Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TTKoo

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 73
31
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 10.09.15 - klo: 13.45 »
 ---
Oisit sanonu vaan! :)

Oli joko oikea paikka ja väärä aika, tai väärä paikka ja oikea aika. Ei kohdanneet joten mietin miten edetä   :cool:

32
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 06.09.15 - klo: 17.10 »

Lainaus
Taka-ylätukivarret ei saa olla säädettävät, ei siinä vissiin muuta kiellettyä ole jos takahubit on muoviset.
Ohjauksessahan kaikki saa olla alua.
Tuo lause kyllä houkuttelee ajatukseen, että koskee VAIN takapäätä, koska VISSIIN muu EI ole kiellettyä.
No, en ole ajatuksenlukija, joten luetun ymmärtäminen on sitten hukassa .... vissiin.

1. Ne säännöt helposti löydettävään paikkaan, ja yksiselitteisen selkeänä.
    Ei tarvitse kenenkään kysellä miten asia on.
2. En nimennyt ketään, mainitsin vain sen mistä kentällä on purnattu.
3. Edelleenkin ihmettelen miksi erlaisen auton mukaan niitä sääntöjä laaditaan, käytetään osia tai ei.  (Comp-luokassa on myös sallittu takavetoinen M-06)
    Tuon mukaanhan moiseen sallimiseen ei siis ollut tarvettakaan, jos ei käytetä.

33
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 06.09.15 - klo: 11.06 »
Taka-ylätukivarret ei saa olla säädettävät, ei siinä vissiin muuta kiellettyä ole jos takahubit on muoviset.
Ohjauksessahan kaikki saa olla alua.
Viisaammat kertokoon lisää...

#49

 :cool:

 

Ja sieltä Comppi-luokan säännöistä.

Eturipustus ja ohjaus
• Ohjausvarret ja ohjauslinkistö vapaat. • Servon kiinnitys ja tuet vapaat.
Säädettävät ylätukivarret sallittu.

Takaripustus
• M-Chassis autoihin tarkoitetut takaohjauspalat 0-2 astetta.
Säädettävät ylätukivarret sallittu.

Ja tämä muutos on tullut sen takia koska, Comp-luokassa on myös sallittu takavetoinen M-06 jossa on säädettävät taka-ylätukivarret vakiona. Eikä siihen ole edes saatavilla "kiinteitä" tukivarsia.

P.S kisoissa kannattaa tulla nykimään hihoista, jos jotain epäselvää. Neuvojia riittää... :wink:

#49

EDIT:  Mitä tässä nyt pitäisi kiireellä tehdä, on että säännöt yhteen paikkaan luettavaksi, ja kaikki vanhentuneet säännöt bittitaivaaseen.
En ymmärrä miksi aletaan hyviä M03 ja M05 sääntöjä muuttamaan jonkun ihan erityypin automallin mukaan. Tämän hienon autoluokan alasajo alkoi jo siitä kun alkoi tämä varustelukilpa, ja auton ns. parantelu enemmän tai vähemmän pienen piirin toimesta,  puolisalassa, antoi jo viitteitä luokan menettämisestä siitä, mitä aloitettaessa puhuttiin ja markkinoitiin.
Juuri siksi meillä on pidetty auto mahdollisemman vähän muutettuna.

PS II.  Meillä on autossa kaikki tukivarret alkuperäiset muoviset, ei ole vielä tarvinnut vaihtaa, uusiin muovisiin. Ikää siis kait 5v.
Kääntöpalat on alumiiniset, muu vakiota, paitsi vetarit ja iskarit.

34
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 06.09.15 - klo: 00.20 »
 
Taka-ylätukivarret ei saa olla säädettävät, ei siinä vissiin muuta kiellettyä ole jos takahubit on muoviset.
Ohjauksessahan kaikki saa olla alua.
Viisaammat kertokoon lisää...

