Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Metsäläinen

Sivuja: 1 ... 30 31 32 [33] 34 35 36 ... 38
961
Uskoisin että nyt yleisesti käytössä olevalla iskunvaimennus geometrialla haetaan varmatoimisuutta, helppoa säätöä ja mekkausta. Ei mitään linkkihemmettiä, jonka säätämiseen tarvii olla mekkausmonttu.
Liian monimutkaiset systeemit ei yksikertaisesti toimi ainakaan kilpakäyttöön tarkoitetuissa autoissa.
Voihan sitä varmaan rakentaa scale auton, missä on makaavat jouset upealla linkistöllä ja pitää sitä lasikaapissa
kaikkien ihailtavana.

963
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
« : 01.10.14 - klo: 07.19 »
En tiedä onko tämä oikea topicci ilmaista nöyrää mielipidettään asiaan, mutta mielestäni Vantaan kisaan sopisi renkaaksi Minispike paljon paremmin, koska ero kuluneen ja uuden renkaan välillä ei ole läheskään niin suuri kuin pinnillä. Ihan tällainen aloittelevan krossikuskin mielipide vaan.

Ootko testannut asian vai onko ihan mutu mielipide. Matto on niin kova ettei siihen noi spiket pure ja tarkoitus
ei varmaan ole driftata.

964
Corri lista tuntuis ainakin tuon 24 numeron osalta paikkansa pitävän koska vielä kesän viimeisessä kisassa Salossa Liljeqvist työnteli sillä numerolla. Jos on numeronsa pois luovuttanut tässä tauolla niin siitä en tiiä...

No mun numeroita ei ole siellä ollenkaan, vaikka ajoin viime talven ja kesän samoilla numeroilla. Tarkoitus olisi
ajaa myös tänä talvena samoilla numeroilla. :smiley:

Mutta buggy numerot 4WD #90 ja 2WD #82

Oskari Saarela

965
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 27.09.14 - klo: 20.28 »
Morjens.
Millasilla sähköillä porukka repii  teknoja eteenpäin??? Mulla hobbywingin v3.1 ja siinä perässä hobbywingin 4700kv 4pole.
Ongelmana tuppaa olemaan et säätimen lämmöt tuppaa nousemaan... pinjonina on 13hampainen, ja kaikki laakerit o  tsekattu. Myöskään mitään turboja tai muuta tingentangelia ei ol käytössä... nopari on servon takana vakio paikallaan....

Mulla on ollut myös teknossa v3.1 säädin ja 4000kv, tolla moottorilla ei ollut lämpöjen kanssa mitään ongelmia.
Pystyi ajamaan monta akullista putkeen eikä lämmöt noussut koskaan korkeiksi,
Säätismessä mulla oli valittuna buggy/SC mode se löytyy valmiina säätimestä se vain pitää vaihtaa säätökapulalla.
Siinä modessa vähensin vaan jarrua muuten moden vakio asetuksilla.

966
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 25.09.14 - klo: 09.50 »
Tämmösen konversio kitin bongasin. Näyttää aika hyvältä!

http://www.redrc.net/2014/09/strc-slash-4x4-lcg-limited-edition-conversion-kit/#more-86683

967
Team C / Vs: Team C TS2
« : 24.09.14 - klo: 12.12 »
Mitä pitävämpi alusta kuten matto niin jäykempää ja sitten jos liukasta kuten esim betoni niin läysempää.
Numeroita en osaa sanoa mutta ehkä tyyliin liukkaalle alle 5000 ja pitävälle alustalle yli 5000.
Jerzi

10000 ylöspäin toimi paremmin myös liukkaalla alustalla, Tikkurilan laatoilla testattu Fakta.

968
Team C / Vs: Team C TS2
« : 24.09.14 - klo: 10.22 »
Hei,
olen pari kuukautta sitten aloittanut RC-harrastukseni ja koitan tässä oppia lajista minkä töiltä ehtii!

Omistan TeamC:n TR2:en (RTR). Short Course peli. Mulla olisi pari kysymystä. Ja jos joku vastaa niin mulle saa vääntää rautalangasta. Jokainen meistä on joskus ollut aloittelija. :)

1. Pitääkö paikkansa, että TS2 on sama peli kuin TR2. Jälkimmäinen tahtoo sanoa vain, että on RTR? Onko muuta eroa.

2. Olen tässä ehtinyt jo paneutumaan mitä kuoren alta löytyy. Luulen, että mun kuuladiffi alkaa olemaan tiensä päässä. Mulla on tuossa odottamassa uusi ratasdiffi kokoamistaan. En tiedä onko tämä ikuisuuskysymys, mutta minkä vahvuista diffiöljyä suosittelisitte? Tai ehkä paremminkin - onko lelulaatikossani oleva 4000 vahvuinen diffiöljy liian ohut?

