Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - fsp

Sivuja: [1] 2 3
1
Team Associated / TR28 RTR ja Sanwa MX-V
« : 21.01.23 - klo: 19.26 »
onko mahdollista saada niitä bindattua?

2
Tulokset / Vs: 2022 EFRA EP Offroad European Championships
« : 29.06.22 - klo: 12.55 »
Onko joku löytänyt toimivaa tulospalvelua? Jossain se toimii mutta ei niiden linkkien takana jotka minä löydän...

Tsek. Se QR koodi toimii. Linkit ei.

3
Käsittääkseni kymmenisen vuotta on nyt ajettu AKK "hyväksynnällä" Winter Jumpsia ja muita "pienemmän byrokratian" kilpailuja, osittain myös hieman erilaisilla säännöillä. Haluaisin nyt mielipiteitä sen suhteen, mitä tämä on aiheuttanut tai mihin tämä on johtanut pienoisautoilun lajikentällä.

1) Mihin suuntaan on harrastajamäärä kehittynyt?

2) Mihin suuntaan on kehittynyt SM-tason ja/tai kansallisten kilpailuiden (AKK-lupa) kilpailijamäärä?

3) Mihin suuntaan on kehittynyt lajin terävin "urheilullinen" kärki?

4) Olisiko kehityssuunnat olleet erilaisia tai parempia, jos kaikki kilpailut olivat olleet AKK-luvan alla viimeisen 10 vuotta?

Ihan saa antaa palautteen just sen väristen lasien takaa kun haluaa. Toivon näkemystä selkeästi molemmista leireistä, eli lajiryhmän ihmisiltä ja kuskeilta tasosta riippumatta.

*muutin ensimmäistä lausetta, en tarkoittanut kilpailulupaa alunperinkään.

Tämä ei nyt taida ihan hirveästi saada ilmaa alleen, mutta tulipahan kysyttyä...

Eli lyhyen ja vähämääräisen palautteen perusteella voitaneen vetää johtopäätökset:
- nykyään on itsestäänselvyys, että kilpailuja voi järjestää ja niissä lisenssikuskit ajaa ilman kattojärjestön kilpailulupaa
- harrastajamäärät laskussa kuten tod näk kaikissa teknistä tekemistä vaativissa harrastuksissa

4
Käsittääkseni kymmenisen vuotta on nyt ajettu AKK "hyväksynnällä" Winter Jumpsia ja muita "pienemmän byrokratian" kilpailuja, osittain myös hieman erilaisilla säännöillä. Haluaisin nyt mielipiteitä sen suhteen, mitä tämä on aiheuttanut tai mihin tämä on johtanut pienoisautoilun lajikentällä.

1) Mihin suuntaan on harrastajamäärä kehittynyt?

2) Mihin suuntaan on kehittynyt SM-tason ja/tai kansallisten kilpailuiden (AKK-lupa) kilpailijamäärä?

3) Mihin suuntaan on kehittynyt lajin terävin "urheilullinen" kärki?

4) Olisiko kehityssuunnat olleet erilaisia tai parempia, jos kaikki kilpailut olivat olleet AKK-luvan alla viimeisen 10 vuotta?

Ihan saa antaa palautteen just sen väristen lasien takaa kun haluaa. Toivon näkemystä selkeästi molemmista leireistä, eli lajiryhmän ihmisiltä ja kuskeilta tasosta riippumatta.

*muutin ensimmäistä lausetta, en tarkoittanut kilpailulupaa alunperinkään.

5
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2
« : 24.06.21 - klo: 17.32 »
Olen mielestäni käynyt läpi Suomen verkkokaupat mutten löytönyt niistä tarvittuja osia. Keneltä Suomessa kannattaa 4.1 osia kysellä?

6
Onko tuo kuvan Asso Andy's Asso?
Ainakin näyttää tuo hiilikuiturunko ja etupään ripustus siltä.
Ainakin mun Andy’s Asso oli valettu komposiitti runko (erilainen kuin tuo) jossa nykytyyliin reunat nousi muodostaen ”ammeen”. Ja sit oli vielä reiät takaosassa pitkittäisille takatukivarsille.

