Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TTKoo

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 73
91
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 05.05.11 - klo: 19.03 »

Meneekö tää akku ministeriin ilman dremeliä.

http://www.hobbylinna.com/lipo-power-pack-3500-stickpack-hardcase-p-23815.html

Kun kuvaa ko. akusta katsoo, niin nuo nystyrät ....
Ellei ne sitten mahdu normaalin moisen akun mittoihin....sekin voi olla mahdollista, mutta kun näillä akuilla on hieman taipumusta joidenkin latauksissa turvota.

http://www.caraction.com/ME2/Sites/dirmod.asp?sid=&nm=&type=news&mod=News&mid=9A02E3B96F2A415ABC72CB5F516B4C10&tier=3&nid=B2FD64FF11884C1A9FDA61567BCAE9E0&SiteID=8398E64EA9C04E05B95200E5A3C25B85

Olen ollut kahta moisilla nystyröillä varustettua akkua irroittamassa eri mineistä, ja kyllä sydäntä kylmäsi homma.

93
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään ulkoradat
« : 02.05.11 - klo: 13.22 »

Harrastajat, nyt toivoisin malttia sanavalinnoissa, ettei mikään taho ajaudu tilanteeseen, että halu asioiden korjaamiseen tulee ylivoimaiseksi.

Lisäksi, mikäli ajo tullaan sallimaan isommilla autoilla, niin sieltä nurmikolta ei tultaisi asfaltille, vaan opeteltaisiin ajamaan, tai käytäisiin putsaamassa auto ensin.
Emme ole vuosiin ajaneet asfaltilla, ja sivusta seuranneena voin todeta, että asia on korjaantunut siitä, kun suomessa oli vasta muutama ko. auto olemassa, ja kuskien taidot sellaisia, että nurmella mentiin enemmän kuin asfaltilla.

HyUA, nyt toivoisin selkeää linjaa pienoisautoratojen osalta tiedottamiseen, ja ajankohtaista tietoa radan aukiolosta ym.
Allekirjoittanut on sitä epävirallisesti yrittänyt tehdä, mutta kuitenkin UA:n omien julkaistujen tiedotteiden  mukaan.

Koska nyt jotkut ovat epäilleet, että allekirjoittaneelle olisi jotain osuutta tehtyyn päätökseen, vahvistanette sen, että ei ole ollut.
Tiedot sain jopa huomattavasti myöhässä päätöksestä.

Olin aikeissa hankkia omalla kustannuksellani puhaltimen, jolla olisi vointini mukaan käydä putsaamassa rataa.
Kuvittelisin, että moisessa hommassa voisin olla lähinnä selkä suorana, ja tekisin oman osani talkoista.... (?)

Ketjua lukiessani, pistin hankinnan jäihin, vaikka kuvittelin olevani jo tänään siellä puhaltamassa rataa.
No, toissayöksi unohtui vaatehuoneen ikkuna ja ovi auki, ja nyt on melkoinen flunssa päällä.

Jos vielä käännän takkia, niin saisinko HyUA:lta vastauksen siihen:

- Voiko radalla olevaa sähköä käyttää ko. hommaan (puhallin esim. 3000W)
- Mikäli sähkö ei käy, niin voiko polttomoottorikäyttöistä ( melu ? ) puhallinta käyttää radan aukioloajan ulkopuolella, eli lähinnä ennen radan aukeamista, koska silloin hyöty olisi suurin, eikä haittaisi harjoittelua.... se nimittäin on aika hidasta puuhaa.

Tosin polttomoottoristen hinnat meinaavat karata käsistä, ja halvemmat taitavat olla ihan leluja.

Mikäli joku ymmärtää näistä puhaltimista jotain....oikeasti....voisi laittaa suositusviestiä vaikka yv:ä

Joka tapauksessa en voi luvata/sitoutua ko. putsaamiseen, koska ei ole takeita mikä on vointini minäkin päivänä.

