Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tony_L

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7
1
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 14.06.19 - klo: 17.02 »
Tässä on hyvää keskustelua lajin tilasta!

Omasta mielestä pienoisautoilusta on tullut liian ympärivuotista hommaa. Kiinteät sisäradat ovat aiheuttaneet sen että talvikauden pitää olla mahdollisimman pitkä. Luontaista taukoa ei pääse muodostumaan kesäkauden jälkeen ennen sisäkaiden alkua ja taas sama toistuu keväällä. Samalla ulkoratojen kunnostustyö talvikuntoon on jäänyt pois, ja taas keväällä ratoja ei olla riittävällä miestyövoimalla laittamassa kuntoon. Vähäinen aktiiviporukka väsyy radan rakennushommiin ja joka viikonloppuisiin kisajärjestelyihin.

Ehdottaisin että talvella ajettaisiin 10- sähkökrossia, kesällä 8-krossia. Kesäkausi alkaisi kesäkuussa ja loppuisi syyskuun alussa. Talvikausi alkaisi aikaisintaan lokakuun alussa, ehkä vasta marraskuussa ainakin kisojen osalta. Talvikauden päätös voisi olla maaliskuun alkupuolella.

Täysin samaa mieltä. Tänäkin vuonna ei ollut montaa viikkoa väliä vikan wj-kisan ja ekan m8 kisan välissä. Hyvä kun porukka ehti kaivaa kesä autot varastosta ja saada autot ajokuntoon niin jo olikin kisat vastassa. Lisäksi ainakin lavangossa jää kevät talkoot aina tekemättä kun osa ajaa jo ulkona mut sisäkisojakin pitäisi vielä järjestää. Molemmat luokat kärsii tästä mun mielestä. Ihan sama syksyllä, heti kun vika kisa on ajettu niin pitäisi päästä jo sisälle ajamaan.


2
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 14.06.19 - klo: 12.26 »
Mistä meinaat kaivaa 50-60 kuskia nitroluokkaan jos erotetaan sähköt ja nitrot? Jos nyt on se 30 kuskia nitroissa niin ei niitä sinne itsestään lisää tule vaikka ajettaisiinkin eri päivinä. Nyt nitro kuskit hyötyy siitä että porukkaa on enemmän varikolla niin löytyy mekkari niillekin kenellä ei omaa ole mukana.
Eikä muuttoliike nitrosta sähköön mikään suuri ole ollut vaan muutamien kuskien valintoja. Samalla nitroon on tullut mukaan uusia kuskeja.

Lavanko on tosiaan ollut todella vähällä käytöllä ja syitä sille on vaikea keksiä. Tuntuu että moni kokenut kuski on vähän kyllästynyt lajiin eikä jaksa treenata mut kisat ajetaan silti.
Toinen voisi olla tämän kesän kisakalenteri jossa eka kisa oli ihan liian aikaisin ja sen jälkeen pitkä väli ennen seuraavaa kisaa. Ehtii tehdä muutakin kuin harrastaa ja sitten lähempänä kisaa ehtii vielä treenatakin.

3
Kisakutsun ja säännöt lukemalla selviää vastaus kysymykseesi. Rata huollossa ke-pe ja säännötkin kieltää perjantai treenin.

Moi
Mites loppuviikon aikataulu - lähinnä perjantai kiinnostaa, onko tupa täysi? Vai rata huollossa ennen kisaa?
Mika

4
Tämän vuoden säännöissä näyttää lukevan että toinen treeni ajetaan 10min pituisena.

5
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 14.12.18 - klo: 20.53 »
Yllä olevalla ohjeistuksella olen minäkin päässyt useamman kerran finaaliin asti ajamaan ja viime kesänä ei tullut yhtäkään ns. ylimääräistä settiä ostettua renkaita.
Ja renkaita oli hyvin saatavilla koko kesän kauden alusta asti.

Eli ilman testaamistakin voi pärjätä ihan sinne asti mihin omat kädet riittää.

Lisäksi samoilla renkailla voitettiin kaikki kisat eli ei ne ihan p*skat voineet olla.

Ihan vaan vinkkinä niille uusille luokan kuskeille jotka haaveilee finaalista, menestyksestä tai säkillisestä renkaita kaudelle 2019.

6
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 27.11.18 - klo: 21.26 »
Suoraan sanottuna täysin höpöhöpöä.

Toki jos ei vaan halua uskoa kokeneempia niin sitten niitä renkaita testaillaan ja suditellaan sinnetänne eikä homma oikein ota kulkeakseen.

