Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - RCM

Sivuja: [1]
1
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Summer Cup 2017
« : 14.03.17 - klo: 06.19 »
Ainakin meille on tulossa n. 3-4 viikon päästä tuota rengasta varastoon, joten sitä kyllä pitäisi ennen kauden alkua löytyä.

Terveisin; Matti / RCM

2
Hei!

Purku ajossa siten, kun moottori haukkaa virtaa, yleensä 0-100 A. Jos muuten pitää purkaa akkua niin suurella virralla akku pysyy virkeämpänä.

Lataussuositus max 4,6 - 5 A.

Terveisin, RCM

3
Mikäli tässä tapauksessa on ollut kyseessä meiltä postitettu paketti, niin voin tarkentaa asiaa hieman:

RCM:ltä lähtevät paketit leimataan ensiksi kaupalla, kun osoitekortit tulostetaan ja lähetykset pakataan samana päivänä lähtevien pakettien kasaan ennen klo 17.00. Useimmiten tuo koko kuorma jatkaa matkaansa suoraan Postin kalustolla kohti lajittelukeskusta ja seuraava leimaus näyttää olevan vasta seuraavana aamuna lajittelukeskuksessa. Paketti on pääsääntöisesti kuitenkin vielä saman päivän aikana asiakkaan valitsemassa postitoimipaikassa noudettavissa (Smartpost tai Postipaketti).

Postin saapumisilmoitukset tekstiviestinä eivät aina tule ajallaan asiakkaille. Tuota postin järjestelmästä lähtevää viestiä ei kannata välttämättä odottaa vaan kysyä suoraan lähipostista pakettia lähetyspäivää seuraavana arkipäivänä.

Terveisin, RCM

4
Traxxas / Traxxas X-Maxxin liittimet!
« : 27.01.16 - klo: 19.30 »
Tärkeä tiedote Traxxasin tehtaalta koskien X-Maxxin liittimiä!

Kannattaa tarkastaa, onko säätimen liittimet oikein kiinnitetty. Osassa tehtaalta lähteneistä autoista on ollut ongelmia niiden kanssa, koska ne on juotettu väärälle puolelle metallikontaktia. Tällöin metalliliuska ei lukitu liittimeen, kuten pitäisi.

Osa Eurooppaan lähteneistä autoista on noin pari päivää myöhässä, koska niissä tämä tehtaalla huomattu liitinongelma on korjattu tukkuritasolla. Tarkasta siis, että liittimet ovat kunnossa, koska pienempi metallikontakti aiheuttaa lisälämpöä liittimiin ja tätä kautta saattaa jopa vahingoittaa sähkölaitteita. Mikäli autossasi on tämä liitinongelma, ota yhteyttä jälleenmyyjään.

Tuossa linkki kuvaan, jossa ongelmakohta on nähtävissä:

http://www.rcm.fi/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/x/m/xmaxxconnectors1.jpg

Terveisin
Matti / RCM.fi

5
Niin, Carrocar on Pohjoismaiden tukkuri ja tuolta Suomalaiset kauppiaat voivat tilailla osia. Thunder Tigerin osien saannin kanssa Eurooppaan on tällä hetkellä vain ongelmia, joten melkein kannattaa tilata esim. Amainista tai Towerista, jos siellä on tavaraa hyllyssä.

6
Vanteita ja renkaita tulee kisapaikalle treenejä varten ainakin meidän kautta.

7
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: assoon osia Euroopasta
« : 02.04.15 - klo: 19.14 »
Tämänhetkinen tilanne Asson osien ja autojen kohdalla johtuu siitä, että lähtöpään satamasta rahti ei ole päässyt liikkeelle aikataulun mukaisesti vaan ollut jumissa syystä tai toisesta. Tuohon syyhyn emme tarkennusta tehtaalta saaneet.

Tehtaan mukaan viivästyneet lähetykset ovat nyt olleet liikkeellä jo jonkin aikaa ja niiden voidaan odotella rantautuvan tänne ensi viikolla. Toivottavasti tuo aikataulu nyt pitää.

