Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - nitropaimen

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 31
91
Polttisautot / Vs: Uusi kampura O.S .28 koneeseen mistä?
« : 03.08.20 - klo: 13.11 »
Otsikon koneeseen olisi saatava vetokäynnistimelle sopiva kampura, missä on männäntapin päässä se pikkutappi vetoa varten.
...huoh...

92
Polttisautot / Vs: Uusi kampura O.S .28 koneeseen mistä?
« : 03.08.20 - klo: 10.50 »
Otsikon koneeseen olisi saatava vetokäynnistimelle sopiva kampura, missä on männäntapin päässä se pikkutappi vetoa varten.
sama vastaus taas, etsi varaosanumero...https://www.os-engines.co.jp/english/line_up/engine/car/carindex.htm

oletko varma että nimenomaan v spec 28...? kyseistä mallia ei ole valmistettu vetokäynnistyksellä

93
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 03.08.20 - klo: 10.49 »
Tarvis vetokäynnistimelle sopiva kampura, missä on männäntapin päässä se pikkutappi vetoa varten.
etsi tuolta varaosanumero niin on toivoa löytää oikea osa.. näitä osseja on aika monta erilaista
https://www.os-engines.co.jp/english/line_up/engine/car/carindex.htm

94
Hakkaan kirveellä omaan nilkkaani kun kirjoitan seuraavaa...
Patterikasi lähti liikkeelle kun sveitsiläinen tekniikan käsityön opettaja antoi oppilailleen tehtäväksi suunnitella 1/8
skaalan sähkökäyttöisen rata auton. syntyi BURI RACER shepherdkin innostui siihen ja otti ohjelmaansa sen myymisen. hyvin nopeasti kävi selville että auto oli "liian simppeli"kisakuskeille.thilo tödtman modifioi nitro velox v8 auton sähkökäyttöön käyttämällä M8E tekniikkaa. samoihin aikoihin moni muukin valmistaja toi markkinoille sekä "pan car" että jousitetun nelivetoisen mallinsa. hetken huuman jälkeen monen kokeiltua luokkaa, todettiin:EI KIITOS... ei viiden minuutin pyräyksin  kisattu "alkuerä taisto" ole mitään oikeata kilvan ajoa. pieni missi niin peli on siinä. lisäksi, kun  on  tarpeeksi paukkua niin hihnoista lentää hampaat ja mottipukit vääntyy, ne ovat hirveitä puntteja nuo isot akkupaketit..

Luokassa ei olla ajettu tietääkseni vielä mitään isompaa kisasarjaa, valmistajat ovat vetäneet mallejaan pois markkioilta. luokka jolla saattaisi olla elinmahdollisuuksia on sähkö GT8e.. ne on muutenkin kolosseja ja kun  kumipyöräistä GT autoa voi ajaa lähes missä tahansa, jopa oulun asvalttiradalla, kouvolan kuusankosken sekä hirvilammen/ahveniston radoista puhumattakaan, niin niitä koppiautoja haluavien kannattaisi promota sitä vaihtoehtoa. itse löysin jenkkpojan joka halusi vaihtaa demo shepherdin, sen jolla kimi hätyytteli teemua, nitro veloxiin .
Lisäys selvyyden vuoksi: Luokat jotka sopii Tattarisuon ja Hyinkään asvaltille ovat EFRA kasiskaalan nitro on road ja kymppiskaalan touring nitro jotka ovat myös ENS kisojen luokat kansainväälisine sääntöineen. bensaluokat zenoah 23cc moottorilla ja kumipyörillä ovat Mini ja LS-5 koppiautoluokat jotka soveltuvat myös aikaisemmille Kuusankosken y.m. tasaisille radoille eri sähköluokkien kanssa, mukaanluettuna F1 ja LMP proto pan car luokat. Italialaiset ajavat kymppituristia pikavaihto akkupaketin kanssa tunnin ja jopa neljän tunnin endurokisoja,

95
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 02.08.20 - klo: 19.32 »
Niitä ei lasketa  :grin:
mielummin patteri gt8 kuin patteri kasikiila.

