Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Screwed

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12
271
Tulokset / Vs: Winter Jumps I - Helsinki - 17-18.10.2015
« : 17.10.15 - klo: 20.12 »
Olipas mukavaa ajaa krossia 20 vuoden tauon jälkeen. Pitoa oli kuin ennen vanhaan solukumirenkailla matolla. Yksillä Renkailla ajoin 2 päivää treeniä ja koko kisan. 2. Finaalissa alkoi takapää hieman lipsua mutta ei se menoa haitannut. Alla kuva renkaista kisan jälkeen n. 25-30 akullista ajettuna. Kiitoksia järjestäjille ja kanssakilpailijoille mukavasta päivästä.

Kim Elfström

272
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 14.10.15 - klo: 18.21 »
Ongelma on se että olisi kiva tietää jos joku menee huomenna torstaina sinne esim klo 12.00. Niin kertoisi sen etukätee, ei tarvitsisi huomenna sitten katsoa klo: 12.00 jaha ovet onkin auki.... ja sitten matkaan ja ollaan kahen aikaan vasta mestoilla.
Eli jos joku menee huomenna ja ei halua tänne huudella niin laita vaikka tekstari,o5o5439659

T: Olli
Mä laitan nimenhutoon huomenna tiedon heti kunhan vaan itse tiedän mihin aikaan pääsen mestoille. En voi nyt tänään kertoa että olen huomenna klo 12 paikalla jos olenkin vasta klo 13.30. Ja saat ihan itse käydä nimenhuudossa katsomassa ilmaiseksi. En laita tekstaria erikseen niille jotka eivät jaksa yhtä linkkiä klikata.

273
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 14.10.15 - klo: 16.39 »
En ymmärrä mikäs tässä on ongelma.
Se että on kielletty kysyä vai se että jos kysyy leimataan heti v*tun tyhmäksi :embarrassed:
Ei kaikki käytä nimenhuutoa vai käyttääkös kaikki paitsi minä.
Kimi voit myös tuolle olbe nimiselle myös kertoa että käytä nimenhuutoa, kaveri vissiin yhtä pönttö kuin minä kuin ei osaa sitä käyttää.
Jerzi
En ymmärrä minäkään mikä on ongelma? Välttämättä, jos ei halua, ei ole pakko kirjautua mihinkään vaan katsoo omilla silmillä sitä linkin aukevaa sivua. Sieltä selviää kirjautumatta että paikan päällä on nyt ainakin 2 ihmistä. Ja kommentit siitä mihin kellonaikaan näkee kun skrollaa sivua alas. Siis ihan ilmaiseksi kirjautumatta omilla silmillä!

274
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 14.10.15 - klo: 14.06 »
Ei pääse kirjoutumaan sisään
Ei ole helppoa kun on vaikeata...

275
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 14.10.15 - klo: 10.37 »
Onko mesta tänään milloin auki??
Jerzi

Jerry silmä käteen ja katso: http://pksrca.nimenhuuto.com/events/6844602

Oskari paikalla tänään 11-17

276
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 14.10.15 - klo: 10.34 »
http://www.hs.fi/kaupunki/a1305916920434

Jätkäsaari omii sijoitukset 1. ja 5. mitä tulee parkkisakkoihin Helsingissä...

277
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 13.10.15 - klo: 19.29 »

Vuokraisäntä:

"Niin kauan kuin autot on valkoisen sulkuviivan sisäpuolella (piha alueella) siististi ja niissä on joko pysäköintikiekko tai pysäköintilupa niin homma on ok."

Eli muualla pysäköinti enemmän omalla vastuulla, joskin itse ainakin olen usein pysäköinyt siinä sorakentällä ilman mitään huomautuksia tai sakkoja.

t: pj
Ei kyllä riitä tällainen vastaus sillä vuokraisäntä ei päätä missä sakkoja saa vaan liikennemerkit ja kaupungin pysäköinninvalvojat. Ja koska kyltissä lukee että kaupungin pysäköinninvalvonta valvoo ks alueen niin tarttee nyt isännän ottaa yhteyttä kaupunkiin ja kertoa heille että sinne tarvitaan enemmän paikkoja ja pidemmällä ajalla.

