Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - nitropaimen

Sivuja: 1 ... 22 23 24 [25] 26 27 28 ... 31
721
Taas tuli vähän huolettomasti laitettua: Tarkoitan että samassa kisassa/samana päivänä, mutta omana lähtönään. saisitte sinne "tosi kisa luokkkankin" mekatsuja... Kyllä mulla on tuo saloon 1/5 myös suurennuslasin kanssa, Ola P tarjosi FG_tään ajettavaksi, tuning mootori on jo pöydällä ja Dremeli seinässä... Luin jo kaikki säännöt siihen suurennuslasilla... (hehe) bergonzoni GT015 taitaa olla varsin kilpailukykyinen auto ja venejannut kyllä tietää Zenoahin kutkutustemput ! Jos ei siitä riitä niin sitten savat rakentaa Reed rungosta ja "de-stroukkaamalla" luokkaan kunnon kisamyllyn...Bergonzonissa brändinä sekin hyvä puoli että kun Team Shepherd (vihdoin) lähtee mukaan 1/8 buggyyn Bull X8 autolla, löytyy Bergonzonilta niihin kaikkea kivaa, säädettävää diffiä ja kytkintä, Thorseneita vähän joka kulmaan jne...Autot saa "kilpailukykyiseksi" kun jaksaa ajatella ja rakentaa...

722
Bensa-autot / Vs: FG Projektit
« : 02.05.15 - klo: 15.08 »
herrasmiehen hommaa tuo 1/5 skaala... Osat ovat isompia ! Aikoinaan kun Assojampat hankki porsche ja kupla raatoja ja mekkas niistä avoautoja(1:1 skaala!) Totesivat vain, no mitäs tämä nyt on niin vaikeata, työkalut vaan vähän isompia !

723
Onko tämä luokka pyhitetty VAIN  FG Mineille eli nelivetoisille bensavehkeille? Voisiko ajatella että myös samaa kokoa olevilla takavetoisilla voisi osallistua ? Tsekkailen tässä kisaluokkaa, ihan tuollaista basic "jokapaikan hobbiautoluokkaa" jota voisi täällä hesan suunnassa pyöritellä enempi PR mielessä. Vaikka Kaitsu halusi mollata minua tuolla GT-8 juonteessa, olen kuitenkin sitä mieltä että on tapoja ja paikkoja jossa voisi näitä leluja pyöritellä pienen PR rummutuksen säestyksellä.

Bergonzoni Vintage Line: On Alpinea, Fiiuua, Lanciaa hinta puolet FG ministä, voisin niitä RTR autona kaupata hiukka yli viiteensataan...

http://www.bergonzoni.it/eng/files/abarth500_eng.pdf

724
Vapaa keskustelu / Vs: Hauskempaa kuin RC?
« : 30.04.15 - klo: 05.40 »
Kyl sitä on paljonki mitä on hauskempaa kuin RC, mutta ei ne sovi tänne...

725
Ilmeisesti asia on niin että jos kytkin alkaa luistamaan kunnolla, niin sitä on sen jälkeen hyvin vaikea saada enää pitämään?
Ei se niin ole. etkö ole kuullut "Coca Cola kikkaa" Kokista vaan kytkinlevyille ja hanaa...

726
Yksi uutuusluokka joka saattaisi sopia lisäluokaksi olisi 1/10 F1 skaala autot, jos renkaidensa kohdalta sopisivat.( ei pilaa 1/12 foumien pitoa ??) Sillä ainakin Tiksin kerhossa on tiettyä mielenkiintoa jo.

727
Hyvä että sopii. Numeroita kun tuijotin, en uskaltanut koria ostaa.
Pistä kuvaa näytille.

Kamtec... hmm... mulle välikoppa Escort :)
Niitä vois ottaa, kunhan pästään vauhtiin, myös moottoreita, akkuja ym sopivaa sälää.. sopivaan hintaan.
rengasmerkeistä Shepherd/Enneti,  Hot Race ,  sekä UFRA on jo kontaktien piirissä, kas kun tekevät pääasiassa  1/8 nakkeja.

728
On niitä muitakin korivalmistajia kuin Protoform...

http://www.kamtec.co.uk/

729
Erittäin hyvä video finaalista:

https://www.youtube.com/watch?v=Jb4lIpUooX0

Videolta näkyy selvästi että kun Collari aikoo mennä tankkaukseen, se yhtäkkiä kiristää nopeutta edellä ajavan kantaan ja sitten puikahtaa varikolle, menettäen tuskin mitään sijoituksestaan. Mestarillista ajoa ja taktiikan hallintaa. hauska detalji tuo "töniminen" kisan ratkettua... Hupiahan tämäkin on loppujen lopuksi, tuollakin tasolla !

