Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jarpeli

Sivuja: 1 2 [3] 4 5
61
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 18.09.12 - klo: 15.38 »
Nyt kun talvi jo koputtaa ovella niin on aika aloittaa sisärenkaista keskustelu.
Onkos purukka päässyt kokeilemaan noita hopeisia minipinnejä? Onko niiden kulumisella/pitoominaisuuksilla kuinka suuri ero noihin keltaisiin minipinneihin?
Ilmeisesti kivilattialla on käytetty tuuppikorrissa sekä edessä että takana samaa seosta olevia renkaita. Vai olenko hakoteillä?
Asson ja team c vakiokumeillahan porukka myös ajelee, mutta jotenkin voisi olettaa että ei niistä kuitenkaan ole minimpinniä haastamaan.


62
Vapaa keskustelu / Vs: Rc helikopterit.
« : 11.09.12 - klo: 14.39 »
Nyt kun talvi on ovella tuli jälleen ajankohtaiseksi kopterin hommaaminen.
Olin jo tilaamassa hk:sta tuon fp100 kopterin, mutta olivat näköjään melkein tuplanneet postikulut suomeen.
Joten onkos olemassa mitään saman hintaluokan kopteria, joka toimisi edes melkein niinkuin aitokopteri.  vai pitääkö hommata tuo trex 100nen?
Mietin jo genius cp:tä mutta nuo autot vie jo sen verran rahaa, että jos vain kohtuullinen löytyy halvemmalla niin olisin tyytyväinen.
Jossain vaiheessa sitten hankinta listalle tulee multiroottori mikäli tuo edes hieman pysyy lapasessa.

63
Sähköautot / Vs: Speed Passion rs2
« : 11.09.12 - klo: 08.01 »
Kannattaa myös miettiä onko järkeä ostaa markan autoon kunnollista noparia. Ymmärrän ettei lapsilla ole varaaa heti ostaa noin 300e kitti autoa mutta tässäkin tapauksessa olisi kannattanut ostaa käytetty "parempi" auto heti.
Nythän tuo raha on hukkaan heitetty, joten unohda uudet noparit tai osta jokun setti jota voit sitten mahdollisesti käyttää seuraavassakin autossa.

Kannattiko kuunnella ostosuosituksia vain yhdeltä 12 vuotiaalta, joka oli sattunut itesekin ostamaan saman auton?

64
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 30.08.12 - klo: 21.53 »
Mitä mieltä olitte nousu systeemistä, jota kokeiltiin Vaasassa? Itseäni se suosi ja kannatan systeemiä. Jotta A finaaleihin ei tule liikaa porukkaa, niin pitäisikö A finaalin kaksi hitainta pudottaa B finaaliin eli finalistien määrä pysyisi vakiona. Vai meneekö jo v ittuilun puolelle? Toisaalta mitä jos ensimmästen finaalien (ensimmäinen täysi kierros eli yksi A,B ja C finaali) 10 nopeinta pääsisi jatkamaan A finaaleissa, niin jopa C Finaalista voisi nousta A finaaliin?

Vaasan kisoissa taisi molemmissa luokissa päästä "oikeat" a-finaaliin. Eli periaatteessa jos alkuerissä tyrit korjaat sen päivällä, metodi saattaa rohkaista jopa muuttamaan autoa kesken kisan vaikka olisikin tullut huonompi tulos.

Mutta noista WJ-kisoista. Itse hieman vielä emmin mitä kisoja sitä lähtisi ajamaan. Eniten kiinnostaa korri luokat, mutta nyt on mietinnän alla myydäkö krossi tuuppi pois vai ostaako siihen sähköt kun krossi luovutti elimensä tuuppi korrille.
Mutta jos korrit on luokka "jos aikaa jää" niin tuskin tulee kisoihin tultua ollenkaan, koska itselle pää luokka. Samoja luokkia ajaisin myös kesällä.

Olisi kyllä mukava saada keski-suomeenkin WJ- lisoja että pääsisi koittamaan rahkeita.

