Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ghostman_132

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 9
61
Bensa-autot / Re: HPI Baja 5B
« : 14.06.12 - klo: 06.08 »
Nyt taidetaankin puhua nimellisjännitteistä. Kyllä se akun napajännite on otettu huomioon siinä suunnittelussa.

62
BeAsTilla on kyllä kivasti tota tehoa! Tais naapurit tykätä, kun kivet lensivät ikkunoihin :laugh:

Ei toi Ari-Mikaelinkaan vehje mikään laiska ole. Hyvin näyttää menevän molemmat.

63
Bensa-autot / Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« : 26.05.12 - klo: 18.40 »
Kiitokset myös minulta Yazcalle ja tietenkin JariV:lle monttuajelusta. Kyllä mahtava paikka ajella!

64
Bensa-autot / Vs: Bensa autojen kuvia
« : 21.05.12 - klo: 13.06 »
Kuvia bajasta ekalta ajokerralta.












65
Bensa-autot / Vs: Bensa autojen kuvia
« : 20.05.12 - klo: 10.15 »
Kiitos kehuista.

Onkos noissa punasissa asfalttirenkaissa inserttejä ollenkaan?

66
Polttisautot / Vs: Outo ongelma Savagessa, apua tarvitaan!
« : 14.05.12 - klo: 23.29 »
Sulla on liian löysällä se. Jos kone huutaa ja ei vaihda, niin sillon se luistaa(kun kerta vaihteistossa ei vikaa ole), mistä se kuumiaa ja se ruuvi alkaa pyörimään auki. Itse väännän aina niin tiukkaan kuin uskaltaa katkaisematta sitä akselia.

67
Bensa-autot / Vs: Bensa autojen kuvia
« : 14.05.12 - klo: 11.40 »
Koppaan tuli aikalailla haluttu väri  metallinhohtosinisellä ja mustalla.






68
Bensa-autot / Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« : 13.05.12 - klo: 23.07 »
No nih, 37,7cc RIP. Kyllä kilju nyt. Maksimikiekat ECUsta 20.900. Ei leikannu kiinni. Pytty repes irti. Eli musta härveli pääsee telakalle.

pics or didn't happen ;) Eikös tolle koneelle ole  kestävyyden kannalta "laskettu" maksimikierroksiksi noin 20 000 rpm?

69
Bensa-autot / Vs: Mistä päin Suomea olet
« : 12.05.12 - klo: 19.06 »
Pirkkala

70
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 12.05.12 - klo: 12.35 »
Joo kyllä tässä on hetki bajaa on odotettukkin, niin ei malttanu pahemmin taukoja pitää ;)

Toi putki loppuu typerästi suoraan tohon takapuskurin tukeen ja varmasti ainakin öljyää tai jopa sulattaa sen. Kävin kiertelemässä kaikki lähirautakaupat ja missään ei ole silikoniletkua. Normaali PVC ei taida kestää noita lämpötiloja?

71
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 12.05.12 - klo: 01.07 »
Noni. Eilen tuli postista haettua Baja 5SC SS ja tänään (eilen jos tarkkoja ollaan) sain sen kasattua. Kyllä hienolta näyttää ja tekniset ratkaisut aivan eri luokkaa kuin esimerkiksi tossa savagessani. Tietenkään tätä ei ole sellaiseen rässimiseen tarkoitettu mitä savage, eikä mieli edes tekisikään. Mutta on kyllä mahtava vehje. Ei voi muuta sanoa.

Näillä sanoilla ilmoittaudun Bajaharrastajien mahtavaan ryhmään ;)

72
Bensa-autot / Vs: HPI 1/8 bensapeli tulossa
« : 18.02.12 - klo: 14.46 »
Toihan on hyvä vaihtoehto niille, jotka eivät saa hankittua nitro polttoainetta sijaintinsa takia. Ja toivotaan nyt, että saavat tehot tarpeeksi korkealle, että tota voisi käyttää ihan mielelläänkin eikä vain olosuhteiden pakosta.

73
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 01.09.11 - klo: 10.25 »
"This video contains content from SME, who has blocked it in your country on copyright grounds."

No niinpä näkyy. Tai no ei mulle, mutta tuolla videon tiedoissa lukee noin... Kai sitä täytyy alkaa uusia piisejä metsästämään.

Vois toi youtubekin ilmoittaa, jos estää videon näytön. Ainakaan minä en ole saanut mitään viestiä.