Maahantuojilla / jälleenmyyjillä on toki ollut nyt ongelmia joidenkin osien suhteen, koska täydennystä varastoihin ei ole tullut normaaliin tahtiin. Yleensähän Asson osia on ollut hyvin saatavilla, joten tuossa ei varmastikaan ole pidemmällä aikavälillä ongelmaa.

8
Meillä RCM:ssä on E-Maxxin osat melkoisen kattavasti valikoimissamme. Mallikohtaiset varaosakategoriat ovat meillä paraikaa päivityksen alla, joten sieltä ei valitettavasti löydy tällä hetkellä kaikkia osia. Todennäköisesti n. viikon sisällä saamme ne fiksattua kuntoon.

Parhaiten osat löytyvät tuotekoodeilla hakukentän kautta. Tästä listasta kurkistaa osakoodin ja syöttää sen hakuun:

http://traxxas.com/sites/default/files/3903_parts.pdf

9
Hei,

Laitoin viestiä. Laitetaan tilauksesi kuntoon.

Terveisin www.rcm.fi

10
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« : 06.01.14 - klo: 21.31 »
Tuolta vain etsit osakoodit ja syötät RCM:n sivuille, suuri osa SX:n osista löytyy meiltä edelleen varastosta.

http://www.racing-cars.com/images/Technical_info/Schumacher/Old%20Cars/CAT%20SX/Exploded%20Diagram/cat-sx_exploded_L.pdf

Jos jotain osaa ei ole, niin saamme tehtaalta palikoita lyhyelläkin varoitusasajalla.

Terveisin,
Matti / www.RCM.fi

11
Postin "sopimuskuljetukset" lähtevät, kuten Hokekin mainitsi, aina klo 17 jälkeen riippumatta mihin aikaan tilaus on leimattu tai viety postiin. Poikkeuksena ovat 1. lk kirjelähetykset, jotka lähtevät paikkakunnasta riippuen myöhemminkin. Esim. Jyväskylän lajittelukeskuksesta saadaan kirjeet lähtemään klo 20.30 saakka, joten joissain tapauksissa klo 17 jälkeen tehdyt tilauksetkin saattavat ehtiä seuraavaksi päiväksi asiakkaalle.

12
Jotta ei syntyisi väärinkäsitystä, niin hieman voin vielä avata tuota asiaa. Asiakashan tuossa vertasi pienen ns. kirjelähetyksen tilaamista postiennakolla ja tässä tapauksessa EuroRC:ltä se tulisi postipakettina, RCM:stä sen saisi kirjeenä. Eli tässä ilmeisesti ei ollut asiakkaalla valittavissa kirjelähetysvaihtoehtoa EuroRC:n puolella, eikö totta? Ja näitä kuluja asiakas vertasi keskenään. Itse postiennakkomaksun hinta RCM:llä oli 4,50€, EuroRC:llä 5€.

Kuten Axel tuossa totesikin, niin pyrkimys on kaikilla liikkeillä varmasti siihen, että postiennakosta yritetään pikkuhiljaa päästä eroon. Se on selkeästi raskaampi maksutapa, koska valitettavasti noutamattomat lähetykset kuormittavat firmoja, kun pitää maksaa kahdensuuntaiset postimaksut.

Kun tuon pakettien postituksen otit esille Axel, niin siinä on hyvä selventää, että alle 100€ lähetyksissä meillä postipaketin hinta on tosiaan tuo 8,90€, mutta yli 100€ tilauksissa me maksamme postikulut asiakkaan puolesta. Keskimäärin asiakas siis maksaa postikuluja paketista meillä n. 4-5€ luokkaa.