Kisojen määrän määrää mielestäni tuo ajetaanko korri kisat samaan aikaa krossien kanssa. Moni tahtoisi varmasti kiertää molemmat joten v-loppuja tulee paljon, mutta jos saataisiin vaikka 6 v-loppua jossa ajaisi kaikki 4 luokkaa niin 6 kisaa saattaisi olla ok.

65
Sähköautot / Vs: SC autot rata-ajossa (Onroad)
« : 29.08.12 - klo: 22.30 »
Ei tässä topicissa mitään vikaa mielestäni ole.
Muuten kun taitaa puolet viesteistä olla hoken kirjoittamia ja nekin ovat vain foorumipoliisi touhuja.

Mutta ideanahan tuo että lyödään korrit tasamaalle kuullostaa hauskalta nimenomaan kun corrit ei olisi varmasti mitään ihanuuksia ajaa sielä mutta varmasti hyviä kisoja saataisi aikaan.

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_2353_1252/products_id/226876/n/Panther-Slick-Short-Course-Truck-Tires-Super-Soft-2
Tuollasiset kiinni ja menoksi.

66
Tulokset / Vs: SC mAsters Vaasa
« : 25.08.12 - klo: 20.18 »
Oli kyllä mukavat väännöt. Itsellä ensimmäinen kisa joten tavoitteena oli "ei olla viimmeinen", ja se täyttyikin hyvin. Hieman luottoa autoon söi aamukosteuden kastelemat alkuerät ja en saanut luottoa autoon kun kuitenkin piti vähä varman päälle ottaa.
Uusi mankka saapui postilla perjantaina ja perjantai meni hieman siihen tutustuessa. Täytyy tääläkin todeta että on noilla vain suuri ero. Ennen tuota sai taistella hengissä pysymisestä mutta tuolla pystyi jo kisaamaan kunnolla.

67
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 25.08.12 - klo: 07.31 »
Tuli sitten ostettua kyseinen radio.
Täytyy sanoa että hieman päivä ennen kisaa jännitti vaihtaa erilaiseen radioon. (Mitä jos ei sovikkaan yhtään käteen)
No ensimetrit olivat hätäilyn takia melko kammottavat. En malttanut kalibroida noparia kun oli niin kiire päästä testaamaan. Pyllylleenhän se meni, mutta kalibroinnin jälkee.  "Ai että on nannaa".
Näin ensimmäisen kunnollisen ostaneena täytyy ihmetellä miksi joku edes ostaa noita halpoja kiina mankkoja.
Ajotuntuma... no nyt sitä löytyy. Heti lähti liki 1,5s kierrosten keskiarvostakin pois ja vielä kostealla radalla.
Jos jotain pientä moittimistakin löytyy, niin täytyy sanoa että kiireessä tässä on liikaakin säädettävää ja sama vaiva mikä kaikissa muissakin rateissa että ohjauspyörän vaste ei ole tasainen vaan jäykistyy reunoja kohden(joka johtuu toteutus tavasta).

Mites jostain muistaisin lukeneeni tuosta telemetrian käytöstä, että lisäisi viivettä. Varmaan tuosta on maininta jossain ohjekirjassakin, mutta ei nyt heti pistänyt siltään. Ei viitsisi heti tahallaa hidastaa tuota, kun eipä noilla oikein mitään tee, mutta olisi kiva lisä kuitenkin.

Yhtäkaikki. Todella hyvä mankka ja sopii hyvin käteen ja on huomattavasti mukavampi pitää kädessä kun M11. Kadun vain etten ennemmin malttanut kyseistä tuotetta ostaa.

Hyvät naiset ja herrat tämä on hyvä ostos!

68
VACUUM BAGGING CARBON FIBER WITH EPOXY RESIN .wmv
Ideaa kehitysversio kakkoseksi.
Tolla tavalla tulisi todella siisti. Mutta vaatii tosiaan jonkimoisen tyhjiöpumpun. Muistelisin tosin että tuohonkin oli joku tee se itse imuri homma olemassa.

69
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 22.08.12 - klo: 22.07 »
Koitettu on monta kertaa ja onnistuttukin, mutta enää johto ei "imase kiinni".

