutta ketään ei kiinnosta että bunkkerissa ajettiin toiseksi melkeen 500g teknoa painavammalla autolla 2wd luokassa...

Tosin siinä ei lukenut Tekno kyljessä...


Ja turha huutaa et Tekno-ukko puolustaa TEKNOa... Ajan sillä vaan siks ku ei oo uuteen varaa, ja tunnen kuuluvani porukkaan...:(


115
Tai sitten vaan sarjanvetäjät istuu yhdessä alas, päättää asian ja kertoo aivotyön tuloksen...
Ollaan me loput hiljaa ja ajetaan riemulla...

Eikös sarjavetäjät kuitenkin nuo säännötkin kirjoita???

Ei missään muussakaan lajissa kisaajat päätä sääntöjä...

116
Miks kaikilla valmistajilla pitäis olla tuuppi??

Onko se aloittelija ystävällistä kun ostat halvan tuupin ja huomaat olevasi vailla mahdollisuutta voittoon kun vuosia ajaneet alan miehet vetää rakennellulla nelkulla???

Sarjasäännössä mainitaan vaatimus auton perustumisesta johonkin myynnissä olevaan autosarjaan... Teknosta, Desc410 tai Desc10 rakennettu tuuppi EI perustu mihinkään TAKAVETOISEEN (2wd) autosarjaan....
Oman tulkintani mukaan ovat siis sääntöjen vastaisia.. 

Ja tohon rengasasiaan. Rc10 ollaan nyt nussittu ton asian kanssa koko talvi eikä mihinkään ole päästy....




117
Tulokset / Vs: SC Winter Cup #4 5.3.2016 Ulvila Tulokset
« : 06.03.16 - klo: 21.05 »
Kiitokset kisajärjestäjille, mahtavat karkelot saitte aikaan.

Ensin plussat ja miinukset ja sitten hiukka stooria...

+Rata-Layout, ja etenkin seinäkurvit. Todella vauhdikkaan radan olitte rakentaneet melkoisen pieneen tilaan, aluksi epäilytti tuleeko kisoista mitään kun noin lyhyt on. Myös rata materiaali oli mielestäni just sellainen kuin SC-autoilla pitääkin olla.

+Ruokailu, ja buffet. Juurikin täydellinen hintalaatusuhde!!

+Järjestelyporukan todella hyvä henki niin keskenään ja kisailijoille. Kiva ajaa kun tunnelma on kohillaan.

+Kunnollinen katsastus

+PALKINNOT!!!!!! Todella hieno ele RCKAUPPA.FI... Harvemmin SC-Kisoista voittajat poistuu uuden radion kanssa!!! Meni kerrankin jopa allekirjoittanut hiljaiseksi kun alkoi palkintopöytään ilmestyä uutta Sanwaa..

-Lähtöpaikka. Olisi ollut järkevämpää laittaa takaväärälle, ja ekalla kierroksella vetää suoraan pääsuoralle siitä. Nyt ensimmäisessä kurvissa oli hirveä kasa joka lähdössä.

-Kuulutusten puute erän aikana. Olisi ollut kiva kuulla muutakin kun armeijasta tuttu "MINUUTTI"... Nyt oli vaikea seurata kenen kanssa taistellaa ja kuka tulee kierroksella ohi.

-Tuomarointi. Miksi tuomari ei ollut korokkeella vaan radan toisessa reunassa. Ja vielä kun istuskeli niin ei voinut nähdä koko rataa mitenkään.

Sitten hiukka höpinää vielä itse kisasta.

