Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Joo

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 23
61
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube Jugeboxi
« : 23.03.13 - klo: 20.04 »
Joskus (aika usein  :grin: )  tulee näitä kaverin biisejä kuunneltua... Tekee remixejä ja omia biisejä ;D

Tuolta lisää : http://www.youtube.com/user/Mr4rsaus/videos?view=0&flow=grid

Mr4rsaus - I Could Be The One REMIX

Mr4rsaus - Cold Shake

62
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 23.03.13 - klo: 18.34 »
Soveltamalla ehkä jotakin toisen valmistajan osaa voisi (ehkä) sopia.

Oiskohan Blitziin tehty jotain sen tyyppistä osaa? Muistelen nähneeni tai sitten muistan väärin :)

63
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raahen sisä crossirata
« : 23.03.13 - klo: 08.08 »
On siellä useampi ovikin mistä voi mennä,mutta vain yksi mistä järkevästi pääsee.
Ristikarintietäkin pääsee,kun ajaa sitä Oikotietä jonkin matkaa kaupunkiin päin.

Sitten ajat sinne koulun etupihalle. Eli ajat sinne mäkeä pitkin alas. (ennen sitä mäkeä,seisoo monesti uudehko Volvon kuorma-auto siinä (keltaisen?) talon vieressä. Mäen kun olet lasketellut on siinä sellainen isompi ovi ja pienempi. Pienemmästä sisään (ovessa muistaakseni jotain,että muista lukita ovet tms.)  Sitten parit portaat ja siellä on kaksi ovea,mistä voi pujahtaa sisään. <- kummastakin pääsee saliin,missä ajot tapahtuu.

Toivottavasti näillä ohjeilla erehtyy perille  :azn:

64
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 18.03.13 - klo: 17.59 »
TR2 parempi sun vaatimuksiin. Koska :
1. Slash korkea,eikä vakiona oikein miellyttävä radalle
2. TR2 harjattomat sähköt

Nuo oikeastaa ne tärkeimmät vaihtoehdot. Tuohon vielä sitten on toki lisättävä akku,paristot/akut ohjaimeen(lähettimeen) + laturi.                                     

65
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 18.03.13 - klo: 07.25 »
Sori,tarkoitin keskimoottorillista... :grin:

66
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 18.03.13 - klo: 07.24 »
Kyllähän ne on voinut ihan revontulet olla. Kuulemma näkynyt aika laajalla alueella. Rovaniemeltä (pohjoisempaakin?) sinne Helsingin suunnalle.

67
Yleinen keskustelu / Vs: RC "Blogit"
« : 17.03.13 - klo: 20.26 »
Jep,toimii!

68
Yleinen keskustelu / Vs: RC "Blogit"
« : 17.03.13 - klo: 20.20 »
Mullakaan ei näy... Kuvien latailu kesken?

69
Team C / Vs: Team C TM2
« : 17.03.13 - klo: 20.19 »
Aikooko mascot käydä lumien sulattua ulkoradalla (Raahessa) tai Ousassa?

Ois ihan kiva nähä,että miten peli kulkee ei pitävällä radalla,vaikka onkin suunniteltu pitävälle alustalle.
Toisaalta siellä paikallisella ulkoradalla autot vaan sotkeutuu   :roll:

70
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 17.03.13 - klo: 13.47 »
Jep! Nuo samat päivitykset saa siihen SC10 ja jos sellaisen omistaisin en autoa vaihtaisi autoa (koska häviöllehän siinä jäisi). Mutta siinähän on nyt auto niille,jotka eivät corria ennaltaan omista...

Itse olisin halunnut pääasiassa sen vahvemman keulapalan. Sen jälkeen ei oikeastaan tule mieleen muuta kuin se takamoottorisuus.

Ihme sinänsä,että takamoottorillista mallia ei tullut nyt.

71
Miten paljon vaikuttaa tuo moottorin kv luku ajoaikaan?

Muistaakseni oli jotain puhetta,että nelovetoisissa jos on motin kv enemmän kuin 3000,niin ajoaika ei ole kovin paljoa päälle 15min. Mutta päteekö sama tuuppareissa?

72
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 16.03.13 - klo: 17.42 »
Jep! 15-25päivä kertoivat tulevan...


73
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 16.03.13 - klo: 15.16 »
Vaihtoehdoistasi HPI Savage Fluxin , TT G4 M3 ja Stampede 4x4 olevan niitä kestävimpiä.Mielestäni tuo Summit 1:8 on jo aika hintava (ottaen huomioon,että joitain osia varmaan päivitettävä) ja 1:16 ei ole kovin hyvät maasto ominaisuudet. Savage XS ei voi suositella,koska RTR versiossa alimitoitetut sähköt ja sekä Kitin ja RTR kanssa yhtä tuskaa (ainakin mitä katellut kommentteja = ei ainakaan ekaksi autoksi).

Toisaalta noilla vaatimuksilla sulle sopisi hyvin truggy. Niissä on hyvät ajo ominaisuudet radalle,pihapyörittelyyn yms. Toisinsanoen joka paikan höylä.

