Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Screwed

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 15
271
Polttisautot / Vs: Optifuel Optimix 20SLV polttoaine
« : 03.02.17 - klo: 10.57 »
Tietämättä lainkaan mikä Mach427 on, mutta olettaen että se on 2-5 cm3 autonmoottori, sanon että toimii ihan hyvin.

272
http://www.jaalihalli.fi/ on turistikisojen aikana kovassa käytössä. Hinta 30e/yö ja vain parin kilsan päässä kisapaikasta.

273
Eli ei jonossa? Melkoisen tarkkaa toi reedy formaatti
Jos ohjelma kerran laskee ja arpoo lähtejärjystyksen sen perusteella että 1 ja 2, 3 ja 4, 5 ja 6 jne lähtöpaikat ovat tasavertaisia, niin jonossa mutta tasariveittäin.

274
Ja ne lähtöjärjestellyt kuten ohjelmat olettavat eli riveittäin vierekkäin. Silloin menee edes vähän enemmän tasan.

275
Ei olla tollasta ennen vedetty läpi joten loppu selviää lauantaina, toivottavasti homma sujuu eikä tuu hirveesti onkelmia...
Sellainen pikku vinkki mikä tuli esille tämän vuoden stanukunkussa jossa nallekarkit ei mennyt tasan.... Siellä oli 6 autoa viivalla ja 6 lähtöä mutta en ainakaan minä saannut lähteä paalulta kertaakaan. Jälkipelien jälkeen selvisi että  ohjelmat pitävät yhden lähtörivin tasavertaisena lähtöpaikkana. Eli siis 1. ja 2. lähtöruutu ovat Reedy formaatissa yhdenvertaiset lähtöpaikat ja autojen pitäisi lähteä vierekkäin, eikä näin tehty stanukunkussa. Tämä oli asiantuntijoiden paras meriselitys kisan jälkeen. Jos on vähän lähtöjä niin ei se ikinä voi ihan tasan tietty mennä tolla formaatilla. Niitä lähtöjä pitäisi vaan olla riittävästi.

276
Mistähän noita Schumin takagummeja saa ostaa? Pikainen guuglekierros ei antanut yhtään osumaa suomalaisesta kaupasta.

277
Heipparalla!

Bunkkerin turistirata on viime viikonlopun WJ-kisan jälkeen kärsinyt dramaattisen pidonmenetyksen. Saattaa olla että pelkkä kävelyliikenne radan vieressä on nostattanut pölyä radalle, mutta radalla käveleminen ei ainakaan auta asiaa. Joten kaino pyyntö olisi että krossiradalle mennään, ja viedään autot vain ja ainoastaan varikon takaa, eli vessan puoleista seinää pitkin kävelleen. Turistiradalla kävelyä tulisi välttää kaikin mahdollisin keinoin.

Kiitos & Anteex

278
Heipparalla!

Bunkkerin turistirata on viime viikonlopun WJ-kisan jälkeen kärsinyt dramaattisen pidonmenetyksen. Saattaa olla että pelkkä kävelyliikenne radan vieressä on nostattanut pölyä radalle, mutta radalla käveleminen ei ainakaan auta asiaa. Joten kaino pyyntö olisi että krossiradalle mennään, ja viedään autot vain ja ainoastaan varikon takaa, eli vessan puoleista seinää pitkin kävelleen. Turistiradalla kävelyä tulisi välttää kaikin mahdollisin keinoin.

Kiitos & Anteex

279
Kyosho / Vs: hehkutulpista
« : 27.11.16 - klo: 16.41 »
Ei viittaa mitenkään tulppaan. Viittaa siihen että:

- tyhjäkäynti säädetty liian pienelle. tyhjäkäynti aina pienempi lämpöisenä.
- moottori säädetty liian laihalle jolloin kuumenee liikaa.
- sylinteri väljä jolloin lämmetessään väljistyy liikaa.

Aloittaisin tuosta ekasta kohdasta.

280
Akkujen purkaminen ei ole kiellettyä, mutta jos akkua puretaan suurella virralla niin että se lämpiää ja sitten laitetaan suoraan lataukseen ilman akun jäähdyttämistä on akun lämmittämistä. Kun akun lämmittäminen on kiellettyä niin kyseinen toiminta, purkaminen ennen latausta suurella virralla, on akun lämmittämistä ja siten kiellettyä. Jos tätä havaitaan niin asiaan tullaan puuttumaan.
Kuten sanoin niin akku lämpenee myös 10A latauskesta. Sun logiikan mukaan siis akkua ei myöskään enää sitten saa ladata koska se lämpenee.

