Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - MiG-77

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 11
91
RC-kerhot ja -radat / Vs: Joensuun pienoisautoilijat!
« : 06.06.15 - klo: 19.09 »
Onko muuten tuossa maastosarjaa edeltäväna viikonppuna rata auki normaalisti (27-28.6.)? Voitais Kuopiosta tulla suuremmalla tai pienemmällä porukalla tarkastamaan kurvit.

92
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 30.05.15 - klo: 11.35 »
Minä harjoittelen pääasiassa B5:lla M8 turffiradalla nyt kesällä ja siellä on sellainen iso hyppy missä M8 autotkin hajoavat jos hyppy jää lyhyeksi (JQ:sta saanut tukivarren poikki samaisessa hypyssä). Ei ole vielä B5:sta hajonnut mitään edes siinä  :azn:

93
Eikös ne Formulat sopisi hyvin kun kerta on 1:1 rata-autoissa se kuninkuusluokka™:grin:


94
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 03.05.15 - klo: 20.03 »
Mitä noita jenkki ukkojen sivuja/päivityksiä olen katellut. Niin ajovalmiina autojen painoerot on n,70g.
Ens viikolla saapuu oma lite, täytyy lyödä puntariin rungot välittömästi. Saadaan faktaa onko tuo kaikki paino otettu rungosta vai jostain muualta.

Siis onhan sitä painoa otettu muualtakin. Esim spurrin akseli 9g kevyempi, diffin ulostulot 14g kevyemmät, moottorilevy 6g kevyempi (jos nuo kevyemmät osat mitä rctech foorumilla on juurikin liten osia).

http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/780905-official-team-associated-rc10-b5m-mid-motor-thread.html

95
Hyvä kaavio! Nyt kun jostain sais tietää kuinka paljon mitäkin ajanottolaitteita käytetään yleisesti (esim onko RC1/2/3 laitteita miten paljon käytössä enää)

96
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 29.04.15 - klo: 11.22 »
Niin ja siihen Mikaan kysymykseen johon halmelujah ei suoraan vastannut. Voit ladata ihan täyteen. Lataaminen kestää vain kauemmin mitä heikkotehoisempi laturi on verrattuna akun kapasiteettiin.

97
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 13.04.15 - klo: 21.37 »
Täytyy soitella. Futaban varsi juurikin puuttuu :/
Rata jolla tulen ajamaan on kokonaan mattoa, joten aloin miettimään että tarjoaako minipin edessä jo liian kovaa pitoa. Olisiko stagger parempi?

Itse olen ajellut edessä cut staggereilla matolla B5:lla ja ainakin itse tahtoisin enemmän pitoa eteen. Auto tahtoo puskea liikaa kiihdyttäessä (on tosin erittäin helppo ajaa). Toki B5M kääntyy hiukan paremmin kuin B5, mutta sanoisin että Minipin slimmit olisivat varmaan parhaat... ainakin omalle B5:lle.

98
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 13.04.15 - klo: 21.21 »
Nyt on homma edennyt siihen pisteeseen että pääsee pian sisäradalle testaamaan autoa. Minipinnit taakse sekä eteen on aikomus laittaa. Kysymys kuuluukin. Settiä löytyy sekä hex että slimhex mallia, kumpi on käypänen kyseiseen autoon? Harmikseni huomaan että asson servonvarsia näyttää olevan mahdoton saada edes rahalla. Jokapaikassa loppu  :angry:

Tarkoitat varmaan valmiiksi liimattuja Minipin slim ja normaali minipin renkaita? Molemmat käy. Slim on tarkoitettu nimenomaan takavetojen eturenkaiksi, mutta kyllä ne nelkuille eturenkaiksi tarkoitetutkin minipinnit siihen saa kiinni jos haluaa vielä enemmän pitoa eteen (voi tosin etupää mennä liian pitäväksi ja vaikeaksi ajaa). Nuo nelkun eturenkaat voi ottaa kiinni ohjauslinkkeihin ääriasennoissa, mutta EPA:lla saa senkin säädettyä.

