Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Miksu L

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 21
91
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 25.03.14 - klo: 22.04 »
Jaahas, alkaa näemmä markkinoille pukkaamaan jo kopiota.. :grin:

92
Yleinen keskustelu / Vs: Hakusessa Topic
« : 25.03.14 - klo: 11.34 »
Ja korjaamolta saat varmasti ilmaiseksi pienen pätkän. :wink:

93
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 23.03.14 - klo: 22.49 »
Vähän jäi viemäri tukkoon kun tuli Maxxista niin paljon p*skaa :grin:

Niinpä niin, se 6S akkujen kokeilu oli sulle selvästi vaan liikaa. Köntsät sulle housuun tuli.. :grin:

94
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 23.03.14 - klo: 11.34 »
Ruuvilukitetta vaan väliin niin eiköhän ala pysymään kiinni. :smiley:
Eikös se pidätinruuvi mene siitä HEX:n sivusta sisään?

Huomasitko muuten ajettavuudessa mitään muutosta kun nyt renkaissa on hiukan enemmän massaa?
Kuinka paljon yleensäkkin on renkaiden kumiseoksella merkitystä kun kurvaillaan hiekalla?

95
Yleinen keskustelu / Vs: Rc-Ilmatyynyalus
« : 19.03.14 - klo: 19.24 »
Se olis sitten ilmatyynyalus valmis hurjan hurjiin vesileikkeihin.

Servo tiivistetty, läpiviennit tiivistetty ja sähkölaatikon kanteen vedin ohkaisen kerroksen silikonsaalessia.
Läpivientikumit on pöllitty vanhasta DVD soittimen sisältä.
Tosi hyvää matskua nuo vaimennuskumit, jotain hirmu pehmeetä silikoonia ne on.

Piti niitä reikiä pohjaan laittaa että vesi ja hiekka pääsis pois, mutta en mie uskaltanu kuitenkaan. Sellanen kutina oli persiissä, että vedessä olisi liikaa saattanut jarruttaa menoa, joten liimasin taakse tuollasen avattavan tyhjennys peräluukun.
Mehukannusta tuo on alunperin peräisin, mutta muokkasin sitä niin paljon, että ei varmana eukko tajua mistä sekin on pöllitty. :smiley:

On tuo kyllä maa-ajossa kauhia maasto härveli, esimerkiksi kultivaattorilla muokatulla pellolla menee tosi tasaisesti. Hyvä kuvaus kone jos haluaa hiukan matalempia ilmakuvia.

Ai niin, tuossa olisi parin viikon takainen lätäkkö testi. Tosi huonosti näkyy, mutta päivä on pidentymässä kokoajan kovaa vauhtia.

RC Hovercraft

96
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä sarjoja/elokuvia katsotte?
« : 18.03.14 - klo: 21.03 »
Tv:stä katson Myytinmurtajat,Sallitut elimet=Salatut elämät ja uutiset.
Vanhoja kotimaisia sarjoja tulee paljon katsottua kuten: Vain muutaman huijarin tähden, Mooseksen perintö, Peräkammarin pojat jne..

97
Vapaa keskustelu / Vs: Pienkoneet
« : 13.03.14 - klo: 10.50 »
Jäätäskö kaasaria...? Kokeileppa jäänestoo... :wink:
No perhana siinä se ongelma voiskin olla. Täytyy kokeilla lirauttaa lisäainetta sopan joukkoon.
Ensiviikolla on luvattu tännepäin 0 astetta ja vois silloin kokeilla. Kiitti vinkistä.

98
Vapaa keskustelu / Vs: Pienkoneet
« : 12.03.14 - klo: 22.54 »
Kysytäämpäs viisaammilta apuja kun tälläinen aihe löytyi.

Eli mulla on rattikelkassa 35cc nelari (Hondan kopio)
Moottori toimii pakkasella ja lämpimällä kelillä hyvin, mutta sitten kun ilmanlämpötila on noin 0 astetta, niin alkaa käyntihäiriöitä olemaan. Käy hyvin tyhjäkäyntiä, mutta sammuu heti kun alkaa kaasuttamaan. Ilmeisesti kosteudesta tuo johtuu ja kaasarin säädöillä ei ole kuitenkaan vaikutusta. Oisko ideoita ongelmaan?

99
Sähköautot / Vs: 3 pyöräinen potkuriauto ;)
« : 12.03.14 - klo: 19.25 »
Joopa joo.
Kesä tuli, linnut laulaa ja projekti polkee melkein paikallaan.
Olen tässä nyt jotain sentään saanut aikaiseksi. :grin:
Renkaisiin on ruuvit vaihdettu ja akkutelineen suunnittelu on loppusuoralla.
Akkutelineessä käytän kahta 2mm paksuista servovartta, näin saan akut hauskasti ja kivasti kummallekkin puolelle runkoa. :azn:

100
Vapaa keskustelu / Vs: Sosiaaliviranomaiset!
« : 11.03.14 - klo: 22.19 »
Huh huh mikä stoori! Pistää niin vihaksi nuo sosiaaliviranomaiset!


