Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Screwed

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 15
211
Tuo AKK:n numerolinkki ei ole toiminut ainakaan 4 päivään. Ilmeisesti olen ainoa joka on sitä yrittänyt avata?

212
Vapaa keskustelu / Vs: iskarin ulos vaimennus...
« : 15.05.18 - klo: 10.54 »
1:1 autoissa isakrit tulee hitaammin ulos kuin sisään mutta ei niillä ole mitään tekemistä pikkuautojen kanssa. 1970-luvulla oli jo muistaakseni Tamiya Frog iskareissa sellainen läppä että että meni herkemmin sisään kuin ulos mutta sen jälkeen on kyllä pikkuautojen iskarit olleet yhtä jäykkiä molempiin suuntiin. Eli ei mikään uusi keksintö mutta ei myöskään toimiva käytännössä. Tuo on siis vain markkinointiryhmä keksinyt jotain turhaa myytävää hölmöille ihmisille.

213
Sähköautot / Vs: Ohjeita LiPo akkuja varten.
« : 13.04.18 - klo: 10.27 »
Mitä lipo akulle pitää tehdä ensimmäisenä, kun se tulee uutena kotiin? Voiko sitä heti ruveta lataamaan täyteen vai pitääkö sitä purkaa yms? Ei tullut minkäänlaisia ohjeita mukana..
Eikun kovaa ajoa vaan.

214
Ne taitaa olla joo vähän kiven alla monessa maassa. Eihän niitä EU:hunkaan enää saa tuoda. Niinkuin ei hehkulamppujakaan  :sad:. Tosin hehkulamput ei ole myrkyllisiä.
Ei se Kadmium sieltä akusta itsekseen ulos tule, ei edes kaasumuodossa, että vähemmän myrkyllinen se on kuin bensiini jota tankkaat autoosi ja höyrystyy siinä matkalla.

Tuon ajan Sanyon Ni-Cd kennot ovat ikuisia. Mulla on yksi 5000 mAh kenno joka on ollut hehkukäytössä nyt 30 vuotta. Kapasiteetti edelleen täydet 5000 mAh. Ladattu ehkä joka 3-5 vuosi.

215
Tässä tullaan mun mielestä taas siihen kysymykseen että järjestetäänkö kisoja kerhoille vai kuskeille? Ilman kerhoja ei ole kisoja mutta ilman kuskeja ei vastaavasti ole kerhoja.
Siinä vaiheessa kun kerhot kokee ettei työstä saada riittävästi rahallista hyöytyä, häviää kilpailunjärjestäjät pikku hiljaa. Tätä ongelmaa on jo ollut ratapuolella.

216
Tämän kauden turistikisojen tason lasku oli huikea verrattuna edelliseen kauteen. Osittain syynä oli raha mikä ei motivoinut kilpailunjärjestäjiä järjestää kilpaillut isolla areenalla vaan sen sijaan turistikilpailut pidettiin krossiradalla kerhon treenipaikalla. Toivottavasti tämä osallistumismaksujen nosto vaikuttaa niin että järjestetään ne kilpailut isoilla areenoilla ensi kaudella. Jos ei, niin saatan jättäytyä pois kisoista kokonaan. Minä maksan ilomielin vähän enemmän jos saan kilpailla hyvällä isolla radalla.

217
Radiolaitteet / Vs: moottorin pyörimissuunnan vaihto
« : 03.04.18 - klo: 18.34 »
Et kertonut sitä oleellisinta, eli onko kyseessä harjallinen vai harjaton. Noh, google kertoi että kyseessä on harjallinen nopeudensäädin. Voita vaihtaa moottirn piuhat ristiin. Jos moottorissa on ennakon säätö niin sen voit kääntää toiseen suuntaa nollasta mikäli siinä' on vakiona ennakkoa.

