Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lassi

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 28
61
Yleinen keskustelu / Vs: Laadukkaat RC-videot
« : 25.04.14 - klo: 13.37 »
BRCA Touring kisat:

http://vimeo.com/71445793#

Nyt on kyllä pakko kysyä minkä ihmeen takia isoin osa porukkaa ajaa tikkuradioilla tuolla.. ainakin ajajakoroke kuvaa jos on uskominen :O

62
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 22.04.14 - klo: 19.27 »
Meni jo samana päivänä, kun ton Sanwan hain :)

63
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 22.04.14 - klo: 19.25 »
Kaippa Lifen ainoa positiivinen puoli on ollut turvallisuus. Kestää rajumpaa käyttöä, kun lipoa pidetään taas li-teknologioista ns. vaarallisimpina/epävarmimpana. Life on käsittääkseni sieltä toisesta päästä eli kestää kovempaa kohtelua yleisesti.... ei toki kannata ehdoin tahdoin koittaa.

 Siksipä esim monet sähköpyörät on lifepoilla kun on kyseessä jotain 48voltin 11ah pakkoja tms sellanen paketti lipona jossain kotinurkassa latautumassa on melkonen yllätys, jos ongelmia tulee.

64
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 22.04.14 - klo: 16.41 »
Kylhän tuo Spektrum mielestäni selkeesti parempi on kun entiset kiinaohjaimet. Eikä siinä sinänsä mitään ongelmaa nähny ennenkun testas tällästä "parempaa?" ohjainta. Jotain kantomatka ongelmiahan spektrumilla oli varsinkin telemetria vastereiden kanssa, mut telemetria vastareilla olikin vissiin luvattu pienempi kantomatka kun normaaleilla.

65
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 22.04.14 - klo: 15.05 »
Kiitoksia vinkeistä manuaalikin löytyi tuossa. Tuon VR ADJUST toiminnon tekasin kans läpi tossa yks ilta, kun kokeilin muuttuuko arvot mihinkään päin mut eipä ne juuri muuttunut sen verran eroa ettei enää neutraali tilassa vilkkunut -1 ja 1 välillä ohjauksen arvot vaan pysyi kiltisti nollassa.

Onhan tuolla hirveä määrä ominaisuuksia mitä sähköauton kanssa ei varmaan edes tule tarvitsemaan, mutta kyllä tuo selkeesti parempi oli ajaa mattoa verrattuna entiseen Spectrum DX3s. En tiedä mistä se ero sitten tuleekaan mut tuntui kyll selkeesti paremmalta ajaa.

Malli muistit on nyt tehty kaikille autoille ja vastarit tuntuis pelaavan. 2vastari näytti olevan tota super response mallia ja yksi high response malli. yksi vastareista oli stiten airtronicsin tekele. Kaikki tuntuis pikaisten testien jälkeen pelaavan ihan ok. Ilmeisesti nää Sanwan vastarit kestää tuon 8.4voltin "HV" jännitteen?


66
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 18.04.14 - klo: 21.01 »
Ok. Erikoinen homma tottunu siihen että kytkimellä tehdään toi lähtö homma ja lootissa on ykkönen päällä koko aika noissa vaihteistoissa. vaihtaa sitten keskipakovoimalla tms kakkoselle jos saavuttaa tietyt kierrokset.

Onko tässä sitten erikoisempi systeemi. Toi exploded view oli sen verran epäselvä traxxasin sivuilta ettei siitä oikein ota selvää miten tuo loota pelaa sisäsesti.

http://traxxas.com/explodedviews/4907-Transmission-Exploded-View-T-Maxx-33

67
Onko kellään kokemuksia akkujen tilaamisesta european warehouselta? TAi onko enkun warehouse toimivampi?

Mietin vaan että tuleeko 6s lipo tosiaan näin pienillä posteilla Suomeen tuolta europen warehousesta vai tuleeko jossain vaiheessa pitemmällä tilauksessa vaihe mikä tuli joskus internation varastokain kauan sitten että tämä postitus tyyppi ei ainna ottaa näin paljon lipo kapasiteettia ja vaihto sen joho+nkin törkykaalliiseen esim dhl yms.