En silti sulksisi takavetoja pois. Nekin kyllä kulkee huonommissakin maastoissa ja korjaus/ylläpito kustannukset ovat pienemmät. 

Kit mallin jos ostat,niin tehoja pystyy säätämään esim. Hobbywingin comboissa noparin ohjelmointi kortilla tai riippuen radiosta myös EPA:lla. Jolloin "nuppia" pyörittämällä saa tehoja laskettua.
Traxxaksen Velineon sähköissä on myös erikseen "training" mode mikä laskee tehot muistaakseni puoleen.

Tuo "Pastirollin" ehdottama on myös pätevä vaihtoehto. Tulee akku ja laturi mukana. Radiotkin aika hyvät.

http://fi.eurorc.com/product/3784/vaterra-twin-hammers-19-rock-racer---rtr


74
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 15.03.13 - klo: 20.26 »
NYT! Siinä se on! : http://www.teamassociated.com/news/latest_products/1104-NEW!_SC10.2_Factory_Team_Kit!/

Lukee allaalla "Available April 2013"

Meinaakohan tuo sitä,milloin tulee kauppoihin?

EDIT : Tuolla tarkemmin : http://www.teamassociated.com/cars_and_trucks/SC10.2/Factory_Team/

75
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1
« : 15.03.13 - klo: 20.23 »
Paljonkos Asso kuskeilla B4.1/2 painoa rullaavana/sähköillä?

Onkos moni muuten hankkinut tuon B4.2? Se on varmaan itselle ensi kesäksi pirssi,jos vaan saa myytyä autoja pois,eikä innostu värkkäämään tuota HPI:tä. Ehkä   :wink: Katsoo sitten ajankohtaiseksi tullessaan tarkemmin...

76
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 15.03.13 - klo: 20.21 »
Värkkäsin tänään siiven 45 asteen kulmaan ja ilokseni sain huomata,että raidevälikin on "laillinen",jos näin voi sanoa. SM krossi säännöistä vähän lunttasin  :grin:

Painoa vastarilla,akulla,noparilla,korilla,servolla ja renkailla : 1604g

77
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« : 15.03.13 - klo: 19.08 »
Viidessä vuodessakin kerkeää vielä moneen kertaan muuttua mieli.


78
Itelläkin tuo sama homma. Kolme auto myynnissä ja toki automaattisesti tiedän mitä autoa sitä nyt sitte tiedustellaan.

79
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 10.03.13 - klo: 10.49 »
Vakio servolla pärjää aika hyvin. Itellä ainakin aika hyvin toiminut,tosin en ole vähään aikaan ajellut sillä servolla.

Jos kokee tarpeelliseksi päivittää niin tuolla ajelen nykyään ja riittää hyvin tähän autoon : http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/servot/cr057-core-hd-servo-9kg-metal-gear-2xbb-0-12secs.html

80
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 10.03.13 - klo: 09.58 »
Vähän suttua tuli tuosta viimeisestä kuvasta,mutta nyt on tarroitettu!

Jokohan tällä pysyisi muiden perässä. Harmi sinänsä,että ei ole enää kovin suosittu malli tämä Firestormi. On se ainakin niitä kestävimpiä autoja.




81
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 09.03.13 - klo: 21.06 »
Juu DEX210 koppa on. Takaa paistaa vähän pohjalevyn kulma,kun loppu korista pituus kesken,mutta eipä tuossa mitään. Melkein veikkaisin,että B4.1/2 koppa menis paremmin firestormin rungon päälle.

Vielä kun jaksaisi hommata taakse Mini pinnit rossi vanteella,niin alkaisi näyttää rossi kuosissa paremmalta :)

82
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 09.03.13 - klo: 20.55 »
Laitetaas niille jotka ei Firestormin topiccia seuraile :) Vielä teippaamatta...


83
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 09.03.13 - klo: 20.50 »
Tänään hain osat ja vähän edistystä siis. Kuvassa näkyy suurinpiirtein missä mennään. Vielä tosin ilman mottia ja noparia. 
Ekaa kertaa muuten renkaat tuoksuivat niin kuin 1:1 auton renkaat  :grin: On kyllä niin nostalginen tuoksu se.

Pienellä modaamisella tuo DEX210 tarkoitettu kori sopii mallikkaasti tuohon autoon.
Oisko kellään muuten ideoita miten suorittaisi tuon korin kiinnityksen. Meinaan varmaan ajossa kovemmissa röykyissä lähtee kori aika helposi irti. Nyt se kuitenkin pysyy pari ruuvin "alla".

Edessä tosiaan renkaina Schumacher Mini pinnit näillä vanteilla : http://www.rcm.fi/renkaat-ja-vanteet/1-10-buggy/1-10-off-road-vanteet/9691-team-associated-2-2-front-wheel-w-12mm-hex-yellow-2-b4.html
Vanteet sopiva loistavasti autoon off setin puolesta. Eli ei ota mistään kiinni ja pääsee vapaasti pyörimään. Takana vielä HPI:n vakio vanteet renkaineen.

