Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kukkalapio

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 53
61
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha 2.0
« : 22.03.05 - klo: 21.24 »
Ja näissä autoissa ei mene mitään virtaa moottorille. Nämä ovat hehkutulpilla, toisin kuin oikeat autot ovat sytytystulpilla. Autossa tarvitaan akkuja servoja varten. Eli renkaat on saatava jollain kääntymään ja kaasarikin on saatava auki sen verran kuin haluaa. Eli kaasutusservo ja ohjausservo hoitaa nämä asiat.

62
Polttisautot / pureten alpha III
« : 22.03.05 - klo: 20.38 »
Niin, mutta keskustelun pitää jatkua tuolla samin antamassa topicissa. Kaikkiin kysymyksiin ei katsos voi perustaa uutta topicia, muuten tulisi ihan sekasorto! Eli kysy pureten alphaan liittyvää asiaa sen omassa topicissa.

ps. hehku on laite, jolla tulpan lanka saadaan hehkumaan käynnistettäessä. Kun kone käynnistyy, se joka leimahduksen aikana kuumentaa langan, eli ajon aikana ei tarvitse hehkulaitetta.

63
Vapaa keskustelu / Talviurheilu!
« : 22.03.05 - klo: 18.30 »
Lautailu on myös minusta paljon hauskempaa.. Noin kolme vuotta sitten vaan meni käsi aika pähästi pirstaleiksi, niin olen sen jälkeen ottanut vähän rauhallisemmin. Varsinkin hypyt ovat jääneet aika paljon vähemmälle. Enkä muutenkaan mikään kovin hyvä oo..   :lol:

64
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 22.03.05 - klo: 18.27 »
Ostitko sitten käytettynä? Se pumppu on vaan huono juttu, että elähän murehdi. Hyvin monet poistavat pumpun heti uutena tankista ja laittavat jonkun ruuvin hyvillä tiivisteillä sen paikalle. Se kun rupeaa helposti vähän valskaamaan --> polttoaineensaantihäiriöitä --> käynti huonoa ja lämmöt saattavat karkailla.

65
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 21.03.05 - klo: 17.15 »
Ei tietenkään saa jäädä yhtään näkyviin. Säädä linkit paremmin.

66
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 18.03.05 - klo: 18.26 »
Tarkoitat siis slipper clutchia? Joku ohje sanoo, että ensin kiinni ja siitä puoli kierrosta auki. Joku vahvistakoon tuon lukumäärän, kun en ole itse sitä mistään manuaalista koskaan lukenut. Mutta sen siis kuuluu luistaa jos vaikka tulet kaasu pohjassa hypystä alas --> renkaisiin kohdistuu _erittäin_ suuri voima, mutta slipperi säästää voimansiirrot. Mutta kiihdytyksessä sen ei kuulu luistaa, muutenhan se haittaa kiihdytystä. Jos pidät pihdeillä siitä rautaosasta kiinni, niin kyllä sitä pitää jaksaa sormilla pyörittää ylitse.

67
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 17.03.05 - klo: 20.01 »
No empä tiedä markus.. Uudet diffit ovat TOSI paljon kestävämmät. Paitsi tietysti jos vanhan mallisen savagen ostat, niin ehkä sitten joudut niitä päivittämään. Mutta eikös ainakin hobbylinnan kaikissa myydyissä savageissa ole ne uudet diffit lisänä? Vai olikos ettei ihan kaikissa kuitenkaan? Ja sitten vielä tuplarattaat niin khyllä kestää.
Eikös jotkut myös puhunut, että hobaon diffit käyvät suoraan savageen? Kestäisiköhän ne sitten paremmin?

68
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 16.03.05 - klo: 21.44 »
Kyllä autoja myydään jo suomessa. Ainakin jp-nitroracing myy sitä ja sen varaosia. (www.jp-nitroracing.com)
Varmasti ihan hyvä auto.

69
Luulisin, että se olisi siihen juuri hyvä. Ku voimaa tuskin noin pienessä autossa paljoa tarvitseekaan. Kuitenkin metallirattaat ja nopeutta ja kaikkee. Halpakin on, suosittelen!

70
On on markus! Tuohan on juuri se kuuluisa hs645mg, jota täälläkin suositellaan joka toisessa topicissa monsterin ohjaukseen.

ps. tuo mg tarkoittaa "metal-gear", eli metallirattaat.

71
Polttisautot / savage ss + TruckZilla tietoa?????
« : 16.03.05 - klo: 17.19 »
Juu, 599 on, mutta siihen siis vielä sähköt ja tarvikkeet!
Kirjoitin ihan varmuuden vuoksi.  :wink:

72
Polttisautot / savage ss + TruckZilla tietoa?????
« : 16.03.05 - klo: 16.59 »
Luultavasti siinä on kaikki, mitä normaalinkin truckzilla paketin mukana tulee. Eli pidemmät runkolevyt, pidempi takakardaani ja isot renkaat suuren koneen kanssa. (juuri tuo .46) Moottorissa on liki 5 hevosvoimaa. (4.8)
En sitten tiedä myydäänkö tota SS-mallin kanssa. Mutta jos myydään, niin se on muuten sama paitsi nuo "soivittimet" isoon koneeseen + isommat renkaat.

edit: voi olla, että mukana tulee enemmänkin jotain erikoisvetoakseleita kuin pelkkä takakardaani. En muista tarkkaan.

