Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - wille86

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
61
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 02.05.15 - klo: 21.23 »
Eikös noi sarjaanlaskut menny väärin. Ei niitä virtoja kerrota kahdella jos sarjaan kytkee, kovat virrat on silti vaikka puolittaakin noi.

Mutta eikös kahdesta 5000mah 3s akusta tule vähän niinkuin yksi 10000mah 6s akku kun ne sarjaan kytkee?

Ei siitä tule kuin 6s / 5000mah. Jos ne rinnan kytkisi niin tulisi 10000mah mutta vain 3s. Pitäs olla neljä tuollaista akkuu että sais 6s ja 10 000mah.

Vai noin se menee, no joka päivä oppii jotain uutta kiitokset tästä  :smiley:

62
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 02.05.15 - klo: 21.05 »
Eikös noi sarjaanlaskut menny väärin. Ei niitä virtoja kerrota kahdella jos sarjaan kytkee, kovat virrat on silti vaikka puolittaakin noi.

Mutta eikös kahdesta 5000mah 3s akusta tule vähän niinkuin yksi 10000mah 6s akku kun ne sarjaan kytkee?

63
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 02.05.15 - klo: 19.27 »
Veikkaan että olisi 2x2S akullakin savagessa ihan hyvin kyytiä   :grin:
6S kimpoaa jo sen verta iloseen.

Onhan se 6 ässillä ihan holtiton menemään ja ei paljoo täys kaasua tarvii tarjota jos ajaa haluaa  :grin: Vois kyllä noita 2s pakkoja vaikka kokeillakkin  :smiley:

64
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 02.05.15 - klo: 16.01 »
Noin mieki sen laskin.
Siulla puuttuu 5C tuosta vielä, eli jatkuva on 450A :laugh:

Joo se vitonen unohtui laskea mukaan  :laugh:. Jotta ei menis ihan OT:ksi niin itse olen ajatellut savageen sovittaa seuraavaksi joko näitä

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21942__Turnigy_nano_tech_7600mah_2S_40_80C_Lipo_Pack_TRA2869_Summit_E_Revo_E_Maxx_.html  2Ässät + kapasiteettiä reippaasti, tosin ei tällähetkellä varastossa ja koon puolesta sopii heittämällä.

Toinen kokeilun arvoinen olis

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__63430__ZIPPY_Compact_6200mAh_3s_40c_Lipo_Pack.html
3Ässät + reippaasti kapasiteettiä, ehkä siinä ja siinä että mahtuu savagen koteloihin. Paksuudesta ottaa kiinni jos ottaa.

Onko joku kokeillut noita 6200mah compact zippyjä mahtuuko koteloihin?


65
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 02.05.15 - klo: 15.25 »
Eikös se sarjaankytkettynä ole 2 x 5A x 40C-90C = 400A-900A? Ei pitäs virrasta pula ainakaan tulla  :azn:

67
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 02.05.15 - klo: 13.51 »
Muista vielä tarkistaa ennen hankintaa että akku varmasti sopii savagen koteloihin

68
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 02.05.15 - klo: 13.05 »
Vaikuttaisi akun kyykkäämiseltä, suosittelen käyttämään joko 2x2s tai 2x3s akkuja sarjaankytkettynä. Eli noparin ja akkujen väliin tälläinen johto. Voi myös kolvata suoraan noparin johtoihin jolloin riittää kahden liittimen kovaaminen.



Millaisella moottorilla slashissa toimi?

69
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 02.05.15 - klo: 09.30 »
Kuka ajo toista autoo? :roll:

Emännän veli ajo omaansa sillä on tuollanen savage X ja mulla on XL joka odottelee osia saapuvaksi jenkeistä.

70
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 01.05.15 - klo: 19.37 »

71
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 28.04.15 - klo: 16.46 »
Nyt olis ensimmäinen slow motion editointi kokeilu gopro studiolla, kamerana toimi gopro hero 4 silver.

www.youtube.com/watch?v=orflF2-H2mo&feature=youtu.be

72
HPI / Vs: Savage xl
« : 22.04.15 - klo: 16.43 »
Eilen otin kolmosvaihteen ruuvia puoli kierrosta auki ja toimi pikasella testauksella oikein hyvin. Pitää lauantaina käydä paremmin testaamassa ja säätämässä lisää.

73
HPI / Vs: Savage xl
« : 19.04.15 - klo: 12.42 »
Nyt on toi robinsonin 50t teräs spurri ja 15t kello ja tuntuu että ei meinaa jaksaa lähtee kiihtymään tuolla kolmos vaihteella. Eihän sille nyt mitään lentokentän suoraa pidä olla että huiput ottaa. Tsekkasin lootan säädötkin ja ne oli vakiot 2 vaihde 4 ½ auki ja kolmonen 3 kierrosta auki. Ruuvasin kyllä tuota kolmosta vartin kiinni tai auki en vaan muista enää että kumpaan suuntaan  :grin: Mites se vaikutus oli kiinni lyhenee? auki pitenee?

74
HPI / Vs: Savage xl
« : 18.04.15 - klo: 22.52 »
Mulla tossa savagesa on 3-speed loota kiinni ja haluaisin sen muuttaa 2-speediksi mitenkä tämä onnistuisi?

