Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jema

Sivuja: 1 2 3 [4] 5
91
Ok kiitoksia.

Riippunee varmaan paljolti myös siitä, että missä radalla tulee ajettua jne. Tuntuu tuo 4700kv itellenikin aikas kovalta moottorilta. Jospa sitä vähän ohjaimesta epalla rajoittaisi.

92
Päiväätä,

Mikäs teidän kokeneempien mielestä olisi ten-scte malliin rokkaavin moottori? Itseltäni löytynee kotoa hw:n 120a nopari ja kaksi 4-pole moottoria. Toinen olisi hw:n 4700kv ja toinen tenshock 401 4600kv. Voisin melkeimpä jo vastata itselleni, ettei moteissa taida pahemmin eroa olla, mutta jos kokemusta löytynee näistä niin otan ilomielin vastaan. Itse käytän akkuina 2s 7000mah 50c lipoja. Näiden luulisi kestävän?

93
Tänään pitäisi tulla postissa tuplasti isompi 2s akku mah ja c lukemilla. Hope so sillä pelaisi :roll:

94
Itsellä tuntuu olevan samaa ongelmaa mitä ylempänä puitiin. Hobbywingin nopati vetäsee 7.3 kohdalla cutinoffiin(ainakin oletan kun meno loppuu ja alkaa vilkuttamaan punaista). Ohjelmointikortilla olen pariin kertaan jo resetoinut kaiken ja tsekannut että cutoffi on 3.4 per kenno eli 6.8.Täytenä yleismittari antaa 8.33 uudelle akulleni. Outoa kyllä että että kun stoppasi ekan kerran,niin servokaam liikkunut. Kun pidin hetken pois ja yritin uusiksi homma tyssäsi melkein heti, mutta silloin servo liikkui.

Voisiko olla mahdollista että 4pole kone ym "kisavermeet" ovat liian rajuja vaan tuolle 4000mah 30c 2S lipolle?  :shocked:

95
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 10.11.13 - klo: 21.14 »
Kyseessä on FT malli 4pole koneella. Servona on savöx. Kiitos vinkistä. Taidanpa tilata tuon rullan metallisena. Siitä taisi ollakkin aiemmin linkkiä tässä ketjussa. Käytettynä tuon pelin ostin ja koko ajan sitä oppinsa lisää tuosta. Ilmeisesti näillä vermeillä voi sitten joskus kisaillankkin kun taidot paranee :). Tässä oli yksi syy miksi päätin suoraan lässykästä siirtyä. On meinaan pikkusen parempi tuntuma  :cheesy:

pitänee vielä päästä ton hobbywingin noparin kanssa yhteisymmärrykseen. Se ku poikkaasee menoni 7.4 kohalla vaikka cut offi on 6.8
edit: toivon että kyseessä vaan cutoffi. Se alkaa vain vilkuttaa punaista ja meno tyssää. En ole vielä kerennyt akkua uusiksi lataamaan, että tietäis tekeekö se nyt sitä myös täydellä akulla.

edit. Perhana ku parani jarrut tuolla klikkerin säädöllä :). Oli aivan liian löysällä ilmeisesti..

96
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 10.11.13 - klo: 19.36 »
Kiitos valaisusta mcly. Joo tosiaan ei ole ihan tuttu tuo hihnaveto, niin uutta ja jännää kaikki. Kyseessä siis tuo samainen jonka gargoth on kuvannut tänne tämän sivun ylälaidassa. Joku hammasratas härpäkehän se taitanee olla :). Mä vetäsin sen jousen "lyttyyn" eli maksimi tiukaksi mutterin ja vähän löystin sitten parinmillin verra(pari kolme kiekkaa mutteria). Näyttää se ainakin nyt vetävän edestä ja takaa   :lipsrsealed:

jaksatko vielä valaista että mikä tämä clikkeri on  :roll:

97
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 10.11.13 - klo: 17.01 »
Jes kiitoksia, tuoltahan tulikin tilattua. Hyvältä peliltähän tämä asso vaikuttaa slashin jälkeen vaikka auto onkin teknisesti toteutte ei niin käyttäjä ystävälliseksi. Pelkän servon vaihto jo oli aikamoinen homma.
osaatteko neuvoa mitä pitäisi lähteä kiristämään/aukomaan kun tänään ensi ajeluilla huomasin, että jarruttaessa perä lähtee alta. En tiedä kuuluuko asiaan, mutta joka jarrutuksessa auto veti piruletit. Toinen mihin voisin kysellä vinkkiä on tuon etudiffin/rattaan kiristys. Ilmeisesti tässä autossa traxxasista poiketen kiristetään milleissä. Ei vaan järki riitä ymmärtämään mistä millit otetaan?

98
Edit: kyseessä oli kosketushäiriö ilmeisesti kun olin joutunut vuolemaan liitintä. Nyt pelaa

99
Tuon ohjaimen fail safe asetuksiin ei ole koskaan koskettukkaan. Myöskin vaatari ja ohjain pelasi edellisessä autossa normaalisti tänään aiemmin :/

100
Kiitos vinkeistä. Vastari on kyllä senverran uusi ja hyvin vielä aamulla pelannut että koitan unohtaa vielä sen vaihtoehdon että olisi rikki :lipsrsealed: . Tässä just koitan raapia päätäni, että miten onnistun bindaamaan ohjaimen kun siihen vastari tarvinee virtaa ja sitten onkin taas kaasu tapissa  :cheesy:

Ei jaksaisi moottorin piuhojakaan poikkoa.

101
Mikäköhä ny vois vaivaa. Vaihdoin ohjaimen autoon. Kun lyön virrat päälle säätimeen ja autoon niin autossa on kaasu pohjassa. Kalibroin noparin säätimeni kanssa pariinkin kertaan, mutta sama taas toistuu heti kalibroinnin jälkeen. Eli lämä taas menee lattiaan.  Noparina Hobbywing EZRUN-WP-SC8 ja säädin sanwa.

102
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 05.11.13 - klo: 00.22 »
Iltaa. Nyt tuli itsellekkin hankittua otsikon auto. Eihän kellään täälläkään sattuisi olemaan servo saveria(varaosa 91000), jotta pääsisi ajamaan  :undecided: . Näyttää olevan vain ulkomailla tuotetta saatavilla. Saa häiritä yv:llä jos sattuu nurkissa pyörimään

103
Ok kiitoksia sulle. Tuommoinen combo lävähti eteeni http://www.rcm.fi/ezrun-combo-sc-c2-4000kv-sc8-waterproof.html olisiko tuosta moottorista kisaamaan?

Allaoleva combo löytynee nyt, voisiko tuon noparin hyödyntää jotta hankkisi vain tuon moottorin jos erikseen saa?
http://www.rcm.fi/hobbywing-ezrun-combo-b8-9t-4300kv-60a-sl-waterproof.html

Saa myös linkkailla muita varteenotettavia comboja

Edit: ilmeisesti sensorillinen moottori tuossa 4polessa, mutta sehän ei välttämättä este ainakaan olisi?

104
Osaisko joku vääntää rautalangasta/paketoida pähkinän kuoreen mulle moottorin arvot? Olen koittanut noita lukea ja ymmärtää mutta aina tuntuu jossai mättävän :) mitä siis t-arvo konkreettisesti tarkoittaa jne. Ilmeisesti kisa-autoissa käytetään noita pienen käämilukeman(4t jne) pelejä? Onko näissä parempi kiihtyvyys kun taas vaikka 9t motissa parempi huippunopeus jota ei kisaamisessa tarvitse, vai olenko ihan pihalla?

