RC Center

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Screwed

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 12
91
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 29.11.18 - klo: 22.05 »
Huvittavaa miten yksityyppirengas on todettu monessa luokassa pitkän päälle parhaaksi vaihtoehdoksi, niin silti löytyy aina niitä jotka haluaa keksiä pyörän uudestaan perustelemalla että ei, kyllä se vapaa rengas on parempi. Mun ei enää tarvitse ajaa luokkaa, jossa on vapaa rengas joka pitää vaihtaa aina kun aurinko menee pilveen tai tulee tippa vettä radalle. Ruletti on paljon tasapuolisempi laji siinä kohtaa koska siinä on vain 36 eri vaihtoehtoa.

Lahden turistikisoissa ajettiin Pro-Stock luokassa 4. alkuerässä 4 nopeinta äijää 0,8s sisään 5 min erä. Kukaan ei voi sanoa että toisella oli parempi rengas. Siinä tuli kuskien erot esille.

Kim Elfström

92
Hmm asia näyttää olevan ratkeamassa alkuperäisen suunnitelman mukaan. Katsotaan ja palaan asiaan.
Eli rahat meni ja tavara jäi saamatta.

93
Se mihin maailma on menossa ei varmaan kauhesti vaikuta tähän harrastukseen. Nitro on ja pysyy varmaan tulevaisuudessa vaikka samalla autolla jossa on sähkömoottori pääse rataa ympäri kovempaa. Ei tehojen takia vaan helpomman ajettavuuden takia. Mutta aina tulee olemaan niitä joiden vehkeet pitää pöristä ja savuttaa, ei siitä päästä mihinkään. Sähköt helpompia ja polttikset vaatii vähän paneutumista ja oppimista.

94
Yleinen keskustelu / Vs: LiPo balanceri + ultramat 6
« : 16.11.18 - klo: 10.07 »
Tuo kuvassa oleva vekotin laturin vieressä on pelkkä balancerin kytkentä lauta. Ei balanceri joka tasaisi kennoja itsessään. Onhan noita erillisiä purkaavia balancereita ollut mutta en ole pitkään aikaan enää nähnyt sellaisia myytävän koska kaikissa latureissa on balancer piirit integroituna. Minusta olisi helpompaa ostaa vaan joku halpa (käytetty) laturi jossa on balanceri mukana. Noilla kuvan vehkeillä et lataa Lipoaj turvallisesti, vaan talo on vaarassa palaa maan tasalle.

95
Rikosilmoitus ja ylläpidolta IP-osoite. Ei nää muuten ikinä lopu.

96
Tulokset / Vs: Winter Jumps #1 Fullspeed 20-21.10.2018
« : 23.10.18 - klo: 19.48 »
Ps kuulutukset ja kuulutuksien äänet olivat huippuluokkaa..
Äänentoistoon oli nyt panostettu 9 kaiuttimen verran mikä taitaa olla ennätys. Useamman kajarin idea on ettei yksikään kajari tarvitse olla liian kovalla mutta silti kaikki, kuskit ajajakorokkeella, nostajat radalla ja porukka varikolla selvästi kuulee mitä puhutaan. Kaikuisa betonitila on tässä suhteessa paaaljon haastavampi kuin esim. ulkona. Kaiku puurouttaa puheen selkeyden eikä siinä auta että vääntää volaa kovemmalle koska hyvin äkkiä koetaan että ämyrit vaan huutaa korvaan. Mutta ilmeisesti pyrkimyksessä oli suurin piirtein onnistuttu.

Terveisin,

Äänisuunnittelija Kim

97
Olihan taas tiukat kisat virissä Leevin kanssa. Kahdessa viimeissessä alkuerässä joutui painaa 110% että pääsi paalulle finaaliin. Yhtään kovempaa ei ois päässyt. Järjestelyt oli taas leppoisat mutta ois tuo alkuerien lähtöjerjestys voinut olla vauhdin mukaan ei aina jossain random numerojärjestyksessä. Silloin mun käsityksen mukaan matemattisesti laskien tulisi vähiten ohituksia ja tilanantoja jotka vain haittaa molempia osapuolia. Lyhyellä radalla tämä vain korostuu.

Miitokset taas kisajärjestäjille kanssakilapilijoille!