218
Jos joku nojailulla aiheuttaa ongelmia niin ei se ole radan vika, vaan sen kuskin.
SM-kilapilunjärjestäjän ongelmaksi se tulee silloin kun kilpailunjohtaja ei tee asialle mitään vaikka on ilmoitettu ettei näe rataa kokonaisuudessaan. Ei kanssakilpailija voi muuta kuin pyytää nätisti että voisiko kolleega siirtyä kohteliaasti hieman taakse päin. Tämä ei toiminut joten jotain muuta pitää keksiä. Korostan edelleen että ongelmaa ei ole muilla radoilla ollut.

Toivottavasti tämä ei ollut kilpailunjärjestäjän virallinen kanta että ei ole heidän ongelmansa jos kilpailija ei näe rataa.  Odottelen vieläkin kilpailunjärjestäjän virallista kantaa ongelmaan jossa SM-kisassa on ollut näkyvyysongelmaa. Lähinnä nyt Herra Minkkinen voisi kertoa mitä asiasta ajattelee. Mikäli ei koko ongelma ole liian asiaton hänelle. On aivan käsittämätöntä ettei kilpailunjohtaja voi otta kantaa ongelmaan millään tavalla???

219
Odottelen tässä kilpailunjärjestäjän kantaa tähän ongelmaan, ja mitä sille pyritään mahdollisesti tekemään.

220
Sitten on yksi sellainen aika sio juttu mikä erottaa esim. Riksun kisat Äänekosken kisoista. Äänekoski on SM-kisa ja silloin tasovaatimus on vähän erilainen kuin kertsiskaboissa. En minä ole ikinä nipottanut vaikkei Riksussa aina kaikissa olosuhteissa ihan kaikkea näe mutta on vähän eri asia matksustaa 600 km SM-kisoihin ja todeta että pipariksi meni koska ei nähnyt rataa finaalissa.

221
Meillä kerhokisoissa asia pienessä tilassa on ratkaistu siten, että rataprofiilin ns. etuvasen ja etuoikea kulma eivät tule niin lähelle ajajakoroketta (jää n. 1metrin kauemmaksi maton reunasta rata-alueen päissä kuin taas keskiosassa, jossa ajajakoroke)
Näinhän asia on Äänekoskella luonnollisista syistä oikeailla puolella koska siellä seinä tulee vastaa. Ei sitä vasenta etunurkkaa tarttis siirtää kuin 1-1,5m niin ongelmaa ei olisi.


222
Kiitos että edes joku vaivautuu vastaamaan.

Ongelma oli nimenomaan vasen etunurkka kun itse olin melkein oikeassa laidassa ja yksi kovaa ajava kolleega herra "etunoja" (kanssakilpailijat tietää kenestä on kyse) peitti näkyvyyden seisoen heti mun vasemmalla puolella. Jos arpa osuu samaan seisomajärjestykseen tänäkin vuonna niin sama ongelma ilmenee jälleen sillä silmämääräisesti rata on ihan yhtä lähellä koroketta ja vasen etunurkka ihan yhtä vasemmalla. Ei ole tällaista ongelmaa ollut muualla vaikka olen seissyt saman herran vieressä muilla radoilla. Tässä tapauksessa vaan tuo jyrkkä kulma mikä tulee siitä että rata on tosi lähellä koroketta ja vasen nurkka niin kaukana vasemmalla korokkeen oikeasta laidasta aiheuttaa ongelmaa.

Onko rataa tai koroketta kisojen ajan kenties mahdollista siirtää taaksepäin? Ymmärrän että tilassa on rajoituksia mutta olisiko se mitenkään mahdollista?

