Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - copter

Sivuja: 1 2 3 [4]
91
Kilpailijoiden kanava / Äänestys: Korilista 2005
« : 27.10.04 - klo: 11.24 »
Tässä äänestys korilistasta vuodelle 2005.

EFRA:n lista löytyy osoitteesta: http://www.efra.se/news/download/2004-4_EFRA_1-10_electric_track_body-list.pdf

ROAR:n lista löytyy osoitteesta: http://www.roarracing.com/products/sbody.htm

92
Terve,

Tulin tässä juuri töistä kotiin ja selasin lävitse kotiin saapuneen AKK:n jäsenlehden, jossa sivuilla 24 ja 25 on sääntömuutoksia lähinnä ensi kautta koskien. Näihin liittyen muutama kysymys heräsi.

Lainaus
TS-10-rengas:
- Sallittu rensgastyyppi kuivalla kelillä rengastestin perusteella Take-Off CS27

Tämän alla on sitten hieman pidempi määrä tekstiä, jossa yleisesti käsitellään TS-10, TSP-10 ja TSS-10 luokkien rengasasioita. Missään vaiheessa ei kuitenkaan oteta kantaa TSP-10 ja TSS-10 luokkien renkaisiin, eli siis virallisissa säännöissä ei oteta laisinkaan kantaa TSS-10 ja TSP-10 luokkien rengastyyppeihin ja näin ollen jätetään se kilpailunjärjestäjän vastuulle?

Niille jotka eivät tätä tiedoitetta ole vielä lukeneet, niin mielenkiintoisena uutuutena on sääntö joka rajoittaa myöskin sadekelin renkaat yhteen rengassarjaan joka täytyy täytyy merkitä. Mielestäni hyvä uudistus.

Lainaus
-Lisätään sääntökirjan pykälään 3.5 Sähkömoottoriautot 1/12, 1/10 kohta "Harrastajaluokat: TSP-10 (Touring Saloon ProStock) asvaltilla, Touring Saloon henkilöauton kori, viritetty moottori, nelipyöräveto ja jousitus sallittu"

Tässä nyt hieman minua hämmästyttää tuo sana "asvaltilla". Haetaanko tällä nyt sitä, että TSP-10 luokkaa ei laisinkaan ajeta talvikaudella vaan ainoastaan kesäkaudella ulkokisojen yhteydessä?

Lainaus
TSP-10 05 -viritetty sähkömoottori. Samarium koboltti, neodyyni tms. harvinaiset maametallimagneetit ovat kielletty

Tässä ei ole mitään epäselvää, mutta ihan vain selvyyden vuoksi voisiko joku sanoa onko Suomen markkinoilla yhtään konetta joka näitä kyseisiä metalleja magneeteissa käyttäisi? Ja jos on niin mielellään tietysti myöskin sen merkin / mallin. Tietäisi ainakin mitä konetta ei vahingossa erehdy hankkimaan. ;)

93
Vapaa keskustelu / Etsitään kaivertajaa
« : 08.10.04 - klo: 01.55 »
Mikäli foorumilla on joku, joka pystyy kotona / työssä / kaverin luona tekemään laadukasta (ei mitään dremelillä käsipelillä puuhasteltua siis) kaiverrusta muoviin, niin minulla olisi yhdelle pienelle muovilätkälle tarvetta.

Kyseessä olisi läpinäkyvää muovia / pleksiä tms oleva ympyrä halkaisijaltaan ~ 7 cm, johon tulisi kaivertaa eräs kuvio ~ 1 mm syväksi, eli siis ei lävitse. Muovin paksuus tulisi olemaan ~ 3 mm. Tarkemmat mitat myöheessä vaiheessa mikäli jollain on mahdollisuus tälläistä puuhastella.

Kuvio löytyy valmiiksi digitaalisessa formaatissa. Ideanä tässä on se, että kyseiseen muoviin sitten heijastetaan valo ja tuon kaiverretun kuvion olisi tarkoitus sitten tietenkin erottua tuon kaiverruksen avulla ja näkyä eri värillä.

Ja tietenkin olen kohtuuden rajoissa valmis maksamaan tästä hommasta.

94
Vapaa keskustelu / WRC
« : 01.10.04 - klo: 16.27 »
Kun Italian ralli tänään alkoi, niin töissä kaverin kanssa hieman veikkailtiin kuinka kauan Grönholmin Peogeotti kestää tänä viikonloppuna ja mikä osa autosta pettää jos tien varteen jäädään?

Oma veikkaukseni on, että vaihdelaatikon kanssa on ongelmia viimeistään huomenna, mutta Grönholm kuitenkin kituuttaa auton maaliin sunnuntaina sijoittuen jonnekin parhaan viiden joukkoon. Voi olla että olen liian optimistinen. ;)

Mikä on oma veikkauksenne?

95
Terve,

Olen kuullut joitain villejä huhuja siitä, että ensi kaudella TJ-10 luokassa ei saisi enää ajaa yli 18 vuotiaat kuljettajat. Myöskin samassa yhteydessä olen kuullut mainittavan, että suunnitteilla olisi 17T luokka, jossa näillä yli 18 vuotta täyttäneillä kuljettajilla olisi mahdollisuus ajaa mikäli siirtyminen TS-10 luokkaan ei syystä taikka toisesta ole ajankohtainen.

