Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Stilo

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 27
61
Team Losi / Vs: Team Losi 22-4
« : 27.05.14 - klo: 13.28 »
Harmittavan vähälle on jäänyt treenipäivät vielä autolla, mutta pari päivää sentään päässyt ajamaan savella. Voi kyllä allekirjoittaa TomiM:n kehut vetopidosta ja alustan toimimisesta röykyissä. Ihan mahtava balanssi, ei tarvitse arpoa tekeekö auto jotain ylimääräistä ja hyppääkin todella nätisti.

Aikalailla pakettisetupilla tullut ajettua, LRC ja HRC takapinnilinjan kanssa tuli vähän testailtua ja ainakin tällä hetkellä on fiilis että omaan hanskaan HRC paloilla auto menee vähän loogisemmin ja samalla tavalla joka paikassa. Keskellä mutkaa ja ulostuloissa ainakin oma auto kääntyy hyvin, mutta mutkaan sisään vähän joutuu odottelemaan. 10 asteen casterpalat onkin odottamassa testiä. Vois seuraavan ajopäivän jälkeen koittaa setuppiakin saada esille.

62
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 07.05.14 - klo: 14.39 »
Mikä koppa tää on? Tosi hieno!!

Edittiä: Mää keksinki jo  :azn: Tää on protovormin javelin, maalaamalla saatu eri auto mutta mikä??

Se on koitettu saada näyttämään Dale Earnhardin #3  ~-86/87 Chevy Monte Carlo Aerocoupe:lta.


63
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 02.05.14 - klo: 22.01 »
Huomiseen Classic Motorshown VTR kisaan vähän Ameriikan meininkiä.



64
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 03.04.14 - klo: 22.28 »
Alfa Romeo 156, 2.0 TS toimii katuliikenteessä, vaparikoneesta 150 pollee

Eipäs tullukka yhdistettyä, että se mattamusta olikin teikäläisen. Ei muuta ku CARFin ratapäiville ja Bella Italiaan kesällä!

65
Ja aina voi perustaa uuden kerhokisasarjan!

66
Tuon ikkuna säännön poistaminen vaan aiheuttaa laajemmassa mittakaavassa sen, että koreihin ei enään muotoiltaisi ollenkaan minkäänänköistä edes vähän esikuvan näköistä ohjaamoa vaan ne olisi semmoisia lättänöitä joihin muotoillaan vaan downforcea varten spoileria yms. Eikö nää krossitouhut oo kärsinyt rumista koreista jo nykyiselläänkin liikaa?

Kauden 2015 koritrendi krossareissa?


67
Leikkaa siihen hiilikuitukoriin ikkuna-aukot ja liimaa lexania laseiksi. Näyttäs pysyvän dremeli sen verran käsissä et helppo projekti.

68
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lahden UA:n sisäratatopic
« : 16.02.14 - klo: 21.37 »
Ensi lauantaina 22.2. on ennakkotiedoista poiketen treenivuoro! Tervetuloa!

69
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lahden UA:n sisäratatopic
« : 02.01.14 - klo: 20.40 »
Kevät 2014 aloitetaan lauantaina 4.1.

Muut tiedot kevään vuoroista: täältä.

70
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lahden UA:n sisäratatopic
« : 04.12.13 - klo: 11.24 »
Ennakkotiedoista poiketen ensi lauantaina 7.12. EI ole kerhovuoroa johtuen FinTrack-Tour 1. osakilpailusta samana päivänä.

71
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 26.11.13 - klo: 23.19 »
Vähän jo innostuin, että olis ollu kiva pitkästä aikaa käydä kokeilemassa turistia asfaltillakin kerta-SM kisassa, mutta onneksi voi keskittyä sittenkin koko kesän grossiin!

72
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 22.11.13 - klo: 23.42 »
http://www.rctech.net/forum/painting-designs-graphics-photography/1407-your-custom-paintjobs.html

1500+ sivua maalausideoita. Tietysti myös meikäläisen allekirjotuksen S-Grafix linkistä voi löytyä jotain ideoita.

74
mistähän näkis millä autolla kukin on ajanut?

Liitteenä olevasta katsojaoppaasta löytyy kutsukilpailun osallistujien tiedoista autotkin.

