Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lassi

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 28
91
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 10.01.14 - klo: 13.14 »
Nyt olisi arvoitus.. tuli Savagen mukana 2kpl hyviä renkaita, mutta pitäisi jostain saada mielellään samat vanteet ja renkaat (2kpl) noiden lisäksi niin saisi täyden sarjan. Pitoa noilla piikkisioilla tuntu olevan melko mukavasti :)

Proline Max Mulcher 3.32x5.92 #1058 lukee renkaiden kyljessä prolinen sivuilta ei omilla taidoilla tollasia löytynyt. Onko kellään tietoa saako noita vielä jostain?

Tässä kuvat renkaista, kiinnostaisi vielä mitkä vanteet nuo ovat jos tuota Prolinen rengasta saisi vielä jostain. Jos jollain näitä renkaita nurkissa niin olen erittäin kiinnostunut :)
https://www.dropbox.com/s/jce3hxr8kcjded0/20140110_130733.jpg
https://www.dropbox.com/s/656wek3nunkyb37/20140110_130749.jpg

92
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 09.01.14 - klo: 16.09 »
Isot plussat fincan

93
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.01.14 - klo: 21.32 »
Kyllä nää pitäs antennittomia olla nää 2.4ghz vehkeet. Tiedä sitten onko tuo joku muutos/tai laitettu tietämättömyyttä pilli siihen tms?

ESC:hän on melkein aina nipparil kiinni, monesti kakspuolinen teippi ja nippari varmistamassa. Itsellä ainakin ollu kakspuolisella/nipparilla kaikissa vehkeissä melkeimpä nopari kiinni, niinhän tuo taitaa olla jo vakiona pelkästään kakspuolisella kiinni Savageissa.

94
Pahimpia törmäyksiä taitaa olla edesmenneellä Hyper7 brushlesilla lipeeminen about täydestä vauhdista kakkosnelos aidan pylvääseen. Kerkeshän siin ehkä 0.2s olla jarrupohjassa vauhtia gps päivän testien mukaan niillä välityksillä noin 95km/h.

Tähän nojaten yllättävän pienellä selvittiin toisaalta koskaan en ole saanut näistä krosseista kun yksittäisiä osia hajalle vaikka on välillä pieniä törmäyksiä tullutkin eli melkosen kestävii kapistuksia tuoli toki jo hieman liikaa :)


Listalle taisi kertyä:
- runkolevy kieroksi
- takaiskari torni kieroksi.
- takatukivarsien yläpään kiinnitykset repesi
- etupään C pala hajalle.
- muutamia muita pieniä osia mitä en muista.. noh auto oli kuitenkin 1h päästä taas ajossa eli ei sen isompaa hätää :)

https://www.dropbox.com/sh/t1p5cmvec3hpcux/HqKGunIxzl

95
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 29.12.13 - klo: 20.39 »
Ihan ok hintanen, mut tuleehan tuohonkin viel 40-60€ tulleja ja alveja päälle + postit 15€. Eli sinne 225-245€ korville asettuu.

96
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 25.12.13 - klo: 18.42 »
Jooh ei vaan kiinnostais maalailla ollenkaan vaan vetästä valmis originaali koppa tms jostain maaleineen ja reikineen ja suoraan päälle ja kovaa ajoa :) Noh pitää katella jos tulis vastaan.

Zippy Compact 4000mAh 4s nuo ovat ne mahtuu juuri koteloihin. Hobbykingin sivuilla tais näkyä mitat noista. 8000mAh/25C kuulostaa jo paljon paremmalta ja silleen nuo omassa käytössä ovat :)

97
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 23.12.13 - klo: 17.58 »
mcly, Mistäs tuohon hintaan löytää korin maalattuna? Ite oon vaan löytänyt noita clear koreja eikä täss nyt olis erityistä mielenkiintoa alkaa maalailemaan mieluummin ottasin valmiiks maalatun korin että vois heittää kiinni ja antaa mennä :) Mut jos tohon hintaan löytyy maalattua koria Suomesta niin mieleläni otan linkkiä vastaan :)

Kyllähän tonne vakiokoteloihin 4s akut menee. Itekkin ajanut aina 4000mAh 25C 4s akuilla tais mennä vielä 4700mAh akutkin jos oikein tunki, mut noi 4000mAh pelannut ihan ok.

