Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - C1S F1

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7
61
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 11.08.16 - klo: 09.26 »
Saadaanko tänään varmistus, että ajetaanko kisat vai ei. Kauheasti ei huvittais ajaa edestakas todetakseen, että Kyllä vettähän sieltä taivaalta tulee.  :undecided:

62
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 04.08.16 - klo: 10.39 »
Mites onko sitä hotelli tarjousta tulossa?

63
Petri Tuomainen / 2wd / PR Racing SC201 (mid motor) / Suburbs mx takana ja Hong Nor vakio edessä / Sijoitus 3.

64


Huuteluun liittyen käsi virheen merkiksi. Itse ainakin kerran huusin nostajalle, kun ei uskaltanut nostaa. Ymmärrän tämän ettei sinne voikkaan juosta, kun ensimmäisillä kierroksilla autot tulee aikas lähkkäin letkassa, mutta jos nostaa voi sen verran katsoa ettei nyt heitä sitä autoa uudelleen katolleen  :police:. Kävin tästä sanomassa vielä erän jälkeenkin kyseiselle henkilölle ja thats it. Kyseinen henkilö oli ekoja kisojaan ajava ja varmasti yritti parhaansa ja itsehän minä kaadoin.

Kyseinen henkilö oli 12v juniori ihan ensimmäisessä kisassaan...

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

Aivan ja ei kaikkea heti voi tehdä täydellisesti ja varmasti parhaansa yritti.

Kim se C1S F1 olen minä Tuomainen

65
Omat renkaat kisojen jälkeen  :angry:

66
Kiitokset kanssa kilpailijoille ja kisan järjestäjille. Kyllä taas huomasi, että Jyrkkälän rata vaatisi sen treenipäivän vaikka olenkin ajanut ko radalla jo muutaman kerran M-8 kisoissa aina yhtä haastava. Etenkin takavetoisella autolla se treenipäivän välistä jättäminen perjantainna ei ainakaan helpota lauanain kisaa. Ei ollut kuin huhuja ja epämääräisiä kertomuksia mikä rengas toimii joten kokeilin Prolinen suburbseja mx seoksella ja tokassa harjoituksessa löin alle hole shot m4 alle mutta lähettimen akku sanoi sopimuksen irti varoittamatta ja en oikein ehtinyt saada tuntumaa niihin, joten lähdin ajamaan suburbseilla joilla oli treenattu jo Lavangon radalla. Alkuerien jälkeen huomasin että päätös oli väärä ja rengas olikin päivän lopussa sileä kuin vauvan peppu.  :tongue:

   Huuteluun liittyen käsi virheen merkiksi. Itse ainakin kerran huusin nostajalle, kun ei uskaltanut nostaa. Ymmärrän tämän ettei sinne voikkaan juosta, kun ensimmäisillä kierroksilla autot tulee aikas lähkkäin letkassa, mutta jos nostaa voi sen verran katsoa ettei nyt heitä sitä autoa uudelleen katolleen  :police:. Kävin tästä sanomassa vielä erän jälkeenkin kyseiselle henkilölle ja thats it. Kyseinen henkilö oli ekoja kisojaan ajava ja varmasti yritti parhaansa ja itsehän minä kaadoin.

   Rentous hhmmmm  :huh: . Samaa mieltä Miron kanssa, että kyllä siinä A-finaalissa kun korekkeelle menee on rentous aika kaukana. Olen ajanut pari kesää sitten FTT ja kyllä siellä oli rentous kaukana varikolla ja radalla yks sun toinen oli kuin per¤¤¤seen ammuttu karhu. Ja ei millään pahalla Kim, rentoutta on myös se, että sä olet saannut ajaa sillä sun "etusiipi korilla" jo kaksi kisaa. Ja pikku linnut lauloi, että olit jopa käynnyt testaamassa eri renkaita Jyrkkälän radalla, joten mistä tää nillitys että vain vuosia kokeneet hyötyy vapaasta renkaasta ja että olet kokematon??? Mää eeei ymmärrä  :shocked:

Ulvilassa nähdään ja ajetaan taas kilpaa toivottavasti short course autoilla eikä veneillä. Ja ottakaa ne rennot asenteet varikolle ja korekkeelle voi kyllä vakavoitua Right.

