Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mölli

Sivuja: 1 ... 25 26 27 [28]
811
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n lavangon M8 polttisrata
« : 24.07.13 - klo: 21.18 »
Rata on suljettu 27.7.-4.8.2013

johtuen sähkökrossikisoista 27.-28.7. ja PM-kisoista 2.-4.8.13 sekä radan huoltotöistä näiden välisenä aikana.

Pieni muutos sulkupäiviin:

Sähkökrossikisojen jälkeen viikonloppuna polttisrata auki eli
La 27.7. noin klo klo 20-23
Su 28.7. noin klo klo 20-23

Koskeeko sulku myös rallicrossrataa?

812
Perheellisiä "hesalaisia" voisi saada ainakin Turun suuntaan helpommin jos startti olisi myöhemmin, esim klo 10-11, jollon aamu alkaisi kotoa, eikä hotellilta.

Kun startti on 08:00 on palkintojenjako 19:00. Aikataulun myöhästäminen ei auta koska porukka haluaa kotiinkin. Lyhyemmän kisan vetäminen olisi mahdollista jos jätetään harjotukset pois ja ajetaan vain kaksi aika-ajoa joista parempi huomioitaisiin. Itse en halua muuttaa sarjan kisaformaattia mutta "tynkäkisoja" voisi kokeilla kerhokisoina.

Näinhän se menee. En ole saanut jälkikasvua vielä koukutettua lajiin. Ei tahdo mennä lomahakemukset merkinnällä: "isi lähtee pariksi päiväksi toisten isien kanssa ajelemaan pikkuautoilla"

813
Kiitokset Terolle ja Mikolle jotka vetivät sarjan tänä vuonna. Mielestäni koko sarja on ollut erittäin onnistunut, kisoissa on ollut todella hyvä meininki, kisat on ollut tasaisia ja kaikki radat on ollut hyviä. Toivottavasti sarja jatkuu yhtä hienona myös talvella. Paranettavaa ei mielestäni ole oikein ollut, ehkä olisi voiinut olla vähän enemmän osallistujia, mutta kesällä on niin paljon luokkia että ymmärrän hyvin että moni ei ehdi ajaa SC-Sarjaa. Toivottavasti saataisiin vielä enemmän junnuja ja aloittelijoita mukaan kisailemaan, aika hyvin oli tänä vuonna, mutta potentiaalia olisi jopa vielä enemmän, tämä on niin helppo ja rento sarja aloittaa. Neljä osakilpailu oli sopiva määrä, talvella voisi ehkä olla 5 tai 6.

Seuraavaksi jatketaan Vaasassa, toivottavasti mahdollisimman moni tulee sinne taistelemaan Corrikunkku tittelistä. Ratahan on ainakin todella hieno!

Perheellisiä "hesalaisia" voisi saada ainakin Turun suuntaan helpommin jos startti olisi myöhemmin, esim klo 10-11, jollon aamu alkaisi kotoa, eikä hotellilta.

814
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.07.13 - klo: 13.49 »
Meni etuiskari poikki. Kannattaako ostaa uus samallainen vaiko jotain muuta tilalle? Ajan radalla ja pihalla.

Jos varsia tuntuu menevän poikki tai kieroksi häiritsevän usein, niin kannattaa uusia oheisen tyyppisiksi:
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-iskunvaimentimet/shock-shaft-titan-coat-mc421664t

815
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 19.07.13 - klo: 18.41 »
Yhden setin olen nähnyt louisen renkaita tiksissä, ja kyseinen henkilö joka oli hankkinut ne renkaat lähti kotiin tunnin sisällä koska pito oli niin kamala. Eli pito on niillä renkailla tiksissä luultavasti ihan yhtä huono kuin muut normi renkaat. Tiksissä kannattaa käyttää Minipin yellowia eikä mitään muuta.

OK, tätä pelkäsinkin.

Seuraava kysymys:

Kestääkö rengas uunituksen jos uudehkoihin kumeihin haluaisi laittaa toiset vanteet?