96
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tykkimäki Kouvola
« : 02.08.20 - klo: 19.22 »

Puhetta vasten parempaa tietoa , herrat Nitropaimen & Ender !!!!!!

ei siinä mitään vastuuta tai parempaa tietoa tarvita. tämmöinen oli tilanne 2014 kun olin mekkaamassa, eikä se jamppojen mukaan miksikään ole muuttunut, pomput, letkut ja homeet on siellä edelleen.
Ainoa muutos on että nyt on mistä valita, onneksi ei sentään nitro ratakasia kuusaan syherölle olla tupattu.

97
Vuorotellen kisat tattiksella ja hyvinkäällä. 2021 neljä kisaa josta kolme lasketaan. hyvä etukäteis promootio...

98
Yleinen keskustelu / Vs: Rc autojen varttimaili
« : 01.08.20 - klo: 10.07 »
nehän antaa aikoja naapurin kaistalle ja tulee maaliin  katollaan.. tämähän on huippu kisaamista.. nyt vasta ymmärrän mitä "Funny Car" tarkoittaa...

Sä vanha vasuri et kyllä ymmärrä mistään mitään!

heh heh, poika, en varmaankaan, mutta et sinäkään mistäään nopeista pienoisautoista mitään tiedä...http://ctrlsport.com/2014/03/the-radio-controlled-car-that-has-more-than-300-kmh/

ja vielä paremmaksi...  http://www.speedmodelcar.com/records-finland.htm

99

[/quote]

Tää otti sen verta silmään että miksi et olisi lähtemässä Tykkimäen radalle ajamaan? Onko siinä jotain vikaa sinun mielestä?
[/quote]
miksi palata"vanhaan aikaan" Eero Hämäläisen suunnittelemaan rataan jossa on letkut reunaesteenä, kaarteita jotka kallistuvat ulospäin ja jossa  hyvällä onnella tulee hiekkasade viereiseltä rallicross radalta. nitro ratakasille jossa foumit ja hihnat niin ainakin painajaismainen paikka. nyknopeuksilla pääsuoran pompusta voi ottaa autosta kopin radan verkkoaidasta...

100
Laitetaans tänne pyörimään tällainen huippukiinnostava aihe kuin uudistettujen Tattiksen ja Hyvinkään ratojen Best Lap kierrosaika ennätykset. Periaatteessa hyväksytään vain kisaolosuhteissa ajetut tulokset mutta treeni "haamuajat" voidaan myös kirjata jos on luotettavasti (My Lap ajanotolla) kirjattu. eli LS-5, Minit, Touring nitro 10 , rata nitrokasi (LMP8) ja GT8. ja tottakai myös electro luokat... eiku hanaa ja tuloksia !

101
Vinkki: Ola Pedersenillä on LS-5 FG kaikilla hilkkeillä ollut myynnissä jo jonkun aikaa.. Olaan saa yhteyden Googlaamalla Pienoismalli kustannus Oy...

102
käsitykseni mukaan LS5 luokan harrastajan "käyttäjäprofiili" on yrittäjätaustainen, perheellinen kaveri, joka ajaa mielummin kuin mekkaa ja säätää autoa. koska hänellä yleensä on harrastusaika kortilla. myös auton suuri koko ja se että se on bensamoottorilla käyvä  ja säädöt on helppo omaksua, on plussaa. kun taas nitro ratakasi on tempperamenttinen, "kellosepä hommaa vaativa" kisapeli. LS-5 luokan kaksi negatiivista puolta on mielestäni kova hankinthinta sekä huomattavat rengaskulut. jos noilla maahantuojilla jotka operoivat LS-5 luokassa, olisi pätkkää eli resursseja tarpeeksi, olisi muutama leasing/demoauto poikaa...
Jatkossa tulee minulle 3kpl täysin ajovalmista Velox V8 ja 8.2 autoa juurikin testi-demo ja leasing käyttöön (ilman ponderia-lähetintä ja vastaanotinta) kunhan kiinnostunut "Toditsettavasti" osaa ajaa , on mahdollista ottaa fiiliksiä nopeimmasta asvaltti kilpurista.

