Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - C1S F1

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7]
181
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 02.05.13 - klo: 20.35 »
Näppäilyn suunnaton nopeus pudotti yhden tärkeimmän sanan(puuttuminen) tuosta mun kommentista,nyt se on sinne lisätty,ja oltiin ihan samaa mieltä tuosta D-forcesta.

Hienoa en ole siis aivan väärässä ja jos olenkin en ole yksin :grin: . Sen verran piti mainita, että autossa oli ne foamirenkaat alla ennen tuota etusiiven hajoamista ja sen jälkeen. En muuten ole aivan varma kannattaako sitä etupäätä ainakaan löysemmäksi laittaa koska silloin jarrutuksessa auto niiaa ja ne etusiiven 2 ruuvia ottaa maahan helpommin ja edesauttaa spinnausta. Nyt menen tekemään aeropack ver 1.1 tamiyaan  :cool:

182
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 01.05.13 - klo: 20.23 »
Mä en kyllä ihan suoraan ole samaa mieltä Vaton kanssa tuosta etupään paino/pito asiasta. Siis kaiken järjen mukaan formuloissa siis ainakin oikeissa 1:1 on etusiivellä ja myös takasiivellä tarkoitus ja tämähän on luoda downforcea esim. mitä enemmän etusiipi pystyy tuottamaan downforcea (nostetta alaspäin) sitä enemmän edessä pitäisi olla pitoa, mutta ettei asia olisi näin helppoa pitäisi etusiiven ja takasiiven tuottama downforce olla suuhteessa yhtäsuuret eli auton kulkiessa vaikkapa 20km/h tulisi auton etuosaan ja takaosaan kohdistua yhtäsuuret voimat mukaan lukien auton omamassa. . Elikkäs suomeksi auto pitäisi saada balanssiin ainakin kolmella osa-alueella 1.auton omamassa 2.downforce ja tietysti 3. auton jousitus.

Mutta mä melkein arvaan suurimman syyn auton yliohjautuvuuten etusiiven ollessa kiinni. Autohan menetti perän lähes joka kerta kun koski jarruun arvatkaapa oliko ne kaksi ruuvia, jotka pitää etummaista koritolppaa kuinka kuluneet? Voin kertoa, että olivat ja aika paljon.

Alla olevaa kuvaa voi verrata vaakaan, jos ottaa edestä 5% pois sittä siirtyy taakse ja muihin auton osiin 5% samalla edestä häviää 5% voimaa joka yrittää pitää etufillarit radassa niin minun aerodynamiikan ja maalaisjärjen mukaan autosta tulee aliohjautuva ja mitä tapahtuu, kun otetaan etusiipi kokonaan pois?

Ja saa kommentoida ja olla erimieltä tämä on vain minun näkemyseni asiasta nimeltä downforce.
 

183
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 30.04.13 - klo: 02.16 »
Oli kiva kokeilla formulaa ulkona (RADALLA) kuvassa näkyy tai ei näy läpinäkyvä suojakalvo, sekä viime syksyn jalkakäytävä ulkoilutukset. . Autohan kulki ihan kivasti foami-renkailla ja taktisesti poistetulla etusiivellä, jolla saatin mystiset aerodynamiikan jumalat tyytyväisiksi ja auto melkein balanssiin. Toki radalla oli todella likaisia kohtia joissa ei kaasua uskaltanut antaa. Mutta eiköhän me talkoilla saada rata pestyä ja maalattua niin onpi sitten kiva harrastaa koko kesä. :grin:

184
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 28.04.13 - klo: 17.25 »
Mitä onko tattiksenrata jo auki, jos näin on pitää mennä itsekki kokeilee formulaa ulos.

