Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - nitropaimen

Sivuja: [1]
1
Laittelin tuonne jonkun aikaa sitten juonteen patterikasin eli R8e luokan suunnitelmista ja kuvioista.
 Kovasti on tarina syntynyt, joten tännekin tein aloituksen luokasta joka on ollut olemassa lähes yhtä kauan kuin nitroasi. Itse koko konsepti muodostui silloisen polttis asvalttiautokonseptin mukaan.
luokka on tietenkin kehittynyt, mutta peruskonsepti on sama_
-Pancar runko jossa puikko taka-akseli- motti poikittain vetävien takapyörien päällä- iso spurri joko jäykkänä tai kuuladiffin kanssa
-jossain määrin jousitettu etupää ja runkojousto takapäässä
-ohut lexan kiilakori ja takapäässä pitoa lisäävä "kaukalo"
-ajotempo nopea jossa auto "heitetään" kaarteeseen

Luokka toi suomelle ensimmäisen kansainvälisen menestyksen: Mika Leppälahden Euroopan Mestaruuden,
jonka jälkeen suomalaiset uskaltautuivatmyös kisaamaan myös nitro rata- autolilla maailmalle, mainittakoon Leo Hongiston ASSOCIATED tehdas ajajan paikka 1983 Carnoux MM kisassa
Sen jälkeen on ollut lukematon määrä tehdaskuskeja, alkaen Ahoniemen veljesten Corrally pestistä

Vuosien saatossa on käynyt niin että uudet luokat, ennen kaikkea lukemattomat buggy ja sähköturistiluokat ovat vieneet harrastajia matto 1/12 autoilta. Niiden pääharrastusaluekin on sirtynyt Vesa Ylin vaikutuksesta Pohjois suomeen.

Nyt on uusi polvi ja uusi innostus herännyt Etelä Suomessa ja olisi toivottavaa että keskustelua syntyisi, miten elvytetään luokkaa täällä pääkaupunkiseudun vaikutusalueella.

Jos aletaan puntaroimaan luokan nykytilaa, niin autot ovat hyvin samanlaisa, monella merkillä pärjää ja kalustoa, käytettynäkin , on hyvin satavilla   Ainoa seikka mitä luokassa kritisoidaan on rengas ruletti. vaaditaan suuri määrä foumirenkaita joilla sitten ajetaan muutama erä jonka jälkeen set-up muutetaan ja päräytetään muutama erä lisää. seuraavaan kisaan höylätään uudet setit määrämittaan

Tähän on tulossa nyt toivottavasti muutos, kun amerikassa on kehitetty SJT rengasbrändi jolla huhutaan voitavan ajaa useampi kymmenen erää putkeen. Ensimmäiset demosetit on saatu ja ne on koekäytössä luokan muutamalla pilootilla. Jos tämä "Game Changer" osoittautuu todeksi, muodostuu "mattokiilasta" edullisin kisaluokka sisälle mattoradoille

Keskusteltavia aiheita olisi tekniikkakysymysten lisäkis etelä Suomesa ajettava kisasarja C12 modified ja Stock sekä GT12 luokan kisat.

2
Lataillaanpa tänne infoa eri patteri rata foumi kasi skaalan "kiila-autoista"
Mitä mieltä ollaan luokasta ja millä alustalla ollaan päästy kokeilemaan ajoa..

3
Polttisautot / VIRSI 484 "Totuuden henki"
« : 20.08.20 - klo: 11.12 »
BlaBla.. Bla.. Hehe
Jatkossa olennainen sanottava Blogeissani : https://racinghobbyfi.blogspot.com/
ja: https://raddad-racinginfinland.blogspot.com/

 "Ken tietoa lisää, se tuskaa lisää"

Lainaamasi teksti on peräisin Raamatusta, Saarnajan kirjan ensimmäisestä luvusta, tarkemmin ottaen vuoden 1938 suomennoksesta: "joka tietoa lisää, se tuskaa lisää". ... Tällöin tieto olisi ihmiselle positiivinen asia, vaikka se tekisi hänen olonsa epämukavaksi tai jopa tuskaiseksi.
"Parempi elää onnellisena pöhkönä"  Nitro paimen. (hyvä  tai huono paimen ? ei väliä )

4
Laitetaans tänne pyörimään tällainen huippukiinnostava aihe kuin uudistettujen Tattiksen ja Hyvinkään ratojen Best Lap kierrosaika ennätykset. Periaatteessa hyväksytään vain kisaolosuhteissa ajetut tulokset mutta treeni "haamuajat" voidaan myös kirjata jos on luotettavasti (My Lap ajanotolla) kirjattu. eli LS-5, Minit, Touring nitro 10 , rata nitrokasi (LMP8) ja GT8. ja tottakai myös electro luokat... eiku hanaa ja tuloksia !

