Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - C1S F1

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
91
Kiitoksia vain järjestäjille ja muille kilpailijoille yhdestä makeimmista kisoista vähään aikaan.

Oma päivä oli aika laskusuhdanteinen. GT-12 Hajoitukset meni ihan ok ja ensimmäinen alkuerän pilasin omalla hölmöilylläni totaalisesti ja kaksi ekaa kierrosta meni spinnaillessa. Tämän jälkeen loppu päivää varjostivat mystiset sähköongelmat, jotka hävisivät noparin vaihdolla viimeiseen finaalin. Eikä kunnon luottoa autoon enään syntynyt  ja hirveän puristuksen jälkeen b-finaalin 3. sija. Kyllä treenin puutos myös näkyi olin ehtinyt ajaa GT-12 autolla 2 akkua ennen kisaa, joten vähän enemmänkin voisi paneutua kyseiseen luokkaan, mutta kaikesta huolimatta hienot kisat, rento meininki sekä paljon mattoautoja samassa paikassa. Eurajoella nähdään.

25 Petri Tuomainen

92
Jos haluaa kokeilla mattoja crossiradalla voi tulla Helsinkiin bunkkerin radalle ehkäpä se mieli muuttuu.

Väitän myös, että se rata ei ole valmis eli siellä lattialla on vielä jonkun verran pölyä ja muuta roskaa. Kun rata on kokonaan valmis ja käsitelty tolu tai vastaavalla liuoksella alkaa pitoa löytymään myös oikeat renkaat vaikuttavat jännästi tuohon pitoon :shocked:

93
RC-kerhot ja -radat / Vs: ulvilan RC cross rata
« : 05.12.15 - klo: 19.52 »
Eikös tällekkin ole jo oma otsikko?

94
Team Durango / Vs: Durango DEX210v3
« : 05.12.15 - klo: 11.46 »
Onko tää vain päivitys V2:sta ja se 210F on ihan uusi?

95
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 25.11.15 - klo: 21.34 »
Onhan EOS-matolla myös hyviä puolia aloittelijoiden on helpompi kiertää rataa ympäri, kun auto ei pyörähdä joka mutkassa ja kiihdytyksessä. Nokialla ja Ulvilaan rakenteilla oleva rata tarjoavat onneksi perinteisempää alustaa, joka on SC-autoille ja varmasti suurelle osalle kuskeistakin mieluisampi. Bunkkerin EOS-mattolla nähin kisoihin onkin todella hyödyllistä treenata?? Ainiin mutta kyllähän ne muutamat EOS-kuskit treenaa mielellään samalla alustalla millä ajavat kisoja. MITES ME MUUT? Eli Fullspeed rc tarjoaa treeni mahdollisuuksia vain nopeimmille ja niille joilla on resursseja ajaa ulkomailla kisoja. Muut aloittelijat, huvikseen ajavat ja esim. SC-luokkien kuskit haluavat treenata joten ajavat pakosta EOS-matolla ja ratamaksujen muodossa rahoittavat tätä EOS-buumia. Kyllä itse käyn bunkkerissa treenamassa tuuppi corrilla, mutta olen vakavasti miettinyt olevani pari viikonloppua Nokialla hotellissa ja treenaan sellaisella alustalla missä on mielekästä ajaa. Eli olen valmis maksamaan todella paljon enemmän, jotta saan ajaa jossain, missä on corrille sopiva alusta.

96
Kiitokset muille kilpailijoille ja kisan järjestäjille. Rata oli correille paremmin sopiva kuin EOS-matto ja todiste, että myös mattoradalle voi tehdä pöytähyppyreitä. Nähdään Nokialla seuraavan kerran.