Kysykääs Laurilta monellako eri renkaalla ajoi koko kautena.
Montaako testas aivan turhaan.

Suurin osa porukasta ei hyödy tuon taivaallista renkaiden testaamisesta.
He hyötyvät kysymällä lähimmältä kauppiaalta, ajamalla renkaalla mikä käteen lyödään ja keskittymällä nimenomaan treenaamiseen.

Enemmän ajavat, kokeneemmat jne kyllä testaa ne renkaat teidänkin puolesta.


Niin, siinä kakkoslausessa ne rengaskulut juurikin on.

Joo... On aina niin kiva lukea kisarapsoja kun joku on löytänyt sen oikean renkaan millä kulkee kotiradalla. Ei auta kauppiaiden kuuntelu, rahalla saa kelvollisen renkaan mutta ei nopeinta.


Miten mitataan nopein rengas? Jos se on se kuvio ja seos jolla ajetaan kisan voitosta niin niitä renkaita oli ainakin viime kesänä joka kisassa saatavilla kaupasta ennen kisaa sekä kisan aikana.

7
Sähköautot / Vs: Buggy 1/10 sähköauto suosituksia
« : 11.11.18 - klo: 17.34 »
Osta molemmat niin ratkeaa kaikki ongelmat.  :azn:

8
Vahva veikkaus ettei ole ajokunnossa eilisten sateiden jäljiltä. Muutenhan siellä kyllä saa ajella jos vaan rata ei ole märkä.

9
Tulokset / Vs: M8E EM 2018 Ranska
« : 19.09.18 - klo: 14.19 »
Sartel, Ongaro ja Musso. Xray, Asso ja HB. Kolmen kärki ja heidän autot.

10
PM kisoissa oli perjantai treeni mut ei sekään kelvannut.

11
Ajokunnossa oli ainakin eilen.

12
Perjantai treenin puute on loistava uudistus ja suosittelen sitä jokaiseen luokkaan. Tasoittaa kummasti tilannetta kisa-aamuna kun osa kuskeista ei ole tahkonnut rataa koko perjantain. Lisäksi rata pysyy paremmassa kunnossa kisojen läpi. Lisäksi säästää rahaa niiltä ketkä pystyy ajamaan kisapaikalle aamulla ja lomapäiviä niiltä jotka haluaa/joutuu etäisyyden takia lähteä kisa paikalle jo perjantaina kun ei ole kiire treenaamaan. Jos tuntuu siltä että radan haluaa opetella ulkoa ennen kisoja niin se on sit itsestä kiinni haluaako käydä aikaisemmin treenaamassa.
Lajin yksi haaste on kumminkin uusien ratojen oppiminen ja sitä paremmaksi kuskiksi tulet mitä nopeammin opit uuden radan.
Loistava sääntö m8 luokkaan.

Tähän näkökulmaan on varsin helppo yhtyä jos asuu pisimmillään parin tunnin päässä kisapaikalta ja jos joku kisa sattuukin ylittämään tämän rajan, voi siitä jäädä sitten tietysti pois.

Miten se eroaa vaikka matkaa olisi 5 tuntia kisoihin?
Miksi se treeni on niin tärkeää ennen kisoja että siihen kannattaa uhrata monta päivää ja paljon rahaa.

13
Perjantai treenin puute on loistava uudistus ja suosittelen sitä jokaiseen luokkaan. Tasoittaa kummasti tilannetta kisa-aamuna kun osa kuskeista ei ole tahkonnut rataa koko perjantain. Lisäksi rata pysyy paremmassa kunnossa kisojen läpi. Lisäksi säästää rahaa niiltä ketkä pystyy ajamaan kisapaikalle aamulla ja lomapäiviä niiltä jotka haluaa/joutuu etäisyyden takia lähteä kisa paikalle jo perjantaina kun ei ole kiire treenaamaan. Jos tuntuu siltä että radan haluaa opetella ulkoa ennen kisoja niin se on sit itsestä kiinni haluaako käydä aikaisemmin treenaamassa.
Lajin yksi haaste on kumminkin uusien ratojen oppiminen ja sitä paremmaksi kuskiksi tulet mitä nopeammin opit uuden radan.
Loistava sääntö m8 luokkaan.

14
Eilen sateli Vantaalla todella paljon vettä joten epäilen että ei ole ajokunnossa.

15
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 14.08.18 - klo: 20.05 »
Hobbyfactorystä pitäisi löytyä kaikki tarvittava nitro harrastuksen aloitukseen. Lisäksi tietoa nitro autoista löytyy myyjiltä monien vuosien kokemuksella.