98
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 19.12.13 - klo: 21.26 »
Onkos porukalla kokemuksii mistä sais kohtuu hintaan Savageen koreja. Suomessa melko sika hintasia siihen nähden miten ne tulee kestämään :) Ulkomailta taas postimaksut vetäsee muuten kohtuulliset hinnat mettään.

Tarjoilla saa omistakin nurkista jos sattuu olemaan turhia nurkissa :) Dustycoverssiakin pitäs nyt oikein vesikelillä koittaa ja kattoa pitääkö tuon kuivana lumikelillä toimi ainakin loistavasti. 6s en oo kyllä Savagen kanssa kaivannut vaikka Hyperillä on ajanut jo yli 2vuotta pelkästään 6s:llä.. mut kyll toi niin hurja vehje on kulkemaan jo 4s:lläkin. 8000mAh ja 25C niin toki sekin varmaan auttaa että virta kyllä riittää niin paljon kun moottori haluaa 4s:llä.

99
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 15.11.13 - klo: 08.14 »
Muistetaan sitten että niitten 2650kv koneiden kanssa pitää akut olla kunnossa äkkiä käy niin että 2000kv pesee tehoissa 2650kv koneen jos akut ei ole tarpeeksi hyviä. Näin huomattiin jo 1800kv ja 2200kv koneen kanss aikanaan. Testissä oli Nanotech 55C 3.3Ah akut ja 40C 4ah. Vaikka välityksinä haki erilaisia niin 1800kv koneella oleva pääsi samaan suorituskykyyn ehkä jopa himpun parempaan, kun tämä 2200kv koneella oleva. Akulta vaaditaan siis älyttöämiä suorituskykyjä tollasten 2650kv tms koneiden kanssa. Toki laadukkaitakin akkuja on ja sellasia mistä noista virtoja saa, mutta iso osa taitaa silti ajaa hobbykingin perus akuilla.

Oma MMMv2 juuri kiinnitetty Savageen pääsee siinä talvella ja nyt syksyllä testiin onko waterproof :) Toki itellä myös tuo dusty coverssin suojakin käytössä, mutta eiköhän se viimeistään talven lumipöllytyksessä vettä saa osakseen suojasta huolimatta.

100
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 14.11.13 - klo: 19.25 »
Ihmeellisen tuntusia vastuksia täällä kyllä sataa :) Leopard 4082 kyseessä ja haukutaan ettei tolla kovaa mennä tai ei ole huippujen ajoon hyvä moottori :) Mistähän satukirjasta näitä väitteitä on keksitty :) Maxximo näemmä jo faktat löikin pääasiassa tiskiin :) 4082 tosiaan truggyn moottori ja tehoja on enemmän kun esim paljon puhutussa 1/8 perus Castlen koneessa.

Toki kv on pienempi eli jännnitettä vaatii, mut 6s:llä tuo tuskin ongelma. Pinjonilla saa toki varmaan olla kokoa vähintään tuo 20t voi olla isompikin varmaan riippuen toki akun, motin ja noparin lämmöistä. Ite joskus ajelin Hyperillä 1400kv koneella ja 6s:llä 26t pinjonilla ja sillä toimi ihan hyvässä lämpö/teho suhteessa.

Tekinin 2650kv koneiden kehuskelu 6s:n omaavalle nyt ei mitään hirveen toimiva ehdotus ole. Tollanen 2650kv kone ei järin tykkää 6s:llä kiljuttaa ja pienempi kv:n kone ja isompi kannu antaa lisää vääntöä. Toisekseen 2650kv rasittaa akkua jo älyttömästi hirveillä virtavaatimuksillaan tollanen 1600kv on huomattavasti lempeämpi akulle niin kestää akutkin paremmin kun otetaan se teho mieluummin jännitteestä, kuin virrasta.

Leopardin sivuilla toisekseen hyvät taulukot moottorien spekseistä, mitä välillä hyvin vaikee löytää näiltä isoilta brandeilta.

Itsekkin tullut ajettua ton leopardin pikkuveljellä eli Leopard 4074 1774kv mallilla 2vuotta ilman ongelmia kaverilla myös buggyssä samanlainen. EI yhtäkään ongelmaa vaikka pari kertaa pinjoni testeissä meni melkosen kuumaksi.