Spurri vaihtui Asson 87t 48p ja sille tuli samassa lähetyksessä myös tuo lasikuitu slipper padi.
Kori on tosiaan tämä : http://www.rcm.fi/jconcepts-durango-dex210-finnisher-body-w-6-5-hi-clearance-wing.html



84
Liittimiä saa miltä tahansa rc firmalta.

Esim : http://www.rcm.fi/deans-liittimet-urosnaaras.html

Tuon linkin takaa löytyy liittimet mitä itse käytän.

Selvennetään sen verran,että ylimmäinen tulee akkuun ja alimmainen nopariin.

Ja kannattaa tarkistaa tosiaan liittimen napaisuus ( + ja -),kun kolvaillaan kiinni akkuun/nopariin.

Ilmeisesti myös helpommin asennettaviakin liittimiä löytyy kuin tuo deans,mutta joku muu varmaan tietää niistä enemmän.

85
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 09.03.13 - klo: 19.10 »
Tarkoitus olisi ensi kesänä siellä rossailla mahdollisuuksien mukaan.
Ei meinaan tuo piha bashinki innosta ei sitte yhtään.
Omasta puolesta olisin varmaan radan pinnassa 24/7,mutta pitäs asua hiukka lähempänä.

Ite varmaankin hankin tuuppi laatikon vielä ens kesäksi. Toki riippuu paljon siitä meneekö nuo entiset pirssit kaupaksi  :roll:
Tulis vielä Assolta päivitystä tuohon 2wd corri linjalle niin hankinta olisi aika varma.

86
Vapaa keskustelu / Vs: Playstation 4
« : 09.03.13 - klo: 12.01 »
Se 1000e laitetaan yleensä silloin,kun virallista hintaa ei tiedetä. Monesti esim. ennakkotilattavissa olevien kännyköiden hinnoiksi laitetaan 999e,kun hintaa ei vielä tiedetä. Silloin ei vielä tuota tonnia keneltäkään peritä,vaan odotetaan,että se oikea hinta selviää,jolloin se myös muutetaan tuon 999e:n tilalle.

87
Noparissa kolme keskimmäistä johtoa menee moottorille. Kiinnitys riippuu siitä minkälaiset ne motin johdot on,mutta todennäköisesti ne pitää tinata toisiinsa. Mutta riippuu tosiaan siitä minkälaiset johdot moottorissa on.

Punainen ja musta tinataan haluamaasi liittimeen. Autossa olevassa noparissa näyttäisi olevan deansit kiinni.
Samoin myös akkuun pitää kolvata haluamasi liittimen vasta kappale. Mutta kannattaa olla tarkkana,ettei mene vääriin napoihin,niin kuin minä laitoin kerrattain  :roll:  Liittimissä suhteessa johtoon pitää olla siis oikea napaisuus.

Tuo valko,musta,punainen ohut johto menee vastarin throttle kanavaan.

Jos tuli vähän epäselvästi niin saa tarkentaa.

88
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 07.03.13 - klo: 20.39 »
Väänsin sit tuommosen tangon tuohon,mutta tiedä sitte onko siitä mitään hyötyä  :grin:
Toiselle puolen jos jaksais vielä samanlaisen tehdä,niin vois toimia paremmin runko jäykkärinä.

Pidemmät ruuvit tuolle tangolle pitää hankkia,että sopii vielä tuo akun pidike tuonne alle.

Ei oikeen tuossa iskaritornissa ole muuta hyvää kiinnitys paikkaa tuolle tangolle.

Sitten kysymykseen,eli sattuisiko joku tietämään olisiko duralumiinistä pohjalevyksi? Se olisi ilmeisesti melko helppo työstää,mutta miten sitten kestääkö pohjalevynä?

Sitte se kuva  :grin:



89
Varmaan merkkikohtaisia eroja nuo kv luvut ja kokoluokat.

Videollahan tuo tuntus potkivan ihan tarpeeksi tuollakin koneella.

90
Littyy ainakin osittain asiaan. Eli tuossa olen alkanut suunnitella tuollaista dyno hommaa,että voisi testata autojen tehoja.

Jonkin verra kattelin videoita ja värkkäsin tuommoisen DIY version dynosta. Vielä vähän puolitiessään,mutta kyllä se siitä. Ohjelmaksi latasin Simple Dynon,jolla pitäisi saada tehot,kierrosluvut yms. taltioitua.

Ideana metalli runko (oli aiemmin offi autossa) . Rungon läpi tanko,tangon kiinnitys kohtaan laakerit,tangon päähän touring rengaat  jne. Renkaaseen liimalla kiinni kuulokkeen magneetti ja kuulokkeen toinen "osa" vastakappaleeksi ja liitin tietokoneen mikrofoni paikkaan.

Nyt täytyisi mittailla tarvittavat tiedot tuolle ohjelmalle,että saisi edes sinne päin lukemia ja sitten vaan auto tulille ja testaamaan ottaako lukemia ylös.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 23