Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TTKoo

Sivuja: 1 ... 70 71 72 [73]
2161
Sähköautot / Asso Talk
« : 26.08.03 - klo: 10.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Tatti"
Itelläkin on one-way, mutta sillä en aja.. en luota siihen että saan pidettyä one-wayn yhdessä palassa  8)

Kerros ihmees mitkä setupit sulla oli diffillä!


  ---   ---   ---   ---    
Ensinnäkin, kun kirjoitin :  " HYVÄ...ellei PARAS....jne.
Tarkoitin autoa, eli on perustaltaan kokolailla valmis. Eli ei olisi tarvinnut nähdä niin paljon vaivaa kuin allekirjoittanut on nähnyt.
Mutta kaikki on kyllä lisännyt kokemusta ja auton tuntemusta ja onhan " pankissa nyt paljon sellaista mitä saattaa tarvita PAHANA päivänä ".  Jotain saattaa matolle mentäessä muuttua, mutta viimeksi on ollut näin ( sillä 4 ast. casterilla). ( tark. F + 2 ja 2 ast casterp. )
Edessä kultaiset jouset, takana hopeiset. Isk. yläp. kesk. reik. niin edessä kuin takanakin ( on kokeiltu myös ylä sisentä edessä )
Isk. ala , uloin edessä ja takana. Öljyt  40  etu ja taka ( joillakin radoilla edessä 50 ).
Ylätukiv. pisin asento edessä ja takana.
Camber edes. 1.5 ast.   taka sama tai pienempi riippuen radasta ja tuntemuksista.
Taka auraus liukkaalla 3, pitävällä 2.
 Kuten tunnettua, " kaikki vaikuttaa kaikkeen ". Kokeilemalla on oppinut, mutta assossa on se hyvä puoli että: Lähtökohta on aika valmis , ja keskikohta joka säädössä antaa hyvän pohjan eteenpäin !
Yhtään ONE-WAY : tä ei ole rikkoutunut. On vain alle 10 akun välein puhdistettu huolella Clienerillä ja sen jälk. voideltu asson omalla diffirasvalla. ( jos laittaa rasvaa liikaa, saattaa  olla " vähän vikuri alussa, ennenkuin diffi mahtuu toimimaan ") Ja kanttarilta alas kaasua helläten! Pienemoi vaiva asson ONE-WAY : n huolto ja kestävyys on, kuin sadekelin suojaus noparille ja vastarille, Suomen harvoina sadepäivinä !!!!

Huomasin jo vastattuani että kysyit:  Setupia diffillä. Ne olivat jotakuinkin asson kokoonpanokirjan ohjeen mukaiset. Öljyillä ja jousilla vähän "pelasin".
Lisäys ONE-WAY:n kertomukseen: Kellä on ongelmia takadiffin kanssa. Rakentakaapa se asson edellisen mallin metallisesta. On herkkä, pitävä ja helppo säätöinen!
Painavampi myös, mutta on HYÖTYPAINOA ja auton keskilinjalla kuitenkin. Eli vakiokoneella ajaen hyödyt suudemmat kuin haitat.
FT:n ei ole tarvinnut yhtään lisäpainoa. Ei tosin ole ollut tilaisuutta mitata painonjakautumaa, valitettavasti.

2162
Sähköautot / Asso Talk
« : 25.08.03 - klo: 23.16 »
Tatti kirjoitti:
 
Setuppia olen hakenut viikonloppuna ja tässä on tulos:
 ---   ---   ---   ---   ---
 Tuo vaihe on tullut käytyä jo ja hyvin toimi, kunnes tuli hankittua ONE-WAY.
 Nyt tuntuu, että ori alkaa olla kesytetty!
 Nyt on autossa kaksireikäiset etu- ja taka-alatukivarret, takaiskarin tuki myös edessä ja lukemattomat kokeilut sekä lukuisat eri variaatiot säädöissä.
 Lopputuloksena se ,että Hyvää , kenties Parasta on vaikea parantaa.....!!!

2163
Tulokset / Vakioluokka
« : 25.08.03 - klo: 22.16 »
Kiitos VesaK !
Lohduttavaa kuulla. Ja kun nyt tuntuu olevan päätetty SM -sarjasysteemikin, niin voisiko ajatella vielä niin että tehokkaampi kone otettaisiin käyttöön ensin ulkoradalla. Voisi vaikka pidentää vielä vuodella siirtymää. Kun en ole voinut osallistua keskusteluun kilpailijoiden "foorumilla" , kysyn tässä samalla: Voiko 27:t hyödyntää vielä siitäkin eteenpäin crossivakioluokassa?
Tuntuu olevan tarvetta siihenkin autoon!

