Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - rjf

Sivuja: 1 [2] 3 4 5
31
Sähköautot / Vs: HoBao H4E sähkötouringauto
« : 16.02.14 - klo: 21.05 »
Hobao H4E kasattu ja koeajettu.

Kävin itseasiassa kolmella erillaisella mattoradalla ajamassa ja pitää sanoa, että odotukset on korkealla tämän auton suhteen.

Ameriikan foorumeita selailin tuossa taannoin ja siellä ollaan laadun suhteen kovin kaksijakoisia, toiset kehuvat ja toisilla hajoavat käsiin ihan ensimetreillä.
Rohkaisin itseni tilaamaan ks.auton ja rckaupan Jarno toimitti Hobaon nopeasti postiin.

Kasauksessa ei ilmennyt mitään ongelmia. Armit, hubit ja linkit ovat hivenen tahmeita, samoin paketista kasatut iskarit ovat melko tahmeat.
Autolla on toistakymmentä akullista ajettu kuluneena viikonloppuna ja nyt iltatyöksi tsekkasin auton läpi. Suurin tahmeus on hävinnyt ja kaikki liikkuu huomattavasti kevyemmin. Jonkun kymmenen akullisen jälkeen auto on varmasti jo herkkä kuin edesmennyt xray.

Muutama pointti tästä kitistä,
- Vetareissa ei ole pidätinruuveja, laakerin sisäpinta toimii pidätinholkkina, huolto on nopeaa ja vaivatonta.
- Diffien kiinnitys on simppeli, parilla ruuvilla diffit saa pöydälle, tämänkin osalta huolto on nopeaa ja vaivatonta.
- Camperi ja ohjauslinkit ovat kaikki samalla avainkoolla, ja paketissa tulee mukana tukeva säätötyökalu.
- Spurreiksi sopii suoraan Xrayn spurrit joten kokoja löytyy ihan jokaiseen tarpeeseen.
- Ajokunnossa painoa on 1330g, 20g vähemmän kuin aijemmalla xraylläni. Paikallisessa stanussa min.paino on 1350g. 20g lisäpainojen asennus vaatii tarkkaa mietintää rungon kapeudesta johtuen.
- Muoviosien laatu tuntuisi olevan hyvää ja työstöjälkiä ei varsinaisesti näy missään. Iskareiden männät ovat todella sileät, kerrankin. Monella muulla merkillä männät pitää itse leikata irti muovilevystä ja hioa sitten työstörippeet pois.

-Pienenä miinuksena rungon kapeus, lisäpainojen asennus pitää tarkkaan miettiä, varsinkin sivuttaissuunnassa painojen asennus on hankalaa. Pitkittäissuunnassa painoille on juuri sopivat "kolot".
-Suspension arm holdereissa olevat M3x6mm ruuvit on varsin lyhyet. Kitin mukana tulevien shimmilevyjen asennus arm holdereitten alle vaatii jo pidemmät ruuvit. Omassa autossa korvasin nämä ruuvit M3x10 ruuveilla.

Treenejä ja kisoja odotellessa, auto nippuun ja radalle hakemaan setuppia.

Kiitos nopeasta toimituksesta Jarnolle, rckauppa.fi.

32
Kopterit.netin puollella on "MyFleet" säie, siellä on hyviä juttuja ja porukan touhuumista on mukava seurata. Mallikohtaiset säikeet pysyvät paremmin puhtaana kun keskustellaan asiasta. Offtoppi suttaantuu enemmän tonne myfleetin puolelle.

http://www.kopterit.net/index.php?board=25.0

Mahtaisko tämmönen toimia rc10 foorumilla, kisaavat/rakentelijat jne. pystyvät kirjoittamaan omaan säikeeseen kisoista, muutoksista ja mistä sitten kirjoittavatkaan.

Foorumilla on muutama säie missä porukka kirjoittaa rakenteluistaan, välillä rakentelussa saattaa vierähtää pitkäkin tovi ja aijemmat viestit ks.rakentelijalta on jo monen kymmenen sivun takana. Jos projektia oikeasti kiinnostaa seurata niin vanhempien viestien selaaminen yhdestä säikeestä on ihan p******tä.
Mukavampi seurata yhtä tiettyä rakennusta vaihevaiheelta jos kaikki löytyy simppelisti yhdestä säikeestä...

