Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - topemu

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
Vapaa keskustelu / Paras/helpoin kotisivu editori?
« : 03.09.04 - klo: 07.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
ultraedit, hieman notepadia parempi windows editori


Toinen hyvä on EditPlus. Siinä on vähän parempi koodituki (Perl) kuin UE:ssä. E+ käytän töissä ja UE:tä kotona.

Usein teen Composerilla sivusta rungon, jossa pöydät yms ja sitten viimeistelen sen tekstarilla eli siivoan ja laitan komponentit paikalleen + kaikki kiva koodi.

32
Polttisautot / Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« : 17.08.04 - klo: 20.59 »
Pieni ehdotus talkoisiin. Jos kerran teette kunnolla remonttia niin kannattaisi tai ainakin toivoisin pientä parannusta.

Nykyään joihinkin kohtiin jää vesi lillumaan pitkäksikin aikaan. Suorilla tuota ongelmaa ei tainnut paljoa olla, mutta kurveissa sitäkin enemmän. Eli tehkää kurvit viettämään sisäkurviin päin niin vesi valuu aina pois. Tuo tiivisradan pohja on huono kuivumisen kannalta, mutta noin sitä voi hiukan parantaa ja ehkä sateen jälkeen ajamaan voi päästä vielä samanakin päivänä. Joskin tänään se olisi tuskin onnistunut.

Itse kun en pääse talkoisiin, niin voin sitten tulla loppuviikosta arvostelemaan lopputulosta. :wink:

33
Vapaa keskustelu / Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« : 11.08.04 - klo: 07.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Turhala"
Yksi kikka testailla mittarivirhettä on teiden varsilta löytyvillä nopeusnäyttötauluilla... nämä tosin harvemmin (missään?) ottavat 2-pyöräisestä lukemia, joten kikkailuksi menee. Eli liimaudutaan siksi taulun ohitettavaksi hetkeksi jonkun vankkurin perään kiinni, ajetaan samaa vauhtia ja vertaillaan mittarinopeus vs. taulun ilmoittama nopeus. Muutaman kerran toistettuna pitäisi saada kohtuu tarkka keskiarvo.
Tosin eipähän tämäkään niin helppoa ole, kun se "yli satasta kulkeva" mopo ei pysykään 80:n rajotuksella ajelevan auton perässä.


Helpompaa on etsiä lähistöltä kilometripylväät tai mittarata ja sitten kellottaa se yhden kilometrin matka tasaisella vauhdilla. Sitten vaan jaat 3600 saamillasi sekunneilla niin saat nopeuden. Esim jos matka vie tasan minuutin (60s) niin nopeus on 60 km/h ja tietenkin 36s nopeus on 100 km/h.

34
Yleinen keskustelu / HPI:n varaosien saatavuus
« : 05.08.04 - klo: 09.38 »
Kyllähän Hobbylinna tilaa suoraan Euroopan HPI:ltä. Toi koskee ainostaan Towerista tilattavia HPI:n varaosia. Samat osat pitäisi ainakin saada Euroopastakin, joskin USA:ssa voi olla jotain spessuosaa. Toimitusajoista en kyllä sitten tiedä. Voi olla, että Euroopan keskusvarastossa ei sitten ole kaikkia varaosia niin nekin joutuu tilaamaan osat ensin USA:sta.

Koska HL on Suomen virallinen HPI:n maahantuoja niin hän ei saa tilata HPI:n osia muualta kuin viralliselta Euroopan HPI:lta, ettei menetä maahantuontioikeuksiaan. Toivottavasti joku edes ymmärtää mitä koitin kirjoittaa. Nää on aika monimutkaisia asioita.

35
Yleinen keskustelu / Turkuun Kyosho myymälä!
« : 21.06.04 - klo: 22.39 »
Onhan uusi liike fiini jne. Virallista nimeä en kyllä tiedä, mutta tunnistetaan varmasta Kyösti -liikkeenä.

Toi Mini-Z -rata oli kyllä pienoinen pettymys. Se oli junarata -tyyliin rakennettu pöydälle (sinänsä ihan hyvä idea), mutta koko oli vain jotain 2 x 3 m.

