Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Screwed

Sivuja: 1 ... 12 13 14 [15]
421
Polttisautot / Vs: Onko tuo LRP Energy Power Fuel hyvää?
« : 22.02.15 - klo: 17.30 »
No ei 100% varmasti ole kaikissa fuileissa rissaa.
Tarkkuutta, pyydän. En sanonut että kaikissa fuileissa. Sanoin nimenomaan että lennokkifuileja on ilman rissaa. Sanoin että kaikissa autofuileissa on rissaa. Jos olet eri mieltä niin laita linkki autofuiliin missä on 25% nitroa, öljypitoisuus 8-12% missä ei ole rissaa seassa.

422
Polttisautot / Vs: Onko tuo LRP Energy Power Fuel hyvää?
« : 22.02.15 - klo: 13.56 »
Ei se rissa jäähdyttänyt 90-luvulla eikä jäähdytä tänäänkään. Se on vanha urbaanilegenda. Metanoli jäähdyttää. Rissa tekee sellaisen sitkeän voitelukalvon mitä synteettiset ei tee. Kovaa kiertävä kiertokanget ja niiden alalenkki on tosi kovilla jolloin se rissa kyllä jeesaa niitä.

Aikoinaan 90-luvulla testasin öljypitoisuuden vaikutuksen käyntilämpötilaan M8-krossarissa. Pienin pitoisuus mitä käytin oli 7% ja sillä kone kävi kaikkein viileimpänä. Yhtään moottoria en rikkonut testeissä. Itse käytin kuitenkin 10-12% autoissa varmuuden vuoksi. On olemassa metanolimottoreita jossa kiertokangen alalenkki on neulalaakeroitu ja niissä moottoreissa öljysuositus on valmistajan puolesta 6-8%. Eli sitä öljyä tarvitaan nimenomaan sen alalenkin takia ja mitä kovempaa moottori kiertää niin sen kovemmalla rasituksella se on.

423
Polttisautot / Vs: Onko tuo LRP Energy Power Fuel hyvää?
« : 21.02.15 - klo: 20.51 »
Ei modernissa autofuilissa tarvi olla rissaa.
Mutta silti joka autofuilissa sitä on. Ikinä en ole nähnyt 2-t moottoria karstoittuneen rissasta ja olen kuitenkin ajanut polttiksilla maalla, ilmassa ja vedessä 25 vuotta. Nelarit karstoittuu kyllä mutta niiden käyntilämpötila on paljon suurempi kuin 2-tahtisilla. Sen takia lennokkinelareissa on syytä käyttää vain synteettistä öljyä. Mutta kyllä mä 40 000 rpm pyöriviin 2-tahtisiin laitan vähän rissaa sekaan oli ne sitten maalla, ilmassa tai vedessä.

424
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 10.02.15 - klo: 13.10 »
10.2 klo. 13.10 ovi auki

425
Sekä hieno kaato shikaanin jälkeisessä mutkassa.
http://youtu.be/R5uEYnB4ZY8
Loistavaa, siinä se meikäläisen vekotin kaatuu toisessa B-finaalissa pidosta. Mollaan oli ainakin 20 cm matkaa. Pitoa oli juu...

426
Kiitoksia hyvistä kisoista!

Saadanko joskus yksityiskohtaiset kierrosajat kaikista viikonlopun hiiteistä tyyliin Myrcm jotta pääsisi kunnolla spekuloimaan ja analysoimaan omaa ajoa? Varsinkin jälkispekulointi on tämän harrastuksen suola ja siihen nuo kaikki datat ovat ensiarvoisen tärkeät.

427
Mites se on, jos tilaa Hobbykingin "International Warehousesta", meneekö silloin tullimaksut ym verot ?
Kun "European Warehousesta" ei löydy kyseistä tavaraa.

Ei se European warehousekaan ole tullirajojen sisäpuolella.

t. Axel
Hobbykingin European warehouse on Hollannissa ja sieltä ne tavarat lähtee. Eli EU rajojen  sisältä joten ei tule alveja eikä tulleja päälle. Näin ainakin meikäläsien tilaus parin kk takaa. Ja akkuja ei sitten kannata mistään muualta tilatakaan kuin Euroepan warehousesta toimituskulujen ja toimitusajan takia kun laivalla tulevat kiinasta asti.

