Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - nitropaimen

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 31
61
Toi on ARC R12 touring autoon erikseen suunniteltu servo savöxin ja arcin yhteistyönä. :wink:

https://www.redrc.net/2020/07/arc-r12-srs-super-response-servo/#more-192173

ARC R12
http://www.arc-rc.com.tw/arc_r12_adv.html
En ARC:n sivuilta löytänyt yhtään mattokiila R 12 autoa, mutta eihän sillä oikeastaan ole mitään väliä.. kyllähän Sävöx servot on ihan hyviä kahdella, yhdellä tai varmaan myös ilman yhtään korvaketta,karhunkäpälällä kiinnitettynä, kuten en myöskään tuota servoa annetusta ARC linkistä..

Itse päivitin vähän sähkis blogiani..  https://racinghobbyfi.blogspot.com/

62
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 15.08.20 - klo: 13.27 »
Vertailun vuoksi 1/10 sähköturistilla ajettu 16,9s uudella profiililla kumirenkailla. Tehoa pitää olla jos uudella profiililla meinaa kovia läppejä ajaa.

Tämä hieman huolettaa itseäni näissä uusissa radoissa. Ruvetaan liikaa keskittymään siihen yhteen nopeaan kierrokseen ja hakemaan sitä autoa/moottoria/setuppia siihen. Tattiksen rata antaa tähän erinomaisen mahdollisuuden.

Tärkeintä on kuitenkin se kuinka hyvää ja mielekästä se itse kisaaminen on, kun ajetaan vaikka pitkiä kisoja.
sellaista se asvaltti kisaaminen nyt vaan on..  en ole kuulut kenenkään formula 1 kuskin sanovan: "No ei se nyt niin kovaa mennyt, mutta oli ihan kiva cruisailla siellä seassa"

63
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 15.08.20 - klo: 12.43 »
Päivitin Nitro rata (R8) blogini- siellä omat uutuuteni:  https://raddad-racinginfinland.blogspot.com/

64
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 15.08.20 - klo: 12.41 »
näin on... nitro R8 autolla sekuntia parempia, todennäköisesti tulevaisuudessa  R8e (pan car patteri kasi) vielä nopeampia aikoja..

65
Hobbywing on todennäköinen voittaja, ja saatavana useammaltakin maahantuojalta..

66
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 14.08.20 - klo: 12.20 »
nyt Mika Niiranen on avannut ihan oman juonteen Foorumille Näille "asvaltti kiila" autoille. Huh mikä nimi.
Ehdotan että otetaan seuraava käytäntö nimissä: GT8, GT8e..  M8, M8e..  R8, R8e jossa siis R8 on tietenkin "Nitro ratakasi" ja R8e on Patterikasi sitten säilytetään TP10 ja toivotaan että aletaaan ajaa LPM 10 luokkaa joka on sekä ulkona että sisällä ajettava Pan Car 10 luokka realistisella LeMans Proto korilla

67
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 12.08.20 - klo: 23.52 »
mä voisin antaa sulle näytteenä muutamat sweepit, jos tulet hakemaan, samalla voitais keskustella gimar gt8 autosta  ja sen demoajamisesta, tuossa se nököttää edelleen hyllyssä muutaman motin kanssa...

68
saataskohan Ahoniemen broidikset taas ajamaan, oli aika makeita tsemppiksiä aikoinaan..


Kilpailijoiden kanava / Vs: Ratakasi - Nyt suunnitellaan kesää 2014 (7.10.2013)
« : 09.05.14 - klo: 23.00 »
Lainaus käyttäjältä: Sakke - 09.05.14 - klo: 15.12
Nyt on laitettu ilmo sisään Kouvolan kisaan. Edellisen kerran kasipolttista tulikin ajettua joskus 90-luvun alkupuolella.
Upeeta, Sakke ! Koeta saada teemu leino ja veljesi simo kanssa  ajamaan.