Tälleen siin antaa vaihtoehdoksi lipon kanssa tuo germany warehouse.
Standard (No Tracking) Mail - Netherlands to Finland    $8.89    204g left.

Seuraava vaihtoehto onkin sitten 3kertaa kalliimpi suurinpiirtein:
GLS Express Courier 2kg (Germany to Finland)    $24.69    1204g left.

Onko kellään kokemuksia näistä. Ton international puolen kanssa ollu nyt kavereilla ja täälläkin niin paljon ongelmia ettei kesän akkuja sieltä uskalla tilata. Jos jollain siis kokemuksia niin iso kiitos ja muutenkin kokemuksia miten tuon eu warehousen kanssa homma toiminut onko ollut samoja ongelmia kun internaltionalin kanssa nyt.


68
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 18.04.14 - klo: 16.58 »
Ok kiitoksia vinkeistä pystyykös tuota alkuperäistä lootaa muuttamaan kotikonstein yks vaihteiseksi ja eteenpäin meneväksi? Työkaluja löytyy suht isolla arsenaalilla tarvittaessa. Mietin jos tuosta saisi tehtyä väliaikasesti itse sellainen mallin ja tilaisi sitten nuo osat ebaysta joskun myöhemmin.


69
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 18.04.14 - klo: 11.42 »
Osaisko joku neuvoa Tmaxxin muuttamisessa Emaksiksi? Kaverille löytyi miltei ilmaiseksi tmaxx ja olisi tarkoitus tehdä siitä emaxx. Enimmäkseen fyysisellä puolella vaaditaan linkkejä sähkö yms hommat on kyll hanskassa luulisin.

Lieneekö helpointa heivata se polttiksen vaihteisto siitä välistä pois. Käykö siihen suoraan joku halpa ratkasu keskivaihteeksi mihin saisi sähkömosan kiinni. Toki onnistuu moottoripukin teko siihen polttiksenkin tilalle, mut onko se loota siin sitten heikko lenkki välissä, eihän siel kuitenkaan vaihteita yms käytetä kun sähköllä mennään.

Pitäiskö esim hankkia tuollainen? Toki tohon tarvinee jostain kaivaa vielä että löytäisi vetareiden ulostulot ja spurri jotenkin kiinni tuohon. http://i1181.photobucket.com/albums/x435/rlarkell/E-Revo/13.jpg Tuo on E-revon vaihteisto mut sopinee maxiinkin?

Kaikki vinkit otetaan vastaan ja toki jos jollain on nurkissa osia valmiina niin kiinnostuneita ollaan :)

70
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 16.04.14 - klo: 09.14 »
Kiitoksia tiedoista.

Tempan sanwa olikin jo myyty. Eli alusta aloteltava käytettyjen etsintä :)

Muuten ei pahemmin ole näkynyt kyseistä ohjainta käytettynä.

------------------------

Nyt löytyikin sitten suoraan samalta paikkakunnalta M11x ja tuli se ostettua. Vastareitakin oli sen verran reilusti että jokaisen autoon riittää omansa :) Näin ollen voi kokonaan luopua vanhoista ohjaimista.

Onkos tuon ohjaimen käyttöönotossa jotain erityisempää melkonen hässäkkä on kaikkea tietoa näytöllä verrattuna vanhoihin ohjaimiin kananttaako tolle tehdä joku totaalinen resetti koko laitteelle vai miten kannattaa lähteä tota vääntämään. Manuaali varmaan pitää jostain netin syövereistä ladata siihen.

71
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 14.04.14 - klo: 23.04 »
Tollanen kohtuu onnistunut incar video löytyi arkistoista harjattomilla 6s Hypereillä ajosta..

http://youtu.be/ZsWVO7PS0r4

72
Vapaa keskustelu / Vs: SpinTires
« : 14.04.14 - klo: 15.22 »
Näinhän ne on.. siksi juuri tuota screamer 4x4 siihen vertasin että se oli viimeisin peli missä muistaakseni käytettiin lukko ja nelivedon kytkentää pelissä ja vielä niin että sillä on jotain merkitystäkin.