7
Lauantaina 8.9. ajetaan jälleen speedwayn SM-liigaa Koukkujärvellä. SM-liigan ottelu alkaa kello 13.00. Sen jälkeen on radankunnostus ja kansallisen tason pariajokilpailu. Samoin kuten edellisenkin kisan kanssa, on esitetty pyyntö aiemmin että RC rata olisi kiinni ainakin 12.00 eteenpäin (silloin viimeistään aloitamme lipunmyynnin).

Ja rikkana rokassa siinä viereisellä jokkisradalla on ainakin FinRX ja Crosskart SM välillä 11-17. Mutta meillä on paremmat makkarat ja kylmät virvokkeet, tulkaa ihmeessä katsomaan. Liputkin vaan kympin! Ja alle 15v ilmaiseksi.

- Petteri

8
Tämän viikon keskiviikkona 22. elokuuta on rc radan viereisellä speedwayradalla SM-liigan ottelu kello 18.00. Viime vuonna paikalle saapui niin paljon yleisöä, että tiet olivat pysäköity täyteen aina Porintielle asti (kuulemma, en itse tarkistanut). Kilpailunjärjestäjä onkin pyytänyt PRCA:lta, että viime vuoden tapaan rc-rata olisi kilpailun ajan (16.00-21.00) kiinni. Tähän ei ole vielä saatu vahvistusta.

Mutta tulkaa ihmeessä katsomaan mopokisoja! Liput on kympin ja alle 15-vuotiaat ilmaiseksi sisään. Kilpailun kesto on noin kaksi tuntia ja kioski toimii.

- Petteri

9
Yhteislähdöt näyttävyyden takia oli kaunis lause joka ampui omaan pyllyyn todellisuudessa. Älkää edes yrittäkö sunnuntaina. Porukka ei "lähteny" tai sitten himmaili linjalle asti että autojen väliset erot olis ok.Kuuluttajat oli hyviä, mutta joutu selitteleen tätä epäkohtaa.

Jos jotain halutaan tehdä jotenkin, niin jonkun pitää ottaa rooli ja hoitaa se. Nyt 45 kuskia teki jokainen kuten halus eikä se ollu näyttävää.

Kiitos muuten kisapäivästä. Tarttis varmaan ajaakin sitä autoa kisojen ulkopuolella. LOL

10
Kilpailijoiden kanava / Vs: Efra AGM 2016
« : 05.11.16 - klo: 14.45 »
Efran AGM 2016 kokous on alkanut Wienissä, ja tänään pidettiin aluksi nordic kokous.
Kokouksen anti lyhykäisyydessään oli seuraava:

Vuonna 2017 ei ajeta PM-kisoja missään luokassa järjestäjä pulan vuoksi.

Vuodeksi 2018 pitää miettiä hyviä ideoita, millä saataisiin taas PM-kisojen arvostus palautettua.
Voisko olla että nää ENS ja EOS yms. sydeemit on ajanut PM-kisoista ohi eikä viikonloppujen määrä vuodessa ole kuitenkaan kasvanut?

11
Muutaman vuoden nyt käyttänyt helpostilaskua. Tykkään, oli puoli-ilmainen ja antaa näin pienelle puulaakille enemmän työkaluja kuin tarvitsee/osaa/pystyy hyödyntään.

12
Team Associated / Vs: Asso B6 ja B6D
« : 29.04.16 - klo: 23.03 »
Ite taijan ootella asson perinteistä päivitysmallia... :afro:
Meinasin sanoa jotain jo aiemmin, mutta tähän hyvä tarttua. Tuntuu jotenkin että tälläkin puulaakilla lähössä nappulasta tää "uusien" mallien markkinoille tuonti.

13
Kilpailukutsut / Vs: Winter Jumps 4 - Nokia 20-21.2
« : 20.02.16 - klo: 21.24 »
Olin vähän pettynyt kun Turusta ei tullut oikein kunnon reportaashia... Nyt taitaa tulla! Hyvä homma... :grin: :shocked: :police: :afro: :grin:

14
Viljamin kopan uusi väritys, jossa on otettu huomioon myös näkyvyys liikkuvassa kuvassa, jota toivon mukaan tulee. A-finaalit kun kuvataan kokonaan. Korit on vaihtunut Protoformiin.


Heittäkää uusiksi hei sitten koko setti, olisko ollu RAL9020 jota McLaren ja MadCroc käyttää samoista syistä. Toki ERITTÄIN kyseenalaisia esimerkkejä vauhdin puolesta, mutta näkyvyyttähän nyt haetaan!  :afro:

5h eräväli, ei kestäis kuuppa täällä.