69
ei muuta kuin tervetuloa joukkoon, Ender/Mika.. Toivottavasti saamme jatkossa lukea sinun tarinointia siitä, miksi Nitro Ratakasi on erilainen muihin luokkiin verrattuna, varsinkin Buggy luokkiin.
Hiskistä: Olin luvannut 2014 vanhoille kavereilleni jotka innostuivat uudelleen ratakasista että olen mukana järjestelemässä supporttia ja tehdas suhteita parhaaseen saatavilla olevaan autobrändiin.
Onneksi sellaiseksi valikoitui  Shepherd . Minun piti touhuta vain kolme vuotta.. Aina jatkettiin vuosi lisää. Nyt 2020 alussa Shepherdiin innostui nuori Hiski Rönkkönen (joka ajaa montaa muuta rc luokkaa ja oikeilla RR  ratapyörillä kisaa ja opiskelee kaupan alaa). Hän osoittatui olevan kiinnostunut ottamaan Shepherd supportin hoitaakseen ja myös myöhemmin laajentamaan toimintaansa lajin piirissä.

Tämä tarkoittaa siis sitä että kääntykää Hiskin puoleen... Itse keskityn siihen mitä jo pitkän ajan olen halunnut tehdä: Kehittää Nitromoottoreita, olla yhteistyössä maailman parhaiden nitromottien virittäjien kanssa ja lisäksi suunnitella ja valmistuttaa "tuning osia" nitrokasi luokkaan, sekoittaa omaa nitrofuilia, valmistuttaa hehkutulppia omilla spekseillä ja paljon muuta... Brändi on "JW $PEED GARAG€ hehe...
Odotamme kaikki innolla millaiseksi tämän vuoden nitro ratasesonki muodostuu ja varsinkin ensi sesonki, kun kisat ajetaan kahdella suomalaisella tuliterällä, kansainväliset speksit omaavalla baanalla.

70
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 09.08.20 - klo: 20.37 »
-voi poistaa-

71
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 09.08.20 - klo: 20.37 »
Kertokaas viisaat, mitä eroa on pinionilla, jos mod merkinnät  on 48 p ja 48 dp ?
tästä kuvasta se selviää: 48p on 48pich  48dp  on 48 diametric pich... mitataan hiukan eri kohdasta, mutta periaatteessa hyvin lähellä toisiaan. hampaan muodolla suurempi vaikutus välyksen sopimiseen toisiinsa.

72
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 08.08.20 - klo: 20.30 »
Kävin ensimmäistä kertaa uudella Tattarisuon radalla. Täytyy myöntää, että oli kyllä huikea rata ja radassa on hyvä flow.

Kaikki autot menivät siellä sulassa sovussa. Radalla oli päivän mittaan 4 ratakasia, 5 bensaturistia, 2 sähköturistia ja jopa 1 pancar pro 10.

Tästä on hyvä jatkaa.
sitähän nuo euroopassa vierailleet kasikuskit ovat sanoneet,kun auto on kunnossa ja radassa on tuo "flow" niin kilvan ajaminen on nautinto, auto ohjaa lähes itse itseään...

73
. Se että pienoisautoilu ja varsinkin RC autoilu ja sen alalaji nitro rata autoilu ei esitä sen suurempaa osaa AKK:n aktiviteetissä, on mielestäni harrastajien ja niitten kerhojen oma syy. Kyllä Hyvinkäälläkin aukeni kerhon kassalipas kun perusteltua syytä löytyi, kiitos siitä yksiselitteisesti teemu Saaarisen
 muistutan porukalle taannoisista Vaasan sähköcrossi kisoista. kyllä AKK:lta avustuksia ja apua löytyy kun on oikea ja perusteltu sauma.
on mielestäni uskomatonta jauhaa tuota "ilman AKK:ta mantraa" kun ei edes katsota noita kortteja koppun saakka.
Teemu leinon markkina arvoon tai ajamiseen en ota muuta kantaa kuin että eiköhän teemu aja siellä missä Kenji maksaa  siitä.. Hienoa että tuli näyttämään mallia tattikselle, lähti sekuntti pois läp ajasta...