73
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 14.04.14 - klo: 15.21 »
Moro

Olen tässä miettinyt ohjaimen hankkimista touring touhuihin. Onkohan tämä Sanwa M11X vielä käyttökelpoinen laite vai kannattaako unohtaa nykyaikana? Onhan tuo jo jonkin verran laite ainakin jos julkaisupäivää katsoo.

Onko näille vastari ongelmille tullut sen erikoisempaa ratkaisua. Onko muita hyviä/huonoja puolia mikä auttaisi valinnassa tämän suhteen. Käytettynä radiota hankkimassa eli uudet eli ihan pakasta vedetyt uudet mallit ei oo vertailu kelpoisia tässä omassa valinnassa.

Mitähän tälläisestä kannattaisi nykyään maksaa käytettynä.. yhdellä vastarilla?

74
Vapaa keskustelu / Vs: SpinTires
« : 14.04.14 - klo: 13.48 »
Erittäin mielenkiintoinen peli pitkästä aikaa. Viimeisin mikä vähän sinnepäin pyrkinyt edellinen oli Screamer 4x4, sekin erilainen peli mut siinä oli myös lukot/neliveto yms millä oli oikeasti merkitystä.

Spintires saanut paljon kyllä kehuja ja kehitys ideoita. Samoiten siihen on porukka paljon tehnyt itse ajoneuvoja. Toki puheita on ollut että aivan liikaa pitoja varsinkin isommissa laitteissa, mut alpha demojahan noi vasta on ollut, nyt vissiin ollaan jo pidemmällä?

Mut erittäin mielenkiintonen peli mielenkiinnolla odotellaan koska julkastaan ja mikä tulee hinnaksi.

75
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 05.04.14 - klo: 14.29 »
Mielestäni tuo on aina riskinä sarjaan kytketyistä akuissa. Yleisesti puhutaan kuitenkin kiina lipoista tai vaikka puhuttaisiin kalliimmistakin, niin yleisesti ottaen jokainen akku on yksilö. Kennot valikoimaan mahdollisimman samoiksi samaan akkuun, mutta kaksi eri akkua voi olla täysin erilaisilla kennoilla olevia. Tästä johtuu että vaikka ostaisi 2kpl uusia akkuja, niin ei ole varmaa että ne toimivat täysin sarjaan kytkennässä (vaikka isolla mahdollisuudella toimivatkin ongelmitta, varsinkaan kun ei paukuttele mihinkään älyttömiin minimi liporajoihin vaan lopettaa ajon järkevissä ajoin.

Tämä toki korostuu isosti käytetyissä akuissa. Niissä kun voi toisessa jo ikäkin painaa ja toisen käsittely on voinut olla erilaista (saanut iskuja/ajettu alle normaalin kenno jännittee tms). Ainapa siinä on siis riskinsä kun sarjaan kytkettynä akuilla ajaa, mutta en näkisi sitä erikoisen suurena. Eri ikäisten akkujen käyttöä kannattaa tosiaan välttää samaan aikaan ja hyvä olisi että akut olisivat täysin identtiset merkiltään ja malliltaan. vaikka sekään ei lupaa että kennojen matchaus osuu täysin kohdalleen.

Toki noissa sarjaan kytkentä hommissa on erityisen tärkeä ladata kumpikin akku aina balanssi ohjelmalla täyteen jos sitä ei jo muuten tee. Itse olen aina ladannut kaikki akut joka kerta balanssi ohjelmalla, sinänsä ei sitä asiaa yleensä tule itse mietittyä.

Vielä sitten lisänä hommassa kiinan lipojen arvaamattomuus. Tässä nyt itellä ja kaveri piirissä ollut noin 6kpl 6s akkuja käytössä. Yksi kestänyt jo 6vuotta kovaa ajoa ja edelleen antaa saman suorituskyvyn kun uusi samanlainen akku. 3kpl on pelannut hyvin 4vuotta. Yksi akuista päätti himmentyä noin 13 käyttökerran jälkeen olemattoman tehoiseksi ja toinen akuista himmeni ensimmäisen vuoden jälkeen. Aina lopetettu ajo ennen lipo rajoja, ladattu balanssilla joka kerta ja pidetty storagessa.

