Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tony_L

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
91
Lasketaanko nyt sarjapisteet 2/3 kun saadaan ajettua vain kolme kilpailua? Vai 3/3? 

92
Kiitoksia oman kerhon porukoille hienoista kisoista.

Omat ajot oli hyvää ja suht tasaista suorittamista. Tiesin jo etukäteen että täysii pitää ajaa että pystyisi Lauria haastamaan. Alkuerissä pysyin vielä suht hyvin mukana vauhdissa mutta finaaleissa Lauri ajoi niin tasaisesti kovaa että omilla pienillä virheillä ero kasvoi liikaa. Yritys eli että heti alussa jos pääsisi Laurin ohi niin olisi mahdollisuus voittaa. Se onnistui vain ekassa finaalissa ja sitten kolisikin hienosti pääsuoralla. Iso kiitos Artsille joka hullun rohkeasti juoksi pääsuoralle nostamaan mun autoa vaikka takaa tuli autoja kovaa ohi.

Onnea Laurille ja Hokelle voitoista.

Toivottavasti vikaan kisaan saadaan huomattavasti enemmän m8e kuskeja mukaan karkeloihin.


93
Pikkurata ajokunnossa.

94
Lätäköt lanattu pois ja rata muilta kohdilta täysin kuiva. Jos ei sada niin voi olla illalla ajokunnossa.

95
Kimi, todella hyvä idea. Itsellä myös kesti todella pitkään ymmärtää mitä tarkoitat mutta kun väännettiin rautalangasta niin nyt ymmärrän. Eli molemmat kierrokset lasketaan, kummasta saat vähemmän pisteitä on alkueräsi lopullinen sijoitus. Tasapisteissä parempi tulos ratkaisee. Eli vaikka ensimmäinen epäonnistuu ja rata hidastuu toisella kierroksella voit silti olla sen kierroksen voitolla a-finaalin tokassa ruudussa vaikka tulos on 10s hitaampi kuin kärjen ekassa alkuerässä.

96
Kiitoksia hyvin onnistuneista kisoista oman kerhon järjestäjä porukalle.

Itse tulin ajamaan kesän ainoan corri kisani lavankoon kun sattui sopimaan hyvin aikatauluun ja ainahan se on hauskaa viettää päivä hyvässä porukassa rennon harrastuksen parissa.
Autolla ajoin noin neljä akkua treeniä lavangossa lähinnä tarkastaen että se toimii. Viimeksi oli auto liikkunut Nokian sisäkisassa. Sisäsetup  toimi ihan riittävästä ja ainoat kesärenkaanikin oli helpot ja suht nopeat ajaa ( vakio traxxas renkaat) . Luonne ei antanut silti periksi ajaa niillä kisaa koska oli kuivalla radalla suht liukkaat.
Ei muutakuin pariviikkoa ennen kisoja kauppaan ja hyllystä halvimmat supersoft renkaat mitä löytyy ja kisa renkaat oli valittu. (Proline bow-fighter).
Traxuilla ajelin harjoitukset ja tuloksena kolmas ja päivän bestläp. Alkueriin pussista uudet renkaat ja kokeilemaan. Toimii ja tuntuu että menee helvetin kovaa mutta kello oli eri mieltä. Paalu silti tuli vaikka kierrosajat tipahti, onneksi rata on kaikille sama. Finaalit oli sitten suht helppoa cruisailua lähdöstä maaliin vaikka tokassa finaalissa Rava pääsikin pari kertaa ohi kun tein virheitä. Viimeinen neljäs finaali oli todella hauska ja tiukka kun sade vähän liukasti sataa. Nokian Mikkojen renkaat toimi paremmin sadekelissä.

Rengasvääntö kuulostaa itsestäni vähän oudolta. Olen harrastanut lajia nyt noin kolme vuotta ja aina ollut sama käytäntö . Kisoihin ostetaan etukäteen yksi uusi kierros renkaita ja sillä on menty kisat läpi ja sen jälkeen ajettu ne treeneissä loppuun. Ei mulla ole ikinä varaa ottaa säkillistä renkaita mukaan kisoihin jos vaikka keli muuttuu yms. Suhteellisen hyvin on näin pärjännyt kisoissa ympäri Suomen. Käytetyillä en ole ikinä lähtenyt kisoihin kun ostan aina vain kierroksen kerralla niin ei niitä puolikuntoisia renkaita ole kertynyt pakkiin.

Kiitoksia vielä kaikille kilpakumppaneille ja talvella ehkä jatketaan. Nyt jatkan keskittymistä taas kesän pääluokkaani eli m8e autolla ajoon.

