Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Screwed

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 15
301
Yllättävän paljon tulee merkitystä kun rikot autosi ensimmäisellä kierroksella.  Paljon mukavampi koittaa ajaa tulos kuin jäädä ulos.
Juu tiedän. Juuri näin kävi mulle Lavangossa. Ois ollut kiva ajaa tulos toisellakin kierroksella, mikä pisteillä olisi ollut mahdollista. Ei auttanut oli nopein tokalla kierroksella.

302
Typerä viisastelu silmälaseista, luetun ymmärtämisestä tai pussiinpuhumisista kannattaa jättää pois keskustelusta, se antaa kuvan että pidät itseäsi jotenkin muita fiksumpana, enkä usko että sitä haluat?

En puhu itseäni pussiin vaan yritän nostaa sinulle esille mahdollisen epäkohdan pistelaskusta. Pistelaskussa juuri on mahdollista että kakkosruudusta löytyy kuski jonka kolme läppiä on valovuoden päässä muuten top kolme kuskien läpeistä. Epätodennäköistä mutta mahdollista. Otetaan malliksi liioiteltu esimerkki.. Kolme kuskia ajaa ekalla rundilla tuloksensa satkujen päähän toisistaan, neljäs jää kolme sekunttia. Seuraavalla rundilla edelliskierroksen kärkikuski laittaa erään lähtiessä akun johdot väärinpäin ja polttaa noparinsa, kakkosnimi törmää lämmittelyssä väärin pysähtyneeseen autoon ja rikkoo tukivarren. Kolmonen ei saa erässä ruuhkan ja epäonnen ja parin virheen saattelemana kuin kaksi läppiä kasaan joista toinen on päivän selkeä best läp. Edelliskierroksen neljäs kuljettaja ajaa nyt vielä sekunnin huonomman tuloksen, mutta saa silti rundilta nollan ja löytyy finaaleista kakkosruudusta. Kaveri on hidas, mutta pitää linjan tiukasti ja ohittaminen kuskeilta jotka voivat ajaa voitosta kestää pari kierrosta. Kärki ajoi jo karkuun eikä taistelua voitosta saatu edes alulle.

Olen itsekkin sääntömuutosten kannalla, mutta näillä postauksillani yritän tehdä selväksi ettei asiat ole aina ihan yksoikosia ja siksi nyt kannattaa keskittyä ajamaan tämä kesä tällä olemassa olevalla säännöllä. Siellä maastosarjassakin on ihan syy siihen miksi pisterundeista lasketaan 2/4...
Jos toinen ei ymmärrä mitä tarkoittaa, niin pakkohan sitä on sanoa ääneen.

Tässä säikeessä on nyt niemis, Tony ja myös Hoke eilisiillan mesettämisen jälkeen tajunnut että mun ehdottma pistelaskusysteemi on vähemmän huono kuin nykyinen systeemi. Edelleen kun mikään muu ei muutu kuin se että eräkierrokset olisivat olosuhteista riippumatta tasavertaisia jolloin tulosta voisi tehdä kaatosateessakin.

Väite että pistelaskusysteemi olisi jotenkin enemmän random kuin nykyinen on ihan vailla pohjaa. Et vaan osaa nähdä asiaa kuin yhdestä kulmasta. Esim. Lavangon kisa oli mitä suurimmassa määrin random koska oli vain yksi kierros jolla oli merkitystä kärjen kannalta. Tästä on myös Hoken mukaan esimerkkejä WJ-kisoista kun tulee öljyt radalle niin kaikki loput eräkierrokset ovat täysin turhia kärjen kannalta. Siis kahdesta huonosta pistelasku olisi vähemmän huono.

303
Kimi, pojat väänsi mulle toises keskustelus rautalangasta et mitä tarkotat.
Sehä kuulostaa iha fiksulta, ratkasis radan muuttumisen aiheuttamat ongelmat.
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.  Piti oikein lukea oma kirjoituksen 10 kertaa ja ihmetellä että miksi kukaan ei ymmärrä mitä tarkoitan.