Muokkaus: Pellet ja makaroonilaatikot poistettu.

101
Vautsi! Hienosti näyttää toimivan.
Mites tuo nyt sitten oikein toimii kun videolla näkyy servo liikuttavan linkkitankoa, jonka jälkeen moottori alkaa surisemaan ja tassut nousee/laskee? Eli siis toimiiko tuo servo katkaisijana tassujen moottoreille?

Ja muutenkin kiinostaisi tietää miten valoja ohjataan? Tuleeko esimerkiksi peruutusvalo samassa päälle kun kaasutikkua vedetään taakse? Vilkut toimii ehkä samalla periaatteella?

102
Kyosho / Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« : 08.03.14 - klo: 14.57 »
No jos kolvaaminen riittää niin ei tuota ongelmia! :azn:

Edit: kestääkös toi säädin vettä vai pitääkö se suojata jollain?
Säädin kestää muutaman tipan roiskevettä. Hyvä konsti on esimerkiksi laittaa säädin pieneen pussiin ja johtojen läpivienteihin vaikka sinitarraa ja nippuside. :wink:
Joka ajokerran jälkeen pussi pitää tietysti avata että kosteus poistuu.
4S akulla auto luonnollisesti kulkee hitaammin kuin esimerkiksi 6S:llä koska jännitettä on vähemmän.

103
Sähköautot / Vs: Säädettävä Castle BEC
« : 07.03.14 - klo: 19.16 »
Oletan että käyttämäsi Bec on malliltaan 12S?
Bec antaa ulos sen säädetyn jännitteen verran oli kennoja sitten kuinka paljon tahansa.
Mutta olisi kuitenkin hyvä varoiksi mitata jännite että tuleeko varmasti se 5V ulos, ettei polta servoja ja vastaria jos ne ei ole HV malleja. :wink:

104
Jos tuosta nerudan autosta pitäisi keksiä jotain huonoja puolia, niin itelle tulee ensimmäisenä mieleen surkea jälleenmyyntiarvo, kun omistaja on päästänyt auton noin huonoon kuntoon. :grin:

105
Vapaa keskustelu / Vs: Vähän tehokkaampi aggregaatti ;)
« : 06.03.14 - klo: 14.37 »
Eikös toi nykynen nitromoottori aiheuta aika pahan katkun sisälle? Sikäli höyrykone vois olla hyväki.
Joo tuleehan siitä melkoinen katku, mutta sen takia mä tuota käytänkin puuhellan päällä jotta saan pakokaasut tulipesään. :grin:

Ps, hienoja koneita sulta näyttää löytyvän. :wink:

106
Vapaa keskustelu / Vs: Kynäruisku maalauksia
« : 05.03.14 - klo: 20.44 »
Jos maalaat asuinhuoneessa rakenna imukaappi...silloin pölystä osa aineskii jää siihen...
Jos talosta löytyy leivinuuni, niin se on tosi kätevä pieniin maalauksiin. :wink:
Kaikki käry menee siististi piipusta ulos. :azn:

107
On teillä kyllä hienoja projekteja! :azn:

Mitä tuo tina/peltikori painaa?

108
Sanattomaksi vetää! :shocked:
Ei voi kuin ihailla "pellin" pintaa.
Tuo kori menee kyllä TOP10 listalla kärkipäähän!

109
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 03.03.14 - klo: 14.46 »
Olikos näin että Leopardin 1/8 moottoreista ei passaa mennä varsinkaan katkaista johtoja koska ne johdot tulee suoraan käämeiltä sellaisina paksuina strandeina, mutta uskaltaako siihen alkaa juottamaan uudet liittimet niiden neljän millin putkiliittimien tilalle?

Samalla tavalla käämijohtoja voi katkaista kuin "normaaleitakin" mutta ongelmana on vain se suojalakka siinä käämin päällä. Se täytyy ensin rapsuttaa tai liuottaa pois. Mutta jos siinä kerran jo liittimet on, niin puttsaus operaatiota ei tule. Joten homma onnistuu ihan normaalilla tavalla. :smiley:

110
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 03.03.14 - klo: 08.39 »
Minkämoista kv lukemaa suosittelette 1/8 gt autoon ?
ilmeisesti joku 2000 paikkeilla on aika optimi kun ajetaan 4 tai 6s setupilla ?
2000kv on ihan oikealla hehtaarilla.
Ite ajelen 2200kv 4S ja 1800kv 6S. :smiley:

111
Yleinen keskustelu / Vs: Rc-Ilmatyynyalus
« : 02.03.14 - klo: 18.42 »
Tuossa nyt olis yksi tosi huono video eilisistä ajoista parkkipaikalta.
Oli aika vaikeeta löytää valaistu parkkipaikka ja sitten kun sellaisen löysin, niin se oli niin maan perusteellisen pieni. Hiukan kun sai vauhtia kerättyä, niin pitää kääntää jo ympäri ja alkaa jarruttelemaan.
Täytyy joskus paremmalla ajalla ottaa uutta filmiä isommasta läänistä ja valoisaan aikaan. :smiley:

RC Hovercraft

112
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 01.03.14 - klo: 17.24 »
Auts, kovan tällin saanu! Murtumalta se tosiaan näyttää. Toivottavasti saat uuden koneen tilalle.