En ajele kisoja tms. Vain veristä taistelua kavereiden short course pelejä vastaan bashaus hengessä.

3. Onko kellään hyvää linkkiä tai voisiko joku selittää tuon diffiöljyn vaikutusta ajettavuuteen ja auton käyttäytymiseen?

Yritin laittaa kuvaa autostani, mutta sanoi, että ei läpäise turvatarkastuksia.. Ok.

1. TS2 autossa on alumiiniset iskarit ja täysin kuulalaakeroitu, sekä muoviosien laadussa voi olla eroa.

2. Itse laittaisin 10000 tai jäykempää öljyä.

3. Kannatta lukea tämä viestiketju alusta alkaen vastaus saattaa löytyä.

http://rc10.fi/index.php?topic=52103.msg724816#msg724816

969
No hienoa ja tervetuloa mukaan .. :grin: ja tulet näyttää tietä meille muille...
Kokeileppa itse . Ilman valutta lainaa :cool:

Onko tämä suomalaiset RC-liikkeet topic vai omat ongelmat topic?

970
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 17.09.14 - klo: 10.17 »
Ainakin tällä hetkellä on takamoottorisena! Moottori on GM PRO 10.5t, noparia ei vielä oo eikä ohjaus servoa...

Tässä on hyvä takamoottori setup, tällä ajan itse. Auto toimii erittäin hyvin ja on helppo ajaa.

http://www.tlracing.com/ProdInfo/Files/TLR03002_FrankRoot_Setup.pdf

971
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
« : 12.09.14 - klo: 10.19 »
Samaan aikaan suunnitellun Tiksin kisan kanssa on toinen merkittävä tapahtuma, jossa oletettavasti jonkin verran samoja kuljettajia. http://rc10.fi/index.php?topic=86741.0

Mun mielestä tämä on valinta kysymys kumpaa haluaa ajaa, ei kaikkea voi eikä pidä muuttaa parin kuskin takia.
Tikkurilaan varmasti riittää kuskeja Winter Jump kisaan!

972
korokkeelta katsottuna mini-inferno on niin pieni että todellakin vahinkoa tulee jos sillä ajetaan samaan aikaan kilpa-autojen kanssa. kyllä kyseessä on puhtaasti turvallisuusnäkökulma. ajamista ei kielletty kun muut poistuvat/eivät aja.

en tiedä miten tuo onnistuisi pienemmällä radalla kuten Tikkurila, jossa näkyvyys esim takasuoralle parempi, mutta Lavangossa asia on täysin mahdoton. Jos siellä etenee mini-inferno kävelyvauhtia takasuoralla niin kuvitelkaa tilanne kun 4-6 1/10 krossaria ja sc autoa painaa tulemaan samaan aikaan..

 

Tikkurilan radalla on samat säännöt, isolla radalla saa ajaa vain 1/10 kisa-autoilla. Harjoitus radalla saa ajaa muilla autoilla.

Siellä ei tietääkseni saa kasiautolla mennä.
Mitähän tyhmää taas kirjoitin kuin otetaan heti herne nenään minun kommentista joka oli vielä varmasti aika teoreettinen oikea vastaus vai oliko se sen takia että en ole seuran jäsen ja näin ollen en ole oikeutettu vastaamaan tähän kysymykseen/topikkiin.
Jerzi

Eikä myöskään 1/1 autoilla.

973
korokkeelta katsottuna mini-inferno on niin pieni että todellakin vahinkoa tulee jos sillä ajetaan samaan aikaan kilpa-autojen kanssa. kyllä kyseessä on puhtaasti turvallisuusnäkökulma. ajamista ei kielletty kun muut poistuvat/eivät aja.

en tiedä miten tuo onnistuisi pienemmällä radalla kuten Tikkurila, jossa näkyvyys esim takasuoralle parempi, mutta Lavangossa asia on täysin mahdoton. Jos siellä etenee mini-inferno kävelyvauhtia takasuoralla niin kuvitelkaa tilanne kun 4-6 1/10 krossaria ja sc autoa painaa tulemaan samaan aikaan..