185
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 25.04.13 - klo: 12.51 »
Maanantainna kauden viimeisissä sisäharjoituksissa paljastui osasyy toisen mclarenin huonoon kisavauhtiin. Etupään ohjauspalat eivät olleet kunnolla kiinni kingping:ssä sekä servosaver antoi periksi kokoajan toki isoin syy on edelleen ohjaimen takana, mutta jos laittais auton sellaiseen kuntoon jotta sillä olisi edes teoreettisesti mahdollista ajaa kovaa voisi helpottaa paljon.  :afro:

186
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 23.04.13 - klo: 14.01 »
Löytyi aika kivannäköinen vintageformulan kori. Eli 60-luvun Lotus 49: http://www.vf1club.com/vf1.html

Kisojakin on tiedossa jos matka Kaliforniaan ei ole este. :)

Jee. Alkaa näyttää uudelta luokalta: Vintage F1 eli VF1 .... Kerhokisoihin?
Häh?
 :cool: Barbie  :cool:

Jos nyt ensin saataisiin tarpeeksi osallistujia tohon F1-luokkaan ennen kuin tehdään mitään uusia luokkia. Alkaa vaan suomen kokoisessa maassa loppua kuskit kesken.

187
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 23.04.13 - klo: 13.57 »
Viime kisoissa alkuerät oli 5min ja finaalit 8min. Kevatcup 3:ssa Nokialla ajettiin alkuerissä bestlappiä ja Korialla taas parasta tulosta. Itse olisin enemmän sen kannalla, että ajettaisiin bestlappiä niin kuin oikeissakin formuloissa, mutta asiahan ei ole minun päätettävissä.

188
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 21.04.13 - klo: 12.46 »
Jees kiitoksia kaikille F1-luokkaan osallistujille. Oli kiva ajella kilpaa vaikka otin pataan ihan 6-0, suurin syy kumminkin löytyy ohjaimen takaa. Toivottavasti saadaan kesäksi vielä enemmän formuloita kerhokisoihin.

189
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 14.04.13 - klo: 13.23 »
Nonii nyt rohkeasti kaikki formulat kaappien pohjalta radalle viimeiseen kevätcup kisaan.  :afro:

190
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 06.03.13 - klo: 12.50 »
Hyvä niin en ole häiritsemässä toisia, saa rauhassa sit ajella mattista ja veturia  :cool:

191
Niih pitäiskö sitä ostaa sit ööwsomatic veturiksi. Milläs alustalla kuopion kisa muuten voitettiin??

192
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 28.02.13 - klo: 00.26 »
Aivan ei aina oma ajatus kulje. 1,7*100/34=5 nyt pitää hakea jostain spurri ja pinjoni hobbyfactory on varmaan auki huomenna tai siis tänään  :cheesy:

193
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 27.02.13 - klo: 12.07 »
Arvaa sopiiko  :shocked: no eihän se 38 pinjoni sovi pitää laskea joku sopiva ratas yhdistelmä.
Tuli vaan mieleen, että säännöissä ei puhuta akuista mitään paitsi pitää olla hardcase mallisia, eli akkuja ei ole tämän perusteella ole muuten rajoitettu. Siis akun ei tarvitse olla efra/roar-listalla kunhan on kovakuorinen.

194
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 26.02.13 - klo: 12.06 »
No nyt kerta laskemaan ruetaan, niin x-rayn spurrin hihnapyörässä oli 20 hammasta ja diffissä 34 ainakin takana eiköhän se edessä ole sama, joten sisäiseksi tulee juurikin tuo 1.7. Spurrina on 112 hampainen ja pinjonina 36 hampainen jolla saadan 5,288  :shocked:
34 / 20 * 112 / 36 = 5,2889

195
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 26.02.13 - klo: 00.24 »
Mites se välitys lasketaan mä katsoin sillain, että rengas pyöri 1 kierroksen niin pinjoni pyöri 5 kierrosta???  :tongue:

196
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 25.02.13 - klo: 01.53 »
Joo oli mukava kruisailla vaikka ei auto aina pysykkään hanskassa, mutta ihan jees ku kaikki sai muistaaksen 14.??? alkusen best lapin  :afro:

197
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 24.02.13 - klo: 11.31 »
On se kova.  :cool:

198
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 24.02.13 - klo: 00.07 »
Kiitoksia Jerzille ja Jerzin muorille mukavasta tilaisuudesta. Hienoa, että joku viitsii nähdä vaivaa talläisien tilaisuuksien järjestämiseen. Olishan se kiva jos itsekkin menee vaan ajelee ja vaatimattomasti lähtee kotiin isoin pysti takakontissa  :grin:

199
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup III - Vantaa 16.2
« : 14.02.13 - klo: 22.18 »
No en  minä sinne heti aamusta ole ryntäämässä ja kunhan jonkun pöydän nurkan löytäis ettei lattialla tarvitse mekata  :laugh: ja jos sitä tilaa ei ole niin päiväähän se sunnuntaikin on

200
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup III - Vantaa 16.2
« : 13.02.13 - klo: 22.41 »
Tuli vaan mieleen, että kai turisti radalle voi tulla treenaamaan vai onko viikonloppu pyhitetty sc-autoille?

201
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 11.02.13 - klo: 12.37 »
Ei sitä ylädeckkiä oo katkaistu  jäi pois kuvasta,  :embarrassed: joo onhan siinä vielä pientä laittoa, mutta melkein kasassa.

202
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 11.02.13 - klo: 01.34 »
Nonnii se on valmis enää renkaat ja kori  :shocked:

203
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 10.02.13 - klo: 00.29 »
Monelta ovet aukeaa 10.2 su, ei ainakaan nimenhuudossa ollut mitään??  :shocked:

204
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 31.01.13 - klo: 23.12 »
Mennäänkö kone ja nopari puolella millä säännöillä?
kone 17.5 ?
esc joku nollaennakko säädin?
ajattelin kysyä varmuudeksi niin tietää pitääkö tilata, ettei mene sormi suuhun kerta kevät cup:n eka kisa näyttäis olevan 23.2 - 24.2

205
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 31.01.13 - klo: 01.54 »
Hhmmn  :roll: mielenkiinnolla odotan lauantaita. Saa nähdä miten ripperi menee uudella rataprofiililla.

206
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 28.01.13 - klo: 01.06 »
Hienoa, että sille grillille tuli käyttöä  :laugh: ehkä joskus kerkiää itsekkin nauttia sen antimista, mutta kun on niin kova halu ajaa  :evil: .

207
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 23.01.13 - klo: 23.36 »
Edellinen koski varmaan minua  :embarrassed: ,mutta varikolla on myös muitakin, jotka latailee lipoja ilman bagiä käyn huomenna ostamassa.  :police:
Joku puhui siitä sähkögrillistä ja minulla on yksi nurkissa pyörimässä, jos se toimii niin voin lahjoittaa sen kerholle, kunhan putsaan sen  :smiley:

208
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 20.12.12 - klo: 01.47 »
Mites noin kiinan radiot toimii itsellä on turnigyn gtx3 http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23165__Turnigy_GTX3_AFHDS_2_4ghz_3_Channel_Radio_System.html ja autona tamiyan f-1 http://www.tamico.de/Tamiya-Vodafone-McLaren-Mercedes-MP4-24-F104-Bausatz-58475 .
mietin ettei tuu kenellekkään mielipahaa jos tulee joku kaunis päivä tiksiin ajelee (radio häiriötä), kun jossain topicissa oli juttua, että paremmat radiot ottais häiriötä??? Joo vähän off topic :embarrassed:

209
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 12.12.12 - klo: 04.10 »
Ja tamiyan uusin kori. Henkilökohtaisesti pidän paljon makeempana kuin tota ylempänä olevaa lexan räpellystä :shocked:

210
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 05.08.12 - klo: 03.26 »
Niin mikäs tän F1 sarjan tuomio on ajeleeko jengi näillä? Itsellä on perus F104 ja mietin et mikä olis hyvä servo tohon, jos saisi vinkkejä

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7]