99
Kiitokset jälleen kilpailun järjestäjille ja kanssakilpailijoille. Hauskaa oli taas ja ajaakin sai oikein kunnolla kun kolmeen luokkaan osallistui. Erityisen ilahduttavaa  oli wgt-luokan saama suosio, tosin kalusto olikin hieman vapaampaa kuin yleensä  :grin: :shocked:

Tuosta WGT:stä jäi sivullisena päällimmäiseksi mieleen se sinun auto joka meni mattojen alle puoleen väliin rataa (matot jotka siis teipattu yhteen).  Sitä sitten yritettin porukalla kaivaa esiin repien teippejä samalla kun vierestä muut autot hyppää (kirjaimellisesti "hyppyturistit") ohi auton tekemästä "nyppylästä"  :grin:

100
Kisat oli kivat. Kiitos!

Erityisen tiukka oli viimeinen 1/12 mattis-finaali, kun kärkikaksikon välillä ei ollut maalissa eroa kuin 1/100 sekunti  :wink:

Seuraavaksi sitten kaiketi täräytetään Laukaalle matot solmuun  :wink:

Endtime:
Tane 8:12.146
Jani 8:12.156

 :tongue:

101
Omat kommentit. Ongelmia oli ajanottolaitteiston kanssa. Ensin ei tunnistanut dekooderia (väärä IP ohjemistossa), sitten pondereita ja lopulta rata säädöissä ole vikaa ja hylkäsi kaikki 14s nopeammat ajat, joten kaikilta meni sivuun enemmän tai vähemmän eriä. Erien pisteen laskukaan ei ollut pisteen lasku, vaan kierrokset ja tulokset laskettiin hyväksyttyjen erien perusteella yhteen (rule setti tehtii "next, next tyylisesti)) -> Saunan takana on tilaa ja itse ilmottaudun sinne vapaaehtoiseksi  :embarrassed:

Puolustuksena toki totean, että että ekaa kertaa käytin koko vehjettä ja ei sentään mattopainiin (matto olisi ollut hyvin pidotettu) jouduttu vaikka niin uhkasin aluksi  :wink:

Omasta ajamisesta totean, että Jani ja Saku meni Mineissä liian kovaa ja heille pitäisi laittaa turisti vetoon  :grin: (saku ihan oikeasti kuulusi olla toisena ja oliskin ellei auto olisi hajonnut viimeisessä erässä -> eka erä hylättiin ajanottolaitteiston ongelmia vuoksi)

Rookie luokka omalta osalta (siis mattokrossi) meni yllättävän hyvin. Tane välillä yritti pistää kampoihin, mutta hänen sortuessa ajovirheisiin siitäkin selvittiin  :wink:

103
Alustava aikataulu:

Aamu/Aamupäivä radanrakennusta/Ilmoittautuminen/vapaata harjoittelua. Klo 11 alkaen jokaisella luokalla yksi 5min aika-ajo. Paras 3:n peräkkäisen kierroksen kokonaisaika ratkaisee lähtöpaikan finaaleihin. Aika-ajojen jälkeen ruokatauko ja 12:30 lähtien ajellaan 8min finaaleita joka luokassa 4kpl joista 3 parasta lasketaan tuloksiin.

Muutoksia aikataulussa/luokissa

TSS ja TSP yhdistetään WTG luokkaan, jotta saadaan enemmän kilpailijoita erään (Siirretyt luokat/ajajat ei enää näy MyCRM:ässä, muttaa kilpailijat on siirretty itse ajanottokoneessa). Kaikkien luokkien finaalit ajetaan 5 kertaa (8min) joista 4 parasta lasketaan tuloksiin. Aika-ajot voidaan myös ajaa 8min erissä, mutta edelleen kolmen parhaan peräkkäisen kierroksen yhteenlaskettu tulos ratkaiseen. Katsotaan sitten lopullinen tapa Lauantai aamuna.

104
Onhan siellä Jaakolla kaveri, kun takavuosien huippu TP10 A-finalisti Ismo on ilmoittautunut kisaan  :azn:

Toki, muttei ollut sillon kun tuon postin tein  :wink:

Ismolle pitääkin laittaa sitten corri vetoon. Ei Mini enää riitä  :grin:

105
Ilmoittautuminen auki MyRCM:n kautta vielä huomiseen (pe) klo 22:00 saakka. Toki aamulla vielä ehtii paikan päälläkin ilmoittautua.

106
Lainaus
Lisenssi:
Kilpailijalla ja tarvittaessa hänen huoltajallaan tulee olla kilpailupaikalla vuoden 2015 maksettu lisenssi.