74
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 01.09.11 - klo: 00.27 »
Tulihan se vihdoin laitettua kasaan. Toivottavasti nyt ei ole käytetty liikaa hidastuksia ;)
Itseasiassa koko video pyörii vähän hidastettuna, koska 240fps video aiheuttaa ainakin itselleni sellasien illuusion, että video pyörisi nopeutettuna! Makunsa kullakin.

musiikkina on vähän dubsteppiä..


Savage bashing at Kurikka

EDIT: Jospa näillä piiseillä menisi läpi..

75
Muutama piikki lähti kytkinkellosta  :cry:



Taisipa käydä ohrasesti minullekkin...


76
Polttisautot / Vs: 6mm yksisuuntalaakereita halvalla?
« : 12.08.11 - klo: 12.50 »
Ai teidän liike on vielä pystyssä? Kyllä minä sivuillanne ne näin, mutta en ole uskaltanut tilata. Minäpä laitan sulle tilausta.

77
Polttisautot / 6mm yksisuuntalaakereita halvalla?
« : 11.08.11 - klo: 23.21 »
Hei!

Mistä porukka on näitä nykyään hommannut, kun jp ei enään myy niitä vaihtosisuksia?

78
Divi nimimerkkiseltä kaverilta aikanaan tilasin kardaanin savageen. Muuten on loistava, mutta en ole löytänyt siihen sopivia tappeja päihin. Nykyään on veljeni laittanu töissään jotkut todella kestävät tapit, mutta syö sitten kupit todella nopeasti. Onneksi HPI päivitti vakio takakardaanin niin, että siinä ei ole enään sitä pykälää. Nyt on vihdoin vakiotkin kestäneet.

79
Polttisautot / Vs: Moottori ei toimi kunnolla.
« : 03.08.11 - klo: 10.34 »

Missä lämmöissä kone käy?
[/quote]

Siinä 110-130 astetta. Ihme kyllä, että pysyy noissa rajoissa, vaikka rikkaalla käykin. Mutta kun kone alkaa mooaan jossain vaiheessa, niin sammutetaan se aina ennenkun sattuu mitään pahempaa.

80
Polttisautot / Vs: Moottori ei toimi kunnolla.
« : 02.08.11 - klo: 23.49 »
Alaneula on tehdassäädöissä ja kone käy tyhjäkäynnillä sekä alhasilla kierroksilla rikkaalla. Savuakin tulee reilusti.

Neuloja voi säätää vaikka puolikierrosta, niin ei huomaa mitään muutosta käynnissä. Kone ei selvästikkään vastaa säätöihin.

81
Polttisautot / Vs: Moottori ei toimi kunnolla.
« : 02.08.11 - klo: 21.38 »
Heti ekana tietenkin kone avattiin, tsekattiin ja tiivistettiin polttoaineen kestävällä aineella.
Eli mitä koneelle on tehty?

Purettiin osiin ja katsottiin, että ei ole valuvikoja eikä mitään sinne kuulumatonta jne. Sitten konetta kasatessa laitetiin tiivistettä kaikkiin mahdollisiin vuotokohtiin.

Nytkin koneen pääneula on reilusti enemmän auki kuin tehdassäädöt ja silti kone saattaa mooata kun painaa kaasua.

82
Mitäs mieltä ihmiset ovat tästä, että hobbylinnasta kun tilaa, niin jos tuotetta ei ole suoraan hyllyssä(niinkuin nyt yleensä näissä hommissa on) joka on kyllä ihan ymmärrettävää. Niin miksi joudun maksamaan enemmän siitä hyvästä, että tilaan tuotteen jota ei ole hyllyssä, kuin tilaisin tuotteen jota on hyllyssä. En ole samaan törmännyt missään muissa nettikaupoissa.

En vain millään ikinä viitsi tilata niitä osia, mitä ei suoraan ole hyllyssä pienen lisämaksun takia + koska tilaus tulee sitten postiennakolla, joudun menemään "lähimpään" postiin hakemaan maxikirjeeni, enkä saa sitä suoraan kotiovelle.

83
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 24.07.11 - klo: 18.39 »
Eikös metallirattaat sisältävissä servoissakin monesti ole se yksi muovinen sulakeratas? Jonka voi sitten "helposti" vaihtaa, jos sattuu rikkumaan.

84
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 19.07.11 - klo: 22.12 »
Tänään kävin vähän ajelemassa, niin nyt meni vaihteistostakin ekan kerran jotain rikki. Oli aika tuskaa löytää varaosanumeroa, kun ei edes hpi:n omat manuaalit sitä sisällä.