- Tapsa

94
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 02.05.11 - klo: 09.56 »
Speed Passion Cirtix Inspire 2,0 sensorless esc nopari ja Speed Passion Sport Tuned V2 2500kv moottori. Tämä yhdistelmä sääntöjen mukainen Competition Mini.

Mites, kun kisakutsun alla olevasta linkissä sääntöihin, sanotaan näin:

Lainaus
Mini Competition
-harjaton sensoriton moottori; Speed Passion Sport Tuned Version 2,0 2500KV, RF:n tuote nr 108434, valm.koodi SPST25V2

-nopeudensäädin ; mikä tahansa sensoriton säädin

Toki, tuo säädin on hyvä, ja edullinen.




95
Kilpailijoiden kanava / Vs: Kilpailukalenteri 2011
« : 26.04.11 - klo: 22.30 »
- Riihimäen Maastosarjan kisa siirretty pois koulujen päättäjäisviikonlopulta. Tosin huhut kertovat, että uutena päivämääränä ko. rata olisi muuhun käyttöön varattuna.

Jos jotain muutoksia on vielä tulossa, niin toivottavasti ne olisi selvät mahdollisimman pian...

Ilmeisesti viitataan tähän:

https://kiti.akk-motorsport.fi/modules/system/stdreq.aspx?P=1&VID=default&SID=287953353692564&A=open%3akiti%3ac8%3a254920%2cset%3asession.l9%3ac8%2cset%3asession.t9%3a254920&S=2&C=40365

Aiempi käytäntö on ollut se, että silloin kun on 1/1 autokisat, tai kartingkisat, kaikki liikenevät rata-alueen parkkipaikat on tarvittu katsojien autojen parkkipaikoiksi, ja kartingissa varikkotiloiksi.

Silti, olisi syytä ratkaista ko. ongelma pian....

96
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 19.04.11 - klo: 17.49 »

RC radat ovat siis ROA ratoja!!!!

http://www.hyua.fi/pages/vauhtipuisto.php

http://www.hyua.fi/pages/vauhtipuisto/roa-radat.php

http://www.hyua.fi/pages/ajankohtaista.php

Hyvinkään UA:n pienoisautoradat aukeavat taas 3.5.2011

Avoinna karting radan aukiolojen mukaisesti

Lisätietoja aukioloajoista http://www.hyua.fi/pages/tapahtumat/kartingrata.php


Alue on ympäristöluvanalainen, jossa ajoajat on määrätty. Muina aikoina ajaminen on ehdottomasti kielletty.

Ratamaksut vuodelle 2011

Päivämaksu 10 euroa
HyUA:n jäsenille päivämaksu 5 euroa.
Kausikortti 100 euroa.
HyUA:n jäsenille kausikortti 50 euroa.

Ratamaksu on ehdottamasti maksettava ennen radalle menoa kartingradan kahvioon. Kausikortti on myöskin käytävä esittämässä kartingradan kahviossa ennen radalle menoa.

Jos ratamaksua ei ole maksettu ennen radalle menoa MAKSU PERITÄÄN KAKSINKERTAISENA (20 euroa, myös HyUA:n jäseniltä).


Ajaja koroke pidetään lukittuna, avaimen saa karting radan kahviosta. Viimeisenä alueelta lähtevä lukitsee korokkeen ja palauttaa avaimen kartingradan kahvioon.

97
Jarkon tekstiin lisäyksenä....

Mahdollisuus, ja aikaa ajaa eri kilpaluokkia, mahdollistaa siten "oman lajin" löytämisen.


Herättääkö tämä jotain ajatuksia:

Touring  TSM 10

http://www.autourheilu.fi/attachements/2010-12-13T11-03-14255.pdf

Ellen ihan väärin katsonut, niin vain 12 kuskia ajoi sen kuusi kisaa kahdeksasta  (  6/8  )
Eli pisteethän tulevat 3/4  +  3/4

49 kilpailijaa pisteitä keränneenä.