Tuo pisti hieman hymyilyttämään :smiley: Toki voihan sinne osallistua vanhempaa väkeä vanhainkodistakin, jotka jo tarvitsevat hoitajan seurakseen jotta lähetin pysyy kädessä...

107
Mineissä ja Rookie luokassa on hyvin väkeä (rookie luokassa on ainakin 4-5kpl 2wd crossia joten se on lähes mattocrossi erä). Touringin molempiin luokkiin pitäisi saada väkeä jotta olisi järkeä ajaa... tai sitten luokat yhditetään ja Jaakon tourinkiin laitetaan Mini vedettäväksi  :wink:

108
Sähköautot / Vs: Pätevä "kisavehje"
« : 06.04.15 - klo: 17.33 »
Team Durango DEX410 V4
Team Associated B44.3
Team Losi Racing 22-4
Xray XB4 - 2015 Specs - 4WD
Yokomo B-Max4 III



Kaikki päteviä kisapelejä joilla osaava kuski varmasti pystyisi voittamaan. Itse jos olisin 1/10 4wd autoa nyt ostamassa niin ehkä valitsisin tuon Xrayn. On kalliimpi kuin moni muu, mutta laatu on saanut paljon kehuja sekä täältä, että maailmalta.

109
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 03.04.15 - klo: 14.32 »
Viime kesän ajoin kuuladiffillä enkä saanut autoa toimimaan yhdessäkään kisassa ja nyt ajattelin vaihtaa sen ratasdiffiin. Mikä on suurin ero näiden välillä, auton käyttäytyminen jne.. #25

Kokemusta kuuladiffistä ei ole kuin nykyisen B5:n kanssa (jolla ajanut radalla kokonaisen kerran), mutta lukemani/kuulemani/huhupuheiden/puskaradion perusteella kuuladiffi on oikein ylläpidettynä herkempi ja sitä parempi mitä löysempää öljyä ratasdiffissä käyttäisi (eli vähäpitoisilla radoilla parempi). Yhtenä etuna kuuladiffillä on ettei lämpötila vaikuta siihen samalla lailla kuin ratasdiffien öljyihin (ei jäykisty/löysisty ulkoilman lämmön mukaan niin paljoa).

110
Alustava aikataulu:

Aamu/Aamupäivä radanrakennusta/Ilmoittautuminen/vapaata harjoittelua. Klo 11 alkaen jokaisella luokalla yksi 5min aika-ajo. Paras 3:n peräkkäisen kierroksen kokonaisaika ratkaisee lähtöpaikan finaaleihin. Aika-ajojen jälkeen ruokatauko ja 12:30 lähtien ajellaan 8min finaaleita joka luokassa 4kpl joista 3 parasta lasketaan tuloksiin.

111
Tuo Rookie-video on kyllä rautaa!  :grin:

Puhuit kisoissa, että aiot editoida ääniraidasta puheet pois. Älä nyt ihmeessä mene editoimaan ääniraitaa, sillä suurin osa rc-videoista on pilattu sillä kun niiden ääniraita on muokattu tai poistettu ja tilalle on pistetty jotain tilu-lilua tai diskojytkettä.... Se kuvaustilanteen ääniraita kertoo sen hetken tunnelmista ja siitä kisafiiliksestä sekä myöskin siitä kuinka tosissaan kaverit lauteilla sitä rattia veivaa. Paljon paljon mielummin kuuntelee sitä sähkömoottorin vinkunaa tai nitromoottorin huumaavaa kirskuntaa kuin jotain 3 markan humpuukiteknoa tai hiphoppia tai muuta kertakäyttömusiikkia.

Tästäkin kirjoituksesta saattaa joku herkkähipiäinen karehtua, mutta suotakoon se hänelle  :grin:

Joo, minä meinasin editoida nuo äänet, mutta kun kuuntelin tuli toisiin tuloksiiin. Saa paremmin selville kuinka verissä päin Kuopion Carpet Racessa kilpaillaan toisiaan vastaa (Tuota erääkin oli varmaan mennyt jo 2min ennenkuin kukaan edes vaivautui ajamaan).  :grin:

112
Rookie- eli nuorisoluokassa oli kova meininki! Voisiko Mig-77 vielä julkaista siitä videon, CS-12 luokan lisäksi, kun taisit kuvatakin yhden vedon?