75
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 16.04.15 - klo: 19.10 »
osta toinen pois kuljeksimasta  :grin:

76
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 16.04.15 - klo: 18.50 »
Menikä takuuseen??  :smiley:

Joo kyllä meni, ei mitään ongelmia sen suhteen.

77
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 16.04.15 - klo: 17.20 »
Tänään posti kiikutti paketin suoraan kotiovelle. 2kpl niin toinen joutaa myyntiin  :wink:


78
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 30.03.15 - klo: 21.15 »
Paketti castlelta lähti tänään valumaan suomea kohti ja tulossa olis 2kpl mambamonster v2 nopareita. Lähetin sinne siis yhden mambamonsterin takuuseen ja yhden palaneen hpi blurrin jonka päivitin mambamonster v2 nopariin. Maksettavaa tuli 100$ jolla päivitin tuon blurrin mambamonsteriin. Nyt eikun odottelemaan paketin saapumista että saa auton takas ajoon  :smiley:

79
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 18.03.15 - klo: 16.28 »
On niille täällä oma säie,  ku hakee.
Otsikon asiaan palatakseni
Onko kukaan katunut joson heittänyt puhaltimen ja kansiosan pois?
omat yksilöt ei kuumene ainakaan...

4s vai 6s setupilla? vai kummallakaan  :shocked:

80
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 17.03.15 - klo: 17.05 »
Ei taida olla nää mgm noparit ihan tavallisen talliaisen budjettiin :grin:
http://www.mgm-controllers.com/cars/speed-controllers-escs

joo ei kaikki oo ihan halpoja  :tongue:

tos ihan kohtuullinen

http://www.mgm-controllers.com/cars/speed-controllers-escs/tmm-12026-3-for-cars-x2-series.html

noissa kaikissa nopareissa melkein voi kaiken muokata oman mielen mukaan mitä ominaisuuksia nopas on

Eihän nuo nyt ihan tuhottoman kalliita ole, voisi vaikka harkita.

81
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 16.03.15 - klo: 21.28 »
Onko kellään muulla kokemusta että kuinka pitkään vie noparin käyttäminen huollossa/takuussa?

82
HPI / Vs: Savage xl
« : 15.03.15 - klo: 21.54 »
Noista TTO:n lämpömittareista ei löydy niin pientä anturia kun hehkutulpan kierre on...olen etsinyt itellekin nitro -> bensa conversioon sopivaa lämpöanturia hehkutulpan kierteelle, n. 6mm. TTO:n mittareihin saa kyllä monenlaisia antureita, mutta ei juuri sopivaa.

Sen saanee tehtyä tästä syyläriin tarkotetusta TTO-anturista, joka kuuluu KTM:n flektisarjaan varaosana, mutta toiminee tavallisenkin mittarin kanssa. Tekee siihen sopivan reiän ja viilaa/leikkaa lopuksi ylimääräset reunat pois...vaatii askartelua ja anturi maksaa saman kun mittari.

KTM anturi syyläriin http://www.trailtech.net/digital-gauges/tto/tto-replacement-parts/7500-3005


Toinen vaihtoehto on juottaa tuosta 10mm anturista tulpan reikä umpeen, tehdä siihen uusi reikä ja lopuksi leikata/viilata ylimääräset pois...mikään ei takaa ettei anturi hajoa sitä umpeen juottaessa  :sad:

http://www.trailtech.net/digital-gauges/tto/temperature/723-et1

Savage Octane:ssa minulla on tosiaan tuo yllä mainittu, käy heittämällä, koska siinä on 10mm tulppa.
Nitro-> bensa conversiossa kokeilen aluksi ihan Sanwa MT-4 radion omaa lämpö anturia, jos se rakkine koskaan edes alkaa toimimaan...ehkä myöhemmin tuo KTM:n anturi. Tällä hetkellä on RC-projektit vähän syrjässä, jatkuu kun saan muut asiat hoidettua.

Tommonen välityslaskurikin löyty...en takaa että laskee oikein.

http://www.savage-central.com/Evo-Forums_-_file_-_viewtopic_-_t_-_93934.html

Tuossa tollanen kartta Spur Gear/Clutc Bell välityksistä.


Kyllähän tuo voisi kokeilun arvoinen kapistus olla.. tosin tuleehan siinä kyllä hintaakin se reilu 60€ kokeilulle jos ei pelitäkkään...

83
HPI / Vs: Savage xl
« : 14.03.15 - klo: 21.29 »
Ei minusta kannata vaihtaa kelloa, 17T kello harventaa välityksiä jo paljon vakioon 16T nähden. Tuo 2 hammasta Spurri-pyörällä ei vaikuta toisaalta paljoakaan.
Perävälitykset ovat jo tuolla CEN:n välityksellä varsin harvat ennestään...kulkee kovaa, mutta jaksaako kiihtyä enää ?

Tuossa pari hätäistä laskelmaa, en tiedä mikä perävälitys ollut vakiona autossa, ei tosin vaikuta asiaan muuten kuin vertailu mielessä.