Mitä kuulutukseen tulee niin en osaa sanoa oliko se puutteellisen selostuksen vai äänentason syytä mutta minua otettiin puhutteluun yhden finaalin jälkeen kun oletettiin että pitäisi tietää mikä se ajojärjestys radalla oli kahden ison joukkomällin jälkeen. Kilpailun kannalta on tärkeintä että kuulutus kuuluu ajajakorokkeella jotta kuskit tietää mikä tilanne radalla on, ja voivat antaa tietää tai olla ajamatta kilpaa edellä olevan kanssa jos on kierroksen jäännyt. On aika lailla turhaa moittia kuskia tällaisesta jälkikäteen jos ei kuulutus kuulu tai ei ole edes olemassa. Ei tarvitse olla ammattilainen vaan riittää että kertoo alkuerissä jos joku nopeampi tulee takaa ja finaaleissa ajojärjestyksen ja tarvittaessa kertoo onko smalla kierroksella edellä/takan ajavan kanssa. En usko että kukaan tahallaan haluaa pilata toisen kilpailua jos on esim. kierroksen perässä.

Kun nämä hommat ei toiminut, niin viime vuonna syntyi sellainen huutokilpailua mistä olisi ennen vanhaan jaettu ihan vuoden kilpailukieltoja.


223
Eli kysely siitä kuinka te aiotte parantaa näkyvyyttä radalle finaalien ajan ja millä tavalla aiotte parantaa selostusta ja kuuluvuutta ei ole asiallista? Viime vuonna oli virin-A finaalin jälkeen huutokilpailu (johon kilpailunjohtaja ei puuttunut millään tavalla) koska näissä asioissa oli suuria puutteita. Kysyn nyt kolmannen kerran tässä mitä parannuksia näihin seikkoihin on luvassa? Vai onko tällainen kysely epäasiallista? Viime vuonna jouduin tasapainottelemaan jakkaran päällä kun en nähnyt vasenta etunurkkaa radasta finaaleissa. Alkuerissä ei ollut ongelmaa.

Kim Elfström

224
Laitettu kyssärri kilpailunjohtajalle jo yli viikko sitten mutta ei saa vastausta. Onko jotain muuta tapaa kommunikoidsa jos ei tuo kutsussa mainittu s-posti toimi?

225
Yleinen keskustelu / Vs: Lataus apuja 60v. Lipolle
« : 26.01.18 - klo: 23.55 »
DC:t maksaa jo satasia.
Ei maksa.

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Mittausvalineet/Mittauslaitteet/Pihtivirtamittari-DCM-6003-ACDC-2000023355/

20v sitten maksoi mutta onhan näitä halvempia ollut markkinoilla jo kauan. Ja kyllä, nekin toimii.

226
Yleinen keskustelu / Vs: Lataus apuja 60v. Lipolle
« : 24.01.18 - klo: 18.15 »
Tällä hetkellä jännite on 57,8V
Onpahan p*ska systeemi tai jotenkin rikki koska tuohan on keskimäärin 3,61V/kenno joka ei ole millään tavalla vaarallisen alhainen. Veikkaanpa että joko laturi on p*skana tai sitten joku yksittäinen kenno on alle 3V jolloin laturi ihan oikeutetusti voi herjata.

227
Yleinen keskustelu / Vs: Lataus apuja 60v. Lipolle
« : 24.01.18 - klo: 12.49 »
Hirmu akkuja!

Jos todellakin on 16 S, niin sillähän pienoislaite lähtee jo maata kiertävälle radalle :wink:
Veikkaanpa että kyseessä ei ole pienoislaite vaan joku ruohonleikkuri tai puutarhajyrsin.

228
Yleinen keskustelu / Vs: Lataus apuja 60v. Lipolle
« : 23.01.18 - klo: 09.59 »
No mulla on kyllä 2 kanavainen 10s laturi joka lataa 2x1250W/2x60A ja tietääkseni on ainakin 12s latureita. Ne laturit mitä autoille käytetään loppuu yleensä 6 ässään. Lennokeissa 12s on ihan normaali akku. Mutta Jonilla on vissiin joku 14s akku. Helpoiten sellaisen lataa kun juottaa balanseripiuhat ja virtapiuhat 2x7s muotoon.

