Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Pauli4x4

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 14
91
Eihän tuo nyt ole kuin vasta neljäs retro Clodi. Tosin, viides on jo matkalla tänne päin, kun vahingossa voitin huudon ebayssa.  :grin:

Mistäs päin noita vanhoja clodeja ostelet? yleensä noita on jenkeillä tai briteillä myynnissä tuolla ebay:ssa.

Mä olen jonkun aikaa yrittänyt löytää sopivan hintaista vintage clodia, mutta englantilaiset ei halua shipata suomeen yleensä. :huh:
Oon ostanu Saksasta, Itävallasta ja Belgiasta. Ja oiskohan joku auto tullut Hollannistakin tai jotain... Tämä romukasa-Bigfoot tosin oli ihan kotimaasta. :smiley: Ja monikin kauppias lähettää kyllä Suomeen, kunhan vain kysyy etukäteen ja sopii homman.

BTW, onnistuin vihdoin ruikuttamaan Rc-offin puolelle oman osion scale Monster Truckeille, ja sieltä löytyy laajemminkin juttua tästä rakenteilla olevasta Bigfootista. Ois kiva nähdä vaikka sun Barbaari-buildistakin joku topicci siellä. :wink:

92
Kyosho / Vs: Kyosho usa-1 nitro
« : 26.02.15 - klo: 14.02 »
Tuo kuvan auto ei liity tähän mitenkään muuten kuin että tuon kuvan netistä etsin :grin:
Joten älä pale huoli, en ole raiskannut sitä usa-1 nitroa :laugh:
Huijausta! :laugh:

No nyt sitten pitäs saada kuvia siitä ihan oikeasti kyseessä olevasta autosta! :tongue:

93
Kyosho / Vs: Kyosho usa-1 nitro
« : 26.02.15 - klo: 10.35 »
Tuo auto tosiaan on emännän serkun, sen isä sitä harrastuksenaan ehostaa.
Mm osti jonkun uuden moottorin siihen, pitää vain sorvata siihen joku kartioholkki jotta saa sen moottorin istutettua siihen runkoon ja sa kytkimen sopimaan paikalleen.
Siihen on vielä 1/8 grave diggerinkin kori, mutta tottakai se aito kori siihen sopii, mutta ei ole minun tehtävä neuvoa auton omistajaa mitä sille tekee.
Se orkkis kori on muuten melkein kuin pakasta vedetty :smiley:
Kori näyttää tosiaan melko hyväkuntoiselta. Etupuskuri vaan revenny keulamuovien kera irti, mutta muut kromiosat näyttäis olevan tallessa ja hyvässä kunnossa. Tarrat tosin liimailtu vähän omaperäisesti. :cheesy: Ja vanteet on joku mennyt maalaamaan, kun ovat oikeasti kromiset. Mutta kyllä noin hyväkuntoisen auton entisöis helposti. Toivottavasti eivät mene pilaamaan vanhaa klassikkoa!

Melkein tekis mieli tehdä tarjous, ja ostaa vekotin uuteen kotiin viettämään eläkepäiviä arvoisessaan Monster Truck kokoelmassa, mutta perkale kun mulla on jo tuommoinen, ja vähän liikaa autoja muutenkin... Houkuttelis kuitenkin kovasti... :shocked: :roll: :tongue:

94
Hieno peli Paulilla.
Mistä olet tuollaiset vanteet+renkaat hommanut?
Kiitos. :smiley:

Nuo "siirtorenkaat" kehittelin puolivanhingossa, ja ovat siis nurinperin kasatut Gmaden 1.9" scalemaasturivanteet, ja vanteen puolikkaiden väliin on litistetty jotkut 1.55" Tamiyan rekkarenkaat. Tuo kombinaatio muistuttaa hyvin paljon 1:1 siirtorenkaita, mitä 80-luvulla monstereissa käytettiin. :smiley:

95
Ihailun määrästä kateuteen.. Monesko tallissa :roll:
Pistäppä liuta Riiviin ja perhepotrettiin :azn:
Eihän tuo nyt ole kuin vasta neljäs retro Clodi. Tosin, viides on jo matkalla tänne päin, kun vahingossa voitin huudon ebayssa.  :grin:

On noita monstereita sen verran siunaantunut, että ei niitä oikein samaan kuvaan saa millää...  :roll:

96
On se äijä. :cool:
Värjäsitkö muoviosat kun näyttää niin uudelta?
Tuo Clodin raato oli ihan alkuperäistä mallia, ja varmaan suht vähän ajettu, kun liki 30-vuotisen pölyn ja ravan alta paljastui lähes uuden veroisia osia! :smiley:

Eli purin vaan kaikki atomeiksi, ja pesin ja putsasin, ja kasasin akselit kuulalaakereilla. Punaiset muoviosat vaan vaihdoin uusiin sinisiin, kun sattui niitä jemmassa olemaan.

97
Uus pikku väliprojekti tuli tässä aloitettua, ja melkein jo valmiskin. :smiley:

Eli ostin tämmöisen kasan, kun halvalla sain...


ja olen rakennellut siitä tämmöistä. Iskarit lähinnä puuttuu vielä... :tongue:

98
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 25.02.15 - klo: 17.53 »
Sain vihdoin ja viimein pikku koosteen valmiiksi viime syksyn scale offroad kisoista. :smiley:
King of The Devil's Lair 2014

99
Kyosho / Vs: Kyosho usa-1 nitro
« : 25.02.15 - klo: 14.07 »
Osia ei todellakaan taida tuohon juuri mistään enää saada.
Osat alkaa tosiaan olla vähän kiven alla nykyään jo, mutta ebaysta jonkun verran osaa löytyy. Eli varsinaiseksi ajoautoksi tuosta ei enään osien puutteen takia ole, että korkeintaan entisöitynä fiilistelymielessä ajelee kerran kesässä, leveä hymy naamalla, ja sitten laittaa takasin hyllyyn säilöön ja koristeeksi. :smiley:

Olikos tuossa kyseisessä yksilössä counter gear ehjä? Eli sellainen pienempi alennusvaihderatas, joka tulee kytkinkellon ja sen ison keskirattaan väliin. Se noista herkimmin hajoaa, ja uusia lähes mahdotonta enään saada. Tosin joku saksalainen ebaykauppias tais myydä jotain teräsversiota sadan euron hintaan.

100
Kyosho / Vs: Kyosho usa-1 nitro
« : 25.02.15 - klo: 10.58 »
Hyi, ei saa edes miettiä mitään sähkövirityksiä vanhaan legendaariseen Nitro Crusheriin! :angry:

Entisöidä tuommoiset pitää tänä päivänä, niin kuin itsekin olen tehnyt oman autoni kanssa. Tai olen ainakin aloittanut entisöintiä, hommaamalla uuden korin kaikkine kromiosineen. :smiley:

101
Hienoja pelejä olette rakennelleet.
Tuo kyoshon mad force on oiva pohja tälläselle solid axle monsterille.
Itellä oli joskus +10 vuotta tuollainen nitukka.
Harmittaako edes yhtään, että hankkiuduit siitä eroon? :roll: :tongue:

102
Hö, ai siinä on sellaisia kestävyysongelmia. :undecided: Mutta hyvä että axialin kamppeet on suosiossa maailmalla, niin aftermarket tukea löytyy hyvin. :smiley:

Mä ostin vihdoin ja viimein 2S lipon mun retromonstereita varten. Tarvis vissiin koittaa kuvata joku Clodbuster tai Juggernaut lumivideo...  :tongue:

103
Sen sijaan tuli hommattua toisenlainen solid axle eli Wraith. Kittinä tuli, joten ei tuossa vielä ole sähköjä paikallaan. Kori tuli kuitenkin kasattua ja leikkelin Madin kopan, jotta pääsin testailemaan tulevaa lookkia.
Niin, kokeeksi vissiin kitin kasasit mielenkiinnosta, mutta mihinkäs monsterirunkoon nuo akselit ja muu voimansiirto on oikeasti tulossa kiini? :grin:

104
Mahtavaa old skool kisailua! Tuommoista herkkua kun saatais tänne kotimaahankin, niin ai että! :afro:
RCMTC Retro Renegades Battle of the Monster Trucks 1, January 2015

Taas muistutuksena teille kaikille, että Clodbustereita saa saksasta edullisesti! :wink:

105
En tiedä millaiselle yleisölle olet tätä videosarjaasi suuntaamassa, mutta kokeneempia rc-harrastajia varmasti kiinnostaisi hiukan vehkeiden tekniikkakin hiukan lähemmin.

Itse en ole noista luisuvehkeistä kiinnostunut, mutta sen verran kiinnostaisi, että odotin näkeväni hiukan käytettyä rengastusta millä tuo homma sujuu, onko esim renkaiden kääntyvyyteen panostettu, käytössä olevaa akku- ja moottoritekniikkaa hiukan, sekä olisi ollut mukavaa saada jonkun auton nopea esittely scaleyksityiskohtien osalta. Alkaa tuo scale-uskollisuus tehdä taas vihdoin come backia 80-luvun jälkeen, niin kiinnostaisi nähdä kuinka harrastajat ovat lähteneet kalustoa kehittämään realistisempaan suuntaan. Myös yleisimmin käytössä olevat pohjaleyt mitä on käytössä, eli jos haluaisin aloittaa harrastusta, niin en tietäisi minkä auton kaupasta ostaisin aloittaakseni, vai pitäisikö se rakentaa ennemmin osista itse.

Mutta yleiskatsauksena oikein mukava ja sopivan mittainen sekä viihdyttävästi editoitu pläjäys, mutta tekniikan nälkäiselle se ei paljoakaan tarjonnut. :smiley:

106
Yleinen keskustelu / Vs: Lexanin liimaaminen
« : 11.01.15 - klo: 20.50 »
Itselläni on parhaat kokemukset geelipikaliimasta. Mutta toisaalta, en ole koskaan mitään noin suuria liimauksia suorittanut. Suht pieni kokoisia scalenippeleitä kun olen liimannut, niin pysyneet tosi hyvin kiinni, ja taivutustesteissäni tuo geeliliima oli selkeästi paremmin kestävää kuin tavallinen pikaliima, kun liimailin kokeeksi kaksi lexanin palaa yhteen.

107
Vähän piristystä kaamokseen!

Hauskaa voi talviaikaan pitää myös vakiokuntoisella Clodbusterilla, kuten tämä eräs kaveri tuoreella videollaan näyttää. :cool:
tamiya clod buster snow jumping

108
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 23.12.14 - klo: 18.35 »
Joo, ei nuo ABS korit oikein tykkää jarrunesteestä. Yhden kärsineen Clodbusterin vanteen laitoin kerran koemielessä maalinpoistoon jarrunesteeseen, ja sekin meni komeasti keskeltä halki, joten en suosittele.

Oman Big Bearin kun entisöin, niin tuli maalit Fairy Powerspraylla poistettua, ja onnistui hienosti, vaikka osissa oli useampi ikivanha maalikerros päällekäin. :smiley:

Tein timelapsevideonkin maalinpoistosta aikanaan, ja tuo on ollut koko ajan privavideona tuolla mun kanavalla, mutta julkaistaan se nyt vaikka tässä sitten vihdoin... :roll:
Marui Big Bear Restoration: Paint Removal With Fairy Power Spray

109
Jostain luin, että nuo TXT-2:n renkaat ja vanteet olis peräisin jostain toisesta mallista, joka vissiin hiukan floppasi tai jotain, ja Tamiyalle jäi varastoon ihan reilummin noita renkaita ja vanteita, joten niitä piti sitten johonkin työntää myytäväksi, että sai varastoon tilaa. Tiedä sitten... :grin:


Ihan mielenkiinnosta, mitkäs Clodin aluvanteet sulla Marko on jemmassa? Jotain ehtaa vintagea Clodin kulta-ajoilta ehkäpä? :tongue:

110
Paremmalta ja paljon scalemmaltahan TXT-2 näyttää, kuin edeltäjänsä. Ne naurettavat renkaat vaan pilaa scale-lookin, mutta pohjimmiltaan auto on paljon lähempänä ehtaa monsteria kuin TXT-1. Runko on paljon asiallisemman näköinen, ja iskarisetuppikin on paljon fiksumpi kuin se cantileverviritys. Korinkin voi maalata vaikka muistuttamaan Bigfoot 18:sta, niin sekin on lähellä esikuvaansa, vaikka itse en noista SC-koreista monsterin päällä niin välitäkään.

Hyvä ostos siis tuo TXT-2, jos sattuu kunnolliset renkaat jo löytymään. Muuten on kuitenkin vähän vanhentunutta tekniikkaa jo, kun vaihteisto ja voimansiirto on mitä on, joten ilman clodin rengastusta ei kyllä saa rahalle ihan sellaista vastinetta kuin nykyään odottaisi...

111
Näyttää tuo minusta fixummalta kun edeltäjänsä...
Fiksummalta ja fiksummalta... Ei nuo kuitenkaan monsteriin sovi... :shocked:


80-luvulla scaletus oli se THE JUTTU rc-hommissa, joka on sittemmin unohdettu täysin, mutta rc offroad ja driftaus yms piireissä scale alkaa tulemaan takaisin, ja toivoa sopii, että sama ilmiö tavoittaisi jossain vaiheessa monsteri-rintamankin.

Alkoikin taas v****maan niin paljon nämä nykyajan epäscaleilut, että pitäisköhän mennä pitkästä aikaa rakentamaan Diggeriä! :grin:

112
En vaan tule koskaan käsittämään tuota rengastushommaa, joka menee vaan huonompaan suuntaan koko ajan. Alkuperäiset Kyoshon chevron renkaat oli/on kuitenkin kaikista parhaimman näköiset, ja niiden valmistus käsittääkseni loppui kun muotit hajos tai hävis tai jotain. No, mutta jos uusia renkaita sekä vanteita on jatkuvasti varaa kehitellä uusia, niin miksei voisi sitten tehdä uusia muotteja kunnollisen näköisille monsterikumeille, ja myös pienemmällä reiällä samalla? Nyt on taas vannekokoa suurennettu tavallaan, kun on tuo sisäpuoli vieläkin isommalla halkaisijalla, joten kumia on vielä vähemmän siinä vanteella pehmentämässä laskeutumisia.

Jos minä olisin suunnittelemassa uutta versiota Madista, niin kyllä sais tuo kyllästymiseen asti nähty korikin mennä uusiksi, ja rengastus tulisi niin scaleksi kuin mahdollista, ja uskoisin että sillä reseptillä vehje myisi paremmin kuin koskaan aikaisemmin. Original Madissa oli renkaat kohdallaan, mutta kori oli hiukan höhlän näköinen, ja auto lyhyt ja korkea. Kruiserin myötä tuli tuo matalampi alusta, ja pidempi akseliväli, jotka tekivät siitä heti paljon uskottavamman näköisen, joten ei paljoa enään tarvitsisi, niin vekotin olisi niin monsterin näköinen kuin vain voi toivoa tehdasvalmiilta autolta.

Mutta kun ei täydellisessä maailmassa eletä, niin jatketaan sitten perinteiseen tyyliin, eli Kruiseri kaupasta, ja siihen sitten satanen lisää että saa kunnolliset renkaat alle, ja vaikka fiksumman korinkin... :roll:

113
Eipä tuosta 2.0 mallista oikein mitään tietoa vielä löydykään mistään, mutta eiköhän sitä ala pikku hiljaa tippumaan jostain, kunhan julkaisu lähenee...