On hyvä, että kilpailua on Turussakin, mutta Kyoshon sanelupolitiikka on vain hiukan harmittavaa. Eli virallinen Kyoshon jälleenmyyjä ei saa myydä muita tuotteita kuin Kyoshon maahantuomia. Eipä siitä paljon iloa uudesta liikkeestä ole jos et omista yhtään Kyoshoa.

Toivotaan, että liike pärjää ja saa vaikka uusia harrastajia RC-maailmaan...

36
Yleinen keskustelu / Turkuun Kyosho myymälä!
« : 11.06.04 - klo: 14.27 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Jep, liike avataan siihen paikkaan ensi viikonloppuna!
Liiken kyllä aika suuri ja avara! Kadulle se näytää pieneltä!



Olihan se isomman näköinen kun ne brownpaperit oli revitty pois ikkunoista. Tarkka avauspvm on 18.6. Saa nähdä mitä sieltä sitten löytyy. Vaikken mikään Kyoshofani olekaan.

37
Sähköautot / kyosho tracker..
« : 11.06.04 - klo: 10.37 »
Onhan tuo Trackeri ihan OK pärräilykärry. Mulla ainakin on ohjauksessa ja pyörissä melko paljon klappia, niin täydellä vauhdilla tarkasti pääseminen on aika vaikeaa, joten tarvitsee hiukan isomman pihan.

 Moottorina mulla on nyt vääntävä GM:n Purple Bull, joka maksoi hiukan alle 40, ja pinionina 14t. Vakiorenkailla välityksiä on vielä hiukan liikaa pehmeällä hiekalla, mutta jos ajelen kovemmalla alustalla niin laitan 16t pinionin niin saan huippuja lisää.

Vakioiskarit mulla oli aivan loppu, joten ostin 1/8 crossarin iskarit, niin loppui kauhea pomppiminen ja samalla pienensin maavaraa jonkin verran niin nyt voi täysillä ajaessa tehdä täyskäännöksen eikä enää heti kippaa. Samalla vaihdoin noi orggisrenkaat HPI:n x-tyreen, jotka ovat Truckin renkaat ja samalla vähän matalammat, niin Trackerini on nykyään Monsterin ja Truckin sekasikiö. Itse olen ollut varsin tyytyväinen autoon.

Edit: Ai niin unohdin mainita, että kannattaa repiä noi liukulaakerit pois ja korvata kaikki kuulilla. Ajoaika piteni selvästi ja samalla ottaa paremmin huippuja. Kuulia tarvitaan eteen "vanteisiin" 4 kpl 4x8mm,  taakse "vanteisiin" 4 kpl 5x10mm ja sitten vielä diffiin 2 kpl 8x14mm ja 2 kpl 5x10mm eli yhteensä 4 kpl 4x8mm, 6 kpl 5x10mm ja 2 kpl 8x14mm. Hintaa noista tulee aika paljon, mutta kannattaa kyllä vaihtaa.

38
Sähköautot / Kandeeko ostaa Asson
« : 11.06.04 - klo: 10.17 »
Tuohan on lähes paras mahdollinen paketti tuohon hintaan.  Radiolaitteet eivät ole parhaat mahdolliset, mutta riittävät varmasti harrastuskäyttöön ja vähäiseen kilpailuunkin. Autoa parempaa ei taida saada kuin Factory Team -viritysosilla.

Jos lähdet keräämään parempaa pakettia niin hinta nousee helposti yli  500 en. Suuruusluokaltaan hinnat: auto 225, nopari 150, moottori 50, FM-radiot vakioservoilla 100, parempi servo 60, akut * 2 120 ja laturi 40 - 300. Jo tuli kilpailukykyinen paketti.  

Itse ajelen kuusi vuotta vanhalla Team Losin takavetocrossarilla XXcr, Orionin 14t moottorilla, LRP:n v7.1 noparilla, vakioservolla, Hitecin Lynx Am27 radiolla ja 2400 mAh akuilla (yhteensä 8 kpl). Kaikki olen ostanut käytettynä ja maksanut niistä yhteensä 300.

