61
Bensa-autot / Re: HPI Baja 5B
« : 14.06.12 - klo: 06.08 »
Nyt taidetaankin puhua nimellisjännitteistä. Kyllä se akun napajännite on otettu huomioon siinä suunnittelussa.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
No nih, 37,7cc RIP. Kyllä kilju nyt. Maksimikiekat ECUsta 20.900. Ei leikannu kiinni. Pytty repes irti. Eli musta härveli pääsee telakalle.
"This video contains content from SME, who has blocked it in your country on copyright grounds."
Muutama piikki lähti kytkinkellosta
Heti ekana tietenkin kone avattiin, tsekattiin ja tiivistettiin polttoaineen kestävällä aineella.Eli mitä koneelle on tehty?
No ei kauhean pitkät. Kumminkin kaksi moottoria. Itsellä nyt 47/16 (menee, mutta hitusen jää klappia) ja ihan normi 43/13 diffit. Tosin noi diffit mullakin vaihuu fluxeihin, kun vaan hajoisivat ;) Ja isot gummit on alla. Aikamoista pomppimista ja palloilua niillä ajo.( http://www.hobbylinna.com/mounted-super-mudders-tire-165x88mm-ringz-wheel-shiny-chrome-p-14769.html ) Pitäähän sitä olla isot renkaat monsterissa ;).
Minusta tuo 47/16 ei ole oikein suositeltu välitys...klappi johtunee siitä. Savage vakio välityshän lienee se 47/17 .28 koneella ja vakio renkailla...49 spurrilla pääsis lähelle sitä välitystä joka sulla on nyt jos se tuntuu hyvältä.
Enskan välitykset , suurenee kuvaa klikkaamalla.
Hommasin itelle FastLane SS:a varten 18 - 19 racing kellot ja 49 - 52 teräs spurrit, niin pääsee kokeilemaan eri välityksiä eri kokosilla renkailla.
Täytys väsätä oikeastaan sellanen laskuri Exel:n joka laskis kokonais välityksen aina kun jotain muuttaa, renkaan halkaisija mukaan luettuna...
Millasta välitystä käytät tolla kahden moottorin setillä?
48/18 (2,67:1) tällä hetkellä, mutta saa nähdä pitääkö muuttaa johonkin ?
Diffit on mallia Flux 29/9 (3.22:1) kun vakiot on 43/13 (3.30:1).
Renkaistahan tuo on paljon kiinni minkä kokoisilla ajaa.
Eipä tuo ole mikään uusi, käytettynä ostettu, mutta huolella läpikäyty talven aikana ja vahvistettu sieltä täältä lähinnä voimansiirron osalta. Radiolaitteet on myös päivitetty 2.4 Ghz Futaban laitteilla ja uusilla servoilla. Alunperin tuo on siis Savage SS 25 johon on asennettu jo edellisen omistajan toimesta HB Truckzilla Big Twin kitti, jonka päivitin vastaamaan nyt lähinnä uudempaa Savage X/XL mallia. Kori on lainattu XL-mallista ja ostettu Ebay:sta, se käy sopivasti suoraan paikalleen, jopa koneille on valmis reikä.
Pikku hiljaa tuo alkaa olemaan ajokunnossa...jos totta puhutaan niin lähinnä tässä on "keränny rohkeutta" ajaa tolla...mun tuurilla kaasu hirtää kuiteskin kiinni ja toi karkaa...
Truckzilla
Ei hukkunut yhtään ruuvia ja noiden uusien vanteiden mukana, tuli jopa pussi ylimääräsiä mukana.
Hienoja truggeja SavageRS:llä.
Tässä pieni video ensimmäisistä ajoista montulla Savagella, piti tehdä lopuksi isompia hyppyjä, mutta ohjausservo sanoi sopimuksen irti.
Herätellääs tätäki vähän ku näyttäis että ois kadonnu muiden topiccien taakse :D Omassa savagessani vähän ongelmia löysin tästä talven jälkeen , jotka olivat viime kesältä jääneet.... 1. Jarrut. Uusinut kerran jo nuo vaki jarrut noihin teräksisiin kun tuntuivat paremmilta(ainakin pari etuperin volttia meni aluksi ) mutta ei enää.... nyt tuntuvat samanlaisilta kuin nuo vakiot mitkä tulevat mukaan... miten vois korjata että jarrut taas toimisivat paremmin? jarrupalojen vaihto? vai jarrut kokonaan uusiksi... 2. servot.. tällaisia oli kaksi autossani kiinni ja futaba 2.4ghz 2pl radiot http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-0251MG-16kg018-Digital-Servo-107539..... viime kesänä tuolla eskolassa ajelin autolla ja pam yhtäkkiä savut tuli, sammutin auton ja katsoin että vastari kärähti... tiedä sitten syytä.... nyt keväällä tarkastelin lähemmin niin huomasin että savut olivat tulleet Servoista(linkki ylempänä)... Kummassakin servossa sulanut reikä kylkeen? aika outoa minusta... vastari oli kärähtänyt myös... tiedä sitten mitä tuolloin olli tapahtunut... taisi oikosulku olla tai jotain sinne päin :> TAI sitten kosteustiivistys ruiske jota olin aikaisemmin noihin sähköihin laittanut.... enää en koskekkaan siihen jos se käräytti nuo ^^ Noita servoja ainakin aikaisemmin kehuttu hyviksi savageen... ohhoh tulipas pitkä tekstiItsellä on ollut myöskin nämä metalliset "tuplalevarit". Ja täytyy kyllä sanoa, että ei ne kauaa kestä, kun niistä jarrupaloista lähtee ne padit irti tai levyt taittuu. Joten kyllä halvemmalla pääsee, kun ostaa kunnon servon ;)