816
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 19.07.13 - klo: 00.27 »
Pojalle olisi todennäköisesti hankinnassa ensimmäinen RC-vehje ja tiistaina testattu Slash vaikutti hyvältä peliltä, ja kun suosituksia on tullut useampiakin siihen suuntaan ja autoa on kehuttu kestäväksi, alan vahvasti kääntyä sen suuntaan. Tässä kohtaa ollaan lähdössä RTR-setillä liikkeelle ja alan kyttäillä sopivia tarjouksia ym. syksyn alkaessa. Tämä siis olettaen, että sällillä innostus kestää. Poika täyttää siis seitsemän vuotta eli paino saisi pitkälti olla ajettavuudessa ja kestävyydessä. Olenko tuon osalta tullut oikeaan loppupäätelmään?

Toinen kysymys liittyy omaan osaan hommasta. Ajattelin itselleni hankkia kitin, jonka ajokuntoon saamisella ei ole kiire, vaan ideana olisi rauhassa perehtyä tekniikkaan ja rakennella auto kasaan. Koska kyse olisi enemmänkin kakkosautosta ja kahteen Slashiin tai vastaavaan ei taatusti tule hallitukselta hankintalupaa, mietin noita Hobbykingin juttuja. Eli päätyisinkö aivan metsään, jos ostaisin Turnigyn 2WD-SC:n ja lähtisin siitä kasaamaan itselleni ajeluautoa?

Komppaan 100% jon.lindgren kommettia

Lisäksi Durangosta pääsee halutessaan eroon huomattavasti helpommin.

,
Unohda Turnigy. Se ei kestä rata-ajoa.

Osta pojalle ensiautoksi Durango DESC210 RTR ja itsellesi samasta autosta kit-malli niin molempiin autoihin käy samat osat. Tästä on paljon hyötyä jatkossa. Nyt RTR-malli taitaa olla loppu Suomesta mutta sitä pitäisi olla tulossa lisää. Soita liikkeeseen ja kysy tai käy paikan päällä kyselemässä.

PKSRCA:lla on junnukäytössä neljä RTR:ää ja ne ovat kestäneet hyvin. Tulkaa ensi tiistaina uudelleen ja kokeiltaa niitäkin.. Auto on ajokelpoinen jo sellaisenaan mutta paljon helpompi päivittää kilpailukykyiseksi kuin Traxxas Slash. Jos mielessä on vain pihasuttaus niin sitten Traxxas.

817
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 17.07.13 - klo: 16.30 »
Onko kellään kokemusta STRC LCG kitistä?

Minulla on käytössä vastaava kilpaileva kitti.

Muuten ok, mutta pohjalevy ottaa aika hanakasti kiinni pohjaamisissa. Sen eteen voisi rakentaa jotain jatkopalaa.

Suositeltava muutos, jolla saa Slashiin lisää vauhtia.

818
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 16.07.13 - klo: 22.10 »
Onko Louise Groovea testattu Tiksissä?

819
Hauskaa oli, kiitokset minunkin puolesta järjestäjille ja kanssakisaajille.

Tämä oli minulle kolmas kerta ikinä ulkona saviradalla ajamassa ja heti pääsi kisaamaan. Autossa oli vauhti kohdallaan, mutta kokemattomuuteni krossikuskina realisoitui liiallisiksi virheiksi. Setuppia pitäisi vähän viilata, nykyisellään perä pitää pitää pitää kunnes irtoaa täysin varoittamatta. Toivottavasti elokuussa pääsee taas torstaikisoihin mukaan!

T. Limenvihreä DESC210

Hyvä että saatiin joku vähän kärkikuskin puskuriin roikkumaan.  Kyllä se näkyi, että aikaa on vietetty iltaisin myös muuallakin kuin kotona.