76
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.04.14 - klo: 10.11 »
Mitä ite oon lähettänyt ulkomaille nopareit niin 11€ tais MMM mennä halvimmillaan, jos pistit ilman seurantaa olevan maksikirjeen. Toki siin pienet riskinsä on verrattuna parempiin paketti vaihtoehtoihin.

77
Traxxas / Vs: 100+ mph
« : 03.04.14 - klo: 14.00 »
Tosiaan toi nokkaspoileri hinkkaa kyllä varmasti maata ennen 100km/h vauhteja... niinkun epäiltiinkin jo. Jonkun ohjaimenhan se kyllä luultavasti tarttee, muuten melko varmasti nokka jostain nypystä keventää sen verran että auto ottaa ilman alle ja sitten lähdetään :)

Itsekkin piti noit huippuja aikanaan hakea mut jäi loppuen lopuksi tekemättä, kun ei sillä olis sitten ollut kun sen yhden gps oton ja videon ilo :S

Sigun Hobao Hyper 8.5e otettu gps:ään 109km/H. Varaa olis välityksissä ja voimassa, pitäis joskus koittaa kun olis kaverin kans aikaa testailla.

78
Sähköautot / Vs: Nopari vai akku vika?
« : 01.04.14 - klo: 14.04 »
Sen verran ainakin voi kommentoida, että Tamiya liitin on kenties huonoin liitin mitä näihin saa, jos tämän tapaisesta kyse: http://www.hobbypeople.com/shop/images/B9531.jpg

Jos noi kyseessä niin kannattaa ehdottomasti vaihtaa vaikkapa siihen deanssiin tai EC5:seen tai vastaavaan.

79
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 27.03.14 - klo: 22.11 »
Koitetaan jotenkin soluttautua tänne ammattilaisten sekaan :) Jospa amatöörille täältä irtoaisi hieman vinkkejä.

Turisti kiinnostus taas noussut jostain pinnalle ja mietinkin juuri Xray T3 pääasiassa siksi että tuntuu olevan pääasiassa vaan kehuttu auto ja näitä käytettynä melko paljon pyörii mikä on itselle tärkeä asia.. uutta ei viitsi alkaa tällä taito tasolla ostelemaan :)

Harrastusta on takana noin 13vuotta monenlaisilla laitteilla. Pääasiassa ajot on kyllä kaverien yms kanssa eli ns rataa ei ole tullut juuri ajettua millään laitteella. Corally C4 oli hiiliaikoina joskus 7vuotta sitten itellä kokeilussa, mut se tuli inttiin menon takia myytyä.

...

Nyt sitten hieman kaipaisin teidän apuja.
1. Lahdessa tulee asuttua eli olisi hienoa jos auto sopisi täällä oleviin mahdollisuuksii treenailla.
2. Mietteissä oli että auto varmaan voisi perustua tähän ns Stanu luokkaan mikä ilmeisesti tarkoittaa 17.5t hiilettömiä koneita? Ilmeisesti siis ns mopoin luokka.
3. T3 olen katsellut käytettynä tuntuisi olevan pääasiassa 2011 ja 2012 mallisia tarjolla, onkohan näillä isoa merkitystä tälläselle alottelijalle?
4. Olisko jossain/jollain yleistä tieto pakettia asiaan liittyen että saisi hieman selville mitä sääntöjä auton pitää noudattaa, en sillä varmaan kisaamaan ala mut varmaan jotain luokkaa sen kannattaa seurailla. Kaikki tietoa ja info on tervetullutta.
5. Sähköillä pitäisi päästä mahd. halvalla. Ohjaukseen mahdollisesti Sanwa matalana, Spektrumin DX2s ohjaimet löytyy niillä varmaan ajaisi ja suoraan ajoakusta virta sanwalle ilman beccejä?


