Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - nitropaimen

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 31
31
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 27.08.20 - klo: 18.20 »
ei tässä mitään ongelmaa ole. kaikki rc ajelu alkoi 3,5cc hehkutulppamoottorisella peltialustaisella 1/8 skaalan autolla jossa oli aluksi kumipyörät ja lasikuidusta leivottu beach buggy kori. asso keksi tehdä Can Am tyyppisen McLaren Lexan korin ja uretaanivaahto renkaat- ne oli kummatkin slot autoista. kun asso vielä lisäsi moottorisahan keskipakoiskytkimen. oli pottis rata auto siinä. sitten tuli 1/12 sähköautot. ne varsinkin täällä pohjolassa-talvisaikana saivat suuren suosion kun keksittiin hakea vanhoja paperikoneen neulahuopamattoja radoiksi.
sitten seurasi muut sähköautot- buggyautot- turistit- stadion crossarit- truggyt ja mitä niitä nyt sitten lieneekään. ymmärrän että buggyista eikä turisteista luovuta, mutta johonkin pitäisi vetää raja ja ymmärtää että kaikki nämä uudet luokat on puhdasta kaupallisuutta- koetetaan uudella autotyypillä tai luokalla veistellä viipaleita tästä rc kakusta. 
mielestäni MM ja EM kisa luokat pitäisi riittää, ja keskusjärjestöjen, niin AKK kuin EFRA/IFMAR pitäisi olla tiukempia näiden "arvokisa luokkien" hyväksymisissä.
Harrastaahan saa kuka mitä haluaa, vaikka perhosten tai sienien keräilyä, mutta kisatouhu pitäisi keskittää, ja mielestäni näihin alkuperäisiin luokkiin joilla on pisimmät perinteet kovina kisaluokkina.

32
(huoh...) Vois noita Googlaustaitoja vähän hioa...  https://www.hobbylinna.fi/tuote/pinion-gear-12t-32p-hardened-steel/423942X/

33
eivät ole läheskään sama.. toinen on tuuma pohjainen kun taas toinen milli pohjainen. kukin saa sitten arvata kumpi on kumpi (tai kampi, lasten lorua seuraillen: kumpi ja kampi tappelivat.. kumpi voitti, vai kampi..)

Jos haluatte oikein kunnon päänsäryn kääntäkää Google kääntäjällä seuraava artikkeli:
https://gearsolutions.com/departments/tooth-tips-pitch-perfect-gear-design/
 Tai sittn sanokaa vaan että KAMPI voitti ja menkää kauppaan ja ostakaa OIKEAT rattaat...

34
Kuuulemieni raporttien mukaan kisaaminen oli monessa vaiheessa tosi sujuvaa ja tasaväkistä. joitakin tahattomia ajovirheitä väistämisissä ja strategiavirheitä. kova vauhti asetti kaluston koville ja muutama motti laukesi. Kun porukat oppii näiden ratojen tempoon ja malttaa paneutua tuohon auton preparointiin eli ennakkomekkaukseen, on meilläkin luvassa hienoja ja kovatempoisia ratakisoja. Sen minkä kaikki osallistuneet saattoiva todeta, oli radan ulkopuoisen osuuden kattamisen nurmikolla , eli säästävän autoja tuholta... Hatun nosto Teemu Saariselle aktiivisuudesta ja Teemu Leinolle uusien ratojen puffaamisesta kansainvälisillä foorumeilla.

35
sarja tulee kasattuna, mulla löytyy siihen sähkökamat eli motti, säädin, pari akkusatsia, sanwa vastari ja servo, transponderi ja maalattu korikin kunhan vesa saa aikaiseksi,Päivitys: Sovittiin Kimin (screwed) kanssa että hän kasaa sen ajokuntoon Kouvolaan, saa nähdä sitten kuka sillä demoa siellä ajaa, toivottavasti on pitoa...
NIIN.. mikäli muistan, on sulla tuo alkuperäinen Buri, mulla on noita jäljelle jääneitä varaosia versioon 1, voit hakea ne, kun tulet ihmettelemään tätä evo 2.1 versiota.

36
tilasin yhden BURI RACER EVO2.1  auton näytille, pitäis ehtiä Kouvolan SM kisan varikolle

37
vois pitää se kolmas osakisa tattiksella jos joku uhrautuu järkkäämään, onko mahdottomuus...

38
Eiköhän "Team Varastointi Virhe" ja $PEED GARAG€ järjestä vastaavan ajo ja tekniikkasessionin Tattiksella ennen syksyä nimellä VELOX DRIVER`S ACADEMY.