Eli valintoja on tehty....

98
Moni on kertonut, ettei viitsi lähteä kahlaamaan noin monen kisan sarjaa, joten jää pois sitten kokonaan.

Eli moni on kertonut, että kipinä harrastukseen on sen verran hiipunut, että ei enää haluaisi nähdä sitä vaivaa, minkä sarjan kiertäminen vaatisi. Ei oo todellista... Onko tämä maailma todella mennyt tällaiseksi, että myös harrastamisesta ja siihen kuuluvasta kilpailemisesta  saatava mielihyvä ja glooria pitäisi saada mahdollisimman kompaktisti ja vähällä vaivalla: "- ettei viitsi lähteä kahlaamaan noin monen kisan sarjaa -".

Olen ymmärtänyt, että kiinnostus ei ole hiipunut, mutta pitkän sarjan kiertäminen asettaa taloudellisesti siihen tilanteeseen, ettei viitsi sitten lainkaan osallistua, kun koko sarjan kiertäminen on "ylivoimaista".

Moni on kertonut, ettei viitsi lähteä kahlaamaan noin monen kisan sarjaa, joten jää pois sitten kokonaan.

 . Antaa sitten ihan vapaasti niiden jäädä pois joille turnee on liian paljon vaadittu. Tämä ainakin minun silmissäni vain lisää kisasarjan kiertäneiden arvostusta. Kollektiivinen kehittäminen ja kehittyminen toteutuu sarjamuotoisessa kilpailussa mitä parhaimmalla tavalla.

Ne jäävät/ovat jo jääneet.

Miten ihmeessä muuten olympiamitali arvostetaan korkeammalle, kuin esim. sarjan maailmanmestaruus.
Olympialaisethan ovat joka neljäsvuosi (?)

Moni on kertonut, ettei viitsi lähteä kahlaamaan noin monen kisan sarjaa, joten jää pois sitten kokonaan.

En kerta kaikkiaan ymmärrä tällaista lähestymistapaa.   
Tämä ainakin minun silmissäni vain lisää kisasarjan kiertäneiden arvostusta.

Kestävyyskisana vai varallisuusmahdollisuutena.

Ei tästä nyt sentään makseta miljoonia ammattina/palkintoina....

Tulihan tämä nyt sitten ymmärretyksi oikein, että kerron kuulemiani mielipiteitä, ja osin välitän niitä pyynnöstä.
Eivät uskalla sitä tehdä itse, ja ymmärrän sen oikein hyvin, kun taas ketjua luen....

Kisoja saa edelleenkin olla nykyinen määrä, tai vaikka lisääntyä, kukin osallisttu mihin rahkeet riittävät, ja kisajärjestäjiä löytyy....
Kun ne vielä ajoitetaan sopivasti ennen jotain suurempaa kisaa, niin se palvelisi hyvänä harjoituksena....

Oma mielipide:
Touring: SM yhtenä kisana!
Sähköcrossi: kuten nykyään!


Edit:
Olikin kirjoitukseni aikana tullut tämä viesti:

Asia joka ei tule esille juurikaan näissä keskusteluissa tällä foorumilla on se, että onko kohta näille kaikille kisoille tekijöitä? Tuntuma on se että kilpailujen rakentaminen on muutamien aktiivien hartioilla. Kauanko he jaksavat ja onko jatkajia?

Onhan kärkikuskeilla toinenkin vaihtoehto, jota muutamat kuskit jo toteuttaa, lähdetään maailmalle ajamaan ja jätetään kotimaan sarjat. Sitten taas valitetaan että on ne kummaa porukkaa kun ei omat kisat kelpaa. Ole sitten siinä.


Siinä myös hyvä näkökohta.... jotenkin tuo on jo alkanut näkyä käytännössäkin.

