Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ghostman_132

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 9
1
Polttisautot / Vs: Revo 3.3
« : 25.09.23 - klo: 08.36 »
Itse en koskaan saanut sitä traxun vakiokaasaria säätöihin. Siinä oli keskivaihella joku todella rikas alue ja varsinkin pumppaamalla kaasua koneen sai niin täyteen polttoainetta, että se sammui. OS:n 11k kaasari korjasi ongelman.

Jos tankki vuotaa, niin yleensä se johtaa siihen, että kone käy laihalla vaikka neulat olisi kuinka auki.

Kuulostaa myös siltä, että sulla slipperi tai yksisuuntalaakeri(vaihteistosta) luistaisi?

2
Polttisautot / Vs: GX21
« : 18.05.23 - klo: 22.54 »
Kannattaa se pakoputki korjata. 2t tarvitsee riittävästi vastapainetta, koska muuten kaikki fuili vain lentää suoraan pakoputkeen. Voi aiheuttaa kaikenlaista kivaa ongelmaa.

Onko kaasarissa näkyviä vuotokohtia? Entäs moottorin takalevyssä tai vauhtipyörän takana? Ilmavuodon ei tarvitse olla kummoinen, että aiheuttaa todella ikäviä käyntihäiriöitä.

3
Polttisautot / Vs: Jato 3.3
« : 22.04.23 - klo: 15.55 »
Katso traxun jato 3.3 videoita ja kuuntele vähän millä kierrosalueella se vaihtaa. Jos sulla kiertää yhtä korkealle, muttei vaihda, niin sitten sitä säätöruuvia vaihteistosta aukipäin. Jos taas ei moottori kierrä vaan jää röpöttään, niin sitten pääneulaa kiinnipäin.

Itse en ollenkaan putsaile kuin paineilmalla nitroautoja, kun niissä harvemmin on vesisuojausta. Modernit sähköt putsaantuu talvisin ajosta ;) Ja WD40:stä tulee myös ruikittua laakereihin. Hyvin on toiminut tähän asti.

4
Polttisautot / Vs: Etulaakeri
« : 28.12.22 - klo: 13.11 »
Oma perstuntuma on, että tuplasuojilla on kyllä kestänyt pidempään. Ei ole koskaan etulaakeri pettänyt, vaan ne tiivisteet.

5
Polttisautot / Vs: Nitrometaani 25%
« : 03.06.22 - klo: 13.54 »
Sen verran tuli huomattua, että kyoshon suomen sivustolta (kyosho.fi) näyttäs pystyvän tilaamaan polttoainetta. https://kyosho.fi/engines-motors/5298-racing-fuel-hotfire-euro25-5-liters.html

20€ pyytää posteja (dangerous goods).

En tiedä miten lupaprosessi heillä menee. Katsotaanko vasta luovutusvaiheessa?

6
Polttisautot / Vs: Nitrometaani 25%
« : 26.05.22 - klo: 20.44 »
Moro,

En kyllä tiedä joensuun lähistöltä yhtään liikettä. Ei sitä polttoainetta saa täältä tampereen seudultakaan, vaan täytynyt lähteä käymään ihan pääkaupunkiseudulla.

Eikö siellä ole paikallista rc-seuraa, josta asiaa voisi tiedustella? Näitähän voi ostaa porukalla niin, että yksi hakee ja muut laittaa laput ostajan matkaan ja tekee tilauksen netissä jo valmiiksi omalla nimellään.

Valitettavasti kuulostaa ihan RCJKL toiminnalta. Mitään ei tapahdu tai kuulu, mutta kyllä sieltä aina jossain vaiheessa ovat kamat tulleet. Ei kyllä voi suositella, jos yhtään kiire asialla on.

7
Sähköautot / Vs: Short course auton hankinta
« : 12.03.22 - klo: 10.24 »
Jos tuuppia haluaa(voi kisata myös talvisin sisäradoilla), niin taitaa vaihtoehdot olla Team associated RC10SC6.2 tai xray SCX.

Nelkuista sitten joko Tekno SCT410.3 tai Losi TEN-SCTE 3.0

8
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 21.10.21 - klo: 17.35 »
Lisää Nitron tuoksua Revon putkesta hiekkamontulla.

https://youtu.be/6DQ-R1eJ2wI

9
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 25.09.21 - klo: 14.53 »
Nitro revon ulkoilutusta Pirkanmaan hiekkamontulla.

https://youtu.be/Q3jf_yj-SaQ


10
Tuukka Lehto voisi siirtää SC4-10 ryhmästä SC2-10 ryhmään.

Menikö tämä kutsu väärälle puolelle?