229
Siis että täh? Vaikka Minkkinen siis sanoi että mikään (mitta) ei muutu niin silti siiven korkeus on muuttunut??? Nyt vois jo Joku virallisempi sarjataho kertoa miten tää oikeasti menee. Kirjatakaa nyt edes jonnekkin ne oikeat säännöt. Jos uudet säännöt on vain suullisesti esitetty jossain kilpailussa niin jää kyllä spekuloitavaa ja riittävästi tilaa protesteille tulevissa kisoissa. Pitäähän nyt säännöt olla kirjallisessa muodossa jossain ennen kisoja!

Se on juuri niinkuin micsa sanoi ettei noihin siiven maksimimittoihin ole kiinnittänyt huomiota aikaisemmin koska aina se katonraja on aikaisemmin määritellyt sen siiven korkeuden käytännölssä. Nyt kun se rajoite on poistunut tarvitaan kyllä selkeät säännöt, ja kirjallisesti.

230
Eikä myöskään siiven korkeutta maasta. Siihen sain täsmennyksen muuta kautta.

231
No tuskin siitä korin korkeammalla olosta hyötyä saa  :shocked:
No ei varmaan stanussa, mutta...

Mutta tähän pitää nyt saada selkeä tulkinta joka ei ole olemassaolevien sääntöjen kanssa ristiriidassa, tai sitten pitää säännöt muuttaa. Tällä hetkellä autolle ei sännöissä siis ole maksimikorkeutta, ei möyskään siivelle, joten tulkinta että se pitää mahtua johonkin laatikkoon ei ole sääntöjen mukainen.

232
On virallinen eikä sitä tarvi kokoajan nysvätä.
Siipi katsastetaan ennen alkueriä ja laitetaan hyväksyntämerkki jos on ok. Sen jälkeen sitä ei tarvitse mittailla jos vaan on silmämääräisesti kunnossa eikä siipeä ole vaihdettu.
Ei tässä nyt oikein ole mun mielestä mitään järkeä kun otetaan huomioon tämä:

"- siipi saa ylittää korin kattolinjan, mutta korin ja siiven välissä ei saa olla mitään korotuspaloja tai prikkoja."

Esim. Mon-Tech Racer on katoltaan niin korkea että en ainakaan minä saa laitettua sitä lähellekään 115 mm. katto on mulla varmaan joku 117mm mutta sitten siipikö pitäisi mahtua alle 115 milliin? Vai mitä toi nyt meinaa? Miksi siis pelkästään siipi pitää mahtua laatikkoon kun katon ei tarvitse? Missä säännöissä sanotaan että siiven maksimikorkeus olisi 115mm, joka ymmärtääkseni on sen laatikon yläreunan korkeus? Yleisissä säännöissä ei nimittäin puhuta auton tai siiven maskimikorkeudesta yhtään mitään, ainoastaan minimikorkeudesta, josta nyt tänä vuonna luovuttiin.

En nyt osta tuota tulkintaa, koska se on ristiriidassa muiden sääntöjen kanssa.

233
Siiven pitää mahtua mittojen mukaiseen laatikkoon. FTT - sarjalla on kyseinen katsastusväline
Onko tämä myös virallien tulkinta?

Nimittäin sääntömuutoksen idea oli että se siiven korkeuden nysväys loppuu katsastuksessa. Mutta jos sen pitää mahtua laatikkoon niin sitten se nysväys jatkuu koska se siipi taipuu mällien myötä liian korkeaksi.

235
Yleinen keskustelu / Vs: Kuumaliima
« : 04.01.18 - klo: 10.40 »
Mun kokemus kuumaliimasta on ettei se pysy yhtään missään.

Tiedän että monen muun liiman kohdalla EU:n myötä on joidenkin liimojen tuonti loppunut tiukempien määräysten myötä. Liimoissa on paljon haitallisia aineita. Voi olla että kuumaliimmoissa on sama tilanne että EU:n alueella ei enää saa höyrystää mitä tahansa aineksia liimoissa.