103
"Kärjessä en tule missään luokassa ajamaan, mutta jos Ratakasissa on 30 osallistujaa, mulla voi olla erittäin kivaa vääntöä sijoista 20-30."
[/quote]
Voitais jakaa porukka kahteen osaan sitten kun alkaa olla 30 paikkeilla porukka:

Saksassa on nitro ratakasissa "ProStock" ja Italiassa"F2" lukka jossa säntönä on 5 porttinen mosa  ja 7mm kurkku. luokitellut renkaat ja kori. siellä on myös tarjolla kauheat määrät vähän käytettyä mugen-capricorn-serpent ja shepherd kalustoa. tyypillinen hinta tuollaiselle alusta-motti+pilli kombinaatille on jossakin 300-500 eken pinnoissa :
http://www.piranirc.com/prodotti/mugen-seiki-mrx6r-usata-148584.aspx
uusi sonic tai novarossi 5 porttinen on siinä €150,- tienoilla ja uusi PICCO monza 21  9 porttinen DCL/Keramic hinnoitellaan jonnekin €300,- pintoihin. ei tämä kallis luokka ole, renkaatkin € 22,- koko setti

104
Näen asian nyt näin
No mä taasen näen näin: 4 jätkää hankkii patteritakasit niin ajetaan ensi kesänä koesarja nitrojen rinnalla. 2022 kuskeja on sitten jo 10 ja 2023 enemmän kuin nitrokuskeja.
kannattaa huomata että valmistajat  ovat alkuinnostuksen jälkeen vetäneet pois markkinoilta patterikasi mallejaan.

105
vähän  faktaa kehiin..Toivottavasti ylläpito ei tuomitse laittomaksi mainostamiseksi...
2014 otin yhteyttä kahteen kärkitason nitro ratakuskiin: Olin ajatellut hankkia Italialaisia MOTONICA autoja, koska halusin palata valokuvausuran jälkeen tuhlaamaan eläkerahojani sellaisen "josta todella tykkäsin".
Tony Raikas, joka ajoi silloin suomen ainoaa Shepherd Veloxia, suositteli sitä minulle. Päädyin siihen , ja tilasin tehtaalta kaksi tehtaan ajovalmista Velox V8 autoa suoraan Tokion MM kisasta. Tonylla oli oma autonsa ja Henkka Fredriksson halusi hankkia ja kasata oman veloxinsa mestruusautonsa Serpentin tilalle. Kun muut vanhat kaverini kuulivat että ollaan menossa mukaan taas kisatouhuun, hankki Sten Nordman, Tuukka Tiainen,ilkka Mannio, Leo Hongisto ja myös Make  Seppälä itselleen autot.Sijoitin muutaman tonnin support osien varastointiin joita tiimin kaverit raahasivat kisoihin sekä muutaman tonnin lisää demoautoihin, joita ovat kuskanneet testimielessä muun muassa Kim Elfström ja Kutvonen junior.

Yhdessä vaiheessa kun ratojen tilanne oli mikä se oli, ajoi suurin osa täkäläisistä Velox piloteista etupäässä Ruotsissa ja muutaman kisan Keski Euroopassa.

Olin luvannut että olen touhussa mukana muutaman vuoden. Nyt on tilanne se että eletään vuotta 2020 ja dramaattinen parannus on tapahtunut muutaman radan kohdalla. Toivoa saa että Länsi suomeen- Turun seudulle sekä Pohjoisemmaksi saataisiin vastaavanlaiset radat..
Kuitenkin tilanne tässä luokassa on parantunut niin ratkaisevasti että nään tulevaisuuden kirkkaana.
'Shepherd brändillä on asiat kunnossa: autosta on juuri tullut uusi päivitysversio VELOX V8.2  ja supporttikin on kohdallaan, eli on tapahtumassa "sukupolven vaihdos", siitä vastaa yhä enenevässä määrin nuori Hiski Rönkkönen-TEAM VARASTOINTIVIRHE. joka sekä neuvoo että itse kisaa tärkeimmissä kisoissa.  "Vanhat Tiimikuskit" Leo ja Henkka ovat myös erittäin avuliaita ja tuntevat VELOX V8.2 auton läpikotaisin.

106
savox erikois servo.. huomaa kiinnike...