39
Yleinen keskustelu / Turkuun Kyosho myymälä!
« : 11.06.04 - klo: 09.36 »
Mainoksia on ilmaantunut Yliopistonkadulle Brahenkadun ja Kauppiaskadun väliselle korttelille. Vähän pienen näköiset tilat. Kadulle päin vain kaksi ikkunaa. Ehkäpä takahuonessa on muutakin kuin sosiaalitilat.

40
Yleinen keskustelu / Turkuun Kyosho myymälä!
« : 08.06.04 - klo: 13.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Jakke"
Onhan täällä ollut ennenkin Kyoshon myyntiä esim. Casagrande ja sittemmin Lelukas.


Noiden liikkeiden Kyoshon myynti on kyllä ollut hiukan hepposta, vaikka ovatkin samaa omistuspohjaa. Lelumyyjät eivät oikein tienneet RC-laitteista mitään ja asiasta jotain tietävä omistajan poika ei ainakaan paljoa ole paikalla.

Mutta saahan noita Kyöstejä Turusta muualtakin vaikkei virallinen jälleenmyyjä olekaan, nimittäin Askartelukeskuksesta. Siellä sentään leluista tiedetään jotain tai ainakin selvitetään jos ei heti asia selviä.

41
Yleinen keskustelu / impivaaran rata?
« : 04.06.04 - klo: 12.07 »
Olin keskiviikko illallal/ yöllä ajamassa tuolla pari kierrosta Tamiyan Ralli Mitsulla ja ihan mukava rata, joskin vähän pitkä pääsuora, varsinkin kun mulla oli vähän lyhyet välitykset.

Ainoa ongelma oli renkaiden pito. Ensin ajoin HPI:n nappularenkaalla ja spinnaili tosi helposti. Sitten vaihdoin Tamiyan alkuperäiset karkea kuvioiset, joilla oli vähän sama kuin noilla HPI:nkin renkailla.

Mitkä renkaat ovat hyvät asvaltilla? Käykö samat renkaat kuin matollakin vai pitäisikö olla kovemmat, jotta kestäisi pitempään?  Kilpailuissahan ajetaan CS-27:lla, mutta onko pihacruisaajalle pitävämpiä, kestävämpiä ja halvempaa vaihtoehtoa?

42
Yleinen keskustelu / turussa krossirata sähköautolle?
« : 01.06.04 - klo: 11.19 »
Tuli sitten eilen käytyä Raisiossa paikanpäällä uudestaan ja löytyihän se ratakin sieltä kivinavetan takaa. Ura on todella kapea, mutta hommassahan on tosiaan haastetta.

Eilen ei ollut mukana kuin chopattu Tracker ja Tamiyan Mitsun Rally. Trackerin ohjaustarkkuus ei oikein riittänyt radalla eli tuli lievästi oikaistua joka kurvista jne. Kun taas Rallyssa oli liian pieni maavara ja liian lyhyt jousto jotta olisi toiminut hyvin kunnostuksen puutteesta kärsivällä radalla, kun taas ohjaus ja neliveto oli asiaa radalla.

Täytyy hakea crossarit ja koittaa uudestaan paremmilla vehkeillä. Pistetään harkintaan minkä moottorin laittaa. Radalle ei ole asiaa 7t moottorilla, ehkä joku stanukone voisi olla alkuun hyvä.

43
Yleinen keskustelu / turussa krossirata sähköautolle?
« : 31.05.04 - klo: 10.51 »
Oiskos pientä ajo-ohjetta tuonne Raision radalle? Tiedän kyllä Seurakuntakeskuksen, mutta pääsekö sen pihalta radalle vai täytyykö jostain kiertää?

Kävin eilen katselemassa paikalla, mutta siellä oli jotkut juhlat tai hautajaiset, enkä kehdannut paljoa pällistellä. Pääseekö autolla viereen?