74
Nyt näyttää puurot ja vellit menevän sekaisin.. ENS ja ETS on keskieurooppalaisia organisaatioita. Tänne saattaisi GP tyylinen kuvio onnistua. "NORDIC NITRO GP SERIES"  Kisat Hyvinkäällä, Tukholmassa, jollakin toisella joko Norjan tai Tanskan radalla ja Päätöskisa Malmin Nitro Circuitilla... Sponsorina Ruotsin ja Suomen autourheilu organisaatiot sekä ulkopuoliset Vauhdin Maailma ja muu yritys (Motonet, Tokmanni,Viking line, Silja jne..)
Se joka saa Kenji Jakartan (Infinity) järjestämään kisat täällä, sille "vuoden maineteko" palkinto...

75
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 06.08.20 - klo: 22.10 »
Nimenomaan.

Viime kesänä en käynyt treenaamassa ollenkaan mutta ajoin silti koko sarjan ensimmäistä kertaa. Ja lopputuloksena oli SM-sarjan 6. Mutta täytyy myöntää että tässä oli myös vaikutusta lopputuloksiin sillä että yksi kolmasosa porukasta ajoi kisoja vain ulkomailla ja muut jotka olivat minua nopeampia eivät valitettavasti päässeet maaliin asti jokaisessa kisassa.

Ja nyt kun käy muutaman kerran treenaamassa ennen kisoja niin näkee sitten että mikä on treenaamisen vaikutus.
pääasia on että ote on innostunutta ja pidetään osallistumismäärä tarpeeksi korkeana, välitavoitteet on saavutettu, suurin asvaltilla ajettava luokka, SM arvo ja nyt kansainväliset rataolosuhteet, joista olen jaksanut naputtaa vuodesta 2014 lähtien...

76
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 06.08.20 - klo: 20.10 »
Moro,

Mää otan vaan varmaankin ratakasin völjyyn lauantaina kun tuossa on kisatkin tulossa. Se on varmaankin ihan hyvä käydä vähän ratakasia ulkoiluttaan kerran pari ennen kisakekrejä 🏎
kova jamppa... ajaa kylmiltään finaaliin...

77
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 05.08.20 - klo: 17.31 »
tee semmoinen palje sivuikkunoihin että puolesta välistä poikki, takaosa irti ja etuosa kaarelle sisään päin, siten että tulee ""naca duct" joka imee ilmavirran sisään jäähdytysrivalle. sellainen oli thilon gimarissa floridassa.
https://www.youtube.com/watch?v=rtEsdUzlIEk

78
voisin jatkaa keskusteluja mahdollisten sarjan sponsoreiden kanssa...

79
olennainen kysymys on edeleen:Miten potentiaalisia mekkareita saadaan kisapaikalle kun esimerkiksi

nitro turisti kympin annetaan kutistua olemattomaksi...


Ratakasi ja TSM-10 samana viikonloppuna ja bensa-luokat omana viikonloppuna.
en usko että patteri turistit tulevat mekkaamaan ja haluavat paneutua nitrojen salaisuuksiin, vaikka täällä näin todistellaan,  ei se ratakasin mekkaus ole vain auton kaappausta ja pullosta fuilin lorottamista. muistan kun Henkalle löytyi vain tuntematon hemmo mekkaajaksi. motti pysähtyi muutaman minuutin jälkeen, jamppa yritti startata, kun ei startannut, lähti juoksemaan ympäri  varikkoa hakien sopivaa turbotulppa, kun oli saanut tulpan paikoilleen taas startterilla hinkkausta. huusin että tarkista fuili. hehe jamppa oli tankannut vain lirauksen "kun fuili oli kuohunut"  varmaan kolme- neljä minuuttia meni siinä sekoillessa, kun kokenut nitrokaveri olisi heti auton käteen saatuaan nähnyt missä oli moka..