Kysymykseni siis kuuluu, että onko näillä puheilla mitään perää ja mikäli on, niin milloin näistä asioista tullaan tiedoittamaan virallisesti sekä julkistamaan tarkemmat tiedot ensi kaudella ajettavista luokista?

96
Saamieni tietojen mukaan Vesa "VesaK" Koskivuon saama rangaistuspäätös (kilpailu-, huoltaja- ja toimitsijakielto) menee uudelleen käsiteltäväksi lajiryhmässä ja tämän jälkeen AKK:n hallituksen kokouksessa 07.10.2004.

Johtuen aiheesta aikaisemmin käytyjen keskusteluiden luonteesta tämä aihe on suljettu.

97
Tulokset / Ajanottolaitteistoista ja niiden ohjelmistoista
« : 28.07.04 - klo: 09.25 »
Terve,

Tämä viesti on lähinnä tarkoitettu niille joilla on kokemusta kisojen järjestämisestä, sekä varsinkin niille jotka ovat hoitaneet ajanottoa kisoissa. Tietenkin kaikkien kommentit ovat tervetulleita.

Mikkelin touring ulkorata on valmistumassa hyvää vauhtia vielä tämän kesän aikana ja viime päivinä olen pohtinut sinne toteutettavaa ajanottojärjestelmää. AMB:n laitteisto on hinnoiteltu hieman liian korkealle ja tästä syystä lähdin etsimään toisenlaista ratkaisua.

Työni puolesta olen ollut jossain määrin tekemisissä erilaisten tunnistamistekniikoiden parissa ja muutamasta projektista ylijäänyttä tähän tarkoitettua laitteistoa on jäänyt lojumaan yrityksellemme käyttämättömänä. Aikaisemmin keväällä jo kävi mielessäni että kyseistä laitteistoa voisin jotenkin itse hyödyntää kierrosaikojen laskemisessa, mutta laitteiston koko ja muut käyttövaatimukset olisivat tehneet järjestelmästä liian hankalan käyttää henkilökohtaisessa käytössä.

Nyt kuitenkin kun oma ratamme on valmistumassa, niin idea uudelleen heräsi, koska laitteistoa pystyy hyödyntämään varsin näppärästi juuri vastaavanlaisissa olosuhteissa kuin missä esim. kisat pidetään taikka että asennus on muuten tilapäisesti kiinteä (esim. treenit yhteisellä ajanotolla). Laitteisto tukee useamman kohteen (=ajoneuvon) seurantaa ja aikaisemmin keväällä kerkesinkin jo testaamaan että lukunopeus ja tarkkuus ovat riittäviä tarkkaan yksilölliseen tunnistamiseen. Myöskin sain luvan sponsoroida ko. laitteistolla kerhomme toimintaa, joten siis minulla on asian suhteen vapaat kädet.

Eli siis laitepuoli on kunnossa, aukinaisena seikkana tällä hetkellä on ohjelmisto, joka siis on itse toteutettava. Sovelluksen toteutus ei ole ongelma, mutta se minkä takia tämän ketjun kirjoitin, oli se että ne kenellä esim. AMB:n laitteistosta on kokemusta voisivat kertoa mitä asioita heidän käyttökokemustensa perusteelta voitaisiin tehdä paremmin ja mihin asioihin pitäisi kiinnittää erityistä huomiota tässä ohjelmistossa?

Perusasiat tietysti ovat selvillä, mutta näkökulmat varsinkin "peruskäyttäjän" näkökulmasta olisivat hyvin tervetulleita, koska itse hyvinkin teknisenä henkilönä voin pitää joitain asioita itsestäänselvyytenä vaikka ei pitäisi.

Nyt jokainen jolla on vähänkin jotain mielipidettä annettavana kertomaan kuinka järjestelmän käyttö voitaisiin tehdä mahdollisimman mukavaksi, helpoksi ja ennen kaikki nopeaksi, jotta käytön aikana järjestelmän käyttö olisi mahdollisimman vaivatonta ja vähän aikaa vievää, jotta erien välissä ei tarvitsisi arpoa.

Kiitos jo etukäteen kaikista kommenteista!

98
Vapaa keskustelu / Itsesuunniteltuja osia
« : 17.07.04 - klo: 11.53 »
Terve,

Tälläisen bongasin tänään: http://www.emachineshop.com/

Tuolla voi itse suunnitella osia ja laittaa niille hinnan, eli siis sen jälkeen niitä voi tilata kuka tahansa. Eli siis esim. suunnittelen jonkun iskaritornin, määritän sille hinnan ja sen jälkeen kuka tahansa voi kyseisen minun suunnittelemani palan tilata tuolta, jonka sitten tuo yritys tekee ja toimittaa eteenpäin asiakkaalle. Tietysti sen voi myöskin pelkästään itse tilata.

Kuvittelen että tämä voisi kiinnostaa kaikkia joilla on omia projekteja tms joihin pitää saada palikoita mitä ei siis hyllystä valmiiksi löydy. Mikään ei tietenkään estä suunnitelemasta ja tilaamasta esim. itse suunniteltua alustalevyä taikka ammetta, tai vaikkapa iskaritorneja tms muita paloja joissa olisi enemmän säätömahdollisuuksia tms. Mahdollisuuksia on monia. Näyttävät tuolla tosiaan tekevän vähän kaikenlaisia osia, ihan siis metallista muoviin ja laserleikkauksesta valamiseen. Kannattaa vilasta!