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1459_152/products_id/96653/n/HPI-Mod-1-3-Speed-Spur-Gear-w-Spacer-44T

Sais kyllä olla metallinen tämäkin ratas niinkuin muutkin ja tuleepahan samalla vaihdettua se savage x:n vaihdelaatikko.

Tämmönen meni taas kerran ja muutenkin menee kuin leipää:



85
Polttisautot / Vs: Moottori ei toimi kunnolla.
« : 14.07.11 - klo: 20.17 »
Nyt alkaa menemään hermot uuteen LRP Nitro Engine ZR.30 Spec.2 koneeseen.  Kaikenlaisia halppiskoneita sitä onkin tullut ajettua, mutta tämmösiä vaikeuksia sisäänajossa ei ole koskaan ollut. Heti ekana tietenkin kone avattiin, tsekattiin ja tiivistettiin polttoaineen kestävällä aineella. Sisäänajo vaan on yhtä tuskaa. Kun moottorin käynnistää, alkaa pieniä ilmakuplia nousemaan kaasarin päästä pitkin polttoaine letkua, kunnes kuplat yhsdistyvät yhdeksi isoksi kuplaksi, joka sitten palaa takaisin koneeseen ja sammuttaa sen. En tajua mikä aiheuttaa kuplien syntymisen kaasarinpuolella. Pääneulan tiiviste on kunnossa ja öljytty, Sekä se nippa missä tämä neula on, niin on tiivistetty myös.

Mikä siis aiheuttaa kuplien syntymisen kaasarin puolelta polttoaineletkuun?

Uusilla letkuilla ja tankilla on jo kokeiltu, joten vika ei voi olla niissä. Eikä pakoputken painenippakaan ole tukkeutunut, joten painetta pitäisi olla.

86
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 11.07.11 - klo: 01.47 »
No ei kauhean pitkät. Kumminkin kaksi moottoria. Itsellä nyt 47/16 (menee, mutta hitusen jää klappia) ja ihan normi 43/13 diffit. Tosin noi diffit mullakin vaihuu fluxeihin, kun vaan hajoisivat ;) Ja isot gummit on alla. Aikamoista pomppimista ja palloilua niillä ajo.( http://www.hobbylinna.com/mounted-super-mudders-tire-165x88mm-ringz-wheel-shiny-chrome-p-14769.html ) Pitäähän sitä olla isot renkaat monsterissa ;).

Minusta tuo 47/16 ei ole oikein suositeltu välitys...klappi johtunee siitä. Savage vakio välityshän lienee se 47/17 .28 koneella ja vakio renkailla...49 spurrilla pääsis lähelle sitä välitystä joka sulla on nyt jos se tuntuu hyvältä.

Enskan välitykset , suurenee kuvaa klikkaamalla.

Hommasin itelle FastLane SS:a varten 18 - 19 racing kellot ja 49 - 52 teräs spurrit, niin pääsee kokeilemaan eri välityksiä eri kokosilla renkailla.

Täytys väsätä oikeastaan sellanen laskuri Exel:n joka laskis kokonais välityksen aina kun jotain muuttaa, renkaan halkaisija mukaan luettuna...

Joo tiedän, että välitys ei ole taulukon mukainen. Muttaku tämä on jo toinen kerta, kun lähettävät väärän osan ;) ja nyt ei enään jaksa valitella vaan näillä mennään.

Käyköhän savage X:n vaihdelaatikko vanhanmalliseen savageen? Täytyis vaihtaa, kun täytyy tota kolmosvaihdetta jatkuvasti säädellä. Taas vaihtaa suoraan ykköseltä kolmoselle ja tuhoaa vaan kytkimen mäkisessä maastossa.

87
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 10.07.11 - klo: 23.00 »
Millasta välitystä käytät tolla kahden moottorin setillä?

48/18 (2,67:1) tällä hetkellä, mutta saa nähdä pitääkö muuttaa johonkin ?

Diffit on mallia Flux 29/9 (3.22:1) kun vakiot on 43/13 (3.30:1).

Renkaistahan tuo on paljon kiinni minkä kokoisilla ajaa.



No ei kauhean pitkät. Kumminkin kaksi moottoria. Itsellä nyt 47/16 (menee, mutta hitusen jää klappia) ja ihan normi 43/13 diffit. Tosin noi diffit mullakin vaihuu fluxeihin, kun vaan hajoisivat ;) Ja isot gummit on alla. Aikamoista pomppimista ja palloilua niillä ajo.( http://www.hobbylinna.com/mounted-super-mudders-tire-165x88mm-ringz-wheel-shiny-chrome-p-14769.html ) Pitäähän sitä olla isot renkaat monsterissa ;).