Tässä muutama video kokoonapanolla: (MMM(MMM2), leopard 4074 1774kv, 6s 40C 4Ah, huiput noin 100km/h)
Vorza 5s & Hyper 8.5e 6s (gravel and tarmac)

101
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 06.11.13 - klo: 11.32 »
Kiitoksia vinkeistä. Eilen tuota jousta oli vielä varastosta kun tein tilauksen. Toivoa sopii että se "viimeinen" lähti omaan tilaukseen tai sitten jää tilaus odottelemaan sitä jousta ajaksi x :)

Täytyy kokeilla tolla kunnon jousella, mut kyll se varmaan noilla isoilla renkailla ton 30kg servon vaatii niin saa tuon ohjauksen toimimaan kunnolla. Kuulee servon äänestä ettei se kauaa kestä tuolla, nyt sentän servosaveri on antanut sen liikkua, mut jos laittaa tuon HD jousen sinne niin varmaan hajoaa servo melko nopeasti.

Täytyy vaan tilailla toi Savox racingfactorylta ja tuo castlen bec jostain. Tuntuu olevan parhaassa maineessa hinta/laatu suhteensa kanssa. Ulostulo melkein portaattomasti säädettävissä castle linkillä ja virtaakin pitäisi riittää ihan mukavasti ulospäin, vielä kun heittää elkon tonne vastarin kanssa rinnan niin saa sinne pientä puskuria vielä avuksi servolle. Se taitaa Savoxin ainoita "huonoja" puolia ollakkin että ovat kohtuu nälkäsiä sähkön suhteen varsinkin noissa piikeissä kun lähtevät liikkeelle. Kokonaisuudessaan sähkönkulutuksen eroista muihin merkkeihin ei ole niinkään tietoa.

102
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.11.13 - klo: 11.34 »
Muistaakseni tuo on kyllä jo metallin värinen nytkin, mutta täytyy kotona tarkistaa. Toki saahan sen lukkoon vääntämällä servosaverin pohjaan, mut se on luultavasti servojen menoa.

Täytyy kotona tarkistaa tuo jousen väri ja tilata toi hd jousi. Saiskohan tuon liquidilta tms noh ehkäpä se löytyy ebaysta tms edullisilla posteilla. Ei tuntuis olevan hobbylinnassa tuota sieltä pitäs muutama muukin osa tilata.

Mitäs mieltä tuosta servosta onko parempia vaihtoehtoja vai käyttääkö tuota? Entä onko kokemuksia riittääkö MMM oma bec tollasen kääntelyyn vai pitääkö ostaa joku tällänen? http://www.ebay.com/itm/Castle-Creations-CC-BEC-10A-6S-Switching-Regulator-/170888374003?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item27c9bda6f3

103
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.11.13 - klo: 12.52 »
Dusty Motorssin coveria testattu ja sai kyllä ampua ihan huoletta menemään tuol pihalla hiekkapihalla/metässä nurmikossa vesipasseissakin eikä mitään ongelmia ollut. Laite oli täysin kuiva sisältä eli tuntuisi pelaavan tuo hökötys :)

Savagen kattoon tein alumiinista levyn korin sisä ja ulkopuolelle ja popniiteilla kiinni nyt kestöää mennä katollaan asfaltilla, muuten tuppaa menemää puhki melko äkkiä meni katollaan sitten millä pinnalla tahansa :)

-----------------------

Kellään ehdotuksia mistä tohon saisi kunnollisen servosaverin vai pitikö siihen vaan vaihtaa jousi vai mitä tuon kanssa piti tehdä. Noilla Prolinen Trenchereillä aika nihkeetä tuo kääntyminen. Toisekseen meinaa olla ongelmaa ettei servosaveri saa pidettyä renkaita suorassakaan kunnolla tiellä vaan jää välillä kaartamaan hieman jompaan kumpaan suuntaan.