39
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 22.08.20 - klo: 19.38 »
Uskomatonta p*skanjauhantaa jannuilta, joita luulin alan guruiksi...
  nitropaimen
Fullspeed RC
Profiili Yksityisviesti

Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #4023 : 12.10.19 - klo: 12.41 »
LainausMuokkaa
 Jotta saataisiin PISTE tälle keskustelulle Laitan näkyville ja muistutukseksi että oikealla yläkulmassa on nelikulmio jossa lukee HAKU  kun siihen naputtelee vaikka  Nitromoottorin säätö niin tulee aika monta linkkiä aiheesta, tässä yksi parhaista...http://rc10.fi/index.php?topic=43026.msg400014#msg400014
"Semisuuri Puutaheinää keskustelu"

40
sulta  puuttuu Gurney läppä korin takareunasta, sillä on yllättävän suuri vaikutus...

41
vielä erikseen c-finaali, huh. pitkä päivä. parempi noin.
ennen vanhaan ei ollut mitään muita finaaleja ku nousut ja pää. last chance tarjoaa hyvän ja riittävän finaalin niille jotka putos aiemmin.

"Save the last dance for me" Lavatansseissa tytöistä rumimman seinäruusun  ainoa toivo...

43
valitettavasti venäläiset ja valkovenäläiset puuttuu, onkohan ne edes tietoisia karkeloista...
ihan hyvä tulos 20 ilmoittautunutta R8 luokkaan, toivottavasti löytyy mekatsuja kaikille

44
Minä olin ihan vakavissaan Buri-asian suhteen. Se on hyvä luokka, koska siinä autoja ei voi säätää ja autot ovat yksinkertaisia rakenteeltaan, suht kevyitä jne jne. Ja tehoja ei rajoitettaisi mitenkään. Siitä sai mahtavan sähkörataluokan etenkin kun nyt meillä Suomessa on 2 huippubaanaa, Hyvinkää ja Tattarisuo😎

Soraääniä odotellessa😉
Niin olin minäkin...aluksi, kunnes Shepherd hylkäsi projektin (syy: Ammattikoulun teknisen askartelun projekti, jossa joka kuukausi on uusi Buri versio)
Tsekkaa tämä:  https://www.facebook.com/BURIRacerE1/

se mikä tuossa nykyisessä Buri Racerissa on hyvää mikä on surkeata lähes kaikissa muissa, mukaanluettuna Shepherd, on MOTTIPUKKI.. kunnon työstety jöötti..Nykyinen versio näyttää myös käyttävän SHEPHERD etupäänosia joka on Varastoylläpidon kannalta hyvä juttu- päärataskin näyttää olevan moduli 1.0 shepherd vaihderatas
Buri näyttää olevan aika suosittu jenkeissä, syytä voi vain arvailla.. (Eihän jenkeilä edes ole kunnollisia eurooppalaistyylisiä nitroratoja)
Voishan sellaisen E2.1 Burin ottaa hypisteltäväksi, saman hintainen kuin kesiverto itämainen turistikymppi,
suurin osa etupään osistakin on jo hyllyssä kun on Shepherd osia...



45
Buri.
Buri ja tarpeeksi Buranaa pakkiin..  :)
mä muuten löysin noita Buri osia, kun aloin kaivamaan varastoja sähköautokamoista.. jos kiinnostaa

46
Katsotaan missä mennään, noin vuosi.  siihen asti: Nitro kesällä asvaltilla, mattokiila talvella matolla... brändit on mitä on, jopa $PEED GARAG€
 hehe...Ainakin kiva tulla katsomaan kenellä menee kovaa ja kenellä 5 minuuttia, ja sitten Kenellä menee kovaa se viisi minuuttia... liikenteen seassa...

47
Polttisautot / VIRSI 484 "Totuuden henki"
« : 20.08.20 - klo: 11.12 »
BlaBla.. Bla.. Hehe
Jatkossa olennainen sanottava Blogeissani : https://racinghobbyfi.blogspot.com/
ja: https://raddad-racinginfinland.blogspot.com/

 "Ken tietoa lisää, se tuskaa lisää"

Lainaamasi teksti on peräisin Raamatusta, Saarnajan kirjan ensimmäisestä luvusta, tarkemmin ottaen vuoden 1938 suomennoksesta: "joka tietoa lisää, se tuskaa lisää". ... Tällöin tieto olisi ihmiselle positiivinen asia, vaikka se tekisi hänen olonsa epämukavaksi tai jopa tuskaiseksi.
"Parempi elää onnellisena pöhkönä"  Nitro paimen. (hyvä  tai huono paimen ? ei väliä )

48
"keksitään".. Tais olla tuo ARC jonka kuvan lähetin..  :) "Me".. Sinä ja Micsa ..?
Toivottavasti porukka innostuu sankoin joukoin, tuleepahan karkeloihin vapaita mekkareita ja nostajia...