Olen tässä mielessäni kehitellyt ajatusta systeemistä "Velox Driver Academysta" jossa kasi ja kymppi kuskit treenaavat yhdessä, sekä ajamista että säätöjen viimeistelyä ja mekkausta. muutama asiansa osaava kertoo muille, myös patteri jannuille, mistä on kyse tässä touhussa. ehkä onnistuu vielä tämän sesongin puitteissa "Malmi RC Circuitilla"

80
olennainen kysymys on edeleen:Miten potentiaalisia mekkareita saadaan kisapaikalle kun esimerkiksi

nitro turisti kympin annetaan kutistua olemattomaksi...

81
onks toi "AIPWORKS" nyt viralllinen nimi ?

82
no.. hyvä on..
 mekkarin tehtäviin kuuluu:
katsoa että auto on kaikin puolin kisaan kunnossa. ennen kisaa on kuskin kanssa  sovittava tankkaus ajankohdat, senkuntien tarkkuudella.
myös ennen kisaa on käytävä läpi rengas vaihto suunnitelma, missä vaiheessa FINAALISSA vaihdetaan vain kaarteitten ulkopuoliset pyörät, missä vaiheessa kaikki pyörät.
myös kaikki pyörät testaamalla varmistettava ettei ole jumittavia purseita- kalvaimella siistittävä vanteet jos on.
myös pikatäyttö pistoolin käyttö harjoteltava.
 on sovittava kuskin kanssa mitä menetelmää käytetään kisan kestäessä seoksen säädön märittelemiseen
on varmistettava että on apumekkari käytössä renkaan vaihtoon pitämään ja kääntämään autoa.
järjesstettävä varikkotila niin että on kaikki työkalut ja tankkauspullot, startteri ja hehkutin, avaimet ja ruuvari, tulppa avain ja varatulpat käsillä ja järjestyksessä, ettei tarvitse juosta pitkin ratavarikkoa niitä etsimässä.
mekkarin on  tiedettävä miten pitää moottori lämpimänä ennen starttia, ja tankata se pullosta ennen starttia aivan piripintaan, kisan kestäessä sitten käytetään pikatankkaus pistoolia.
erän alettua käytetään resetoivaa sekunttikelloa mekkausajankohdan määrittelyyn sillä on erittäin kriittistä nykysysteemin mukaan pystyä ajamaan 5 minuutin alkuerää. vai tehdäkkö suosiolla välitankkaus, jos vauhti kuitenkin riittää finaalipaikkaan.
finaalissa voi sitten venyttää fuilinkestoa 4,5 minuuttiin ja ajaa moottoria säästgäen hiukan rikkaamalla, kakkosmekkarin ottaessa inframittarilla lukeman pitstopin aikana..
Kannattaa pitää mielessä että ratamottori saattaa olla saman hintainen kun autosarja sitä ei kannata tuhota riskeeraamalla ajamalla liian laihalla..

83
Itseä ihmetyttää juuri tämä että polttiskuskeilla ei ole mekkaajia ja kisoihin ei osallistuta ja/tai luokkaa ei ajeta kun ei ole vakinaista mekaanikkoa.
Itse olen käynyt toistakymmentä kertaa polttiskisoissa siten että ikinä ei ole ollut vakiomekkaajaa. Ja aina on varikolta löytynyt osaava mekaanikko. Ja kisamenestys ei ole koskaan jäänyt kiinni siitä että mekaanikko olisi tupeltanut ja pilannut kuskin kisan.
ratakasin ja buggyn mekatsuhomma on aika erilainen. se jääköön sanomatta miksi..

84
tässä ollaan vaan pohdittuu kuskeja, kun on nitroautoista kyse, niin yhtä tärkeätä oisi herättää "yleistä kiinnostusta" jotta potentiaalisia MEKATSUJA tulisi paikalle seuraamaan touhua ja mekkaamaan kavereitaan.
näitä sopivia yhdistelmiä kannattaisi punnita myös... >"team ilmainen cokis ja pizza kaverille-racing "...

85
Polttisautot / Vs: Uusi kampura O.S .28 koneeseen mistä?
« : 03.08.20 - klo: 22.22 »
Menin jo ostamaan kun sain tän uuden koneen sen verran edukkaasti. Mä rakennan sitten vauhtipyöräperusteisen käynnistimen. Vaika löytyisi sopiva kanki niin maksaa samanverran kuin tuo uusi linkkaamasi .28 motti. Mikä näissä O.S koneissa on niin erikoista, että ovat maksaneet aikoinaan aivan julmetusti?

