Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ruusperi

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11]
301
RC-kerhot ja -radat / Vs: Mikkelin harrastajat
« : 25.05.15 - klo: 09.57 »
Polttis- ja krossikuskit huomio!

Ulkoradalla talkoot perjantaina 29.5. kello 17:00 alkaen, tarjolla virvokkeita.

Osoite Lentokentänkatu 4.
https://www.google.fi/maps/dir//61.6866176,27.2140815/@61.6866123,27.2147681,15z

ps. muilla kuin pienoisautoilla ajaminen rc radalla on ehdottomasti kielletty - koskee erityisesti mopoja

pps. sisäratakausi jatkuu koko kesän Otavassa.

http://www.mikkelinpienoisautoilijat.fi/seuratoiminta/radat


302
Ongelmahan tässä oikeastaan on kuskien suuri määrä. Jo nyt FTT viikonloppu/kisapäivä on pitkä eikä tyhjäkäyntiä radalla juuri ole. Siihen ei voi lisätä minun mielestä lisää luokkia ellei ajokertoja vähennetä selkeästi nykyisestä.

Se siis puoltaa kahden eri sarjan olemassaoloa, kysymys siis on mihin porukkaan GT12 parhaiten sopii.

Ja vieläkin itse näkisin, että GT12 voisi olla hyvinkin aloittelijaluokka, kunhan vaan auton osto ja rakentaminen olisi helpompaa - turisteista jättäisin TSP:n kokonaan pois. Säännöt ylipäänsä lähemmäksi ETS siksi, että moottoreita koreja jne saisi helpommin ostettua.

303
Täältä taas aloittelijan kommentteja:

1. 1/12 mattoauto on tosi helppo ajaa vrt turisti tai F1, pitoa on ihan mielettömän paljon.
2. Mattoauton kasaaminen on vaikeaa, olkoonkin että se vaikuttaa yksinkertaiselta. Mitään ei voi ostaa valmiina pakettina.
3. F1 on helkkarin vaikea ajaa, mutta hieno ja palkitseva. Pitoa ei ole juuri ollenkaan verrattuna mattoautoon.
4. Miksi turisteja on kolme luokkaa, kukaan ei aja enää stanukrossia?

Itse näkisin, että 1/12 mattoauto olisi potentiaalisesti paras aloitusluokka, tai turisti. F1 on niin vaikea ajaa, että siitä tulee helposti 'huippukuskien' dominoiva luokka. Kuitenkin F1 on näyttävyydessä ihan eri tasolla kuin turistit, niin itse uhraisin yhden turistiluokan pois FTT kisaviikonlopusta.

Ja vielä yksi pointti, oikeissa formuloissa osa kisaa on taktikointi esim. aika-ajoissa. Onko kokemusta vapaista harjoituksista joiden perusteella best lapin mukaan jako aika-ajo ryhmiin?

304
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 10.05.15 - klo: 20.07 »
Mikkelissä sisäratakausi jatkuu kiinteällä radalla koko kesän.

Videolla Tamiyan F104 X1 vs M03

http://youtu.be/ZyXr96CiP-Q

305
Rcm:llä on näköjään koreja heti hyllyssä - ei varmaan ole väärin ajella esimerkiksi allaolevalla?

http://www.rcm.fi/korit/supastox/g888-supastox-gt-type-a-body.html

Toki briteistä saisi meikäläiselle nimikko kopan.
http://www.kamtec.co.uk/epages/BT4645.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/BT4645/Products/K0045

Tuossa vielä BRCA hyväksymät korit.

Kamtec Lotus GT1 (Kamtec part no. GT01)
Kamtec Ascari GT3 (Kamtec part no. GT02)
Kamtec Aston Martin (Kamtec part no. GT03)
Kamtec Type F (Kamtec part no. GT04)

Mardave Lotus GT1 (Mardave part no. V140)
Mardave Ascari GT3 (Mardave part no. V151)
Mardave Aston Martin (Mardave part no. V160)
Mardave GT2 (Mardave part no. V131)
Mardave Porsche (Mardave part no. V113)
Mardave Ginetta (Mardave part no. V161)

Penguin Custom Bodyshells
Lambo GT12 (part number PEN01)

Protoform PF-M12 (Protoform part no. #1613-30)

Screwz4RC Audi R8 (part number G903)

306
Mahtaako tuota GT koria saada mistään kotimaisesta liikkeestä? nimim. ei meinaa löytyä

307
OT: Oliko tarkoitus / mahdollisuus ajaa sähkötouring kerhokisat polttisten seassa?

308
Sehän on hieno!

Varmasti Mikkelissä on kiinnostusta pitää kisat - ainakin tilat pystytään tarjoamaan.