Top 10:
1) Xray T4
2) Yokomo BD7
3) Tamiya TRF 416X (julkaistu 2009 syksyllä)
4) Awesomatix A700L
5) Awesomatix A700L
6) Awesomatix A700EX
7) Yokomo BD7
8) Serpent S411 Eryx 2.0
9) Awesomatix A700L
10) Serpent S411 Eryx

75
Vähän lyhyellä varoituksella vielä, mutta jonkinlaisen varikkovalaisimen varikkopöydälle ottaminen on SUOSITELTAVAA. Varikkopaikat jää vähän hämärään paikkaan osassa paikoista.

76
Alla kartta suunnistamisen helpottamiseksi:


Ja vielä fiilistelykuva itse radasta:

77
Parkkimaksusta on vielä hieman neuvottelut vielä kesken, selviää tänään loput käytännönasiat.

edit.  Elikkäs ei saatu enään tuosta neuvoteltua hintaa pois. Messujärjestäjät on jo tulleet niin paljon vastaan kaikessa tapahtuman ylipäätään mahdollistamiseksi, että jotai joudutaan maksamaankin.

78
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 24.10.13 - klo: 11.23 »
Itsellä on mattamusta Mastoni kestänyt parissa korissa hyvin paikallaan ulkopinnassakin kun on vähän ensin karhentanut pintaa ja sen jälkeen vetäissyt Mastonin muovitartunta Plastic Primeria pari kerrosta. Ei ole halkeillut tai lohkeillut ollenkaan, irtoaa pelkästään kulumalla. Pitäisi jossain vaiheessa testaa ja laittaa tuota samaa Plastic Primeria vaikka perus valkoisen alle ja katsoa vaikuttaako pysymiseen.

79
Pahoittelut hieman hiljaisesta tiedotuksesta kisaan kutsutuille ja ilmoittautumisensa jo ajoissa vahvistaneille. Tämä normaalista poikkeava formaatti kutsujen jne. suhteen on hieman vaikeuttanut informaation eteenpäin saamista.

Kilpailun järjestelyt ovat hyvällä mallilla ja kutsukilpailussa saadaan ajatettua Reedy tyylinen kaavio vähintään 28 kuljettajan voimin. Nimilistaa alkaa pikkuhiljaa muodostumaan tuonne MyRCM:n puolellekkin, kovatasoinen porukka joka tapauksessa on paikalle tulossa.

Sähköpostiin pitäisi tänään olla mennyt kaikille kutsukilpailun osallistumisensa vahvistaneille tietoa kilpailusta ja MyRCM järjestelmään ilmoittautumisesta.  Jos sähköposti ei ole jostain syystä mennyt perille niin ilmoitusta lahua.rc@gmail.com taikka allekirjoittaneelle vaikka YV:nä.

80
Team Associated / Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2
« : 21.10.13 - klo: 17.45 »
Se rengas joka tulee vetarin päälle ja pitää tapin paikallaan, kannattaa liimata kiinni täpällä pikaliimaa. Renkaassa oleva katkos myös tulee katsoa 90 astetta eri kohtaan kuin missä tapin päät ovat. Kunhan ei ihan koko rengasta ympäröi liimalla, lähtee se kyllä helposti pihdeillä auki tarvittaessa.

81
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 21.10.13 - klo: 15.21 »
Muistutellaan tännekkin, että Lahdessa 3.11. pääsee ajamaan isolle baanalle yleisön eteen Formulalla. Olisi hyvä näytönpaikka tälle näyttävän näköiselle luokalle!

Lahti Touring Car Challenge kilpailukutsu

82
Tsjoo, kisat oli ja meni. Eipä tällä valmistautumisella oikeen kovia voinut olettaa, mutta ei nyt siltikään oikeen varsinkan nelivedon tuloksiin voi olla tyytyväinen. Tuo kova pito olisi vaatinut paljon enemmän treeniä että olisi saanut luoton autoon jolla voi puskea aivan täysillä. Nyt vauhti oli ihan OK, mutta se vauhdin raja oli todella pahasti hakusessa. Joutui himmailemaan ihan liikaa kun pelkäsi että auto kaatuu ja silti se kaatui. Sinänsä ihan hauskaa oli ajaa kovalla pidolla ja ratakin oli ihan mukava. Olisin kaivannut vielä jotain kunnon rytmikohtaa rataan jossa olisi yhdistynyt kunnon hyppy yhdistelmä ja mutkayhdistelmä.

Hyppyreiden tekemisestä saisi kyllä suomessa ottaa mallia, finaalipäivinä tuuli ihan älyttömästi eikä se juuri vaikuttanut ajamiseen koska hypyt lensi matalalla ja pienellä kulmalla. Muutenkin isoja hyppyjä pystyy tekemään ilman, että ne heittää kolmeen metriin taivaalle.