Se riittää että joku täysin ulkopuolinen soittaa viikonloppuna vasikkapuhelimeen koska sitä harmittaa se automäärä pihassa niin räps, on mukavasti kaikilla kisaajilla lottovoitto odottamassa illalla nyt viikonloppuna. Ja siis tällainen vasikkanumero on olemassa.

Jos paikaa on vuokrattu esim. 100 käyttäjälle niin täytyy siellä olla niitä pysököintipaikkoja. Ei voi olla niin että joka kerta pitää pelätä sakkoja kun siellä käy. Tiksissä sain 2 aivan turhaa sakkoa jotka meni omaan piikkiin kun en muistanut laittaa lappua ikkunaan. Bunkkerissa on potentiaalia aika paljon suurempaan määrään.

Mistä muuten saa sellaisen pysäköintiluvan mihin vuokraisäntä viittasi?

278
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 10.10.15 - klo: 19.15 »
Ja sitten vielä sellainen huomautus että se 3h pysäköinti lisää valtavasti turhaa hissiliikennettä ainakin meikäläisen polvivammaisen osalta, joten jos halutaan että se hissiparka pysyy läjässä olisi varmaan ihan asiaa koittaa saada 8 h aikarajoitus.

279
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 10.10.15 - klo: 19.12 »
Kysymys pysäköinnistä. Nyt Bunkkerin edustalla on kaikki 10-14 luvallista 3h paikkaa riippuen siitä miten tiivisti autot on pysäköity. Tilaa on virallisten liikennemerkkien ulkopuolella vaikka kuinka paljon. Mutta on aivan selvää että kun lappuliisa tulee niin sakko räpsähtää jos auto ei ole liikennemerkkien välissä. Mielestäni on aika ongelmallista että kiinteistössä jossa on parhaimmillaan +100 käyttäjää että parkkipaikkoja on 10 kpl. Tämä on mun mielestä vuokranantajan tehtävä järjestää riittävästi luvallisia parkkipaikkoja. Mitäs jos joku yrittäisi tehdä asialle jotain ennenkuin räpsähtää sakot kaikille ihan turhan takia.

280
Juuri SC-tuupin hankkineena ja kisoihin tulevana tuen ehdottomasti ideaa yhdestä setistä renkaita per kisa, oli ne renkaat sitten mitä vaan. Niistä en osaa kommentoida kun ei ole mitään kokemusta.

281
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 01.10.15 - klo: 21.04 »
Driftingrata ja varikko.

282
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 01.10.15 - klo: 21.01 »
Tuli käytyä ekan kerran bunkkerissa ajamassa, ja kun tulin suoraan kuvauskeikalta ja kuvausvehkeet oli mukana niin aattelin samalla räpsäistä muutama kuva bunkkerin tiluksista.

283
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 21.09.15 - klo: 10.48 »
Täällä yksi poroturisti ilmoittatutuu mukaan!

284
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 06.07.15 - klo: 21.37 »
Voikos muuten tuollaista moottorin taustalevyä tehdä itse suorasta levystä vetostartin tilalle?
eli tarvitseeko kiertokanki tukea että pysyy paikoillaan kampiakselissa, ja tuleeko kampikammiosta liian suuri siinä vaiheessa?
Kampikammion tilavuus pyritään aina 2-t moottorissa pitämään mahdollisimman pienenä koska silloin huuhtelu on tehokkainta. Pienikin kampikammion suurentuminen sekoittaa moottorin toimintaa. Eli vastaus on ei.

285
Vapaa keskustelu / Vs: Autohifi
« : 25.06.15 - klo: 14.02 »
Tietääkseni se majailee toisen omistajan autotallissa joko Vihdissä tai Nurmijärvellä.

Jenkeistä ei sinänsä ole mitään minille haettavissa kilpailukentiltä koska säännöt ovat niin erilaiset. Ja jos ei DLS halua maksaa minin rahtaamisesta messuille niin tuskimpa omistajatkaan omalla rahalla siitä kauheasti kostuisi.

286
Vapaa keskustelu / Vs: Autohifi
« : 21.06.15 - klo: 12.39 »
Tyylikäs demomini !
Paitsi että se nimenomaan ei ole mikään demoauto. Se on alusta loppuun rakennettu vain ja ainoastaan voittamaan äänenlaatukilpailuja. Demoautoja ovat niitä jotka vaan näyttää "hyvältä" mutta ei ikinä pärjäisi missään kilpailussa.