Se miten maailmalla toimitaan ei tarkoita sitä, miten meillä FTT-sarjassa toimitaan.
Ei vaan mennään sääntöjen mukaan, jotka tällä hetkellä ei kiellä purkamista. Akkuhan on lämmin myös heti ajon jälkeen ja ajamalla vain yhdellä akulla saa myös akun pysymään lämpimänä koko ajan. Eli homma nyt vaan on niin että kaikkea ei voi kieltää tai ei voi enää ajaa lainkaan. Tais sitten pitäisi myös kieltää ajaa vain yhdellä akulla kisassa, kuten moni nyt tekee... Akku lämpenee käytössä ja sille ei kukaan mahda mitään. Eikä tietääkseni varsinkaan kukaan voi yksipuolisesti muuttaa sääntöjä kesken kauden. Eikä olisi kenellekkään taaskaan eduksi kieltää jotain Suomessa miitä kaikkialla muualla, ja myös täällä Suomessa on tehty ihan yleisesti. EFRA ei tunne mitään akkujen purku- tai lämpörajoituksia eikä tietääkseni edes latausrajoituksia.

281
Maailmalla stock luokissa on ihan yleistä että akkuja puretaan suurella virralla ennen latausta ja näin on tehty aivan kärjenkin osalta myös Suomessa. Säännöissä ei ole purku kielletty eikä määritelty mitään maksimivirtaa purulle. Jotkut akut lämpenee selkeästi pelkästään nykyisin sallitulla 2C/10A latausvirralla. Eli jotta akkujen lämpenemistä voitaisiin estää pitää latausvirta pudottaa takaisin 1C lukemaan. Koska kalustohankintoja on tehty nykyisten sääntöjen mukaisesti, ja sen mukaan mitä maailmalla ihan yleisesti tehdään ja on sallittua, ei Suomessa voida kesken kauden muuttaa sääntöjä.

282
Eli toisin sanoen, kaikilla nihm akuilla saa ajaa. :wink:
Kyllä koska pehmeitä Nimhejä ei ole ikinä tehty. Tai jos Miroshimalla on näyttää kun kerran sanoi että pitää olla kovakuorisia...

283
Miten määritellään nihm akkujen kovakuorisuus? Kaikki suomessa myytävät nihm akut on kutistesukan sisällä.
Ja sen kutistesukan alla yllättävän kova peltikuori...

284
Moi, jos ajaa sarjassa NiMh akulla, niin tartteeko sen olla kovakuorinen?
No en ole vielä nähnyt pehmeäkuorisia peltikennoja. Eri asia on sitten saako Nimheillä ajaa ylipäätään.

285
Kiitos järjestäjille ja kilpakumppaneille mukavista karkeloista. Itselleni oli todella tärkeät kisat kun yrittää päästä Awesomatixin sielunelämään sisään ns. perinteisen auton jälkeen. Vikassa finaalissa alkoi jo säädöt olemaan aika kohdallaan kun irtosi koko päivän nopein kierrosaika ja pysyin Tomin kyydissä :)

Kim

286
Ehdottomasti samaa mieltä. Itselläni 5600 2s Nanotechit olleet aivan loistavia. 2v kovaa ajoa kesät talvbet eivätkä näytä mitään hiipumisen merkkejä tai pullistumia. Potkii vieläkin kovempaa kuin uudet 5600 LRP:n akut. Orionitkin on kokeiltu eikä vakuuta. En minä enää muita akkuja osta kuin Nanotechejä.

287
Ovet auki klo 12->

288
Jos ei saada Porossa kisaa aikaiseksi niin vaihdan suosiolla viriin.

Kim Elfström

289
Tämä asia on loppuun käsitelty.

t. Pentti
No juu ei. Pepess ei nyt ole ainoa joka ei tajunnut tästä vastauksesta yhtään mitään.

Siis mistä takuusta tässä nyt puhutaan? Valmistajan vai kilpailunjärjestäjän?

Tämä homma ei ole loppuunkäsitelty ennen kuin joku ymmärtää mistä tässä puhutaan. Pepessin kyssäreihin pitää saada suora selkeä vastaus. On vaikea ymmärtää miten tässä asiassa on voitu väistellä suoraa selvää vastausta näin kauan?