820
Kiitokset jälleen  järjestäjille ja kisaajille.

Meikäläisellä jälleen suoritusten epätasaisuus oli pääroolissa. Uusi sensorillinen nopari toi vähän lisää sormituntumaa. Keulimisesta tuli kuulemma lisäpisteitä. Tuulenpuuskat toi mielenkiintoista lisäväriä yhteen lähtöön. Positiivista oli teräs-spurrin kantava ääni.

821
Kyosho / Vs: DRX VE
« : 06.07.13 - klo: 17.25 »
Tottakai. 17mm hexit, kori pidikkeet ja kori, sekä siipiteline ja siipi.

Ja tukivarret ja vetarit

822
Jälleen onnistuneet kisat vaikka yhden erän lähdössä lähtoruutuun epähuomiossa tullut auto aiheutti hieman sananvaihtoa. Vedonlyöntijaffa löysi omistajansa. Tuulta ei tällä kertaa onneksi ollut, joten vanha rouva jaksoi muutaman kerran ponnistaa jopa ison pöydän yli.

Ajovauhti ja varmuus paranee kerta kerralta, mutta on se karua miten ajovirheet rankaisee.

Kiitokset Jarkolle Traxxas supportista, muuten olisi ajot hyytyneet jo enne alkueriä. Hyvin toimi nelkun takahubit tuupissa. Uudet on pakissa, joten jos Jarkko tulee akuutti tarve osille, niin laita yv: tä, niin toimitan osat asappina.

Hobbykingin postipekka toi juuri 5.5 T 550 4000 kv Trackstarin, niin seuraavassa kisassa voin helposti kompensoida lisäteholla ajotaitojen puutteet.

823
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 02.07.13 - klo: 22.40 »
Kannattaako ostaa otsikon autoa jos haaveilee ajavansa joskus kisoissa?

Taitaa Durangot olla tuloslistojen kärjessä tällä hetkellä, mutta osaavissa käsissä LCG Traxulla pysyy vauhdissa. Tärkeää huomioida myös mihin merkkiin on paikkakunnalla varaosapalvelua.

824
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 02.07.13 - klo: 22.37 »
Kannattaako ostaa otsikon autoa jos haaveilee ajavansa joskus kisoissa?

Taitaa Durangot olla tuloslistojen kärjessä tällä hetkellä, mutta osaavissa käsissä LCG Traxulla pysyy vauhdissa. Tärkeää huomioida myös mihin merkkiin on paikkakunnalla varaosapalvelua.

825
Meikäläisellä ilta meni Slash Rustler LCG konversion koeajelun merkeissä. Servo ei kääntänyt symmetrisesti ja servosaver antoi periksi sillä lopputuloksella, että kääntyvyys vasemmalle oli heikkoa. Pakko oli levittää auto vielä illalla keittiön pöydälle. Kivaa oli ja tahti oli sopivan semi-endurance.

826
Kisat oli rennot mutta kovatasoiset! Ajanotossa oli vähän haastetta alkuun, mutta max sai homman pelaamaan mikon puhelintuen avulla! Tiimi toimintaa parhaimmillaan! Sade meinas pilata, mut onneks alko vasta yhdeksän nurkilla. Eli yksi kierros aika ajoja ja neljä finaalikierrosta alle kolmessa tunnissa. Eli ei ihme jos tuntu hieman kiireiseltä välillä! Nelkku meni itellä hienosti koska pojat jälleen sähläsivät vaikka ovatkin todella nopeita kierrosajoissa. Takaveto vähän takkusi alkuun koska, mutta tein pari säätöä jotka auttoi ajettavuuteen ja auto parani selvästi. Mutta joko nopari tai vastari sekos kun hyppäsin vähän vajaaksi sen pikkutuplan. Onnittelut Jonille voitosta!

Viimeisestä nelivetofinaalista valuu videota parhaillaan youtubeen, siinä pääs martti ja max ajamaan kärjessä jonkinaikaa, mut jälleen ne kolarit... :cool: Kiitos Seinäkellolle kuvaamisesta! Niin ja varikolla nähtiin yksi uusi neliveto durango joka todennäköisesti ampaisee suoraan kärkikamppailuun seuraavalla kerralla..?!