Parempi servosaveri olis siis varmaankin hyvä ratkaisu.. Onko teillä kokemuksia samanmoisista ongelmista.. Samalla mietin tuon 12kg servon tilalle tätä, jos jaksaisi sitten jäykemmän servosaverin kanssa myös kääntää noita renkaita :)

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SA-1283SG-30kg013-Digital-Servo-109213

104
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 28.10.13 - klo: 07.26 »
Tollanen "suojapussi" on kyll kiinnostanut kovasti itseäkin. Doikin, Mistäs löysit tuollaisen suojapussin ja mihin hintaan? Itse en oo oikein mistään noita löytänyt vaikka yritin yksi päivä niitä ettiskellä.

edit: Itselleni vastaten löytyikin jo Dusty Motorssin suoja ja sen tilasin ebaysta kokeeksi. Katsotaan miten tuo toimii.. videoiden perusteella ainakin pelaa talvellakin ok..

Mamba Summit and E-Revo Snow Bashing with Dusty Motors Shroud

105
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 27.10.13 - klo: 22.27 »
Ei mutta huomattavampi helpompaa on järjestää roiskevedet yms lumet tollasessa tiiviissä kotelossa rakentaa siihen sitten sopivan jäähdyttely reiästön tms mihin ei lumipääse, eikä sulanut lumi.

106
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 27.10.13 - klo: 22.23 »
Kiitoksia vinkeistä tuplaesa1. Noista tukivarsista en ole varma ovatko jo edellisen omistajan puolesta päivitetty johonkin suuntaan. Ainakin camperia pystyy joka renkaasta säätämään, muistaakseni niitä ei pääse vakiona säätämään ollenkaan? Minkäslaiset nuo low roll center palikat ovat?

Jooh vois harkita tuota jesi:n ehdottamaa Slashinkin koteloa epäilyttää vaan että on niin pieni ettei sinne mitenkään saa tollasta mmm nopari kokoluokkaa sopimaan sisälle, tuo Villen ehdottama taas vähän turhan kallis.

Täytyy noita nastojakin harkita, katselee nyt miten talvellä lähtee ensiksi homma käyntiin :)

...

Tässä myös ensimmäiset ajokuvat Savagen testailusta, ei mitään erikoista mutta ompahan pari räpsyä jos joku haluaa katsella :)

(klikkailemalla isommaksi.. parikin kertaa)
http://koti.kapsi.fi/~lassivv/Savage_Flux/ajot_271013/

107
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 24.10.13 - klo: 20.06 »
Ile__ ++ Todella nopea toimitus ja auto oli siinä kunnossa missä pitikin.
Ville Vainio ++ Nopeat kaupat myös ja renkaat oli siinä kunnossa missä pitikin.
-
Jani L ++ myyjänä
Ukko ++ myyjänä
MirosHima ++ Myyjänä
Veskuvaan ++ Ostajana
NJ ++ Ostajana
SixStars ++ ostajana
Ville Vainio ++ myyjänä
STruck ++ myyjänä

108
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 24.10.13 - klo: 18.15 »
Maxxi, ajatuksia oli itelläkin. Ettei tollanen rengas kyllä toimi niin kun Prolinen mies on suunnitellut jos on noin "ilmatiivis" ja menee ns. ruttuun. Juuh tuo vanteeseen reiän teko ei oo hyvä idea, siksi tuota renkaan kulutuspintaan tehtyä reikää mietiskelin, kun tuohan on ainakin kasi krossi hommissa ollut ihan selviö homma että renkaan kulutus pintaan reikä. Mut katsoo nyt miten noitten kanssa etenee.. tuo pieni repemis riskin lisääntyminen olikin itellä ainoona mielessä miksen en jo reikiä tehnyt ja aattelin täällä ensiksi kysellä asiaa.

109
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 24.10.13 - klo: 16.38 »
Nyt olis kunnon rengaat Savagessa alla. Proline Trencher saapuivat eräältä käyttäjältä kiitokset niistä :) Olipas hurja koko ero noihin Savan vakioihin ja Prolinen Max Mulcher:hin verrattuna.

Se noissa hieman mietitytti pitäiskö noissa olla reikä keskellä kulutuspintaa että vesi ja lika lentäis renkaan sisältä pois ja toisekseen nyt jos painaa renkaat lyttyy niin jäävät lyttyyn kun ovat niin tiiviit.

Renkaiden camperit on melko erikoiset varsinkin edessä. Onkos täällä kokemuksia kannattaako niitä säädellä vai säätääkö about pysty suoraan nuo? Takapää hieman myös auraa, mut aurausta näissä ei tainnut pystyä säätämään eli auraa sen mitä vakiotukivarret auraa.