Edit. Ääh vielä kerran selasin tätä ketjua ja taisin tajuta.. Mitä tiukempi käämilukema sitä enempi tehoa, mutta toisaalta taas sitten liponkin s lukema samaa tahtiin laskeutunee alaspäin ettei kuumene. Eiks je? :) sitten heräsinkin kysymys miksei kaikki valmistajat kerro käämilukemia :laugh: se mihin tässä pyritään on että saisin 9t hobbywingin ezrum combon tilalle uutta ja väkevämpää kohtuuhintaista settiä. Kenties joskus ihan kisakäyttöönkin sc 4wd 1/10 luokassa.

105
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 29.10.13 - klo: 15.51 »
Jooh sepäse :D.. Abs toimintoha sielä kummitteli. Vaikka oletin sen olevan jo veks :). Kiitos

106
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 29.10.13 - klo: 13.41 »
Tarkoitatko ohjaimen kalibrointia siis? Kyllä se jonkinverran jarruttaa ajossa, mutta ei mitään äkkijarrutuksia tai lukkoja saa aikaan. Ja tosiaan jarru pohjassa voi autoa työntää tai alamäessä se liukuu alaspäin.. Voihan se olla tosiaan ominaisuuskin.

107
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 29.10.13 - klo: 03.14 »
Pitäänee tutkia vielä noita noparin asetuksia. Nopariss kun tuntuu olevan jos jonkilaista asetusta. En ole vielä ohjelmointikorttia koskaan edes liittänyt nopariin. Sitäkautta ilmeisesti vielä olisi jotain jarruihin liittyvää mahollisuus säätää.

Esimerkiksi: maximum brake force näyttäisi olevan 100% oletuksena. Tuosta ei varmaankaan enään enempää saane irti jos oikeen käsitän. Initial brake force taas on asetuksessa: drage brake force...

108
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 28.10.13 - klo: 23.12 »
Perhana kun ei slahi jarruta. Olen koittanut sanwan ohjaimesta kaiken maailman säätöä muttaa, mutta ei niin ei. Auto jarruttaa hitusen painettaessa, mutta jos olen esimerkiksi mäessä ja pidän jarrua pohjassa niin se vain alkaa valumaan alaspäin. Vähän kun olisi 1:1 autossa käsijarru nostettuns yhen pari pykälää ylöspäin, eli näennäisesti vähän hiljentää :/ . Osaisko kukaan sanoa mistä kannattaa seuraavaksi ettiä ongelmaan ratkaisua. Käytössä sanwan mx-v ohjain, hobbywingin erzum combo ja slipari "mekaniikkana".  Tuota slipariakin olen saataa kertaa tässä säädellyt ja purkanut..

109
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.10.13 - klo: 19.45 »
Tuommoisen hankin http://fi.eurorc.com/product/2980/skyrc-e6-balansoiva-laturi#.Um6gynkazCQ  Eli ei sitten ilmeisesti sisällä purkutoimintoa :( .. Olikos markkinoilla jotain halpaa ja iisiä tapaa purkailla/seurailla akkujen varausta tai sitten käytännön vinkkejä miten ite toimisitte jos ei ole purkaavaa laturia. Vai vedänkö vaan täyteen ja ajelen 5minuuttia olettaen akun olevan puolillaan :)

110
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.10.13 - klo: 18.58 »
Ok asia selvä, kiitos. Pitänee toivoa että laturissani olisi joku purkutoiminto. Ilmeisesti sillätavalla voi kanssa purkaa jossei ajelu onnaa?

111
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.10.13 - klo: 18.30 »
En nopealla selaamisella ihan päivänselvää vasausta saanut joten kysytään itse. Eli miten te pidempään harrastaneet olette lipoja säilytellyt talvet/hiljaiset ajat harrastuksen parissa. Ilmeisesti täyttä akkua ei kannattanut säilöä? Ja miten pitkään voi säilöä käyttämättä? Kiitoksia vastaksista jo etukäteen.