Tikkurilan radalla on samat säännöt, isolla radalla saa ajaa vain 1/10 kisa-autoilla. Harjoitus radalla saa ajaa muilla autoilla.

974
Team Losi / Vs: TLR 22-SCT
« : 26.08.14 - klo: 19.08 »
Siis nopari kiinni runkoon ... ? oletko jotenki muokannu tuota noparitelinettä


Olen muokannut, dremelöin sen väliosan pois. Mulla on nyt noparina Hobbywingin xtreme stock, joka on sen
verran pieni että mahtuu siihen koloon. Ihan testi mielesssä koitan, onko edes kannattava muutos.

975
Team Losi / Vs: TLR 22-SCT
« : 26.08.14 - klo: 11.36 »
No niin sisäkausi lähenee .....
Olisko laittaa jotain setuppia tänne , josta vois lähtee liikkeelle ?
mites tuo moottori taka/keski ?

Mä aion ajaa takamoottorisella, liukkailla sisäradoilla vetopito on tärkeä asia. Tikkurilassa on matot, en huomannut auton käytöksessä eroa keski- ja takamoottorilla. Mutta Turun liukkaalla sisäradalla keskimoottorinen oli hankala
ajettava, perä pyrki jarrutuksissa edelle ja vetopito ei meinannut riittää hyppyjen ylitykseen.
Tolla mun laittamalla setupilla meinasin lähteä liikkeelle. Ainoa ero on olen laittanut noparin suoraan runkoon
akun taakse.

977
Kiitos hienoista kisoista järjestäjille ja kanssakilpailijoille! :azn:

En ollut käynyt radalla ajamassa ennen kisa-aamua ja se oli paremmassa kunnossa kuin ennakkoon varoteltiin. Rata oli kohtalaisen helppo, ainoa hankalampi kohta oli neloset eikä nekään olleet vaikeat.
Tuupissa Losin olin saanut radalle sopiviin säätöihin ja sen huomasin jo parilla ratakierroksella vapaassa harjoituksessa. Lähdin luottavaisinmielin kisaan, finaaliin lähdin 3. ruudusta. Tervon ja Niemisen kanssa oli tiukkaa vääntöä finaaleissa, sijoitukset saattoi vaihtua monta kertaa kierroksen aikana. Tervolla oli kovimmat kisahermot ja vei voiton. Lopputuloksissa olin 2. ja samalla myös koko sarjan 2.! :azn:
Nelkussa taas ajo sujui hetkittäin. En saanut Teknoa ja itseäni ihan semmoisiin säätöihin kuin olisin halunnut. Olisin tarvinnut löysemmät oljyt iskareihin, toiset renkaat ja pikkasen lisää keskittymistä. Yhden onnistuneen alkuerän jälkeen olin B-finaalissa 5. lähtöruudussa. Pystyin nostamaan loppusijoitustani kahdella finaali voitolla 12. sijalle. Sarjasijoitusta en tiedä ennenkuin sarjanlopputulokset tulevat esille.:wink:


Oskari #52 ja #82

978
Team Losi / Vs: TLR 22-SCT
« : 10.08.14 - klo: 10.55 »
Tässä olisi setuppi mikä toimii ainakin Lavangossa ja Nokialla. Luulisin että toimii myös muilla saviradoilla.

http://testlogger.info/attachments/setups/22SCT_EditableSetupSheet.pdf

Melkein sama setuppi toimi myös Salossa. Ainoat muutokset mitä tein, lyhensin camberlinkkejä takana reikiin 1-A
vaihdoin taakse valkoiset jouset ja lisäsin antisquatia 2.5. Peräpito parani entisestään!

979
en halua olla moralisti, mutta mitähän ajattelee keijo 10v kempeleeltä joka on innostunut lajista kun videolla karvaiset sedät juo kaljaa ja syö makksaraa? vieköhän lajia eteenpäin?

Keijo 10v. on vaikeasti alkoholisoitunut jo katsottuaan tuon videon ja ei pysty aloittamaan harrastustusta ollenkaan.
Luonnollinen lajin kehitys pysähtyy ja maailma tuhoutuu!!?