Tony #24

97
Tulokset / Vs: M8 SM#2, M8e, Turku 11.6.2016
« : 14.06.16 - klo: 09.46 »


minkälaisella kalustolla M8e:ssä ajellaan?
tai toisinpäin jos haluaisi lajia kokeilla/aloitella onko RTR-kiteistä mihinkään ja mihin kannattaa panostaa alussa (akut? renkaat? jotain ihan muuta?)

tänks,
aw

RTR-kitillä pääsee varmasti hyvin alkuun. Tärkein asia ajettavuuteen on melkeimpä oikeat renkaat.  Kalustoa kisoissa taitaa olla lähes jokaiselta merkiltä. Tällä kertaa kolmen kärki oli Xray, Durango ja Tekno.

98
Tulokset / Vs: Finnish Open I / 21.5.2016 Turku, Tulokset
« : 22.05.16 - klo: 20.03 »
Kiitoksia täältä myös järjestäjille ja kaikille puuhamiehille. Aikataulu oli sopivan väljä eikä tullut kiire missään kohtaa päivää.

Saavuin itse kisapaikalle vasta lauantai aamuna ja koskaan aikaisemmin en ollut ajanut jyrkkälän rataa pitkänä.
Harjoitukset meni itsellä rataa harjoitellessa ja varsinkin takasuora tuntui todella vaikealta alussa mutta kyllä senkin oppi päivän mittaan.

Alkuerät meni vielä harjoitellessa rataa ja hakien itselle luottoa että miten kovaa pystyy ajamaan missäkin kohtaa rataa. Viimeinen alkuerä onnistui itsellä kaikkein parhaiten ja siihen sain jo puhtaan 5min vedon ja taisin olla erässä viides. Alkuerä tulos oli a-finaalin 8 ruutu.

Finaaleissa oli oma vauhti jo löytynyt ja pystyi haastamaan paikallisia kuskeja jo ihan hyvin. Takaa lähtiessä on vaan jo niin kaukana kärjestä että ilman siellä tulevia virheitä ei ole asiaa kärki paikoille. Finaalit meni itsellä hyvin ja tasaisen varmasti sijoittuen sijoille 3-5-3 joka tarkoitti lopputuloksissa neljättä paikkaa.

Teknon EB48.3 toimi koko päivän hyvin ja lavangossa haettu setuppi toimi myös Turussa todella hyvin. Renkaina itsella oli Betan v-max jotka oli itselle täydelliset.

Tämä kisa toimi hyvänä treeninä seuraavaan kisaan joka itselläni on Turun SM-osakilpailu koska Jyväskylä jää itselläni väliin.

99
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 22.03.16 - klo: 21.40 »
Schumacher minipinrengas keltaisella seoksella on paras rengas sisäradoille. Ulvilan radalla taidat käydä ajamassa ja siellä menee minipin rengas hyvin. Sellaisilla kaikki ajoi kilpailut siellä pari viikkoa sitten.

100
TeknoRC / Vs: Tekno SCT410.3
« : 09.03.16 - klo: 22.14 »
Ei ole vielä mitään tietoa olemassa asiasta. Toivottavasti sellainen tulee joskus. Rakennelmia löytyy myös ihan kotimaan radoiltakin.

101
Jännä asenne pojilla. Nelkkutuuppi on ylivoimainen auto jo vaikka kukaan ei ole tainnut edes testata sellaista ulkona.

Jatkakaa vaan samaan malliin niin saadaan hyvä ja rento maine luokalle.

102
Eli sillä ei ole mitään merkitystä että saataisiin vaikka viisi kuskia lisää tuuppiluokkaan? Miksi sä et voi sitten myös hommata kyseenlaista autoa jos se kerran on noin ylivoimainen?

Tämähän asia ei mun ajoihin vaikuta mitenkään mutta ihmettelen vaan miksi asiaan suhtautuminen on noin jyrkkää.

103
Aina joku voittaa kisat kumminkin jollain autolla ja uusia parempia tulee kokoajan. Jos joku auto on ylivoimainen niin kyllä ne ketkä haluaa ajaa voitosta yleensä on myös sellaisen ostanut tai rakentanut eikä silti kaikki voi voittaa kisoja.


Totta hemmetissä tulee uusia autoja jotka on nopeempia, voi olla esim vaikee pärjätä SC10:llä uudella RC10SC5M:lle sisäradoilla, kukaan ei silti ole kieltämässä uutta versiota autosta vaikka moottori vaihtoikin paikkaa.

Siltikään toiseen luokkaan tarkoitetull autolla ei ole tarvis päästä ajamaan kaikkia luokkia.


Keneltä se loppupeleissä on pois? 

104
Aina joku voittaa kisat kumminkin jollain autolla ja uusia parempia tulee kokoajan. Jos joku auto on ylivoimainen niin kyllä ne ketkä haluaa ajaa voitosta yleensä on myös sellaisen ostanut tai rakentanut eikä silti kaikki voi voittaa kisoja.

