Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Koheltaja

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 137
91
Oli aika siistii seurata kisaa teeveestä ja Aapo hoiti hienosti selostuksen lajista ja kisasta! Näkyvyyttä tuli taatusti ja ehkä jokunen uusi harrastaja lajin pariin  :smiley:

92
Yleinen keskustelu / Vs: RC10 oma Discord kanava?
« : 22.03.22 - klo: 17.27 »
Mitä jos vaikka koitettais vaan pitää nämä perinteiset foorumit hengissä, kun näissä tieto säilyy vaikka seuraavillekin sukupolville? Ihan tarpeeks on jo nuo facebookit sun muut twiitterit rokottanut foorumeilta käyttäjiä pois...

Paras postaus pitkästä aikaa, ei lisättävää.

93
Kilpailukutsusta lainattu:

Huomenna ajetaan!!

-Liitteenä erälistat ja aikataulu. Ovet aukeavat viimeistään 8.15, vapaat treenit alkaa 9.00 ja viralliset treenit 10.00
-Jos on vielä ajohaluja mutta ilmoittautuminen unohtui niin aamulla pääsee vielä mukaan
-Aamulla ei tarvitse kotona syödä aamiaista, kisapaikalla löytyy buffetti ja 8.30-> saa aamiaissämpylät, Fullspeed suosittelee:

FORS MEGA Buffa 19,90€ (erikseen 25,90€)

Sisältäen:
-Aamiaissämpylän
-Koko päivän kahvit
-Kassler pihvi, ranskalaiset ja salaatti lounaan
-Koko päivän mehut
-Pannukakku hillolla ja kermavaahdolla
-Hot Dog kaikilla herkuilla

Kotiin ei tarvitse lähteä nälkäisenä!

Tervetuloa kisailemaan tai seuraamaan kisoja paikan päälle!

Olen kiertänyt jonkin kilpailun ja tapahtuman eri lajeissa viidellä eri vuosikymmenellä eikä ole vielä näin hyvää muonitusta tullut vastaan. Puffa oli enemmän kun loistava ja hinta kohdallaan, helppo hakea syötävää ja juotavaa kun siltä tuntui ja ruoka oli laadukasta sekä maukasta, eikä tarvinnut lähteä nälkäisenä kotiin.

Rataa kehuttiin jo edellisessä kisassa ja siihen päivitetty puffa päälle sekä hyvin vedetyt kisat, kyllä kelpaa. Kiitos kaikille talkoolaisille jotka ovat tehneet pyyteetöntä työtä että me muut päästään harrastamaan ja kisaamaan!  :smiley:


94
On toiveita tilanteen paranemisesta jossain vaiheessa, mutta ei varmuutta asian onnistumisesta.

Loistavaa! Ja kiitokset teille jotka harrastuksena mahdollistatte foorumin olemassaolon  :azn:

95
Hieno että foorumi on saatu taas toimintaan mutta... harmittavan usein foorumi on pois käytöstä. Täällä kuitenkin käydään sääntökeskusteluja sekä kisainformaatiota ja ne joilla ei ole facea tai muuta somea niin he putoavat pois kelkasta, joten olisi hyvä ettei foorumi olisi sulki joka toinen viikko.

Onko toiveita tilanteen parantamiseen?

96
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 23.12.21 - klo: 13.17 »
Ja monta muuta pienempää ja isompaa "oolnjyy" statuksen omaavaa muutosta, kuten painopisteen siirto eteenpäin. Jos autot saapuu ensi viikolla niin pääsee kuski testaamaan miten ´22 toimii käytännössä.

97
Tulokset / Vs: Winter Jumps 2021 kierros 2 11.12.2021
« : 15.12.21 - klo: 17.10 »
Aivan mahtavaa raporttia ja materiaalia, tämä lähtee jakoon :smiley:

98
Meidän tiimin osalta oli pitkästä aikaa hieno kisapäivä ja tulokset saatiin aikaan puhtaalla ajolla, lainassa ollut auto toimi loistavasti ja rataprofiili oli hyvä sekä kisaaminen rehtiä ilman sähellyksiä.

Iso kiitos järjestäjille hyvin vedetystä kisasta ja erityinen kiitos ratamestarille joka oli porukan kanssa tehnyt hyvän ja ajettavan rataprofiilin!

99
Ajatuksena säätöjen jakaminen on hieno mutta käytännössä ei välttämättä ole oikotie eteenpäin vauhdin osalta, eikä ole järkevää pitkällä aikavälillä koska silloin aloitteleva kuljettaja tuskin tulee koskaan oppimaan auton säätämistä kun ei tiedä mikä vaikuttaa mihinkin.