88
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 04.07.11 - klo: 19.28 »
Eipä tuo ole mikään uusi, käytettynä ostettu, mutta huolella läpikäyty talven aikana ja vahvistettu sieltä täältä lähinnä voimansiirron osalta. Radiolaitteet on myös päivitetty 2.4 Ghz Futaban laitteilla ja uusilla servoilla. Alunperin tuo on siis Savage SS 25 johon on asennettu jo edellisen omistajan toimesta HB Truckzilla Big Twin kitti, jonka päivitin vastaamaan nyt lähinnä uudempaa Savage X/XL mallia. Kori on lainattu XL-mallista ja ostettu Ebay:sta, se käy sopivasti suoraan paikalleen, jopa koneille on valmis reikä.
Pikku hiljaa tuo alkaa olemaan ajokunnossa...jos totta puhutaan niin lähinnä tässä on "keränny rohkeutta" ajaa tolla...mun tuurilla kaasu hirtää kuiteskin kiinni ja toi karkaa...  :grin:

Truckzilla

Ei hukkunut yhtään ruuvia ja noiden uusien vanteiden mukana, tuli jopa pussi ylimääräsiä mukana.

Millasta välitystä käytät tolla kahden moottorin setillä?

89
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 29.06.11 - klo: 23.33 »
Hienoja truggeja SavageRS:llä.

Tässä pieni video ensimmäisistä ajoista montulla Savagella, piti tehdä lopuksi isompia hyppyjä, mutta ohjausservo sanoi sopimuksen irti. :huh:


Nyt kun sinulla on sähkö että polttis, niin onkos polttis vaikeempi ajaa/temppuilla kuin sähkö? Ainakin tämmöinen mielikuva itsellä on, mutta kokemusta ei ole.

90
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 15.06.11 - klo: 19.21 »
Herätellääs tätäki vähän ku näyttäis että ois kadonnu muiden topiccien taakse :D Omassa savagessani vähän ongelmia löysin tästä talven jälkeen , jotka olivat viime kesältä jääneet.... 1. Jarrut. Uusinut kerran jo nuo vaki jarrut noihin teräksisiin kun tuntuivat paremmilta(ainakin pari etuperin volttia meni aluksi ) mutta ei enää.... nyt tuntuvat samanlaisilta kuin nuo vakiot mitkä tulevat mukaan... miten vois korjata että jarrut taas toimisivat paremmin? jarrupalojen vaihto? vai jarrut kokonaan uusiksi... 2. servot.. tällaisia oli kaksi autossani kiinni ja futaba 2.4ghz 2pl radiot http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-0251MG-16kg018-Digital-Servo-107539..... viime kesänä tuolla eskolassa ajelin autolla ja pam yhtäkkiä savut tuli, sammutin auton ja katsoin että vastari kärähti... tiedä sitten syytä.... nyt keväällä tarkastelin lähemmin niin huomasin että savut olivat tulleet Servoista(linkki ylempänä)... Kummassakin servossa sulanut reikä kylkeen? aika outoa minusta... vastari oli kärähtänyt myös... tiedä sitten mitä tuolloin olli tapahtunut... taisi oikosulku olla tai jotain sinne päin :> TAI sitten kosteustiivistys ruiske jota olin aikaisemmin noihin sähköihin laittanut.... enää en koskekkaan siihen jos se käräytti nuo ^^ Noita servoja ainakin aikaisemmin kehuttu hyviksi savageen... ohhoh tulipas pitkä teksti  :afro:
Itsellä on ollut myöskin nämä metalliset "tuplalevarit". Ja täytyy kyllä sanoa, että ei ne kauaa kestä, kun niistä jarrupaloista lähtee ne padit irti tai levyt taittuu. Joten kyllä halvemmalla pääsee, kun ostaa kunnon servon ;)

Mikäs ero tolla punasella fiber levyllä on tähän vanhaan mustaan verrattuna? Pitävämpi? Samaa tavaraa taitavat kumminkin olla?

Ja kannattaa myös tarkistaa, että onko se vaihteiston sivusta sisään menevä metallitanko "porautunu" vaihteiston puolelle. Tämä aiheuttaa tehottomuutta jarruissa, vaikka kuinka kääntelee sitä tankoa.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 9