Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tony_L

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7
61
Eiköhän perusteluna betonille ole se että harrastajilla olisi varaa harrastaa ja kerho saisi rahaa kun hallissa on käyttäjiä.
Eossilla ei paljoa ruuhkaa ollut ja suurin syy siihen mitä olen kuullut oli ettei porukalla ollut varaa ostaa renkaita sitä mukaa kuin niitä kului.
Kyllä se betonilla ajokin opettaa ajamaan ja todennäköisesti enemmän kuin matolle kruisailu.
Taisi viime talvenakin parhaiten eos kisoissa pärjänneet Suomalaiset treenata jossain ihan muualla kuin eos matolla.
Itse siis myös tykkäsin eossilla ajaa mutta ennemmin ajan paljon betonilla kuin harvoin eossilla.
Kyllä se vauhti parhaiten kehittyy paljon ajamalla oli alusta sit mikä tahansa.



62
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 ja M8e 2017
« : 15.08.17 - klo: 23.07 »
Minä olen myös kerta sm-kisan kannalla. Nyt kun on kaksi sarjaa päällekkäin niin ne syö osallistujia toisistaan. Osa ajaa sm kisat ja osa fo sarjan ja silti suurinosa osallistujista on samoja molemmissa sarjoissa. Vähemmän kisoja lyhyeen kesään mutta sitäkin laadukkaampia ja isompia olisi omasta mielestäni parempi.

63
Tulokset / Vs: M8 2017 sarjatilanne
« : 12.08.17 - klo: 21.10 »
Miksi osalla kuskeista ei ole pisteitä viimeisestä kisasta vaikka olikin mukana kisoissa?

64
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 13.06.17 - klo: 12.44 »
Ota se viimeinenkin pois että tulee lisää välystä.

65
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 13.06.17 - klo: 10.19 »
Ota vaan shimmejä pois sieltä välistä niin että kelloon jää sopivasti välystä.

66
Onnistuuko käteisellä maksaminen paikan päällä?

67
Kiitokset Ulvilan porukoille hienosti järjestetyistä kisoista.

Omat kisat meni toiseen finaaliin saakka oikeinkin hyvin, mutta sen jälkeen ei olekkaan mitään järkevää kerrottavaa. Rata ja liika yrittäminen kait sitten vei mahkut parempaan.

Uuden köröttely alkueräformaatin haasteellisuus tuli heti esille. Ongelmana oli ettei tilaa annettu ja omien virheiden jälkeen syöksyttiin eteen, syyllistyin toki itsekin tähän, käsi on ylhäällä virheen merkkinä.

Jatkossa AE vois ottaa lentävällä ni olis enemmän tilaa temmeltää.

YT rengas toimi odotetusti eli hyvin.

Itse henkilökohtaisesti olisin sitä mieltä, että kisat voisi alkaa myöhemmin ja ne saisikin kesällä venyä ku valoa riittää. Tällöin ei olisi kiirettä kisapaikalle aamuisin lähtisi sitten hotlalta tai kotoa radalle. Koko la päivä tulee kisoihin jokatapauksessa budjetoitua päättyy ne sitten klo 19 tai 21.

Juuso 6#

Toi aikanen aamu palvelee junnukuskeja parhaiten,,, Oikeesti alottelija on nuori ja ne on aamulla virtaa piukassa. Jos kisapäivä kestää 20-21 asti, niin varmasti junnujen määrä laskee entisestään.

Nyt et kyllä Janne voi olla tosissasi kommenttisi kanssa. Kyllä ne juniorit mieluummin nukkuu aamulla pidempään ja viettää radalla aikaa esim klo 20 asti kun että herätys on viideltä ja siitä pitäisi jaksaa kuuteen asti.

68
Moi,

Tuosta linkin takaa näkee viime kauden tulokset, joilla saadaan ekaan kisaan annettua numerot.
Uudet kaverit saavat isomman numeron. Poisjääneiden numero täytetään seuraavalla numerolla.

Esimerkkinä: siirryn tällä kaudella FO:ssa ajamaan M8:ia, joten M8e numero yksi annetaan listalla seuraavana olevalle. Ja M8:issa ensimmäisen kisan numeroni on 43 tai sitä aiempi vapaa numero.

http://rc10.fi/index.php?topic=94855.msg801743#msg801743

Seuraavan kisan numerot järjestetään taas sen hetkisen sarjatuloksen mukaan.

Numerot on tilattu.

t. Kai

Tämä numerosysteemi aiheuttaa kyllä kovasti töitä ajanoton valmisteleviin töihin. Olisi parempi jos, numerot ovat niinkuin SM-sarjassa tai sitten henkilökohtaiset, jolloin kilpailija ilmoittaa oman numeronsa ilmoittautumisen yhteydessä.

Toki tässä voisi nyt velvoittaa osallistujat ilmoittamaan sen hetkisen kilpailijanumeron ilmoittautumisen yhteydessä, mutta historiasta opittuna, voin todeta, että se olisi hauska nähdä. Varma on kuitenkin se, että aamulla on asian parissa hässäkkää...