49
Minä EN PIDÄ enkä ole koskaan pitänyt koppiautoluokista, en oikeista enkä RC luokkina. Minusta kilpa- autot ovat joko Formula 1 avoimine renkaineen tai sitten LeMans kisoissa ajettavia LMP protoja tai GT luokan Porscheja, Corvetteja tai muita umpikorisia. Minusta "koppiautot" on sitten neliovisia sedaneita (Turistikorit) WRC ralliautot tai jenkkien Stock Car autot, jotka on vain Tavis ihmisille markknoituja "näköis" autoja.. :Win on sunday and sell on monday Miksei herätetä henkiin 1/10 pan car luokkaa foumeilla ja tuimalla modified motllla. Ihan varmasti vauhtia piisaa ja kohtuullisia kuluja per kisa.. 1/12 jannujenkin olisi erittäin helppo siirtyä tähän luokkaan.

50
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 19.08.20 - klo: 11.17 »
Screwed/Kimi on aivan oikeassa, mutta "Patterikasi" ei ole vielä löytänyt omaa muotoaan.
"Ensimmäisen polven" R8e autot oli tuo jäykkä kahden hiilikuitulevyn väliin väsätty ammattikoulu projekti Buri Racer Se oli vähän liian simppeli, joten syntyi muutama jousitettu nitroautosta moddattu alusta.
Niihinkään ei olla oikein tyytyväisiä, sillä nuo motti ja akkusatsi möhkäleet asettavat oman vaatimuksensa rakenteille. kas kun törmäyksesä ne pyrkivät jatkamaan matkaansa ja murskaavat ja vääntävät rakenteita. Tuo mun Velox 8 pateriversio meni vaihtokauppana jenkkeihin. vaikka olin korjannut kaikki näkyvät vauriot sun krässin jäljiltä, oli jenkkipoika aika hapan kun suurin osa ripustuksista ja niiden tapeista oli aivan hajonneita. mottipukki ja säätimen kiinnityslevy meni jo aikaisemmin vaihtoon.
ELI: aika lailla tuotekehitystä saa tapahtua, ennenkuin autot on valmiita oikeaan kisakäyttöön

51
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 18.08.20 - klo: 21.55 »
vaikka tämä on nyt gt8 juonne, niin laitan kuiteski: Ihan videota kerta toisensa jälkeen tuijottamalla ja ihan manuaali sekunttarilla yhden kierroksen aikaa painamalla, sain teemu leinon ajaksi keskiarvon 14,47  InF1inity
IF18 autolla tattksen Air Circuitilla.

52
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 18.08.20 - klo: 21.05 »
No niin.. Nyt se siis alkaa, tuo GT-8 tyylinen valitus.. 
"Jos ENS-mestari pärjää hyllystä otetulla moottorilla niin se ostettu hyllymoottori on tuskin sullekaan mikään este voittaa SM. Tattiksen pääsuora on reilu 10m lyhyempi kuin Fioranon suora että vielä jäädään ehkä vähäsen keskinopeuksissa sille. "
Muutama Fakta: Noita "Huippukalliita" moottoreita toi markkinoille Novaroissi pohjaisten moottoreiden tuunaajat: Ielasi, Fantini, Gimar ja muutama muu. Novarossi tehdas huomasi että mottien suunnittelijan CesareRossin kuoltua juuri kukaan ei mennyt kisoihin hoitamaan supporttia mottibrändille, kunnes Graziosa Rossi, Cesaren leski tajusi että "mottituunajile" kun antoi puolivalmiita aihioita, he kasasivat ne, siinä samalla sipaisivat vähän kampuraa ja sylkkyä dremelillä ja lätkäisivät laatikon päälle tarran "Tuned by se ja se" Se mitä tuunaajat OIKEASTI teki, oli että ottivat kantaakseen valmistajan takuut, supportin ja muun tarpeellisen roolin.
Sitten mennään nykyhetkeen:NOVAROSSI tehdas on ollut suljettuna maaliskuusta lähtien ja pahat kielet sanovat että ei tule koskaan aukeamaankaan, ainakaan nykyisen johdon (Graziosa Rossi) alaisuudessa.
Nyt useammastakin  lähteestä saa novarosseja noin puoleen /neljäsosa hintaan, niin Italialaisilta kuin Kiinalaisilta kauppiailta. Tämä selittyy sillä että Rouva Rossi yrittää realisoida mahdolisimman paljon varastoa, jotta jäljelle jäisi lähinnä kiinteistö ja CNC koneet. Tulee olemaan kiintoisaa nähdä kuka jatkaa Nova mottien tekoa, minun "vlli arvaus" on JURAY HYDY. Tässä tilanteessa todennäköisesti ainoa jolla on kiinnostusta ja pätäkkää siihen, johtuen eritäin edulliista EU rahoituskuvioista.  Aika näyttää. Sen voi lopuksi kuitenkin sanoa että mottihinnat tulevat merkitävästi laskemaan vielä. Lopetetan vaan jokaisen "pro kuskin" sponssaus kymmenelä motilla per sesonki.
Enemmänkin olen huolissani että porukat menee halpaan "itämaan ihmetuotteiden"huumassa.