107
olisi hyvä saada keskusteluun mukaan TEEMU SAARINEN, hän on kuitenkin lajin yhteyshenkilö...
samaten olisi mielestäni hyvä saada harrastajilta kommentteja, miksi nimenomaan harrastaa nitro ratakaseja.
käsitykseni on että luokka on nimenomaan "tekniikkalaji", kun esimerkiksi nitrobuggyt on lähinnä "bashing eli räppäyslaji"
hauskaahan pitää kummassakin olla, eihän sitä muuten harrastaiksi. eikös ??

108
jos etsitään hyvää autoluokkaa asvalttiradalle sähkömoottorisena, niin se on mielestäni 1/10 "Pan car"
niitä on porukoilla jo ennestään ja jos tuo super kiila kori närästää, niin niihin on skaala LMP le mans proto koreja. niitä voi lisäksi ajaa sekä foumi että F1 autojen kumirenkailla jolloin rengaskulutuskin ei ole mikään iso asia

109
Eli jw on myös näitä jotka uskoo mitäs pikku Pekka 7v kirjoittaa tänne nettiin.
Jerzi

... "huoh"...

110
jerzi, ollaan "tunnettu" aika monta vuotta, olen rakennellut sullekin aikanaan buggy motteja, ja tavattu eri kisoissa.
Nyt kysyn sinulta ihan "aikuisen oikeesti" mikä  saa sinut vastaamaan näihin ratakasi ja nitro juttuihin kerta toisensa jälkeen. kun todistettavasti et ainakaan nitro ratakasia ole koskaan harrastanut, ja mikäli ollenkaan sinun"harrastajaprfiiliasi" ymmärtää, et myöskään koskaan tule harrastamaan. Uskoisin että jos jätät tämän juonteen niille jotka ihan tosissaan haluaa vaihtaa ajatuksia täällä rakentavassa mielessä niin ulkopuoliselle , potentiaaliselle harrastajalle jää parempi kuva lajista...

111
Miten me ollaan voitu harrastaa -80 luvulla kuin tietoa ei löytynyt mistään😂😂
Jerzi

Jälleen kerran kommenttisi arvo keskusteluun about nolla........tosin kukaan ei tainnut yllättyä.
Noh olisit vastanut minun kommenttiin.
Tämän päivän ihmiset ovat kylläkin niin laiskoja että eivät itse jaksa olla aktiivisia.
Ei muuta kuin radan viereen katsomaan ja varikolle kyselemään.
Näin aikoinaan on tehty.
Jerzi
tyhmä ehtii kysyä kymmenen kertaa enemmän kysymyksiä mitä tietäväinen ehtii vastata...
Kokemukseni mukaan tällä foorumilla, eli vuodesta 2014 asti, mitä olen täällä pyörinyt, olen tullut siihentulokseen  että jos jättä jerzin "Gurut" eli professorin ja "Luomu Joukon" pois niin oikeita neuvoja yleensä löytyy parhaiten rata nitro autojen manuaaleista ja set-up lehdistä ja moottoreiden käyttöohjeista. tässä yksi parhaista: O.S. manuaali
https://www.os-engines.co.jp/english/line_up/engine/car/manual/2020/OSSP_R21_EURO_EG.pdf

kannattaa huomata että seos säädöt on: pää (ylä) neula hiukan holkin tason alapuolella
luistin neula ja välialueen neula rungon tasalla. jos säädöt on pääneulan jälkeen, kun moottori on käyntilämpötilassa (100C-115C) eri asennossa, niin moottorissa tai tankissa on vikaa

112
Polttisautot / hyvät nitro motti ohjeet täältä
« : 29.07.20 - klo: 11.04 »
OS on todella käyttäjä ystävällinen brändi. hyvät ohjeet täällä. käytä kielenkääntäjää
https://www.os-engines.co.jp/web_content/20207/index.html

113
minun kohdallani mainostaminen on kielletty ratakasi/Velox V8.2 kustannuksista ota yhteyttä:
Team Varastointivirhe/Hiski Rönkkönen-045 6082343. varmaan kuhunkin luokkaan löytyy info henkilö...