5
savox erikois servo.. huomaa kiinnike...

6
Polttisautot / Nyt näyttää hyvältä..
« : 23.07.20 - klo: 22.41 »
Hyvinkaa ja Tattarisuo alkaa hahmottua uuteen uskoon...

7
Polttisautot / Mielenkiintoinen uutinen Nitro maailmasta:
« : 11.06.20 - klo: 20.39 »
The Novarossi factory has been closed since the start of the COVID lockdown in Italy and whilst most business and factories have reopened now Novarossi has not. Rumour has it there is no indication that Novarossi will reopen anytime soon. Ielasi hasn't 'left' Novarossi he was forced to goto OS because he couldn't get any parts from Novarossi anymore. MAX also started offering OS based engines last year and so the writing was on the wall then. For the record the Capricorn ONE O.S. based engines have been tuned by Ielasi for quite some time anyway so the move to OS for him isn't such a big deal.

There have been many rumours of Novarossi as a company being on the rocks financially for the last couple of years and it pains me to say it but it appears that unless they get some serious funding to clear the debts and reopen the factory its only a matter of time before a more formal announcement is made. If all this is really true we are on the brink of loosing a big name from the history of Nitro R/C.

Mitäpä sitä sen enepää kommentoimaan...
Voittaja on tietenkin O.S. jonka omistaa FUTABA  , jolle nuo rc laitteet on vain pieni murto-osa bisnestä. Teollisuus robotit ja näytöt on Futaban suurin tuoteryhmä, jossa ne on lähes johtavia maailmassa...   

(Päivitettyä tietoa OS MOTEISTA.  https://os-speedgarage.blogspot.com/  )

8
Nyt on useammallakin jampalla aikaa enemmän kuin tarpeeksi mekata kalusto huippukunton kun se tuleva kausi kuitenkin alkaa jossakin vaiheessa.
muutama tuttava, joka tekee etätyötä kotoaan on osoittanut luovaa ajattelua siirtämällä tietokone arsenaalin  mekkaushuoneeseen. Aina välissä, kun puuduttaa, niin mekkaa "palkallisella ajalla" rc vempelettään jotta mielenterveys ja vire säilyisi, koska lenkillekkään ei koko ajan viitsi lähteä.
Rc puodit edelleenkin pystyy tarjoamaan osien toimituksia joko postin tai kuriirifirmojen kautta.
Pidetään harrastus ja bisnes vireänä...

9
äänestyksellä.. eri vaihtoehdot listattuna.. ei maahantuojien monopoli.
http://www.fepra.pt/federacao/ArtMID/583/ArticleID/10050/VOTA199195O-PNEU-CONTROLO-2020

klikkaa "translate"

NOTE: VOTING IS LIMITED TO PILOTS THAT MAKE THE NATIONAL CHAMPIONSHIP IN THE PREVIOUS YEAR

10
-tuplapostaus-

11
Tulokset / Nitro rata kasi MM kisat Steel City/ california
« : 29.10.19 - klo: 10.35 »
Vähän menemisen mallia,Teemu Leino harjoitusten nopein...

12
Yleinen keskustelu / Tähän on tultu...?
« : 23.11.15 - klo: 11.26 »
Eli nk. Buggy/offroad kisaamisessa matolla sisäradalla. Onko enää sama laji jota ajettiin pöllyävällä hiekkaradalla kalifornian auringon alla...? Epäilen että kohta tulee muutoksia sääntöihin korin, jousituksen ja suurimpien sallittujen siipien suhteen... Lowrider ja kiilakorit ja taka kaukalot, ellei säännöt ota lajin kehitystä hallintaansa...

--
Muokkasin otsikon (isot kirjaimet pois)
yt. Iippo / Mode

13
Tämän yhtälön olen jo ratkaissut aikaisemmin, en tiedä onko sensuroitu täältä pois. Nyt kuitenkin asia alkaa herättää yleisempääkin mielenkiintoa: Lainattu Facebookin Nitropalstalta (rengas eli foumi asiaa)

Ufra Tyres was mentioned in a post.

Ernesto Tino Camponovo:
22 hrs · Locarno, Switzerland · Edited ·
Ma quanti sono i produttori veri di gomme per le 1/8 e 1/10 ? intendo quelle in "spugna" non in lattice, su quelle in lattice la ricerca la farò finita questa, se riesco a concluderla smile emoticon
Qualcuno me lo sa dire?
Che so io, ci sono le Ufra Tyres, le Matrix-Tyres, le Hot Race, le Contact, poi ci sono sul mercato gomme che vengono prodotte da uno di questi appena citati e vendute con un nome diverso tipo Shepherd, Orion e altre, Qualcuno mi sa dire di più? e dirmi il ...
See More
See Translation


But those who are the real producers of tires for the 1/8 and 1/10? I mean those in "Sponge" not in latex, on those in Latex Research I'm gonna end this, if I can finish it smile emoticon
Someone I know to say?
That I know, there are the Ufra Tyres, the matrix-tyres, the hot race, the contact, then we are on the market tyres that are produced by one of these just mentioned and sold with a different name type Shepherd, Orion and Other, someone can tell me more? And tell me the this brand is produced by etc. Etc.
Then, but this i know that it is not easy to find out, they provide all by the same supplier of raw material, I mean the plates?