53
Yleinen keskustelu / Vs: "RC Timing Oy"
« : 18.08.20 - klo: 20.34 »
Kaikkiko on menossa "Bisnekseksi" ? touhuttuani aikani rc homan parissa, ja pidettyäni 12 vuoden paussin, oli aika shokki kun hyvää hesan kerhoa (HMR) ei enää ollut ja aikoinaan kohtuullisesa kunnossa ollut rata (HKN Tattarisuon rata) oli päästetty täysin hunningolle. Nyt onneksi tuuli on kääntynyt Tattiksen ja Hyvinkään osalta, mutta mikä on kohtalo kisajärjestelyjen kohdalta ? Venekavereilla, jotka käyttävät samaa AMB systeemiä, on kaikki isossa siirrettävässä lootassa joka viedään aina tarvittavaan paikaan. siellä on myös nauhuri josta soitetaan kunkin erän aloitus ja kesto

54
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 17.08.20 - klo: 21.25 »
heh.. hyvä meininki... jos saa huikata, ensi seongiksi sitten EM kiesi Velox V10 Pro, siihenkin saadaan kyllä hierottua sellainen hinta että alkaa kuumottamaan...

55
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 17.08.20 - klo: 09.38 »
mulla on picco ex 12 pillin kanssa, vähän ajettu saisit satasella, tulppia ja suodin mukaan laita messagea vatanenj@gmail.com tai kaappaa mukaan kun  tulet hakemaan gimarin.

56
Kilpailijoiden kanava / Vs: RC-Kilpailutoiminta & SOME
« : 16.08.20 - klo: 17.15 »
tässä esimerkinä Slotracing eli ura-autojen ""Finslot" palsta:  https://www.finslot.net/45-uncategorised.html
Aika selkeä jaotus laji ja luokkaesittelyä sekä tulospalvelua. Ei läheskään sellaista "Söhrön söö mössöä" mitä RC 10.fi teksti ja myös FB saitti on, jossa kuka tahansa saa suoltaa ja aloittaa tarinaa ihan miten huvittaa. Moderaattoritkin on täällä lähinnä "erotuomareita" jakaen tuomioita lähinnä sen mukaan, kuka on kenenkin kaveri. Jos jotakin rotia yritetään saada  aikaan, pitäisi aloittaa puhtaalta pöydältä ja esimerkiksi moderoida ikivanhat jorinat jonnekin erilliseen arkistoon.Tekniikastakin voisi olla tekniikka osasto jossa esim nitro moottorin säätö olisi keralla käsitelty vaikka laaataamalla muutaman huippumerkin manuaali suomenkielisenä käännöksenä. Noi "Mutu arvailut" vois sitten kerätä vaikka yhteiseen huumoriosastoon. (Lisähuomautus: Slot on AKK:n alaista touhua ja erittäin hyvin organisoitua...)
Kannattais ottaa yhteys Pyry Niemelään tai tsekata: https://www.google.com/search?q=gantry+framework&oq=gantry+framework&aqs=chrome..69i57j0l7.19423j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

57
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 16.08.20 - klo: 16.35 »
speed garage tuo tuon firman tuning osia veloixiin ja mugeniin, voisin kysäistä mitä tuo kössin kytkin maksaa, saisit "team hinnalla"