Alkuerissä tuli taas kerran selväksi, että ei riitä jos ajaa 04:40 hyvää ajoa ja kaataa... (Varsinkin kun kaataa sellaiseen paikkaan missä nostajaa ei ole lähimainkaan) :roll:
Tulos kärsii ja taas kerran jäätiin A-finaalin ulkopuolelle :embarrassed:

Suoritus riitti B-finaalin 2. ruutuun J.Savolan vallatessa "kultaisen ananaksen"
1. Finaali oli hyvin sekavaa osalta kuskeista jäi matka kesken, lopussa T.Äyhö hiillosti muutaman kierroksen, mutta sain pidettyä takana ja lähdön voitto...
Toiseen finaaliin lähdettiin kuten ensimmäiseenkin. Ekaan kurviin roima kasa correja ja itse joukon hännille... Tiukan väännön jälkeen 3. sija Äyhön ja Savolan jälkeen.
Kolmas finaali sujui samoissa merkeissä kuin toinenkin Savola meni lujaa ja itse roikuin perässä, kunnes 15 sek ennen loppua kaato pahaan paikkaan ja nostaja unelmoi... Kiehahdus kattilassa ja homma aivan sekaisin, Äyhö kuittaa ja jään kolmanneksi...
Tämän jälkeen rakentavaa keskustelua kilpailun johtajan kanssa ja tlanteen nollaus...

4.Finaaliin lähdettäessä tilanne oli maukas. kolme erää ajettu ja kolme eri voittajaa. Takaraivossa ajatus, tämän finaalin voittaja vie koko B-finaalin...
Alusta asti siistiä ajoa Savolan paahtaessa keulilla ja itse toisena. erän puolessa välissä havahduin omaan mummoiluuni ja Savola oli kasvattanut johtonsa yli puolen kierroksen mittaiseksi. Jokin naksahtaa päässä ja alkaa vimmattu takaa-ajo. 3 kierrosta ennen maalia saavutan Savolan takapuskurin ja alkaa hillitön ohituspaikan metsästys... 3 kierrosta todella kovaa kilvan ajoa ja Savola vie voiton 0.2 sek erolla... Loistava lopetus päivälle!!!! Ajettiin molemmat päivän kovin tulos viimeiseen finaaliin ja kerrankin tappio ei maistunut perinteiseltä ruumiin kuonalta!!!

Onnittelut vielä "Jakkelle"!!! Todella hyvä kisa käytiin!! :grin:

Nokialla päätöskisassa nähdään!!!

Janne #84




118
Hei kaikille!!!

Tässä palautteeni kilpailusta:

Ensin luettelen mielestäni hyvin menneet asiat eli plussat.

+ Tuomarointi oli todella mahtavaa, parasta kokemaani tällä lyhyellä kilpailu-urallani.
+ Kuulutukset / selostaja
+ Jerzin kisa buffet
+ Tiukka vääntö nelkun b-finaalin kärjessä.
+ Autot katsastettiin

Sitten luettelen asiat, jotka mielestäni kaipaavat vielä kehitystä.

- Rata-layout ei muuttunut, tästä seurasi mielestäni paikallisille aivan liikaa etua vaikkakin nelkussa ulkopaikkakuntalainen voitti.
- EOS-Matto ja yksityyppirengassäännön puuttuminen
- Nelkuista rakennetut tuuppikonversiot. Nähtiin hyvin miten ylivoimaisia ovat oikeasti takavetoisiin autoihin, myös sarjan sääntöjen vastaisia, ne kun eivät perustu mihinkään kaupan hyllyltä ostettavaan 2wd autoon
- EOS-Matto
- En voittanut kilpailua, mieleni apeutui :cry:

Kiitos mahdollisuudesta antaa palaute, toivottavasti tästä on apua kun jatkossa pidätte kilpailuja. Onhan FULL SPEED RC suomen tuorein rc-seura, tällä selitämme muutamat virheet.

KIITOS!!!

Janne #84

119
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup #4 5.3.2016 Ulvila
« : 28.02.16 - klo: 23.45 »
Miten rata on perjantaina 4.3 auki treeniä varten???

120
Hyvä homma!!!

Ihmettelen vaan kun turussa asiassa oltiin niin ehdottomia :tongue:

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7