Kim

98
Kyosho / Vs: Kyosho Suomi lopettaa ??
« : 08.09.18 - klo: 20.09 »
KS Helsinki Oy on haettu konkurssiin velkojan taholta. Jumbon liike on lopetettu jo elokuun puolella.

100
No mutta aamulla ennen kisoja on tiedetty ettei sillä tule olemaan SM-arvoa mutta silti on maksettu SM-kisahintaa.

101
Kyllä korotus koskee kaikkia SM-luokkia, ei vain krossia. Eli TSM-10, C-12, C-8,M-10, LS-5, TP-10,M-8 jne.

Samoin korotus kansallisissa luokissa 30euroon koskee kaikkia sarjojen mukana ajettavia kansallisia luokkia.
Hienointa tässä syteemissä on se että esim. TP-10 maksetaan myös SM hinta 40e vaikka luokka ei käytännössä ole SM-luokka  vähäisen osallistujamäärän takia. Eikös tällöin pitäisi saada 10e takaisin kun se ei ole SM-arvoinen luokka?

102
Kannatan ehdotusta re-seedistä.

103
En ymmärrä katsastuksen resusrssiongelmaväitettä jos kori katsotaan kerran aamulla ja merkataan.

Pyörittelee tätä juttua miten päin vaan, niin vähemmän huono ratkaisu on tuo 90g raja, vaikkakin sitten kenkäliimalla, kuin se että kaikki ajaa paperikoreilla yhden erän jonka jälkeen korin saa vaihtaa jos tuli sopiva pusu. Jos joku valitsee proliten kenkäliimalla ja toinen tavis LW korin niin fine. Se on edelleenkin vähemmän huono vaihtoehto kuin se että kaikki ajaa paperikorilla ilman kenkälimaa.

104
Tuossa näköjään ETS on tukkinut myös porsaanreiät, eli koriin ei saa myöskään lisätä mitään lisäpainoja sen painon lisäämiseksi.

Jos tästä tulee kansainvälinen trendi, niin minusta kannattaisi pohtia tätä tulevaan kauteen myös Suomeen.

Kannatetaan ja sääntö vielä voimaan mahdollisimman nopeasti nyt heti syksyllä.

Kim Elfström

105
C8 peruuntumisen ymmärrän. Sitä ei olisi ikinä pitänyt Raision baanalle edes harkitakaan. Sen sijaan Tp-10 autolla pystyy todistettavasti ajamaan oikein hyvin Raision baanalla. Kävin sielä viime lauantaina ajamassa kovempa polttista kuin Viljami sähköturistilla. Koska investoinnit on jo tehty 4 kisan mukaan ois kiva kuulla perusteita sille miksi TP-10 peruutettu ja kuka on vastuussa siitä päätöksestä?

106
Kuskien vähyyteen on myös jokin muu syy kuin radan leveys. Hyvinkäälle on ilmoittautunut tasan yhtä monta kuskia kuin Kuusankoskelle toukokuussa.
Syy saattaa olla se että jos 2/4 kisaa on pikkuradalla niin ei sitten viitsitä ajaa kautta lainkaan.

Kim

107
Hölmö lisäkysymys. En löydä kuin LS-5 ja FTT numeroita.  Jompaa kumpaa siis käytetään TP-10ssä?

108
Tuo AKK:n numerolinkki ei ole toiminut ainakaan 4 päivään. Ilmeisesti olen ainoa joka on sitä yrittänyt avata?

109
Vapaa keskustelu / Vs: iskarin ulos vaimennus...
« : 15.05.18 - klo: 10.54 »
1:1 autoissa isakrit tulee hitaammin ulos kuin sisään mutta ei niillä ole mitään tekemistä pikkuautojen kanssa. 1970-luvulla oli jo muistaakseni Tamiya Frog iskareissa sellainen läppä että että meni herkemmin sisään kuin ulos mutta sen jälkeen on kyllä pikkuautojen iskarit olleet yhtä jäykkiä molempiin suuntiin. Eli ei mikään uusi keksintö mutta ei myöskään toimiva käytännössä. Tuo on siis vain markkinointiryhmä keksinyt jotain turhaa myytävää hölmöille ihmisille.