Noparin vesitiiveyttä mietin harmi että toi HPI vastari kotelo on noin synkästi kasailtu. Kun noi servojen pullistukset olis jättänyt toiseen päähän tms. Niin pystyis tonne hpi vastarikoteloon rakentelemaan vastarin lisäksi noparinkin lumelta suojaan ja ajon jälkeen vois kannen avata niin kosteutta haihtuis pois jos sellasta meinais ilmaantua.

Tässä kuitenkin muutamat kuvat:
ennen: https://www.dropbox.com/s/ugd25j08q7grtc9/20131024_160022.jpg
jälkeen:  https://www.dropbox.com/s/nbh5mo7ohfjb4vc/20131024_161322.jpg

Rengas vertailua: https://www.dropbox.com/s/ogfd9d633uphl7y/20131024_160041.jpg

110
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 24.10.13 - klo: 15.18 »
Pitääkös monsterien renkaissa olla samanlailla renkaan kulutuspinnassa muutama veden poistoreikä? Vai onko jotain syytä miksi näin ei voisi tehdä?

Sain juuri postista monsterin renkaat mitkä oli jo entisen omistajan puolesta liimattu vanteelle tuntuvat olevan niin hyvin liimattu että ovat ns. ilmatiiviit näin ollen jo rutistaa renkaan kasaan niin se jää kasaan. Tätäkin aattelin että poistunee jos vetäisi noi veden poistoreiät muutamaan kohtaan keskelle rengasta kulutuspintaan?

Vai onko jotain syytä että monstereihin ei noin tehdä?

111
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 22.10.13 - klo: 14.14 »
Liekko vika vastaanottimessa vai missä kun ei riitä radiossa kantomatka 10m pidemmälle :S
Välillä sit myös hirttää kaasun tyyliin sekuntiks ja sit välillä jää ohjaus jompaan kumpaan ääripäähän.
Tilaanko suosiolla vaan uuden vastaanottimen vai mistä lähtis vikaa selvittää?
Radiona on DX3R, vastaanotin SR3100, servona Savöx SC1258, nopari ja moottori Viperiltä ja autona Cat SX3. (jos sillä nyt mitään merkitystä tähän on)

Tossa kannattaa sekin varmistaa, että ei kyykkää bec tuon servon takia itsellä oli ainakin ongelmia samaisen servon kanssa noparin oma becci ei riittänyt piti pistää 5A erillinen becci niin ongelmat hävisi.

Pätkimiset telemetria vastarin kanssa aikoinaan tarkentui kiinan ohjainten läsnäoloon kaveri kun pisti tuon perus oranssi rattisen HK:n ohjaimen päälle niin tätä satunnaista kaasun pientä hirttoa ja pätkimistä alkoi heti ilmetä ja kun napsautti kaverin HK:n pois päältä niin pelas täydellisesti. Ilmeisesti HK lähetys tehot huitoo ihan missä sattuu tai häiriösignaali suojausta ei ole ollenkaan kun häiritsee muita ohjaimia.

Nyt olis tulossa tollanen Orange HK vastari toiseen autoon, jospa se pelais vielä paremmin kun tota telemetrian vastarin kantomatkaa on aina haukuttu vähän kehnoksi.

112
Sähköautot / Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« : 21.10.13 - klo: 21.04 »
1800kv ja 2200kv ollut käytössä. Jostain syystä tuntuu vaan että 1800kv pesee tuon 2200kv liekkö niin ettei nää kiinaakut enää pysty antamaan tarpeeksi virtaa. Kyllähän 4s räväkkyyttä on, mutta 6s saa sen menemään järjettömäksi :) En ole ainakaan vielä niin hullua laitetta 4s:llä tavannut, että tekis mieli viahtaa 6s pois.

113
Sähköautot / Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« : 21.10.13 - klo: 13.56 »
Servon ei välttämättä tarvii olla vedenkestävä, itse olen talvisin ajellut tavallisillakin. Säätimeks ja moottoriks voin suositella Orion R8 WP ja Orion Vortex 7, molemmat on vesitiiviitä. Youtubessa löytyy pätkä missä tuota kyseistä comboa käytetään akvaariossa vedenalla. Ja voimaa on tuossa combossa  :cool:

joo,eikä tarvi 6s,se on jo ihan liikaa piha-ajossakin,ei muuten mutta painoa tulee IHAN liikaa..moni ajattelee että "aivan sama kunhan kulkee satasta.."no ei oo,se ei oo kivaa kun autossa painoa liki neljä kiloa ja jokaisesta töyssystä pohja maassa.