112
Siirtelin taannoin erzum combon traxxasin 4x4 slahiin, huomasin kuitenkin että jarrut eivät toimi lähes ollenkaan/ ovat todella heikot(vaikka on pohjassa, niin voi jalalla työntää autoa eteenpäin). Mietinkin tässä kannattaako sitä tutkia noparin säädöistä ongelmaa vai vaikuttaako mekaaniselta? Tuosta sanwan mx-ohjaimestakin tietenkin jotain jarrusetuppia ilmeisesti löytyy.

113
Kiitos vastauksista.

Pitänee itsekkin tuollainen "öttiäissuoja" väsätä ympärille. Itsellläni on autona traxxasin slash jossa on tuo erillinen kotelokin suojaamaan sähköjä ravalta, mutta eipä näytä sekään auttavan :)

114
Onkos normaalia että kesken ajon noparin tuuletin sammui. Tämän jälkeen katosi pakki ja heti perään kaasukin. Kytkin noparin pois ja päälle ja taas se tuuletin sammui (piti oudon kuuloista ääntä). Vähän ravistelin autoa josko tuulettimessa vaikka roskia olisi. Käynnistin uudelleen ja auto pelasi taas normaalisti. Olisikos voinut mennä siis roska vain tuulettimen väliin ja nopari reagoinut täten?

115
Näyttäisi tuokin kireellä olevan. Kummasti tuntuu vaan pomppivan pinjoni ja spurssi "tyhjää" . Pinjonikin on uusi 32t jonka spurri vaatii. Pureekin toisiinsa hyvin ja jämäkästi koottuna. Sitten kun annan kaasua alkaa paikat rohista ja jos kunnolla esim seinää vasten kaasutan lopulta pinjoni luovuttaa aukeemalla.. Joku tuossa nyt harittaa vastaan ja saa lyömään tyhjää

Edit. Kaise nyt kulkee kun pinjonin säädin. Vähä pitänee outoo rutinaa ja rotinaa hitaasti ajattaessa mutta kylse siitä lähtee sitten normaalisti :)

116
Kysytäähän täältä taas kun sormi meni suuhun. Asentelin tuossa 4x4 slashin kasaan mutta väännössä /vedossa on jokin pahasti pielessä. Tuntuu luistavan todella pahati. Kun pyöritän renkaita käsin spurri ei välttämättä lähde ollenkaan pyörimään mukaan. Olen tuon sliparin kiristänyt täysin tappiin, tuskin siis ainakaan siitä voisi johtua?.

Edit. Lisätään että takarenkaiden kohdalla tuo spurrin löysyys. Etuvedossa ei näyttäisi ongelma olevan.

117
Radiolaitteet / Vs: Sanwa MX-V
« : 16.10.13 - klo: 22.33 »
Jos haluat sen virtakytkimen laittaa ni joo,siihen patterikotelon ja vastarin väliin.
Kumpaakaan ei oikeasti kannata niistä käyttää.

Kiitoksia, jätetään pois :). Vielä olisi ratkaistava miksi autoni kääntyy päin vastasiin suuntiin :). 

118
Radiolaitteet / Vs: Sanwa MX-V
« : 16.10.13 - klo: 20.07 »
Oonkoha mä vähä pihalla vai mikä ton patterikatkaisinhässäkän idea oikein on? Pitääkö sen siis olla kytkettynä vastariin? Ei ainakaan mitään merkitystä näyttäisi olevan? Aloittelija näissä puuhissa kyselee :).

Jotain en nyt hiffaa :)

119
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri kännykkä keskustelu!
« : 15.10.13 - klo: 08.59 »
Joo rauhassa pitää tehdä tottakai. Onko tyyliin 40 dollaria normihinta näissä näytöissä?

Ebaystä pitäisi löytyä setti parilla kolmella kympillä jossa tulee uusi näyttö ja työkalut prosessiin.
Toinen vaihtoehto on viedä/lähettää laite esimerkiksi taskuomena nimiseen paikkaan helsingissä joka tekee hommat omilla takuuttomilla laseilla noin satasella.

120
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 14.10.13 - klo: 23.16 »
Kiitos ja kumarrus.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5