Ja Tommille on tulossa varikko- tai saunakepoinen Ruskea Jaffa vedonlyönnin voitosta. Sade ei onneksi alkanut ennen klo 19 niinkuin veikkasin.

827
Saako tasoitusta jos ajelee minipinneillä  :laugh:

entäs jos on muutenkin huono kuski ja Traxxas Slash autona  :laugh:

+2 :roll:

No sinähän ajat ihan hyvin Slashiäs, mutta itse edelleen opettelee

Tässähän on kohta ainekset uuteen sarjan sisäiseen sarjaan. Sydäntä lämmittää kun on hengenheimolaisia.

Miten olisi "yli 40v aloittelija Slash"- sarja?

Pidetään kalusto kilpailukyvyttömänä, niin voi aina vedota siihen :laugh:

828
Kiitokset järjestäjälle, kilpakumppaneille ja valokuvaajalle.

Vähän jäi vielä parannettavaa kun vauhti riitti SC-10-2 A-finaalin kakkoseksi (heh,heh).

Ja Slash'n runko meni jälleen poikki.

829
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 10.05.13 - klo: 18.47 »
onko rata tänä vuonna auki?

Tervetuloa PKSRCA:n radoille Lavankoon.

830
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 10.05.13 - klo: 18.41 »
Hienoa jälkeä kaikenkaikkiaan. Melkein tekee mieli vaihtaa savivelliratakalusto tasamaan kulkijoihin.

831
Vanha tuuppislash sai uuden mahdollisuuden kun laitoin taakse P-L Badlandsit. Eteen jäi vakiokumit. Mahtava pito hiekalla ja asfaltilla. Vakiokumit edessä luistivat juuri sopivasti mutkissa. Sama lopputulos myös krossiradalla.

832
Krossiratojen osalta ei ajolupaa vielä vastuuhenkilöiltä ole tullut. Varmista rallikrossradan tilanne siihen liittyvästä viestiosiosta. Tod. Näk rallikross on ainoastaan käytössä.

833
Sähköautot / Vs: Turnigy Sct 2wd
« : 18.03.13 - klo: 23.02 »
Lista osista joita minulla on hajonnut ko. autosta n, 1,5 kk (KIT versio) aikana sisäradalla:

-taka-akseli
-etuiskari
-etuiskarin alakiinnike
-servolinkin varsi
-servon varsi
-etu tukivarsi

Halpa hinta houkutti minuakin, mutta en voi suositella. Renkaat ovat kevottomat, alustan välykset isoja.

Jos kuitenkin hankit, varaudu korvaamaan useita hajoavia osia Kyosho Ultima SC/DB-osilla.

Jos ostat jonkun laadukkaamman auton (vaikka jonkun käytetyn tämän palstan ilmoituksista), niin rahat menevät vähemmän hukkaan.

834
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 14.03.13 - klo: 23.55 »
Onko odotettavissa hämmennystä, ihmettelyä, murhaavia katseita yms. lähinnä kaluston koon osalta jos kilpailujen (torstai+muut) ulkopuolella pyrkii nopeutta (lähinnä kai hidas tässä seurassa) vastaavalla ajovuorolla krossiradalle DBX kössillä?

Mene harjoitteluradalle  :wink
Siellä on melko varmasti tilaa ajella rauhassa  :wink:
Jerzi

Ja kerholta jäisi ratamaksu saamatta.  :wink:

835
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 14.03.13 - klo: 23.43 »
Kävin tänään tuuppimassa kiinanihmeellä reilu pari akullista radalla. Rata tuntui mukavasti ilmavammalta kuin edellinen versio. Auto kieltämättä hukkuu tolpan taakse pahimmillaan aika pitkäksi aikaa. Herkällä sormella piti ajaa koska pitoa ei laatalla juurikaan ollut. Etuhyppyrille tulon kanssa sai olla aika tarkkana koska siinä käännetään  vauhdilla liukkaalta matolle ja samalla auto pitää saada suoraksi hyppyrille ettei laskeudu korokkeen seinään. Lauantaihin mennessä autokin on taas paria osaa (hypyssä taipunut taka-akseli) vähemmän kiinalainen.