No onhan jäykemmät jouset ja öljyt keksitty mutta tuntuu se muutenkin auton käsittelyssä.Tuolla vortex Seven combolla ja 16t pinionilla huippuja on sen +70 kmh ja ihan satavarmasti riittää pihallakin.Tälläkin yhdistelmällä painoa on n.3,5kg ja sekin on jo siinä rajoilla.

Kyllä ite ehdottomasti sitä mieltä että juurikin huvikseen ajelussa toi 6s on ehdotonlisä :) Toki alottelijalle tai radalle pyrkivälle se on varmasti turhuutta (Vaikka 6s:llä pystytään toki tekemään tehoiltaan 4s:ääkin vastaava laite)

6s:llä tullut nyt 4vuotta ajettua tota sigussa olevaa Hyper 8.6 sigussa myös muutama video löytyy youtubesta. 4vuodessa ajettu ehkä 2-8akullista 4s:llä pääasiassa talvella, mutt kyll siin on käynyt että auttamattoman tylsäks menee 4s:llä ajelu :) Toki monelle varmasti riittää 4s:n menohalut, mutta itse todennut että laite on erityisen hauska 6s:llä :) Radalle ja hyppyihinhän tuolla ei ole asiaa.

Painosta toki miinuksensa tulee eli hyppelyt on aika huonoja tehdä toki niitäki npystyy tekemään esim vorzaa on hypytetty melkosen korkeelle 6s:llä, mut pohjaamallahan se laskeutuu. Mut kyll se asfaltilla ja hiekalla on ihan eri peli 6s:llä ja keskidiffi lukossa, mut varmasti 4s:llä voi alotella ja jatkaa sitten 6:sään jos siltä tuntuu :)

Itseltä suositukset kans Vorzan suuntaan jos sekalaiseen räppäilyyn tulee. Hyper 8.5 on kans ollut erittäin toimiva, mutta joutuu toki omin kätösin tekemään kun polttis on alunperin. Hyper9e saa toki myös, mutta siitä ei ole itsellä kokemuksia.

114
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 21.10.13 - klo: 08.55 »
Ile__ ++ Todella nopea toimitus ja auto oli siinä kunnossa missä pitikin.
Ville Vainio ++ Nopeat kaupat myös ja renkaat oli siinä kunnossa missä pitikin.
-
Jani L ++ myyjänä
Ukko ++ myyjänä
MirosHima ++ Myyjänä
Veskuvaan ++ Ostajana
NJ ++ Ostajana
SixStars ++ ostajana
Ville Vainio ++ myyjänä

Näitähän on unohtunut pitemmältä ajalta tänne päivitellä, päivitetään siis lista kuntoon.

115
Argo on kyllä komea :)

---------

Bensankulutuksesta sen verran että umpisessahan tot ainetta kyllä kuluu siellä on vaikee sitä kulutusta l/100km edes muuttaa. Tunnissa palava aine siellä ihan ok ilmotus tapa.

Itsellä ollut Polaris XC 500indy -00. Se vei 100km noin 20-25l ainetta. Siirtymää toki oli aina välillä, mut toiset tankit ajettiin käytännössä umpisessa tai ei ainakaan valmiilla pohjalla ja sitten reittejä pitkin muutama kilsa tankille.

Nykyinen Arctic Cat F6 (600cc) -05 vie melkolailla saman verran.

Itselläkin alkais Catti olemaan talvea varten valmis. Alusta on shimmattu uusiksi, iskarit huollettu, vetopyörät uusittu, voimalinjaa säädetty, sytkäkiila laitettu, putkimodattu ja jotain muuta pientä innolla odotellaan minkälaiset muutokset talvelle on tarjolla :)

Muutama kuva:
- Kelkka valmiina talveen
- Pääsiäisen viimesiä ajoja
- Pääsiäisen viimesiä ajoja #2

