No nyt on painot ja vauhti kohdallaan
Välttämättä en paljoa isompaa pinjonia laittaisi noin painavalle autolle, moottorin lämmöt kertoo paljon onko välitykset kohdallaan vai ei. Sellainen huomio tuli tehtyä moottorin lämmöistä ja välityksistä, jos tuntuu siltä että akku hyytyy ajon aikana niin katso ensin moottorin lämmöt ja kokeile lyhyempää välitystä, ennen kun lähdet ostamaan uutta akkua.
Pitkällä välityksellä roottorin ylikuumeneminen tekee juuri sen efektin että akku alkaa hyytymään, vaikka todellinen ongelma on roottorin ylikuumeneminen ja magneettisuuden väheneminen -> tehot alkaa hiipumaan. Oikealla välityksellä roottori pysyy järkevän lämpöisenä ja tehot säilyy koko erän aikana. Tällä alkaa olla merkitystä jos radalla on esimerkiksi pitkä hyppy joka pitää pystyä toistamaan koko erän ajan. Jokainen ylikuumeneminen syö promillen pois roottorin magneettisuudesta joka lyhentää moottorin käyttöikää.
Pitkällä välityksellä tulee valheellinen fiilis että nyt on pelit laukkaa kunnolla, fiilis hyytyy 1-4 minuutin kohdalla ja erän lopussa meno on aika ponnetonta. Kun välitys on kohdallaan niin moottori pysyy viileänä ja ajotuntumassa ei juurikaan tule muutoksia erän aikana.
Muistakaa laittaa puhallin tai aukkoja koriin, puhallin saa mielellään olla tehokas eikä liukulaakeroitu tuhisija.
Nämä on niitä asioita, auton säätöjen lisäksi, joilla on paljon suurempi merkitys kun sillä, onko auto 1474g vai 1598g painava.