99
Itse asiaan voisin kommentoida sen verran, että ajatus SM-kisasta, missä kaikkien luokkien kuskit ajaa sitä yhtä SM-luokkaa kuullostaa houkuttelevalta, ja varmasti sitä kautta SM-tittelin arvoa saadaan nostettua, mutta mihin hintaan? Riittääkö esim. sähkörataluokkien osalta kansalliseen sarjaan tai yksittäisiin kilpailuihin aktiivisia kilpailijoita? Miten käy vakioluokkien?

Joku syy, miksi ne pitäisi kaikki yhndistää, mahtuuhan nykyäänkin ne samaan kisaan, eli myös kansalliset luokat, ja SM-luokka.

Vakioluokkien tilanne pysyy vähintäänkin samana.

Moni on kertonut, ettei viitsi lähteä kahlaamaan noin monen kisan sarjaa, joten jää pois sitten kokonaan.

Kyllä tämä maa ja kilpailijat haluaisivat edes yhden kansainvälisen kisan formaatilla olevan kilpailun.

100
Keskusteluja käytiin taas, kerrasta poikki vai sarja? Itse olen ollut sarjan perään, mutta enpä ole enään, rupeaa sarjat käymään hiukan raskaiksi itselle ja kuskille.
SM-kisat ehdottomasti kerrasta poikki-systeemillä ja kaksipäiväisenä vähintään. Omat kisat matolle ja asfaltille.
C-12 myös kerrasta poikki ja eri aikaan kuin touring-kisat.
FTT- sarjaa voisi ajaa nykyisellä systeemillä tai kerhokisa-tyyliin siten että kisoja riittäisi keväälle ja syksylle, nelisen kilpailua/vuosi.

Nyt uskallan jatkaa siitä, mitä piti aiemmin jo kirjoittaa.

Juuri noin, mutta olisi toivottavaa että kisoja (kerho- tai milla nimikkeellä sitten kutsutaankin) olisi nykyistä enemmän, ympäri suomea.
Eli väki haluaa kyllä kisoihin, mutta kohtuullisen lyhyellä matkalla, ja ilman paineita.
Uskoisin, että näin myös saadaan uusia harrastajiakin lisää.

Se, miksi viimeksi lähdin asiaa "äänestämään", johtui siitä, että kentällä minulle viestitettiin asiasta juurikin noin.

Moni kun ajaa vielä monia luokkia, niin eipä montaa viikonloppua jää muulle.

Myös se jäi kesken, että oli halua kunnon kisaan, eli esim. kaksipäiväinen (alla esim. harjoituspäivä vielä)

Monet pitivät aiempaa Mäntsälän kapinaa arvokkaampana kuin sm-sarjaa, juurikin kisan formaatin takia.

Ei mulla muuta, nyt sain minulta pyydetyn viestin välitettyä.... niin, ja olenhan itsekin ollut tuolla kannalla....

- Tapsa

Majoituspaikat on kisapaikkakunnalta löydyttävä....

Edit:  ....tai kohtuullisen matkan päästä.
Seinäjoella olemme aina yöpyneet, kun Ylistaron kisoissa olemme käyneet.... ei mikään liian suuri matka sekään. Ylistaroa kisajärjestäjänä on muutenkin ikävä!!!!

101
Yleinen keskustelu / Vs: RC10 foorumien jaotus
« : 02.01.11 - klo: 17.26 »
Sen sijaan voisi harkita oman Säätö-osion perustamista. Kaikissa kokoluokissa auton säädön perusteet on kutakuinkin samat.

Nyt säätöön liittyvät asiat ovat hajallaan "kaikkialla" eli ei missään.

Ensiapua:

http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html

Koko sivusto:

http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/index.html

102

Vastatkaapa seuraaviin kysymyksiin:

Kumman on helpompi hankkia tälle lajille arvostusta?
Kumman on helpompi hankkia tälle lajille näkyvyyttä?