980
Team Losi / Vs: TLR 22-SCT
« : 23.07.14 - klo: 11.01 »
Tässä olisi setuppi mikä toimii ainakin Lavangossa ja Nokialla. Luulisin että toimii myös muilla saviradoilla.

http://testlogger.info/attachments/setups/22SCT_EditableSetupSheet.pdf

Tohon setuppiin liittyen, iskareihin on vaihdettu osat TLR233005 ja TLR233006 todella tärkeä päivitys.
Vaihdelaatikkoa on nostettu 1mm ohjeet:

http://www.petitrc.com/setup/losi/setuptwentytwo/22_RaisingTheTransmission/

982
Hobbyfactory / Vs: Hobbyfactory ja SC Summercup
« : 22.07.14 - klo: 13.57 »
Noi tuupin tulokset ei ihan täsmää. :wink:

983
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« : 20.07.14 - klo: 22.54 »
Suuret kiitokset järjestäjille ja kanssa kilpailijoille erittäin hauskasta kilpailu päivästä! :azn:

Tultiin perjantaina jo puolenpäivän aikoihin Teknokekejen kanssa harjoittelemaan rataa ja testaamaan autojen kestävyyttä.
Olo oli kisa aamuna vähän heikko, mutta parani iltaa kohti, johtui varmaan aikaisesta herätyksestä. :roll:
Nelkulla ajo oli vähän hakusessa, päivän sähellyksen ja sankarihyppy yritysten jälkeen olen tyytyväinen 12. sijaan.
Tuuppi meni sitten hieman paremmin, siinä sai puristettua 3. sijan. Losin on saanut hyvään iskuun vaikka ei vielä
Tervon ja Heikkilän vauhtiin pystynyt vastaamaan.
Salon kisoihin täytyy yrittää hommata vähän eri renkaat nelkkuun. Prolinen Trencer X ei ole paras
kisarengas, mutta hyvin niillä bashas. :grin:

 Oskari"Standard"Saarela #52 ja #82

984
Team Losi / Vs: TLR 22-SCT
« : 20.07.14 - klo: 21.43 »
Tässä olisi setuppi mikä toimii ainakin Lavangossa ja Nokialla. Luulisin että toimii myös muilla saviradoilla.

http://testlogger.info/attachments/setups/22SCT_EditableSetupSheet.pdf

986
Team Losi / Vs: TLR 22-SCT
« : 15.07.14 - klo: 07.24 »
Tässä video missä näkee uuden 22SCT 2.0 radalla. Suurin osa taitaa olla Loseja tossa finaalissa, kokonaan keltainen on uusi Serpentti ja Kinwald ajaa varmaan Assolla.

2014 JConcepts Summer Indoor Nationals - 2wd SC A-Main

987
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 11.07.14 - klo: 07.22 »
Tässä tuli mukana  kallistettu takadiffiboksi tosin 5x11x4 laakereilla.

Se ei ollutkaan kallistettu takadiffiboksi vaan mulla oli autossa kaksi etudiffiboksia. Takakardaani lähti keskidiffistä
taakse viistoon ylöspäin ja kulutti kardaanin tapit parissa päivässä melkein käyttökelvottomaksi. Olin asiasta yhteydessä suoraanTeknoon, mutta takuu ei korvannut koska olin ajanut autolla. Jos huomaat omassa autossasi
saman virheen ota yhteys Teknoon tai liikkeeseen josta ostit auton, ennen kuin ajat sillä!

988
Team Losi / Vs: TLR 22-SCT
« : 10.07.14 - klo: 10.53 »

989
Rata ei ole ajokunnossa, talkoilu jatkuu huomenna

Miten pahasti rata on vaiheessa, onko tänään mahdollista päästä ajamaan?

990
Team Losi / Vs: TLR 22-SCT
« : 06.07.14 - klo: 16.10 »
Onkohan mitään tapaa ehkäistä tuota ohjaus "raiteen" löystymistä? Jollain vaihtoehtoisella palikalla tms?

Aika nopeasti tuohon on tullut välystä, että renkaat vispaavat miten sattuu. Katselin että jonkinmoinen bellcrank-versio on olemassa, mutta ei varmaan losilla itsellään ole mitään vaihtoehtoa tuohon olemassa?

Losilta on tulossa elokuussa bellcrank versio http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdID=TLR231027
Exotekillä on alumiininen versio http://www.exotekracing.com/22-steering-rack-ver-2-set-22-22sct-22t/
mulla on tosta exotekin ohjaukseta 1. versio.
Kannattaa varmaan odottaa tota losin omaa versiota ja yrittää siihen asti pärjätä sillä liuku systeemillä.

Sivuja: 1 ... 30 31 32 [33] 34 35 36 ... 38