Kiitos selvityksistä.
maksaa ne edelleenkin.. mottivalmistajia tippuu tienvarteen kuin käpyjä mutta OS senkun porskuttaa,
tässä muutama syy:
Loistava laatu ja hyvät raaka- aineet. Moottorit ovat "valmiita", ei lastentauteja, valmistaja aloittanut jo 1930 luvulla.
Osa FUTABA konsernia, jolle hobby rc laitteetkin on vain pieni osa toimintaa, yksi maailman suurimmista kosketusnäyttö valmistaista, tekee myös teollsuusrobotteja ja muun muassa taksien taksamittareita
pohjoismainen edustus on nyt MINICARS tukkurilla ruotsissa joten saatavuus hyvä somessakin.

86
Yleinen keskustelu / Vs: Parhaat RC-videot
« : 03.08.20 - klo: 21.46 »
luitko Ender lopussa olevat kirjeet.. se voi lukea pysäyttämällä videon.. ei niin mukavaa luettavaa. näyttää että pätäkät on loppu vähän sielä sun tällä...

87
Polttisautot / Vs: Uusi kampura O.S .28 koneeseen mistä?
« : 03.08.20 - klo: 16.19 »
tässä os xz 28 varaosat. siihen moottoriin ei ole saatavana vetotapilla olevaa kampuraa

https://www.amainhobbies.com/o.s.-engines-.28-xz-engine-parts/c1140

suosittelen tätä moottoria, joka on halvempi kuin olisi OS varaosakampiakseli, jos sellinen olisi saatavana
https://www.amazon.co.uk/Hobby-Fun-Engine-4-57CC-Starter-Monster/dp/B012HSIWVG

88
Polttisautot / Vs: Uusi kampura O.S .28 koneeseen mistä?
« : 03.08.20 - klo: 14.57 »
jos huomasit niin sama nimimerkki naapurijuonteessa kysyi kampuraa nimenomaan tähän moottoriin:


: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #809 : tänään kello 10:49 »
LainausMuokkaa
Lainaus käyttäjältä: Fromi - tänään kello 09:49
Tarvis vetokäynnistimelle sopiva kampura, missä on männäntapin päässä se pikkutappi vetoa varten.
etsi tuolta varaosanumero niin on toivoa löytää oikea osa.. näitä osseja on aika monta erilaista
https://www.os-engines.co.jp/english/line_up/engine/car/carindex.htm

nuo muut pointit sun kommentissa jätän omaan arvoonsa, totean vaan että tällä foorumilla tietämätön ehtii kysyä enemmän kysym yksiä kuin tietäväinen jaksaa vastata
jatkossa minun vakiovstaukseni on kysyjille: GOOGLAA ja ETSI TÄÄLTÄ HAKUTOIMINNALLA, niin säästyt monelta dissaukselta ja vittuilulta...


en kuitenkaan voi olla kyselemättä  muutamaa pikkudetaljia:
- näyttää että kyselijä ei etsi takaluukun  vetosysteemiä vaan kampuraa, siis kampiakselia..
koska OS ei valmista kyseisessä kokoluokassa moottoria, kysyjä suosittelee gx21 moottorin osia. os ei valmista myöskään kyseistä moottoria, vaan kyosho. kyosho gx21 moottorin kampiaklelin mitta ja laakereiden mitta on kuitenkin 14mm kun yleisesti 28 mottien laakerin mitta on 14,5mm.ehdottaako kysyjä myös laakerin tai kampiakselin dremelöintiä...


89
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tykkimäki Kouvola
« : 03.08.20 - klo: 14.41 »
mitens olis pienten muovimollien teettäminen ja naulaaminen asvalttiin kisan ajaksi... kuten on mattoradoilla.

90
tai sitten valitsee vain autojen mekkauksen ja nitro/rissan käryjen haistelemisen...

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 31