#49

Lainaus
Yleiset • Tamiya M03 ja M05 autot • Autot kasattava valmistajan ohjeen mukaisesti • Osien keventäminen työstämällä kielletty
 
Vain allaolevat muutokset sallittuja:
 • Kuulalaakerit • Shimmiprikkojen ja O-renkaiden lisääminen  • Koritolppien lyhentäminen ja vahvistaminen • Ratastasauspyörästö; vapaa, kiristämistä varten saa runkoon tehdä pienen reiän  • Vetoakselisto vapaa • Jouset ja vaimennus vapaat, mutta vaimentimien kiinnityspisteet rungossa ja tukivarsissa oltava  alkuperäisillä paikoilla • Ohjausvarret ja ohjauskinkistö vapaat • Servon kiinnitys ja tuet vapaat, kuitenkin alkuperäisillä paikoilla • M03/M05 tarkoitetut ohjauspalat vapaat • Servosaver vapaa • Pyörän akselit (sis. hexit) vapaat • Ainoastaan muoviset vakiomallin takaohjauspalat sallittu • Akun kiinnitys vapaa

En löydä sallituista muutoksista sellaisia vapauksia, kuten esim. säädettävät etuylätukivarret

Tulee kisapaikalla kiusallinen tilanne jos mennään "vissiin" systeemillä.

PS.  Meillä on autossa kaikki tukivarret alkuperäiset muoviset, ei ole vielä tarvinnut vaihtaa, uusiin muovisiin. Ikää siis kait 5v.
Kääntöpalat on alumiiniset, muu vakiota, paitsi vetarit.

Diffinä on rutkasti ajettu runko ja rattaat, josta rakennettu xx prosentin lukkodiffi.  Taitaa alkaa neljäs talvi avaamatta sitä, ei se toki aukeaisikaan kun on liimattu kiinni ettei mene pölyä sisään  :smiley:
Mitä sisällä onkin normaalitavaran lisäksi, niin ei maksanut mitään.
Ei tartte huoltaa eikä säätää, kestää minkä kestää, on vielä kestotestissä....

35
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 05.09.15 - klo: 18.49 »
Taka-ylätukivarret ei saa olla säädettävät, ei siinä vissiin muuta kiellettyä ole jos takahubit on muoviset.
Ohjauksessahan kaikki saa olla alua.
Viisaammat kertokoon lisää...

#49

SÄÄNNÖT

 http://rc10.fi/index.php?topic=80820.0   <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
 
Lainaus
Eturipustus ja ohjaus

-Kuten Classic-luokassa + seuraavat M-Chassis osat :
-Ala- ja ylätukivarret sekä C-pala saa olla muuta materiaalia kuin alkuperäiset, mitat ja geometria
sama kuin alkuperäisessä ja EI säädettävissä.

-Tukivarsien kiinnitystapit muuta materiaalia kuin alkuperäiset sallittu


Takaripustus

-Kuten Classic-luokassa + seuraavat M-Chassis osat:
-Muuta materiaalia olevat takaohjauspalat 0-2 astetta sallittu, geometria kuitenkin alkuperäisen
kaltainen
-Muuta materiaalia olevat ylä- ja alatukivarret sallittu, geometria alkuperäisen kaltainen ja EI
säädettävissä
.

-Tukivarsien kiinnitystapit muuta materiaalia kuin alkuperäiset sallittu

36


Tällaista on motorsportti

37
200MM EC-A 2015 [200ECA]   1/4 SubFinal B   Final run 1   10:00   10:20      
200MM EC-A 2015 [200ECA]   1/4 SubFinal A   Final run 1   10:30   10:50      
200MM EC-B 2015 [200ECB]   1/2 SubFinal B   Final run 1   11:00   11:20      
200MM EC-B 2015 [200ECB]   1/2 SubFinal A   Final run 1   11:30   11:50      
200MM EC-A 2015 [200ECA]   1/2 SubFinal B   Final run 1   12:00   12:20      
200MM EC-A 2015 [200ECA]   1/2 SubFinal A   Final run 1   12:30   12:50      
200MM EC-B 2015 [200ECB]   MainFinal A   Practice 1   14:00   14:20      
200MM EC-A 2015 [200ECA]   MainFinal A   Practice 1   14:30   14:50      
200MM EC-B 2015 [200ECB]   MainFinal A   Final run 1   15:00   15:45      
200MM EC-A 2015 [200ECA]   MainFinal A   Final run 1   16:00   16:45   

38
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 25.08.15 - klo: 15.35 »
Tätä juuri tarkoitin. Kokoajan tilapäisesti loppu :/

Yritin kyllä viestittää juurikin muuta. M03 osia mielestäni kyllä löytyy, muutamaa esim. linkittämääni vetareita lukuunottamatta. Nekin viriosia.   Lähinnä M03 kait kyselit.

Alumiininväriset ohjauspalathan ei mielestäni olleetkaan tamiyan tuotantoa.