44
Kyosho / Re: moe
« : 31.05.04 - klo: 10.20 »
Lainaus käyttäjältä: "ultima123"
Mulla on zaboonis sellanen vika,että kun on ajanut akulla noin:15 minuuttia eli moottori ja nopari on kuumentunut ihan mukavasti niin auto ei liiku, mutta kun nostaa auton ilmaan vähän ajan kuluttua pyörät alkavat pyörimään ja taas mennään kovaa vauhtia vika ei ole akussa, eli akku ei ole niin tyhjä ettei jaksaisi vetää autoa. Moottorina KYOSHO Modifield 15T ja noparina Futaba Mc230cr.
MISSÄ ON VIKA! :evil:


Toinen mikä voi olla myös vikana on, että hiilet tai kollektori ovat palaneet / lopussa. Itselläni teki samaa kun käytin XX-4:sta liian isolla välityksellä eli poltti kollektorin. Kurkista kollektoria, jos se on musta niin on sorvauksen tarpeessa.

45
Vapaa keskustelu / Mikä Muppetti olet?
« : 27.05.04 - klo: 13.10 »
Toi meni ihan oikein

Lainaus
You are Scooter. You are a loyal, hardworking person, better known as a doormat. SPECIAL TALENTS: Going for stuff. LEAST FAVORITE MOVIE: "Go For Broke!" QUOTE: "15 seconds to showtime." LAST BOOK READ: "300 New Ways to Get Your Uncle to Get You a Better Job " NEVER LEAVES HOME WITHOUT: Coffee, clipboard, and Very Special Guest Stars.

46
Sähköautot / Moottorin kunnossa pitäminen.
« : 27.05.04 - klo: 10.50 »
Ilman sorvia olevana kokeilin tänään tuota porakonehiontaa pylväsporakoneessa 600 ja 800 hiomapapereilla. Ensiksi 600 kollektorin pinta puhtaaksi ja sitten vielä 800 pieni kiillotus. Mielestäni tulos oli varsin hyvä. Tietenkään en voi olla täysin varma kun en ehtinyt vielä sisäänajaa ja testata moottoreita. Mutta tänään iltapäivällä lähden kokeilemaan...

47
Yleinen keskustelu / Kadonnut ruuvi.
« : 24.05.04 - klo: 09.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Ok isäni hetki sitten lupaili käyvänsä joku päivä hobbylinnassa kyselemässä sitä. Ehkä jo huomenna!  :D
Kauhee himo päästä taas ajelemaan! :)

Ps. Onkohan mun autossa jokin rikki kun taka pään nostaa ilmaan ja hiukan kaasuttelee nii toinen puoli jotenkin ravisee enemmän kuin toinen ja sitten jotenkin musta tuntuu että se toinen pyörä ei myöskään vedä samalla lailla kuin toinen. (tämä on tapahtunut jo kauan ennen ruuvin häviämistä)


Jos HL:stä ei löydy tuollaista niin kannattaa käydä Askartelukeskuksessa Brahenkadulla (Turku) kyselemässä. Siellä on erilaisia ruuvilaatikoita, mistä itse olen melkein aina löytänyt tarvitsemani ja kohtuulliseen hintaan. Tuumaisia ruuveja yms ei ole.

48
Vapaa keskustelu / Moottoripyörät
« : 18.05.04 - klo: 08.33 »
Niin se vaan on, kun nuoruuden vauhdin kaipuu hiipuu niin sitten japski vinkujat vaihtuu twinin jyskeeseen ja rauhalliseen cruisailuun. Omassa pyörässäni on muuten kuutioita enemmän kuin autossani...

49
Sähköautot / pinionin koko?
« : 17.05.04 - klo: 09.40 »
Jos laittaa liian ison pinionin niin moottori ottaa enemmän lämpöä, joka rasittaa noparia, johtoja ja moottoria enemmän. Todennäköisesti polttaa hiilet ja kollektorin (useammin sorvattava) moottorista. Ei se heti moottoria tuhoa, mutta huomattavasti nopeammin.

Kannattaa ensiksi tosiaan koittaa tuota 25 kuin 27. Jos moottori ottaa täydet kiekat edelleen helposti niin sitten voi kokeilla vieläkin isompaa. Sitten jos moottori ottaa vaivalloisesti täydet kierrokset ollaan jo liian isossa rattaassa.