Juuri näin. Mikään muu ei muuttuisi mutta pistelasku poistaisi olosuhteiden vaikutukset mahdollisuuteen/mahdottomuuteen tehdä hyvä tulos. On hyvin vaiketata keksiä tälle jotain oikeasti toimivia vasta-argumentteja. Mutta yrittäkää toki.

304
Pisteistä ajettaessa mun mielestä pitää ajaa vähintään kolme rundia joista kaksi lasketaan. Yhden laskettavan rundin tuloksella tulee liikaa onnenkantamoisia keulapaikoille kun hyväonninen keskikastilainen pääsee hyötymään liikaa kärkikuskien mahdollisesta epäonnesta.
Tää logiikka ei toimi. Koska edelleen ei saada 3 nopeata kierrosta onnella. Ja toisaalta, tässä kisassahan nyt oli käytännössä yhden laskettavan rundin tulos olosuhteista johtuen joka siis sun mielestä on huono asia. Eli puhuit itsesi pussiin.

Se että siirrytään pistelaskuun tekisi vaan toisesta eräkierroksesta vähemmän turhan jos/kun olosuhteet muuttuu ja olisi varmasti lähempänä sitä ajatusta mitä on ollut kun alunperin ollaan mietitty tätä 2/1 formaattia.

305
Mitäs jos toisella kierroksella auto hajoo, joku tölväsee sut radalta tai vaikka akku loppuu lähettimestä?
No jos lukisit ehdotukseni, selviäisi että ehdotin pisteitä mutta että vain parempi lasketaan, ei niin että molemmat lasketaan yhteen. Tällä tavalla molemmilla kierroksilla olisi mahdollista tehdä tulos vaikka olosuhteet muuttuu.

Eli edelleen tsämälleen sama paras tulos logiikka kuin nytkin, mutta niin että eräkierrokset olisi tasavertaisia olosuhteista riippumatta.

306
Ei kai tässä kukaan ole halunnut lisää alkueräkierroksia, vaan niin että molemmilla on merkitystä oli olosuhteet mitkä vaan.

307
Ei todellakaan pidä paikkaansa että radat huononee järjestäin niin että toinen rundi on aina huonompi...
Kukaanhan ei ole sellaista tässä väittänyt joten laitetaan rillit päähän kun lueataan niitä viestejä, jookosta...

Se voi olla minesti myös parempi radan puhdistuessa ja bluegroven muodostuessa...
Jolloin tilanne on ihan sama, toinen eräkierros on turha...

Jos kuskeja on hädintuskin kahteen finaaliin, niin pitääkö meidän hinkata maastosarjan mallilla neljä pisteytettyä alkuerärundia ja ajella sitten b finaaleja kaikki kaksi?
No kaksi pisteytettyä eräkierrosta josta lasketaan se parempi tulos? Tasapisteissä sitten parempi sijoitus ratkaisee. Näin molemmilla kierroksilla olisi aina merkitystä vaikka rata muuttuisi.

308
Kimille tiedoksi, että ennen radat eivät ole hidastuneet samalla tavalla kuin lauantaina Lavangossa ja myös toisella eräkierroksella on voinut parantaa aikaa ihan merkittävästi.
Nopeutuminen/hidastuminen lienee kaikilla saviradoilla täysin suhteessa kosteuden määrään. Jos yöllä on tullut vettä niin se hidastuu pikkuhiljaa ihan väistämättä ja toinen kierros on ihan turha. Se että viime vuonna ei ole näin tapahtunut lienee enemmän ihmeellistä kuin se että näin tulee jatkossakin varmasti käymään.

Haluaisin kuulla argumentit tälle nykyiselle säännölle. Siis joku muu kuin se että "eihän me nyt ainakaan mikään maastosarja olla" tai "haluttiin ihan vain muutoksen takia kokeilla". Tässä lajissa kun tuntuu että kaikki pitää periaatteesta tehdä vain eri tavalla kuin maastosarjassa, vain sen takia että "ei ainakaan olla mikään maastosarja". Mutta järkeviä argumentteja ei sitten löydykään.