Tästäkin olisi kyllä voinut kysyä savagen omassa topicissa!

73
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 16.03.05 - klo: 15.18 »
Tuolla on juttua korin maalaamisesta: http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/

Ja miten ajokaverin haku tähän topiciin liittyy?
En oikein käsitä, miksi täytyisi tehdä uusi savage-topic. Kun aloitetaan taas uusi topici, kaikki tiedot jää tänne ja uusia käyttäjiä joudutaan neuvomaan vasta-alkaneeseen ja vähän tietoa sisältävään uuteen savage-topiciin. Vai hidastaako sivujen määrä foorumin toimintaa.

74
Juu, yleisesti ottaen kannattaa vaihtaa tulppa sisäänajon jälkeen. Se jotenkin kärsii siinä. Osta uusi tulppa vaan. Kyllä yhdellä tulpalla ajaa vaikka kuinka ja kauan.

75
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 15.03.05 - klo: 17.36 »
Kuumeneeko kone enemmän loppua kohden? Se kato voi saada laihempaa seosta liian vähäisen paineen vuoksi, joka työntäisi polttoainetta samaa tahtia koneeseen kuin täydellä tankilla. Tarkista paineletku, sen kiinnitykset jne. Ja tosiaan koita säätää yläneulaa vähän rikkaammalle, jos kone yksinkertaisesti ajon aikana kuumenee liikaa ja rupee loppua kohden jo temppuilemaan ylikuumeutensa vuoksi.

76
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 14.03.05 - klo: 15.59 »
Onhan niitä metallisiakin spurreja myynnissä. Kannattaa ostaa, jos tietää varmaksi minkä kokoista haluaa sitten käyttää vähän pidempääkin.
Mutta saa sen metallisenkin toki huonosti käytettynä hyvinkin nopeasti hajalle. Hobbylinnasta varmaankin saisi kätevästi noita.

77
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 11.03.05 - klo: 20.22 »
Siis toimiiko ohjaus normaalisti, kunnes käännät sen ihan linkkuun? Ja ihan linkkuun käännettäessä auto kaasuttaa vähän? Jos näin käy, niin luultavimmin sulla on patterit lopussa vastarilta. Tai jos olet ajanut kovalla pakkasella ne voi kohmettua ja ruveta sekoilemaan.

78
Sähköautot / onko välit liian pienet...
« : 11.03.05 - klo: 17.02 »
No riippuu haluaisitko auton menevän kovempaa, vai kiihtyvän nopeammin.  :lol:  Kuumeneeko moottori sitten liikaa tai liian vähän?

79
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 11.03.05 - klo: 16.18 »
Noni, eli nyt kazamirax (en oikein muistanut nickiäsi) avaat sitä neulaa TARPEEKSI!
Ja se video saattaisi vieläkin auttaa, kun kuulisi sen äänen.

80
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 11.03.05 - klo: 13.25 »
Asiassa on joku jippo, miksi se ei toimi, tai koneessa on joku suuri vika. Kehottaisin ottamaan yhteyttä hobbylinnan mikkoon, että onko tämän vuoden puolella myytyjen savage 25RTR:rien koneet noita harmaakaasarisia ja kertomaan, että tiedät ainakin kaksi, joilla ko systeemi ei toimi. Viet sen sinne näytille, niin luulisin niiden hoitavan homman! Eihän tuollainen ole mistään kotoisin, että ostaa uuden auton ja ei saa sitä toimimaan.. Asia on saatava korjattua. Minä olisin ainakin sairaan käärmeissäni tossa tilanteessa.  :wink:

81
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 11.03.05 - klo: 07.42 »
Juu, kyllä minä olen ainakin vain tuollaisia s-25 koneita nähnyt: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXFRD2&P=ML

Eli juuri niitä mustia. Onko auto ostettu äskettäin, vai joskus kauan sitten ja nyt vasta ruvettu käyttämään?

Eli Tuolla asiaa on puitu jo vähän enemmänkin. Vielä se seuraava sivukin on samaa asiaa.

82
Polttisautot / thunder tiger
« : 10.03.05 - klo: 21.20 »
Mulla ei ole Crono s6 superlightissä takana ollenkaan jarruja. On vain tuplalevyt edessä, mutta takapää jarruttaa vain "keskitasauspyörästön voimalla". Mikähän idea siinä on? Eli siis takapää ei vedä lukkoon, jos keskitasauspyörästö antaa periksi. Pitääkö tässä tapauksessa keskidiffiin laittaa öljyt myös sen jarruttavuuden mukaan?