114
ihan lyhyt kommentti Enderin postaukseen: TP-10 ei ole kuollut vaan "elää hiljaiseloa"... uskon että kaverit jotka sitä harrastivat, palaavat kisaamaan. Pikku nitroauton säätäminen ja ajaminen on lähellä sähköturistin ajamista, johtuen nitrokasia pienemmästä downforcesta. sitä "talutetaan kaarteeseen" kun taas ratakasia "heitetään" kaarteeseen.iso ero ratakasin tuloksissa on yksinkertaisesti siinä, että osa kuskeista ei vielä ole sisäistänyt tuota jäykkä taka-akselisen ajotyyliä. Maailmalla luokan tuloksissa 20-30 kärkipään kuskia mahtuu 4 minuutin alkuerässä muutaman sekunnin eroilla toisistaan.
Mitä tulee X rayn ja Serpentin esiintymiseen ratakasi kisoissa. Sehän on täysin niiden maahantuojista kiinni.
lähinnä supportti ja hinnoittelukysymys, sekä Mugenin (ja Capricornin) sekä Shepherdin maahantuojan/supportin mukanaolo on enemmän "rakkautta lajiin" kuin pelkkä bisnes...

Sitten  GT8... Totean vain että viime aikoina keskustelu on jauhanut paikallaan. Enderin listalla, jos kaikki luokkaa miettivät tulisivat todellisuudessa kisaamaan, olisi se sekä suurin että edullisin polttis rataluokka..

115
meildän porukoissa on yksi nuori kaveri: Hiski Rönkkönen joka erittäin aktiivisti buustaa nitro rata kasi ja kymppiluokkaa:TEAM VARASTOINTIVIRHE (0456082343) Hänelle me vanhemmat hemmot, Henkka-leo ja Minä/JW olemme siirtäneet mahdollisimman paljon know howta, jotta tulevalla nuorella polvella ei olisi niin paljoa ongelmia kuin meillä konkareilla aikoinaan. Laji  on vaativa,en sitä kiellä, sillä että ajo sujuisi ja olisi hauskaa, täytyy kaiken olla just kohdallaan... mutta ei mahdotonta, sen ovat jamppojen lukuisat kansainväliset menestykset viime aikoina osoittaneet..

116
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 28.07.20 - klo: 18.32 »
Kellään myydä _uutta_ IGW008B -vaihteistoa?

Suomi -hinnat aivan käsittämättömät ja ulkomaillakin saatavuus aika huono.

https://www.amainhobbies.com/kyosho-shoe-type-gt-2speed-transmission-set-kyoigw008b/p763912
mulla oli tommonen- team C autoon, ilmaiseksi annoin kun kukaan ei halunnut. laita kysely ostopalstalle, hemmo vois vaikka myydä viiteekymppiin. gimarin vaihde olisi, mutta siihen jo vaihde kytkin maksaa satkun,itse  vaihde siihen päällle toisen satkun...

117
tämän pölinän olen uoden alussa jo kertaalleen julkaissut, mutta kannattaa se postata tänne uudelleen, kun on aihetta, näemmä:

Tulevan kauden pohdintoja:
Rataluokat ja niiden sijoittelu kalenteriin:
Tänä vuonna osa Nitro ratakasi luokan kisaajista halusi ajaa isoja kisoja Ruotsissa. Tämä vähensi luokan jo vähäistä osaanottajamäärää sillä nuo kisat menivät päällekkäin meidän kisojemme kanssa. Olisi toivottavaa että näin ei kävisi jatkossa.
Myös olisi toivottavaa että nuo meidän kisamme eivät menisi päällekkäin sähkö eikä nitrobugg kisojen kanssa. Tämä vaatii hyvissä ajoin tehtyä ”konsultaatiota” sekä meidän kalenteritekijöiden että selvitystä hyvissä ajoin, mitkä ovat Ruotsin tärkeiden kisojen ajankohdat.