11
20.2 laitoin hakemuksen ja tänään 1.4 tipahti lupalappu postilaatikkoon. Näemmä meni läpi ottamatta kantaa onko paino- vai tilavuusprosentteja.

12
Laitoin hakemuksen 20.2 ja vielä ei ole muuta tullut muuta kuin lasku. Tosin, en tajunnut mainita, että hainko lupaa tilavuus- vai painoprosenteissa. No katsotaan tuleeko bumerangina takaisin.

13
Sille nyt ei voi mitään, että muut ajastamme kilpailevat asiat ovat helpottuneet, mutta tämä homma vaan hankaloituu. Kumminkin kun tarkoitus olisi saada nuoria hommaan mukaan, niin vuosittainen lupahakemus maksuineen ei ole mikään kannustin ja varmasti aiheuttaa hankaluuksia. Voiko noita lupia edes alaikäinen hakea? onko noihin joku ikäraja? Tälläiset varmasti tulee vaikuttamaan nitroautojen myyntiin, mikä taas näkyy lajin näivettymisenä ja hintojen kohoamisena.

Toivottavasti vielä keksivät jonkin vaihtoehtoisen polttoaineen lisäaineen, jota eivät lainsäädännöt rajoita.

Käytiinhän sitä aikanaan ihan fyysisesti pankkikonttorilla maksamassa laskutkin. Ja pankit oli auki vain 8-16 välillä. Nykyaikana ihan naurettava ajatus olisi. Onhan se selvä, että nykyään ollaan totuttu helppouteen. Kyllähän sen huomaa, kuinka esim. parhaimmat basheriautot ovat menneet huollettavuus edellä... Helppous on päivän sana.

14
Eikös siinä hakemuksessa voida hakea kertaostokseen tai useampaan ostokseen sitä lupaa?

15
Eli lyhennettynä: maksimissaan 16% nitrometanolia saa ostettua ilman lupaa, mutta luvan kanssa saa vaikka 100% nitrometaania ostettua? Onko kukaan tuota lupahakemusta täytellyt?

16
RC-kerhot ja -radat / Tampere Lahdesjärven rata
« : 27.12.20 - klo: 13.18 »
Mikäs auto weniltä löytyy?

17
HPI / Vs: Savage xl
« : 06.12.20 - klo: 10.39 »
Rikkihä se oli, männästä oli palanen lähteny.
No uutta moottoria etsimään samallaista K5.9 saa mutta vasta tammikuussa.. bääh.
 Onkohan jotain muuta vaihtoehtoa koneeksi saman tehoista tietenki? Voiko joku suositella?

Ei taida paljoa tuossa kokoluokassa moottorivaihtoehtoja autopuolelle olevan.

18
HPI / Vs: Savage xl
« : 25.11.20 - klo: 16.24 »
Juu, kireemmälle. Kolmosen ruuvaus ei ole sidottu kakkoseen. Jos vaihto kakkoselta kolmosella on hyvä, niin anna kolmosruuvin olla.

19
SC2-10 Tuukka Lehto

20
Tuukka Lehto
SC4-10

21
Kilpailukutsut / Vs: Short Course Summer Cup I 13.6
« : 24.05.20 - klo: 12.53 »
Hei,

Ilmoittautumislinkki ei toimi. Eikä toimi myöskään "ilmoittautuneet" linkki. Timeouttaa molempien kohdalla.

22
Bensa-autot / Vs: bensa-autojen jäärata kisat
« : 07.01.17 - klo: 11.43 »
Missähän nämä kisat järjestettäisiin? Ja olisiko outlaw tai 2WD luokkaa?

23
Bensa-autot / Vs: Bensa autojen kokoontumis ajot 2016
« : 25.04.16 - klo: 17.56 »
Kuinka paljon näihin on ilmoittautuneita? Mietin vain, että kannattaako täältä Tampereen seudulta lähteä ajeleen sinne asti.

24
Joku aussi rääkkää turtlen uutta kytkinta urakalla.
225´C lämmöt ollu ajon jälkeen  :grin:
! No longer available


Taitaa kyllä nyt ottaa enemmänkin putkesta ton lämmön kuin siitä kytkimestä. Jos katot kuinka se tota ifrapunamittaria pitää. Ei se sitä lämpöä sen laaserosoittimen kautta kato.

25
No Losi ei paljoa päivityksiä tarvitse. En ole saanut muovidiffiä koskaan rikki. Heikoin lenkki taitaa olla Losissa tuo pinjonin ja spurrin välinen ratasvälys. Kunnon tuki keskidiffiltä kytkinkellon kannakkeeseen hoitaa asian.