Sanotaan vaikka jos on vakio moottorilla, joka kiertää vaikka 20 000 rpm, pinioni 25, niin virimoottorille, joka kiertää vaikka 40 000 rpm, sopiva pinioni voisi olla vaikka 16. Ei se tehokkaampi moottorikaan jaksa viedä autoa ihan mielettömiä nopeuksia. Eli esimerkkini mukaan 25 pinionilla virimoottori veisi autoa teoriassa tuplavauhtia, mutta todellisuudessa se ei jaksa niin hyvin.

50
Yleinen keskustelu / Autolle jalusta
« : 17.05.04 - klo: 08.23 »
Ihan komea hylly. Tuollaisen saisi kasattua suhteellisen helposti ostamalla jostain rautakaupasta valmiit puiset hyllynkannattimet. Ainakin K-rautojen valikoimissa on tuon tyyppisiä ollut.  

Sitten vaan ostaa palan sopivaa liimapuulevy, jota saa myös samasta paikkaa. Liiimapuulevyä saa useaa paksuutta, leveyttä ja pituutta, mutta itse käytin kirjahyllyyn 18 x 300 x 1000 (milleissä) palaa. Sitten vaan ruuvia seinään ja hyllyyn avot valmista tuli. Tietenkin jos haluaa pyöristetyt reunat niin sitten tarvitaan vähän erilaisia työkaluja kuten yläjyrsin.  

Tuollainen metrinen hylly taitaa olla hiukan pitkä yhdelle RC-autolle, mutta siihen voi pistää kaksi. Tai sitten sahata sopivaan pituuteen. Jollei omista edes sahaa niin kannattaa käydä kysymässä taas samaisen rautakaupan puutavarapihalta jospa ne viitsisi lyhentää levyä hiukan.

51
Mielestäni rekisteröinti tietoihin voisi hyvin lisätä etu- ja sukunimikentät. Niiden käyttäminen olisi kuitenkin vapaa ehtoista. Jos jollain on vaikeeta esiintyä itsenään niin voi toimia edelleen anonyyminä. Harvemmalla täällä on tuskin mitään syytä olla käyttämättä omaa nimeään. Asiaa voi vielä kysellä gallupilla jos siltä tuntuu.

Lain puitteissa forumille ei voida tehdä täysin pitävää käyttäjätarkistusta eikä se olisi viisastakaan.  Melkein pitävään käyttäjätarkistukseen kuitenkin joku keksii kiertotien ja häiriköi silti.

Forumin taso on kyllä viime aikoina vaihdellut todella paljon. Paljon tulee myös täysin sisällöttämiä viestejä. Siinä kun koittaa itse etsi lisää  tietoa harrastuksesta ja mahdollisesti vastata johonkin kysymykseen ei vain jaksa lukea läheskään kaikkia viestejä. Itse koitan minimoida viestini vain oleelliseen, jotta forumista olisi tulevaisuudessakin helppo itse etsiä tietoa.  Ja jättän selvät häiriköinnit modien tehtäväksi, mutta onhan niitä huonoja päiviä paremmillakin. Ainahan näinkin isoon porukkaan mahtuu häiriköitä. Joukossa tyhmyys tiivistyy sanoi satiainenkin.

Toni Mutila

52
Sähköautot / Juggernaut ropleema taas
« : 07.05.04 - klo: 13.54 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Häiriönpoistokondensaattorit ovat nykyään arvoltaan esim. 0,1 uF. Yksi juotetaan kannun ja positiivisen navan välille. Toinen juotetaan kannun ja negatiivisen navan välille ja kolmas positiivisen ja negatiivisen navan välille.

Epäilen, että kyseinen ongelma johtuu hiilistä. Eli hiilet ovat liian lyhyet ylttääkseen kollektoriin, hiilikanavat ovat likaiset, hiilet ovat muuten pilalla tai kollektori on pahasti palanut.