83
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 10.03.05 - klo: 19.49 »
Kaveri niin ku ensimmäisillä tankeilla kokeilee kuinka kovaa vehe kulkee?  :shock:  Idea on just siinä, että konetta ei saa rasittaa, eli kaasua tuskin tarvitsee kertaakaan pohjassa käyttää parin ekan tankin aikana. Kun on jo pari tankkia takana, niin voi ajaa maassa siten, että aina kaasua noin~ pari sekuntia ja kunnon rullaus, kaasua, rullausta jne. Jaksottaista rasittamista yhtenäisen sijaan.
Lähitkö heti ajamaan, vai ajoitko ensin ekan tankin pukilla tyhjäkäynnillä? Tämä olisi suositeltavaa.
Älä koske keskineulaan, mutta muut neulat laitat niin, että tulee kunnolla savua ja raakaa ainetta putkesta! Laita pääneula ja alaneula niin että ne tulee vähän kaasarin rungon reunojen ulkopuolelle. Kokeile savuttaako ja onko tarpeeksi rikkaalla. Siitä vähän tankkien välissä kirit ja lisäät rasitusta pikkuhiljaa..

84
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 09.03.05 - klo: 16.49 »
Tarvikkeet kulkevat kalastuspakissa. Juuri hyvin sellaisia pieniä koteloita, ni saa vähän pientä tavaraakin järjestykseen. Isommat tavarat (itse auto, polttoaineet, lähetin ja sellaiset) kulkee ihan irtonaisena, tai jos pyörällä/mopolla johonkin menee, niin reppuun kaikki ja auto tarakalle jotenkin hyvin mustekaloilla kiinni.

85
Vapaa keskustelu / vitsipalsta!!!
« : 08.03.05 - klo: 20.27 »
Eikä, aika hyvä video kyllä. :lol:  Kannattaa heti ladata se parempilaatuinen, pienemmästä ei nää yhtikäs mitään! Toi murrekin tekee osan siitä videosta..

86
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 07.03.05 - klo: 14.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Loikkaa"
mulla on 16%. onko se silti kyse alaneulasta jos se lähtee sillain et se käy sit se otaa pikkasen kierroksia laskee taas kierroksia nostaa laskee ja sit loppujen lopuks jää aikas koville kierroksille :roll:
Voi hyvinkin olla. Koita säätää rikkaammalle (aukipäin) ja kokeile paraneeko.

87
Varmasti on tehoa, sen uskon!
Eikö noihin renkaisiin saisi aika helposti tehtyä nastat? Poraa pieniä reikiä tuohon kumin kuvio-osaan ja työntää sopivan kokoisia nauloja kanta edellä niihin reikiin. Pitää todella hyvin! Tietysti asiaa vaikeuttaa, jos kumit ovat niin pehmeätä ainesta, että naulat taipuilevat liikaa. Naulat kannattaa olla hyvin pieniä, mutta paljon.

88
Polttisautot / miks savage ss booaa APUA
« : 07.03.05 - klo: 07.42 »
Minä sanoisin, että ehdottomasti yläneulaa rikkaammalle! Varo liian laihalla ajamista, se tuhoaa nopeasti koneen.

Ja tosiaan sinunkin pitäisi opetella sitten kirjoittamaan asiasi niiden oikeisiin topiceihin! Ja jollet vielä hoksannut, niin savagelle on perustettu jo oma topici (hpi savage 3.0), kirjoitathan jatkossa sinne.

89
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 07.03.05 - klo: 07.40 »
Juuri tuota hain, hyvä! Hyvä tietää, että sitä ei siis ole tehty säätämistä varten missään koneissa.  :wink:

90
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 05.03.05 - klo: 20.14 »
Juu, oli mulla jo kertaalleen säädöt aika tarkkaan kohdallaan, mutta tuli ainakin yli 10 asteen lämpötilaheitto, niin meni vähän huonoksi. Ongelmaa lisäsi myös se, että tankki vuoti vähän paineletkun kiinnikkeen juuresta --> alkutankin kävi hyvin rikkaalla ja lopuksi liian laihalla, eli mahdoton saada säätöihin --> renklasin ne ihan pieleen.
Tuli vaan mieleen, että olisi huomattavasti helpompi säätää, jos tuo keskineula olisi suunnilleen oikeassa. En oikein ole vielä hahmottanut sen vaikutusta, koska en ole juuri koskaan sitä säätänyt savagessakaan ja tämän auton ostettuani rupesin käyttämään heti toista polttoainetta kuin edellinen omistaja ja muutenkaan se ei oikein tuntunut olevan kohdillaan.
Ja mulla on vielä semmoinen vika, että en millään viitti ruveta ronkkimaan sieltä korin välistä niitä neuloja, joten pääasiassa säädän aina vähän tarvittavaan suuntaan ajojen välissä (yleensä ajan tankin kerrallaan).  :lol:

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 53