67
On eroja paljonkin pitit on todella pitäviä verrattuna vaikkapa tamiyan omiin. Riden renkaat huonompia kuin pitit mutta taaskin parempia kuin tamiyan omat tosin tämäkin on vain minun mielipide ja omista testailuista on jo pari vuotta varmankin ovat muuttuneet formuloiden yleistyessä.

68
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 31.07.16 - klo: 10.44 »
Jarnolta saa renkaita. Väittäisin, että hole shot m4 on ihan käypä rengas.

69
Kilpailukutsut / Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku
« : 27.07.16 - klo: 18.08 »
Kyllä ainakin foreca on useamman päivän uhannut sateella yli 80% todennäköisyydellä. Ilmoitus perjantainna on aika viimetipassa jos kisat peruutetaan. Minuahan ei sinänsä haittaa jos päätätte ajaa kisat lauantainna vaikka sadetta olisi luvassa, kun en perjantainna ehtisi muutenkaan treenaamaan, mutta pitkältä tulevat joilla on majoitus yms. on helpompi saada fyrkat takaisin jos asiasta päätetään torstainna (kuten Ulvilan porukka)

70
Kilpailukutsut / Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku
« : 25.07.16 - klo: 18.16 »
Aika kostealta näyttää viikonloppu. Ennusteet ovat vieläkin synkemmät kuin Ulvilan kisan alla.  :undecided:

71
Huomenna ulkoiluttaa X-3:sta ja precirotaten sc-201:stä ammupäivästä rata on vissiin ihan kuiva vaikka viikonloppuna vettä tulikin reilusti.

72
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2, 18.6.2016 Ulvila
« : 01.06.16 - klo: 14.58 »
Onkohan ilmoittautumislinkki tulossa? ?

73
Tulokset / Vs: SC Summer Cup 1/2016
« : 08.05.16 - klo: 22.35 »
Kiitokset järjestäjille ja kanssa kilpailijoille sekä voittajille.

Petri Tuomainen #5

74
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup I, 7.5.2016 Tammisaari
« : 06.05.16 - klo: 21.13 »
Pääsin nyt vasta katsomaan noi listat niin millä perusteella noi on tehty???? En henk koht tunne kuuluvani 3. ryhmään tosin voi olla että talvikauden top 10 sijoutus ei anna ajaa edes itselleen sopivassa ryhmässä ja toisaalta en tunne kuin Aapon tuosta ryhmästä vauhti voi ollakkin kohdallaan. Just asking  :shocked:

75
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup I, 7.5.2016 Tammisaari
« : 06.05.16 - klo: 15.33 »
Nyt on pakko ihmetellä, että Nokian kisoissa ei saatu suuta auki ja nyt päivää ennen kisoja huudellaan foorumilla vaikka on kysytty kaikien mielipiteitä asian tiimoilta Wtf

76
Sähköautot / Vs: Sanwa Super Vortex-PLUS ZERO
« : 21.04.16 - klo: 21.27 »

Kaikenkaikkiaan toimiva kokonaisuus jota voi kyllä vilpittömästi suositella, varsinkin jos on tilanahtautta autossa.


Kuten edellisissä viesteissä käy selväksi hyvä ajotuntuma ja  perusasetuksien kohdalleen säätö niin tilankäyttö säätimellä on hyvä paitsi, että tuulettimen kanssa se on aika korkea ja ei mahtunut tuulettimen kanssa PR SB-401:n kopan alle tietysti tuossa autossa korin sivut ovat erittäin matalat.