309
Kiitokset järjestäjille, hyvät SC-karkelot oli..

Omat kisat sujui jo tutulla kaavalla, alkuerien 3 peräkkäistä väkivaltarylläys kierrosta peräkkäin, ei vain sovi itselle...

Ei sitten millään...

 Ajo kyllä sujuu sen 7 min. pyörillään, mutta jotenkin ei vaan osaa repiä 3 riskikierrosta peräkkäin.

Finaaleissa B-Finaalin 6.ruudusta oli melkosen tekemätön paikka tehdä tulosta...


Sitten taas kritiikkiä sarjan säännöistä...
Renkaiden merkkaaminen ja vaihtamisen kieltäminen on aivan uskomattoman typerö sääntö!!!!!!

Nyttenkin monta kovaa kuskia kärsi valtavasti siitä, että rata muuttui päivän mittaan. Itseäni en kovaksi kuskiksi lue, mutta olisi pakissa ollut finaalien liukkaille kierroksille huomattavasti paremmat renkaat tarjolla...

Mitä säännöllä oikeasti haetaan???

Itse en keksi kuin yhden syyn.. KOTIRADALLE ETUA!!!  Helppo ajaa omaa rataa 10k kierrosta ja testata vaikka miten montaa kummia. Sitten ulkopaikkakuntalaiset tulee paikalle ja ajaa 2 harjoituserää ja niiden perusteella sitten valitset...

Vai haetaanko säästöä ja tasasuutta aloittelijoiden ja kokeneemmien välille???

Oma mielipiteeni on että, aloitteijoiden kuuluukin olla huonompia, oli laji mikä hyvänsä. Ja jos joku kokeneempi kähmy haluaa työntää rahaa 200€ joka kisaan renkaiden muodossa niin siitä sitten vaan, kyllä se menee lujempaa jokatapauksessa...


Kisapaikalla kuulin jopa tornarin et jatkossa olis vain yksityyppirenkaat??? Onko huhulla perää??? Jos on niin kuka vastaa niin pässistä ajatuksesta???

Me ei kuitenkaan olla mikään maastosarja!!!
1. 3 nopeata kierrosta ei synny väkivalloin eikä tuurilla. Siihen tarvitaan sekä nopeutta että varmuutta. Oma takiikka on vain ajaa varmasti määllämättä ikäänkuin ajaisin 7 min tulosta. Se riitti Tammisaaressa 2. lähtöruutuun ja Lavangossa 5 ruutuun vaikka toisella eräkierroksella olinkin koko rundin nopein kun rata tuli liukkaammaksi. Mutta se ei auttanut kun rata oli selkeästi hitaampi 2 eräkierroksella.

2. Rengassäännöllä ei todellakaan kukaan kuvittele saavansa mitään kotirataetua. Jos on epäselvää mikä rengas toimii voi aina kysyä etukäteen. Kukaan ei nyt kysynyt. Rengassäännöllä on tarkoitus pitää tää rengasruletti edes vähänkän järkevissä rajoissa taloudellisesti. Mutta vasta yksityyppisääntö olisi järkevä sekä taloudellisesti ja sen lisäksi sinäkään et enää voisi itkeä että jollain oli etua ja jollain toisella haittaa. Mun ymmärtääkseni tässä lajissa on tarkoitus kilpailla siitä kuka on nopein kuski, ei kellä on eniten rahaa ja aikaa testata 17 eri rengasta.

3. Jonkun verran on tullut testattua renkaita Lavangossa eikä mun mielestä ole olemassa kostealle tai kuivalle selkeästi parempaa rengasta. Kaikki renkaat nopeutuu kostealla ja hidastuu liukkaalla. Vaikka olikin kotirata niin en missään vaiheessa edes miettynyt että nyt pitäisi kesken kisan vaihtaa renkaita koska se on kuivempi. Ei siitä olisi ollut mitään hyötyä, koska en tehnyt mitään kompromissiä kostean ja kuivan välillä vaan käytin ne renkaat jotka tuntuivat parhaimmilta sekä kostella että kuivalla. Ja vaikka kukaan ei kysynyt niin kerron että se oli tällä kertaa tuupissa  Pro-Linen Suburbs 2.0 M3 seoksella.