Kaikki vinkit ja mietteet otetaan mielellään vastaan ja toki jos löytyy jotain hyviä topiceja tai muuta foorumilta mitä kannattaa lukea läpi niin linkit on tervetulleita.

80
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 26.03.14 - klo: 10.26 »
Voihan tosiaan olla että joku siellä valmiiksi ollut jo hajalla. Sattuisko kellään olemaan tota perän koteloa nurkissa?

Jooh 6s hommat jätetty viel täss välissä kun kulkuja piisannut 4s:lläkin ja ehkä sitten kerralla siirtyminen 8s:ään niin voi käyttää noita samoja akkuja koko aika.

82
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 25.03.14 - klo: 09.55 »
Jooh eipä siit kai ton enempiä hajonnut. Kovasti kyllä ihmetyttää miten tuo kunnon hyppimistä voi kestää, mut ehkäpä siel sitten jotain heikkoja osia on ollut. Vielä sentään ajetaankin vasta 4s akuilla.

Onkos 8s savoista jo videota ulkona.. eikös noita 8s malleja ole jo pari täällä ainakin rakenteilla? Itsekkin harkitsin että vois harkita rakennella tohon 8s paketin kohtuullisella virtaa syövälä koneella. Noista akuista lähtis kytkistä muuttamalla se 8s 29.6v (33.6v) ja 100A jatkuvaa. Luulis että tuollakin pystyisi ihan kohtuu mukavaa konetta jo pyörittämään. Äkkiseltään laskettuna jos tämä nykyinen vakio HPI kone ottaa sen 110-115A (6s:llä noin 2400W (4s 1600W). Näin ollen 8s:llä joku 80A koneella saisi tuon 6s:n tehon. Toisaalta voihan se olla turhaa rakentaa 8S laite jos siitä ei kuitenkaan saada enempää tehoja kun 6s:llä. Varmaan se siinä vaiheessa vaatisi jotain 120A konetta 8s:llekkin niin saisi sen 3500W.

Innolla kuitenkin jään seuraamaan miten foorumin 8s laitokset lähtee toimimaan ja minkälaisia tehoja on näihin tulossa ja miten pysyvät hallussa vielä :) Onkos kaikki 8s laitokset muutettu 1/5 kokoluokkaan vai onko jollain esim perus XL savage pohjana?

83
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 24.03.14 - klo: 12.57 »
Pistetään tänne nyt pari kuvaa, kun kerran tuli otettua. Talvella tuli ajettu joku 5-6kpl akkuja yhdestä hypystä vähän takapyörälleen alas niin rapsahti tukivarsi katki.

Nyt sitten kevään ensimmäiset ajot 4s puol akkua kerkes pitelemään hauskaa niin koko takapää tippu autosta tielle :) Tämäkin seurausta parista eksymisestä ojan puolelle, mutta ei mitään isompia iskuja.

Noh jospa näitten korjailun jälkeen alkaisi viimein kestämään. Hurjalta vaan tuntuu kun pitäisi metrien hyppyjäkin tällä vetää kesällä ja tuntuu nyt jo murenevan käsiin :D Noh ehkä siellä oli sitten jotain piilevää vikaa valmiina tai jotain vastaavaa:

https://www.dropbox.com/sh/y35bbsz5ip0e17e/MrxMgtEsOq

84
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 30.01.14 - klo: 17.06 »
4wd, mikset oo laittanu sitä uusinta beta ohjelmaa mitä mmm tarjoaa? Se voinee parantaa asioita. Ite ainakin mennyt aina sillä uusimmalla BETALLA.

tuplaesa1, kyllähän välitykset kannattanee optimiks joka tapauksessa hioa, muuten joku paikka tykkää aina pahaa :)

Tollasella koneella jo ongelmaksi tulee äkkiä akkujenkin virran tarjoilu. Konkat ei tosiaan siitä välitä paljonko siitä ohi virtaa menee, en tiedä hajoileeko mmm konkat käytännössä sen takia että ovat huonoa laatu vai liekkö syy joku muu.