- AKK:n jonka alainen laji tämä on
- esim. minun, jos menen "markkinoimaan" tätä lajia vaikka sitten toimittajalle (tietenkin paras olisi sellainen henkilö, joka oikeasti osaa sen tehdä)

Ellei oma keskusjärjestö arvosta lajia, miten sen voi tehdä kukaan muukaan.

On varmasti totta, että nykyisen keskusjärjestön kautta olisi helpoin, ja yksinkertaisin hoitaa tilanne kuntoon.... eli miksi keksimään pyörää uudelleen, kunhan nykyinen saataisiin pyörimään....

Nyk. keskusjärjestön ei ole konsti eikä mikään saada kutsuttua koolle toimittajia markkinointipalaveriin....

Siltäosin se ei ole kustannus eikä mikään keskusjärjestölle.

Korvenmmaan Matti ja Luopajärven Jussi osaisivat varmasti hoitaa lajin markkinoinnin, sitä tuskin kukaan kiistää.
Silti ei olisi pahitteeksi, jos paikalla olisi näitä "isoja poikia" valmiilla arvovallallaan, edes osan aikaa tilaisuutta, sillä saattaa olla, että ihan kaikki toimittajat ei tunne em. henkilöitä.
Vähän niinkuin "vetämässä tuvan täyteen"

Silti saattaisi olla, että em. henkilöiden olisi syytä sparrata näitä "isoja poikia" etteivät eksy aiheessta.

Tämä harrastus ei vie yhtäkään "tähteä" isojenpoikien lajeilta, mutta saattaisi jopa tuoda sille niitä lisää....

Mikäli tilanne jatkuu nykyisellään, eli oma keskusjärjestö ei arvosta lajia, miten sitä tekisi kukaan muukaan.

Ei siis mikään ihme, että syntyy kysymyksiä: ....pitäisikö olla....



103

Nykyinen systeemi toimii mielestäni hyvin pienoisautoilun arvostusta lukuunottamatta, joten olisiko mahdollista saada AKK:n toimistoon täysin oma lajipäällikkö pienoisautoilulle jolla on tietoa ja tahtoa lajin eteenpäin viemiseen esim. osa-aikaisesti jos ja kun rahat eivät riitä täyspäiväiseen pestiin?
 

Jokin tuonsuuntainen olisi käytännöntasolla helpoiten toteutettavissa, kun vain tahtoa löytyy.

Taitaa se suurin ongelmakin olla tuossa arvostuksen puutteessa, ja se näkyy kentällä....

Ketjussa on monta hienoa kommenttia, yhtenä mainintana se, että ei tämä välttämättä niin edullista ole, josko valinnanmahdollisuuksia siihenkin löytyy....

Nesterallin yhteydessä oli pienoisautokisa, mutta hyödynnettiinkö sen mainosarvo täällä kotimaassa täysin.

Kisan toteuttamisessa "porukka" sentään teki mittavan työn....

104

Ei, mutta voi sen vakuutuksen hankkia samoin oman liiton kauttakin.

105


En usko että lajimme muuttuu aurinkoisemmaksi jos AKK jäisi kelkasta pois, suurinosa kerhoistamme on isompien UA seurojen lohkoja.
Massalla saadaan budjettiin tasaisuutta, tosin Turussa ollaa totuttu maksaan "apurahat" takaisin emojärjestölle. Kuitenkin ison Ua:n nimi
hakemuksessa/mainonnassa/yms. tuottaa huomattavasti enemmän luottamusta.
 

Eikös kerhot/harrastajat ole juuri siksi näissä (esim. UA:t) , että saavat sitten oikeuden hankkia lisenssin.
Kun maksatte seuramaksun, niin maksatte sen AKK:n kautta.
Sitten vasta pääsette hankkimaan lisenssin.

Oma, yksi liitto, ja jäisi välikädet pois....

Jospa se osaisi laskea mestaruuspisteetkin oikein, ennenkuin niitä yritetään ympätä johonkin lehden palstanväliin....