Täytyy hakea uudet konkat ja sitten tehdä kunnon kartoitus tuohon moottoriin. Voi olla, että tuo lämpeäminen johtui vanhoista / likaisista hiilistä. Täytyykin ottaa moottori auki ja katsoa mikä sen kunto on. Olisi varmaan aika tehdä sorvaus, jos jotain on vielä pelastettavissa. Eipä tullut ensimmäiseksi hiilet mieleen.

53
Sähköautot / Juggernaut ropleema taas
« : 07.05.04 - klo: 12.44 »
Mulla on vähän samanlaista vikaa Purple Tiger -moottorissa. Ihan vieressä toimii hiukan paremmin, mutta hiukan kauempana kun pysähtyy, niin ei lähde liikkeelle ennenkuin hiukan potkaisee autoa eteenpäin.  En ole vielä ehtinyt tutkia asiaa enempää, mutta ensimmäiseksi epäilen noita häiriönpoistokonkkia, jotka näyttävät pahasti kärsineiltä. Moottori otti viimeksi hiukan pahasti lämpöä (liian iso pinioini ehkä) niin, että moottorin piuhojen tinaukset sulivat (jotka olen jo korjannut). Samalla noiden konkkien liitokset ovat menneet varmaan piloille.

Koitan tutkia / selvittää vikani jossain vaiheessa niin pistän sitten tietoa, mikä auttoi. Taitaa mennä äitienpäivän yli, kun en taida viitsiä hermostuttaa vaimoa ko päivänä. Olen tähän mennessä eliminoinut mahdollisuudet radiovikoihin kokeilemalla toista vastaria, kiteitä ja lähetintä, jotka toimivat OK, toisessa autossa. Nopari on ainoa jota en ole vielä epäillyt, mutta en haluisikaan epäillä LRP:n 7.1, muuten tulee kallis remppa.

Onko jollain tietoa,mitä noi konkat on? Siis tekniset tiedot niin voin hakea läheisestä elektroniikkakaupasta hakemasta.

54
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 07.05.04 - klo: 10.05 »
Lainaus käyttäjältä: "tommilk"
Sanderssonalta noiden osien saanti tuntuu olevan mahdotonta, ainakin nyt. Torstaina kyselin Nikolta tekstiviestillä tilaustani, enkä saanut mitään vastausta sunnuntai-iltaan mennessä, joten laitoin viestin, että tilauksen voi unohtaa. Kyllä viiteen-kuuteen viikkoon täytyy perusosat ennättää tilaajalle, tai sitten asiat eivät ole oikein hoidossa. Auttaisi paljon asiaa, jos edes laittaisi aikataulua, milloin ne mahdollisesti tulisi, mutta kun ei vastata viesteihin mitään, niin on edessä hankintapaikan vaihto. Nuo kaikkein kipeimmin tarvittavat kamat löytyi tuttavan pakista, että toistaiseksi homma kunnossa.

Niko taitaa olla vielä Harmaissa, mutta tuolla Sanderssonan kotisivuilla on uudet yhteyshenkilöt. Joskin vasteaika heilläkin on hiukan pitkä.
Lainaus
Uudet yhteyshenkilöt:

Jari Ulmanen (Turun alue)
Puh: 040-8421447
E-mail: jari.ulmanen@sanderssona.com


Jari Heinonen (Salon alue)
Puh: 050-0530361

Tilauksia koskevat sähköpostit: tilaus@sanderssona.com

55
Sähköautot / Kiteetön radio
« : 06.05.04 - klo: 13.29 »
Kappas keppanaa...
Täytyy harkita tuota dementiahoitoa. Mulla oli sellainen mielikuva, että se oli viisi, mutta väliäkö tuolla sitten on.  Tuskin kisojen järjestäjät heittää pihalle jos antaa viisi käytössä olevaa taajuutta.  

No yksi on silti varalla jos kiteitä hajoaa. Käytän samoja veneissä, joten riski on olemassa. Taisi mennä hiukan OT kitettömistä radioista.

56
Sähköautot / Kiteetön radio
« : 06.05.04 - klo: 13.20 »
Lainaus käyttäjältä: "copter"
Lainaus käyttäjältä: "topemu"
Ehkä tyhmä kysymys, mutta miksei / eikö tuo ch 58 eli 40,775 MHz kanava ole sallittu Suomessa?
Kysyn juuri siksi, että mulla on sellainen kide.