Petri Tuomainen

97
Kannatetaan sillä varauksella, että rangas sopii myös takavetoisiin ettei tartte liukastella ihan älyttömästi.

98
Tulokset / Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« : 21.09.15 - klo: 12.14 »
Minkälainen haloo siitä tulee sitten, kun joskus vaihdetaan ne matot pois maailmalla. Kun siihen mennesä jokainen rc-kerho on ostanut ne matot ja se on niin hieno juttu. Mutta eihän meillä, joilla ei ole rahaa/aikaa kierellä EOS-sarjaa ole näköjään oikeutta ilmaista mielipidettä millainen ajoalusta vastaisi off-road luokkaa. :lipsrsealed:

99
Sähköautot / Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« : 23.07.15 - klo: 10.29 »
Intech:ltä on myös tullut panzerwagen, joka kantaa nimeä ERSC-10 sellaisella Sari ajaa ensi talvella suhteellisen jämerää tekoa myös paino noin 3,1kg. Durangon keula ratkaisu on jees, mutta ei mikään uusi juttu correissa esim. honkkarin nexx-10:ssä on myös pivot-keula tosin auto on muuten pikkuisen vanhetunut ja on vain paranneltu versio SCRT-10:stä.

100
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 18.07.15 - klo: 23.16 »
Hong Nor:lla vaihtui omistaja. Itse ajan honkkarilla ja voin suositella kyllä saa yrittämällä yrittää, jotta saa jotain rikki.  :police:

101
Tulokset / Vs: SC summercup 11.7-15 Ulvila tulokset
« : 14.07.15 - klo: 20.40 »
Tosi lyhyt fiilisely kisoista eipä ehtinyt kauheasti kuvaamaan ja ei ole kunnon kameroitakaan, mutta pistetään tänne nyt kumminki https://www.youtube.com/watch?v=y7kl7Bx0xdE

102
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup III Ulvila 11.7.2015
« : 09.07.15 - klo: 18.44 »
Miro se on kaikille sama. Polttis kisat Jyväskylässä alkoi tasan klo 8:00 eli 45min aikaisemmin, kuin tämä. varmasti järjestäjät ovat pohtineet asiasi ja päättäneet kilpailun ajankohdan kaikkien parhaaksi sitä paitsi iltapäivällä sateen uhka kasvaa ainakin joidenkin sääennusteiden mukaan. Mennään näillä ja pidetään hauskaa.  :grin:

103
Kiitos kanssa kilpailijoille ja kisan järjestäjille. Oli ainakin lämmintä, vaikka oma kisa meni aika metsään M-8:ssa oli fiilis korkealla ja muutenkin hyvä meininki.

Petri Tuomainen

104
Siitä muutoksesta saadaan varmaan tietoa perjantaina????

105
Siis odotellaan nyt vain rauhassa sääntöpakettia Vesalta. Toivottavasti hyvissä ajoin ennen kauden alkua, jotta pääsee ostaa puuttuvia osia autoon. Mun puolesta nää F-1, LMP proto, myynti itsekehu jutut voi suosiolla jättää pois ja pysytään aiheessa, joka on 1:12 mattoautojen facelift ja uusien kuskien kannustaminen sarjaan.
over and out.

106
Ongelmahan tässä oikeastaan on kuskien suuri määrä. Jo nyt FTT viikonloppu/kisapäivä on pitkä eikä tyhjäkäyntiä radalla juuri ole. Siihen ei voi lisätä minun mielestä lisää luokkia ellei ajokertoja vähennetä selkeästi nykyisestä.

Se siis puoltaa kahden eri sarjan olemassaoloa, kysymys siis on mihin porukkaan GT12 parhaiten sopii.

Ja vieläkin itse näkisin, että GT12 voisi olla hyvinkin aloittelijaluokka, kunhan vaan auton osto ja rakentaminen olisi helpompaa - turisteista jättäisin TSP:n kokonaan pois. Säännöt ylipäänsä lähemmäksi ETS siksi, että moottoreita koreja jne saisi helpommin ostettua.

Ei se mattoauton ostaminen ole yhtään sen vaikeampaa, kuin turistinkaan. Rakentaminenkin on mielestäni helpompi homma, kuin monessa touringissa. Taitaa olla tuo renkaiden sorvaus aloittilijoiden suurin murheenkryyni, mutta siihenkin saa apua jos sitä osaa pyytää.