110
Sähköautot / Vs: Ohjeita LiPo akkuja varten.
« : 13.04.18 - klo: 10.27 »
Mitä lipo akulle pitää tehdä ensimmäisenä, kun se tulee uutena kotiin? Voiko sitä heti ruveta lataamaan täyteen vai pitääkö sitä purkaa yms? Ei tullut minkäänlaisia ohjeita mukana..
Eikun kovaa ajoa vaan.

111
Ne taitaa olla joo vähän kiven alla monessa maassa. Eihän niitä EU:hunkaan enää saa tuoda. Niinkuin ei hehkulamppujakaan  :sad:. Tosin hehkulamput ei ole myrkyllisiä.
Ei se Kadmium sieltä akusta itsekseen ulos tule, ei edes kaasumuodossa, että vähemmän myrkyllinen se on kuin bensiini jota tankkaat autoosi ja höyrystyy siinä matkalla.

Tuon ajan Sanyon Ni-Cd kennot ovat ikuisia. Mulla on yksi 5000 mAh kenno joka on ollut hehkukäytössä nyt 30 vuotta. Kapasiteetti edelleen täydet 5000 mAh. Ladattu ehkä joka 3-5 vuosi.

112
Tässä tullaan mun mielestä taas siihen kysymykseen että järjestetäänkö kisoja kerhoille vai kuskeille? Ilman kerhoja ei ole kisoja mutta ilman kuskeja ei vastaavasti ole kerhoja.
Siinä vaiheessa kun kerhot kokee ettei työstä saada riittävästi rahallista hyöytyä, häviää kilpailunjärjestäjät pikku hiljaa. Tätä ongelmaa on jo ollut ratapuolella.

113
Tämän kauden turistikisojen tason lasku oli huikea verrattuna edelliseen kauteen. Osittain syynä oli raha mikä ei motivoinut kilpailunjärjestäjiä järjestää kilpaillut isolla areenalla vaan sen sijaan turistikilpailut pidettiin krossiradalla kerhon treenipaikalla. Toivottavasti tämä osallistumismaksujen nosto vaikuttaa niin että järjestetään ne kilpailut isoilla areenoilla ensi kaudella. Jos ei, niin saatan jättäytyä pois kisoista kokonaan. Minä maksan ilomielin vähän enemmän jos saan kilpailla hyvällä isolla radalla.

114
Radiolaitteet / Vs: moottorin pyörimissuunnan vaihto
« : 03.04.18 - klo: 18.34 »
Et kertonut sitä oleellisinta, eli onko kyseessä harjallinen vai harjaton. Noh, google kertoi että kyseessä on harjallinen nopeudensäädin. Voita vaihtaa moottirn piuhat ristiin. Jos moottorissa on ennakon säätö niin sen voit kääntää toiseen suuntaa nollasta mikäli siinä' on vakiona ennakkoa.

115
Jos joku nojailulla aiheuttaa ongelmia niin ei se ole radan vika, vaan sen kuskin.
SM-kilapilunjärjestäjän ongelmaksi se tulee silloin kun kilpailunjohtaja ei tee asialle mitään vaikka on ilmoitettu ettei näe rataa kokonaisuudessaan. Ei kanssakilpailija voi muuta kuin pyytää nätisti että voisiko kolleega siirtyä kohteliaasti hieman taakse päin. Tämä ei toiminut joten jotain muuta pitää keksiä. Korostan edelleen että ongelmaa ei ole muilla radoilla ollut.

Toivottavasti tämä ei ollut kilpailunjärjestäjän virallinen kanta että ei ole heidän ongelmansa jos kilpailija ei näe rataa.  Odottelen vieläkin kilpailunjärjestäjän virallista kantaa ongelmaan jossa SM-kisassa on ollut näkyvyysongelmaa. Lähinnä nyt Herra Minkkinen voisi kertoa mitä asiasta ajattelee. Mikäli ei koko ongelma ole liian asiaton hänelle. On aivan käsittämätöntä ettei kilpailunjohtaja voi otta kantaa ongelmaan millään tavalla???