15
Harjoitukset keskeytettiin ja alettiin vaihtaa radan mattoa. Kun rata on valmis, niin uusilla matoilla 2 min treeniä ja alkuerät alkaa. Tullee kiinnostavat kisat.
Kyseessähän ei tietenkään ole mikään skandaali vaan normi settiä!  :grin: :laugh: :cheesy:

16
Kilpailukutsut / Vs: WINTER JUMPS #2, JÄMSÄ
« : 08.11.15 - klo: 10.10 »
Vastaus taisi olla fsp:n käsitys huumorista...no ei se omanikaan aina muiden aaltopituudelle yllä.
Kuitenkin olen Jerryn kanssa samaa mieltä rengasasiasta ja ainoa oikea vaihtoehto on valmiiksi liimattu joka ostetaan ilmoittautumisen yhteydessä.
Seuraavaksi joku tietysti sanoo ettei se sovi hänen autoonsa. Jäikö Jörniltä joku EOS-voitto väliin kun ei saanut ruuvattua pyöriä kiinni 14 mm hexilliseen autoonsa?
Tämä höpinä on aivan väärässä paikassa kilpailukutsun yhteydessä. Anteeksi.
Joo, sori mutta unohdin hymiön.

Tartuin aiheeseen sen takia, että muistan tämän saman keskustelun kahden vuoden takaa: Pitääkö olla schumin vai akan, minkä värinen, montako akkua ajettu? Ja keskustelun kohteena ollut/-eet kisat voitettiin niillä "repaleisilla ja katkenneilla vaahtomuoveilla, jotka pakista löytyi."

17
Kilpailukutsut / Vs: WINTER JUMPS #2, JÄMSÄ
« : 07.11.15 - klo: 16.28 »
Millä inserteillä te tuolla radalla ajoitte? Onko tarvetta normaalia kovemmalle insertille?
Eteen JC se firm, sitä pitää kaventaa 20 %, sitten leikata se kolmeen osaan ja kontaktiliimalla liimata yhteen. Sitten pyöristää reunoista, muuten ulostulossa puskee. Taakse Akan se punainen jota on keitetty vartti etikassa.

18
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 05.02.15 - klo: 13.54 »
Sinänsä tuo keskustelu tuosta 75 grammasta on turhaa, koska tuo on niin helposti mitattavissa oleva asia. Ottaa vain vanhan mallin ja uuden mallin vaa'alle. Tuskin sitä eroa liioittelemaan rupeaisivat.

Ja esimerkiksi korikin voi olla kevyempi tuossa uudessa.
Miten pystyy oleen kori kevyempi? Takamoottorisen korista seuraava kehitysvaihe on elmukelmu, jos sitä aikoo keventää.

19
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 01.02.15 - klo: 23.04 »
Nii onki mutta mitä niissä niikun haetaan?  Ei niillä kestävyyttä haeta..
Että se auto toimis niinkuin tietokoneella sen on suunniteltu toimivan jousituksen eri vaiheissa. Pehmeät muovit kestää iskuja, mutta ne myös vääntyilee ja siten tekee autosta vähemmän johdonmukaisen.

Niinkuin sillä olis MINUN ajossa väliä!  :grin:

20
Tulokset / Vs: SC Winter Cup II 3.1, Nokia - Tulokset
« : 03.01.15 - klo: 21.50 »
Yst. Terveisin
Vesa Uotila
Tämän foorumin vähäiseen tuntemukseeni perustuen luulisin sun "vuodatuksen" katoavan piakkoin, mutta tässä linkki sun murheeseen, on sitä samaa kato paremmissakin piireissä!

http://brunosblog.sporttimobiili.com/?p=5521

Niin ja hyvä meiän miehet!

21
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 20.12.14 - klo: 08.58 »
Kapeet minipinnit leveellä vanteella oli todella yleinen ratkaisu Nokian WJ kisassa. Ihan kokeilemisen arvoinen vaihtoehto jokaiselle.

Ohjauspaloissa olevat säätöpalat kannattaa kaikki liimata kiinni. Ne tuntuu kivan kireiltä kun ne laatikosta kasaa, mutta väljistyy melko nopeasti ja tuntuu sen jälkeen ihan hirveille. Kandee myös heti ostaa ne ruuvit, joilla kiristetään casterpalat ja laakeripesät ulompaan hingepinniin.