730
Tutka sanoo 110km/h noin keskimäärin suoranopeus. Keskinopeudesta ei tietoa, mutta kun videoita katsoo, ei paljoa hidastele kaarteeseen. Kierrosluku vinkuna on "sävelkorvalla arvioituna" selvästi korkeampi kuin täällä kotimaan radoilla.

733
Racing Hobby "All Scale Team" ilmoittaa oitis kaksi autoa; miika vatanen, "kotimainen superauto" V-Dezign C-12 luokkaan ja sitten toinen GT-12 luokkaan jonne joku noista vanhoista patuista fiilistelemään kunhan message kiirii niihin piireihin asti.

734
Nunni, ei kauan tarttenu odotella vesan inputtia. Miettikää ja vasta sitten alkakaa huutaa ( siis suoltaa zaissea)

735
CLAP-CLAP-CLAP... sanoo Eric Clapton ja kumartaa...  loistava ehdotus, noita GT-12 koreja on muunmuassa uusi Protoform McLaren F1 tyylinen todella mallikas kori. Pienet lisätoivomukset: Voitatisiin ajaa myös Formula 1 (1/10) samassa kisassa jossa olisi myös "Concours D`Elegance arvostelu josta saisi voittaja erikoispalkinnon, Tämä lisäisi huomioarvoa ja jos mahdollista esim kuvia mediaan (En lupaa saada Kimiä radanvarteen, ainakaan Räikköstä...) kannatan lämpimästi ja toivon että saadaan asiallinen oma rata luokkaan kunhan kerhon radat siirtyy uuden katon alle !

738
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 21.04.15 - klo: 21.23 »
Tässä olis kaupungille vähän osviittaa jos osoittavat paikan, loppu kerätään kisajilta kolehtina... ??

http://www.mc-ettlingen.de/photogallery/album/Bahnerneuerung%202014/index.html

739
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 20.04.15 - klo: 00.58 »
Editoitu

740
Uskomatonta menoa kasissa, radan isäntä näyttää vievän karkelot kotiin  mutta sitten on kierroksen päässä neljä/viisi jamppaa kahdenkymmenen minuutin ajon jälkeen. Huh huh! Varmaan on liian helppo rata, kun tuolla tavalla päästelevät...??!!

Nunni.. Collari 178,Balestri 177, piraini 177, Picco 176,- kutzbuch 176, Tironi 175,- Vrielinjic 174 merlin  172 sitten muilla jo huonoa säkää (tai huonoa mekkausta)

741
Nyt alkaa Teemun finaali.
taisi myös loppua...

742
Ok. Makuja on monia ja jos tuollainen rata on c8 kuskeille mieleinen niin eipä siinä mitään. Itse diggailen enempi syheröistä radoista jossa vauhtia ja syheröä sopivassa suhteessa. end offtopic. Tsemiä Leinolle finaaliin!

Niin, tämä on ongelmana kunnon kisojen järjestämiselle, Ei meillä ole Nitro ratapolttikselle soveltuvia ratoja ollenkaan. Hyvinkää olisi, mutta nuo radan reunukset täytyisi korjata, pinta tasoittaa ja valaa uusi asvaltti. Kun Hyvinkäällä kerhon yhteispeli meni sellaiseksi kun meni, ei sielläkään ole odotettavissa mitään. Ainoa toivo on että nuorisoasiainkeskus Hesassa tulisi hätiin ja auttaisi Tattiksen korvaavan radan aikaan saamisessa, laitoin jo Nettiin seikkaperäisen suunnitelman asian hoitamiseksi Malmin lentokentän jäljelle jäävälle osalle huoltorakennusten yhteyteen mutta asia e saanut kuin muutaman puolestapuhujan joten en viitsinyt edes viedä asiaa kaupungin tietoon. Olkoon tilanne sama, kun on jo ollut monia vuosia, eli ei tapahdu mitään 1/8 nitro ratakuvioissa... harrastellaan ja puuhaillaan vaan "mukavasti" niinkuin valtaosa harrastajista toivoo. Ainahan voi kisailla ulkomailla, ei se niin kauhean kalliiksi tule... Portugalissakin on radat avoinna läpi vuoden, siellä järjestetään EM kisat ensi vuonna, hyvää treenia tarjolla ensi talvena.

743
C8 ja muille kokeneemmille kuskeille kysymys. Onko kyseisen kisan rata miten korkealle rankattu kuskien parissa? Omaan silmään vaikuttaa aivan käsittämättömän yksitoikkoiselta radalta, jossa ainoastaan kova vauhti antaa säväreitä.
Lue ylläoleva selostus radan luonteesta. kuvia on RedRc saitilla.  On se varmaan käsittämättömän yksitoikkoistakun mennään sekunnin sadasosien päässä toisistaan minuutti tolkulla ja jos hellittää hetkeksi kaasua  liikaa kaarteeseen mennessä, heti on joku terveessä ja tuuppaa linjalta ulos ja löytää itsensä metrien päästä ruohikolta...Rata on moninkertaisen maailmanmestarin Lamberto Collarin omistama ja siellä ajetaan useita merkittäviä kisoja vuodessa.