16
Huomenna rata normaalisti ajokunnossa.

17
Tänään radalla kevyttä kunnostusta pm-kisoja ajatellen. Rata menee kiinni tältä päivältä noin klo 20. Siihen asti voi ajaa normaalisti.

18
Tulokset / Vs: Tulokset M8 & M8e SM II, Vantaa 30.06.2018
« : 04.07.18 - klo: 23.40 »
M8 a-finaalissa 5 Assoa, 5 JQ:ta ja kaksi Mugenia. Moottoreina oli Alphaa, Piccoa, Ossia ja Redsiä ainakin.

19
Team Durango / Vs: Durangon osia
« : 03.07.18 - klo: 22.07 »
Ei se kyllä käy sähköön.

20
Team Durango / Vs: Durangon osia
« : 03.07.18 - klo: 20.34 »
https://www.modellbau-bochum.de/Team-Durango-TD310649-Hauptzahnrad-Stahl-50Z-Mod1

10s googlettelun tulos. Varmaan myös monesta muusta paikasta löytyy.

21
https://speedhive.mylaps.com/Practice/1667

Tuolla ainakin näkyy jotain läppeä tältä päivältä ja muiltakin.

22
Varmaan kisojen jäljiltä piuhat vähän ristissä. Netissä näkyy kyllä läpit.

23
Hobbyfactory on jiiceen maahantuoja. Sieltä varmaan saa kyseisiä renkaita tilattua.

24
En pelkää hintaa vaan enemmäkin sitä että tilaan/rakennan jotain joka ei olekaan sääntöjen mukaista... Kun pikaisesti katselin sääntöjä siellä näytti olevan jopa määräyksiä johdotukseen/liittimiin?!

Aika monimutkaiseksi homma mennyt kun nopeudensäätimessäkin pitää pyöriä softaa. Tuossa näytti olevan jarru/pakki säädöt olevan ohjelmoitavissa; kuinka kauan nuo ohjelmoinnit säilyvät muistissa? Ja mitään päivitysmahdollisuuksia ei näemmä ole, joten laitetta ei voi edes mitenkään korjata jos siellä joku bugi on.

Säännöt sähköjen osalta on täysin vapaat kunhan on autoon sopivat. Eli 1/10 autojen moottori ja nopari. 7.5t - 10.5t väliltä kun valitsee koneen niin tuupissa pärjää. Nopareissa on softaa ja monissa nopareissa on kymmeniä erilaisia säätöjä tehojen, jarrujen yms muokkaukseen. Erillisellä ohjelmointiboxilla pystyy helpoiten,säätöjä tekemään. Säädöt pysyy muistissa niin kauan kun niitä käy muuttamassa.

25
Radiolaitteet / Vs: Lähetin-vastaanotin yhdistäminen
« : 04.06.18 - klo: 11.32 »
Radioon pystyy varmaan eri muistipaikoille bindaamaan eri autot? Näin ainakin toimii monissa muissa mankoissa jolloin vaan vaihtaa mankasta muistipaikan numeroa ja siihen paikkaan yhdistetty auto alkaa liikkumaan.

26
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 2018
« : 25.05.18 - klo: 10.55 »
Vielä kun saataisiin nitrojen b-finaali muutettua last change finaaliksi josta voittaja nousee pääfinaaliin niin olisi jo ihan täydellistä.
Alemmat sijoitusfinaalit on jo huikea parannus kisoihin ja tuo varmasti monille uutta intoa luokan ajamiseen.

27
Muutama on enemmän kuskeja molemmissa luokissa kuin viime vuonna samassa kisassa.

28
Sähköautot / Vs: Lipo akun liittimet
« : 05.05.18 - klo: 21.22 »
Oisko laittaa vaikka kuvaa mitä olet laittamassa mihinkin? Mä en ainakaan ymmärrä mitä johtoja olet laittamassa mihin koloihin?

29
http://www.eartec.com/ultralitepg1.html

Näitä on käytössä pro jätkillä.

30
Kilpailijoiden kanava / Vs: lisenssi
« : 02.05.18 - klo: 08.53 »
Pitää kirjautua motorsport-id numerolla akk:n kiti järjestelmään ja sieltä saa ostettua pienoisautoilu lisenssin.
Samasta paikasta tehdään myös ilmottautumiset kisoihin sitten kun kisakutsu aukeaa.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7