107
Ideahan olisi loistava mutta yksinään ei taida kukaan edes Vatanen hoitaa tuollaisia puitteita. Mutta eiks Keskisen Vesal vois kysyy Kaupan pilalta lääniä???  :shocked:

108
Tai sitten yksi vaihtoehto olisi varmaan ajaa mattoauto luokat samalla viikonlopulla kuin kerhokisat ovat. Siellä, kun olisi valmiiksi tehty sarja F-1:lle, Tamiyan mineille, etuvedoille ja VTR-luokka kaikki ovat näyttäviä ulkonäöllisesti. Se, että onnistuuko tämä, on kerhokisa organisaation ja Vesan asia. Mun mielestä on aivan turha suomen harrastajamäärillä hajauttaa kuskeja samassa luokassa kahteen eri sarjaan. Siinähän käy äkkiä niin, että ennen ajettiin 10 kaverin kanssa yhtä sarjaa ja nykyään 5 kaveria ajaa kerhokisoissa ja 5 kaveria mattoauto kisojen yhteydessä.

offtopic: Taitaa F-1 kiertää sen kilparadan siltikin nopeammin kuin yksikään proto, vaikka ei noi prototkaan hiljaa mene.  :cheesy:

109
Ja saahan tohon formulaanki foamit

110
Enpä mä kysynyt saako sitä suomesta vaan mistä yleensä ja ei oikeasti auta, jos renkaiden kovuus rajoittuu pariin kovuuteen. Katsotaan mitä Vesan säännöt sanoo sitten renkaista ja niiden leveydestä. Sitten sorvissa vedän crc:n renkaita kapeemmaksi.

111
Mistäs noita JFT:n renkaita kannattaa sitten tilailla? Pari kauppaa löysin, mutta aika vähän on pinkkiä ta magenta kovuuksia ??? vai ajetaanko normi vanteilla vaikka crc:n?

112
Tosiaan en hoksannut tota foamirekaan kokoa joka vaikuttaa oleellisesti välitykseen. Ja mitä sääntöihin tulee on mielestäni hyvä asia että on liikkuma tilaa ja listoilta voi valita sitten mieleisensä.

113
Tuli vaan mieleen, että miten on välitys ettei mee ihan överiksi ja sit jengillä on takarenkaan kokoinen pinjoni ja autot kulkee suoralla miljoonaa. Vai jääkö maksimi välitys pois koska sillä ei saa hyötyä.

114
Yksityyppi moottori ei mielestäni ole hyvä juttu, koska sitten kaikkien pitää ostaa uudelleen se moottori ehkäpä vielä jostain tietystä rc-liikkeestä. Toki plussana on se, että kaikilla on samanlaiset koneet. Siltikin voisi kopioida suoraan noi brittien sallittujen moottorien ja akkujen listat olisi valinnan varaa. Harvemmin sen kisan voitto ratkeaa sillä tietyllä moottorilla. Saa tietysti olla erimieltä.

115


Jertzi hyvä, ei ole "naama alennus" vaan ihan normaali toiminta kilpa autoilun maailmassa. Kovat kuskit palkataan ilman "kynnysrahaa", sitten on niitä jotka ostavat ajopaikat rahalla ( sponssin tuella) mene Mäkkäriin tai Kotipizzaan ja puhu itsellesi sponssi, joka voisi olla pizzat ja kokikset koko kisaajaporukalle, eli 4 kuskia per tiimi , tahtoo sanoa 40 Pizzaa ja noin 100 pulloa kokista, sitten voidaan alkaa puhua...

Mielestäni ehkäpä tehokkain tapa karkoittaa luokasta kiinnostuneet kuskit maksa 500€ nii saat ajaa. :-O
Antaisitko itse oman autosi neljän tunnin kisaan ilmaiseksi ja mukaan kaikki polttoaineet, renkaat, varaosat jne.. Sitähän jerzi tarkoittaa kun kysyy autoa "omalle tiimilleen" ei todellakaan ole kyse normikisoihin osallistumisesta.. HALOOO!!