236
Kilpailukutsut / Vs: Stanukunkku XI 30.12.-31.12. 2017
« : 01.01.18 - klo: 13.34 »
Kiitoksia kivoista karkeloista! Valtterin kanssa oli kivat väännöt ja olen erityisen tyytyväinen siihen että onistuttiin ajamaan kovaa kilpaa ja ohittamaan monta kertaa ajamatta toisemme päälle. Siistiä rehtiä kilvanajoa! Virin alkuerissä oltiin niinkin höveleitä toisillemme että pysähdyttiin välisuoralle kun ei päästy yhyeisymmärrykseen että kumpi ajaa edellä :) Virin alkuerissä tein elämästäni turhan vaikean kun mukana oli vain 5,5T moottori joka oli mun hanskalla vielä alkuerissä liian kireä. Vasta vikassa finaalissa uskalsin ladata akun täyteen :) 7,5T ois varmasti tuottanut paremman alkuerätuloksen minulle, ja finaalin olisi voinut laittaa lisää enakkoa sitä mukaan kun hanska lämpeni ja radan pito parani. Mutta yhtä kaikki, kivempi ehkä näin päin että sai ajaa täysillä takaa finaaleissa :)

Kim

237
Autourheilun harrastamisessa ja kilpailemisessa on aina ongelmana että se maksaa.  Rahan kulumisessa syynä on se että laji on hyvin paljon kiinni  välineistä. Vähän tuntuu joskus muihin urheilulajeihin verrattuna siltä että miksi
pienoisautoilun täytyy olla sosiaalitoimen alainen urheilulaji.
Ja taas tullaan siihen että ratavuokria pitää jonkun muunkin olla maksamassa kuin Jouko ja Iivonen. Ja jotta se toteutuu pitää miellyttää sitä suurta massaa jolle raha jotain merkitsee. Muuten Jouko ja Iivonen on ihan yksin siellä omassa privaatissa ratakeskuskessa maksamassa se 6ke/kk.

238
Ei ole ok että tällainen tulee voimaan heti juuri kun on maksanut kk-maksun. Nimittäin minä käyn enimmäkseen arkipäivisin ja jos olisin tiennyt että tällainen maksu on, niin en olisi maksanut kk-maksua. Tulee ajot aivan liian kalliiksi jos on yksin päivällä 4h ajamassa. En ole koskaan ollut yksin tähän asti, mutta luulen että tämän myötä se päiväkäyttö vähenee paljon. Erittäin paljon kohtuullisempaa olisi aloittaa käytäntö ensi kuun alusta jolloin kaikki tietää mitä se seuraavan kuukauden ajot tulee maksamaan.

Tämä on täysin verrattavissa DHL tullausmaksuun jonka kuluttaja-asimies kielsi sillä perusteella että kuluttajan pitää tuotetta ostaessaan saada tietää kokonaiskulut. Tämä on täsmälleen sama asia. Luulin että ajot maksaa 45e/kk ja nyt ne maksaakin yhtäkkiä 45e+48e olettaen että käyn 2 kertaa viikossa päivällä yksin ajamassa. Ei käy. Pistäkää vuoden alusta homma pyörimään, ei kesken ajosopimuskauden.

On hyvä muistaa että Fullspeed on nykyään Oy joka tarjoaa maksullisia palveluita kuluttajille. Ottakaamme rinnakkaisesimerkiksi ratakeskus jolla myöskin on kk-maksu. Luuletteko että heillä kävisi pienessä mielessäkään juuri kk-maksun maksaneille kuluttajille kertoa että nyt muuten hinta pompsahtikin yhtäkkiä vaikka oletkin jo maksanut kk-maksun kuukaudeksi eteenpäin? Juu ei todellakaan. Sillä siitähän tulisi kulutaja-asiamies case aika äkkiä...

239
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 27.11.17 - klo: 13.29 »
On jo mimh akkujen jutut unohtunut niin kysyn, voiko12v 2700mah akku ladata 2,7a huoletta ?
Voi.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 15