106
Kuinkahan vesitiiviitä mahtavat speedpassionin noparit olla, lootassahan lukee
"dustproof/waterproof"
Onkohan kellään kokemuksia ,ei viittis kastella jos se ei sitä kestä.


Kokemusta ei ole, mutta en luota/luottaisi yhdenkään valmistajan moiseen ilmoitukseen.

Näille on aina syytä laittaa vesisuojaus jos on tilanne että on "pakko ajaa" esim. kisassa moisissa olosuhteissa.

Vitsinä voisi tietysti heittää sen, että pitääkö se veden sisällä....

107
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu A8, Isomyyri, Vantaa
« : 19.11.10 - klo: 18.30 »
2010 säännöissähän TSS-10:ssä on vapaa säädin, joten 17.5T+Kers-säädin olisi sallittu.

Alue-8 kisat 2010-2011
Kisat jatkuu pääperiaatteessa samalla kaavalla.
Kilpailumuoto:
2 harjoitusta, 2 alkuerää ja 2 finaalia kaikilla.
Luokat:
TSS-10
Kone vapaa 17.5t ja 0-ennakkosäädin tai vanhasta säätimestä pienin boosti.
 

108
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 19.11.10 - klo: 09.40 »

Silti ne kitkat kuulema pitää jäällä saman mitä nastarengaskin ja nastarenkaat kuluu yhdessä talvessa niin ettei niillä tartte ajaa.

Ennenvanhaan nastarenkaat oli paljaalla asfaltilla kuin jäällä olisi ajanut, ja todellakin nastat kuluivat paljaalla asfaltilla ajamalla yhdessä talvessa loppuun.


Miten vanhaan aikaan pitää mennä että oli noin???
Nimenomaan nykyäänhän se on alkanut tasoittumaan tuo renkaiden kulumisero kitka vs. nasta, koska nastarenkaidenkin kumiseos on pehmeää.

Ne hakkapeliitta kympit ja niitä vanhemmat oli kovia ku mitkä.
Ei ne itse renkaat kulunu ku nimeks ja niitä näki monesti porukalla kesäsin alla nastat nypittyinä... kumi kesti pitkään... nastat tosin eivät.

Täytyy myöntää, että kirjoittamastani voi tulla käsitys itse renkaan pitävyydestä/kulumisesta.

Tarkoitin, ja olisi pitänyt valita sanamuodot tarkemmin, että nastat kuluivat asfaltilla ajamalla talvessa loppuun, koska nasta ei painunut kovaan renkaaseen siten, kuin nykyään.

Samasta syystä pito asfaltilla oli kuin olisi jäällä ajanut, kun kovametallikärki oli kulunut/katkennut jolloin auto kulki niiden nastojen rungon varassa, joka oli vielä ikäänkuin "pyöristetty" sitä kovametallikärkeä kohti.

Olen ollut moisilla renkailla varustetun auton kyydissä hesassa loivassa alamäessä, ja auto tosiaan liukui jarrutettaessa kuin olisi peilijäällä menty.

109
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 18.11.10 - klo: 14.29 »

Silti ne kitkat kuulema pitää jäällä saman mitä nastarengaskin ja nastarenkaat kuluu yhdessä talvessa niin ettei niillä tartte ajaa.

Ennenvanhaan nastarenkaat oli paljaalla asfaltilla kuin jäällä olisi ajanut, ja todellakin nastat kuluivat paljaalla asfaltilla ajamalla yhdessä talvessa loppuun.

Nykynastarenkaat ovat rakennettu siten, että kovalla pinnalla nasta uppoaa miltein kumipinnan tasolle, eli eivät kulu niinkuin aikoinaan.
Eli kun jään päällä on ohuelti pehmeeää, esim. lunta vaikka, niin nastat pistovoima on suurin, eli piikki "ulkona".
Mikäli lunta on paljon, nasta tuskin löytää kovaa jäistä pintaa johon pureutua.