Kyllä se on sallittu. Kaikki taajuudet väliltä 40,660-40,790 MHz ovat laillisia. Ilmeisesti kirjoitusvirhe kyseessä. ;)


Huh, hyvä juttu. Nyt on kaikki viisi kisoissa tarvittavaa kidettä "pakissa".

57
Sähköautot / Kiteetön radio
« : 06.05.04 - klo: 10.45 »
Lainaus käyttäjältä: "claustro"
ch 50 40,665 MHz *
ch 51 40,675 MHz *
ch 52 40,685 MHz *
ch 53 40,695 MHz *
ch 54 40,715 MHz *
ch 55 40,725 MHz *
ch 56 40,735 MHz *
ch 57 40,765 MHz *
ch 58 40,775 MHz
ch 59 40,785 MHz *


*) = Sallittu Suomessa


Ehkä tyhmä kysymys, mutta miksei / eikö tuo ch 58 eli 40,775 MHz kanava ole sallittu Suomessa?
Kysyn juuri siksi, että mulla on sellainen kide.

58
Sähköautot / Kesän sähkökrossit
« : 06.05.04 - klo: 10.41 »
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"
Meilläpäin ei ole varaa ostaa uutta moottoria joka tummumisen jälkeen.
Sorvaamme kollektorit välillä!

Hyvinkäällä on ihan mukava rata sähköautoille!  (1/10)
On täälläkin kahvio! :lol:

Mulla ei ole mahdollisuutta sorvaukseen ja sorvin hinnalla saan aika monta 30 e moottoria. Eivät kaikkein parhaita moottoreita, mutta eivät paljoa maksakaan. Ehkä joskus kun isona musta tulee Kroisos :wink:  niin osta sorvin.

Täytyy varmaan joskus tulla katsomaan Hyvinkäälle sitten, vaikka matkaa täältä Varsinais-Suomesta tulee aika paljon. Ehkä sitten kun tulee taas jotain työasioita sinnepäin.

59
Polttisautot / Duratrax Maximum ST 2.0
« : 06.05.04 - klo: 09.53 »
Lainaus käyttäjältä: "transewaves"
ok,harmi että auto on takoveto.
Taitaa uuden auton osto kallistua Gs Storm sportin puoleen.

Ehdottaisin yhtä autoa: HPI:n Nitro MT2:sta. Vahinko vaan, että mulla ei ole henkilökohtaista kokemusta autosta, mutta näin kun yksi tyyppi ajelutti sellaista ja se meni varsin mainiosti. Siinä missä mun sähköcrossarit ei enää päässyt niin tuo meni heittämällä. Nelivetoisena  käytäytyy rauhallisemmin kuin takavetoiset. Onhan toi hiukan kalliimpi kuin Stormi, mutta onhan siinä selvästi paremmat maasto-ominaisuudet. Tuollainen on mun ostoslistalla seuraavana, kunhan saan kaikki vanhat autot säädettyä / viritettyä / korjattua.

60
Sähköautot / Kesän sähkökrossit
« : 06.05.04 - klo: 09.39 »
Onko jossainpäin vielä sähköcrossari ratoja vai onko kaikki radat nykyään sovitettu polttiscrossareille?  

Kävin ajelemassa Salon polttisradalla eikä siinä oikein ollut haastetta XX-Cr:lle, vaikka siinä onkin 12 kieppinen virimoottori. Tietenkin voisi koittaa kellotta kierroksia ja taistella sekunninkymmenyksiä vastaan, mutta olisi se haastavampaa jos rata olisi hiukan pienempi. No kai noissa ajolinjoissa olisi vielä hiomista, mutta oli se hiukan tylsää kun pääsuoraa ajaessa olisi voinut käydä kahvilla.

Pitäisiköhän hankkia uusi moottori, kun taitaa tuossa olla kollektorit vähän pahasti tummuneet. No meni se nopeammin kuin XX-4 17 kieppasella. No täytyy varmaan lähteä moottori kaupoille.

Sivuja: 1 [2] 3 4