116
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 20.10.13 - klo: 21.36 »
Savage saatu nyt käsiin ja ekat akulliset ajettu. Onhan tuo uskomattoman hauska peli vaatii vähän vaan totettelua kaasun käytön kanssa.. ihan näin 4s setuppinakin :) Hyperillä saa pistellä kaasu pohjassa menemään miten lystää vaikka tehoja on 6s:n turvin hurjasti, tän kanssa saa olla aikalailla varovaisempi :)

Tänne nyt yleisesti tietoon myös että 4s 4000mAh Zippy Compact mahtuu tuonne vakiokoteloihin juuri ja juuri. Tällä saa mukavan 8000mAh (25c) combon millä ainakin ajoaikaa ja virtaa pitäisi riittää moottorille :)

Nopari ja motti pelas ihan hyvin yhteen.. näyttäis kyll tarjoovan eteenpäinvauhdista pakkii päälle.. Pitänee katsoa noparin asetukset onko siellä valittavissa että menee jarrun kautta ennen suunnan vaihtoa.

Voi olla tosiaan että tolla 12kg Align:lla jatketaan kunnes hajoaa. Kyll se vauhdissa tuntuis renkaita kääntelevän paikallaan ei juurikaan :) Toisaalta tuntuu että toi vakio servosavarikin on melkonen rimpula. Tiedä sitten onko siihen jotain hyviä vaihtoehtoja. Toki tuo servosavarin löysyys voi säästellä tota servoa.

Iskarin väänsin suoraksi ja tuntuisi pelaavan ihan ok. Pitää seurailla alkaako tuo vuotamaan. Melko raivostuttava nitinä ajessa osottauttui johtuvan jokaisen dogbonen ääntelystä. Ne kun rasvari päistä niin ei kuulu enää pienintäkään vinkasua pitänee laittaa niihin jotain kuivavoitelu ainetta niin eivät kerää kaikkea mahdollista rojua.

Renkaiksi tuli hankittua Proline Trencher katsotaan miten niiillä pärjää ovat ainakin järkevämmän näköset kun toi sekasikiö setti :) Kori odottais myös maalia pitänee se vetää jossain välissä maaliin.

Saa nähdä innostuuko tällä ajamaan talvella. Eipä tuossa muuta menetettävää oikein ole kun tuo nopari. Moottori varmaan lunta kestää kohtuudella, kunhan nyt ton päätylaakerin ainakin peittelee, ohjausservo voi kans ottaa itteensä, jos vettä saa sisälleen. Muuten vaikutti yleisilmäyksellä ihan ehjältä laitteelta keulinta tuki vielä tulossa.. sen jälkeen olis valmiina kovaan ajoon :)

Edit. Onkos hpi tai käyttäjät määritelly paremmin mikä on hyvä pinjoni koko 4s:lle? Hieman mietiskelin että toi nykynen 20hampainen pinjoni lienee 6slle tarkotettu? Koneena siis vakio 2200kv torx.

Robinson racingilta voisi ottaa vaikkapa 22t ja 24t pinjonit? 25t ei varmaan oo itellä tarvetta rasittaa konetta. Renkaina käytössä tosiaan Proline Thencher 3.8.

117
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 20.10.13 - klo: 20.08 »
Osaiskos joku auttaa aloittelijaa tai paiskata hyvällä linkillä, mistä vois hieman perusteita opetella, jos kilikalilla vetäsee kopan harjottelu mielessä.

Perusteet on jotenkuten hallussa eli fairylla pesu ja matotus. Sen jälkeen väri ja sitten ilmeisesti vielä päävärin päälle joku muu väri "peittämään"?

Ajattelin vetästä tällä värillä http://www.hobbylinna.fi/tuote/lexan-colour-magic-colour-2-orange/28104/ Tai jollain perus kaupasta löytyvällä spray:lla.

Jos mahdollist niin mahdollisimman lähelle tätä sävyä pyritään.. http://www.psndealer.com/powersportsdlr/images/NewVehicles/NV35691_1_400.jpg

Pitääkös tässä ottaa nyt huomioon, että pitääkö ostaa tota oranssia ja esim valkosta maalia. Että saa peitettyä ettei kuulla läpi ja saa kirkkautta oranssiin vetämällä ton valkosen tuonne taakse vai oonko täysin väärillä jäljillä? Mitään erikoisempia kuvioita en varmaan lähde koittamaan toki jotain mustaa viivaa tai muuta voi yrittää taikoa, mutta saa nähdä :)

118
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 18.10.13 - klo: 14.25 »
Jaahas nyt olis itsellekkin hankittuna ensimmäinen Savage. Tulipahan kahlattua parissa illassa nää kaikki 108sivua läpi :s 4s:llä lähdetään alottelemaan koska tossa lentovehjeessä olis valmiina 4s 4000mAh 25C (tarjolla siis 8000mAh ja 25C:tä (200A sais siis jatkuvaa virtaa ulos) akut, jos sattuvat sopimaan Savagen koteloihin.