33
Sähköautot / Vs: HoBao H4E sähkötouringauto
« : 27.01.14 - klo: 23.21 »
Onko tälle laitteelle joku saanut jo enemmän kilometrejä ja mitä kokemuksia?

34
Juotoksia tulee vuodessa varmaan toistasataa, kaikkea pientä ja suurta tulee askarreltua.
Harrastekunkulta ostin joskus testiin tämmöisen, http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19241__Soldering_Station_with_Adjustable_Heat_Range_with_EU_plug.html

ja pitää sanoa, että ajaa asiansa vallan mainiosti.
Tuohan on kopio jostain laatumerkistä ja kopterit.netin puolella jossain threadissa tuosta on juttua ja sieltä sen oikean merkinkin bongasin, eli varaosiakin saa.

Mulla on myös toinen 60w asema, Conrad.de puljusta sen joskus ostin ja se on ns.laatutuote. 60W asemilla ja ihan kahvallakin olen pärjännyt hyvin kunhan tina ja juotosneste on jotain muuta kuin Anttilan alennuksesta ostettua.

35
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 11.01.14 - klo: 23.28 »
Mitä tuohon 150 nelariin tulee ja miksi sitä ei kisoissa näy, siihen on syynä yksinkertaisesti säännöt.

Useamman maan omissa sarjoissa ks.laitteella ei saa ajaa, lukuunottamatta jotain kerhokisoja, mutta siis mestikoista puhuttaessa.
EM sarjassa ei saa ajaa 150 nelarilla, kuten ei myöskään junnu MM kisoissa.

Siinä selkein syy siihen miksi pyörää ei sen enempää missään näy.

36
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 22.12.13 - klo: 13.33 »
Miten radalla on valvojia joulun ja uudenvuoden tietämillä?

Tuleeko tänne ketjuun infoa aukioloajoista jotta pääsee halliin sisään, ei viitsi käydä ovea renkuttamassa jollei siellä ketään ole.

37
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 19.12.13 - klo: 13.39 »
Hobaon corriin ruuvasin hiilikuituiset iskaritornit, alkup.alumiinit olivat jo melkoiset banaanit.

38
Toinen mylaps ponderi.

Kolmannellekkin olisi tilaa, mutta mennään kahdella ja laatikossa on mrt klooni jonka voisi upgradeta toimimaan uuden mylaps softan kanssa... Siinähän se kolmas sitten olisi. Kerhon laitteet on päivitetty uusimpaan softaan niin loppui mrt toimimasta.

39
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 01.12.13 - klo: 12.50 »
Tommonen suojaus
...

Tosiaan nopari jonkun pussin sisään, pala talouspaperia mukaan ja teipillä ulostulo kiinni.
Kyllähän se vähän hengittää siitä ulostulosta, eli ei se mikään 100% vedenkestävä oo.
Servoa en sitten suojannut ollenkaan ja vastarin suojaan sillain että tiivistän jollain mönjällä
sen vastarin kotelon.
 Huomenaamulla olis tarkotus tilata laparenkaat ja uus koppa jossa ei ole reikiä ettei lumi pääse
niin helpolla sisälle. Vapise lumi, täältä tullaan!  :evil:

Ps. Kyseessä siis sähkökonversio mistä johtuu kopassa olevat reiät.

Sinitarra toimii hyvin johtojen - pussin suun tiivistämisessä, ja on myöhemmin helppo ottaa pois kun tulee tarvetta.

40
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 01.12.13 - klo: 01.40 »
Tänään ajoin useamman akullisen 1/18 ja 1/12.

1/18 autosta rupee tulemaan semmosia rutiini juttuja, tietää mitä katsoo kun on kolisteltu ratavalleja. Tossa menee varsinkin runko aika helposti twiikkiin ja sen huomaa helposti. Ton kanssa rupee pääsemään sinuiksi ja kierrosajat vaan paranee =)
Viimisillä akullisilla rupee tulemaan ongelmaksi liiallinen pito, tuppaa laite kippaamaan. Pitää koittaa lisätä vähän leveyttä eteen ja taakse, josko sillä sais vähän rauhoitettua.