Vaikka me ollaan ajettu vuosia niin edelleen opetellaan alustan säätämistä, kuunnellaan neuvoja kokeneemmilta ja ajetaan satoja-tuhansia kierroksia testejä ja yritetään ymmärtää säätöjen vaikutuksia. Olemme myös kopioineet huippukuskien julkaisemia säätöjä eikä ne ole olleet oikotie onneen, hyvin harvoin, jos koskaan ne säädöt olisi olleet kuskin ajotyylille sopivat. Toki poikkeuksiakin on ja niistä on saatu hyvä pohja jota on pienillä muutoksilla muutettu kuskille sopivaksi.

Säätöjen kopioimista tärkeämpää olisi saada aloittelijat ymmärtämään miten autoa säädetään ja mikä vaikuttaa mihinkin. Tässä valitettavasti ei ole helppoa oikotietä vaan tulee tarvitsemaan paljon omatoimista opiskelua ja kyselyä kokeneilta kuljettajilta. Youtubessa on paljon säätövinkkejä huippukuskien kertomina joita kannattaa kuunnella ja sisäistää asiat joita he käsittelevät videoissaan. On olemassa kännykkä sovelluksia jotka kertoo mikä säätö vaikuttaa mihinkin, sekä autojen valmistajien taulukoita ja jopa videoita missä kerrotaan säätöjen vaikutuksesta. Xray on hyvä esimerkki ja heillä tiimikuskit ovat tehneet monia videoita autojen säädöistä,  heiltä löytyy myös säätö oppaita netistä.

Rohkeasti kysymään nopeammilta kuskeilta säädöistä, jos juttu ei luista niin uutta ryhtiä ja kysymään seuraavasta pöydästä jos saisi apua ja vinkkejä säätöihin. Meiltä voi aina tulla kysymään neuvoja, vaikka tulosten puolesta ei kärjessä olla, autetaan mitä voidaan ja osataan.



100
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 09.10.21 - klo: 07.06 »
Löytyykö joltain toimivaa setuppia Hakkilaan T4´21 ja pro+ vauhtiselle virille? Ajot ja testit jääneet vähiin ja setupit vähän hakusessa.

101
Hyvä Pekko, ole jatkossakin mukana suunnittelemassa meille hyviä ratoja!

102
En tiedä kenen tai keiden käsialaa on nykyinen krossiprofiili mutta hyvän profiilin olette tehneet. Eilinen Jerzin kommentti kisan jälkeen vielä korosti tätä, eipä mennyt paljoa autoja rikki kisan aikana. Ei myöskään nostajilla ollut kovin paljon nostettavia. Tämä kertoo siitä että profiili on toimiva eikä siellä ole mitään selviytymistä vaativaa kohtaa tai elementtejä, myös ihme kikkailu hyppyrit ja mutkahyppyrit loisti poissaolollaan. Erot tulee ajamalla eikä selviytymällä, oli kuskin taitotaso mikä tahansa.

Tämän tyyppisiä profiileja jatkossakin kiitos, yksi parhaita profiileja mitä Hakkilassa on koskaan ollut :smiley:

103
Itse en enempää aiheeseen täällä puutu ja halua mielipide palstaa lukea.

Yrittäisit nyt edes pitää lupauksesi.

104
Muista maski ja huomioida turvavälit, ethän tule sairaana paikalle!

(maskeja löytyy myös kilpailupaikalla)

suosittelemme vahvasti kaikille maskin käyttöä kilpailu viikonlopun aikana.

Nämä poiminnot viime syksyn kilpailukutsuista.

Mun osalta tämä on tässä, pointti varmaan tuli esiin.


105
Kuulostaa aika välinpitämättömältä ja itsekkäältä asenteelta nykyisessä tilanteessa.

106
Maskin käytöstä sen verran että aika paljon näyttää olevan maskittomia harrastajia Hakkilassa.

Eikö ego salli käyttää maskeja vai miksi pitää nykyinen tilanne huomioon ottaen kulkea ilman maskia? Terveydelliset syyt ymmärrän mutta p*skapuheita en.

Ihan turha vedota silmälaseihin, käytän päivittäin töissä suojalaseja ilman ongelmia. Huurtumisen estoon löytyy siihen tarkoitettuja kemikaaleja tai vaikkapa Fairya.

Tässä tilanteessa Fullspeed voisi aivan hyvin velvoittaa kaikkien käyttämään maskia Hakkilassa.