Talven kisoja matolla ajatellen yksityyppirengas on ihan hyvä ajatus koska säästää rengaskuluja mutta siitäkin pitäisi joustaa aloittelijoiden kohdalla. Uusille kuskeille vapaat renkaat niin pääsee helposti koittamaan kilpailuja.

105
Eikö olisi kumminkin tärkeintä saada mahdollisimman paljon autoja viivalle ja rahaa järjestäjien kassaan? Oli se sitten väärin kasattu alunperin neliveto auto tai muuten corrin näköinen peli. Kunhan 2wd luokassa vetää kaksi pyörää oli ne sitten vaikka samanpuolen renkaat.

106
:shocked: mutta eihän sc kisoissa edes katsasteta autoja, joten kaipa se on ihan sama mitä säännöissä sanotaan. Ruetaan ajamaan vielä eos-matolla ilman porrashyppyjä niin luokan suosio on taattu. Alle voi ruuvata vaikka foamit kunhan ne on sc-renkaan kokoiset.  :evil:

Veikö nelkkutuuppi sun tikkarin Ulvilassa vai mikä tässä hommassa noin kovasti painaa mieltä?

107
Lisäystä:
Kieltämällä nelkuista tehdyt tuupit, ei voiteta mitään.
Hävitään ehkä muutama tuuppiluokan osallistuminen.

Tästä asiasta olen täysin samaa mieltä kanssasi.

108
Muistaako kukaan tuliko bunkkerin wj kisan jälkeen valitusta Arin ja Hoken tuuppinelkuista? Eikö sellaiset ylivoimaiset rakennelmat ole vieläkin sallittuja buggy kisoissa?

Mites jos esim. Teknolta tulee konversio kitti jossa keskidiffin tilalla on slipperi ja vähän muutettu keskipukki? Saako sellaisella ajaa kun perustuu nelkkuun mutta myydään tuuppina?

109
Tulokset / Vs: SC Winter Cup #4 5.3.2016 Ulvila Tulokset
« : 06.03.16 - klo: 23.35 »
Kiitos kisojen järjestäjille kisoista.

Itse tulin kisapaikalle vasta lauantai aamuna tuntematta yhtään rataa. Alku olikin hyvin vaikeaa ja harjoitusten jälkeen tuntui että voisi lähteä vaikka samantien kotiin kun kärkeä oli noin sekunnin kierroksella hitaampi. Autoa säätämällä ja renkaita testaamalla löytyi sopiva setup ja nelos ruutu irtosi finaaleihin.

Finaalit oli yhdet parhaimmista urani aikana johtuen mahtavasta kilvan ajosta Janin kanssa. Kolme finaali ajettiin koko 5 min hyvin lähekkäin ja hakien ohituspaikkaa. Sijoitukset finaaleissa 3-2-3-5 riitti neljänteen sijaan lopputuloksissa.

Nyt tuli hyvin testattua viikon sisällä kaksi hyvin erilaista kilpailu alustaa. Itse olen kyllä ehdottomasti maton kannalla. Ei tarvitse miettiä puoli päivää minkä verran kulunut pinni on paras, pito on koko radan leveydeltä sama ja pito on koko radalla samanlainen.

Tässä kun edellä tullut paljon kehuja kaikesta niin laitetaan myös omat plussat ja miinukset tulemaan.

+ ruokailu oli mahtavasti järjestetty
+ Rata-alueen tila oli käytetty maksimaalisesti hyväksi
+ Seinämutkat oli hyvin toteutettu

- kanttareina toimineet renkaat oli ihan hirveät kun jos puoli autoa oli radan ulkopuolella niin seuraus oli törmäys ja nostajan odottelu
-kuulutusten täydellinen puuttuminen. Ei tuntunut ollenkaan kilvan ajolta.
-radalla oli tasan yksi hyppyri ja siitäkin ajettiin vain täysiä läpi
-ajanottoon piti käydä itse kertomassa miten kisoissa toimitaan. Esim että ennen alkueriä olisi kiva lämmitellä vähän
-lähtöpaikka oli ihan väärä ja koska lähtöruutuja ei ollut merkattu mitenkään niin välit vaihteli vähn joka finaalissa
-se lautakolmio ennen ekaa seinä mutkaa oli aivan turha vaaranpaikka niin autoille kuin nostajillekin. Siinä kohtaa olisi ollut täydellinen nostopaikka mutta nyt se ei onnistunut lautojen takia.

Pikku muutoksia rataan ja varsinkin nosto paikkoihin ja vetäjille vähän lisää kokemusta kisoista niin tulee ihan hyvä.

110
Crossi puolella sääntöjen muuttaminen kesken kauden onnistui hyvin helposti.

111
Tässähän on nyt mennyt asiat niin että suurinosa paikallisista olisi halunnut kisaan liukkaammat yksityyppi renkaat mutta muualla asuvat päättäjät eivät halunneet. Esim. Miro on ihan julkisesti halunnut vapaan renkaan kisoihin. Nyt sitten kaikki valitus kohdistetaan fullspeedin porukalle kun ei kisoissa pärjätty ja ei ollut kivaa.