PS. Tarkoitit kai vuotta 2005 ....

2164
Sähköautot / Asso Talk
« : 25.08.03 - klo: 18.20 »
CAi vastasi:

Front pala aina 0
Caster matolla 2 ja asfaltilla 4. Kestävyyteen ei mitään merkitystä
---   ---   ---   ---   ---
F + 2  ja 2 ast. casterpala = käytös ollut kaarteissa tosi rauhallista, mutta aivan puskevan rajoilla, jopa tietyissä kaarteissa puskevaa. Kuitenkin helppo ajettava!
Maton 4 ast. casterpala on perua edellisen neuvojan jäljiltä. On vain etsitty aloittelijana " oikeaa ajotapaa "
Kestävyys kysymys johtui siitä, kun avaa kääntöpalan alaruuvia, kuuluu napsahdus ja tuntuu jopa avaimessakin. Ei koskaan rikkoutunut kuitenkaan mitään.
Kiitos vastauksesta ja uskonvahvistuksesta.....!!!!!!

2165
Tulokset / PR-työ
« : 24.08.03 - klo: 11.33 »
quote="VesaK"]Kymmenestä Suomea edustaneesta osallistujasta on neljä tähän mennessä vaivautunut edes lyhyesti näyttäytymään täällä kisan jälkeen.

      Hyvin kirjoitettu, "EUROOPANMESTARIMME"  on yksi parhaita lajin PR henkilöitä !  Pyydettäessä on neuvoja tullut , eikä suinkaan asenteella "kyllä minä tiedän , älä kysele tyhmiä"!
      Kun ei ollut ensimmäisen mestaruuden jälkeen noussut hattuun, tuskin nousee toisenkaan jälkeen !
      Vaatimattomuus kaunistaa tässäkin lajissa .......

2166
Sähköautot / Asso Talk
« : 23.08.03 - klo: 14.30 »
Kuka osaa vastata, mitä käytännön eroa on vaihtoehdoilla:
    2 astetta kickup , 2 astetta B.C.  F & F + 2    ( = 4 astetta caster)
    0 astetta kickup , 4 astetta B.C.  F & F -  0    ( = 4 astetta caster)
    Ensimmäisessä vaihtoehdossahan  alatukivarsi on joustaessaan    vinosti taaksepäin.
     Jälkimmäisessä pystysuorassa liikkeessä ylöspäin.                                                                                                  

Siis ajettavuuteen tms.  ( kestävyys ??? )

Itse olen käyttänyt asfaltilla 2 ast. casteria ja F & F + 2 paloja.
Matolla taas 4 ast. casteria  F & F - 0  paloja.

2167
Tulokset / Vakioluokka
« : 22.08.03 - klo: 00.55 »
Ettäkö siirryttäisiin ilman siirtymäkautta vakioluokassa toiseen moottoriin. Päättäjät tulevat sitten varmaan ostamaan ne noin kymmenkunta nykyisen säännön mukaista , käytännössä ajamatonta moottoria , allekirjoittaneelta !  Toinen mielenkiintoinen ajatus talvi-  ja kesäsarjojen yhdistämisestä . Jos talvella on mennyt vähän huonommin , riittääköhän silloin enää motivaatio todella kalliiseen kesäsarjaan ? Onkohan silloin enää jäljellä sääntöjen vaatimaa kilpailijamäärää ? Ehdotan talvisarjaksi ainakin TJ;ssä  NM;ää ja kesäksi Fintrackia , Ei tarvitse AKK;ssa pelätä liikojen mestaruuksien jakamisia, Voisi kukin valita mieleisensä...

2168
Tulokset / Sähkötouringin EM-kilpailut 14-17.8.2003
« : 18.08.03 - klo: 22.15 »
Juhon lisäksi Onnittelut myös muullekin joukkueelle !  
Huomasitteko Suomen joukkueen kuvassa kuinka joukkueen " juniori " oli keskittynyt vain oleelliseen ! Vieläköhän kymmenen vuoden päästä keskittyminen on yhtä intensiivistä ?
Nytkään ei olisi tarvinnut kuin kääntyä ympäri ja seuraukset olisivat olleet ......

2169
Tulokset / Sähkötouringin EM-kilpailut 14-17.8.2003
« : 17.08.03 - klo: 23.21 »
Onnea Juho ja Kiitos muutaman viimepäivän trilleristä joka huipentui mitä mahtavimmalla tavalla tänään . KIITOS !!!

Sivuja: 1 ... 70 71 72 [73]