99
Sähköautot / Mielenkiintoinen kolari
« : 17.07.04 - klo: 03.01 »
R/C Tech-foorumissa nimimerkillä losispeed oleva kaveri lähetti pari mielenkiintoista kuvaa radalla tapahtuneesta kolarista:





Kyseessä TC3 ja mutkasta tultaessa auton perä oli lähtenyt irti ja siitä seurauksena auto poikittain reunukseen, joka valitettavasti oli mennyt auton lävitse. :shock:

100
Vapaa keskustelu / RC10.FI statistiikkaa
« : 16.07.04 - klo: 17.15 »
Terve,

Ajattelin tässä hieman kaikkien tiedoksi pistää vähän lukuja pöytään tämän saitin toiminnasta. Nämä luvut ovat viime kuulta:

- 4899 uniikkia käyttäjää
- 24113 käyntiä saitilla
- 550880 sivulatausta
- 2048565 hittiä
- 22.78 gigaa yhteensä liikennettä

Näistä jos jotain päätelmiä tekeisi, niin foorumilla käy kuukausittain yli 3000 rekisteröitymätöntä käyttäjää. Käyntikertoja foorumilla per käyttäjä tulee keskiarvolta ~ 5, mutta tietysti tulee ottaa huomioon että jotkut käyvät huomattavasti useammin kuin muut (päivittäin).

Statistiikkaa useimmin käytettävistä selaimista:

- Internet Explorer 83 %
- Opera 8.1 %
- Netscape 3.7 %
- Mozilla Firefox 2.4 %
- Mozilla 1.9 %

Statistiikkaa useimmin käytettävistä käyttöjärjestelmistä:

- Windows 97.7 %
- Tuntematon 1.7 %
- Linux 0.3 %
- Macintosh 0.1 %

Suurin viittaaja foorumiin (linkki mistä siis tullaan sisään) on ehdottomasti Heulin RC-Maailma (7381 viittausta), toisena tulee Maken Rc-netti (1769 viittausta), kolmantena RC Harrastus (103 viittausta).

Foorumin käyttö on suurimmillaan n. klo 22 aikaan ja vähimmillään n. klo 02 - 06 yöllä. Päivistä eniten käyttäjiä on maanantaina ja hiipuu tasaisesti koko loppuviikon, kunnes taas maanantaina tulee piikki.

Vielä hieman statistiikkaa vierailuiden kestosta:

- 0s-30s 18.7 %
- 30s-2mn 12.8 %
- 2mn-5mn 13.4 %
- 5mn-15mn 17.3 %
- 15mn-30mn 10.4 %
- 30mn-1h 12.1 %
- 1h+ 14.4 %
- Tuntematon kesto (cookiet pois päältä) 0.5 %

Kuten luvuista saattaa nähdä, niin tämä fooruminne on suhteellisen mukavasti voimissaan. Kasvua on ollut jatkuvasti nähtävissä ja toivottavasti se jatkuu. Haluan kiittää kaikkia foorumin käyttäjiä siitä että olemme näinkin hienoja lukuja saavuttaneet!

101
Vapaa keskustelu / Lomat lähenevät!
« : 22.06.04 - klo: 10.09 »
Monilla lomat alkavat aivan lähipäivinä, joillain toki saattavat jo olla menossa. Tässä hieman aiheeseen liittyvää juttua. ;)

---

Jokos on lomasuunntelmat tehty? Jos ei - tässä vinkkejä:
Onko tiukka budjetti?  Lähde simulaatiolomalle!
Säästä rahaa ja vaihda edullisempaan lomanviettotapaan: virkisty
viettämällä Niksi Pirkan simulaatioloma tee-se-itse-malliin!

Erilaiset simulaatiovaihtoehdot:

Lomalennot
Pakkaa 20 kg kiviä mahdollisimman hankalan malliseen laukkuun ja
kanniskele sitä yöaikaan 2 tuntia pitkin asuntoasi. Istu lastentuoliin,
sido kätesi kyynärpäistä käsinojiin ja hanki mahdollisimman isokokoinen ihminen ahtautumaan viereesi. Yritä sitten syödä veitsellä ja haarukalla pienestä laatikosta. Pyydä vierustoveriasi kaatamaan lasi punaviiniä syliisi sekä oksentamaan paperipussiin.

Etelänloma
Osta kymmenen kerran lippu solariumiin ja käytä kaikki heti
ensimmäisenä lomapäivänä. Nauti illalla sopivasti risiiniöljyä ja vietä yö rattoisasti WC-pöntöllä. Astu seuraavana päivänä vielä paljain jaloin lasinpalaan ja istu loppuviikko varjossa jalka suorana. Kirjoittele kavereillesi kortteja kehuen kuinka lämmintä, aurinkoista ja upeaa on.

Alppiloma
Pukeudu toppavaatteisiin sekä laskettelumonoihin ja yritä ahtautua
vaatekomeroon sukset ja sauvat kädessäsi. Tule ulos ja polta kielesi juomalla tulikuumaa kaakaota. Juo lisäksi runsaasti mahdollisimman vahvaa viinaa ja kompastele rappukäytävään. Kaada sitten rappusille ämpärillinen jääpaloja ja yritä selvitä sukset ja monot mukana mahdollisimman vauhdikkaasti alakertaan. Korttien kirjoittelu sairaalasta kuten etelänlomalla.