Kärki ajoi kovaa, tai oikeastaan koko porukka oli yllättävän tiiviissä nipussa. Peten n. 10s rundi TQ:sta ja silti 27-28 sijoitus kertoo varmaan tarpeeksi.

Vetokalusto kesti yllättävän hyvin, itseltä ei mennyt kuin viimeisessä alkuerässä takaboxin rattaat kun vedin vetopäällä hyppyrin vastapattiin. Kuuladiffejä saikin tehdä sitten sen edestä uusiksi.

Nyt voikin sitten 1,5vko keskittyä vaan lomailemiseen. Linkistä löytyy muutamia sekalaisia reissukuvia: Click

83
Tuuppi kisat oli ja meni, vikan alkueräkierroksen vikan hiitin aikana alkoi satamaan ja tällä hetkellä rata muistuttaa uima-allasta monista paikoin. Voi olla että jatketaan aikasintaan perjantaina. Kuvan voi joku jakaa facebookista foorumille.

Tiimin kommentit:

Pete: "korjaussarjaa"
Jussi: "flow nesteenä ja vain luottokortti, peili ja 100 dollarin seteli puuttuu"
Henry: "ei oo vauhtia, ei oo enää rataa jolla ajaa kovempaa"

Pakko kyllä sanoa että jätkät vetää vähän helkutin kovaa, itselle tuli tosi hyvä ajo viimeiselle rundille ja sillä ollaan jossain 60. tienoilla eräkierroksella. Jos sitä jatketaan sitten nelkussa paremmalla vauhdilla. Melkeen kuin turistia ajaisi vaan että pitoa on enemmän.

84
Tänään oli Team Finlandin virallinen treenipäivä. Kerettiin jopa yksi hiitti ajaa ulkobaanalla ennen kuin se muutti olomuotoaan uima-altaaksi. Onneksi NorCal Hobbiesin radalla oli myös sisäbaana, että pääsi vähän edes ajamaan autoja sisään vaikka pitoon ei saanutkaan tuntumaa. Huomenna sitten haetaan kisafiilistä liimailemalla koko päivä renkaita.

85
Stanukoppa tilalle ja sileää rengasta lauantaiksi.

86
Lahden Urheiluautoilijoiden pienoisautoilijoiden sisäratavuorot kevät 2014

Vuorot lauantaisin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta alkaen 4.1.!

Vuoroja EI ole:

11.1.
25.1. (FTT2)
8.2. (FTT3)
1.3.
8.3. (FTT4)
22.3.
5.4. (FTT5)

Kevään viimeiset treenit 12.4.


Kellonaika:
-10.00-18.00

Paikka:
- Kivijärven koulu, Mäkelä. Tarkempi osoite: Vehkamäentie 24, Mäkelä(Nastola).
- Ajo-ohje koulun pihalle täällä. Tavarat voi käydä jättämässä/hakemassa oven edestä, mutta sitten auto parkkiin parkkipaikalle.

Rata:
-26m x 12m, neulahuopamattoa.
-Soveltuu 1/10 ja pienemmille sähköautoille sileillä kumipyörillä/foameilla. Myös krossareilla/ralliautoilla voi tulla kokeilemaan kunhan auto ja renkaat ovat puhtaat.
-ajovuorot 40min syklillä, 10min Touring Prostock/Modified | 10min Touring Stanu | 10min Aloittelija Touring | 10min minit, drifterit, muut.
-Esim. C12 vuoro voidaan järjestää tarvittaessa.


Ratamaksut:
-Kausimaksu 45€ / kevät
-Kertamaksu 10€
-Saman perheen jäsenistä yksi maksaa täyden hinnan, seuraavista 25e/kausi ja 5e/kerta.

Ajanotto:
-Paikalla on Robitronicin ajanottosysteemi käytössä , muutama vuokraponderi löytyy 2€/päivä.

Muuta:
-Tuoleja ja pöytiä pitäisi riittää kaikille.
-Omat jatkojohdot perinteisesti mukaan.
-Liposäkkien käyttöpakko!
-Rakennus on suhteellisen tuore ja siistissä kunnossa, joten otathan tämän huomioon jotta voimme jatkossakin pitää ratavuoroja paikalla!
-Ulkokengillä kävely sisällä Ehdottomasti kielletty! Sukkasilteen sitten muuten. Tämä on ehto paikan omistajilta.