Vertailuksi muutama kierrosaika,
1/10 virillä 9.8 (Pro kuski myös puikoissa)
1/12 10.5T motilla 10.2 ja 1/18 11.6 (poro peukalo puikoissa, eli minä)

1/12 ajasta saan nipistettyä pois jonkun satkun kunhan saan vaan enemmän akullisia ja pientä testiä siinä ohessa. 1/18 ajasta on nyt vaikea nipistää pois kun tuppaa kaatumaan nopeissa kurveissa, vauhtia tuossa laitteessa on kyllä, että siitä ei jää bestlappi kiinni.

*EDIT
1/18 noparissa on "power profile" asetukset ja tänään laskin pari pykälää smoothimmaksi, huomattavasti parempi. Ei ammu kurvista niin rajusti, lähtee hallitummin eteenpäin.

41
Sähköautot / Vs: Tankkiprojekti
« : 25.11.13 - klo: 23.23 »
Saattaa olla juuri tuo linkitetty jakso. Tuossa ohjelmassa on esillä lähes kaikkia vimpaimia ja useammassa jaksossa on pientä juttua monesta eri laitteesta.

 Ihan mielenkiinnosta olen katsonut kaikki jaksot ja tuolta on jäänyt päähän muutama ihan toimiva idea.

42
Sähköautot / Vs: Tankkiprojekti
« : 25.11.13 - klo: 20.43 »
Taannoin katsoin saksan tv.stä Die Modellbauer ohjelmaa ja siellä oli tankin rakennusta, isoa ja pientä.

Die Modellbauer nimellä löytyy, jaksoa en nyt muista ulkoa, mutta eiköhän se jostain löydy.

43
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 24.11.13 - klo: 12.16 »
Hallissa tuli pari päivää tahkottua.

Ensimmäiset ajot 1/12 mattiksella. Vähän vaatii totuttelua kun turistista hyppää siihen, mutta sanoisin päässeeni hyvin sisään ja katsotaan koska kerkeää paikallisiin kapinoihin.
Testailin säätöjä jotta pääsee vähän sisään tuohon laitteeseen.

LRP 1/18 toimii hyvin, itseasiassa ensi kertaa auto toimii näinkin hyvin mitä nyt toimii.
Saa oikeasti ajaa, eikä tarvitse olla varovainen, että spinnaako tai mitä sitten on aijemmin tehnytkään.
Tehoa tässä on vaan liiaksi, spektrumilla ei saa tehtyä erillistä kaasukäyrää ja noparissa ei ole punch tms. mahdollisuuksia. Pitää olla tarkkana kaasun kanssa, tuppaa tulemaan perä edellä jos lähtee liian aggressiivisesti kiihdyttämään.

Kellari kilpailua ajetaan kaverin kellarissa ja siellä vauhti on niin paljon maltillisempi, ettei autosta saa ulos kaikkea potentiaalia. Nyt isommalla radalla rupee olemaan vähän meininkiä.

Harmi kun en ottanut videota päivän ajosta...

44
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 23.11.13 - klo: 14.48 »
LRP 1/18 turistin diffeihin uudet liemet sisään, eteen 10000 ja taakse 500.

45
Yleinen keskustelu / Vs: korin korjaus...
« : 20.11.13 - klo: 14.06 »
Itse liputan myös Shoe Goon puolesta, todella mahtavaa tavaraa ja pysyy kiinni.

Olen kokeillut vähän kaikkea korin korjauksessa, mutta tämä on kirkkaasti parhain.
Pysyy kiinni, kuivuu melko nopeasti (erien välissä olen korjannut pari koppaa ja ovat jämäkät seuraavaan vetoon, ovat kuivuneet noin 45min), joustava, eikä ole liian juoksevaa ja yhdellä tuubilla korjaa monta koppaa.

Linkki ks.tuotteeseen, kaupassa tuppaavat maksamaan tuon 15€, ebayssä on samoissa rahoissa + posti.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=sho+goo&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313&_nkw=shoe+goo&_sacat=0

46
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 19.11.13 - klo: 22.57 »
Talvikauden kellarikunkku kilpailut on taas ovella, piti kaivaa LRP TC18 1/18 turisti esiin ja tsekkailla läpi.

47
Uudenkarhea Xray x11 mattis ja Hobbywing Xerun 120A 1S nopari.

Motiksi olisi tarkoitus laittaa 10.5T.