77
Sähköautot / Sanwa Super Vortex-PLUS ZERO
« : 18.04.16 - klo: 21.55 »
Sanwa Super Vortex-PLUS ZERO

Sain Rckaupalta testaukseen Sanwan tekemän nopeudensäätimen, jossa on sisäänrakennettu vastari (RX-472). Ulkoseisesti laite on hieman kookkaampi, kuin vaikkapa G-Forcen TS-160, jonka takia sitä ei välttämättä saa asennettua kaikkiin automalleihin esimerkiksi joissain krossareissa voi asennukseen käytettävä tila käydä ahtaaksi kuten koekäytössä olevassa precirotaten SB401:ssä.

Paketin mukana tulee ohjeet, sähköjohtoa, y-kaapeli aux kanavalle ja itse nopari, Näiden lisäksi tarvitsee Sanwan radiolähettimen MT-4S tai M12, jotta saa hyödynnettyä SSL toimintoa itse sain koekäyttöä varten MT4S radion.


Paketti auki ja asenuksen kimppuun. Siinä vierähti parisen tuntia, kun en ole 4wd-crossiin hetkeen sähköjä laitellut ja jouduinpa tekemään kaiken vielä uusiksi, kun en kaikesta huolimatta löytänyt ohjeista miten moottorin pyörimissuunnan saa vaihdettua. No loppulta sain sähköt paikalleen ja korikin mahtuu nyt auton päälle. Tosin noparissa olevan tuulettimen jouduin ottamaan pois.

 SSL on lyhenne Sanwa Synchronized Link ja sen avulla voi säätää alla listattuja toimintoja suoraan radion kautta. Auton voi siis ajaa radan sivuun ja säätää vaikkapa drag brakea parilla napin painalluksella. Radiossa nämä muutettavat parametrit pitää ensin asettaa ohjeiden mukaisesti toimimaan AUX1 ja AUX2 paikoille. Nopeudensäätimen cut-off jännitteen, peruutus ominaisuuden, lämpösuojauksen sekä onko ennakon säätö käytössä vai ei joutuu näppäilemään ihan manuaalisesti noparin virtakytkimessä sijaitsevan napin kautta.

  Sanwa Super Vortex-PLUS ZERO on monipuolinen nopeudensäädin joka sopii niin harrastajalle kuin kisakuskille. Moottori rajoitus 2s Lipolla on 4,5T ja 1s Lipolla 3,5T ja nopari syöttää parhaillaan 740A virtaa, joten puhtia riittää ihan kelvollisesti jokaisen kuskin tarpeisiin. Itse testasin noparia 4wd krossilla, mutta säädin kelpaa hyvin myös touring-autoihin ja miksei vaikkapa drifterin nopariksi. Nopeudensäätimen testausaika jäi vähän lyhyeksi ja en varmastikkaan saannut hyödynnettyä kaikkia sen tarjoamia ominaisuuksia. Mutta kaiken kaikkiaan kyseessä on mielenkiintoinen ja monipuolinen nopeudensäädin/vastaanotin yhdistelmä joka on kaikkien rc-hifistelijöiden unelma.

ladattavissa kuvineen https://www.facebook.com/groups/1671680513090411/

78
Tulokset / Vs: SC Winter Cup 5, Nokia
« : 10.04.16 - klo: 10.58 »
Akille kiitokset selostuksesta joka kuului myös korokkeelle ja piti kuskit ajan hermoilla. Kiitokset kanssa kilpailijoille ja kilpailun järjestäjille. Ollin kanssa oli tiukkaa vääntöä B-finaalin voitosta ja nelivetoisissa oli hyvää kisaa nuoremman Ravantin kanssa. Onnittelut voittajille ja kesällä nähdään