Mulla kisaamisesta on se 20 vuotta,ja "aika" paljon kehitystä on tapahtunut vuosien saatossa :azn:
Ennen noi luokatkin oli vain tehojen perusteella...nykyään ei tiedä ees mihin luokkaan lähtis jos alkais kisaamaan taas.
Se oli sitä klubin ja Fascan aikaa. Luokkajako tehojen persuteella äänenlaatukilpailuissa oli ehkä maailman isoin aivopieru, varsinkin kun säännöt ei määrittellyt sitä että millä säröllä ne tehorahjat ovat. Tämä johti siihen että eräät valmistajat tekivät 25W vahavreitta joissa oli oikeasti 500W. Mutta jos luokitusteho ilmoitettiin 0,0000000000001% säröllä (kun yleensä ehkä 0,1%)niin saatiin aikaiseksi 25W alittavan vahvarin jossa oli 20 kertaa enemmän tehoa muihin nähden.

287
Vapaa keskustelu / Vs: Autohifi
« : 21.06.15 - klo: 11.18 »
Onpas tarkat nuo säännöt jopa ihan perus äänenlaatuluokassa.....ymmärsinkö oikein että kaiuttimet täytyy olla vakiopaikoilla eikä niitä saa edes suunnata tms?

En ole kilpailut yli 10 vuoteen enkä tunne nykyisiä sääntöja tai luokkia. Mutta aivan varmasti löytyy luokka jossa saat asennella ämyrit kaikkialle muualle kuin laseihin. Sellainen aika perussetti nykyään on diskantit ja pienet keskialue kaiuttimet peilikolmion/A-pilarin tuntumassa ja midbassot ovissa ja subi sitten edessä tai takana. Mitään ei saa asentaa näkökenttään tai tulee penaltia pisteissä. Turvallisuus on säännöissä aina korostetusti esillä. Suurin osa kilpa-autoista on kuitenkin ihan jokapäiväinen kauppakassi. Toki jokunen poikkeus löytyy. Mutta yleensä ne pelkät näyttelyautot eivät kilpaile äänenlaadussa, vaan ovat pelkästään näyttelykappaleita joilla ei ole mitään tekemistä äänenlaadun kanssa.

Tässä linkki videoon jonka tein kaverin poikkeukselle. Tämä ei ole normi kauppakasi:

https://www.youtube.com/watch?v=RmmgtSCfhSs

http://www.dls.se/econtent/411/dls_revolution.html

288
Vapaa keskustelu / Vs: Autohifi
« : 20.06.15 - klo: 14.37 »

289
EN jaksa lukea ton sytkän speksejä, mutta kannattaa huomata että tuossa on vain lennokkimoottoreita esimerkkikuvissa ja ne ei kierrä yli 15k rpm. Eli kannttaa varmistua että toi sytkä on speksattu ainakin 30 k rpm kierroksille mikäli meinaa autonmoottoriin sitä laittaa.

Aivan toinen seikka on sitten se että miten se nitromoottorin kaasarin suuttimet toimii bensakäytössä, sillä bensaa syötetään alle puolet siitä mitä metanolia.

Sitten vielä kannanotto kun olen tämän saman nitro->bensavillityksen nähnyt vuosia sitten lennokkitouhuissa. Noin yleensä on vallalla käsitys että bensamoottori olisi jotenkin käyntivarmempi kuin nitromoottori. Totuus ja käytäntö on kuitenkin täysin päinvastainen. Bensamoottorissa on hajovia osia paljon enemmän, eli juuri tämä CDI-boksi. Näitä kiinalaisia sytkäbokseja on nyt nähty monta vuotta käytännön käytössä lennokkipuolella ja aika herkkiä hajoamaan ovat. Usein ovat jo valmiiksi rikki kun laatikosta ottaa.