Mulla on laatikossa Hitec HS-225MG servo ja ulkomaailman foorumeita lueskellessa osui silmään, että tuota servoa on monella 1/12 mattiksessa, tai ainakin ollut... Jotkut postaukset on muutaman vuoden vanhoja.
No kuitenkin, tähän reiskaan tuo ei ihan heittämällä sovi paikalleen, pitäisi olla vähän leveämpi servo jotta sopii alkup.kiinnikereikiin.

Mitä servoja porukka käyttää nykypäivänä, futtella on ainakin näihin mittoihin sopiva servo ja myös muutamalla muulla valmistajalla. Olisi kuitenkin suotavaa olla servo johon saisi varaosiakin kohtuullisella toimitusajalla ja mieluiten tietysti suomesta...?

*EDIT
Tilasin Savox SH-1250MG servon tuohon ohjaukseen, sopii paikalleen suoraan ja ulkomaailman foorumeita lukiessa tuntuis moni käyttävän, eli tällä mennään.

48
Paikallisella hallilla oli perjantaina sisäkauden avajaiset.

Olivat pistäneet uudet matot, suurentaneet rataa ja vanhat puu"kaiteet" on pois, nyt on hiekalla täytetyt paloletkut ja näin profiilin muuttaminen on helpompaa, ja itse asiassa rata muuttikin profiilia muutamaan otteeseen tossa illan aikana.

49
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 10.10.13 - klo: 21.58 »
Xray t3 kaivettu esille ja perushuoltoa huomista varten, huomenna on kauden ensimmäiset sisätreenit.

Ulkoradalle kerkesin kolmesti :(
Aika ei tahdo riittää ja oli niin perhanan sateista, että tuppas aina vapaalla olemaan sadetta tai ollut sadetta, että radalle oli ihan turha lähteä sukeltelemaan.

50
Yleinen keskustelu / Vs: Teidän autonne kautta aikojen?
« : 02.09.13 - klo: 22.05 »
1/8 specter two, nelkku crossi
Traxxas slash 2wd ja 4wd

Tällä hetkellä tallissa on,
Hobao hyper sc10
xray t3 turistit x2
Xray xb4 buggy

51
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 07.08.13 - klo: 22.48 »
Laturi hankittaessa kannattaa miettiä käyttötarkoitusta.
50W latureilla ei monesti päästä edes 1C latausvirtaan, riippuen nyt sitten akkujen kapasiteetista, mutta näin oletuksena käytetään 5000mah akkuja.

esim. 5000mah 2S lipolla ja 5A latausvirralla, watteja tarvitaan 40W.
Jos mielii päästä 2C latausvirtoihin (10A) tommosella 5000mah akulla niin tarvitaan jo 85Wattia.


Itselläni on pakissa aina mukana halpa Graupnerin 14 laturi. Siinä on sisäänrakennettu virtalähde ja sillä saan nippanappa ladattua maksimissaan 5A virralla, akun lataus kestää palttiarallaa 45min...

Jos ja kun ostaa laturin niin kannattaa ostaa riittävä heti kättelyssä.
Kilpailuissa on monesti sääntönä ettei 1C latausvirtaa saa ylittää, ja kisoissa onkin ihan ok, kun erien välissä on monesti riittävästi aikaa latailla. Treeneissä hitaalla laturilla ladatessa ei mene kuin hermo, tai sitten pitää olla kasa akkuja mukana.

Pähkinä, kumpi on kannattavampaa?
Kunnollinen laturi jolla pystyy lataamaan nopeasti, kuitenkin turvallisuuden rajoissa vai monta akkua?
Omalla kohdallani olen tullut siihen tulokseen, että pari kunnollista akkua riittää kunhan laturissa on kapasiteettiä esim. 2C lataukseen. Tusina kiinankin akkuja maksaa jo kunnollisen laturin verran.

Tällä hetkellä virtalähteenä on 300W Graupneri ja laturina B6 duo-400, jossa siis 2x 200W laturit.
Pystyn tarvittaessa lataamaan 6S helikopterin akkujakin yli 2C virroilla, saati sitten noita 2S hardcase lipoja joita käytän turistissa...


52
Kopplerin buggy radalla, http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=63525.0;attach=38927;image

Hain säätöjä, toplappi ei muutu oikeen mihinkään, mutta autosta saa anteeksiantavamman kun vähän jaksaa ruuvata.
En ole vieläkään ihan tyytyväinen, shikaani vs. loiva 180 mutka tuottaa ongelmia.
Shikaanissa menee hyvin ja auto on jämpti, vähänkään avarammassa kurvissa yliohjaa, jollei ole tarkkana niin haukkaa päin ratavallia.