Tämänkin kitinän argumentit voisi vetää vessasta alas jos olisi yksityyppirengas. Ja ekakertalaiset saa ihan vapaasti tulla millä tahansa renkailla mun puolesta. Ei ne Traxxasin renkaat kuitenkaan mitään pidä savella.


Siten kiitos järjestäjälle ja kanssakilpailijoille mukavasta kisasta. Elämäni eka kisa savella ja tavoite 3 parhaan joukkoon ei ihan onnistunut. Kyllä se tarjolla oli kun oli toisessakin finaalissa 2. paikka tarjolla mutta kahdesta mutkasta hieman liikaa kaasua niin ohihan ne kaverit tuli.

Sitten minulta taasen kritiikkiä sääntöjä kohtaan: Tässä kisassa 2 eräkierros oli melko turha koska rata hidastui selkeästi. Top 6 joukossa vissiin kukaan ei pystynyt enää parantamaan kun rata oli sekuntitolkulla hitaampi. Olen anatanut itselleni kertoa että aikaisemmin ajettiin alkuerät eräkierrospisteillä mutta se on sitten muutettu niin että ajetaan vain parasta tulosta. Mikä järki tässä nyt sitten? Se aiheuttaa juurikin sen että monessa kisassa toinen eräkierros on käytännössä täysin turha kun trata hidastuu olosuhteiden muuttuessa.

Kim Elfström

310
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2, 18.6.2016 Ulvila
« : 01.06.16 - klo: 20.08 »
Laitoin teille päin YV:tä viikko sitten kysyen että voisko radalla treenata nyt tulevan lauantaina kelien salliessa? Ratamaksun maksan mielelläni.

311
Team Durango / Vs: Durango DEX410v5
« : 29.05.16 - klo: 12.36 »
Moi!

Nähtiin eilen Lavangossa. Mulla on alumiininen varsi joka on muistaaksen Durangon leimalla. Siinä on sekä 16mm että 18 mm varrelle reiät. Mahtuu juuri ja juuri kardaanin alle. Omaan on tullut pieni klappi joten kiristettävä olisi tosi pro. Tämä alla oleva on kallis mutta varmasti hyvä jos varren pituus pon sopiva. Mulla siis 16mm varsi tällä hetkellä mutta 18 mm käy myös.

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-servot-ja-tarvikkeet-servovarret-ja-tarvikkeet/kyosho-aluminum-long-steering-servo-arm-25t-futaba-01ifw448

Kysele Hobbyfactorysta miten pitklä toi varsi on.

312
Muuten edelleen samaa mieltä mutta tuupin 2-vetoisen vapaasti pyörivä rengas pitää olla vapaa kuten se on maastosarjassakin. Asson tuuppi on käsittääksen takamoottorinen. Voin olla väärässäkin mutta keskimoottorisella tuupilla voi olla aika mahdotonta saada homma toimimaan jos edessä on sama rengas kuin takana. Ei se ainakaan sähkökrossarilla onnistuisi ikinä.

Kim Elfström


313
Team Durango / Vs: Durango DEX410v5
« : 25.05.16 - klo: 09.36 »
Ei mun ainakaan tarvinnut rajoittaa ulosjoustoa pidemmillä varsilla lainkaan. Päinvastoin se oli mukava lisä. Nyt sitä ulosjoustoa on yhtä paljon kuin takanakin kun isakrit ovat sisemmässä tukivarren reiässä kiinni ja keskimäisessä ylhäältä.