 M05 osia en senparemmin edes katsonut.

40
Päivititkö win 8.1 -> 10? Onko millaisia eroja tullut, esim suorituskyvyssä?

7:n   10:n
Nyt kun on saatu versio haltuun, niin on kaikki mitä seiskassa oli mutta tullut paljon muuta hyvää.
8 käyttäjät kuulemma ovat tyytyväisiä muutokseen, itse en koskaan ole kokeillut kasia.

Ai niin, nopeutta seiskaan nähden rutkasti enemmän tällaisessa vanhassa läppärissä.... taidan uudehkon pöytäkoneen, mutta 7 winnin,  päivittää myös 10

Paistaa kun istuu sisätiloissa, mutta kun yrittää ulos, niin heti kastuu   :sad:

41


On tää win 10 melkoinen kun tätä opettelee win 7 jälkeen

Nopee kuin mikä.... ei meinaa itse eikä sormet pysyy mukana

42

Ton fordin hinta oli muistaakseni jotain 5500 € ostettuna brasilian suurlähetystöstä.
Kaupat sovittiin niin, ettyä myyjä maksaa rekisteröinnin suomeen eli melkein samanverran tuli myyjälle kuluja kun sai myydessä.  Valtiohan rahasti sitä autoveroakin vielä myyjältä.
No ei tarvinnut laivata brasiliaan n. 2kk. laivamatkalle.
Auto on siis tällainen tila-auto muutettuna inva-autoksi, ja nyt ainoa suomessa.
Nykyinen omistaja vaihtoi siihen löysemmät jouset jotta emäntä pystyy istumaan kyydissä pyörätuolissaan, (alta tonnilla kait selvisi ja nekin tehtiin takomalla) että semmosta.....

43
Katsastuksessa tänään todettiin, että kolme iskaria on kelvottomina. Yksi vielä menis läpi katsastuksesta, mutta pareittain nuo vaihdetaan muutenkin.

Prkles, että sitten kaikki iskarit käytännössä pskana  :shocked:   

Onneks ei nyt konkurssi silti uhannut vaik uudet tulikin hankittua ja mersussa sentään on fiksusti erillään jousista, eli vaihto on helppo. Jos nyt jotain hyvää pitää miettiä...  :huh:

Kaverilla muutamapäiväsitten katsastusmies totesi, että takaiskarit sököt. Kaksi iskaria maksoi liki 800  :shocked: ja neljän tunnin työt päälle. Iskarit oli myös erillään jousista. Auto ainoa malli suomessa, joten korjaamolla ne iskarit tehtiin uudeksi. Ihan uudet amerikasta tilattuna olisi olleet vieläkin kalliimmat, eikä ilmeisesti olisi ehtineet tulla siinä kuukaudessa, jolloin piti käydä uudelleen näyttämässä. FORD on ford  :grin:

44
Team Associated / Vs: Team Associated TC6.2 Factory Team
« : 02.07.15 - klo: 19.40 »
No ei näköjään ollut tietoa tarjolla.
Eipä oo muuten ihme, kun ei kisakuskeja lajiin saa.

Käsittääkseni se lienee jossakin 3.5--4.0 välillä tällä nykyisellä kisasallitulla moottori/säädin yhdistelmällä

Lisätään nyt vielä, että itse en ole koskaan ajanut mitään luokkaa, enkä mekannut stanuluokan kalustoakaan hiilettömien aikana.   :cool:

45
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M8 ja M11
« : 27.01.15 - klo: 00.19 »
Pelottelet vanhaa....

Elikäs pojalla on noita kait 5-6 ja lipoja on käytetty niillä vuosikausia jopa 4S akuilla GT8E autossa.
Kun ei ole tiedetty, niin kait siksi kestäneet  :wink:

Mutta tuleeko sulla se polttikseen, eli kun en niitä tunne, niin rajoittaako niissä mikään voltteja.(vastarin akku?)

46
Edelleen käsittämätön kysymys.
Jos ajat et ota.
Käsittämätön on vastauskin.
Siis tää olikin tarkoitus räätälöidä niille jotka saapuvat kuljettajan kera.   :cool:


Vai eikö aikuisella  ihmisellä toimi ajatus vaan kisapaikalla on pakko mennä bisselle jos vaan mahdollisuus löytyy... Ja jos tosiaan itsehillintä lipsuu niin järjestäjän tehtävä on huolehtia kuljetus kotiin???