Töytyy kyllä sanoa, että tuo on jo silkkaa tyhmyyttä kun ei ole hoitanut ongelmaa pois jos useammankin kerran jo lähtenyt irti.
Mutta näin mielenkiinnosta kuinka olet onnistunut MONTA kertaa saamaan irti noi johdot?

Niin miten hoitanu ongelmaa pois? Oisko pitäny ostaa heti uus nopari kun kerran irtoaa johto? :shocked:

Olisko vaikka vedonpoisto ollut poikaa. Saanko vielä tarkennusta miten olet saanut noi revittyä useasti irti?

70
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 22.08.12 - klo: 11.42 »
Koitettu on monta kertaa ja onnistuttukin, mutta enää johto ei "imase kiinni".

Töytyy kyllä sanoa, että tuo on jo silkkaa tyhmyyttä kun ei ole hoitanut ongelmaa pois jos useammankin kerran jo lähtenyt irti.
Mutta näin mielenkiinnosta kuinka olet onnistunut MONTA kertaa saamaan irti noi johdot?

71
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 10.08.12 - klo: 21.38 »
Lauantaiklikkailut edessä ja nyt on hieman päätöstä vailla. Hexit tuli ostettua tuohon sc10:n mutta vanteita ei vielä ole(saati renkaita).
Tuntuu että subculturella on suorilla liian vähä pitoa joten rengas valinta kohdistuu tasaisemmman maan kumeihin mutta onko bar codes jo liikaa?
Sulaakos super softit heti alle?
Ja onkos hajua tullaanko ottamaan mallia amerikan maalta ja roar sääntöjen mukaan ura renkaat kielletään.
ei huvittaisi ostaa renkaita yhtä kisaa varten.

72
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 09.08.12 - klo: 14.58 »
Mistäs tätä saa nykyään halvimmalla?
Kesties: http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?products_id=5638
Radiota näyttää olevan turha tilata ulkomailta, koska näyttävät olevan samanhintaisiä sieläkin.

73
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 07.08.12 - klo: 15.01 »
Jos meinaa oikeasti ajaa radalla niin myös titaani vantit ovat pakollinen päivitys kun noita tuntuu rtr autoista menevän paljon poikki. 
Muita varaosia:
-Iskarituet ASC9568  ja ASC9572
-T-pala ASC9570
-Bulkhead palikka ASC9563
-Sekä tukivarsien pinnit

Päivitys osiahan kyselit jo muutamasivu taaksepäin eli tillaas ne vaikka samalla.

Ekä enää tähän perään OIKEI viestiä. Kiitos

Okei

74
Kyosho / Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« : 04.08.12 - klo: 15.33 »
Tähän väliin olisi kiva kuulla metsämiehen kommentti, sillä tästähän häntä yritettiin valaista. Mutta ei väkisin.

75
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 03.08.12 - klo: 23.26 »
Kuinkas paksuja hex adaptereita näissä on tapana käyttää, sillä raideleveyttähän näissä olisi varaa suurentaa.

76
Näkikös noita harkka aikoja jostain?
Itse kilpailunhan näkee Myrcm:stä

77
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 30.07.12 - klo: 20.49 »
Ajaakos kukaan kisoissa noilla urarenkailla? Hieman pistää mietityttämään noi asson ft mallin eturenkaat kun tuntuvat niin kovilta kädessä. Niin ja en ole päässyt koittamaan kun sataa sataa ropisee.

78
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 30.07.12 - klo: 08.42 »
Onkos tuosta urarenkaan käytöstä tullut päätöstä onko tarpeeksi "skaalamainen" käytettääväksi.

Tuoska yksityyppirenkaasta sen verran, että se kyllä helpottaisi renkaiden valintaa ja ei tarvitsisi testata monenlaista rengasta, mutta toisaalta se sulkisi pois juuri noi uudet löydöt.
Itsellä crossissa hieman treeni haluja on syönyt toi mahdoton renkaiden kuluminen. Jos viikossa menee melkein 100e rc auton renkaisiin niin se alkaa jo kesän aikana tuntumaan.
Toki tuo kuluminen on radan pinnastakin kiinni.
Jos tuollaiset juoksevat kulut saataisiin minimoitua houkuttelisi  se sarjaan varmasti lisää kuskeja. Jos sitten joku mielii ulkomaille ajamaan isojenpoikien(jenkithän ovat fyysisesti isompia) kanssa niin nopeat menevät varmasti kovaa myös "oikeilla" renkailla.