314
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 12.05.16 - klo: 12.08 »
Onko lipo aina valmis kun on mennyt säilytyksessä tyhjäksi vai onko mahdollista elvyttää? 12s 5000mah turnipsi kyseessä ja parikennoa välistä tyhjiä. Akulla parivuotta ikää, on käyttämätön ja ei oo turvonnu. Tuleeko silmille jos nimh laturilla tasuriliittimestä antaa tekohengitystä?
Jos ne on kokonaan nollilla niin taitaa kyllä olla kuollut. Mutta ei ole silmille tullut jos oikein pienellä virralla, alle 0,5A pakkosyötät tasausliittimestä yhteen kennoon kerralla.

315
PA-rata seuraa kartingradan aukioloaikoja, jotka löytyvät täältä: http://www.hyua.fi/kalenteri/
HyUA:n sivuilla siis pienoisautoradoista käytetään lyhennettä PA-rata. RC-radalla sensijaan tarkoitetaan rallicross-rataa. Ei pidä sekoittaa keskenään.
Kiitos paljon selvityksestä. Eilen löysin noi ja ihmettelin että mitä noi lyhenteet tarkoittaa.

Vielä sellainen tosi hölmö kysymys teille, mutta mulle kysymysmerkki kun olen ajanut radalla viimeiksi v. -93 M8 PM-kilpailut jolloin profiili oli hieman erilainen. Kumpaan suuntaan rataa ajetaan? Eli pääsuoraa mennään korokkeen edestä ilmeisesti vasemmalta oikealle?

316
Onko mahdollista treenata radalla ennen kisaa? Jos on niin miten menetellä ja milloin mahdollista?

317
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup I, 7.5.2016 Tammisaari
« : 08.05.16 - klo: 10.49 »
Tulipahan 21 vuoden tauon jälkeen kokelitua ajaa kisaa ulkona ja ihan kivastihan se meni :) Kiitokset järjestäjille ja Napelle Ecxell naputtelusta. Radasta, renkaista ja treeneistä oli paljon keskustelua... Omasta mielstä rata oli loistava. Auto pysyy puhtaana ja renkaat ei juurikaan kulu. Ajoin siis Mini Spikella takana ja Staggerilla edessä josta oli uloimmasta rivistä napsittu joka toinen nappula pois. Staggeri on siitä mukava että voi säätää sitä kääntyvyyttä nappuloiden määrällä hyvin kätsästi. Nyt löytyy pakista 3 eri versiota - 0,5 riviä, 1,5 ja 2 riviä pois napsittuna.

EOS-mattojen jälkeen tämä oli jo todella helppo alusta. Nyt ei tarvinnut tehdä rakenteellisia muutoksia autoon vaan ihan Durangon siniset vakiojouset ja 35 öljyt edessä (4 reikäiset männät) ja takana (3 reikää). 10,5 motti oli juuri sopiva 10 asteen turbolla. Yhtään kireämpää en kaivannut, sillä keuli se vekotin tälläkin vaikka säätimen punchit oli vain 3/20.

Pysyn edelleen kannassani että renkaat pitäisi olla lukitut joka radalle erikseen. Eikä oikeastaan tarttis lukita kuin se takarengas. Se jo riittäisi vaikkapa myös nelkkuun. Takapito määrittää sen kuinka paljon voidaan laittaa etupitoa jotta vehkeen saa balanssiin. Jokaisella on oma tottumuksensa siitä kuinka paljon auton pitää kääntyä. Toinen ajaa yliohjaavalla autolla ja toinen selkeästi aliohjaavalla, mutta molemilla olisi sama takarengas joka tasapuolistaisi hommaa todella paljon, ja poistaisi turhat rengasostot ja testaamiset.

Toisaalta ei tässä kisassa ollut kukaan tippaakaan kiinnostunut siitä pienestä vihreästä pilkusta vanteen sisällä, tai edes siitä kuinka monta pyörää oli vetämämässä ;)

Ja edelleen voisi ne ekoihin kisoihin tulevat RTR-kuskit ajaa ihan niillä renkailla mitä sattuu autossa olemaan. Eipä ne saa mitään etua niistä vakiorenkaista millään alustalla.