Siinä tapauksessa moisen sallittavuus onkin ihan tarpeeton, ajamalla/ajamaanhan sinne ollaan menossakin

47

Oletan että vuodesta toiseen harrastajia hiertää, että eivät tiedä konkreettisesti sitä minne rahat fyysisesti kulutetaan/käytetään. Tässä lajissa ei oikein sponsorointi näy, muuta kuin harrajien kukkarossa.
Oikeus ja kohtuus kai on, että mitä laji tuo AKK:lle, se palaa harrastuksen hyväksi takaisin.
Tällä lajilla on hirveän vaikea kilpailuttaa eri kaupunkeja kilpailun järjestämisen saanniksi, kuten esim. MM-rallissa tapahtuu (ne sponsorit näet puuttuvat asianmukaisine voiteluineen)

Täällä tuskin on  kovin montaa kirjanpitäjää joka osaa ne laskea, tietämättä esim. kilpailujen- tai lisenssien tulokertymää. Siitä on sitten erittäin vaikea myöskin laskea kulukohteita, tietämättä kohteita mihin eurot menevät konkreettisesti.

Epäilyksiä ei myöskään helpota tämä:
http://www.autourheilu.fi/sarjat/
....ihan niinkuin siitä jotain puuttuisi....jotenkin häpeäsyistä vai mistä (?)

- Tapsa

48

Minkälaista systeemiä olette suunnitelleet kisojen jälkeiseen autojen-, kuskien- ja mekaanikkojen kotiinkuljetukseen kisapäivän jälkeen, jos alkoholi sallittaisiin.

Taksillahan sitä pitää ajaa kun on siinä kohtaa jo niin sumussa ettei eteensä nää.  :shocked:

Eikös tämän pitäisi olla jokaisen edes sillointällöin alkoholia nauttivan autoilevan ihmisen tiedossa.
Mun mielestä täysin käsittämätön kysymys.

Eli autot jäävät kisapaikalle ja taksilla hurautetaan vaikka toiseenpäähän suomea.
Vai nähdäänkö samanlaisia lehtijuttuja kuin muutamapäivä takaperin, kun peijaisten jälkeen löytyi ruumis paikan pihalta.
Eiköhän se ole viisainta että jatketaan ilman alkoholia, ja hoidetaan ne hommat asianmukaisissa paikoissa.

49

Minkälaista systeemiä olette suunnitelleet kisojen jälkeiseen autojen-, kuskien- ja mekaanikkojen kotiinkuljetukseen kisapäivän jälkeen, jos alkoholi sallittaisiin.

50
Team C / Vs: TeamC TC10
« : 09.10.14 - klo: 17.17 »
¨
Huomioikaa se, että reiskan vetareita on myös 50 mm pitkänä.
305331 ECS DRIVE SHAFT 50MM WITH 2MM PINS - HUDY SPRING STEEL™ (1)

Vetarien mukana ei tule laakereita, eihän reiskalla voida tietää mihin kaikkialle niitä ollaan laittamassa  :cool:

51
Radiolaitteet / Vs: Kaukosäädin ei toimi
« : 06.09.14 - klo: 18.28 »
Voiko millään testata ohjainta? Kotikonstein? Lähteekö signaali? En ole vielä irrottanut kidettä boxista. Riskaabelia touihua... on niin kovassa...
Onkohan se edes kide, mitä yrität irrottaa ??

Lisäys, kide on tällainen   http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/radiot/kiteet/kidepari-27-255.html

Kiteessä saattaa olla teippi jossa on taajuus merkattuna. Yleensä käytössä irronnut.

Kide lähtee vetämällä pois....

53
Nelivetoluokan kisaajille tiedoksi. Hyvinkään kilpailussa saa käyttää eturenkaana "Mega Soft" rengasseoksen rengasta. Tarkempaa tietoa: http://rc10.fi/index.php?topic=84048.msg730825#msg730825

Onko tulkintani oikein, että tässä lisättiin vain yhtä tyyppiä rengasta lisää, mutta ei kielletty muiden sallitujen (-tun) renkaiden käyttöä.

54
Tulokset / Vs: EFRA Euros in 1:10 EP Buggy 2014, Ruotsi
« : 19.07.14 - klo: 20.40 »

Joukkueen juniori sitten näytti miten homma hoidetaan, kun mahdollisuus annetaan

Onnittelut JOONAlle ja tiimilleen, kaikki osaalueet näyttää olevan kunnossa....