Sitäpaitsi kisahan on seongin loputtua, siihen mennessä moni asia saatta olla muuttunut, ainakin se että Shepherd 1/10 tiimi EI OLE jertzin tiimi...
[/quote]

Ei mulla muuta. Pitäkää hauskaa 4 autokunnan kanssa. Ehkäpä 10-20 tiimiä olis jo jotain, niin voisit puhua jo kuninkuusluokasta. Mutta unohdin, menestyneet kuskit saavat auton ilman vuokraa, kun vähemmän menestyneet maksaa autonvuokran+fuilin+kisamaksun+renkaat+rikkimenneet osat. Eli kyllä tuollainen ajattelu karkoittaa kuskit jotka voisivat nimen omaan täläisessä kisassa kokeilla tp-10/ C-8 autoa jos saisivat mahdollisuuden. En tarkoita, että mini-z auton jälkeen suoraan c-8 auton puikkoihin. Suomessa on kumminkin lahjakaita rc-kuskeja muuallakin kuin rataluokissa

116
https://www.youtube.com/watch?v=NbpJp1wBqoI

Hyvännäköistä menoa täytyy myöntää.

117


Jertzi hyvä, ei ole "naama alennus" vaan ihan normaali toiminta kilpa autoilun maailmassa. Kovat kuskit palkataan ilman "kynnysrahaa", sitten on niitä jotka ostavat ajopaikat rahalla ( sponssin tuella) mene Mäkkäriin tai Kotipizzaan ja puhu itsellesi sponssi, joka voisi olla pizzat ja kokikset koko kisaajaporukalle, eli 4 kuskia per tiimi , tahtoo sanoa 40 Pizzaa ja noin 100 pulloa kokista, sitten voidaan alkaa puhua...
[/quote]

Mielestäni ehkäpä tehokkain tapa karkoittaa luokasta kiinnostuneet kuskit maksa 500€ nii saat ajaa. :-O

118
TP-10 + Ratakasi Sarjasäännöt nyt yhdistettynä yhdeksi ohjeistoksi.

Muutokset viimevuoteen:

Ajoformaatti:
6 nopeinta mene suoraan finaaliin
Muutama uusi kori ja pilli (TP-10)


Sami Munck
Luokkayhteyshenkilö

Muutama kommentti: AKK:n "Gas Power Touring 2015" :
Gas power tarkoittaa bensa voimaa , oikein olisi ollut "Nitro Power 2015 On-Road  Series..
Sitten: osakilpailut 2015: 28.6. Vantaa PKSRCA... hehe, Lavangossako kisa pidetään ?
Jos tarkoitetaan Tattista, on se kyllä Helsingissä, Helsingin nuorisoasiainkeskuksen isännöimällä
karting radan kylkiäisradalla, Helsingin (kiistellyn) lentokentän välittömässä läheisyydessä.
(Tuosta ekasta kisasta "mikki hiiri radalla" en kommentoi sen enempää).
Lisäksi kysyisin Sami Munckilta: onko säännöt todellakin 25% Nitro ja 150cc  polttoainejärjestelmä  1/8 luokassa ??

Siltikin ratamaksut tattiksestakin menee PKSRCA:lle. Think before you drive.

119
RC-kerhot ja -radat / Vs: Uusi sisärata Tervakoskelle
« : 07.05.15 - klo: 23.25 »
Varmasti harrastajia tulee pk-seudultakin jos rata on auki 24/7. Ja tosiaan tasainen hyvä touringrata, jossa voi ajaa myös mattoautolla.

120
Kaivoin kellarista ripperin esille tutkiakseni mitä uupuu. Hyvä niin, sillä siitä puuttuu noi sivu jouset ja niiden kupit sekä kaikkea pikku sälää kuten xxx määrä renkaita, sorvi, korit, moottori, nopari, pinjoneita, diffinkuulia, yms. No ehtii hankkia hyvissä ajoin. Mitä moottoria/noparia käytetään efra-listako? Onko vesan aloittelijan opas missä vaiheessa semmoista itse en ehkä tarvitse, mutta se auttaa varmasti uusia kuskeja paljonkin kaluston hankinnassa ja aloittamisessa. Radalla kun kaikki eivät uskalla kysyä neuvoa ja se osto tehdään kumminkin kotona netin ääressä.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7