116
Odottelen tässä kilpailunjärjestäjän kantaa tähän ongelmaan, ja mitä sille pyritään mahdollisesti tekemään.

117
Sitten on yksi sellainen aika sio juttu mikä erottaa esim. Riksun kisat Äänekosken kisoista. Äänekoski on SM-kisa ja silloin tasovaatimus on vähän erilainen kuin kertsiskaboissa. En minä ole ikinä nipottanut vaikkei Riksussa aina kaikissa olosuhteissa ihan kaikkea näe mutta on vähän eri asia matksustaa 600 km SM-kisoihin ja todeta että pipariksi meni koska ei nähnyt rataa finaalissa.

118
Meillä kerhokisoissa asia pienessä tilassa on ratkaistu siten, että rataprofiilin ns. etuvasen ja etuoikea kulma eivät tule niin lähelle ajajakoroketta (jää n. 1metrin kauemmaksi maton reunasta rata-alueen päissä kuin taas keskiosassa, jossa ajajakoroke)
Näinhän asia on Äänekoskella luonnollisista syistä oikeailla puolella koska siellä seinä tulee vastaa. Ei sitä vasenta etunurkkaa tarttis siirtää kuin 1-1,5m niin ongelmaa ei olisi.


119
Kiitos että edes joku vaivautuu vastaamaan.

Ongelma oli nimenomaan vasen etunurkka kun itse olin melkein oikeassa laidassa ja yksi kovaa ajava kolleega herra "etunoja" (kanssakilpailijat tietää kenestä on kyse) peitti näkyvyyden seisoen heti mun vasemmalla puolella. Jos arpa osuu samaan seisomajärjestykseen tänäkin vuonna niin sama ongelma ilmenee jälleen sillä silmämääräisesti rata on ihan yhtä lähellä koroketta ja vasen etunurkka ihan yhtä vasemmalla. Ei ole tällaista ongelmaa ollut muualla vaikka olen seissyt saman herran vieressä muilla radoilla. Tässä tapauksessa vaan tuo jyrkkä kulma mikä tulee siitä että rata on tosi lähellä koroketta ja vasen nurkka niin kaukana vasemmalla korokkeen oikeasta laidasta aiheuttaa ongelmaa.

Onko rataa tai koroketta kisojen ajan kenties mahdollista siirtää taaksepäin? Ymmärrän että tilassa on rajoituksia mutta olisiko se mitenkään mahdollista?

Mitä kuulutukseen tulee niin en osaa sanoa oliko se puutteellisen selostuksen vai äänentason syytä mutta minua otettiin puhutteluun yhden finaalin jälkeen kun oletettiin että pitäisi tietää mikä se ajojärjestys radalla oli kahden ison joukkomällin jälkeen. Kilpailun kannalta on tärkeintä että kuulutus kuuluu ajajakorokkeella jotta kuskit tietää mikä tilanne radalla on, ja voivat antaa tietää tai olla ajamatta kilpaa edellä olevan kanssa jos on kierroksen jäännyt. On aika lailla turhaa moittia kuskia tällaisesta jälkikäteen jos ei kuulutus kuulu tai ei ole edes olemassa. Ei tarvitse olla ammattilainen vaan riittää että kertoo alkuerissä jos joku nopeampi tulee takaa ja finaaleissa ajojärjestyksen ja tarvittaessa kertoo onko smalla kierroksella edellä/takan ajavan kanssa. En usko että kukaan tahallaan haluaa pilata toisen kilpailua jos on esim. kierroksen perässä.

Kun nämä hommat ei toiminut, niin viime vuonna syntyi sellainen huutokilpailua mistä olisi ennen vanhaan jaettu ihan vuoden kilpailukieltoja.


120
Eli kysely siitä kuinka te aiotte parantaa näkyvyyttä radalle finaalien ajan ja millä tavalla aiotte parantaa selostusta ja kuuluvuutta ei ole asiallista? Viime vuonna oli virin-A finaalin jälkeen huutokilpailu (johon kilpailunjohtaja ei puuttunut millään tavalla) koska näissä asioissa oli suuria puutteita. Kysyn nyt kolmannen kerran tässä mitä parannuksia näihin seikkoihin on luvassa? Vai onko tällainen kysely epäasiallista? Viime vuonna jouduin tasapainottelemaan jakkaran päällä kun en nähnyt vasenta etunurkkaa radasta finaaleissa. Alkuerissä ei ollut ongelmaa.

Kim Elfström

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 12