Onnittelut myös koko suomen joukkueelle.

55

Nyt on oiva tilaisuus vaihtaa se puhelimeen    :cool:

56
Team C / Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« : 23.01.14 - klo: 22.31 »

Samoja servoja on meillä miltei kaikki, pari on järeänpää 1/8 :ssa.

Eihän pallokupit ole jumissa jostain syystä.

57
Team C / Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« : 23.01.14 - klo: 19.06 »
Mulla on laturissa sellanen servon testaus ominaisuus ja kun laitoin servon kiinni ja käännän oikeelle tai vasemmalle niin alkaa rutisee.. lainassa olevalla servolla ei tuu sellaista ääntä.. eikä noissa savöxeissa(en tiedä muista) ainakaan mitään takuita ole kuin jos uutena jotain vikaa. Hyvä mieli jäi savöxin servoista. Alle 40 akkua ajettu ja lahoo :)

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla
Mikäs savöxin malli on kyseessä. Meillä on varmaan kymmenen savöxin servoa, ja siitä alkaen kun niitä aloitettiin myydä.
Yhtään ei vielä kyykännyt ei turistissa ei krossissa ei mineissäkään....

On meilläkin saatu servot inisemään, jos ei ohjaimesta ole rajoitettu kääntyvyyttä pienemmäksi kuin auton mekaaninen kääntyvyys on.

Lähetetty vanhalla acerilla  (5630EZ) näpyttelemällä  :cool:  (Windows 7)

58
Oma ehdotukseni tulevaisuutta ajatellen olisi rengassääntöön seuraava muutos:
Kisarenkaat ostetaan kisapaikalta kisapäivän aamuna, ja kyseisellä sarjalla ajetaan koko kisa läpi.

Siinä sitten rystyset verillä leikataan, hiotaan ja ruovitaan renkaita ajokuntoon. Ei kuulosta kovin mukavalta kisapäivän aamulta..  :tongue:

Siksipä onkin syytä olla lisäkohta siitä, ettei renkaita saa muokata muuten kuin ajamalla.

Aika riitti silloinkin kun oli hiilelliset moottorit ja latausten välillä tasapurettavat akut.

Kuten radatkin, niin renkaat ja säännöt ovat samat kaikille.

Ehkä jossain vaiheessa vielä ollaan varikolla, kunhan juniori lakkaa asumasta työpaikalla.

59
Radiolaitteet / Vs: Ohjaimen "kyykkääminen"
« : 05.08.13 - klo: 13.38 »
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* link=topicjajo77755.msg689947#msg689947 date=1375685502
Siis mikä lopettaa toimintansa???

Ohjain sulla on kädessä, ei autossa.

Jep..."viisastelua"... siis lähetin on kädessä, vastaanotin autossa...(sait kostettua.." :wink:)..mutta ohjain kyykkää .
Oli se vika sitten kummassa vaan.
Mutta asiaan: - todennäköisesti tapahtuu juuri niin..että jarrutus kovasta nopeudesta rasittaa säädintä ja se kytkeytyy hetkeksi pois, ( ei siis mekaanista jarrua ) ja ei anna virtaa vastaanottimeen.
Jokin foorumin käyttäjistä antoi jo vinkin yksityisviestillä..kiitos hänelle, en mainitse nimimerkkiä, kun ei " kuulemma " ole hyväksyttävää, kun kerran niin tein. ( kuulemma jokin saanut jopa bannia tälläisestä ?)
Lähettimen / vastaanottimen kantomatka ei ole lyhyt muuten, paitsi kovan jarrutuksen jälkeen.
No mutta hyvä jos selvisi. Eihän sitä tänne kannata kertoa..  :smiley: Banneja jos on saanut kun kertoo YV:llä ongelmaan vastauksen niin riiiistus sentään.. Tätä en ihan heti kuitenkaan niele vaikka modet on välillä kummallisia  :wink:

Tuskin siitä, että on antanut yv. vastauksen, on tullut bannia vastauksen antajalle. Mutta.... jos vastaanottaja julkaisee yv:n lähettäjän nimimerkin/nimen, niin siitä voipi antaakin. YV on yksityisviesti.... jota koskee ns. kirjesalaisuus....

60
Tulokset / Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« : 30.11.12 - klo: 19.18 »

Pikkasen alkuapua 

www.argentina2012wc.com.ar/

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 73