VIHTI miniland

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Screwed

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10
91
Tuo akku vaatii sitten Li-Fe laturin. Tavis lipo-ohjelma ei käy.

92
Starttilaatikko??? Tiedän mikä se on mutta ei mulla ole vastaria ikinä ollut starttilaatikossa.

93
Yleinen keskustelu / Vs: Model-expoa ei enää tule
« : 18.10.17 - klo: 11.19 »
Mikäs Kimi yrität viestittää tällä?
Luulin yrittääneeni kertoa että Model-Expo nimellä järjestettäviä messuja ei enää ole ja että konsepti aivan varmasti muuttuu. Se että minkälaiseksi jää nähtäväksi. Viestintä on niin vaikea laji, että vaikka kuinka selkeästi ja ykksinkertaisesti tuo asian esille niin ei mene kaikille jakeluun. Ei auta edes viestinnän BA-tutkinto.

94
Yleinen keskustelu / Vs: Model-expoa ei enää tule
« : 17.10.17 - klo: 18.05 »
No melkoisen varma sillä Messuskeskus tiedotti tuosta HupConista spostitse niille jotka ovat olleet Model-Expossa mukana, sanoen että HupiCon tulee Model-Expon tilalle.

96
Kimi. Tarkoitatkos mm kisat -94 Itävalta😯😯
Jumaleissön sen hyppyrin hypyt olivat ISOJA ja PITKIÄ😉😉 Tsiisus että autot kestivät tuollaista menoa.....😯😯
Jerzi
Joo.

97
mihin verrattuna?
Muailmaan verrattuna viimeisen 40 vuoden aikana kaikissa eri luokissa. Oli suomipoika aikoinaan ihmeissään kun MM-kilpailuihin lähti 90-luvulla että pitääkö tässä kiikarit hankkia kun M8 baana oli melkein 500m pitkä ja suoran hypyssä auto lensi valehtelematta yli 2 m korkeudessa yli 15m matkan.

98
Suomessahan aina kaikki radat ovat numeroa pienemmät kuin mualimalla. Joten eiköhän se tyypillinen suomalainen 1/10 touring rata ole juuri hädin tuskin 1/12 kansainväliset mitat täyttävä...

99
Mä olen aina halunnut ostaa ystävällisesti hinnoitellun harrastajan!

100
Paikka olisi Hakkilassa Vanha Porvoontie 231:ssa, Vantaa.
Samaisessa ositteessa eteläisessä rakennuksessa on aikoinaan 90-luvulla lennätetty RC-helikopterieta, että RC-perinne jatkuu taas muutaman kymmenen vuoden tauon jälkeen :)

101
Virissä se ekan akun 4 ekaa kierrosta on ylitse muiden ja sen jälkeen rengas heikkenee tasaisesti. Puhki tuli yhdet ajettua, mutta ei niissä mitään pitoa ollut siinä vaiheessa.

Ulkokaudessa minua jäi kismittämään nimenomaan renkaat eniten. Niiden ominaisuudet ja varsinkin hinta suhteessa ominaiksuuksiin, ja vieläpä se että Saksasta ks renkaita saa 24e/setti kun täällä kisoissa pitää maksaa (oliko se nyt 32e/setti). Millä tuo hintaero selitetään??? Sisärenkaita ei juurikaan halvemmalla saa muailmalta joten mun mielestä selitystä tälle kaivataan. Tai no, ei tartte selittää kun pistää sen p*skan renkaan kiertoon ja keksitään uusi parempi kisarengas ulkoradoille missä ei sitten ole Suomilisää hinnassa.

Kim

102
Moro,

itse en ole koskaan yhtään FTT-kisaa ajanut, joten olen aina ihmetellyt että miksi FTT-kisailija on velvoitettu ostamaan kisa-aamuna kilpailujärjestäjältä uudet renkaat autoonsa?