Kim Elfström

290
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 24.09.16 - klo: 11.00 »
Nyt on kyllä koko talon palaminen hyvin lähellä kun kehoitetaan lataamaan Ni-MH ohjelmalla akkua joka aivan ilmiselvästi on joku Li-kemiaan perustuva. Sen paljastaa kennomäärä, eli 3 kpl kennoja. Silloin se ei voi olla Ni-MH kun jännite on yli 9V.

Ihan yhtä varmaa on myös että akku ei ole Li-Po. Li-Po kennot ovat pehmeässä pussissa ja litteitä, ei pyöreitä kovia. Vaihtoehdoiksi jää joko Li-Ion, mutta tuo ilmoitettu jännite ei täsmää siihen. Joten itse pistän rahat Li-Fe kennojen puolesta. Niille ilmoitetaan yleensä 3,2V/kenno nimellisjännitteeksi joten se on lähinnä ilmoitettua 9,6V kolmella kennolla. Li-Fe kennoja on sekä pyöreitä että litteitä. Ja tuo sun laturi ei muistaakseni osaa ladatat Li-Fe kennoja. Joten jos koko talo ei jo ole palannut maan tasalle niin laturi irti tuosta akusta äkkiä!

P.S. Akun sisällä voi olla sisäinen balanseri jolloin ulkoista balansointipiuhaa ei tarvita. Minulla on esim. Lähettimessä tällainen 3S Li-Po.

291
Valitettavasti venyy vieläkin ensi viikon alkuun, salivuoroista ei ole saanut vahvistusta virallisesti mutta epävirallinen tieto on että anomamme ajankohta FTT-kisalle on OK. Tuo vaikuttaa myös muihin ajankohtiin ja siksi kalenteri vielä parin kisan osalta on avoinna. Sääntöpaketti julkaistaan myös viimeistään ensi viikon tiistaina.
Nyt sitten pompsahti Norksin lentojen hinnat. Vielä kun vähän aikaa jahkaillaan niin ei tarvitse tulla Ouluun FTT kisoihin laisinkaan. Tästä valitettiin jo viime vuonna että pitäisi saada ajankohdat lyötyä lukkoon riittävän ajoissa. Ihmisillä on muuta elämää ja mitä lähemmäs kisaa mennään niin lippujen hinnat senkun vain nousevat.

Kim

292
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 09.09.16 - klo: 10.15 »
Ensiksi pitäisi tietää auton merkkiä, se ei ole Subaru. Toisekseen tämä taitaa olla ihan väärä osio sillä kyseessä tuskin on rata-touring kilpa-auto jos siinä oli krossikumit kiinni. "Polttisautot" osio voisi olla se oikea paikka hakea apua. Mutta ilman sitä auton merkkiä et pääse sielläkään yhtään sen pidemmälle.

293
Korvaava kilpailu pyritään järjestämään 3. - 4.9.2016
Kilpailusta julkaistaan oma kilpailukutsu myöhemmin.

T. Niklas / Kilpailunjohtaja
No?

294
Kuveja: https://drive.google.com/open?id=0B7icsDdTF5tIaDBIUXpLSkhIak0

Kuvia saa käyttää ei kaupallisiin tarkoituksiin ilman erillistä sopimusta kunhan mun nimi mainitaan.

Onnea voittajille!

Kiitos & Anteex


Kim Elfström

295
Sähköautot / Vs: ESC Turnigy 120A water cooled
« : 05.08.16 - klo: 10.33 »
Googlasin sulle ohjeen ja lukasin äkkiä läpi (kun et vissiin itse osaa kumpaakaan). Ei ole pakkia.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/Turnigy%20Aquastar%20ESC%20Manuals.pdf

296
Sähköautot / Vs: ESC Turnigy 120A water cooled
« : 04.08.16 - klo: 11.10 »
Aika vaikea sano kun Hobbykingillä on ainakin 6 eri mallia 120A vesijäähdytettyä säädintä...

297
Etkö sä Kim just reilu viikko takaperin käyny turussa testaamas 17 erillaist rengasta???  Jotenkin sotii tota sun "Kokematon ei voi tietää kuinka paljon rata syö rengasta, eikä ole rahaa ostaa pakki täyteen kaikkia eri nappuloita ja seoksia." kirjoitusta vastaan.
Sinulle ja minulle tuntemattomalle C1S F1 vastauksena.