Golfloma
Pukeudu ykkösiisi ja työnnä aamusta iltaan kottikärryllistä sateenvarjoja paikallisilla viheralueilla   pöheikköjä penkoen ja ankarasti sadatellen. Vesisade toivottava. Mene jälkeenpäin kulmakapakkaan valehtelemaan.

Kalastusloma
Liukastele aamuyöllä kukonlaulun aikaan lähimmässä kivikossa. Pistele sormiisi pieniä haavoja,  kastele vaatteesi ja hiero niihin vanhan sillipurkin sisältö. Palaa kotiin tyhjin käsin turhautuneena, väsyneenä ja nälissäsi. Kiroilu ja valehtelu kuten golfissa.

Mökkiloma
Jää kotiin, sulje sähköt ja lämmin vesi. Syö joka päivä sikanautaa
suoraan purkista sekä raakaa makkaraa. Osta pilailuvälinekaupasta kutinapulveria ja raavi raajasi verille. Lue uudelleen ja uudelleen sama nuhjaantunut vuoden -71 Kodin Kuvalehti.

Saunailta
Kokoa pönäkkä miesporukka ahtaaseen huoneeseen.  Yksi menee nurkkaan sihahtelemaan, muut piereskelevät, juovat pullonsuusta Koskenkorvaa ja huutavat kovaäänisesti yhtään muita kuuntelematta mielipiteitään naisista, viinasta ja siitä miten uskomattoman kova jätkä on. Loppuillasta joku hyppää pää edellä kivirappusiin.

Tyytyväisyystakuu!!
Simuloitu loma tuo aivan samanlaisen tuloksen kuin mikä tahansa
perinteisempi loma: olet varsin onnellinen päästessäsi taas  töihin.

102
Vapaa keskustelu / Yllättävä toimintakatkos
« : 21.06.04 - klo: 16.30 »
Tänään n. klo 13 alkoi yllättävä toimintakatkos foorumin toiminnassa joka päättyi juuri n. 10 minuuttia sitten. Syynä tähän oli palvelimen päivityksen yhteydessä tapahtunut virhe joka johti palvelimen "kyykähtämiseen" ja ongelman selvittäminen vaati vierailua konehuoneessa. Pahoittelen tapahtunutta.

103
Yleinen keskustelu / Uusi kori: Protoform Cadillac CTS-V R
« : 17.06.04 - klo: 11.59 »


Lisää tietoa korista löytyy osoitteesta: http://www.pro-lineracing.com/protoform/touring/1472-75/1472-75.html

Hyvältä näyttää, ehkä tällä saadaan ajaa kaudella 2006? ;)

104
Vapaa keskustelu / yllapito@rc10.fi
« : 19.05.04 - klo: 09.26 »
Ylläpidon uusi sähköpostiosoite on aiheessa mainittu yllapito@rc10.fi ja mikäli ongelmia ilmenee taikka muuta kysyttävää esim. foorumin toiminnasta ilmenee, niin tuonne voi sitten laittaa mailia menemään. Tästä lähtien myöskin kaikki sähköpostitse tapahtuvat ilmoitukset uusista viesteistä jne. tulevat tuosta osoitteesta.

Toivon että jatkossa kukaan ei ilman hyvää syytä lähetä enää minun omaan osoitteeseeni mailia jotka liittyvät foorumin toimintaan taikka esim. jaettujen banjojen poistamiseen taikka niiden jakamiseen käytettyihin perusteluihin. Toki sitten sellaista postia joka on minulle suoraan henk. koht. osoitettu voi tuonne jatkossakin lähetellä. ;)

105
Vapaa keskustelu / Nimen vaihdoksia
« : 14.05.04 - klo: 13.24 »
Terve,

Seuraavien käyttäjien tunnukset ovat vaihdettu pyynnöstä:

Tuning girl -> Antti S
HilariouS -> Sami L
mik90 -> Mikko M

Eli tästä hetkestä eteenpäin teidän tulee logata sisään tällä uudella nimellä, vanhalla se ei enää onnistu.

106
Yleinen keskustelu / VAROITUS: Reedy Quasar Pro #611
« : 06.05.04 - klo: 15.19 »
Lainaus
Product Safety Recall Notice:
#611 Reedy Quasar Pro Charger

Due to potential safety concerns, Associated Electrics is planning a voluntary recall of the Reedy #611 Quasar Pro Charger to begin on May 10, 2004

Two problems, a defective fuse and some program errors, make the charger unsafe to use, particularly in dry weather and with high capacity NiMH cells. Corrections for this problem have been developed, but until these corrections are applied the charger should not be used. If you have this charger, it is important that you discontinue its use immediately.

Please do not call Associated Electrics or your dealer. Plans for the recall have not been completed, so no one can assist you at this time. By the end of next week we will have toll-free numbers installed for this recall, and full instructions for returning your charger for correction will be posted here.

Associated Electrics, Inc.


Eli siis pikaisesti suomennettuna Reedy Quasar Pro latureissa on havaittu vika, joka saattaa tietyissä tilanteissa aiheuttaa vaaratilanteita ja tämän takia laturia ei tule käyttää toistaiseksi laisinkaan. Kaikki tämän malliset laturit tullaan tarkistamaan ja tästä tarkistuksesta tullaan jakamaan informaatiota myöhemmin, joten odottakaa uutta tietoa älkääkä alkako soittaa jälleenmyyjille taikka maahantuojille, he kyllä informoivat tilanteesta heti kun saavat lisätietoja. Tällä hetkellä he eivät pysty auttamaan. Alustavasti lisätietoja on saatavilla ensi viikon loppupuolella.