Olen koittanut niitä ja näitä, myös ihan lotolla muutakin, en ole vielä löytänyt semmoista hyvää kompromissia.
suurimpana muutoksena etudiffi johon vaihdoin 20000 öljyn stock 10000 sijaan, ei haukannut ihan niin pahasti kurvin sisäänmenossa ja on aavistuksen parempi kiihdyttäessä, ei puske ulostulossa ihan niin pahasti ja tuntuis röykyissä menevän vähän maltillisemmin...

Iskarit kaikkineen on vielä ihan stock säädöissä,  ehkä edessä on liian löysät liemet ja sen takia haukkaa, pito on hyvä niin tuli tämmöinen mieleen.
Pitää kokeilla ja askarrella kun seuraavaksi pääsee kentälle.

53
Xray XB4 diffiboxi hajosi, iskaritornin juuresta meni poikki.

Tämä oli vielä alkuperäinen osa, siis se "v1".
Korvasin upgrade pussissa tulleella uudemmalla diffikotelolla ja taas mennään, samalla lyhensin ylädekin muutaman mm, sen mitä ohjeessa suosittelevat.

54
Vapaa keskustelu / Vs: Helikopteri löytynyt
« : 06.06.13 - klo: 22.58 »
Laitettu kopterit.netin puolellekkin.

55
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 04.06.13 - klo: 21.58 »
Reiskan XB4:een Durangon vetarikumit ja rasvaus, taas ollaan valmiina tekemään best läppejä =)

56
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 01.06.13 - klo: 13.11 »
Harmi kun en tuhlannut noita rahoja, nyt on enää 5v€, se on jotain semmoista kun pitikin olla. Softa bugii tjsp.

57
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 31.05.13 - klo: 23.27 »
Näemmä.

Aikaajoin tulee ajettua ja varsinkin nyt kun vettä sataa ihan kerpeleesti.
Mulla on kaikki radat "free" ja jostain syystä aijempi muutaman v€ saldo on pompannut 155v€...

58
Reiskan xb4:seen muutama varaosa, ohjauspalat, takahubit, tukivarret jne...
On taas pieni varaosalajitelma mukana kun tuonne radalle kerkeää raahautumaan.

59
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 29.05.13 - klo: 13.36 »
Duragon suojakumit on tilattu ja rasvaa olen mielestäni käyttänyt ihan riittävästi, olivat vielä avatessa "märät", vetarin tapit ja kaikki muut on kunnossa, ei ole mennyt pykälille tms.
En uskalla sanoa montako kymmentä akullista tolla on ajettu, mut muita ongelmia ei ole ollut.

Meillä on tossa radalla keinonurmi ja jostain syystä reunoilla on semmoista rantahiekkaa joka ei varsinaisesti sotke paikkoja, jää vaan ikävästi kiinni kaikkeen missä on rasvaa tai muuten märkiin osiin.
Oisko muutama jyvä mennyt sopivasti niveleen ja sen takia sitten "hajonnut"...

No nämä on näitä kuluvia, ettei näistä kannata ottaa stressiä, mutta uutta tilatessa koitan aina selvittää onko ks.osasta tullut jotain pimpattua versiota.

Linkin tuote voisi toimia. Mulla on tässä pajalla hyvät työkalut, että äkkiä saa tehtyä vaikka mitä, monesti ei vaan maksa vaivaa, kun samat osat saa muutamalla dollarilla internetistä.

60
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 28.05.13 - klo: 22.54 »
Tänään kävin taas ulkosalla ajamassa, hiljalleen rupee auto olemaan hyvä.
Setuppeja on plakioitu netistä ja sitten sovellettu/yhdistelty kaikkien testien jälkeen.

Tänään korkkasi etupään 365470, composite drive shaft safety collar, eli se muovihattu joka pitää vetarin tapin paikallaan. Siinähän ne kesti muutamia akullisia, taidan sorvata alu rinkulan siihen muovin päälle, jollei sitten enää hajoaisi.

Vetääkö porukka ihan noilla stocki muovihatuilla vai onko tähän jotain hyväksi todettua aftermarket osaa?

Sivuja: 1 [2] 3 4 5