290
Vapaa keskustelu / Vs: Autohifi
« : 17.06.15 - klo: 17.38 »
Mikä merkki tekee tänä päivänä parhaat subwooferit ja vahvistimet?
Nyt ei ole kyse äänenpaineesta, vaan laadusta jota laitteet kykenee tuottamaan?
Joskus 90-luvulla cervin vega stroker oli aika kurko ja vahvistimet teki joko phoenix gold tai soundstream.
Mikä on tänäpäivänä se numero uno?
Ei sellaista voi nimeä sen enempää kuin sitä että mikä valmistaja tekee parhaimmat jääkaapit. Se miten vehkeet soi siellä autossa on enemmän riippuvainen asentajasta ja säätäjästä kuin merkistä.

Nimimerkki "Autoäänenlaadun SMx3 ja EM1"

291
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 11.06.15 - klo: 15.20 »
Jos motti alkaa röpöttää kun irroitat hehkuvirran, on tulppa liian kylmä-lanka liian paksu
Ei aina. Tulpan lämpöarvoa voidaan muutta myös langan ympärillä olevan "palotilan" kokoa muuttamalla vaikka lanka olisi vakio. Tällaisista tulppia ovat esim. erittäin laadukkaat Model Technicsin tulpat.

292
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« : 05.06.15 - klo: 12.00 »
Vain yksi on kommentoinut ajojärjestely viri la tai su, mutta hänkin ilman mitään perusteluita. Voisko joku esittää pätevämpiä perusteluita (kuin se että näin on aina ennekin tehty) kuin minä, miksi viriä ei kannattaisi ajaa sunnuntaina kun pitoa on enemmän?

293
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« : 05.06.15 - klo: 11.55 »
Kannattaa myös tehdä reality check viime talven renkaiden suhteen. Jos on edellisen kerran ajanut Voltanteilla syksyllä ja perustaa mielipiteensä siihen, on kyllä todella pihalla renkaan laadusta (vaikkakin ekassa erässä oli ongelmaa liimausten kanssa, se on selvä).
Totanoin. Ajoin kaikki talven kisat. Laukaan kisaassa mun ja naapurikuskin renkaat eivät olleet pyöreät liimaa puuttui 2 sentin matkalta. Vaikka kuinka yritettiin puristella ne renkaat kohdilleen liiman kanssa niin pyöreitä niistä ei tullut kirveelläkään. Paskimmat renkaat ainakin mulla oli Laukaalla, siis viimeisessä kisassa. Mikä kehitys se on?

Syksyllä palautin renkaita kauppaan koska suomen kuluttajasuojalain nojalla siihen oli perusteita. Sainkin uudet renkaat, tosin eivät olleet juuri sen paremmat. Laukaan kisoissa olisi ollut perusteita vaatia uusia renkaita mutta eihän se kisoissa onnistu koska ilmeisesti ovat suomen kuluttajalain ulkopuolella?

Näköjään ei voi renkaista kirjoittaa mitään negatiivista ilman että eräs ottaa asian aina henkilökohtaisena. Se että Volante oli testeissä paras ei tarkoita sitä että se olisi sitä nyt enää tämän kauden kokemusten valossa. Niin heikko se on että en ymmärrä miksi sitä olisi pakko jatkaa vain sen takia että joku sopimus on tehty. Sopimusta voi aivan varmasti purkaa jos, ja tässä tapuskessa kun tuote ei ole sitä mitä varmastikin on luvattu, ja mitä sen pitäisi olla.

294
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« : 04.06.15 - klo: 19.50 »
Yleensä valittajina ovat ne, joilla ei riitä joko mielenkiinto tai ymmärrys säätää autoa.
No tässä tapauskessa ei sitten 5/10 virin a-finalisteista osaa säätää autoa... Se että kaikki ei täällä jaksa nillittää asiasta johtunee varmaan siitä että ne tietää ettei se auta mitään. Mä en vielä tiedä...

295
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« : 03.06.15 - klo: 14.30 »
Miten ois jos virit ajaisi suununtaina kun radassa on jo parempi pito? Mun mielestä on nurinkurista, että autoilla jotka sitä pitoa eniten kaipaa, ajetaan hunommalla pidolla. Ja tästä olisi sekin hyöty että virikuskit ei saisi hyötyä porossa, mutta päinvastoin joka voisi hieman tasoittaa hommaa, eli win-win, eikö?