112
Tuuppiluokan voittaja autossa oli ihan normaali 540 kokoinen moottori vaikka auto oli muutettu nelkusta tuupiksi.

113
Noh, onneksi kotiedusta ei ollut hyötyä kuin tuuppiluokassa kun meidän päätös oli näköjään aivan väärä. Nelkuissa taisi kolmen kärki olla vähiten treeniä ajaneet a-finalisteista.

114
Hoke, nyt tehtiin päätös tehdä ajoissa kisa profiili että kaikilla on mahdollisuus opetella profiili ulkoa eikä pelkkää alustaa. Todennäköisesti profiilin muutos olisi vain kasvattanut kotietua ja olisi vielä enemmän tullut valitusta radasta.

115
Jussi, pakko sanoa että menestystä haluavalla kilpailijalla on todella ala-arvoinen asenne muita kilpailijoita ja kisan järjestäjiä kohtaan. Pitääkö radan olla aina kaikille heti helppo vai luuletko että harjoitus tekee mestarin?  Esim. 4wd luokan voitti ulkopaikkakuntalainen kahden päivän treenillä.

Voisko peilistä löytyä vika kun ajo ei kulkenut?

Onko kaikki kisat floppeja joissa sinä et pärjää?

116
Jussi, onhan sinulla tiedossa sellainen sääntö kilpailuja koskien että nostovelvollisuus on koko päivän pituinen vaikka omat ajot loppuukin kesken? On hyvin epäurheilijamaista  lähteä kotiin ennen palkintojen jakoa.

En ymmärrä sanojasi kotiinvedosta. Kaikilla oli ihan samanlainen mahdollisuus tulla treenaamaan bunkkeriin kuin paikallisilla. Samanlainen kotietu on yleensä ihan joka paikassa. Esim. Nokialla paikalliset meni todella kovaa.

117
Kiitoksia Fullspeed RC porukalle hyvin järjestetyistä kisoista.

Omasta kisa päivästä sen verran homma meni aika odotusten mukaisesti. Tiesin jo etukäteen että Mikael ja Lauri tulee menemään kovaa ja heidän haastaminen tulee olemaan vaikeaa. Alkuerät meni ihan hyvin itseltäni. Kaikissa tuli yksi paha kaato kauas nostajasta heti alussa. Sain kuitenkin sen verran kirittyä vauhtia että kolmos ruutu irtosi finaaleihin. Finaaleissa oli aika paljon kaatoja ja kolareitakin mahtui reilusti finaaleihin. Viimeinen finaali oli itseltä parasta ajamista ja kun Mikael teki heti alussa virheen niin päästiin Laurin kanssa hänestä ohi. Sitten alkoi hienoa ajoa koko finaalin kun Mikael painosti tiukasti takaa ja yritettiin ajaa Lauria kiinni. Jossain vaiheessa Lauri kaatoi ja päääsin kärkeen edelleen Mikael kiinni takapuskurissa. Toka vikalla kierroksella iski itselle joku mystinen sähkövika ja auto pysähtyi hetkeksi. Siihen meni finaalin voitto ja koko kilpailun kakkos tila.

Onnea Mikaelille hienosta voitosta ja reilusta kilvan ajosta. Ensi viikolla Ulvilassa jatketaan.

Alustasta on ollut kovat keskustelut että voiko siinä ajaa corrilla minipinneillä. Itse tykkään kovasti yhdistelmästä ja sen tuomasta todella nopeasta ajamisesta. Se on ihan erilaista kuin muualla ja huomattavasti vaikeampaa ja tarkempaa varsinkin kun mennään todella kovaa.

Kolmos sija lopputuloksissa oli se mitä odotinkin itseltäni mutta vähän jäi harmittamaan kun kakkos tilakin oli todella lähellä ja meni sähkö ongelmiin.

118
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup #4 5.3.2016 Ulvila
« : 16.02.16 - klo: 19.14 »
Minkälainen pito radalla on? Mites renkaat? Minipinnillä varmaan mennään? Toimiiko rengas uudesta asti samalla tavalla vai pitääkö renkaita ajaa sisään ennenkuin renkaassa on maksimi pito?

119
Taitaa päivämäärissä olla virheitä koska mun kalenterissa esim. 4.7 on maanantai. 24.7 on sunnuntai.

120
Tulokset / Vs: Fifty shades of chilly EOS carpet 23.1.
« : 25.01.16 - klo: 17.07 »
Kiitoksia myös täältä järjestäjille. Kaikki sujui todella hyvin ja päivä meni nopeasti. Kiitos myös kanssakilpailijoille.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7