Itse kuvittelisin osallistuvani ensi kaudella pääasiallisesti FTT sarjaan ja lisäksi tuo GT-12 kiinnostaa. Sikäli kun alkaa oppimaan noita mattiksen saloja niin ehkä myös C12.

GT12, Aapo Koro, V-Dezign, 2-3 kilpailua

309
Omat 20 senttiä.

Vesan ehdotus GT koreista on mielestäni hyvä, Supastoxit myös. Pienet hauskan näköiset autot, mitkä ei kulje järjettömän kovaa kuulostaa helposti lähestyttäviltä.

Itse olen varmasti tyyppiesimerkki kaverista, joka on ajanut "aina" erilaisilla radio-ohjattavilla ja nyt aloittanut kilpailemisen.

Miten itse innostuin vakavammin harrastamisesta oli oman seuran järjestämät kerhokisat Tamiyan mineillä -> siitä sitten kalustoa on kertynyt enemmän.

Itse kirjoittelin Mineistä aloittajan oppaan http://www.mikkelinpienoisautoilijat.fi/minicup, eli niitä konkreettisia linkkejä ja tuotteita mitä Mineillä ajamiseen tarvitaan. Samaa kaipaisin nyt C12/CS12/GT12 autoille, vaikka kisoissa voi neuvoja kysyä - ostopäätökset tehdään kuitenkin nykypäivänä pitkälti netin ääressä kotona "yksin", ainakin niillä paikkakunnilla, missä ei ole ainuttakaan alan liikettä. Itselle ainakin mattoautojen sähköt on vielä silkkaa hepreaa verrattuna touringin helppoon - valmiiksi testattuun ja valittuun nopari/moottori -comboon verrattuna.

Kehutaan nyt vielä paikallisia harrastusmahdollisuuksia, Mikkelissä on rata auki koko kesän ja radalla on viikottain mattoautoja, touring-autoja sekä minejä - tervetuloa!

310
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 22.04.15 - klo: 20.39 »
Lisää uusia kiilakuskeja ja tyhmiä kysymyksiä:

Mikä on tän päivän valinta nopariksi?

311
Tulokset / Vs: FTT 4 Laukaa LOPPUTULOKSET ja jälkihöyryt
« : 21.04.15 - klo: 13.14 »
Hienot oli järjestelyt, katsastustoiminta ja puitteet sarjan päätöskisalle.

Iso kiitos tietenkin myös kanssakilpailijoille.

Mieleenpainuvimmat kisat käytiin C12 finaalissa Panun noustessa viimeiseltä sijalta hiillostamaan Vesaa ja hienoa oli seurata myös Leevin ajoa kolmannessa TSP-10 finaalissa, missä sijat 3-5 mahtui 0,561 sekunnin sisälle.

312
Iso käsi vielä hienoista järjestelyistä, hyvästä tuomaroinnista ja ennenkaikkea kiitos kanssakilpailijoille komeista ajosuorituksista.

313
RC-kerhot ja -radat / Vs: Mikkelin harrastajat
« : 30.03.15 - klo: 15.29 »
Uusi sisärata on avattu Otavassa!




Paikka: Koulutilantie 12, 50670 Otava

Ajo-ohje: https://www.facebook.com/video.php?v=1007725235923918&theater

Aika: Sunnuntaisin klo 12-17. Muina aikoina http://mikkelinpienoisautoilijat.nimenhuuto.com/

Rata: neulehuopamattoa

Ratamaksu: Ei erillistä ratamaksua.

Muuta: Ajaminen sallittu vain sähkökäyttöisillä autoilla. Tarpeen mukaan harjoituksissa käytössä ajovuorot erityyppisille autoille. Kerhovuoroina ajetaan yleisesti sähkötouring ja Tamiya Minieillä. Omat sotkut pitää viedä pois.

Ajanotto: Robitronic

Lisätietoja sähköpostilla: posti@mikkelinpienoisautoilijat.fi ja http://www.mikkelinpienoisautoilijat.fi

TERVETULOA!