Sitten muutama sana renkaista... Olen antanut itselleni kertoa että renkaista on aina polemiikkia oli ne mitä tahansa.  Mutta. Jos renkaat ovat sekä ajettavuudeltaan että kestävyydeltään sitä luokkaa ettei kukaan (virikuski) halua niillä treenata niin pitäiskö asialle tehdä jotain? Ainakin tiksissä ei yksikään virikuski treenannut Volaneteilla em. syistä. Vaikka ne saisikin kestämään niin ajettavuus on kuin ajajisi ilmapallon päällä jossa profiili on ainakin 120. Hyvä vertailukohta esim. Ride renkaat jotka mielestäni piti vähän huonommin mutta ajhettavuus oli niin paljon parempi että niillä pääsi tiksissä monta kymppiä kovempaa. Ja sitten ne tietenkin kesti 30 akullista kun Volanteilla pääsi parhaimmillaan 12. Saa siinä rengas maksaakin vähän enemmän jos se kestää 2,5X paremmin.

Sunnuntaina on aika monessa kilpailussa ollut jo ongelmia kaatumisen kanssa johtuen juurikin ilmapallorenkaista. Matalemmilla renkailla ei tuota ongelmaa olisi. Olen jutellut asiasta aika monen kuskin kanssa ja selkeää on että stanukuskiella ei ole mitään valittamista, porokuskeista osa on tyytyväisiä ja osa ei, ja virikuskeista en ole törmännyt yhteenkään joka tykkäisi Volanteista.

296
Heitä löytyy aika monta jonka 25% polttoaine ei tarvitse ostolupaa.

Ja kaikki ne kusettavat, sillä 25% nitro ei voi mennä alle 30 painoprosenttia. Se tuli matemaattisesti todistettua täällä: http://rc10.fi/index.php?topic=90025.msg765234#msg765234

297
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 15.05.15 - klo: 13.13 »
Mitäs huonoja puolia ja hyviä puolia olisi noissa LiOn akuissa?
Jos oikein olen ymmärtänyt niin ne olisi pitempi-ikäsiä mitä LiPo-akut, ja purkaantuvat itsekseen vähemmän mitä LiPot.
Hinnatkaan ebayssa ei hirveitä,

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xlion+14%2C8v+battery.TRS0&_nkw=lion+14%2C8v+battery&_sacat=0

Noi on kaikki Li-po akkuja. Joko ne on Lion merkkisiä tai sitten kiinanpojilla on käsitteet todella sekaisin. Li-ion akut ovat aina peltikuoressa, joko sylinterimäisiä tai neliskanttisia. Mutta siis aina peltiä kuorena. Lipot ovat aina puseissa jotka voi venyä ja pullistua. Tämän takia Li-on akut voi räjähtää koska sisään voi muodostua suuri paine väärinkäytettynä. Li-po akut sen sijaan pullistuu ja jossain vaiheessa muuttuu tähtisadetikuksi kun pussukka hajoaa.

298
OK, kittos. Tuo olikin pointtini että keskinopeus suhteessa huippunopeuteen oli "ihan kiva". Tosiaan kun kuunteli noita videoita niin aika tasainen 45 000 rpm vinkuna oli :)

299
Mitenköhän kovaa noi meni suoran päässä ja mikähän kierroksen keskinopeus?

300
Vastaus kysymykseesi on että olen nähnyt talven aikan yhden kaverin tänä talvena käyvän ajamassa Tiksissä yhteensä ehkä 3 kertaa. Itse olen käynyt 2 kertaa viikossa ajamassa turistia. Osallistuin kaikkiin kisoihin mitä järjestettiin, 4 kpl FTT turisti/mattis kisaa (Tiksi, Kuusankoski, Oulu ja Laukaa) ja 3 kertsiskabaa (Tiksi, Raisio ja Nastola). Muistikuvani mukaan mattiksia ei ajettu kertsiskaboissa lainkaan koska ei ollut osallistujia. Virallisissa kisoissa ei myöskään tunkua ole ole ollut ja kaikki kuskit molemmat luokat mukanlukien mahtuisi yhteen erään.

Turistissa riittää kilpailijoita kaikkiin 3 luokkaan. Mukavasti valinnanvaraa taitojen mukaan. Stanut kulkee pääsuoralla 40 km/h, Pro-Stockit 58 km/h ja virit 80 km/h.

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12