151
Kilpailijoiden kanava / Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« : 12.09.19 - klo: 15.14 »Kai siellä vielä vanhallakin pärjäisi..Ei kuulema pärjää enää takamoottorivehkeellä. Näin isot pojat tiesi kertoa.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Kai siellä vielä vanhallakin pärjäisi..Ei kuulema pärjää enää takamoottorivehkeellä. Näin isot pojat tiesi kertoa.
Kutsu takaisin. Fullspeedin osalta tarkasteltiin vielä muita vaihtoehtoja ja löydettiin uusi, myöhäisempi ajankohta kilpailulle joka jättää enemmän aikaa tutustua uusin renkaisiin/moottoreihin ja ajaa mahdollisia kerho/lämppärikisoja.Niin siis oikea syyhän oli se että uusi Reiska tulee vasta marraskuussa.
Uusi avauskisan ajankohta on 7.-8.12.2019.
Huippu pito - Olisiko jo liian hyvä?Ei asfaltilla voi olla liian hyvä pito. Jos ei toimi pitää vehkeet säätää toimimaan.
Taas olisi kipinää herätellä harrastusta pitempään jo ollut Hyper 8.5 kaverin kanssa kasattuna sähköillä. Hierottu aikoinaan enemmänkin näitä ja miljoonien kokeilujen ja testailujen jälkeen jäänyt nämä setit voimaan:Ei nyt ihan auennut että millä logikalla lussumassta käämistä saisi enemmän voimaa ulos??? Vanha totuushan on että harrastajat vaati enemmän voimaa mitä kilpakuskit osaa laittaa rataan kiinni. Eiköhän sulla ole ongelma se että se vehje vaan sutii. Ei siihen voiman lisääminen silloin mitään auta.
leopard 1774kv 4072 kone
mmm2 esc
3.3ah 45c 6s akku
15/48 välit jotka yltää 82km/h vauhtiin normi krossirenkaalla ja kiihtyvyyttä riittävästi.
Autot täysin lukossa kaikkien diffien osalta tai etu ja takalukko on täynnä jotain miljoona öljyä eli ovat melkein kun lukossa.
Nyt olisi mietteissä saisiko noihin vielä lisää räjähtävää voimaa paikaltaan tai mistä vaan nopeudesta se on näiden tarkoitus on alusta asti :)
Mietin 4082 1500kv tai 4092 1050kv moottoreita leopardilta tilalle. Vai onko porukalla kokemuksia minkälaisella moottori muutoksella saisi parhaiten tuota niin sanottua räjähtävää voimaa heti kun kaasuun koskee. Noparista on luonnollisesti kaikki soft asetukset yms disaploitu eli niin paljon kun tehoa vaan saa menemään koneelle menee sinne kun painaa kaasua. Tiedossa on että on erittäin rasittavaa varsinkin akuille ja toki myös esc:lle ja voimansiirrolle.
lehner moottorit kävi myös mielessä, mutta hintaa on ja tuntuisi olevan jostain ihme syystä 2pole moottoreita kun käsittääkseni 4pole moottoreilla saadaan varsinkin tota koneen vastaavuutta eli nopeasti reagoivaa tehoa helpommin tai enemmän.
Kaikki mietteet tai vinkit otetaan vastaan alapuolella jotain videoita laitteista nyky kunnossa, vaikka ei hirveän uusia videoita löydykkään.
edit1: Onko kukaan ostellut vielä Robinson Racingin hard pinioneita Suomesta mistään? Nuo olivat ainakin omien testien ainoat pinionit mitkä kesti apua muut kalvaantu pilalle muutamalla rajummalla akullisella ja osasta lens muutaman akullisen jälkeen kaikki hampaat veks kun paino pitävällä alustalla kaasun pari kertaa pohjaan.
No ei sitten.. tällä vauhdilla väki vaan vähenee. Jos kolmesta meidän kuskista kaksi on samassa erässä niin kiirettä pitää.Niinhän tässä käy kun väki menee alle kriittisen massan eikä edes erälistoilla voi edes vähääkään säätää helpommaksi. Ennustan että sähkö C-8 on 3 vuoden päästä suurempi luokka kuin mikään muu ratapolttiosluokka Suomessa. Koska ei ole mekaanikkoja kun porukkaa on liian vähän.
https://drive.google.com/open?id=13ZE25hLXjDF4pmTl03xZTTaJz9GZDgiuTähän vikaan 99,99% tapauksista vastaus on viallinen latausjohto. Tasausjohdoissa on piuha osittain tai kokonaan poikki. Juota ensin uusiksi tasausjohdon 2mm banaaniliitin. Jos ei auta niin sitten vaan jokainen tasausjohdon juotos auki kunnes vika löytyy.
Kuvan näköinen laturi antaa vikaa "battery vol err cell connect" kun tasaus liitin on kytketty mutta lataus toimii normaalisti. Sama ongelma ihan uudellakin lipo akulla. Yleismittarilla kennot ovat melko samassa jännitteessä mutta laturin näyttö saattaa näyttää kenoille 2.23V, 3,24V, 7,4V.
Sama vika 3 ja 4 kennoisissa akuissa.
Onko jokin sellainen säätö pielessä jota manuaalista ei löydy?
Vaikutus saattaisi olla pienempi ETS renkailla, kun niitä kuitenkin pidetään aavistuksen liukkaampina, eivätkä ne varmaan ime niin paljon pitoainetta.Oma kokemus on että ETS ei ole liukkaampi vaan se on ollut 2-3 kymppiä nopeampi kuin 4 settiä FTT renkaita Kuusaan ja Hakkilan FTT kisoista. Ja ETS nimenomaan imee pitoainetta 2-3X enemmän sisäänsä, ainakin keltaista soossia. Ja niillä tuli myös selkeästi pitävämpi ajoura Hakkilaan kuin mitä FTT renkailla. Lahden FTT renkat oli sen 2 kymppiä nopeammat kuin ETS mutta niillä ei ole mitään tekemistä nykyisten FTT renkaiden kanssa.
Livestream
https://www.youtube.com/watch?v=7A6lB-lYSso