Terveisin,
Matti / RCM

13
Schumacher / Vs: Schumacher Mi4 ja Mi5 -touring-autot
« : 16.07.13 - klo: 20.19 »

Pentti Minkkinen kasaili auton ja teki siitä erittäin hyvän ja kattavan raportin. Kannattaa lukaista!

http://www.rcm.fi/tiedostot/Schumacher/SCHUMACHER_Mi5.pdf

14
Jos servosta on elektroniikka palanut, niin todennäköisesti se menee takuuseen. Kannattaa siis lähetellä se vikaraportin kanssa liikkeeseen, josta se on ostettu, niin luultavasti paluupostissa saat uuden tilalle. Tällaiset ohjeet ainakin me olemme saaneet tehtaalta, muillakin kauppiailla lienee sama käytäntö.

15
Tässäpä tehtaan vastaus asiaan:

"It appears that a certain batch of Motors have been glued with the wrong glue. It is not possible to identify the batch. We have agreed to replace these motors.

Please let me know what motors you need replacing and I will send you new ones. Please return the faulty motors (As complete Motors)."

Eli jos olet ostanut moottorin, jossa roottorin liimaus ei pidä, niin palauta koko moottori meille, niin annamme uuden tilalle.

Matti / RCM

16
Joissain koneissa on tuota esiintynyt valitettavasti. Näissä tapauksissa RCM:lle voi luonnollisesti toimittaa irronneen roottorin, niin lähettelemme uuden takuuvaihtona tilalle. Tehtaalla tutkitaan paraikaa asiaa ja laatuongelma korjataan pikaisesti.

Terveisin,
RCM

17
Team Associated / Vs: Team Associated T4 + kuvat
« : 12.03.13 - klo: 19.13 »
Aika mukavasti osia on tuohon varastossa, auton osista suuri osa on samoja kuin B4 / SC10 -autoissa. Jos tutkit räjäytyskuvaa ja osakoodeja, niin huomaat kyllä tämän:

http://www.rc10t4.com/i/exploded_lg.gif

http://www.rcm.fi/varaosat/team-associated-varaosat.html

18
Yleinen keskustelu / Vs: Transponderi
« : 25.01.13 - klo: 10.09 »
Kun kysyimme asiaa tehtaalta, niin he ilmoittivat, että eivät olleet saaneet muualta vastaavanlaista viestiä. He suhtautuivat asiaan seuraavalla tavalla:

"I have reached out to our operation department and no other problems with RC4 hybrid transponders are known yet. There is for sure no problem with the batch.

However due to the upcoming Championchip and a shortage of time to have the transponders checked I understand that you are worried, so we offer you to send new transponders on a Part to Returned basis. Like this you can send these transponders to the racers who complain that their transponders do not work.

Please be aware that for each transponder that you exchange you need to make sure to send us the defect transponder back so that we can check if there is a problem with them. If there is, they will be replaced by warranty and nothing happens because all racers have their new transponder.  If they turn out to be OK we can not resell them as they are used already. We will send the transponders back to you then and you can resell them. So we will charge you for the new transponders."

Eli jos jollain on ongelmia ponderin kanssa, niin voimme ottaa ponderin vastaan palautuksena ja antaa uuden tilalle. Jos tehtaalla todetaan tutkimusten jälkeen, että ponderissa ei ole vikaa, niin silloin toimitamme transponderin takaisin ko. asiakkaalle.

Toivottavasti ongelmat ovat johtuneet jostain muusta kuin pondereista, jotta kisoissa ongelmia ei esiintyisi.

Terveisin,
RCM

19
Yleinen keskustelu / Vs: Transponderi
« : 21.01.13 - klo: 12.20 »
Olen raportoinut tästä asiasta (puuttuvista kierroksista) nyt tehtaalle. Lisätietoja olisi hyvä olla, jotta he voivat etsiä ratkaisua ongelmaan. Millainen voimakkuus signaalilla on ollut ja kuinka paljon kierroksia on puuttunut? Ja ovatko ne olleet satunnaisia, kuten ainakin joissakin tapauksissa vai ovatko puuttuneet kierrokset olleet peräkkäisiä.

Ilmoittelin tehtaalle tuosta tulossa olevasta FTT-kisasta, joten eiköhän ratkaisu mahdolliseen ongelmaan saada ennen viikonloppua.

Matti / RCM

Sivuja: [1]