79
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 29.07.12 - klo: 10.28 »
Sen verran vähän tääläpäin vielä noita SC autoja pyörii, että mites noita renkaita taitaa olla kahdenlaisia. Toisessa molemmat renkaan reunat yhtä suuret ja toisessa renkaassa toinen  kylki paljon lyhyempi. Mistäs nämä tunnistaa.

80
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 29.07.12 - klo: 09.50 »
Onkos corriin olemassa sellasia renkaita jotka kestäisi hurjia määriä kierroksia, mutta pitoa kuitenki jonkin verran löytyisi.
Esimerkiksi tuon SC10 FT mukana tullee etu renkaat tuntuvat hieman juuri tuollaisilta mutta onkos noissa yhtään vetopitoa. Sen verran fiksusti asso on noi vanteet laittanu ettei itse pääse koittamaan kun erilaiset vanteet.
Hakusessa ei siis ole mitkään asvaltti kumit vaan radalla olisi tarkoitus ajella. Meinaa tuo vaasan rata syödä niin paljon ainakin crossin rengasta, että se meinaa hillitä treenaus haluja.

81
Vastaan ennenkuin joku muu kerkeää pätemään.
Tuota luultavasti perustellaan samalla lauseella kuin montaa muutakin asiaa. Nämä ovat kisa vehkeitä joten mahdollinen keskeytyksen mahdollisuus halutaan eliminoida. (Onhan kilpa-autoissakin kierrosrajoittimet)
BS sanon minä. Todellisuus taitaa olla, että softahiiret pääsevät vähemmällä ja ihmiset ostavat varmuuden vuoksi isompia säätimiä.

Omia oletuksia noihin ajv kysymyksiin.
-Absoluuttinen rajoitus ei toimisi koska tuuppikin piikasi 180A 60A säätimellä ja 8,5T moottorilla. Parempi olisi joku esim 2s keskiarvo mittaus.
-Virran mittauksenhan saisi tehtyä mittaamalla jännite shunttivastuksen yli.
-Tuo tulikin jo yläpuolella.

82
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 28.07.12 - klo: 18.54 »
Tulipahan jälleen huomattua että kannattaa suojata koko kori kunnolla. Koko maalausurakka lähti niin huonosti liikkeelle että meinas usko mennä ja tuli hieman hosuttua.
Aluksi teippailin hienosti sc korin perän putket, että maalaan ne mustaksi mutta jostain syystä musta ei ollut musta ulos päin vaan sinne jäi jotain ilmakuplia joten musta oli osakseen sellanen harmahtava vaalea.
No ei siinä muuta kun jarru nestettä ja pois. No ei se sitten kokonaan lähteny kun kiire ajamaan on. Toinen maalaus keikka meni ketuiksi kun ei kiinnostanu enää suojata kunnolla.
Joten nyt uutta koria ostamaan. Ihanan halpoja noi SC korit vain

83
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 26.07.12 - klo: 12.53 »
Juu tuolahan noi erot ovat näkyvissä. Lähinnä jälleen yritin uskotella itselleni että tarvin tuon FT mallin. En kyllä ole hetkeäkään katunut B4.1 mallissa kuin pääduin FT malliin. Eipä ole tarvinnut päivitellä paremmaksi ja vantitkin kestää vaikka minkälaisia voltteja.
Noh ei kai se auta kun Pistää tilaukseen.

84
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 26.07.12 - klo: 10.45 »
Onkos näissä yhtä suuri ero RS ja FT mallien välillä kun B4.1 RTR ja FT.? Mukavahan se olisi kun saisi ylimääräiset sähköt mukaan, mutta kyllä sitä laadusta/kestävyydestä voi maksaa hieman ja luopua noista RTR sähköistä. Or is it just a shine that costs? :grin:
Mites vakaajia ei taida missään mallissa tulla mukana? Ja onkos muita järkeviä hop up osia kuin tuo rmp puskuri?
Onkos tästä huhuiltu SC10.1 mallia jo koska tämähän on jo ollut jonkinaikaa mallistossa?
Jos sitä vaikka luopuisi tuosta nelkku haaveesta ja lötkyilisi vain postilaatikolla. Niin rennon oloista tuo meneminen näyttää olevan.