Kyllä kävin testaamaassa renkaita. Ei se mikään salaisuus ole, päinvastoin mainostin sitä ihan avoimesti, päinvastoin kuin muut jotka tekee sen salassa :) Mutta koska olen persaukinen, en pysty mitenkään testaamaan rengaskulumaa. Silloin pitäisi olla kaikkia eri kuvioita ja seoksia 3 kappalein. Eli 17x3=51. Kun testasin renkaita ajoin max. 5 kierrosta per rengas kokeillen missä paras pito mutta yritän olla kuluttamatta rengasta jotta sitä voisi vielä kisassa käyttää koska edelleenkään ei ole varaa ostaa kaikki 3 kpl. Sen jälkeen ajoin vaan Blockadeilla joka kesti hyvin. Se rengas millä nyt ajoin kisaa oli jo valmiiksi ajettu testiä moneen eri otteeseen sekä Lavangossa että Turussa. Ja vaikka kerralla vain vähän kierroksia niin 1 alkuerässä jo selkeästi kulunut ja kaukana uudesta. Selkiskö? En voi mitenkään tietää miten paljon mikäkin rataa syö mitäkin rengasta ilman 3 vuoden kokemusta kun ei rahat riitä siihen. Aivan selvää on etten aja tätä luokkaa enää ensi vuonna jos rengas on vielä vapaa. Ei vaan kiinnosta. Nyt ajan loppukauden niillä renkailla mitä on, oli ne sitten sopivia ks radoille tai ei. On mennyt jo ihan tarpeeksi rahaa renkaisiin tälle vuodelle.

298
Kummallista että tuolla samasella renkaalla ja seoksella taisteltiin vielä finaalien voitosta Tuomaisen ja Jokelaisen toimesta.
Niinhän Santeri kehui että sillä toimi rengas myös sileänä. Minä en tiedä muuta kuin että sekunti/kierros tuli lisää harjoituksista, ja finaleissa oli jo todella vaikea ajaa.

Joo en sinua tarkoittanut sillä huutamisella. En tosiaan itse tiedä kuka se oli joka mun vieressä oli.

299


Tuossa tärkeimmät fiilikset kisasta. Tässä taas jälleen yksi syy miksi pitäisi olla yksityyppirengas. Kokematon ei voi tietää kuinka paljon rata syö rengasta, eikä ole rahaa ostaa pakki täyteen kaikkia eri nappuloita ja seoksia. Vaikka tässä oli vielä kova MX seos niin kaljuksi meni jo alkuerissä. Eipä siinä sitten kauheasti ollut asiaa kärkeen kun kierrosajat putosi sekunnilla. Vapaasta renkaasta hyötyy ne joilla kokemusta radoista ja renkaista monelta vuodelta.

Yksi välikohtaus tappoi fiiliksen tehokkaasti ja mietin, että missä vaiheessa kisoissamme on alkanut olemaan ok haukkua muita ihmisiä henkilökohtaisesti apinaksi? Tähän aiheeseen on varmasti syytä puuttua jatkossa ja sopia, miten tällaiset tilanteet ratkaistaan jos aikuinen ihminen ei pysty käyttäytymään kisoissa "normaalien" käytöstapojen mukaisesti.
Sama juttu kävi mulle henk. koht. tuupin 2. erässä muistaakseni ekalla kierroksella. Minun vieressäni ollut kuljettaja joka mulle jäi arvoitukseksi, huusi niin paljon nostajalle että mulla paloi pinna ja korvista tärykalvot. Sanoin sitten jotain että voisi rauhoittua ja että harvemmin se on nostajan vika jos itse tarvii nostoapua. Siitä sitten tuli jotain täysin julkaisukelvotonta tekstiä takaisin mulle. En oikeasti enää edes muista mitä se sanoi mutta kaunista tai sivistynyttä se ei ollut. Henkilö itse tietänee kuka se oli, minä en.

Aika kaukana on rentous tästä luokasta. Turistiautoilu on mun mielestä paljon rennompaa kuin tämä luokka. Ainakin kuljettajien käyttäytyymisestä päätellen.

Kim Elfström

300
Tuloksien mukaan on kyllä ollu auto ehjänä molemmat alkuerät...
En tiennytkään että tuloksista näkee onko auto 100% toimiva? Käytin ekassa erässä uutta minikokoista akkua jolla sain auton minimipainoon. Se kuitenkin pätki mystisesti välillä eikä kulkenut kuten muut akut. Sanomattakin on selvää että en käyttänyt sitä enää. Olin täysin tietoinen siitä että rata on hitaampi kuivana. Ei se kuitenkaan auta yhtään kun on tekninen ongelma ekassa erässä.


Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 15