Vakio XL HPI Bullet Proof 29T/9T = 3.22 => kokonaisävälitys vakiolla 52T/16T = 10.465

Vakio XL HPI 43T/13T = 3.30 => kokonaisävälitys 52T/16T = 10.725

Cen 26T/9T = 2.89 ja kokonaisvälitys 52T/16T = 9.39 tällä hetkellä sinulla

Cen 26T/9T = 2.89 ja kokonaisvälitys 50T/16T = 9.03 harvenee tähän 50T pyörällä.

Cen 26T/9T = 2.89 ja kokonaisvälitys 50T/17T = 8.49...tämä 17T kellolla on jo pari pykälää harvempi kun auton vakiovälitys.

Cen 26T/9T = 2.89 ja kokonaisvälitys 50T/15T =  3.33 x 2.89 = 9.62 Voisi olla jopa parempi 15T kellolla ! Tiuhempi välitys, pikkasen lisää kiihtyvyyttä ja kompensoi siten CEN:n harvoja diffejä.

Vaihdelaatikon välityksiä ei ole huomioitu mitenkään laskuissa, mutta sillä ei ole väliä, koska se pysyy kokoajan samana.

Huomaa että kaikki spurri / kello yhdistelmät eivät toimi todellisuudessa, koska moottorin säätövara loppuu tai hammaskosketus ei ole mahdollinen, koska rattaat eivät osu toisiinsa...liian pienillä rattailla moottoria voi joutua nostamaan ylemmäs tai liian suurilla rattailla runkopalkki tulee eteen, kun konetta pitää saada ulommas.


Kiitos vastauksesta. Kyllä se tällä hetkellä tollasella asfaltti pihalla ihan omiaan on että kulkua riittää ja myös kiihtyvyyttä, mutta sitten soramontulla voi olla jo vähän liikaakin. Täytyy kokeilla tuota 15t kelloa ja vaikka ottaa 16t siihen varalle kaveriks.

Sellasta vielä että olet ostanut tuolle bensa savalle tuon lämpömittarin joka tulee suoraan tulpan alle, niin käviskö tuo  nitroon kanssa?

Löysin tuollaisen Venom microtemp lämpömittarin mutta tuo taidetaan vaan pyörittää lohkon/siilin ympäri niin liekkö enää sitten miten tarkka. http://www.hobbystores.co.uk/default.asp?WPG=HOB_HomePage1&itemid=VEN0601

84
HPI / Vs: Savage xl
« : 14.03.15 - klo: 19.04 »
Robinson Racing 7350 Slipper Unit GEN3 50T tollanen oli joutavana pakissa ja tartteis kello tolle ostaa, mutta moni piikkinen?

Nyt on paikallaan 16/52 joka taitaa olla vakio, diffeinä mulla on cen gst diffit jotka antaa hitusen pidemmät välitykset kuin vakiot. Noilla asetuksilla välitykset tuntus sopivilta, niin ostaakko  17 vai 18 hampainen tuolle 50t slipperille kaveriks että ei hirveesti muuttus välitykset?

85
HPI / Vs: Savage projektit
« : 08.03.15 - klo: 13.36 »
Vaihdoin savageen big bore iskarit 8 alumiinisen tilalle ja samalla tuli kokeiltuun tuota cenin putkea ja sehän toimi pirun hyvin, kesää odotellessa  :roll:

86



[/quote]
Sulla taitaa tulla pikkusen kallis noparin vaihto. Ai tosta vaan lähti johto ajon aikana? :shocked:
[/quote]

No pitää lähettää takuuseen/korjaukseen toi nopari niin kyllähän se jonkun euron kustantaa. En varmaksi osaa sanoa mutta vaikuttas siltä että toi miinus johdon juotos petti..

87
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 02.03.15 - klo: 16.09 »
Mulla on Hong Nor truggy:ssa tämä Mamba monster 2 nopari käytössä, toistaseks on toiminut hyvin vielä.

Savage Fluxissa on kärähtänyt kaksi vanhempaa Mamba Monsteria, tuleehan siinä kiire repiä johtoja irti kun savu/liekit alkaa nousemaan. :laugh:

Joo tuli pikku kiirus ja oli vielä gopro kiinni ensimmäistä kertaa, no onneksi ei palanut koko auto  :laugh:



Lauantaina vein paketin postiin ja pistin vielä samaan matkaan vanhan hpi blurrin joka kustantaa 100$ kun sen päivittää mambamonster 2. Eli takaisin pitäs tulla kaks MM v2 noparia ja nyt eikun odottamaan  :roll:

88
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 01.03.15 - klo: 19.46 »
Nopari kaupoille ?

Jossain vaiheessa joo, pitää ensin tonne castlelle olla yhteydessä josko toi menis takuuseen..

89
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 01.03.15 - klo: 18.47 »
.

90
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 01.03.15 - klo: 18.31 »
Onko muilla käynyt näin tän noparin kanssa?  Kannattaako lähtee tyrkyttää takuuseen? Nopari noin 8kk vanha.




www.youtube.com/watch?v=GKe2bOPSfAk&feature=youtu.be

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6