Petri Tuomainen 2wd #5  4wd #50

79
Tarvis nelkkuun numeron Model-expoa varten.

Terv. Petri Tuomainen

80
Nyt menee herroilla vähän yli hilseen  :shocked:. Turun kisassa kontittaja oli muistaakseni auto 51 voin muistaa tietenkin väärin. Eikä mua vieläkään kiinnosta millä autolla konttiin ajetaan se ei ole kivaa/oikein  :police: vaikka se olisi tamiyan mini. Olen vain yrittänyt sanoa että vaikka nyt sitten intech:stä modatulla tuupilla voi kontittaessaan rikkoa edellä ajavan auton (vaikka asson tuuppi) paljon helpommin kuin samanlaisella assolla kontittaessaan. En ole yhtäkään valmistajaa vastaan päinvastoin saadaan aikaiseksi esim. durango vs tekno kamppailuja.

Muokkaus.

Eikä se ole muiden vika, jos mun vauhtini ei riitä tuupissa kuin A-finaaalin sijoille 5-10. En silti ole lähtenyt mielipahan takia yhdestäkään kisasta pois ennen palkintojen jakoa.

81
Lähinnä pelkoni koskee noita tekno konversioita. Tuomaristo???? Bunkkerissa taisi ollakkin ihan ok myös Ulvilassa. Tosin Ulvilan tuomari oli hieman huonosti sijoittunut radan vierelle ettei esimerkiksi edes voinnut nähdä 270 asteen mutkaa ja taisi antaa joidenkin mielestä hieman kyseen alaisen stop and go penaltin alkuerissä. Turussa joku  :lipsrsealed: en mainitse nimeä kontitti minut 3:ssa lähdössä eikä saannut mitään, että se herrasmies ajamisesta.  :police:

82
Miksi kieltäisin:
- Nykyiset 4WD:t perustuvat pitkälti M-8 luokan autoon ja kestävät ihan erilaista pommitusta kuin 2wd corrit jotka on aikas rimpuloita nelkkuihin verrattuna.
- Oma henkilökohtainen pelko että nelkkujen ajotapa tulee tuuppeihin kun ei tarvitse varoa niin paljoa esim tukivarren hajoamista.

Miksi sallisin:
-Jos omistaa 4wd:n voisi halutessaan ajaa myös 2wd luokkaa
-Ehkä muutama kuski lisää 2wd luokkaan


83
Miro, ekat nelkkusc:t on tehty 1/8-krossareista... Ihan tehtaalla.
Nyt myytävistä valtaosa on hyvinkin läheistä sukua 1/8:seille.

Korjatkaa jos olen väärässä,  mutta eikö ekat nelkku sc-autot olleet 1/10 buggyjen johdannaisia honkkarin nexx-10 ja vanhempi desc-410???

Miro laittoi minun ajatukseni sanoiksi paremmin ja rengas vatvomiseen aloittelijoille voitaisiin suoda vapautus.

84
:shocked: mutta eihän sc kisoissa edes katsasteta autoja, joten kaipa se on ihan sama mitä säännöissä sanotaan. Ruetaan ajamaan vielä eos-matolla ilman porrashyppyjä niin luokan suosio on taattu. Alle voi ruuvata vaikka foamit kunhan ne on sc-renkaan kokoiset.  :evil:

Veikö nelkkutuuppi sun tikkarin Ulvilassa vai mikä tässä hommassa noin kovasti painaa mieltä?

Itseasiassa vei, mutta se ei ollut mun pointti. Vaan miksi ei voida ajaa luokkiin kaupallisesti saatavilla olevilla autoilla.

Pete, määrittele "kaupallisesti saatavilla oleva".
Säännöissä ei saa olla noin paljon tulkinnanvaraa.

Sellainen joka maksaa x määrän valuuttaa,  on kaikkien saatavilla sekä paketissa lukee esimerkiksi 2wd short course.