Kiitos & Anteex,

Kim Elfström

318
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup I, 7.5.2016 Tammisaari
« : 06.05.16 - klo: 21.45 »
En minäkään tajua miten se on niin vaikeata ymmärtää että yksityyppirengas per rata ois nimenomaan hemmetin paljon rennompaa, halvempaa, helpompaa ja tasapuolisempaa kuin vapaa rengas. Jos joku sitten haluaa kokeilla kisaamista joonkun rtr auton kovilla muovirenkailla niin siitä vaan. Ei se kuitenkaan saa mitään hyötyä siitä millään radalla.

Olen poikkeuksellisesti ollut tänään testaamassa renkaita ja avustanut rengaskauppiaita koska mökki on aivan vieressä. Omien testien tulos on spike taakse ja stagger eteen tuuppiautoon. Jos ei toimi niin vika ei ole renkaissa...

Kim Elfström

319
Tätä kirjoitettaessa sääntö näyttää tältä:

Renkaat:
Vapaa SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Ei kemiallista käsittelyä.
Yksi rengas kierros /kilpailu/auto. Renkaat merkitään ennen alkueriä.

Käsittääkseni siis takavetoisen eturenkaatkin merkittävä ennen alkueriä ja niillä mentäisiin koko päivä.
Tämä riittä syyksi ettei minua kiinnosta koko laji. 2 kisaa ajanut ja renkaisiin ja vanteisiin mennyt ihan tuhottomasti rahaa. Tällainen sääntö suosii vanhoja patuja jotka ovat samalla radalla aikaisemmin ajanut ja tietää mikä toimii. Uudet kuskit pitäisi käydä paikallisesti testaamassa ja hankkia säkillinen erilaisia renkaita. Juu ei kiitos. Yksityyppirengas ja yksi setti per kisa. Tuupissa eturengas voisi olla vapaa.

320
Ööh, miten tuonne pääse sisään perjantaina klo 10 kun ei ole mitään lippusia tai lappusia?

321
Team Durango / Vs: Durango DEX410v5
« : 07.04.16 - klo: 18.28 »
Löytyykö tälle EOS-setappi?

322
Täälläkin tarvitaan Model-Expoon nelkkuun numeroa. Laitoin yv:tä mutta ei ole kuulunut.

Kim Elfström

323
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 Sääntökeskustelu
« : 02.04.16 - klo: 21.03 »
Mä en tiedä muuta kuin että Vesa sanoi mulle Oulussa että ei vaihdu kun sitä kyselin.

Kim

324
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 01.04.16 - klo: 21.38 »
Kyllä ne nyt jossain määrin kilpailee, sun laitteisiin on voinut toki hyviä nanotechejä osua. LRP kisa-akku tai mikään akku välttämättä kovempaa viekkään jos C:tä on jo selkeesti enempi tarjolla kun tarpeen olisi. Itsellä ei Nanotechiin järin kovan luotto lukemat ole samaa arpapeliä tuntunut vuosien varrella olevan kun Zippy ja Turnigyn perus sarjat, jos osuu toimivia kohdalle joskus viallisia. Suomesta ostetuissa tuollaiset ongelmat on luultavasti myyjän kanssa sovittavissa HK turha yrittää järjestellä asiaa.

Euroopan varasto on välillä niin tyhjä ettei sieltä osu yhtäkään akkukoko listalla mitä itselle olisi tarvetta, voinnut toki aikojen saatossa parantua tuokin tilanne. HK postit on 12€, Suomessa postit 5€ luokkaa, palvelu toimii ja mahdolliset takuu asiat ja edelleen pitäisin Gens acea parempana akkuna kun Turnigyä ja vastaavia voin toki väärässäkin olla.
Kyllä HK takuu pelaa. Todettu 3 kertaa, ei tosin kertaakaan tarvinnut yhdenkään akun kanssa. Paremmin takuu siellä pelaa kuin Suomessa, jossa saat vain v***uilua ja kehotusta ottamaan rauhottavia pillereitä. Tällaista "palvelua" saa sun mainostamssa suomalaisessa kaupassa...