Lähde: http://www.teamassociated.com

107
Vapaa keskustelu / WAP-foorumi is back!
« : 21.04.04 - klo: 13.45 »
WAP-foorumi on tehnyt paluun, eli tätä foorumia voi nyt käyttää matkapuhelimella osoitteesta http://rc10.fi/wap/. Asensin hieman kehittyneemmän version WAP-foorumista, joten nyt on myöskin mahdollista kirjautua sisään foorumin omalla tunnuksellaan puhelimen kautta ja sen myötä sitten myöskin kirjoittaa viestejä omalla tunnuksellaan, lukea ja kirjoittaa omia yksityisviestejään jne. Eli siis kaikki oleellinen pitäisi olla siellä.

Asentamani WAP-versio oli käytettävän kielen puolesta hieman raakile, eli siis WAP-foorumissa ilmenee jossain kohdin englantia, mutta yleisimmät kohdat muutin oikealle kielelle. Loput kohdat yritän saada jossain vaiheessa myöskin käännettyä, mutta niiden muuttaminen vaatii hieman aikaa sekä vaivaa sen takia, että WAP-foorumin tekijä on nämä tällä hetkellä englanniksi olevat kohdat piilottanut suoraan koodiin normaalin konfigurointitiedoston sijasta (ns. kovakoodannut). Mutta kuten sanottu, kaikki oleellinen pitäisi olla suomeksi ja homman siis toimia sujuvasti.

Toivottavasti tästä on teille iloa ja hyötyä! ;)

108
Yleinen keskustelu / Stratus 1.0 korien tuotanto jatkuu
« : 19.04.04 - klo: 10.22 »
Joku aika sitten oli keskustelua mm. Stratus 1.0 korien valmistuksen loppumisesta. Syynä tähän oli se, että kaikkien Dodge ja Chrysler korien oikeudet osti HPI. Tämä taas puolestaan johtui siitä, että lisenssejä hallinnoiva yritys vaihtui ja näin ollen uusi "edustaja" katsoi paremmaksi myydä kaikki oikeudet yhdelle isolle valmistajalle (HPI). Nyt kuitenkin he ovat huomanneet virheensä ja PROTOform / PROLINE saa oikeuden Dodge / Chrysler korien valmistukseen takaisin 1.5.2004 alkaen, eli siis ensi kuussa jatkuu mm. Stratus 1.0 korien valmistus normaalin tapaan.

Lisää keskustelua aiheesta löytyy täältä.

109
Yleinen keskustelu / RC10.FI-tarrat
« : 15.04.04 - klo: 13.12 »


Kuten jossain aikaisemmassa vaiheessa olen kerennytkin tästä mainitsemaan, niin RC10.FI-tarrat ovat olleet työn alla jo pidemmän aikaa. Nyt kuitenkin juuri ennen Laukaan kisoja jaksoin tämän "projektin" viedä loppuun (tulostaa ne ulos). Eli jos tunnet halua liimata kuvassa näkyviä tarroja autoosi, niin tarroja on saatavilla Laukaan kilpailussa mekkauspaikaltani, sekä jatkossa myöskin kaikissa muissa kilpailuissa joissa olen paikalla. Tarrat ovat tietenkin ilmaisia ja yhdessä "setissä" on yksi isompi sekä 4 pienempää leikattavaa "logoa", kuten kuvasta voi nähdäkin. Kuvassa arkit ovat vielä leikkaamatta.

Mikäli et käy kisaamassa, mutta haluat silti autoosi liimata näitä tarroja, niin ota minuun yhteyttä yksityisviestillä ja katsotaan kuinka tarroja saadaan toimitettua sinulle helpoiten. ;)

110
Yleinen keskustelu / Xray työpöydän taustakuva
« : 14.04.04 - klo: 13.55 »
En löytänyt mistään valmista taustakuvaa, joten tein tällaisen itse:



Tein tuosta versiot kahdelle eri resoluutiolle (1400x1050 ja 1280x1024), jotka voi imuroida pakattuina alle olevista linkeistä.

1400x1050 | 1280x1024

Toivottavasti näistä on teille jotain iloa.. ;)

111
Tulokset / FTT 4 Laukaa erät ja aikataulu
« : 14.04.04 - klo: 00.19 »
Lainaus käyttäjältä: "sk"
erä
1   82   Siitonen Joni   KyPak
1   106   Huhmarsalo Jaakko   VUA
1   150   Mäki Kalle   TUA
1   159   Lukkari Harri   MMR
1   168   Hautanen Lauri   SeiSrk
1   179   Korvenmaa Matti   MikUA
1   180   Jestonen Markus   PihtUA
1   182   Mattola Markus   PihtUA
1   183   Karhu Ville-Pekka   OUA
         
2   54   Tuomisto Juhana   VUA
2   80   Lehto Jyrki   ATAK/UA
2   93   Sernola Jaakko   OUA
2   105   Lempinen Santtu   LahUA
2   115   Himanen Tommi   MikUA
2   161   Ahola Henri   KyPak
2   162   Aito Vertti   VAU
2   176   Vainionpää Mikael   SeiSrk
2   181   Kumpulainen Pekka   PihtUA
         
