241
Yleinen keskustelu / Vs: Starttilaatikon vastarin paristojen vaihtaminen akkuun.
« : 31.10.17 - klo: 20.47 »
Tuo akku vaatii sitten Li-Fe laturin. Tavis lipo-ohjelma ei käy.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Mikäs Kimi yrität viestittää tällä?Luulin yrittääneeni kertoa että Model-Expo nimellä järjestettäviä messuja ei enää ole ja että konsepti aivan varmasti muuttuu. Se että minkälaiseksi jää nähtäväksi. Viestintä on niin vaikea laji, että vaikka kuinka selkeästi ja ykksinkertaisesti tuo asian esille niin ei mene kaikille jakeluun. Ei auta edes viestinnän BA-tutkinto.
Kimi. Tarkoitatkos mm kisat -94 Itävalta😯😯Joo.
Jumaleissön sen hyppyrin hypyt olivat ISOJA ja PITKIÄ😉😉 Tsiisus että autot kestivät tuollaista menoa.....😯😯
Jerzi
mihin verrattuna?Muailmaan verrattuna viimeisen 40 vuoden aikana kaikissa eri luokissa. Oli suomipoika aikoinaan ihmeissään kun MM-kilpailuihin lähti 90-luvulla että pitääkö tässä kiikarit hankkia kun M8 baana oli melkein 500m pitkä ja suoran hypyssä auto lensi valehtelematta yli 2 m korkeudessa yli 15m matkan.
Paikka olisi Hakkilassa Vanha Porvoontie 231:ssa, Vantaa.Samaisessa ositteessa eteläisessä rakennuksessa on aikoinaan 90-luvulla lennätetty RC-helikopterieta, että RC-perinne jatkuu taas muutaman kymmenen vuoden tauon jälkeen :)
Moro,Tämähän on paras systeemi ikinä missään kun se yksi rengassarja kestää koko kisan ja vieläpä vaan nopeutuu mitä enemmmän ajettu. Ja kisapaikalla kaikki saa samasta erästä valmistettuja renkaita. Krossiluokissa ei välttämättä huomaa renkaiden valmistusarjojen välillä eroa mutta näin on ratarenkaissa hyvin herkästi. Turisti on nimenomaan tämän säännön takia se paras luokka. Esim. WJ alkaa kiinnostaa minua vasta sen jälkeen kun valitaan sellainen rengas että yksi setti kestää koko kisan ja sen enempää ei saa edes käyttää. Se on sitten aika lailla samantekevää ostetaanko se kisapaikalla vai kaupasta samaan hintaan. Mutta mahdollisimman suuri tasapuolisuus saavutetaan sillä että kaikki ajaa samasta laatikosta otetuilla renkailla.
itse en ole koskaan yhtään FTT-kisaa ajanut, joten olen aina ihmetellyt että miksi FTT-kisailija on velvoitettu ostamaan kisa-aamuna kilpailujärjestäjältä uudet renkaat autoonsa?
Missään muissa kilpailuluokissa joita olen ajanut (12 tai 13 eri luokkaa, joista noin puolet SM-luokkia) en ole törmännyt näin outoon sääntöön.
Minä päivinä yleensäkin Lavagossa ajetaan.Kaikkina päivinä täysin sattumanvaraisesti.
Avaimia edelleen vailla,olisi kiva jos yhteyshenkilö vastaisi viesteihin.Ihan hyvin ratamestari vastasi puhelimeen pari tuntia sitten. Jos ottaisit ihan luurin käteen ja soittaisit livenä.
Moottori suosituksia ? 8.5T olisiko sellainen että löytyy puhtia viemään peliä ?10,5 pienellä 15 asteen ennakolla riitti viime keväänä hyväpitoisella Tammisaaren turffilla kisavoittoon. Silläkin keuli tarvittaessa pääsuoralla. Jos tuo riittää hyvällä pidolla niin se riittää huonollakin pidolla. Jos haluaa elämän itselleen vaikeammaksi niin laittaa sitten kireämpää myllyä. Mutta kisasuoritus tuskin siitä paranee.
•SM 1 Hyvinkää (savi) 13.-14.5.2017Kaleneterissa tuo on merkitty 20-21.5.
Noniin. Kävi sillä tavalla, että kiertokanki meni poikki ja tuli läpi lohkon kyljestä ja samalla rikkoi männän ja männän holkin mäntä siis ei leikannut kiinni vaan kiertokanki tuli tiensä päähänä. Eli mitä neuvoisitte nyt tekemään? Nuo dynamiten osat meinaa olla vähän kalliita niin käykö tuohon jonkun muun merkkiset osat? Moottorin koko on siis .26Ei tuota enää kannata uusilla varaosilla korjata kun saat varmaan 2 uutta mottia varaosien hinnalla. Eihän tuossa ole ehjää enää kuin kaasari ja jäähdytyskansi.
Ihmettelen myös sitä miten tätä samaa asiaa on taisteltu jo monta vuotta.Sitä minäkin ihmettelen. Varsinkin kun on hyvin läheltä todiste siitä että uusi rata kaikille kisoihin-konsepti toimii aivan hemmetin hyvin eikä kellään sen jälkeen ole mitään valittamista vaan kaikki ovat hemmetin tyytyväisiä. Puhun tietenkin FTT-turistikisoista. En tiedä kuinka monta kymmentä vuotta tuota on ajettu samalla konseptilla joka toimii ei kukaan valita. Kisoihin uusi rata ja laatikosta yhdet uudet renkaat joilla kisaa helposti koko kisan.
Kysytty myös ulkopaikkakuntalaisilta, jotka käyneet aikaisemminkin treenaamassa.Jos on käynyt säännööllisesti treenaamaassa niin silloin ei ole ulkopaikkakuntalainen... Ulkopaikkakuntalaisella on 300 km matka paikalle, ei 35 km Jyväskylästä.
Kysyttiin halutaanko pe treenit, ja vastaus oli, että kyllä.Jos kysyy omassa kerhossa paikallista niin tottakai vastaus on kyllä. Jos kysytään kaikilta muilta ulkopaikkakuntalaisilta niin vastaus on ei.
Tuskin Suomessa kukaan tommosta suunnittelee, koska ei toi muistuta yhtään savella ajoa.Aika outo argumentti kun ei se EOS-mattokaan nyt kovin paljon savea muistuta...