428
Seuraavissa isoissa kisoissa täytyy selkästi koordinoida kuuvaajien kesken, toinen kuvaa kärkeä ja toinen muita kiinnostavia tapahtumia. Jos vain joltain löytyy skillssejä editoida monikamera kuvaa? :)
Hyvä idea. Itse teen monikameraleikkausta työkseni aina välillä. Hankalinta hommassa on se kun kamerat on tallentanut eri frameratella ja kaikki kamerat tekee aivan erilasta värimaailmaa keskenään. Eli pistäkää ne kamerat kuvamaan joko 25 tai 50p ja 1/25s tai 1/50s valotus niin ei loisteputket välky kuvassa. Sitten säädätte valkotasapainon samanlaiseksi (mikäli lainkaan mahdollista). Valkotasapaino esim. lähimmästä valkoisesta seinästä. Sitten hieman erilaisia kuvakokoja (tarkoitaa siis sommittelua, ei pikseleitä) ja ainakin yksi yleiskuva (Gopro koska se on niin laaja ettei sillä muuta saakaan). Tosi pron saisi kun kun ottaisi talteen äänitallentimella selostu/kuulutus niin että siitä saisi jotain selvääkin. Tallennin vaan lähelle PA-kaiutinta (mutta ei suoraan eteen koska menee varmaan särölle, ja äänitaso säädetään manuaalisesti riittävän pieneksi) jos ei onnistu suoraan mikserin linjalähdöstä. Kameroista saa sitten tilaääntä mitä miksataan hieman sekaan että kuuluu vähän muutakin kuin pelkkää selostusta. Ei muuta kuin onnea kokeiluun.

429
Tulokset / Vs: Länsirannikon Stanukunkku 2014 tulokset
« : 29.12.14 - klo: 12.43 »
Kiitos mukavista kilpailuista!

430
Miltä lauantain aikataulu näyttää?

431
Kyllä pitoa olia sunnuntaina parhaimmillaan juuri C-12 finaalin jälkeen sellainen että TSP:n autot kaatuili pidosta lämmittelyn aikana. Eli ei noita tuloksia ei voi noin yksinkertaisesti vertailla.

Itselläni TSP best lap tuli 4,48 välityksellä ja silloin vauhtia oli pääsuoralla tutkan mukaan 54 km/h. Kukaan ei vissiin kellottanut yli 56 suoralla?

432
Kiitokset minunkin puolestani kisoista. Tuomarityöskentely oli launauntaina aktiivista ja oman käsitykseni mukaan tasapuolista ja erinomaista, mutta suununtaille jäi parantamisen varaa. Videoista jälkikäteen katsottuna olisi kyllä voinut antaa isompaakin rangaistusta toistuvasta peräänajosta. Pääsääntöisesti jäätiin kyllä odottamaan ja päästettiin töötätty auto edelle, mutta eipä se lohduta jos auto menee rikki. Kolmannesta tööttäyksestä olis voinut antaa rankemmankin sanktion, nyt ei rangaistu yhdelläkään stopparilla koska auto jäi aina odottamaan. Mutta ajotyylii ei muuttunut päivän aikana.

Ajajakorokkeen kanssa on vissiin se ongelma että jos sitä siirtäisi taaksepäin tulisi yksi pilaririvi hyvin äkkiä peittämään etunurkkien mutkat. Eikös siellä ole pilarit hyvin lähellä ajajakorokkeen sivuja nyt?

434
En tiedä, miten oikein on syyllistää näitä KISAKAMAN kauppiaita.
Ota Jukka ne rillit silmille. Kukaan ei ole syyllistänyt. Kyse oli siitä että monet katsoivat erään jeesustelevan pyyteettömästä työstä (firman nimissä) vaikka kyse ei olutkaan pyyteettömästä työstä jos firman pyörittäminen tuo itselleen (vaikka ei veroilmoituksen mukaan palkkaa) ilmaisen harrastuksen, kaluston ja matkojen muodossa. Eli jätetään vaan se jeesustelu pois niin kellään ei ole mitään kauppiata vastaan.