85
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 22.01.14 - klo: 11.33 »
Liekko vika vastaanottimessa vai missä kun ei riitä radiossa kantomatka 10m pidemmälle :S
Välillä sit myös hirttää kaasun tyyliin sekuntiks ja sit välillä jää ohjaus jompaan kumpaan ääripäähän.
Tilaanko suosiolla vaan uuden vastaanottimen vai mistä lähtis vikaa selvittää?
Radiona on DX3R, vastaanotin SR3100, servona Savöx SC1258, nopari ja moottori Viperiltä ja autona Cat SX3. (jos sillä nyt mitään merkitystä tähän on)

Tossa kannattaa sekin varmistaa, että ei kyykkää bec tuon servon takia itsellä oli ainakin ongelmia samaisen servon kanssa noparin oma becci ei riittänyt piti pistää 5A erillinen becci niin ongelmat hävisi.

Pätkimiset telemetria vastarin kanssa aikoinaan tarkentui kiinan ohjainten läsnäoloon kaveri kun pisti tuon perus oranssi rattisen HK:n ohjaimen päälle niin tätä satunnaista kaasun pientä hirttoa ja pätkimistä alkoi heti ilmetä ja kun napsautti kaverin HK:n pois päältä niin pelas täydellisesti. Ilmeisesti HK lähetys tehot huitoo ihan missä sattuu tai häiriösignaali suojausta ei ole ollenkaan kun häiritsee muita ohjaimia.

Nyt olis tulossa tollanen Orange HK vastari toiseen autoon, jospa se pelais vielä paremmin kun tota telemetrian vastarin kantomatkaa on aina haukuttu vähän kehnoksi.
Tuo samainen BEC ongelma oli itselläkin edessä Hyperin kanssa 5A bec hoiti homman myös.

Toisekseen myös täysin sama ongelma HK ohjaimen kanssa. Kaveri ajoi omaa hyperiään tjuuri HK oranssilla perus radiolal ja tämä teki tohon omaan pätkimistä kaasussa ja ohjauksessa. Heti kun näpsäytti tuon HK:n pois päältä niin kaikki ongelmat lähti ja radio pelaa täydellisesti. HK tosiaan siis ampuu luultavasti iha nmitä sattuu tehoja taivaalle ja tuo häiriösuodatus on mitä sattuu jos sellasta edes on.

Itsellä ollut Orange HK vastari Savagessa ja pelaa hyvin ei oo tullu kokeiltua sekottaako toi kaverin HK ohjain tuonkin vai kestääkö tää orange paremmin. Kun tuo telemetria vastarrihan on melko herkkä häiriöille eikä hirveitä kantomatkojakaan vissiin tarjoa.

86
Kyllähän Welleri kova valinta on, toki hintaakin on jos yhden tai kaksi johtoa vuoteen tinailee. Itse käyttänyt edellisessä kuvassa olevaa "naksu" Welleriä töissä aikanaan. Nyt ollut 4vuotta käytössä WS81 eikä voi muuta kun kehua. Yhtäkään kärkeä oo mennyt, en tiedä sitten miten noitten kärkien pitäs mennä. Liekkö huonolaatuista tinaa jos on syöpynyt tms kärjet? Tuolla se 80W potkua niin menee kyllä isommatkin johdot hyvin. Varsinkin noi 6s/ yms touhut vaatii sen verran rajuja johtoja ettei niitä kyllä mielellään tinaile millään 50W kolvilla. Kerkee käristyä nopari/ tai mitä johtojen päässä onkaan.

Toki sekin tuntuu olevan aika levee käsite mikä on onnistunut ja mikä epäonnistunut juotos. Välillä nähnyt kyll niin hirveetä jälkee jossain käytetyis vehkeissä. Kaasukolvi on kans ihan jees, kärjellä tai ilman.

Pieniin tuotoksiin itelläkin tollanen 45W perus asema.