23
Tämä WJ-organisaation "villeys" oli ensimmäinen asia, jota ihmettelin oman kampäkkini yhteydessä muutama vuosi sitten.

SML-toiminnassa mukana olevana näen tämän vaatimuksen villien kisojen rajoittamisesta hyvänä asiana. Ehkä joku tästä porukasta (eri lajiliitto eli AKK/pienoisautoilu) voisi selventää minulle ulkopuolisen silmin, mikä siinä on huonoa.

Käytännössä SML tappaa kerhokisailun hyvin tehokkaasti diktatuurimaisella toiminnallaan kisojen järjestämisten suhteen. Jos AKK:lla olisi sama systeemi niin yksikään pienoisautokerho ei järjestäisi kerhokisoja tai omia kisasarjoja, hyvää näissä on matala osallistumiskynnys, edullinen kisamaksu, kevyempi kisaorganisaatio ja vähemmän byrokratiaa. Esimerkkejä löytyy vaikka kuinka ja paljon mutta SML toiminta ei onneksi kuulu tähän topicciin.
Otin lopulta puhelimen käteen siirtymällä ja soitin Moottoriliittoon...

Myös Moottoriliitolla on oma kerhokilpailu systeemi ja malli, joka hyvin tehokkaasti toimii esim. mx ja enska-puolella. Siihen kuuluu juuri nuo mainitsemasi matalakynnys (harrastajalisenssi+kerhon jäsenyys), kevyempi organisaatio ja byrokratia. Tästä toimintamallista tiedän parin kuukauden päästä hyvin paljon enemmän.

Myös SML toiminnasta on tehty valitus Kilpailuvirastolle, mutta sitä ei oltu otettu edes käsittelyyn asian "vähäpätöisyyden" johdosta, se siis Kilpailuviraston näkökanta. AKK puolestaan oli toiminut kovin erilaisella tavalla, ja oli jakanut kilpailulupia sekä ry:n että Oy:n alta. No siinä vaiheessa kun Oy alkaa toimia lupien jakajana ja evätä lupia kilpailevilta järjestäjiltä, niin puhutaan monopoliaseman väärinkäytöstä ja Kilpailuvirasto alkoi kiinnostua. Eli periaatteessa AKK sössi itse omat puuronsa.

Joskus 10v sitten olin vielä itsekin "skeptinen" esim Moottoriliittoa kohtaan. En nyt sano sanallakaan mitään AKK:sta, koska vaikka luulin sen olevan vastaavanlainen organisaatio, niin ilmeisesti näin ei ole. Se kansainvälinen paletti, josta SML on osa, on oikeastaan ihan fiksu noin 100 vuoden aikana rakentunut järjestelmä, johon ainakin Suomessa pääsee mukaan vaikuttamaan käden ylös nostamalla. Kaikista siellä toimivista ihmisistä ei tietysti voi tykätä, koska yhteensä jäseniä on noin 30 000, mutta on siinä systeemissä myös hyvätkin puolensa.

24
Ilmeisesti Ruotsin maalla on sitten tilanne, että sitä ei vielä kukaan ole oikeudessa ulosmitannut... varmaa voittoa se tietäisi... tosin se vaatiikin aina oman raaminsa ja lakimiehen kun moisia haluaa ulosmitata... SML asioiden moottorina ei varmaankaan periksi anna, ennen kuin se "ulosmitataan" oikeudessa...
Tämä WJ-organisaation "villeys" oli ensimmäinen asia, jota ihmettelin oman kampäkkini yhteydessä muutama vuosi sitten.

SML-toiminnassa mukana olevana näen tämän vaatimuksen villien kisojen rajoittamisesta hyvänä asiana. Ehkä joku tästä porukasta (eri lajiliitto eli AKK/pienoisautoilu) voisi selventää minulle ulkopuolisen silmin, mikä siinä on huonoa.

Koska mopopuolella on myös omat edullisemmat tavat järjestää kilpailuja, kuin normit kansalliset ja SM-kisat.