58
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 16.08.20 - klo: 11.32 »
kaksi asiaa, tuo kössin FW 06 alusta näyttgää olevan suosiossa, tässä liitteenä tuning kytkin, voisi olla hyvä sulle..
sitten mottiasiaa:Miksi ihmeessä täytyy alkaa vääntää kansallista mottisääntöä ??? Jos pitäydyttäisiin täälläkin tuossa EFRA 4 minuutin alkuerä kestossa, ei olisi mitään mottiongelmaa,voisi ajaa juuri niin rikkaalla että motti kestäisi taatusti, sitten voisi vähän kiristää finaaliin. 
Hinnoittelusta: Novarossin huippumotteja saa maailmaltakin nyt niin halvalla että menee tuo ehdotuksesi € 300,- puolitetuksi. Mun "Speed Garage" tarjonnassa tulee PICCO Monza Evo, jolla muutamat kuskit on Itävallan kisan finaalipaikassa kiinni ja hinnoiteltu €299,- Pro Stock 5 porttista saa ihan yleisesti hintaan € 150,-/ 190,-
Se että yksi tiimi pitää itsepäisesti kiinni tuosta 5 minuutin  alkuerästä, selittyy yksinkertaisesti sillä, että "jos kilahtaa, otetaan hyllystä uusi"...

59
Jatkossa voisi ulkoradoilla olevissa kisoissa olla vapaa 13,5T moottori, voisi vähän säätää speksejä ratojen mukaan.. haluaisiko RPM:ää vai vääntöä. Tekisi homman mielenkiintoiseksi-sekä kauppiaille että kisaajille. (Eikä olisi pelkoa että speksimottia ei olisikaan yhtäkkiä saatavissa) Sääntönä yksinkertaisesti" EFRA  homologated"..

60
Mennee moottorivalinnat syyskuun puoliväliin arviolta.
on noi kaksi muuta aika vanhaa vuosikertaa, tähän mennessä on kyllä tullut aika makeita vaihtoehtoja...


TEAM TRINITY   Item Back in Stock Notification   

Jukka vatanen,
This is an automated notification from TEAM TRINITY to let you know that the item you were expecting is back in stock.

[itemname]   REV1101X2 X-Factor 13.5T Certified Plus SPEC 2-Cell On-Road
X-Factor 13.5T Certified Plus SPEC 2-Cell On-Road

APPROVED...


REVTECH... POWER Yourself to the NEXT Level

Standard Race SPEC Features:
10% Lighter than Previous Motors
Weight (144g avg)
New Composite Sensor Board
0 - 60 Degrees of Timing adjustment
Revolutionary timing ring & locking end plate systems saves weight Only 6 short screws (no long screws)
X-Flow Cooling which pulls more air through the can, reducing motor temps
2pc CNC Machined Aluminum can allows for more accurate deviation readings
2mm Ultra Low Resistance Solder Tabs
New Stator Design provides a more efficient power curve NO FADE!
2650Kv this number is approximate set as Zero Degrees of Timing. Sensored Brushless Motors are not rated in Kv's due to the fact that timing and voltage can effect the Kv number.
13.5T comes built stock with the torque and punch of the TEP1119
12.5 x 25.5mm Long
High Torque Rotor - Copper

CERTIFIED Plus SPEC FEATURES:
(Tuning Service)

Custom built and hand assembled just like our Team Driver Motors
Buying a Certified Motor is the closest anyone can get to buying a Trinity Team Motor. Example: Asymmetry in a brushless motor could be anywhere from "0" to "30 plus". Certified Plus will have no higher than a "4" so you never see a rotor higher than a "4" in the "PLUS" line.
The other advantage will be each and every CERTIFIED Plus SPEC motor will come with a complete print-out after running the motor on the Motolyser.
Rotor precision shimmed and aligned
Sensor Board adjustment and timing set for motor application
Each Motor with come Built with a CERTIFIED Top 5% Rotor and Stator

Certified Plus SPEC Featured Upgrades:

Certified Red Seal Ceramic Bearings (TEP1738 Installed)
Special Certified Black Anodized End Plate (Only Available with a Certified Motor)
Complete 6pc Silver Aluminum Screw Kit (REV1131 Installed)
Revtech Blue Chrome Motor Box
Top 5% Stator and Rotor

All Certified Plus SPEC Versions are Built with a TOP 5% Rotor and Tuned to your selected application.
12.5 x 25.5mm Long
< span style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-shadow: none; text-rendering: optimizelegibility; border: 0px; margin: 0px; padding: 0px;">High Torque Rotor - Copper
Disclaimer:

To Comply with BRCA Rules all motors must be assembled with the following production parts.

Rev1122- X-factor Blue Endbell with Bearing
Rev1400- Standard Bearings
Rev1130- Standard Steel Screws
View Product

Thanks for using TEAM TRINITY.

https://corally.com/Brushless-Motors/1-10-Racing-Motors-Sensored/Dynospeed-SPEC-Stock/ (Euro RC:n uusi brändi)

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 31