Vastausta et kuitenkaan pystynyt antamaan eli odotellaan jonkun kuskin näkemys asiaan.
Sinähän olet varsinainen vitsiveikko...Jos nyt rautalangasta sinulle vääntäisin, niin tuskin millekkään syherölle kerhoradalle ENS KISOJA ANNETAAN AJETTAVAKSI. Tattis esimerkiksi ei täytä mitään vaatimuksia, ei edes Hyvinkää.

744
C8 ja muille kokeneemmille kuskeille kysymys. Onko kyseisen kisan rata miten korkealle rankattu kuskien parissa? Omaan silmään vaikuttaa aivan käsittämättömän yksitoikkoiselta radalta, jossa ainoastaan kova vauhti antaa säväreitä.
Lue ylläoleva selostus radan luonteesta. kuvia on RedRc saitilla.  On se varmaan käsittämättömän yksitoikkoista kun mennään sekunnin sadasosien päässä toisistaan minuutti tolkulla ja jos hellittää hetkeksi kaasua  liikaa kaarteeseen mennessä, heti on joku terveessä ja tuuppaa linjalta ulos ja löytää itsensä metrien päästä ruohikolta...Rata on moninkertaisen maailmanmestarin Lamberto Collarin omistama ja siellä ajetaan useita merkittäviä kisoja vuodessa.

745
No niin, tänään Sunnuntaina homma on putkessa. En nyt muitten puolesta ala tulosta kommentoimaan... kovaa siellä mennään, huiput koko ajan sekunnin sadasosien erolla. kaikki täytyy olla aivan justiinsa kohdallaan, sekä auton säädöt ja motin toiminta. Pikkunen sään muutos jo muuttaa asetelmia, jos ei osaa varautua. Tulppa vaihdetaan joka erään, vaihteen laakeri myös, sekä usein paljon muuta. Teemulla opn tehtaan mekatsu paikalla (Entinen Kyoshon pääsuunnitelija) rakentaa  auton about joka yö alusta asti, about kymmenen ajovalmista, sisäänajettua mottia säädöissään valmina vaihtoon, jos vaikka pienempikin ryppy ilmestyy kulkemiseen... No en sano, ettei "amatöörillä" olisi mahiksia, tehdas tukee loistavasti "omia miehiä". Jos Henkkaa huvittaa kertoa kokemuksistaan, esim Tiimin aloitus pirskeissä ennen kauden alkua, niin sieltä varmaan tihkuu vinkki jos toinenkin.Sitten vaan Finaaleja ja live streamia odottaessa. jari ajoi kanssa ihan O.K.
Kumpikin porukan noin puoleenväliin.

746
pari viikkoa aikaa, jos hommasta  jopa tulisi jotakin... :evil:

747
1/8 luokassa kovimmassa erässä #13 jossa ajavat piech, balestrieri jne ajaa 8 kaveria 17 kierrosta, erässä#12 kaksi 17 kierrosta,  erässä #11 kolme .. Sitten on noita 16 kierrosta ajaneita erästä # 10 alaspäin.
Henkka ajoi juuri 16 kierrosta erässä #8 eli kohtalaisesti ollaan joukon keskivaiheilla.

748
Collarin rata on supernopea jossa jokseenkin kaikki kaarteet kallistettuja. kaasu täysin auki ajetaan koko rata ympäri muutamaa neulansilmää lukuunottamatta. Henkka sanoi että 125cc 16% fuilia riittää neljä minuuttia ja kierroksen, pari päällle. Välitys ja kytkin optimoidaan niin että kestää justiinsa tuon eikä enempää.

749
Prkl Jari oli tuolla tuloksella kympin joukossa......
Teemu nyt on omalla paikalla..
Hyvä pojat..
Jerzi
Oletkohan nyt katsonut Jerzi oikeata listaa ??  jarin paras on 17.274 kun 16 sekkan kuskeja laskin ainakin kahdeksantoista.

750
Kilpailijoiden kanava / Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« : 17.04.15 - klo: 18.16 »
Mikä on kun kesän ratapolttistopiikit ei kumpikaan meinaa sitten millään pysyä aiheessaan, ei hyvä ollenkaan.
 :sad: :angry:
Tarvis tiukempaa moderointia veikkaan  :police:
samaa mieltä !

Sivuja: 1 ... 22 23 24 [25] 26 27 28 ... 31