3   49   Mäkelin Iina   KyPak
3   85   Neirola Jussi   SeiSrk
3   117   Kallio Jesse   RuKart
3   146   Kaplas Jari   RuKart
3   147   Lempinen Teemu   TamUA
3   149   Näätänen Jouko   VihUA
3   152   Pikaloff Janne   TUA
3   153   Hölttä Matti   VAU
3   154   Penttinen Jukka   LahUA
         
4   155   Huhtala Jukka-Pekka   EpUA
4   43   Vikstedt Matias   VAU
4   20   Bloigu Risto   OUA
4   50   Pölkki Teemu   LMM
4   81   Nevala Matti   OUA
4   118   Helmijoki Visa   TamUA
4   151   Huvila Marko   JyvSrk
4   157   Rintamäki Tatu   SeiSrk
4   156   Vuorenmaa Niko   RiiUA
4   74   Mattila Jarno   HyvSrk
         
5   44   Rytsy Teemu   ÄkiUA
5   25   Kutvonen Viljami   VAU
5   38   Minkkinen Joni   LMM
5   39   Trzaska Sebastian   JyvSrk
5   94   Viitalähde Arto   OUA
5   108   Pollari Antti   OUA
5   34   Laitala Petri   HySrk
5   35   Vehniäinen Panu   ÄkiUA
5   42   Teponoja Miko   TamUA

TS
6   5   Termonen Jouko   SRC
6   6   Koivula Pekka   TamUA
6   7   Yli Vesa   OUA
6   21   Andersson Christer   MMR
6   31   Mielonen Joni   LMM
6   57   Siltanen Jarno   JyvSrk
6   61   Rinne Timo   TamUA
6   128   Raikas Tony   KyPak
6   110   Kalves Tom   TamUA
         
7   9   Lehto Kalle   KyPak
7   11   Luopajärvi Jussi   VUA
7   15   Tammela Simo   OUA
7   18   Quagraine Joseph   VAU
7   23   Helin Pauli   TamUA
7   25   Mänty Mika   OUA
7   29   Eskelinen Matti   JyvSrk
7   90   Nyman Harri   LMM
7   133   Valtanen Janne   OUA
         
8   8   Vuorinen Ismo   KyPak
8   14   Fager Carl-Magnus   VAU
8   28   Seppälä Jani   OUA
8   32   Salminen Marko   RiiUA
8   33   Salminen Ari   RiiUA
8   73   Kyykkä Ari-Pekka   SeiSrk
8   100   Joentakanen Aki   VAU
8   167   Ilvonen Jaakko   KyPak
8   19   Tenhunen Henri   LMM
8   184   Kalves Daniel   TamUA
         
9   16   Eskman Henri   TamUA
9   37   Koskivuo Juho   VAU
9   79   Ojajärvi Harri   OUA
9   98   Karvanen Teemu   RuKarT
9   130   Kupari Tero   LohUA
9   132   Pulli Jomi   KyPak
9   138   Vähäkangas Oskari   OUA
9   148   Lappi Ari   VAU
9   158   Putkonen Niko   TamUA

AIKATAULU

OVET AUKEAA            Klo 7:00   
VAPAA HARJOITTELU            Klo 8:00 - 9:02   
ILMOITTAUTUMINEN            Klo 8:00 - 9:00   
OHJAAJAKOKOUS            Klo 9:20   
               
HARJOITUKSET               
   ERÄ   LÄHTÖ 1.         
TJ   1   8:00         
TJ   2   08:07         
TJ   3   08:14         
TJ   4   08:21         
TJ   5   08:28         
TS   6   08:35         
TS   7   08:42         
TS   8   08:49         
TS   9   08:56         
               
ALKUERÄT               
   ERÄ   LÄHTÖ 1.   LÄHTÖ 2.   LÄHTÖ 3.   LÄHTÖ 4.
TJ   1   9:50   11:15   13:10   14:40
TJ   2   09:58   11:23   13:18   14:48
TJ   3   10:06   11:31   13:26   14:56
TJ   4   10:14   11:39   13:34   15:04
TJ   5   10:22   11:47   13:42   15:12
TS   6   10:30   11:55   13:50   15:20
TS   7   10:38   12:03   13:58   15:28
TS   8   10:46   12:11   14:06   15:36
TS   9   10:54   12:19   14:14   15:44
               

FINAALIT               
TJ   A   16:40   18:20   20:00   
TS   A   16:50   18:30   20:10   
TJ   B   17:00   18:40      
TS   B   17:10   18:50      
TJ   C   17:20   19:00      
TS   C   17:30   19:10      
TJ   D   17:40   19:20      
TS   D   17:50   19:30      
TJ   E   18:00   19:40      
               
PALKINTOJEN JAKO n. Klo 20:30

Pidetään keskustelu nyt tässä uudessa ketjussa asialinjalla.

112
Sähköautot / Associated B2 / B3 / B4 korit
« : 06.04.04 - klo: 14.29 »
Hieman tätä aihetta sivuavaa keskustelua käytiinkin jo tuolla vapaan keskustelun puolella, mutta aihe kuitenkin kuulunee tänne sähköautojen puolelle varsinaisesti.

Eli kuten aiheesta huomaakin, niin kyse on krossareiden koreista. Dirty Harry elokuvan inspiroimana mieleeni tuli kysyä, että millaisia koreja sopii ja on saatavilla aiheessa mainittuihin krossareihin? En nyt tarkoita näitä normaaleja krossareiden koreja, vaan minulle on jäänyt käsitys että näihin myöskin pystyisi sovittamaan jonkun hieman leveämmän "normaalin" auton korin, kuten tuossa elokuvassakin oli tehty?