Missään muissa kilpailuluokissa joita olen ajanut (12 tai 13 eri luokkaa, joista noin puolet SM-luokkia) en ole törmännyt näin outoon sääntöön.
Tämähän on paras systeemi ikinä missään kun se yksi rengassarja kestää koko kisan ja vieläpä vaan nopeutuu mitä enemmmän ajettu. Ja kisapaikalla kaikki saa samasta erästä valmistettuja renkaita. Krossiluokissa ei välttämättä huomaa renkaiden valmistusarjojen välillä eroa mutta näin on ratarenkaissa hyvin herkästi. Turisti on nimenomaan tämän säännön takia se paras luokka. Esim. WJ alkaa kiinnostaa minua vasta sen jälkeen kun valitaan sellainen rengas että yksi setti kestää koko kisan ja sen enempää ei saa edes käyttää. Se on sitten aika lailla samantekevää ostetaanko se kisapaikalla vai kaupasta samaan hintaan. Mutta mahdollisimman suuri tasapuolisuus saavutetaan sillä että kaikki ajaa samasta laatikosta otetuilla renkailla.

103
Minä päivinä yleensäkin Lavagossa ajetaan.
Kaikkina päivinä täysin sattumanvaraisesti.

104
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 28.06.17 - klo: 18.54 »
Yllättäen radalla ei ollut tänään tippaakaan vettä joten kovaa ajoa vaan suoraan. Nythän ei pitäisi vettä tänään tai huomenna enempää tullakaan.

En saa nimenhuutoo opäivitystä koska ei hyväksy salasanaa eikä myöskään lähetä mulle uutta 5 pyynnöstä huolimatta.

105
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 27.06.17 - klo: 23.07 »
Huomenna ke 28.6 klo 11 tarkoitus yrittää pumpata vettä pois radalta.

106
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 27.06.17 - klo: 23.07 »
Avaimia edelleen vailla,olisi kiva jos yhteyshenkilö vastaisi viesteihin.
Ihan hyvin ratamestari vastasi puhelimeen pari tuntia sitten. Jos ottaisit ihan luurin käteen ja soittaisit livenä.

107
Minulla on Power racingin Awesomatix varaosat mukana lauantaina.

Kim Elfström

108
Minulla on Power racingin Awesomatix varaosat mukana lauantaina.

Kim Elfström

109
Onko rata siis suljettu 12.5 asti vai voiko siellä ajaa ennen sitä?

110
Kiitos järjestäjille ja kanssakilpailijoille rennosta kilpailusta! Syksyllä oli kiva tulla ottaa tuntumaa kanssakilpailijoihin kun alla oli uusi ja erilainen auto (Awesomatix). Nyt keväällä oli ihan yhtä kiva tulla ajamaan kun ei ole enää päässyt treenaamaan bunkkeriin ja viimeiksi ajoin Äänekoskella kilpailuissa ennen tätä kisaa. Treeneissä näytti vielä että tulee rento päivä ja että ei tarttis autoa kauheasti säätää, mutta alkuerissä Martikainen pisti hyvin kampoihin ja itse joutui ajamaan ihan 100% jotta pysyi takana niukasti. Ekan alkuerän jälkeen tein systemaattisesti muutoksia autoon jolla pyrin saamaan lisää kääntyvyyttä sillä se oli aivan nopeuteen tällä radalla. Auto ja kuski nopeutui koko ajan ja sekä päivän best lap että paras tulos tuli vielä viimeisessä finaalissa. Ajoin todennäköiseti virtin lussuimmalla moottorilla, Turnigy Trackstar 7.5T (ilman mitään ennakkoja tai turboja) joka tuntui olevan aika sopiva tälle radalle. Jos olisi ollut enempi tehoa niin ei olisi perä enää pysynyt hanskassa mulla, sillä niin paljon auto jo kääntyi finaaleissa. Syksyllä taas uudestaan!

Kiitos & Anteex

Kim Elfström

111
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 01.04.17 - klo: 13.23 »
Kannattaa Etrasta (Etola) käydä hakemassa kunnon muovipullo. Saisi olla mahdollisimman paksu ja tiivis sillä sekä nitro että metanoli imuori vettä itseensä tosi tehokkaasti.