314
Onko pääsiäisperjantaina kisaa?

315
Kaikkien erien ja finaalien tiedot täältä:

Mylaps lauantai
http://www.mylaps.com/en/events/1105913

ja sunnuntai
http://www.mylaps.com/en/events/1105938

316
Omalta osaltani kiitos ja anteeksi. Ensikertalaisena tilaisuus oli aidosti jännittävä upea kokemus.

Videolle tarttui tiukan TSP-10 3. A-Finaalin ratkaisuhetket.
http://youtu.be/uaXLYDRoxL8

Sekä hieno kaato shikaanin jälkeisessä mutkassa.
http://youtu.be/R5uEYnB4ZY8

317
Mikkelin pienoisautoilijat



Paikka: Koulutilantie 12, 50670 Otava

Ajo-ohje: https://www.facebook.com/video.php?v=1007725235923918&theater

Aika: Kesällä ei vakiovuoroa, rata on ajokunnossa koko kesän, katso http://mikkelinpienoisautoilijat.nimenhuuto.com/

Rata: neulehuopamattoa

Ratamaksu: 3 ensimmäistä kertaa ilmainen, sen jälkeen MikUA jäsenyys tai vastaava korvaus/vuosi.

Muuta: Ajaminen sallittu vain sähkökäyttöisillä autoilla. Tarpeen mukaan harjoituksissa käytössä ajovuorot erityyppisille autoille. Kerhovuoroina ajetaan yleisesti sähkötouring ja Tamiya Minieillä. Omat sotkut pitää viedä pois.

Ajanotto: Robitronic

Lisätietoja sähköpostilla: posti@mikkelinpienoisautoilijat.fi ja http://www.mikkelinpienoisautoilijat.fi

TERVETULOA!

318
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 06.01.15 - klo: 12.55 »
Kahlasin tän viestiketjun läpi mutta en löytynyt vinkkejä aurauksen/harituksen säätöön M05 alustalle, olisiko kokeneemmilla ministereillä ideoita?

319
Sähköautot / Vs: Tenavalle autoa hakusessa
« : 16.11.14 - klo: 23.28 »
Täältä vähän kokemuksia Traxxas tuotteista 5v pojan (ja mun) käytössä:

Ohjain mahtuu just ja just ipanan käteen, pystyy ajamaan - mutta ergonomia ei ole paras.

Grave Digger 1:10 harjallisilla sähköillä ja aluksi vakioakulla. Hidas, liian hidas. Menee hyvin nurmella ja hiekalla, mutta tarvitsee hyppyreitä että ajamisessa olisi mitään jännitystä. Myöhemmin päivitettiin 3s Lipo, ei merkittävää eroa, paitsi akku kestää pidempään kun kiinnostus ajaa yhdellä kertaa. Keulii joskus ja kulkee, kestää erittäin hyvin ehjänä - mutta jännitys jää puuttumaan, ehkä se on jollekin ihan hyväkin asia.

E-Revo 1:16 VXL aluksi vakioakulla, periaatteessä kulku riitti, mutta akku aina tyhjä -> 3s Lipot ja voi jestas että kulkee. Aivan pitelemätön laite ja vauhti riittää varmasti kokeneemmallekin. Onneksi Traxxasissa on 50% teho moodi minkä ansiosta tämä combo on just sopiva ulkona ajamiseen. Pyörittää vielä hiekalla rinkiä ja hyppii hyvin. Kokeilin sisäradalla matolla mattorenkailla, ei pysty ajamaan täysillä tehoilla koska itsehillintä ei riitä kaasun kanssa ja vielä 50% tehoilla on erittäin nopea.

Oma suositus: E-Revo 1:16 VXL tai muu vastaava 2s Lipolla, ostaa kaksi akkua ja ihan sama minkä laturin niin ajoa riittää käytännössä loputtomiin.

320
RC-kerhot ja -radat / Vs: Mikkelin harrastajat
« : 04.08.13 - klo: 20.35 »
Kävin radalla tänään, kunto on melko murheellinen mutta monsteri tyyliselle autolle hyppyrit on ok.

http://goo.gl/maps/yxXMh

Tuossa linkki mihin pääsee autolla ja muutaman sadan metrin kävely vanhaa jokkis rataa pitkin itse radalle.

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11]