Ultimate Aim of my research, at the time I can't say it, I can only tell you that I have a time bomb in the drawer smile emoticon but don't you worry, don't explode in the near future, even in 2016, possibly later smile emoticon
Automatically Translated


"Mutta ne, jotka ovat todellisia tuottajia renkaat 1/8 ja 1/10? Tarkoitan kuin "Sieni" ei latex, niihin Latex tutkimus päättyy koska  lopussa tämä, jos voin sen loppuun saattaa. "hymyillä hymiö" Joko tiedän sanoa? Että tiedän, on UFRA Renkaat, Matrix-renkaat, Hot Race, Contacti, kaikki nämä, niin olemme rengas markkinoilla,jossa on yksi tuottaja  yksi näistä juuri mainittiin ja jotka myydään eri nimellä kuten Shepherd, Orion ja muut , joku voi kertoa minulle lisää? Ja kertoa minulle tämä brändi joka on oikea tuottaja ? Sitten, mutta tämä tiedän että se ei ole helppo selvittää, ne tarjoavat kaikki saman raaka-aineen toimittaja, tarkoitan levyt? Perimmäisenä tavoitteena tutkimuksessani on että  tuolloin en voi sanoa totuutta, voin vain kertoa, että minulla on aikapommi !!   "hymiö " mutta älä huoli, se räjähtää lähitulevaisuudessa, vaikka 2016, mahdollisesti myöhemmin ..."hymy hymiö automaattisesti käännetty"

Eli vihdonkin aletaan kysellä foumien perään, kuka on "oikeastaan se valmistaja" miksi laatu on niin surkeaa että repeytyy sekä mattiksissa että kasinitroissa... Siitä kun kynnellä raapasee, lähtee paloja pois. Tiedän että tuo "teollisuusfoumi" on älyttömän sitkeää. helpon työstettävyydenkö takia nyt tuupataan tuota hösöä...?

14
Niinpä, paimenkoiratiimi nappas taas yhden... Kurtzbuch tyylillä ykkösseksi. Nyt enää MM kisat Brasiliassa niin homma on siinä, Turistissakin meinas tulla kaksoisvoitto, mutta viime metreillä toinen "S" merkki puristi ohi ja "vain" kakkonen ja kolmonen... Sitten vaan Suomeen sama meininki ensi kesäksi... ei ole ainakaan autosta kiinni...

15
Polttisautot / RC nitro dragsterit, onko kiinnostuneita ?
« : 27.09.15 - klo: 17.44 »
Niin, uusia projekteja etsiessäni törmäsin jenkkien nitro dragstereihin. Niitä on sekä 21 että 12 moteille. sarjat pikku moteille eli 12 myllyille ovat kohtuuhintaisia, parinsadan taalan paikkeilla, mutta nuo isot 21 nitro "quarterscale" dragsterit alumiinista työstettyine  osineen ja  Hi tech komponenttineen sitten huomattavasti kalliimpia. Osakokonaisuuksia saisi kyllä nykyisten 1/8 ratapelien osavalikoimista, kuten kytkimet, vaihteet. hihnat jne.  Ois mielenkiintoista tietää mikä olis vastaanotto jos tällaista alkais touhuamaan.

16
Löysin Brasiliasta firman joka tekee kokokumisia GT-8 tyyppisiä "vyörenkaita" Nitro Turisti kymppiin. Myös leveitä takarenkaita , jos käyttää 230mm leveitä koreja.

17
Tulokset / ENS Ettingen/Saksa
« : 17.07.15 - klo: 01.19 »
Vähän  eräharjoittelu tuloksia:

www.myrcm.ch/myrcm/report/en/20230/148576

Teemu L 33, Henkka 54, Tony R 64
Salven 43, marcus lindner (ruotsin ykkönen)  56
ihan hyvin "pullat uunissa"
"kymmenen kärjessä" tuloksissa viisi Shepherdiä...   :laugh:

18
Oisko mahdollista saada merkittävää kohennusta Tattarisuon radan sosiaalitiloihin ja radan pintaan/ veden poistoon ? ... Antaa sen Hyvinkään radan vaan kasvaa ruohoa vaikka pääsuoran keskellä,,
Terv. JV

Sivuja: [1]