Eli siis kokemuksia, mielipiteitä ja kuvia .. Kaikki ovat tervetulleita. ;)

113
Sähköautot / Team Losi JRX-S keskustelua
« : 13.03.04 - klo: 21.10 »
Lätäkön toiselta puolelta kantautuu villejä huhuja. Todd Hodge ja Gil Losi Jr on nähty Socal Racewaylla testaamassa uutta prototyyppiä. Alustavien huhujen mukaan autossa on akut sijoitettuna keskelle ja Xrayn kaltaiset bulkheadit. Aiheesta keskustelua täällä [rctech.net].

114
Vapaa keskustelu / Tarkistakaa käyttäjätietonne
« : 11.03.04 - klo: 11.38 »
Tarkistattehan kaikki, että teillä on käyttäjätiedoissa oikea sähköpostiosoite määriteltynä. Mikäli olette merkanneet jonkun ketjun seurattavaksi taikka huomautuksen sähköpostiisi jostain muusta tapahtumasta, niin ei viestiä voida lähettää mikäli osoite on väärä.

Olen huomannut viestejä palautuvan sen takia, että niitä on yritetty lähettää väärään osoitteeseen ja tämä siis johtuu juurikin siitä, että joidenkin ihmisten käyttäjätiedoissa on vääriä osoitteita.

Ystävällisin terveisin,
Ylläpito

115
Vapaa keskustelu / Foorumi muuttanut
« : 04.03.04 - klo: 21.47 »
Terve,

Foorumi on muuttanut uudelle palvelimelle. Mikäli toiminnassa ilmenee normaalista poikkeavia ongelmia, niin ilmoitattehan niistä minulle sähköpostitse osoitteeseen copter@threewee.com.


Terveisin,
Matti Korvenmaa / rc10.fi

116
Vapaa keskustelu / Ohjelma radan suunnitteluun
« : 19.02.04 - klo: 11.36 »
Tänne Mikkeliin ollaan nyt keväällä rakentamassa uutta asfalttirataa ja mieleeni tuli tiedustella, että olisiko kellään täällä tiedossa kellään ohjelmaa jolla pystyisi suunnittelemaan radan profiilia?

Se mitä tässä nyt lähinnä ajan takaa olisi se, että radan pystyisi suunnittelemaan ja sitten sitä helposti muokkaamaan ehdotusten perusteella. Tokihan radan voi piirtää vaikka paintilla taikka Photoshopilla, mutta se ei kyllä sen muokattavuuden kannalta ole ihan paras vaihtoehto.

Tietystikin ohjelmiston pitäisi pystyä käsittelemään rataa sen oikeassa mittakaavassa, eli siis jos siihen määrittelee vaikka alueen kooksi 30x50m ja sitten siihen alkaa rataa suunnittelemaan, niin sitten radan leveys pitäisi pystyä märittelmään metreissä, mutkia muuttamaan loivemmiksi taikka jyrkemmiksi jne. Varmaan joku tähän solveltuva CAD ohjelmisto on ainakin olemassa. Onko kellään mitään ehdoituksia? Kuinka radat on suunniteltu muualla?

117
Vapaa keskustelu / Uudet sivut ..
« : 12.02.04 - klo: 01.02 »
Kuten tuolla #rcnetti-kanavan puolella varmaan jo onkin huomattu, niin Sujut Oy on avannut uudistuneen verkkokaupan osoitteessa http://www.sujut.com .. Hyvältä näyttää, ainakin huomattavasti selkeämmät sivut kuin entiset. ;)

118
Sähköautot / Graupner V-Maxx 80 pätkii * RATKAISTU
« : 10.01.04 - klo: 17.37 »
Onko kenelläkään mitään tietoutta tämän kyseisen säätimen virheilmoituksista? Manuaalissa ei ole mitään tietoa tähän liittyen, joten olen tässä pikkaisen ulalla asian suhteen.

Ongelmana on se, että nopari pätkii omituisesti. Ajettaessa vähän väliä nopari kieltäytyy antamasta moottorille virtaa ja alkaa vilkuttamaan vihreätä ja punaista ledia vuoronperään, kunnes sitten 2-8 sec (vaihtelee) jälkeen lopettaa vilkuttamisen ja toimii taas normaalisti kunnes sama ongelma ilmenee uudestaan. Eli esim. kun painan kaasua normaalissa ajossa, niin satunnaisesti jossain vaiheessa auto pysähtyy ja sitten punainen ja vihreä ledi alkaa vilkkumaan vuoronperään, sitten pitämällä kaasua samassa asennossa kuin missä se oli aiemmin, niin auto lähtee taas liikkumaan kun vilkutus loppuu. Jos auton pysähtyessä otan kaasun pois, niin vilkutuksen jälkeen nopari palaa normaaliin tilaan (vihreä ledi palaa) ja lähtee normaalisti liikkeelle kaasua painettaessa.

Noparin asetukset kaikki on kokeiltu, eli siis tämä ilmenee oli asetuksissa sitten mikä tahansa valmis setup taikka manuaaliset setupit, joista olen myöskin kokeillut kaikkia arvoja säätää. Myöskin radion kaikki asetukset on katsottu ja nopari on säädetty oikein toimimaan radion säätöjen kanssa.