85
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 23.07.12 - klo: 23.18 »
Hieman eri mallihan tuo on mutta enpä viitsinyt tehdä erillistä topicia.
Onkos jo kokemuksia http://www.eurorc.com/product/2472/teamc-tr04-pro-4wd-buggy---kit autosta.
Hintahan on jo sen verran edullinen että voisi vaikka huvin vuoksi ostaa ja laittaa tuupista sähköt tuohon niin saisi hieman makua nelkusta.
Onkos nelkussa samanlaisia heikkoja kohtia kuten tuupissa keulapala joita saa olla pussillinen mukana kun lähtee ajamaan. Eli onko auto oikeasti ratakelpoinen vai kasa hukkaanheitettyä rahaa.

Tuo on hyvin samanlainen kuin TC04, suurin ero lienee tuo pötköakku vs saddle pack.

Tuupin keulapalaongelma on ehkä liioiteltu, eikä niitä tarvitse repullista olla mukana. Toki varalla kannattanee yksi olla ettei ajot keskeydy jos huonosti käy.
No täytynee kai myöntää, että ilmassa saattaa olla pientä itselle uskottelua ettei eurorc:n kassa kilahda.
Tuntuu vain tekosyyt käyvän vähiin. Vaikkei tääläpäin juurikaan noita teamc :n autoja ole että saisi setit kopioitua, mutta enköhän jopa minä nyt jotain tuollakin saisi aikaan.

86
 Mitenkäs ajeleeko kukaan 60A säätimellä nelkkua. Hieman pisti houkuttamaan toi uusi Team C, mutta ei malttaisi ostaa taas uutta säädintä. Moottorina tuo 8.5nen taitaa auttamattakin olla hieman laiska.
Onkos noissa virta takasin kytkentää jotta nopari osaisi rajoittaa edes hieman piikki virtaa vai toimiiko virtasuojana pelkästään lämpösuoja.

87
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 23.07.12 - klo: 13.03 »
Hieman eri mallihan tuo on mutta enpä viitsinyt tehdä erillistä topicia.
Onkos jo kokemuksia http://www.eurorc.com/product/2472/teamc-tr04-pro-4wd-buggy---kit autosta.
Hintahan on jo sen verran edullinen että voisi vaikka huvin vuoksi ostaa ja laittaa tuupista sähköt tuohon niin saisi hieman makua nelkusta.
Onkos nelkussa samanlaisia heikkoja kohtia kuten tuupissa keulapala joita saa olla pussillinen mukana kun lähtee ajamaan. Eli onko auto oikeasti ratakelpoinen vai kasa hukkaanheitettyä rahaa.

88
Ainakin extreme stockin tuolla V3.1 PC versiolla pystyi pitämään kuosiin. Nyt ehkä hieman aliarviointia mutta olihan noparin liitin oikeassa ohjelmointinkortin liitinpaikassa?
Koitappa vielä säätää PC:llä noparia. Eli usb piuha ja noparin piuha molemmat kiinni ja HW ohjelma käyntiin.

89
Kun olet ladannut HW ohjelman tietokoneellesi ja ohjelmointikortti on kiinni usb johdolla. Valitset ohjelmasta Device->Lcd program box-> ja katsot kohtaan "upgrade version" oikean softan.
Softan selitykset ovat oikeassa reunassa.

-Näin muistelisin homman toimivan. Veikkaisin että vika on tuossa väärässä softassa sillä oletuksena se taitaa pistää tuon uusimman eli V3 softan sisään

90
Onkos jossain faktaa punchista? Olisi kiva saada tietoa eri vaihtoehtojen ramppiajoista ja käyrämuodoista. Lähinnä kuinka suuri merkitys yhdellä pykälällä on.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5