107
Ensimmäisenä kannattaa selvittää salliiko ympäristölupa kasviöljyn levittämisen maaperään.

108
Onneksi ratapintoja on mahdollista vaihtaa, aikansa kun porukka on tahkonut betonia niin seuraavaksi keskustelu kääntyy EOS mattoon ja sen jälkeen turffiin. Oravanpyörä on valmis koska kaikkia kuskeja ja tarpeita miellyttävää materiaalia ei ole olemassa, jokaisella on kannattajansa.

109
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 07.03.21 - klo: 20.25 »
Mutta harrastusta nyt aloittavan tai muuten uutta autokittiä ostavan kannattaa kyllä tarkoin harkita mihin luokkaan nyt panostaa. Johtuen juuri näistä pienistä harrastajamääristä.

Ja mitä enemmän perustetaan uusia luokkia, sitä vähemmän saadaan autoja viivalle.

110
Lisäksi betonrata kannattaisi toteuttaa niin että soveltuu myös korreille, silloin se toimisi myös aloittelijoille jos alue halutaan pitää myös aloittelija käytössä.

Tässä tulee se hauskuus jonka moni muistaa menneiltä ajoilta kun ajettiin betonilla-laatalla. Voin jo kuulla ne irtoprkeleet kisakuskien suusta kun juuri hyvälle pidolle saatu rata kadottaa pidon totaalisesti kolmessa minuutissa kun aloittelijat tulee radalle ajamaan leveetä linjaa. Pöly leviää pitolinjalle ja päivä onkin kisakuskeilla sen jälkeen pulkassa, eikä tilannetta yhtään helpota ne ikuisesti vuotavat diffit ja iskarit joiden silikoni liukastuttaa rataa entisestään.

Betoni on ihan jees jos se saadaan pysymään pitävänä keinolla tai toisella, ja varikolla alkaa näkymään pitoainepulloja krossareiden pöydillä. Vaikka pidotus kiellettäisiin niin sitä ovelasti kierretään, tämä on nähty useita kertoja, myös kisoissa.

Voi niitä aikoja... :azn:

Betonissa on kylläkin puolensa, kuten myös kirouksensa, aivan kuten turffissa tai missä tahansa materiaalissa. Ja onhan se vaihtelua turffi rullataan pois ja ajetaan välillä betonilla, monelle se on täysin uusi kokemus niin hyvässä kun pahassa.

111
Vapaa keskustelu / Vs: RC10.fi Facebook ryhmä
« : 18.02.21 - klo: 16.36 »
Kuva palvelimelle ja linkillä näkyviin, ei oo vaikeeta edes tällaiselle varttuneelle tietotekniikan tumpelolle.

Moni aktiivi on hiljentynyt foorumilla, yhtenä syynä on ettei kukaan jaksa kirjoittaa samoista asioista vuositolkulla. Nuorempi sukupolvi on kasvatettu reaaliaikaisimpiin viestintävälineisiin ja foorumit tuntuu heistä jurakauden jäännöksiltä.

112
Vapaa keskustelu / Vs: RC10.fi Facebook ryhmä
« : 18.02.21 - klo: 06.20 »
Nyt en ymmärrä, miten ylläpitäjät ja aktiivit saavata porukan pysymään foorumilla koska trendinä tuntuu olevan pilkkoa kaikki faseen. Sinne tehdään omat ruhmät muttereista, moottoreista, toisenlaisesta moottorista, ja vielä kolmannesta moottorista ja lopputulos on että hyvin menee... Yritä sieltä sitten etsiä jotain tiettyä asiaa niin kusessa ollaan, foorumit on tässäkin asiassa edelleen käyttökelpoisempia keskustelupohjia.

Olen muutamilla foorumeilla ja siellä on ollut sama trendi, osassa taas porukat haluaa selkeästi pitää keskustelut foorumilla ja ne foorumit voivat hyvin, vaikka foorumipohja on ollut vuosikausia muuttumaton kuten täälläkin, eikä niissä ylläpito ole kovin näyttävässä roolissa, eräällä foorumilla se on käytännössä näkymätön koska keskusteluhin puuttumista ei tarvita.

113
Vapaa keskustelu / Vs: RC10.fi Facebook ryhmä
« : 16.02.21 - klo: 16.57 »
Nykyän tuntuu siltä että kaikki pilkotaan faseen ja foorumit kuolee, eikä sinne faseen ole kaikilla minkäänlaista hinkua. Sääli foorumeiden kannalta koska ne on edelleen toimivia keskustelukanavia tiedottamisen lisäksi.

114
Minispike on myös yksi mahdollinen vaihtoehto Mini Dartin tilalle.

Minispiket on testissä ja 4 stintin jälkeen näyttää vielä hyvältä eikä voi sanoa että olisi kuluneet. Aika erilainen ajettava kun mini dart, käytökseltään mutkissa pyöreämpi ja kiihdyttäessä repivä pito turffilla, hypyissä matolla saa sitten olla tarkkana koska matolla pito on huonompi kun mini dartilla. Testit jatkuu.