Nyt kun esim: uudella kuskilla ei ole numeroa, mistä hän sen saa tai näkee mitkä on vapaana? Kisajärjestäjä katsoo parhaansa mukaan = ylimääräistä hommaa ja selvittämistä?

Tällä  hetkellä kukaan ei tiedä numeroaan koska en voi tietää tuleeko kaikki ajamaan ketkä oli mun edellä viime kaudella. Eli ilmoon en voi laittaa mitään numeroa vaan kaikki työ jää Turun kisan ilmoittautumiselle etsiä kaikille sopivat numerot.



69
Eilen tuli lunta noin 10cm ja tänäänkin on luvattu sateita joten huomista on todella vaikea ennustaa. Ehkä se illaksi voi kuivua jos huomenna paistelee aurinko oikein lämpöisesti.

70
Ensimmäisessä viestissä kyselet parasta mutta enää et haluakaan parasta. Käy katsomassa paikallisella radalla millä merkeillä siellä muut ajelee ja hommaa samanlainen. Helpottaa kummasti harrastusta kun on muitakin samalla merkillä ajavia. Assolla ei taida kukaan ajaa tällä hetkellä kilpaa joten se varmaan kertoo jotain autosta. Ostat käytetyn Teknon tai Durangon niin ei jää voittaminen autosta kiinni. Uusi Losi myös hyvä vaihtoehto mutta niitä ei vielä ole käytettynä myynnissä kun on niin uusi auto.

71
Rata tällä hetkellä huippu kunnossa. Pieniä vesiuria jossain kohtaa mutta eivät haittaa ajamista yhtään. Pitoa riittää ja renkaat ei kulu ollenkaan kun pinta on sopivan nihkeä.

72
Onko lupa-asiasta tullut mitään uutta tietoa tänään?

73
Polttisautot / Vs: Agama A215SV
« : 28.03.17 - klo: 22.36 »
Nyt on muutama päivä tullut ruuvattua uutta Agaman 215SV mallia ja auto saatu siihen malliin että enää puuttuu pieni hienosäätö autosta ja sitten olisikin aika alkaa konetta ajamaan sisään. Muutamia pieniä viilailua lukuunottamatta auto meni helposti kasaan suhteellisen selkeiden ohjeiden avustuksella.

Ensimmäistä nitroautoa ikinä kasatessa meinasi muutamassa kohdassa mennä sormi suuhun mutta onneksi hobbyfactorystä sai apua aina kun niille oli tarvetta.

Enää koriin maali päälle ja sit odotellaan että radat kuivuu ja päästään pitkästä aikaa ajamaan saviradoille.

74
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course Summer Cup 2017
« : 21.03.17 - klo: 13.29 »
Missäköhän salaisissa palavereissa tällaisista asioista sovitaan? Ainakaan julkisesti näistä ei ole kerrottu mitään. Kannattaa samassa palaverissa sit päivittää autojen mitta säännöt uusiksi ettei siitäkin tule myöhemmin vääntöä. Talvikauden kaikki kisat voitettiin nimittäin 1cm liian lyhyellä autolle. Myös uusi Losi on laiton samasta syystä.

75
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course Summer Cup 2017
« : 21.03.17 - klo: 12.58 »
Ei ole laskettu oikein jos käytetään sarjasääntöjä. Joensuun ja äänekosken nelkun tulokset pitäisi hylätä jos mentäisiin niillä sarjasäännöillä jotka on kuskeille annettu kauden aikana.

76
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 18.3.2017
« : 17.03.17 - klo: 21.02 »
Mikä on sitten ollut alkuperäinen kanta? Missäähän ei ainakaan julkisesti lue että aamulla olisi vapaata treeniä. Sitä paitsi huuteluhan lähti siitä liikkeelle että haluttiin aamu treeni kun aloittajalla oli kuvitelma että rata on kiinni aamulla.

77
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 18.3.2017
« : 17.03.17 - klo: 16.58 »
Miksi vanha sarja sääntö pitäisi pitää kun sulla tulee siitä kiva fiilis? Eikö tärkeämpää ole tasavertaiset kisat kaikille niille jotka ajaa sijoituksista.

Sähän voit tänään ajaa pari akkua enemmän ja hakea siitä kisa fiiliksen.

78
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 18.3.2017
« : 17.03.17 - klo: 16.19 »
Mä en ymmärrä miksi tässä ns. aloittelija luokassa on niin kauhea vääryys että kaikilla olisi samat lähtö asetelmat kisoihin?  Eikö se ole vaan kaikille tasaisempaa kun kukaan ei ole opetellut rataa ulkoa edellisenä iltana ja aamun aikana.

Eikä ne välttämättä ole uudet säännöt syy miksi rentous häviää vaan tämä ainainen kiukuttelu uusia sääntöjä kohtaan.

79
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 15.03.17 - klo: 10.37 »
Onko sulla tuuletin noparissa? Ilman tuuletinta nopari mahtuu hyvin reunalla olemaan. Ne moottorin piuhat ei taida mahtua missään korissa kokonaan sinne korin alle hyvin.

80
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Summer Cup 2017
« : 11.03.17 - klo: 20.51 »
Hobbyfactory mainostaa ainakin tilanneessa renkaita.