Lämmöt ovat OK, eli siis esim. liiasta kuumenemisesta tämä ei johdu.

119
Polttisautot / Ketjut crossariin mahdollisia?
« : 21.11.03 - klo: 16.26 »
Katsoin tuossa tuon yhden aikaisemman threadin jossa oli linkki videoon missä monsteriin oli tehty talveksi ketjut renkaisiin. Mietin olisiko moisia mahdollista tehdä ja käyttää crossarissa talvella? Tietenkin jos joku on jo tehnyt niin kuvat olisivat ihan näkemisen arvoisia. Nastarenkaista tuolla olikin jo juttua, mutta kuten aikaisemmin todettu niin ne ovat jäällä varmastikin erittäin tehokkaat. Kuitenkin tässä olisi kysymys lumesta (ei syvästä), joten käsitykseni mukaan ketjut voisivat toimia paremmin.

120
Tässä ollaan yhden kaverin kanssa vakavasti mietitty että hankittaisiin polttikset. Molemmat ollaan ihan uusia harrastajia, eli siis ei ole aikaisempaa kokemusta RC-autoista, jos nyt ei jotain lapsuusvuosien Nikko-autoja lasketa. Tarkoituksena olisi hankkia näin alkuun jotkut suht. valmiit / täydelliset setit, eli siis sellainen pohja mistä sitten lähteä virittelemään eteenpäin kun ollaan päästy sinuiksi lajin kanssa.

Tähän mennessä silmään on pistänyt kaksi settiä joita ollaan mielenkiinnolla harkittu ja täältä foorumistakin tietoa autoihin etsitty. Toinen näistä on täällä näköjään paljon puhuttu ja arvosteltu  Kyosho Inferno 7.5-MP Sport Readyset ja toinen puolestaan Thunder Tiger EB4 S2 1/8 4WD Nitro Buggy Super Compo. Olisiko kenelläkään asioista paremmin tuntevalla antaa tähän jotain mojovaa mielipidettä sekä mahdollisestikin antaa jotain kuvaa mitä hyvää / huonoa näissä kahdessa vaihtoehdossa on toisiinsa verrattuna? Myöskin kaikki muut ehdoitukset ovat tervetulleita koska mitään päätöksiä ei olla tehty vielä, paitsi että neliveto pitää olla ja 1/8 kokoluokka. Tässä nyt tosiaankin on vain kaksi valmista settiä, mutta teknistä ja mekaanista osaamista kyllä löytyy, eli siis jos sinulla olisi mielessä joku toinen vaihtoehto joka pitää itse kasata kokonaan niin se ei ole ongelma. Tuntuu vain että tälläisiä valmiita settejä jotka pitää mukanaan "kaiken" tarpeellisen aloitusta varten ei ole kuin valmiiksi kasattuina.

Hintahaarukkaa ei nyt olla mitenkään tarkkaan määritelty, mutta uskoisin että siinä 600-700 EUR on se summa mitä oltaisiin per nuppi valmiita investoimaan ensimmäisella kerralla (eli siis koko setti + mahdolliset tarvikkeet kuten polttoaine, polttoaine pullo ja muut tarvittavat kilkkeet).

Kiinnostus meillä on juuri crossareihin koska käyttötarkoituksena on ajaa jossain määrin maastossa, mutta myöskin siten että hallittavuus ja ohjattavuus ovat kohdallaan ja asfaltilla ajaminen myöskin mahdollista ilman lepsua ohjausta (käsittääkseni laskee pois monsterit). Tähän tietenkin saa kommentoida koska varmastikin tiedätte paremmin.

Lisäksi myöskin tärkeä aspekti valinnan suhteen on auton kehittäminen / virittäminen jatkossa, eli siis kuten alussa sanoin niin alkuun pitäisi nyt päästä mutta kuitenkin hankkia sellainen "pohja" investointi jota ei heti tarvitsisi vaihtaa. :) Myöskin mahdollisuudet vaihtaa renkaita ajopaikan suhteen kiinnostavat (slicksit taikka radial renkaat asfaltille crossariin mahdollisia?) ja osien yhteensopivuus muiden valmistajien / mallien välillä. Towerissa myöskin oli mahdollisuuksia vaihtaa erilaisia spoilereita ja niiden kiinnikkeitä tms crossareihin, mutta miten on itse korin laita? Tähän mennessä olen nähnyt vain ns. "yleiskoreja" crossareihin jotka kaikki näyttää ihan samalta, eli siis onko mahdollista laittaa crossariin kiinni joku erilainen kori kuin vain tuo normaali (luin jotain korin kannattimista joilla saisi kiinnityspisteen korkeammalle ja näin olleen muitakin koreja ripustettua paikalleen pienen puuhastelun avulla) ?

Näistä aiheista täällä onkin aika paljon keskustelua ollut varsinkin infernon osalta, mutta EB4 S2:sta taikka muista mahdollisista vaihtoehdoista kuulisin mielelläni lisää (tätä informaatioa täällä foorumissa varmaan mahdollisestikin on jo jossain toisisissa viesteissä, mutta foorumin haku-toiminto tuntuu olevan rikki niin en löytänyt vaikka kovasti yritin käsin selata).

Huh, tulipa kirjoitettua ja kiitos sinulle joka jaksoit lukea. Kiitän jo etukäteen tiedoista. ;)

Sivuja: 1 2 3 [4]