115
Hakkilan ja Lavangon erot on tiedossa ja nimenomaan hakkilan turffi on rankka renkaille, käytännössä 6-8 akullista ja uutta takarengasta alle koska siinä vaiheessa alkaa jo auton käytös muuttua. Blockit on kestää mutta on aika erilaiset ajaa kun mini dartit. Train like you fight, silloin treenirenkaat pitää olla ajoltaan samanlaiset kun kisarenkaat.

Toivottavasti löytyy kestävämpi vaihtoehto Mini Dartille.

116
- turffirenkaana joko Schumacherin Dart, tai mahdollinen uusi rengas, mikäli uusista vaihtoehdoista löytyy kulutuskestävämpi

Olisi kovasti hyvä jos löytyisi kestävämpi rengas, nykyinen ei ole kovinkaan kestävä ja sen huomaa meillä kuskien siirtymisessä touringin pariin koska krossin rengaskulut on kovat.

117
Tulipa makea profiili. Tässä saa taas kääntää rattia. Sopii mainiosti kaikille luokille.

Unohdin mainita ajosuunnan. Eli se on vastapäivään. Ja kiitokset profiilin suunnittelusta Karrille!

Aika mainio profiili, kehuja tuli meidän tiimin kuskilta!

118
"Etelä-Suomen aluehallintovirasto kieltää tartuntatautilain 58 §:n 1
momentin nojalla Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin kuntien alueilla kaikki sisä- ja ulkotiloissa järjestettävät yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset, joihin osallistuu yli 20 (kaksikymmentä)
henkilöä."

Tuossa vielä kyseinen pykälä:

58 §
Laajaan tartunnanvaaraan liittyvät toimenpiteet

Kun laajaa tartunnan vaaraa aiheuttava yleisvaarallinen tai yleisvaaralliseksi perustellusti epäilty tartuntatauti on todettu tai sen esiintyminen on perustellusti odotettavissa, kunnan tartuntatautien torjunnasta vastaava toimielin voi päättää toimialueellaan sosiaali- ja terveydenhuollon toimintayksiköiden, oppilaitosten, päiväkotien, asuntojen ja vastaavien tilojen sulkemisesta sekä yleisten kokousten tai yleisötilaisuuksien kieltämisestä. Edellytyksenä on lisäksi, että toimenpide on välttämätön yleisvaarallisen tai yleisvaaralliseksi perustellusti epäillyn tartuntataudin leviämisen estämiseksi. Aluehallintovirasto voi tehdä alueellaan vastaavat päätökset silloin, kun ne ovat tarpeen usean kunnan alueella.

Jos muu kuin 1 momentissa tarkoitettu tartuntatauti aiheuttaa laajaa tartunnan vaaraa, kunnan tartuntatautien torjunnasta vastaava toimielin ja aluehallintovirasto voivat alueellaan päättää oppilaitosten ja päiväkotien sulkemisesta, jos se on välttämätöntä taudin leviämisen ehkäisemiseksi.


Pikkasen on ylitarkastaja Oona Mölsän Iltalehdelle antama tulkinta ristiriidassa tämän pykälän kanssa.




119
Jeesustelu foorumeilla on aina yhtä mukavaa, pk-seutu pelastuu jos Hakkila sulkee ovensa tai peruu kisat :afro:

Vastuullisesti toimimalla en näe mitään syytä miksei Hakkilan todella väljässä tilassa voi käydä harrastamassa tai järjestää kisoja. Kauppareissulla on suurempi riski saada tartunta kun väljässä tilassa harrastusten parissa, tämä kun ei kuitenkaan ole kontakti-joukkuelaji.

Jos tila on väljä ja tilan pystyy jakamaan niin voi olla jopa useampia 20hlö ryhmiä. Tuolta voi lukea lisää Avin tulkinnasta ja jatkaa sen jälkeen jeesusteluja https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/acc2f0a6-afba-4df4-9557-54daff294f6e

Ja sitten ne foliohatut pois päästä ja arkijärki käteen, aina voi pysyä kotona jos ei kykene vastuullisesti liikkumaan ihmisten seurassa.

120
Sensorillisen moottorin etu on myöskin se että ajoituksen ennakkoa voi säätää. Säätöskaala on moottorista riippuen jossain 0-40 asteen alueella ja mitä enemmän laitetaan moottoriin ennkkoa, sitä enemmän siitä tulee voimaa ulos. Sensorillisia moottoreita on myös kiinteällä 0-ennakolla stock luokissa.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 137