Jotain varaosiakin on laatikossa ja takahubit on ainakin alumiinisiksi vaihdettu ja raidevälin leventäjät on näiden alumiini hubien jatkona. Näyttää että hexi on todella pitkä cnc työstetty osa, joka tuota levyntänyt melko paljon.

Moottorina perus torx 2200kv ja noparina zerun 150A. Ohjauservona ilmeisesti joku Align 12kg malli, kuulostaa melko ponnettomalta tuon kokoluokan laitteeseen. Tossa nykysessä 6s hyperissä on jo 12kg savoxi muistaakseni. Tätä servoa mietiskelin, jos tää olisi kohtuu hintanen ja tehokas malli. Erillisen becin toki vaatii, mut niin vaatinee kaikki tehokkaat servot. http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SA-1283SG-30kg013-Digital-Servo-109213

Yksi iskari on hieman vääntynyt. Onko Savageen mitään järkeä ostaa jotain toisia iskareita ja löytyykö sellasia järkevään hintaan? Vai kannattaako ettiskellä korjausosat/uusi iskari tuon hajonneen vakion tilalle?

Siitä ei ole paremminkaan tietoa onko bulletti diffeillä ja onko tätä paljon puhuttua drive gearia yms vaihdetty kestävämpään. Itsellä pakissa ainakin yksi 20piikkinen robinson racing jo Hyper ajoilta varastossa se osunee noihin savan välityksiin kohtuu hyvin, toimii ainakin hätävara pinjonina.

Mistäs noita shimmi prikkoja kannattas tilailla nipullinen että vois käydä perät läpi? Tartteekos keskiloottaa shimmailla?

Onkos porukalla nämä keskidiffit Alzalta nyt kestäneet ja toimineet hyvin, hirveesti ei vielä kokemuskia niistä ollut kirjoteltu. Toki ei hirveen pitkään ole tarjollakaan ollut.

Renkaiksi ilmeisesti tänäkin päivänä on hyvä valinat nuo ProLine Badlands 3.8"? Vai löytyykö jo parempaa mallia noiden tilalle. Onkos jotain hyväksi todettua paikkaa mistä saisi halvalla rengas/vanne settejä tähän?

Muita ehdotuksia mitä käytetystä laitteesta kannataisi käydä läpi tai vahvistaa jos ei ole vahvistettu jo?




119
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 18.07.13 - klo: 13.41 »
...
Meneekö summeri helposti rikki? Mitään ääntä se ei pitänyt, kun nopari sattui menemään päälle.....

Ei siellä mitään summeria ole, moottori sitä ääntä pitää.

--------------------------------------------------

Itellä meinaa kans palaa tuon katkaisijan kanssa hermo, pitänee juottaa suoraan yhteen ne piuhat ottaa vaan melkosen piikin siin alussa mietin, että mahtaako olla noparin käyttöiän kannalta merkitystä tai korjaus lähetys tilanteessa, toki voihan vanhan kytkimen tinata siihen takaisin siinä tapauksessa

Muuten monsterin pelannut ihan mukavasti, tuuletinkaan ei oo koskaan vielä pyörinyt noparissa alussa kyllä tekee ns selftestit eli pelaa tuuletin vissiin ihan ok, mut vielä en oo koskaan sitä ajossa nähny pyörimässä.

120
Sähköautot / Re: LiPo akut autokäytössä.
« : 05.07.13 - klo: 16.35 »
Mielenkiintosii testei bigbear tuol lentopuolella nanot todettu aika surkeiksi cen aceja on paljon käytössä.

Pystytkös mitenkään kuormittaan esim 20-30c vai loppuuko tilat jo vastuksille? :D

Töissä on vastus lankoja niillä sais kilowatti luokan kuormituksia mut eipä oo oikein aikaa eikä akkuja testata :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 28