PS. Menen nyt korjaamaan/täydentämään edellistä viestiäni hieman helpommin ymmärrettäväksi.

110
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 18.11.10 - klo: 12.56 »
Rengasliikkeessä kerrottiin että jos autossa on ajovakautusjärjestelmä niin silloin laitetetaan paremmat renkaat eteen, muussa tapauksessa taakse.

ESP joutuu tällöin korjaamaan luistoja vapauttamalla jarrutusvoimaa eturenkailta, koska niillähän aina eniten on jarruvoimaa.

Pitoahan ei saada takaisin muuten, kuin saamalla liian suurta tilannenopeutta pois.

Jarrutusmatka pitenee ratkaisevasti.

Huonommat takarenkaathan pyrkivät lähtemään luistoon ensin.

Kaikkein paras apu on, kun ihmiset oppisivat vuorottelemaan etu- ja takarenkaita vuorovuosina eteen ja taakse, silloin ne kuluisivat tasaisesti.
Tällöin myös saadaan täysi hyöty esim. ESP:stä

111
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 18.11.10 - klo: 10.11 »
Vuosikausia auto-ohjelmia ja -lehtiä seuranneena, niissä aina painotettiin että paremmat renkaat aina taakse.
Kerran tulin paikalle, jossa suoralla tiellä oli auto kääntynyt perä edelle, ja törmännyt linja-auton keulaan, kuskin kuollessa.
 
Matkustajia ei ollut, mutta varmaan kaikki siinä autossa olleet olisivat kuolleet, koska auto olis kasassa etupenkkiä myöten, takapäästä.

Nähtyäni auton renkaat, joita poliisit kovasti kuvasivat, uskoin täysin sen, missä päässä ne paremmat renkaat pitää olla.
Ko. auton takarenkaatkaan eivät olleet täysin loppu, mutta kuluneemmat kuin eturenkaat.

112
Tämä naapuri on häirikkö, ja vika ei ole minussa eikä kenessäkään muussa kuin hänessä. Kyseinen herra vihaa lapsia ja sanoi alottavansa sodan. Lapsen ääni on kuulemma niin häiritsevä...

Olenkin aina ihmetellyt, miksi sodat syntyvät.
Kiina ei taida käydä tällä hetkellä sotaa kenekään kanssa, mutta siellähän rajoitetaankin lasten syntymiä.

113
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan Talvitoiminta
« : 17.11.10 - klo: 23.27 »


http://rc10.fi/index.php?topic=33432.0

Eikö edellisellä kerralla tärpännyt, vai mihin kaatui.

114
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Puutaheinää keskustelu.
« : 16.11.10 - klo: 13.55 »

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2278074

Arvasinhan minä, ei sillä rakennustyömaatontilla ole asiat kunnossa.... siinähän sijaitsi ennen verotoimisto:cool:

Itse työmaa on sekoittanut koko kaupungin menon, ja kohta vissiin lentää jo ilmaan.

EDIT http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/kotimaa.shtml/2010/11/1225765/rajahdysvaara-hyvinkaan-keskustassa-ohi

115
 
Poika pääsi kaatamaan teelusikallisen sokeria läppärin näppäimistön päälle :cry: :cry:

Siitä vaan ulkoista näppistä kehiin, niin on mullakin. Ja on muuten paljon mukavampi kirjoittaa sillä. :wink:

Mahtaa olla mukava kantaa mukana ulkoista näppäimistöä...

Kyllä, kun sen rullaa kokoon  :cool:

http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/24/large/24-363_l.jpg   

SILIKONINÄPPÄIMISTÖ

Tämä näppäimistö on valmistettu silikonista, joten se voidaan kääriä kokoon.
Vesi- ja pölytiivis. 
 