435
Tää ei selitä laskevia kilpailijamääriä, mutta varmasti edesauttaa niitä ihan lähitulevaisuudessa. Eilen olin treenaamassa. Ajoin 5 akullista josta kolmella akullisella meni Volante rengas rikki. Siis kolme eri rengasta. Kahdesta vyö irti ja kolmas muuten vaan repesi. Koita siinä sitten treenata tai säätää yhtään mitään. Nyt ois hakusessa renkaita joilla voi treenata. Volanteilla ei voi koska ne muuttuu likkaa lyhyen elinkaarensa aikana. Ei pysty sanomaan että johtuuko muutos renkaasta vai muutoksissa säädöissä.

436
Olen kyllä spostilla jarkolle ilmoitautunut eilen mutta nimi uupuu listasta.

437
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2015 keskustelua
« : 17.11.14 - klo: 16.18 »
Ekan akullisen pito ja ajotuntuma on ihan erilainen kuin seuraavilla akullisilla. Vaikka kestävyys ja laatu paranisikin, niin aika hankalat auton säätämisen kannalta.

438
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 17.11.14 - klo: 16.06 »
Oiskohan joku tulossa tänään ma. Täällä on jo jonoa oven takana :)

439
Kilpailukutsut / Vs: FTT I / 2015 ennakkotietoa
« : 11.11.14 - klo: 11.53 »
AKK kertoi, että tutustumislisenssin hinta tänä vuonna on 15€ eli sillä mennään FTT I -kilpailussa.
OK, kiitos tiedosta. Sillä sitten mennään kun se on halvempaa ostaa tutustumislisenssi vain yhtä loppuvuoden kilpailua varten. Jos homma vielä nappaa ensi vuonna hankin sitten normaalilisenssin.

440
Kilpailukutsut / Vs: FTT I / 2015 ennakkotietoa
« : 09.11.14 - klo: 21.46 »
?
Kilpailukutsussa puhutaan että TSP-luokassa voi ajaa tutustumislisenssillä AKK sääntöjen mukaisesti. Mutta en tiedä miten sellaisen saa koska mistään en löydä mitään tietoa aiheesta. Kitistä sitä ei ainakaan saa, enkä löydä AKK:n sivuilta aiheesta mitään muuta juttua, kuin että sellainen otetaan käyttöön. Mutta siis miten saan sellaisen???

Oletan että se on halvempi kuin normaalilisenssi jolloin säästän rahaa ostamalla yhteen kilpailuun oletettavasti halvemman lisenssin. Koska normaali lisenssi on voimassa kalenterivuoden voi sen sitten lunastaa ensi vuoden alussa. Muuten joudun ostamaan normaalilisenssin vain yhtä kilpailua varten tänä vuonna.

Comprende?

441
Kilpailukutsut / Vs: FTT I / 2015 ennakkotietoa
« : 08.11.14 - klo: 13.32 »
Miten tämä tutustumislisenssi toimii? Ei löydy kitistä sellaista vaihtoehtoa enkä haulla löydä AKK:n sivuilta muuta asiaa kuin että tällainen otetaan käyttöön.

Miten tällaisen saa, mitä se maksaa ja onko se siis voimassa vain yhdessä kilapilussa? Onko normaalilisenssi voimassa kalenterivuoden vai 365 päivää?

Kim

442
Kaveri ajoi tiksissä 13,5T motilla 4,27 välityksellä ja se oli ilman tuuletinta vähän liikaa. Mutta uusilla renkailla parani kierrosaika 0,2s verrattuan vanhaan 10,5T Mottiin ja renkaisiin. Itse en ole vielä laittanut uutta moottoria kiinni kun reenaan vanhalla 10,5T motilla ja ajan vanhat renkaat eka puhki. Eilen oli tutka pääsuoralla mutta kukaan ei tainnut ajaa 13,5T moottorilla. 21,5 meni n. 40 km/h, 10,5 n. 58 km/h ja virit 78 km/h.

Sivuja: 1 ... 12 13 14 [15]