Mitä kisoja pitäisi ajaa ja minkä luokkien kanssa:
Hihnavetoisten Rata Nitrokasin ja Turisti nitrokympin ajattaminen samana päivänä samalla radalla Isojen kumipyöräisten LS5 ja Minien kanssa on onneton yhdistelmä. Paitsi hiekkaa ja pölyä niin tuo kumipyörien hiertämien kuminsilpun ja palasten jääminen hihnojen ja hihnapyörien väliin aiheuttaa vetosysteemin jumittumisen ja jopa hihnan katkeamisen. Tämä on mahdoton korjata kunnolla purkamata autoa.
Mielestäni ILMAN MUUTA nuo luokat täytyisi ajaa kisaa eri päivinä. GT8 autojen ajattaminen foumiautojen kanssa ei olla vielä kokeiltu, varsinkin nyt kun kallistetun kaarteen leikkaaminen vitosautoilla todella tehokkaasti ruopii hiekkaa ja multaa radalle
Aiheuttaako koppi GT8 auton kumiroska samanlaisia ongelmia ?
Kisojen ajaja määrä vähenisi olennaisesti, se tulee aiheuttamaan ongelmia kisaorganisaatiolle. Viittaan viimeiseen kohtaan ”kiinnostus”

Säännöt:
Jotta kisoista tulisi oikeudenmukaiset ja mikään ”huutoäänestys” säännöistä ei olisi mahdollista, tulisi kansainvälisesti voimassa olevia sääntöjä noudattaa. Tämä koskee nitro ratakasissa alkuerien ajoaikaa. uuden profiilin Hyvinkään ja Tattarisuon ratojen ajamisessa tämä aiheuttaa kyllä useimmille joko moottorin ylikuumenemista tai polttoaineen loppumista kesken erän. Suosittelen täällä meillä siirtymistä ”Pole Position” eli nopeimman kierrosajan alkueräsysteemiin. MyLaps löytää tehokkaati nopeimmat kuskit finaaliin ja loput saavat mahdollisuuden ”Tsemppaamiseen”

Tapoja lisätä kiinnostusta rataluokkiin:
Tätä aihettahan jokseenkin kaikki kerhot ja kisajärjestäjät pähkäilevät... Olennaista tälle pyrkimykselle on kohdistaa se määrättyyn tarkoitukseen. Nitro Rataluokissa se tarkoittaa uusien harrastajien saamisen mukaan kisoja järjestämään ja ennen kaikkea mekkareiksi. Se voidaan toteuttaa ajattamalla sellaisia luokkia yhdessä, joista on hyötyä kummallekkin luokalle.
ESIMERKKI:  Nitro Ratakasi ja Nitro Turisti jossa kummatkin auttavat toisiaan tai  hyvä yhdistelmä, GT8 ja Nitro Rata turisti vuorottelee Nitro ratakasin kanssa.(Mikäli luokkia nyt edes ajetaan)
Sitten tietenkin aktiivinen luokkien ja KISOJEN mainonta, johon täytyy saada mukaan AKK:n nuoriso-ohjaaja mukan ilmoittelun muodossa
Kaukaisin ja vaikeimmin toteutettava on saada ulkopuolinen Sponsori taho tekemään kisojen mainontaa esimerkikisi painattamalla omalla logollaan varustettua kisasarja julistetta johon vain lisätään kisapaikka ja aika ja kenties Google kartta kopio kisapaikalle johtavsta reitistä.
JW


118
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 24.07.20 - klo: 10.29 »
nyt lisää tietoa risto laineesta: ihan oikea taparikollinen:

Pitääpä tulla varoittamaan Laineen Ristosta. Kotoisin Ulvilasta ja huuto.netin käyttäjätunnus on pajapaja. Möi kannettavan tietokoneen, maksoin etukäteen enkä koskaan saanut sitä. Lupasi maksaa takaisin erissä (ja maksoikin n. 20% summasta) mutta loppuja ei kuulunut. Oikeuteenhan tämä meni ja Laineelle tuli 120 sakkoja.

Mitäs keinoja mulla on saada loput rahoista takaisin? Ulosoton kautta?

Ja kannattaa olla tarkkana hänen kanssaan. Myy aika usein x-boxin pelejä huuto.netissä.


119
Polttisautot / Nyt näyttää hyvältä..
« : 23.07.20 - klo: 22.41 »
Hyvinkaa ja Tattarisuo alkaa hahmottua uuteen uskoon...

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 31