81
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 01.03.17 - klo: 11.33 »
kiitos Mölli :) mutta kuinka kauan siinä varastolatauksessa akkua on pidettävä? Sitä tässä kansssa olenmiettinyt?

Laitat ajojen jälkeen akun laturiin kiinni ja valitset laturista storage moden. Sitten kun laturi lopettaa lataamisen / tyhjentämisen on akku varastolatauksessa.  Tämän teet aina kun päivän ajot  on suoritettu niin pysyy akut kunnossa. Sit kun taas olet menossa ajamaan niin normi lataus vain päälle.


82
Jos profiili muutetaan perjantai illalla niin pitäisikö silloinkin perjantaitreeni kieltää ?
Silloinhan on aika sama onko käynyt treenaamassa vaikka jo torstaina tai aikaisemmin.

Kulujen kannalta pitäisi olla kielletty vaikka profiili vaihtuukin eikö tarvii yöllä tehdä rataa niinkuin bunkkerissa tehtiin tänä talvena. Jos taas profiilin muutos onnistuu illalla myöhään niin rata voisi olla auki niin porukka voisi totutella alustaan. Mut radan pitäisi olla sitten vähintään yhdeksään asti auki.

83
Itse olen kyllä hoken kanssa täysin samoilla linjoilla. Vaikka en olekaan aktiivisesti wj sarjaa ajanut vielä mutta esim tämän talven bunkkerin kisaan oli hauska tulla aamulla paikalla ja mennä katsomaan rataa että minkälaisella profiililla tänään ajetaan. Mielenkiintoa lisäsi kovasti myös tieto siitä ettei profiililla ollut kukaan muukaan ajanut vaikken ollutkaan perjantaina treenaamassa. 

Lisäksi uudella profiililla kisailu varmasti kehittää kuskeja vielä enemmän kun rata pitää oppia parin treenin aikana ja sit se pitäisi jo olla hallinnassa täydellistä suoritusta varten. Samalla saadaan kisoista tasaisempia.

84
Kiitoksia niemekselle ja kumppaneille hauskoista kisoista. Kiitos myös buffasta Rempalle ja Ritulle. Lämmin ruoka maistuu aina kisojen yhteydessä.

Itse ajelin kisoissa vasta ekaa kertaa venom renkailla ja eturenkaina käytin käytettyjä slim staggereita. Pitoa oli aivan riittävästi ja samalla setupilla ajoin kun pinneillä tätä ennen. Ohjauksen kanssa sai olla vähän enemmän hereillä kuin pinneillä koska keula haukkasi jos ajoi liian rajusti mutkaan sisään. Laurin ja Artun kanssa oli tasaista tulosta harjoituksissa ja bestläp taisi olla kaikilla kolmella noin 17.1.

Formaatti oli hauska ja mahdollisimman paljon finaaleita on  aina hauska ajaa. Kone ei vaan arponut kovin paljoa kuskeja sekaisin eri finaaleihin ja itsekin ajoin vain yhden kerran samassa finaalissa Laurin ja Artun kanssa.

Kerhokisat on aina hyvä juttu ja loistavaa harjoittelua niin kuskeille kuin hyvä mahdollisuus kokeilla uusia juttuja niin renkaissa kuin ajanotossakin.


85
Kyllähän kyseiseen kisaankin oli majoitus tarjoukset hankittu ja suurin osa niitä käyttikin. Itselläni joka tämän koko asian aloitin omasta mielestäni asiallisella kysymyksellä ei ollut perhe syistä mahdollista lähteä perjantaina matkaan. Joka tapauksessa kisoihin ehdin ja ehjänä pääsin kotiinkin.

86
Sitten mennään näillä kun näin on päätetty. Onnea kisoihin.

87
Miksi kisat pitää aloittaa jo 8.00? Luulisi olevan kaikkien mieleen nukkua tunti tai kaksi pidempään ja silti päivä loppuisi hyvissä ajoin.


88
Kaikilla autoilla voi kilpailun aloittaa ja varmasti säädöt riittää pitkään aloittelijan käsissä. Teamc autolla on voitettukin kisoja.

89
Sähköautot / Vs: Absima AMT8 Monsteri
« : 19.09.16 - klo: 16.29 »
Ehkä kannattaisi sitten unohtaa kyseinen auto kun sitä ei Suomesta saa. Varaosiakaan ei varmaan saa Suomesta joten voisi olla helpompi hommata vastaava 1/8 monsteri eri merkiltä kotimaan kaupasta ja varaosiakin on sitten saatavilla jos tarve tulee.

90
Formaatti oli hyvä varsinkin sähköissä mutta yhden nitro kisan ajaneena siihen voisi keksiä jotain uutta ihan sen takia että kun on paljon kuskia niinkuin lavangossa ja satut pääsemään suoraan a-finaaliin niin oli sellainen kevyt 4 tunnin odottelu ennen finaalia.

Aikataulut on tosi haastavat saada mahtumaan yhteen päivään jos on monta erää kuskeja kun olisi hyvä kumminkin että kaikki pääsisi ajamaan saman verran.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7