87
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 16.01.14 - klo: 08.27 »
Kellään kokemuksia Torx 2200kv koneesta ja sen ennakoiden säädöstä? MMM tarjoo defaulttina 10astetta. Onko kukaan tehnyt minkään tason testailua eri ennakoiden välillä tuleeko tehoja/häviääkö/tuleeko lämpöä älyttömästi, ajoaika? Kiinnostaisi tietää kannattaako noita ennakkoja säädellä. Harjallisissa noi ainakin jotain vaikutti.

88
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 16.01.14 - klo: 08.18 »
...
Ja näin ollen siis kun rinnan kytketään noi akut niin virranantokyky tuplaantuu mutta se johtuu tuosta kapasiteetin kasvusta eikä C raten noususta. Sarjaan kytkettäessä taas tilanne muuttuu.. ei silloinkaan C rate todellisuudessa tuplaannu mutta nousee....

Eipä mun mielestä sarjaan kytkennässä tapahdu C arvolle mitään. Jos on sarjassa vaikka 3000mah 20c 2s akkuja 3kpl.. näin ollen jännitteeksi tulee 6s pakettia vastaava, mutta mielestäni virrananto kyky on edelleen asma kun yhdessä 2s akussa eli 60A. Ja C ja kapasiteetti toki pysyvät kans täysin samoina, koska virrananto kykykin pysyy akulla saman, ainoastaan jännite nousee.

--------------------

Hieman Savage asiaakin välillä eilen tuli purettua yhden akullisen kiinni ollut RPM pohjapanssari (musta). XL runkolevyt menossa kiinni eli tuo jäikin sitten kokonaan ylimääräiseksi. Jos jollain tarvetta niin yv:llä tavottaa.

Samalla tuli racingfactorylta Savoxin harjaton servo ohjaukseen: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-1267SG-21kg0095-74V-Digital-Servo-108814

Eilen tuli asenneltua tuo ja heavy duty jousi paikalleen, niin johan alko ohjauksessa näkymään sellasta meininkiä mitä pitäisii jo vakiona olla :) Varsinkin noilla Proline Trencher meinas olla kyll ihan nollissa toi ohjaus vakio servolla ja jousella. Välillä veteli esim suoralla tielläkin ja ohjaus liikkeiten jälkeen mihin sattu kun ei toi jousi ja servo jaksanut pitää autoa siinä suunnassa mihin halusi ajaa.

Nostin myös MMM2 Castle linkillä becin jännitteen 7volttiin. Servo kestäisi 7.4volttia, mutta menkööt nyt tolla 7voltilla siinä varmasti riittää voimaa kans tarpeellisesti. Ekat ajot paljastaa riittääkö MMM2 becissä virta tarjoilemaan tota servoa vai pitääkö etsiä erillinen bec tuota varten :( Vastarissa myös liitettynä yksi 16v 3300uf apukonkka, joka ehkä vähän auttelee pitämään jännite notkahduksia kurissa.

Seuraavana sitten tosiaan listalla laittaa xl levyt ja kartaani kiinni. Levennyt palat onkin jo autossa vanhan omistajan jäljiltä. Jospa tuo muuttuu vähän ajettavammaksi tuon muutoksen jälkeen. Nykysin tuo nokka vähän turhankin helposti ilmassa, kokokin pysyy vielä sellasena että kestää varmaan vielä hyppiä :) Nuo 1/5 modit savageen näyttää siltä että on jo melkosen kovilla jos isompia loikkia ottaa :S

89
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 15.01.14 - klo: 17.06 »
Onkos porukalla kokemuksia. Castle linkillä säädettävästä Advanced --> Start power (low, med, high). Onko kellään kokemuksia tuon käytöst suuntaan tai toiseen. Low itsellä päällä ja kyllä toi aika innokkaalta silti vaikuttaa vaikka paikaltaan lähtee, mietin vaan että yleensä kyllä kaikki rajottimet ollu itellä pois käytöstä, että pitäneekö tuokin vääntää maksimille.