113
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 01.03.14 - klo: 16.34 »
Asiasta toiseen.. Tekisi mieli hommata Mad force cruicer.  sähkö vai polttis.. ehkä nitro madi olis kyllä hauska kesällä mutta talvella taas sähkö olisi pakollinen. Hmm..
Voithan sä laittaa madiin kesällä äänimoduulin ja ottaa sen taas talvella pois. :wink:

114
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 28.02.14 - klo: 21.50 »
Isomman kv luvun kestäviä? :shocked:
Minä kyllä lähtisin hakemaan tuohon mahdollisimman pienen kv moottorin, joko noin 200-1000 kv:n ulkopyöriä tai 1/5 sisäpyöriä ja mahdollisimman paljon jännitettä 6S tai jopa 12S. Välitykset sitten sen mukaan mitä on tarvetta. Näin saisin virrat pysymään todella pienenä ja hyötysuhteen korkeella.

115
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 28.02.14 - klo: 19.03 »
Akut siinä voi mennä pilalle. Nopari ei kyllä ota siitä itseensä.
Akut ei vaan tyhjene tasaisesti eli toi huonompi akku kuluu loppuun nopeammin.
Älä aja niitä tyhjiksi koska suurella todennäköisyydellä toisen akun kennot tyhjenevät liikaa ennekuin lipo cut tulee päälle.

Juuri näin. Rinnankytkennällä ei ole jännitteellä niin suurta merkitystä kunhan on siellä päin. Mutta ei siinäkään voi täyttä ja tyhjää kytkeä rinnan. Tulee melkoiset latausvirrat sille tyhjemmälle akulle. :laugh:

116
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 28.02.14 - klo: 18.59 »
lrp: 3s lipo on jostai syystä hukannut keskimmäisen kennon 1,37V miten tuon saa ladattua kun laturi ilmottaa vaan battery vol err/cell connect.. akut ei ole montaa kertaa ajetut ja lipo cutt-offi on ollut päällä...

Tämä sitten omalla vastuulla!
Laita laturille nimh ohjelma ja yritä herätellä tasausliittimestä vain sitä alijännitteeseen päässyttä kennoa ja kokeile välillä lähteekö latamaan lipo ohjelmalla normaalisti.


117
Eilen tosiaan tuli painittua kalibroinnin kanssa iltamyöhään asti kun ei se kalibrointi vaan onnistunut millään, aina vaan meni sinne ohjelmointitilaan.
No sitten yritin oikein ajatuksella lukea mitä se Google kääntäjä yrittää sanoa ja siellähän se luki ihan selvällä suomen kielellä "Työnnä
kaasu kiinni alkuun pisteen sisällä eteenpäin two sekuntia"
Eli siis noparin käynistettyä kahden sekunnin sisällä pitää kaasutikku työntää täysille koska muuten menee ohjelmointitilaan. :grin:

Juuri näin, kielihaaste ei tullut aiemmin esille, joten en osannut ehkä auttaa riittävästi.
Päinvastoin, autoit enemmän kuin riittävästi. :smiley: Ite en vaan heti kehdannut pyytää suomennos apua. :embarrassed:

118
Eilen tosiaan tuli painittua kalibroinnin kanssa iltamyöhään asti kun ei se kalibrointi vaan onnistunut millään, aina vaan meni sinne ohjelmointitilaan.
No sitten yritin oikein ajatuksella lukea mitä se Google kääntäjä yrittää sanoa ja siellähän se luki ihan selvällä suomen kielellä "Työnnä
kaasu kiinni alkuun pisteen sisällä eteenpäin two sekuntia"
Eli siis noparin käynistettyä kahden sekunnin sisällä pitää kaasutikku työntää täysille koska muuten menee ohjelmointitilaan. :grin:

119
Yleinen keskustelu / Vs: Rc-Ilmatyynyalus
« : 27.02.14 - klo: 20.30 »
Meinasin että olisin hytin kiinnittänyt magneeteilla, mutta päädyinkin sarana ratkaisuun.
Sähkölaatikko on just sopivan kokoinen ja tukee hyttiä takana paikallaan.
Mitä tuohon nostomoottorin tehon lisäämiseen tulee, niin joudun suppiloa jatkamaan ylös tai moottoria laskemaan alas.
Ei se sittenkään toimi hyvin kun tuo potkuri on nyt ylempänä, niin pakittaessa ja eteenpäin ajaessa ilman hyttiä ilmavirta sotkee ilmeisesti nostomoottorin aerodynamiikan jutskia ja ponttoonit tyhjenee. :grin:
Oikeanlaisella suppilolla on näköjään paljonkin merkitystä. :smiley:

120
Tämä selvä. Täytyy tänään kokeilla uudelleen.
Eilen kokeilin kalibrointia moneen kertaan, mutta silloin kun pidän ohjelmointinappulaa pohjassa ja kytken nopariin virran, niin se menee aina vaan sinne ohjelmointitilaan.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 21