836
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 12.03.13 - klo: 22.43 »
Onko odotettavissa hämmennystä, ihmettelyä, murhaavia katseita yms. lähinnä kaluston koon osalta jos kilpailujen (torstai+muut) ulkopuolella pyrkii nopeutta (lähinnä kai hidas tässä seurassa) vastaavalla ajovuorolla krossiradalle DBX kössillä? 

837
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 11.03.13 - klo: 21.28 »
Tuoreena seuran jäsenenä ja +40 vuotta nuorena lajin aloittelijana rohkenen tuoda esille muutaman ajatuksen junnuilloista muutaman käyntikerran pohjalta.

1. kerran kun tulimme poikani kanssa sisään meni pieni hetki ihmetellessä miten homma pyörii. Potentiaalisiin "asiakkaisiin" olisi hyvä ottaa selkeä kontakti heti kun he saapuvat "kauppaan" ja kertoa lyhyesti mitä on tarjolla. "Myyjien" tunnistaminen oli alussa hieman vaikeaa kun kaikki naamat olivat outoja. Joku selkeä tunnus auttaisi "asiakasta" löytämään tarvittaessa "myyjän".  Illan aluksi ja myös sen aikana olisi hyvä pitää kuljettajakokous jossa tärkeimmät säännöt käydään läpi. Meidän nuorella kuskilla keskittyminen herpaantuu päivästä riippuen viimeistään 15 min ajon jälkeen ja silloin yleensä alkaa kalustorikot. Junnujen ajojen rytmittäminen ajovuoroihin niin kuin isollakin radalla antaisi innokkaille kuskeille uutta puhtia seuraavaan lähtöön. Rata on muuten hyvä, mutta meidän junnu kaipaa sitä alkuvaiheen pöytähyppyriä.  Joiltain kohdin rata on aika kova kalustolle ajoradan ulkopuolella.

Suuri kiitos niille aktiiveille jotka tämän pitävät pyörimässä.

838
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 11.03.13 - klo: 19.34 »
Kiitos järjästäjille jälleen kerran. Tällä kertaa tosiaan oli hienosti kokeneemmat auttamassa sekä radan korokkeella ja varikkoalueella. Enkä vähättelisi kokeneempien junnukuskien ratin takana tapahtunutta oikeiden ajolinjojenkaan näytön tärkeyttä. Oma pikkukuski oli kovasti mietteliäs omien ajolinjojensa suhteen nähtyään miten kokeneemmat kisakuskit ajelivat vähän tiukempaa linjaa parissa tiukemmassa mutkassa. Mikä parasta mallia nähtyään alkoi pikkukuskikin kaipaamaan itselleen sopivaa kisarassia, kun ei kuulemma oman auton kääntöominaisuudet miellyttäneet. Eli vaikka ei kisaa vimpuloille laiittaisikaan pystyyn on varmaan ihan hyvä, että jossain vaiheessa iltaa joku kokeneempi käy laittamassa ajolinjat kohdilleen myös tuleville kuskeille :-).

Muutamat ajolinjateipit voisi auttaa. Matot vaan tuppaa liikkumaan illan aikana. Pääsuoralla viime aikoina ollut pitkä pahviputki on aiheuttanut meidän kalustossa (=tarkkuudella) joitain kaatoja ja kalustorikkoja. Katsoin myös lauteilla toissa lauantaina kun erään pojan edellisyönä kasatun ultima sc:n ajo päättyi tuon putken päähän.

Sivuja: 1 ... 25 26 27 [28]