116
Itella mainostaa juuri radiossa kuinka hienosti tavara liikkuu, ja sieltä saa varastointipalveluakin.
Tuntuu, että ne varastoi postin ihan oma-aloitteisesti lajittelukeskukseen.... tai niinkuin tässä taannoin, kuljettivat meille tulevaa pakettia hyvinkään ja pasilan väliä edestakaisin liki viikon.
Eivät siis säästä ainakaan kuljetusvaivojaan, kun sille päälle sattuvat  :shocked:



EDIT: lisätty sana "edestakaisin"

117
Alue 8 KERHOKISAssa vaadittiin ainakin liposäkit.

Alla kisakutsun lyhennelmä ja oleelliset kohdat säännöissä.

Vastaako sitten sääntöjenlaatijat, ja kilpailukutsujat, jos jotain sattuu (?)

Lainaus
A8 Riihimäki 03.10.2010 KILPAILUKUTSU

Alue-8 sarjan ensimmäinen osakilpailu ajetaan Riihimäen UA:n järjestämänä sunnuntaina 03.10.2010 Uramon Koululla
osoitteessa Uramontie 63, 11120 Riihimäki 

Kilpailun johtaja: Harri Valander, RiiUA  harri.valander at elisanet.fi
Ajanotto: Timo Levänen, RiiUA

Kilpailuissa noudatetaan Pienoisautoilun sääntökirjaa
ainakin seuraavin poikkeuksin:
- kilpailulisenssi ei ole pakollinen, mutta suositeltava. HUOM! AKK:n tapaturma
vakuutus voimassa vain lisenssin omaavilla kuljettajilla.
-vakioluokissa joustetaan autojen mitoissa ym, jotta kaikki pääsevät mukaan.

Tervetuloa!
Riihimäen UA


http://www.autourheilu.fi/attachements/2010-05-11T08-46-0312.pdf

Lainaus
Sääntökohta 2.5.2

9. Akku tulee sijoittaa latauksen ajaksi käyttöön tarkoitettuun latauspussiin.

118
Näyttäis kuvassa olevan myös nylock mutteri, eli jos ei pysy kiinni niin kokeile vaihtaa myös mutteri (osa 31)

On siinä ollu sitäkin vikaa, mut kun kiristi kunnolla nii eip oo enää.

Toivottavasti tuo sanamuoto "kiristin kunnolla" ei tarkoita sitä, että olet kiristänyt sen liian tiukalle.

Sillä ruuvilla nimittäin säädetään diffin kireyttä.

http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html#diffit  >>>> Kuulatasauspyörästö

119
Missä siinä laazerin diffissä oikeen on se paineaakeri?

http://www.oople.com/rc/manuals/zx5/bigimages/zx50006.gif

Osat 16 ja 18

Kuvan saa suurennettua !!!!

120
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu A8 Riihimäki 3.10.2010
« : 28.09.10 - klo: 15.05 »

Alue-8 sarjan ensimmäinen osakilpailu ajetaan Riihimäen UA:n järjestämänä sunnuntaina 03.10.2010 Uramon Koululla
osoitteessa Uramontie 63, 11120 Riihimäki 
 

TSS-10 (stanu) –luokassa säännöistä  joustetaan, koskee uusia kisaajia eli kaikki aloittelijat pääsevät mukaan sillä touring- kalustolla mitä sattuu olemaan ja niillä renkailla (sliksit) mitä sattuu auton alla olemaan.

 
Tervetuloa!
Riihimäen UA


Uusi- ja aloitteleva kisaaja saa kalustoon joustoa, kisakutsun mukaan.

Heillehän nämä kerho- / aluesarjat ennenkaikkea on tarkoitettukin, missä voi opetella kisasysteemin läpivientiä ja saada ohessa neuvoja.

Siis tarkoittaakos tuo nyt sitä että camarolla pääsee ajelemaan vai ei.
Meidän VTR kuskit ovat uusia/vanhoja uusia harrastelijoita jota muita luokkia eivät juurikaan kierrä.
Jerzi

Jos ei nyt vaadittu, niin....

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 73