Autona Savage flux 200A jatkuvaa virtaa tarjolla ja 4s paketilla mennään vakio 2200kv koneella. Välitykset muistaakseni 20piikkisellä tällä hetkellä, tarkotus kyllä pidentää varmaan 22-25piikkisellä pinjonilla.

90
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 13.01.14 - klo: 21.13 »
Sanotaan näin että jos 8s hankitaan sama teho kun 6s:llä niin silloin virta on toki huomattavasti pienempi. Siksihän monesti pyritään isoihin jännitteisiin että saadaan virrat pieneksi. Sama moottori ottaa toki enemmän virtaa 8s kokoonpanossa, kun 6s kokoonpanossa se on selvää ihan ohmin lain mukaan.

--

Teoriassa näinhän se menee C:n kanssa, mut käytäntö onkin sitten aivan eri. MItä itse näitten kanssa pelannut niin jos menee C:t mitottamaan noin tarkalle niin seurauksena on joko pullistunut akku vähän ajan päästä tai tehoton auto. Näin siis niillä akuilla mitä 90% täälläkin käyttää, jotkut laatu lipot voi sitten jo mitottaa hyvin paljon lähemmäksi laskennallisia tuloksia.

4000mAh 4s 25C akut on toki savagessa käytössä rinnan, kun siinä kahdelle akulle on kotelot ja sarjaankaan niitä ei voi vakiosähköjen kanssa kytkeä näin ollen saadaan juuri tuo 200A jatkuvaa virtaa tarjolle. Näin ollen ollaan mielestäni sellaisella alueella mille itse yleensä mitoitan kiinan lipot. Samoiten Hyperi nielee noin 80A virtaa 6s:llä ja lipo speksattu antamaan 160A. Tällä konseptilla on ajettu noin 2.5vuotta samalla kiina akulla edelleen tehoja saman verran kun pakassa vedetystä akusta eikä ole milliäkään pullistunut. Mitä itse myynnissä olleita ja vaihdossa tulleita akkuja oon katsellut niin kaikki on enemmän tai vähemmän olleet pullistuneita ja luultavasti tiukasta mitotuksesta johtunutta on isoin osa niistä ongelmista.

C arvolla voidaan mennä myös huomattavasti kovempaa, riippuen paljon minkälaisia asioita akulta halutaan ja minkälainen auto kyseessä. Ei esimerkiksi kisakuskit käytä huvikseen 90C yms akkuja. Näillä saadaa lähtöihin ja koviin piikkeihin ehdottomasti paremmin pysyvä jännite akussa ja näin ollen saadaan selkeesti enemmän tehoa siinä hetkellä.. taas kun olisi C arvo rajalla niin jännitteet tippuis ja niin tippuis tehotkin. Kyllä ite ainakin monessa autossa huomannut eroja suorituskyvyssä erilaisilla C lukemalla olevilla akuilla vaikka kaikki niistä akuista onkin normi ajossa toimineet. Ei se välttämättä sijotuksen arvosta ole isoihin C arvoihin panostaa, mut ihan akkujen käyttöiän takia otan kyllä C arvot aina yläkanttiin. Siksi Savagessakin käyttänyt nyt näitä 4s 4000mAh 25c pakkoja rinnan. Veikkaan melko hyvää käyttöikää lipoille ja taas piikeissä tehoa on tarjolla akuissa mukavasti moottorille/noparille.

Mieluummin melkein suhteuttaisin akut moottori/esc pakettiin, enkä escin mukaan. Moottori kun välttämättä niele lähellekkään sitä mitä noparin kesto on, mut toki esc:n mukaan kun mitottaa, nii pitäisi ainakin onnistua :)

Täytyy nyt selvitellä aikojen saatossa minkälaista pakettia on tarjolla Savageen moottoriksi 8s käyttäen. Siellä tuo 100A jatkuva virta voi toki asettua ongelmaksi. Toisaalta 100A ja 30v~ tarkottanee 3kw jatkuvaa voimaa. Eli jos alle sen ottelee niin nuo akut pitäisi riittää.. noh pitää katsella eiköhän tällä 4s  setilläkin jaksa melko pitkään vielä :)

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 28