Tervetuloa mukaan kaikki uudet harrastajat ja lajista kiinnostuneet!
Treeneissä pyritään pitämään kerhoautoa jolla kiinnostuneet pääsevät kokeilemaan.

http://tiimlahti.nimenhuuto.com/ sivuston käyttöä treeneihin ilmoittautumiseksi suositellaan. Salasana TL.


Lisätietoa: Henry Salmén / 0503749399

87
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lahden UA:n sisäratatopic
« : 04.09.13 - klo: 18.33 »
Syksyllä 2013  kerhovuorot aloitamme 14.9. ! Jatkossa saa nukkua tunnin pidempään aamulla, eli kellonaika klo 10-18.

88
Jos säätimestä on start mode / punch asetukset parilla matalimmalla portalla niin ainakin tuo Xerun 120A V3-V3.1 säädin menee johonkin virran rajoitus tyyliseen tilaan jolla kaasu tulee juuri kuvailmellasi tavalla viiveellä. Itsellä ainakin ongelma poistui nostamalla V3 säätimen punchit 1-2 pykälältä 3+.

89
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 16.08.13 - klo: 19.39 »
Kesällä oli taas loistava tilaisuus ajaa Stanukrossia maastosarjan sunnuntain kansallisissa kisoissa. Jaakko taisi ainoana käyttää mahdollisuutta hyväkseen ja ajoi kaikki kisat stanukoneella (paitsi vantalla missä ei jostain syystä ollut kiinnostuneita kuskeja) ja hyvin sielä virien seassa ajoikin. Suuria eroja ei nostajan roolissa nähnyt auton kulkemisessa, pari hyppyä joutui ajamaan eri tavalla ja suorilla vauhti tietysti oli verkkaista. Se ero radalla stanuauton ja viriauton välillä on niin pieni, että iha hyvin ne pystyy sielä radalla ajamaan samoissa erissä sekaisin varsinkin WJ kokoisilla radoilla.

Aikaisemmin on kanssa esitetty kommentteja siitä miten ne junnut stanukoneella joutuvat samoihin eriin "kokeneiden virikuskien kanssa". Käytännössä kaikissa sarjoissa on pyritty aina laittamaan kuskeja jossain määrin taitotason mukaan, joten se aloitteleva junnu on vauhdillisesti sielä samantasoisten seassa. Jos sielä sattuu joku sarjaa kiertämätön kova kuski olemaan seassa, on se nopeusero niin suuri ettei varmasti tule haittamaan ainakaan sen juniorin ajamista. WJ kisoissa on mahdollista, että yksi lisääntynyt luokka pidentää päivää yhdellä ylimääräisellä erällä ja finaalilla ja tämä tekee jo entisestään pitkään päivään noin tunnin lisää.

Maastosarjassa kyllä mielestäni voisi hyvin sen sunnuntain kansallisen 2wd kisan muuttaa stanukrossiksi, ne muutamat jotka kansallisia kisoja ovat ajaneet varmaan kyllä hankkivat sen stanukoneen.

Stanuluokassa tietty tulee taas kysymykseen se, että säännöillä rajatulla teholla jopa krossiluokissa voi kalustolla saada selkeitä eroja. Pienellä viilaamisella voi auton saada hyppäämään jonku hyppyrin alastuloon jossa muut tulevat vastarinteeseen jne. Tilanne kärjistyy entisestään jos luokka lähtee nousuun ja kilpailu kovenee. Kautta historian stanuluokka on tainnut esim. touringissa olla se kaikista kallein vaihtoehto ajaa FinTrack sarjan mestaruudesta. Säännöt tulisi oikeasti tehdä tiukoiksi heti alusta lähtien.

90
Team Associated / Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2
« : 04.07.13 - klo: 22.47 »
Vaasan finaalisetup: click

Käytännössä tuo on lähes pakettisetuppi sillä asson akkujen väliin tulevalla ballasti painolla. Itse en ainakaan saanut autoa toimimaan ilman sitä punttia. Toinen juttu on ohjauslinkkien siirtäminen sisäpäästä etummaisiin reikiin, sillä auto lähtee kääntymään paljon herkemmin. Testailin myös lauantai iltana closed cell ja vakioinsertin väliltä. Closed cell tuntui olevan ehkä ihan hiukan parempi mutkissa, mutta JC:n vakioinsertillä sai selvästi enemmän vetopitoa hyppyihin.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 27