Nuorisoluokassahan olivat mukana seuran lupaavin nuoriso, kun ajajina olivat:

Pekka 53 vee, Tauno 40 vee ja Tero 39 vee  :grin:

CS-12 luokasta ei ole minulla videomateriaalia. Rookie luokasta on "jotain" (puolet ajastahan te korjasitte autojannen siinä luokassa :laugh:) Laittelen illan mittaan siitä jonkun pätkän, missä jopa ajetaan.

EDIT:
Video Rookie luokasta: http://youtu.be/vQ21gioqh6k

113
Lyhyt videopätkä WGT finaaleista.

http://youtu.be/V_fKPccC4ys

Ja Pro Stockista:

http://youtu.be/zWjyQ_cxEAI

114
Kiitos myös omasta puolestani! Hienot ensikisat oli. Enemmät Turinat jätän tulokset ja jälkipelit säikeeseen  :wink:

115
Tässäpä eilisen parhaat kierrosajat kisaradallamme:

C12 7.5 koneella 10.6 s

TSM 5.0 koneella 10.9 s

Mini Classic 18.5 s

Huom! C12-auto pitäisi kulkea 1-1.5 sek kovempaa kierroksella kuin viritouring, joten kierrosajassa on parannettavaa  :azn:

Psst, se paras kierros minillä oli 17.5s  :wink: Tosin ajoin vain 2 kierrosta alle 18s joten varmaan oli joku oikaisu jossain mukana noissa alle 18s ajoissa. Tuo ~18.5s oli minulla kahdessa eri vedossa (21 kierrosta ja toisessa 50 kierrosta) average lap time. Ja auto oli käytännössä Mini Comp, kun SP:n harjaston moottori oli alla ja 20t pinjoni. Classic varmaan on sen ~1.5s hitaampi.

Ja tuo 18.5s minillä olisi varmaan helposti parannettavissa paremmilla renkailla (pidolla).

116
Olikos lauantaina 14.2 ajovuoroa minarilla? Jos vaikka kerkeis tulla pyörähtään.

Kyllä on on vuoro. Tervetuloa!

117
No on selvä peruste; kuuladiffi ei kestä käytössä(luistaa helposti ja kun sitä kiristää akseli menee poikki...),se on kokeiltu aikanaan moneen kertaan ja kiellettiin juuri siitä syystä , ettei kaikkien tarvi oppirahoja maksella.Eli siis turha hankinta.

 :cool:  Barbie  :cool:

Tämä selvä.

118
Minkäs takia comp-luokassa on muuten kuuladiffit kielletty (Näitä kun löytyy ainakin Tamiyan ja 3racingin valmistamana)? Mitään sääntömuutoksia en ole vaatimassa, mutta kai tuollekkin nyt joku peruste on?

119
Lisää tyhmiä kysymyksiä... Onko tuollainen 1/8 kokoluokan autoon tarkoitettu säädin käyttökelpoinen myös 1/10 kokoluokan autoissa? Moottorihan on eri kokoinen fyysisesti, mutta ei kai noissa sähköisesti sen kummemmin eroavaisuuksia ole? Tässä tapauksessa kyseessä on tuollainen Hobbywing Xerun c 80A säädin, eli riittääkö jos hommaan tuohon CAT3000 harjattoman 1/10 auton moottorin?

Kyllä se sinne 1/10 autoon ihan hyvin käy ominaisuuksien puolesta. Ongelma saattaa tulla siinä saako sen sinne 1/0 autoon mahtumaan.

120
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 26.01.15 - klo: 12.11 »
Kävin radalla katsomassa näitä ja kuulin ettei nämä tahdo kulkea suoraan,
onko joku keksinyt siihen lääkettä?
Muutama tuhat kierrosta ku reenaa, ni rupee meneen :wink:

#49

Niin, tuossahan oli pointtina, että ohjauksessa (alumiiniosillakin) on väljyyttä (itsellä eniten väljyytä tulee servosaverista ja siitä varresta servolta ohjausräkille) ja vaikka trimmit, yms on täysin keskellä, niin välilä auto tahtoo vetää hiukan jompaan kumpaan suuntaan suoralla. Tai sitten välillä jopa menee suoraan :) Toki tuon kyllä oppii kompensoimaan hyvinkin nopeasti.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 11