Itse en usko että tuossa mitään ihmeempää uutta on vanhoihin malleihin nähden, muuta kun nuo höhlät Mars Roverin näköiset renkaat ja vanteet, mutta ilmeisesti ainakin käyttää FO-XX:n tyyliin uudempaa buggy tyylistä hexisysteemiä renkaan kiinnitykseen.


Huhujen mukaan hinta olis pompannut vähän ylöspäin, mutta nähtäväksi jää, pitääkö hinnan korotus sisällään jotain uudistuksia.

114
Uutta versiota Mad Forcesta tuloillaan.



115
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 30.11.14 - klo: 17.58 »
Ei se kyllä tuota tainnut olla... Olisko decal paper ollut nimeltään. Ei oikein näin puhelimella toimi tuo sivu kunnolla, että vois selata valikoimaa...

116
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 30.11.14 - klo: 13.46 »
Moi kaikille, tässä sivuan vähän aihetta, mutta onko kukaan onnistunut printtaamaan omia tarroja mustesuihkutulostimella? Jossain mainittiin että lakkaamalla ne saa kestävän tuloksen..
Onnistuu. Itse olen ostanut Class Ohlsonilta sellaista mustesuihkulle kehitettyä tarravinyyliä, johon voi tulostaa ihan normaalisti, ja kestää sellaisenaankin ilman lakkaamista. Olen veden alla koittanut hieroa väriä irtikin, mutta pysyy kyllä. Tarran pinta on tosin tulostuksen jälkeen matta, joten jos kiiltoa haluaa, niin sitten voi ohuen kerroksen lakkaa suihkauttaa päälle. Ja on siis vinyyliä eikä paperia, ja liimapintakin ottaa tosi hyvin kiinni.

Huonona puolena tuossa on, riippuen tarran väristä se, että leikkaamisen jälkeen tarran reunat jää tietysti valkoiseksi. Se reuna on kyllä helppo vaikka mustalla tussilla värittää ennen tarran liimaamista jos on tummarajainen tarra kyseessä esim.

117
Kuulostaa halvalta kromiversioksi! :smiley:

Saksasta taitaa vähän alle kolmeen sataan saada perus super clodin. Ei kyllä ihan välttämättä kannata sitä kromimallia ostaa, kun ei sillä uskalla ajaa, ettei mene kromit pilalle! :grin: Ei vaan, ihan hyvä ostos, kun on vielä mustilla muoviosilla, eikä sinisillä tai punaisilla niin kuin toiset mallit. Mutta itse kyllä hommaisin jonkun toisen korin siihen, millä kehtais ajella paremmin. :smiley:

118
Hobbylinnasta sais nykyään tilattua tamyain clodbuster monsteria.. Ym. Muita rere classikoja :evil:
Jos nyt tänä talvena sais potkittua itseään sen verran että sais hoidettua sen.
Kuinkas paljon Hobbylinna veloittaa Clodista? Taitaa saksasta saada halvemmalla, veikkaisin... :roll:

119
Ihan tyylikkään näköinen! :afro:

120
Vaihteista menee rattaita sileäksi useimmiten siitä syystä, että sinne lentää sopivasti hiekkaa ja kiviä hampaiden väliin. Rattaat pyörii vieläpä juuri hölmösti niin päin, että oikein imevät kaikki hiekan muruset sinne väliin. Toinen syy on se, että moottorin ruuvit on laitettu huonosti kiinni, ja ilman ruuvilukitetta, joilloin hammaskosketus menee pieleen kun moottori pääsee liikkumaan. Kolmas vaihtoehto on, että hammaskosketusta ei ole alunperinkään säädetty oikein.

Pelkällä moottoriteholla rattaita tuskin ihan helposti saa rikki...

Vetarit on heikoin lenkki voimansiirrossa, sekä kardaanit, mutta ne on kuitenkin kuluvia osia, ja edullisimmasta päästä uusia.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 14