Lisäksi etu- ja takadiffin pinjonin laakereista kannatta pitää hyvää huolta. Jos laakeri menee jumiin niin pikkuratas on ainakin sökö ja huonolla tuurilla diffin lautasratas menee samalla.

Baja mulla oli ekana bensa-autona mutta sillä tuli loppujen lopuksi ajettua niin vähän että kokeneemmat saavat valistaa sen auton heikoista kohdista.

Tässä tulikin aika hyvin esille se miksi en ole aikoinaan losia hankkinut. Voimansiirrossa liikaa osia ja suunnittelun kukkasia. Käytännössä savage uudestaan: Diffin välykset liian suuret ja heikko laakerointi. Aina sai tehdä diffien purkamisen gallonen välein. Jos ajoi enenmmän, niin poskilaakerit petti diffeistä. Losissa ei myöskään taida olla diffin ulostulot laakeroitu mitenkään, toisinkuin bajassa? Kupit rupeaa nopeasti heilumaan diffinkuorissa ja vuotamaan ölpät ulos. Losissa ei taida olla myöskään vetoakselien päissä suojakumeja? Tälläkin on suuri vaikutus varsinkin kuppien kulutuskestävyyteen. Toki, en puolustele bajan diffikuppikumien kestävyyttä. Niitä saa kokoajan vaihtaa, mutta on se silti pieni vaiva diffikupin vaihtamiseen useammin.

Ainakin silloin kun losi tuli, niin bajan voimansiirto vaikutti paljon enemmän kulutustakestävämmältä ja siksi tykkäsin siitä. Puhumattakaan yleisesti 1/6 autojen varaosien hinnoista. Eikä ole tähän päivään mennessä mennyt mitään muuta voimansiirrosta rikki kuin päärattaita, mutta senkin vaihdoin metalliseen, niin eipä ole enää senkään kanssa ollut ongelmia. Kaikki laakerit vaihdan kerran vuodessa talviajojen jäljiltä, ettei tule turhia keskeytyksiä kesällä ja väkisinkin keräävät kosteutta sisäänsä.

Muita ongelmia ei pahemmin ole ilmennyt. Melkeimpä eniten on ongelmia ollut moottorien kanssa. Milloin kytkin kuumennut tai runkolaakerit pettänyt jne.

Muutamia viriosia olen hommannut kestävyyden lisäämiseksi, vaikka ei ne vakionakaan rikki menneet. Ehkä suurin vaikuttaja tähän on ajotyyli. Rauhallisempia ja kankeampia, niin ei nämä kutoset mielestäni sovellu niin korkeisiin hyppyihin ja pahassa maastossa ajamiseen, kuin 1/8 autot. Tietty jokainen tyylillään.

26
Varmaan tarkoitit BC5 luokkaa? Missä siis ajetaan pelkillä FG 2WD kuplilla. Mutta eikös FG mennyt nurin ja osien saatavuus vähän kyseenalainen? Vai ostiko joku sen konkurssipesän ja rupes tahkomaan miljoonia?

27
Bensa-autot / Vs: Bensa-autojen sisäkisa
« : 24.12.15 - klo: 23.25 »
Missähänpäin Suomea tämä kisa järjestettäisiin? Mahdollisesti ainakin yhdellä Bajalla voisin osallistua outlaw luokkaan.

28
Losista takaveto. Toimiikohan kuinka hyvin? Luulisi perän olevan vielä bajaakin kevyempi.

Täytyy yrittää päästä osallistumaan, sitten kun on noita outlaw kisoja. Mielestäni bensakisoista saisi olla myös täällä bensa puolella juttua. Toi kisakutsut osio on kovin sekavan oloinen, eikä sinne muutenkaan pahemmin asiaa ole.

29
Mitäs kisoja bajoille sitten nykyään löytyy? Aikoinaan oli niitä "loose rim"? kisoja, mutta sen jälkeen tuli hiljaista. Ja kun joskus myöhemmin kyselin, niin käskettiin ostaan vain se joku smartechin 2wd vehje, jos halusi tuuppareilla kisata. Tiedä sitten onko kyseinen luokkakisa kuihtunut kasaan?

Mitä järkeä on tehdä 2wd luokka, jossa baja on jätetty ulos? Mitäs muita 2wd vehkeitä on tarjollakaan?

30
Jaa mitä? Joko Bajallekin löytyisi kisoja? Voi veljet!

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 9