25
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 04.11.14 - klo: 21.58 »
Jos jättää hexit pois taka-akselista, niin käykö B4 vanteet (#9689) suoraan ja sääntöjen puitteissa?
rctech foorumilla joku kertoo, että asentamalla tarpeeksi (1,2mm) prikkoja pinnin ja laakerin väliin, sekä lisää vanteen ja mutterin väliin kaikki on kunnossa ja b4 aikaiset vanteet taas käytössä. Toiminee siis ainakin WJ-kaudella.

26
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 16.10.14 - klo: 20.39 »
Vau! Niin kivan näköinen että pitää itekkii hankkii tommonen. Hobbykingiltä noin 190€ kittinä. Pitääkö kitit kasata ite?
Rumin auto minkä olen koskaan omistanut.  :police:  Eikä johdu pelkästään omasta maalauksesta.  :afro:

Kaksi kuukautta sitä on nyt kasattu, huomenna ekat osumat seinään....  :wink:
Hyvin se kuitenkin lähti kääntyyn... 2 sekkaa vaan kärjestä tällä hetkellä!  :laugh:

27
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 15.10.14 - klo: 12.15 »
Vau! Niin kivan näköinen että pitää itekkii hankkii tommonen. Hobbykingiltä noin 190€ kittinä. Pitääkö kitit kasata ite?
Rumin auto minkä olen koskaan omistanut.  :police:  Eikä johdu pelkästään omasta maalauksesta.  :afro:

Kaksi kuukautta sitä on nyt kasattu, huomenna ekat osumat seinään....  :wink:

28
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
« : 19.09.14 - klo: 08.11 »
Pahuus sentään. Nyt jäi meiltä sitten avauskisa ajamatta. Työmatkat häiritsee harrastamista. Todellakin iso toive olisi, että lyödään kisapäivät hyvissä ajoin lukkoon ja pidetään niistä kiinni. Sitten voi päättää mitä luokkaa talvella ajaa. T: Petteri ja Ilari
Mietin tätä samaa päivällä ja ajattelin kirjoittaa... Nyt vaan ilokseni huomasin etten ole eka/ainoa.

Eli sehän on hienoa, että V6 ja kumppanit pääsee nyt sitten Lahteen ja Tikkurilaan. Sinänsä vaan perheestä, kun mulla ei nyt sitten ole kisaa johon minä pääsisin. Get the picture?  :shocked:

Kiitokset erityismaininnasta. Suomessa kuitenkin ajetaan talvella periaatteessa kahta eri sarjaa. WJ kisat (+SC) ja FTT (+ tuo hieno messukisa), joten omasta mielestäni olisi hölmöä laittaa nämä kisat päällekkäin talvella kun viikonloppuja pitäisi riittää ja kuitenkin jonkin verran samoja kuljettajia ajaa molempia luokkia. Ei näissä kilpailuissa kuitenkaan liikaa kuljettajia ole.
Sut oli helppo mainita ja muistaa, kun asiasta kirjoitit ekalla sivulla. Ei siinä sen suurempaa antipatiaa takana ole.  :smiley:

Pitää tässä nyt kumminkin sen verran omia puolia pitää, että osoittaa tapahtuneeseen tyytymättömyytensä. Multa meni kisa/"oma viikonloppu" alta ja tapa jolla oma kalenteri on taas täyttymässä, niin voi olla että katsellaan vuoden päästä uudestaan.  :shocked:

29
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
« : 18.09.14 - klo: 21.38 »
Pahuus sentään. Nyt jäi meiltä sitten avauskisa ajamatta. Työmatkat häiritsee harrastamista. Todellakin iso toive olisi, että lyödään kisapäivät hyvissä ajoin lukkoon ja pidetään niistä kiinni. Sitten voi päättää mitä luokkaa talvella ajaa. T: Petteri ja Ilari
Mietin tätä samaa päivällä ja ajattelin kirjoittaa... Nyt vaan ilokseni huomasin etten ole eka/ainoa.

Eli sehän on hienoa, että V6 ja kumppanit pääsee nyt sitten Lahteen ja Tikkurilaan. Sinänsä vaan perheestä, kun mulla ei nyt sitten ole kisaa johon minä pääsisin. Get the picture?  :shocked:

30
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 13.08.14 - klo: 17.19 »
Eikö olis parempi vaihtoehto ostaa se b5m muunnos sarja :cheesy:
Jerzi
Joo varmaan... B5.1M Factory Team!

Mutta en halua sitä, koska en osaa ajaa sellaista. Eikä ole aikaa opetella.

Sivuja: [1] 2 3