Mutta tämä on vain minun mielipiteeni asiasta ja miten sitten säännöt sanovatkaan olen ajamassa corria ihan okeasti takavetoisena autona myytävänä olevalla laitteella jos ei sitä kielletä

85
:shocked: mutta eihän sc kisoissa edes katsasteta autoja, joten kaipa se on ihan sama mitä säännöissä sanotaan. Ruetaan ajamaan vielä eos-matolla ilman porrashyppyjä niin luokan suosio on taattu. Alle voi ruuvata vaikka foamit kunhan ne on sc-renkaan kokoiset.  :evil:

Veikö nelkkutuuppi sun tikkarin Ulvilassa vai mikä tässä hommassa noin kovasti painaa mieltä?

Itseasiassa vei, mutta se ei ollut mun pointti. Vaan miksi ei voida ajaa luokkiin kaupallisesti saatavilla olevilla autoilla.

86
 :shocked: mutta eihän sc kisoissa edes katsasteta autoja, joten kaipa se on ihan sama mitä säännöissä sanotaan. Ruetaan ajamaan vielä eos-matolla ilman porrashyppyjä niin luokan suosio on taattu. Alle voi ruuvata vaikka foamit kunhan ne on sc-renkaan kokoiset.  :evil:

87
Eikös sääntöjä tehdä ja noudateta sen takia,  että kaikilla on samat edellytykset ajaa kilpaa tasaväkisesti ja jos Hoke olisit nähnyt millä tavalla nelkut ulvilan finaaleissa pommittavat ekaan mutkaan on ajotavassa hieman parannettavaa ennen ku tulee tuuppi teknolla jyräämään tuuppi assoja  :police: . Ja ei kai sc-sarjan tarvitse millään tavalla seurata crossin trendejä  :afro:. Joku mainitsi ettei kaikilla valmistajilla ole tuuppia niin ei kaikilla valmistajilla ole sitä nelkkuakaan.


88
Tulokset / Vs: SC Winter Cup #4 5.3.2016 Ulvila Tulokset
« : 06.03.16 - klo: 22.55 »
Tuli vaan mieleen, että välillä salaman valot välkky niin ettei meinannut nähdä autoaan  :cool: niin laittakaa nyt sitten niitä kuvia jakoon. :evil:

89
Tulokset / Vs: SC Winter Cup #4 5.3.2016 Ulvila Tulokset
« : 06.03.16 - klo: 09.39 »
Kiitokset kanssakilpailijoille ja kisan järjestäjille voittajat saivat aika kivan pikku ylläri palkinnonkin. Oma kisa meni vähän vihkoon kun 3. sijakin oli tarjottimella, mutta ei vaan vauhti vieläkään riitä. Pitäisi reenata vähän enemmän niin varmaan auttaisi. Kisan järjestäjiltä hieno veto muuttaa rataa perjantain harjoituksien jälkeen. Muut voisivat ottaa mallia. Nähdään Nokialla.

Terveisin Petri Tuomainen #5

90
Tulokset / Vs: SC Winter Cup 2016 II NOKIA 9.1.2016
« : 11.01.16 - klo: 21.41 »
Kiitokset kisan järjestäjille ja kaikille kanssa kilpailijoille. Oma kisa meni aikas penkin alle kuten yleensäkki, A-finaalissa olin ihan heittopussina/liikkuvana shikaanina kärjelle ja sijoitus 10. Ei muuta kuin leuka rintaan ja tekemään kotiläksyjä.

Toi nostajien toiminta on kyllä kisasta toiseen aina yhtä ihmeellinen. Mulla tais mennä yks erä aika hyvin pilalle kun Miro ei tienny mistä päin rataa mä olin sinne välialueelle mennyt ja tälläisiä tilanteita aina välillä sattuu, mutta yleissääntönä nostajille. Nosta omalle nostopaikalle kaatunut auto sillä tavalla kuin haluaisit, että sinun autosi nostettaisiin. Jos nostajana toimiessaan tekee parhaansa ei kukaan voi enempää vaatia. Myös ne kaikki crocksit helv**tiin jaloista nostaessa ja seurataan sitä kisaa sitten, kun oma nostovuoro on hoidettu.

Tuomainen Petri #5

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7