112
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 29.03.17 - klo: 13.06 »
Moottori suosituksia ? 8.5T olisiko sellainen että löytyy puhtia viemään peliä ?
10,5 pienellä 15 asteen ennakolla riitti viime keväänä hyväpitoisella Tammisaaren turffilla kisavoittoon. Silläkin keuli tarvittaessa pääsuoralla. Jos tuo riittää hyvällä pidolla niin se riittää huonollakin pidolla. Jos haluaa elämän itselleen vaikeammaksi niin laittaa sitten kireämpää myllyä. Mutta kisasuoritus tuskin siitä paranee.

113
Kilpailijoiden kanava / Vs: Kilpailukalenteri 2017 v1.0
« : 22.03.17 - klo: 10.28 »
•SM 1 Hyvinkää (savi)              13.-14.5.2017
Kaleneterissa tuo on merkitty 20-21.5.

Voisiko vanhoja kalenteriversioita poistaa kokonaan tästä säikeestä niin että olisi vain yksi oikea kalenteri näkyvillä. Tulisi varmaan vähemmän sekoiluja.

114
Polttisautot / Vs: Epätasaiset kierrokset
« : 02.03.17 - klo: 09.44 »
Jos kyseessä on polttomoottori niin tyhjäkäynti/alapää on liian laihalla. Avaa kaasariluistin vastaneulaa vaikka 1/8 kierrosta kerrallaan kunnes käytni tasoittuu.

Jos kyseessä on sähkömoottori niin voi sensori olla rikki. Näistä ei kuulukaan tulla savua :)

115
Polttisautot / Vs: Dynamite Mach 427 kiertokanki poikki.
« : 15.02.17 - klo: 22.26 »
Noniin. Kävi sillä tavalla, että kiertokanki meni poikki ja tuli läpi lohkon kyljestä ja samalla rikkoi männän ja männän holkin mäntä siis ei leikannut kiinni vaan kiertokanki tuli tiensä päähänä. Eli mitä neuvoisitte nyt tekemään? Nuo dynamiten osat meinaa olla vähän kalliita niin käykö tuohon jonkun muun merkkiset osat? Moottorin koko on siis .26
Ei tuota enää kannata uusilla varaosilla korjata kun saat varmaan 2 uutta mottia varaosien hinnalla. Eihän tuossa ole ehjää enää kuin kaasari ja jäähdytyskansi.

116
Ihmettelen myös sitä miten tätä samaa asiaa on taisteltu jo monta vuotta.
Sitä minäkin ihmettelen. Varsinkin kun on hyvin läheltä todiste siitä että uusi rata kaikille kisoihin-konsepti toimii aivan hemmetin hyvin eikä kellään sen jälkeen ole mitään valittamista vaan kaikki ovat hemmetin tyytyväisiä. Puhun tietenkin FTT-turistikisoista. En tiedä kuinka monta kymmentä vuotta tuota on ajettu samalla konseptilla joka toimii ei kukaan valita. Kisoihin uusi rata ja laatikosta yhdet uudet renkaat joilla kisaa helposti koko kisan.

117
Kysytty myös ulkopaikkakuntalaisilta, jotka käyneet aikaisemminkin treenaamassa.
Jos on käynyt säännööllisesti treenaamaassa niin silloin ei ole ulkopaikkakuntalainen... Ulkopaikkakuntalaisella on 300 km matka paikalle, ei 35 km Jyväskylästä.

118
Kysyttiin halutaanko pe treenit, ja vastaus oli, että kyllä.
Jos kysyy omassa kerhossa paikallista niin tottakai vastaus on kyllä. Jos kysytään kaikilta muilta ulkopaikkakuntalaisilta niin vastaus on ei.

119
Tuskin Suomessa kukaan tommosta suunnittelee, koska ei toi muistuta yhtään savella ajoa.
Aika outo argumentti kun ei se EOS-mattokaan nyt kovin paljon savea muistuta...

120
Tässä vähän mietittävää mikäli suunnittelee sisäturffiradan rakentamista. THL suosittelee ettei enää käytettäisi autonrenkaista kierätettyä kumirouhetta keinonurmissa sisähalleissa.

http://areena.yle.fi/1-3849187


Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10