HK:sta tule takuuseen uutta tavaraa ihan ilman v***uilua eikä välttämättä tarvitse edes palauttaa sitä viallista tuotetta. Tämä tosin edellyttää englanninkielen taitoa. Jos ei sitä ole niin kannattaa valita v***uilu suomeksi.

325
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 01.04.16 - klo: 17.27 »
Zippyjä, Turnigy, Nanotechejä on vuosien aikana tullut käytettyä kymmeniä, hyviä ja huonoja on mukana. SEn olen aikojen saatossa todennut että nuo C lukemat on kyllä aika arvioituja noissa HK kennoissa. Nanotechjeä pursui parilla akullisella muodottomiksi palloiksi aikanaan ja Cen acella toimivat ongelmitta.

Zipyt ja Turnigyt joskus olleet toimivia ja joskus hiljentyneet mystyisesti tai yksi kenno luovuttanut aikasessa vaiheessa. Nykyisin vielä hobbykingin hinnat ja postitusvaihtoehdot ovat nostaneet heidänkin hinta tasonsa sellaiseksi että esim Eurorc Gens ace kilpailee kyllä näiden kanssa ja laatu on parempaa.
No ei kilpaile. Mulla ollut kymmeniä Nanotechejä lennokkissa ja autoissa eikä yksikään ole millään tavalla viallinen. Ostin juuri uudet LRP kisa-akut mutta yllätys oli suuri kun ei ne kulje yhtään kovempaa kuin 2 vuotta treeneissä tahkotut NanoTechit. Posti HK:n euroopan varastolta on 12e. Hong kongin varastosta niitä ei missään tapauksessa kannata tilata. Juuri eilen pistin taas Nanotech tilauksen menemään kun parempaa hinta/laatusuhdetta ei ole.

326
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 31.03.16 - klo: 20.32 »
Onko nämä akut luotettavia?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=38345

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=38293

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=38297
Zippyt on ne kaikista halvimmat ja matalimmilla C-arvoilla., niistä mulla ei ole kokemusta. Sen sijaan Turnigy Nano-Tech akut ovat todella hyviä ja hinta huomioiden löymättömät hinta/laatu-suhteeltaan.

327
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 31.03.16 - klo: 20.29 »
Mites jos nopari sallii 2s lipon käytön voiko akun c arvo olla liisn iso noparille aiheuttaen käryämisen?
Ei.

328
Polttisautot / Vs: 10% Nitropolttoaine?
« : 11.03.16 - klo: 19.24 »
Todennäköisesti vaatii moottorin säätelyä, riippuen toki millä olet sitä aikaisemmin ajanut. Pienempi nitromäärä antaisi aihetta pääneula kiinniruuvaamiseen, mutta toisaalta suurempi öljymäärä ja sen tuoma todennäköiseti polttoaineen paksumpi viskositeetti voi kumota tarpeen.

329
Polttisautot / Vs: 10% Nitropolttoaine?
« : 11.03.16 - klo: 18.33 »
Voi käyttää. Lennokkipolttoaineessa on myös yleensä enemmän öljyä, mutta jos sudittelet pihalla niin ei siitäkään kauheasti haittaa ole.

330
Perustelkaa ihan ranskalaisilla viivoilla miksi tuuppinelkku pitäisi kieltää tai sallia. Voin sitten koostaa aineistoa jatkoa varten.
Miksi kielto?

- Koska jokunen tuuppikuski saattaa lopettaa koko luokan ajamisen kun ei enää pysty omalla tuuppikalustolla pärjäämään. Esim. Ei ehkä kauheasti kiinnosta ajaa "kisaa" jos nelkkutuupilla sama kuski pääsee sekunnin kierroksella kovempaa kuin tuuppituupilla kuten tilanne oli bunkkerissa. Helposti suunnataan katseet muihin luokkiin koska nelkkuvekotin ei taasen välttämättä kiinnosta.

Miksi sallia?

- Koska kieltämistä ei voi tehdä millään järkevillä säännöillä joka ei menisi liian monimutkaiseksi tai ei rajaisi pois liikaa. Ja tämä kohta overridaa kiellon. Piste.

Kim Elfström

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 15